جاهای دیدنی تهران با مترو؛ تهرانگردی سریع و ارزان

4.2
از 27 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
با مترو از جاهای دیدنی تهران بازدید کنید!
25 اسفند 1402 08:00
6

بسیاری از جاهای دیدنی تهران با مترو در دسترس هستند. شما می‌توانید به‌راحتی از اماکن تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های مختلفی که در نزدیکی ایستگاه‌های مترو هستند، بازدید کنید. به‌این‌ترتیب، رفتن به جاهای دیدنی تهران با مترو بسیار کم‌هزینه‌تر می‌شود. پس با این مطلب از مجله لست‌سکند، با ما همراه باشید تا خطوط متروی تهران را ایستگاه به ایستگاه بررسی و جاهای دیدنی اطراف مترو را در یک لیست به شما معرفی کنیم.

13.jpg

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند
جاهای دیدنی تهران با متروجاهای دیدنی تهران با مترو | خط 1ایستگاه جوانمرد قصابایستگاه ترمینال جنوبایستگاه میدان محمدیهایستگاه خیامایستگاه 15 خردادایستگاه امام خمینیایستگاه سعدیایستگاه دروازه دولتایستگاه طالقانیایستگاه شهید بهشتی و ایستگاه مصلیایستگاه شهید همتایستگاه شهید حقانیایستگاه قلهکایستگاه صدرایستگاه قیطریهایستگاه تجریشجاهای دیدنی تهران با مترو | خط 2ایستگاه نوابایستگاه دانشگاه امام علی(ع)ایستگاه حسن‌آبادایستگاه ملتایستگاه بهارستانایستگاه گلبرگ یا جانبازانجاهای دیدنی تهران با مترو | خط 3ایستگاه حسین‌آباد ایستگاه شهید قدوسیایستگاه میدان ولی‌عصر(عج)ایستگاه مهدیهجاهای دیدنی تهران با مترو | خط 4ایستگاه ابن‌سیناایستگاه فردوسیایستگاه تئاتر شهرایستگاه میدان آزادیایستگاه ارم سبزجاهای دیدنی تهران با مترو | خط 5ایستگاه ورزشگاه آزادیایستگاه چیتگرجاهای دیدنی تهران با مترو | خط 6ایستگاه دولت‌آبادایستگاه پارک لالهجاهای دیدنی تهران با مترو | خط 7ایستگاه برج میلادایستگاه بوستان گفتگوپارک هایی که با مترو می‌توان رفتموزه های تهران با مترو
Lastsecond.ir-tehran-metro-sightseeing-subway-plan.jpg
نقشه خطوط متروی تهران

جاهای دیدنی تهران با مترو

بسیاری از جاهای دیدنی تهران با مترو به‌آسانی در دسترس هستند. با استفاده از مترو، می‌توانید با صرف هزینه‌های خیلی کمتر، به نقاط مختلف شهر در شمال، جنوب، غرب یا شرق بروید. به‌طور کلی تعدادی از جاهای دیدنی متروخور تهران عبارت‌اند از:

  • بازار تجریش، کاخ سعدآباد، آرامگاه ظهیرالدوله، باغ فردوس، موزه زمان | ایستگاه تجریش

  • موزه ملی ایران، سردر باغ ملی، باب همایون، کاخ گلستان، دارالفنون | ایستگاه امام خمینی (توپخانه)

  • کاخ مرمر، خانه موزه مقدم، موزه قرآن، خانه دکتر عدل | ایستگاه دانشگاه امام علی(ع)

  • باغ نگارستان، موزه هنرهای ملی، موزه مجلس ملی، مسجد سپهسالار (مطهری) | ایستگاه بهارستان

  • موزه رضا عباسی، موزه زندان قصر، شهر کتاب مرکزی، آب‌میوه پالیزی | ایستگاه شهید قدوسی

  • کارخانه آرگو، خانه صادق هدایت، کوچه تمدن، کافه تهرون کندوان، کافه حیاط 65 | ایستگاه فردوسی

  • پارک و شهربازی ارم، نمایشگاه هوانوردی تهران | ایستگاه ارم سبز

  • بوستان لاله، بلوار کشاورز، موزه فرش، موزه هنرهای معاصر | ایستگاه بوستان لاله

  • برج میلاد، پارک پردیسان، پارک ایران زمین | ایستگاه برج میلاد

  • پارک چیتگر، مجموعه تفریحی اُپارک، مرکز خرید طوبی2 | ایستگاه چیتگر

جاهای دیدنی تهران با مترو | خط 1

ابتدا خط یک متروی تهران را از سمت جنوب به شمال طی می‌کنیم و ایستگاه‌هایی را معرفی می‌کنیم که در اطراف آن‌ها اماکن گردشگری، تاریخی، فرهنگی یا جاذبه‌های دیگر وجود دارند. همچنین جاذبه‌های اطرافشان را معرفی می‌کنیم. خوب است بدانید که این خط مترو، به‌نوعی مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مسیر متروی تهران است که شمال شهر، یعنی میدان تجریش و میدان قدس را به نقاط جنوبی یعنی کهریزک متصل می‌کند. در ادامه، به سراغ جاهای دیدنی تهران همراه با مترو در خط یک می‌رویم. پیش از اینکه با این جاذبه‌ها آشنا شوید، خوب است بدانید که این خط، یکی از پرجاذبه‌ترین خطوط مترو تهران است و جاذبه‌های مهمی در مسیرش قرار گرفته‌اند.

لیست بهترین جاهای دیدنی تهران

ایستگاه جوانمرد قصاب

از این ایستگاه که بیرون بیایید و به سمت خیابان دستواره حرکت کنید، حدود 500 متر و به‌اندازه حدود 8 دقیقه پیاده‌روی تا بوستانی فاصله دارید که یکی از مکان های دیدنی تهران با مترو یعنی بقعه جوانمرد قصاب در آن قرار دارد. در این محل می‌توانید تا حدودی از تاریخچه و داستان‌هایی که از گذشته برای جوانمرد قصاب وجود داشته است، باخبر شوید.

اگر می‌توانید کمی بیشتر قدم بزنید، آرامگاه بی‌بی زبیده در 2 کیلومتری مترو و سمت خیابان دیلمان و ابیضی قرار گرفته است. یک شهربازی هم با عنوان شهربازی خانواده در 850 متری ایستگاه متروی جوانمرد قصاب و در حوالی میدان مادر واقع شده که اگر دوست دارید، می‌توانید سری هم به آن بزنید.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی جوانمرد قصاب

بقعه جوانمرد قصاب
بقعه جوانمرد قصاب، عکس از آرشیو لست‌سکند

ایستگاه ترمینال جنوب

این ایستگاه معمولاً از شلوغ‌ترین و پررفت‌وآمدترین ایستگاه‌های خط یک محسوب می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از جاهای گردشگری تهران با مترو در نزدیکی همین ایستگاه است. محل قرارگیری ترمینال جنوب در مجاورت بوستان و شهربازی بعثت است و بین آن‌ها خیابان بخارایی (خزانه) قرار دارد. اگر دوست دارید نفسی تازه کنید و به یک جای دیدنی تهران با مترو سر بزنید، این ایستگاه و نزدیکی‌اش به بوستان و شهربازی، شرایط مناسبی را برای این هدف ایجاد کرده است. البته توجه داشته باشید که شهربازی آن موقتاً بسته است.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی ترمینال جنوب

بوستان بعثت
بوستان بعثت

ایستگاه میدان محمدیه

اگر رستوران وکیل‌التجار را از قلم بیندازیم، فهرست جاهای دیدنی تهران با مترو را ناقص گذاشته‌ایم! این رستوران در ضلع شمال‌غربی میدان محمدیه قرار گرفته است. رستوران وکیل‌التجار از حیث معماری بنا، طراحی و منوی جذابی که دارد، بسیاری از افراد را به سمت خودش می‌کشاند. فاصله این رستوران با مترو، بسیار کم است و با چند قدم پیاده‌روی، می‌توانید خودتان را به رستوران برسانید.

کاروان‌سرای خانات هم به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران با مترو در نزدیکی ایستگاه متروی میدان محمدیه قرار دارد. این کاروان‌سرا، مربوط به دوران صفویه است و آن را مرمت هم کرده‌اند. بعضی از مواقع سال، با توجه به مناسبت‌هایی که وجود دارد، در این مکان تاریخی، مراسم و جشنواره‌هایی هم برگزار می‌کنند. گفتنی است که اینجا محلی برای فروش آجیل و خشکبار نیز محسوب می‌شود. بسیاری از افراد هم به‌منظور استفاده از رستوران سنتی این مجموعه به کاروان‌سرای خانات می‌روند. البته ایستگاه محمدیه به خیابان مولوی هم بسیار نزدیک است و اگر قصد خرید پارچه و پرده دارید، می‌توانید سری هم به مراکز خریدشان در مولوی بزنید.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی میدان محمدیه

رستوران وکیل‌التجار تهران

رستوران وکیل‌التجار، عکس از آرشیو لست‌سکند، رامین عبدی

ایستگاه خیام

از ایستگاه مترو خیام می‌توانید خود را به امامزاده سید ناصرالدین برسانید که یکی از مکان های دیدنی تهران با مترو به شمار می‌آید. ازطرفی می‌توانید با رفتن به کوچه‌پس‌کوچه‌های اطراف ایستگاه مترو خیام، قسمت‌های پنهانی از بازار 15 خرداد را کشف کنید. در نظرتان باشد که باید کاملاً به نقشه و موقعیت جغرافیایی خود احاطه داشته باشید؛ چراکه گم شدن در این کوچه‌ها از آب خوردن هم راحت‌تر است!

موقعیت دقیق ایستگاه مترو خیام

بقعه سید ناصرالدین
بقعه سید ناصرالدین، عکس از آرشیو لست‌سکند، Ehsantrips

ایستگاه 15 خرداد

در شمال شهر، جاهای دیدنی نزدیک مترو تجریش کم نیستند؛ اما در مرکز شهر هم شما عملاً می‌توانید به قلب تاریخی تهران قدم بگذارید و جاذبه‌های فراوانی را در اطراف ایستگاه‌های مترو پیدا کنید. اگر در ایستگاه 15 خرداد پیاده شوید، ابتدا می‌توانید کمی بازارگردی کنید، سپس خود را به کاخ گلستان برسانید و از عمارت‌های مختلف آن بازدید کنید. بازارگردی، روندی زمان‌بر است و پیشنهاد می‌کنیم که زمانی مجزا را به آن اختصاص دهید.

در نهایت اگر خسته شدید و نیاز به ناهار داشتید، می‌توانید خود را به رستوران‌های شرف‌الاسلامی، مسلم، شمشیری یا رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌های دیگر برسانید. در بازار 15 خرداد، تعداد زیادی رستوران وجود دارد؛ اما این 3 رستوران از مشهورترین و البته بهترین رستوران‌های تهران هستند.

لیست بهترین رستوران‌های تهران

موقعیت دقیق ایستگاه متروی 15 خرداد

کاخ گلستان
کاخ گلستان، نمایی از موزه اختصاصی

ایستگاه امام خمینی

با پیاده شدن در این ایستگاه، خود را بین جاذبه‌های مختلفی خواهید دید! اینجا پر از مکان های دیدنی تهران با مترو است. یک درِ این ایستگاه در خیابان خیام است که اگر آن را به سمت جنوب بروید، به پارک شهر می‌رسید ولی مکان های دیدنی نزدیک مترو امام خمینی به همین پارک ختم نمی‌شوند. اگر خیابان را به سمت شمال بروید، وارد خیابان امام خمینی خواهید شد و روبه‌روی خود موزه پست را خواهید دید. حال اگر به سمت شرق بروید، با موزه بانک سپه مواجه می‌شوید و اگر به سمت غرب بروید، می‌توانید خود را به سردر باغ ملی برسانید. سردری که با عبور از آن به مجموعه‌ای دیگر از موزه‌ها و جاذبه‌ها ازجمله موزه ملک، موزه ایران باستان، ساختمان وزارت امور خارجه و میدان مشق دست پیدا خواهید کرد. این ایستگاه، بازدید از جاهای دیدنی تهران با مترو را برای شما کامل می‌کند.

درِ دیگر ایستگاه متروی امام خمینی، در نزدیکی باب همایون قرار دارد که این خیابان به‌تنهایی از جاهای دیدنی تهران با مترو به شمار می‌رود و چند جای دیدنی دیگر هم در بر می‌گیرد که یکی از آن‌ها امامزاده روح‌ا... است. باب همایون به موازات خیابان ناصرخسرو قرار گرفته و درون آن پر است از میز و صندلی‌های مختلف با اغذیه‌فروشی‌های گوناگون. همچنین می‌توانید کلی وسایل تزیینی مختلف هم از فروشگاه‌های این خیابان برای خودتان تهیه کنید. اگر از باب همایون صرف‌نظر کنید و از ساختمان مخابرات بگذرید، به ابتدای خیابان ناصرخسرو خواهید رسید که دبیرستان دارالفنون در آن قرار دارد. بخشی از کاخ گلستان و چند بنای تاریخی دیگر نیز از همین خیابان ناصرخسرو به چشم می‌خورند. حتی یک ورودی کاخ گلستان از همین خیابان است. توجه شما را به ضلع شمال‌شرقی میدان امام خمینی (میدان توپخانه) نیز جلب می‌کنیم که یکی از زیباترین شعب بانک تجارت در آنجا ساخته شده و معماری جذابی دارد. حتی محیط داخل این بانک هم زیباست. این جاذبه‌ها، از معروف‌ترین مکان های دیدنی نزدیک مترو امام خمینی هستند.

راستی اگر میدان امام خمینی را به سمت شمال بروید، در سمت شمال‌غربی میدان، موزه علی‌اکبر صنعتی را هم خواهید دید که اگر قصد بازدید دارید، بهتر است که از پیش تماس بگیرید و از باز بودنش مطمئن شوید. راه خود را به جهت شمال که ادامه دهید، وارد خیابان فردوسی می‌شوید و می‌توانید از فرعی‌های غربی آن، خود را به موزه عبرت و باغ ملی برسانید.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی امام خمینی

موزه علی اکبر صنعتی
موزه علی‌اکبر صنعتی، عکس از آرشیو لست‌سکند

ایستگاه سعدی

این ایستگاه برای آن‌هایی که قصد خرید کفش، لباس، کیف و محصولات این‌چنینی را دارند، شناخته‌شده است؛ چراکه در چندمتری خیابان سپهسالار قرار دارد که مرکز خرید کفش و کیف و لباس است. ازآنجایی‌که خیابان سعدی از محله‌های قدیمی تهران محسوب می‌شود، با پیاده‌روی در آن حس حضور در تهران قدیم، درونتان زنده می‌شود؛ مخصوصاً با دیدن شیرینی‌فروشی و کافه‌های قدیمی تهران مثل کافه نادری.

شما می‌توانید به کوچه برلن با مترو هم دسترسی داشته باشید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به کوچه برلن، ایستگاه سعدی است. فاصله این ایستگاه تا کوچه برلن، حدود 260 تا 280 متر است که می‌توانید آن را در مدت 4 دقیقه طی کنید. درضمن خیابان لاله‌زار نیز در نزدیکی همین ایستگاه مترو قرار دارد.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی سعدی

نمایی از خیابان سپه‌سالار
نمایی از خیابان سپه‌سالار، عکس از آرشیو لست‌سکند

ایستگاه دروازه دولت

از دیگر جاهای گردشگری تهران با مترو که در اطرافش جاذبه‌هایی هم دارد، ایستگاه دروازه دولت است. اگر از این ایستگاه خارج شوید و به سمت خیابان سعدی بروید، می‌توانید به موزه پمپ‌بنزین، یعنی به یکی از موزه‌های تهران با مترو دسترسی پیدا کنید. در این محل می‌توانید علاوه‌بر مشاهده اتومبیل‌های قدیمی، اطلاعاتی هم در ارتباط با پمپ‌بنزین‌های قدیمی و نحوه کار آن‌ها به دست آورید. جاذبه دیگری که می‌توانید در نزدیکی ایستگاه مترو دروازه دولت پیدا کنید، گالری آب‌آنبار است که در 220 متری این ایستگاه قرار گرفته و آثار زیبا و محیط دل‌نشینی را برای مخاطبان فراهم کرده است.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی دروازه دولت

موزه پمپ بنزین
موزه پمپ‌بنزین، عکس از آرشیو لست‌سکند، نادر مزرعه شادی

ایستگاه طالقانی

سفارت آمریکا یا باغ موزه استکبارشناسی دقیقاً کنار درِ متروی طالقانی قرار گرفته و از مکان های دیدنی تهران با مترو محسوب می‌شود که در سمت شمال‌غربی تقاطع طالقانی و مفتح جنوبی واقع شده است. این سفارت، درحال‌حاضر به یک موزه تبدیل شده که علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید کنند. به‌این‌ترتیب یکی دیگر از موزه های تهران با مترو، همین‌جاست.

اگر خیابان طالقانی را به سمت غرب ادامه دهید، می‌توانید خود را به خیابان پانزده خرداد، موسوی یا ایرانشهر برسانید و سپس ازطریق هرکدام از آن‌ها به پارک و خانه هنرمندان بروید و از آنجا بازدید کنید. شما همچنین می‌توانید به موزه شهدا هم سری بزنید که نرسیده به تقاطع موسوی است و در خیابان طالقانی قرار دارد.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی طالقانی

سفارت آمریکا
سفارت آمریکا، عکس از آرشیو لست‌سکند

ایستگاه شهید بهشتی و ایستگاه مصلی

این دو ایستگاه به مصلی نزدیک هستند. معمولاً غیر از برگزاری نماز، نمایشگاه‌هایی هم در مصلی برگزار می‌شوند که می‌توانید ازطریق این دو ایستگاه، به‌راحتی خود را به آن‌ها برسانید. یکی از متداول‌ترین نمایشگاه‌هایی که در مصلی برگزار می‌شود، نمایشگاه بین‌المللی کتاب است و هر سال عده زیادی را به تهران و مصلی می‌کشاند.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی مصلی

مصلی امام
مصلای امام، عکس از تابناک

ایستگاه شهید همت

ایستگاه متروی شهید همت به تعدادی از جاذبه‌های تهران نزدیک است. موزه دفاع مقدس و گنبد دفاع مقدس، دو جاذبه‌ای هستند که از سمت متروی همت به‌سادگی می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. البته اگر اهل پیاده‌روی باشید، با طی کردن مسیری نسبتاً کوتاه، می‌توانید خود را به باغ کتاب برسانید. گفتنی است که ازطریق ایستگاه متروی حقانی هم به تمامی این نقاط دسترسی دارید.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی همت

Lastsecond-Metro-Sightseeing-Baghe-ketab-tina-azimi.jpg
تصویری از باغ کتاب، عکس از آرشیو لست‌سکند، عکاس: Tina Azimi

ایستگاه شهید حقانی

از دیگر جاهای دیدنی تهران با مترو می‌توانیم به پل طبیعت و تپه عباس‌آباد اشاره کنیم. از این ایستگاه علاوه‌بر مکان‌هایی که در قسمت ایستگاه همت مطرح شد، می‌توانید به پارک طالقانی، پل طبیعت و پارک آب و آتش هم دسترسی پیدا کنید و از تفریحات رایگان تهران بهره‌مند شوید. کافی است اهل پیاده‌روی باشید و از تهران‌گردی و ماجراجویی لذت ببرید. حالا که تا پارک آب و آتش آمده‌اید، خوب است بدانید اتاق فرار احضار که به عقیده عده‌ای، ترسناک‌ترین اتاق فرار تهران است هم کمی آن‌‌طرف‌تر انتظار شما را می‌کشد. با حرکت به سمت غرب اتوبان حقانی و بعد از رد کردن خیابان دیدار، می‌توانید خودتان را به این اتاق فرار برسانید. به‌این‌ترتیب می‌توانید روزتان را هیجانی‌تر بگذرانید.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی حقانی روی نقشه

پل طبیعت تهران
پل طبیعت تهران

ایستگاه قلهک

تعدادی از جاهای دیدنی متروخور تهران در اطراف همین ایستگاه قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید با کمتر از 10 دقیقه پیاده‌روی به سمت شمال خیابان شریعتی، به یکی از بهترین سینماهای تهران یعنی سینما فرهنگ برسید. گفتنی است که پردیس سینمایی قلهک هم در نزدیکی همین ایستگاه است. از این ایستگاه، یکی دیگر از موزه های تهران با مترو در دسترس است و آن هم خانه موزه بهشتی است. یکی از شعبه‌های وی کافه و کافه کاریز هم در نزدیکی همین ایستگاه مترو قرار گرفته‌اند.

با بهترین کافه‌های روباز تهران آشنا شوید

موقعیت دقیق ایستگاه متروی قلهک روی نقشه

Lastsecond-Metro-Sightseeing-farhang.jpg
نمایی از سینما فرهنگ، عکس از بنیاد سینمایی فارابی

ایستگاه صدر

ایستگاه صدر در چند قدمی بولینگ عبدو قرار دارد که یکی از قدیمی‌ترین جاهایی است که می‌توان در آنجا چند ساعتی را به تفریح و خوش‌گذرانی پرداخت. شهربازی سرپوشیده، سینما جوان، استخر، سالن بولینگ و فودکورت، ازجمله امکاناتی هستند که می‌توانید در مجموعه چمران داشته باشید. همگی امکانات و ویژگی‌هایی که نام بردیم، در چند قدمی ایستگاه متروی شهید صدر جای گرفته‌اند. به‌این‌ترتیب، در نزدیکی این ایستگاه مترو می‌توانید به‌راحتی به تعدادی از تفریحات تهران دسترسی داشته باشید.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی صدر

بولینگ عبدو
بولینگ عبدو

ایستگاه قیطریه

اگر از این ایستگاه، حدود 900 متر به سمت شرق بلوار صبا بروید، سپس از خیابان یخچال وارد خیابان احمدی شوید، خانه موزه استاد انتظامی در همین خیابان قرار دارد. از خانه موزه استاد انتظامی که به سمت خیابان کریمی بروید، می‌توانید با طی کردن مسیری حدود 1.2 کیلومتر و سپس وارد شدن به خیابان سلیمی، خود را به باغ علاء یا انجمن خوش‌نویسان ایران برسانید و از گالری‌هایی که هر چند مدت یک بار در آن برگزار می‌شود، استفاده کنید. همچنین کافه چای بار که یکی از بهترین کافه‌های تهران است، در این باغ عمارت قرار دارد.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی قیطریه

باغ علاء یا انجمن خوشنویسان ایران
باغ علاء یا انجمن خوش‌نویسان ایران

ایستگاه تجریش

جاهای دیدنی نزدیک مترو تجریش به‌قدری فراوان‌اند که می‌توانیم آن‌ها را جداگانه تقسیم‌بندی کنیم. تعداد درخور توجهی از موزه های تهران با مترو تجریش در دسترس هستند. علاوه‌بر آن، بازار تجریش و امامزاده صالح(ع) هم از نزدیک‌ترین اماکنی هستند که می‌توانید ازطریق ایستگاه متروی تجریش به آن‌ها برسید. از دیگر نقاطی که جزو جاهای دیدنی نزدیک مترو تجریش هستند و با پیاده‌روی یا گرفتن تاکسی می‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید، خانه موزه سیمین و جلال، آرامگاه ظهیرالدوله، کاخ‌موزه سعدآباد، دربند، کوچه زغالی‌ها، باغ فردوس، موزه زمان و موزه موسیقی است.

ابتدای معرفی خط یک متروی تهران در همین مطلب، لینکی قرار داده‌ایم که لیست جاهای دیدنی شهر تهران است و هریک را معرفی کرده‌ایم. با مطالعه آن می‌توانید مسیرهای گردشگری پیشنهادی ما را مشاهده کنید و جاهای دیدنی نزدیک مترو تجریش را بهتر بشناسید و برای بازدیدشان برنامه‌ریزی کنید.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی تجریش

نمایی خارجی
نمایی خارجی از خانه موزه سیمین و جلال، عکس از آرشیو لست‌سکند

جاهای دیدنی تهران با مترو | خط 2

در خط 2 مترو تهران، از سمت غرب به شرق می‌رویم و جاذبه‌‌های اطراف ایستگاه‌‌های مترو را بررسی می‌کنیم. این خط مترو در نقشه‌ها با رنگ آبی تیره نشان داده شده است. ابتدا و انتهای این خط درحال‌حاضر فرهنگسرا و فلکه دوم صادقیه است که غرب و شرق تهران را به هم وصل می‌کند.

ایستگاه صادقیه

شروع جاهای دیدنی تهران با مترو از سمت غرب، با ایستگاه متروی صادقیه است. خود ایستگاه در نزدیکی پایانه اتوبوس‌رانی قرار دارد  و از آنجا می‌توانید به نقاط مختلفی از شهر مانند مرکز خرید کورش و پاساژ سمرقند بروید. همچنین از این ایستگاه تا بلوار فردوس، راه زیادی نیست و می‌توانید هم با تاکسی و هم با پای پیاده تا بلوار بروید و در یکی از رستوران‌ها غذا میل کنید. همچنین می‌توانید تا میدان صادقیه بروید و در مرکز خرید گلدیس، چرخی بزنید.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی صادقیه روی نقشه

Lastsecond-Metro-Sightseeing-sadeghie.jpg
برج گلدیس در فلکه دوم صادقیه

ایستگاه نواب

تعدادی از جاهای دیدنی تهران با مترو از سمت غرب، در اطراف ایستگاه نواب قرار گرفته‌اند. مرکز خرید گردون یکی از آن‌هاست. مرکز خرید گردون، بسیاری از ساکنان این منطقه را برای خرید به خود جذب می‌کند؛ هرچند که این محله به‌خودی‌خود هم می‌تواند جایی دیدنی باشد؛ به‌خصوص برای علاقه‌مندان به عکاسی از فضاهای شهری که اغلب تونل توحید را به‌عنوان یکی از سوژه‌هایشان می‌شناسند.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی نواب

نمایی از برج گردون خیابان نواب
نمایی از برج گردون خیابان نواب، عکاس: وحید مجیدی

ایستگاه دانشگاه امام علی(ع)

در امتداد خیابان امام خمینی، ایستگاه متروی دانشگاه امام علی(ع) قرار گرفته است. در نزدیکی این ایستگاه چند جاذبه هم وجود دارد که یکی از آن‌ها موزه قرآن است. این موزه از ایستگاه مترو 350 متر فاصله دارد است و پیاده‌روی تا آنجا حدود 4 دقیقه از شما زمان خواهد برد. حالا که تا موزه قرآن رفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که از کاخ مرمر هم که در مجاورت آن قرار گرفته، دیدن کنید. بازدید از موزه کاخ مرمر با شرایط خاصی انجام می‌شود و بهتر است پیش از حرکت به قصد بازدید از این کاخ، ابتدا با آن‌ها تماس بگیرید و اطلاعات لازم برای بازدید از موزه را دریافت کنید. خانه دکتر عدل هم با معماری جالبش، روبه‌روی کاخ مرمر قرار دارد.

گفتنی است که فاصله شما از ایستگاه متروی دانشگاه امام علی(ع) تا خانه موزه مقدم، حدود 500 متر است که تقریباً در 6 دقیقه، پیاده طی می‌شود؛ در نتیجه به‌هیچ‌عنوان از دیدن این موزه غافل نشوید و فرصت کافی را برای بازدید از آن کنار بگذارید.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی دانشگاه امام علی(ع)

نمایی از خانه موزه مقدم
نمایی از خانه موزه مقدم، عکس از آرشیو لست‌سکند، Ehsantrips

ایستگاه حسن‌آباد

این ایستگاه دقیقاً در زیر میدان حسن‌آباد قرار دارد و با بیرون آمدن از آن می‌توانید خود میدان و معماری جذاب آن را مشاهده کنید. با حرکت به سمت شرق (شرق خیابان امام خمینی) و طی کردن مسیری حدود 550 متری در تقریباً 7 یا 8 دقیقه، می‌توانید خود را به خیابان سی‌تیر برسانید و از آنجا هم به موزه ایران باستان بروید و سپس سردر باغ ملی را هم ببینید. البته پیش‌تر گفتیم که از ایستگاه متروی امام خمینی هم می‌توانید خودتان را به این موزه و خیابان برسانید.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی حسن‌آباد

سردر باغ ملی
سردر باغ ملی، عکس از آرشیو لست‌سکند، مائده فرهوش

ایستگاه ملت

ایستگاه ملت، ایستگاه بعدی است که فاصله کمی با یکی از زیباترین کاخ‌های تهران دارد. عمارت مسعودیه در فاصله 150 متری این ایستگاه قرار گرفته و با حدود 2 دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خودتان را از مترو به این عمارت برسانید. این منطقه، جاذبه‌های دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. توصیه می‌کنیم که قبل از رفتن به عمارت مسعودیه، تماس بگیرید و سپس برای بازدید از آن اقدام کنید.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی ملت

عمارت مسعودیه تهران
تصویری از عمارت مسعودیه تهران، عکس از آرشیو لست‌سکند، محسن خرمایی‌پور

ایستگاه بهارستان

یکی دیگر از ایستگاه‌هایی که جاذبه‌های فراوانی را در اطراف آن شاهد هستیم، بهارستان است و تعدادی از موزه های تهران با مترو در نزدیکی همین ایستگاه هستند. مجلس ملی ایران (مجلس مشروطه) یکی از این جاذبه‌هاست. موزه هنرهای ملی دیگر مکانی است که بازدید از آن بسیار جذاب خواهد بود. خیلی‌ها از وجود این موزه بی‌خبرند؛ چراکه درون حیاط ساختمان وزارت ارشاد قرار گرفته است. پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از آثار نفیس این موزه دیدن کنید.

باغ نگارستان که در 450 متری از ایستگاه بهارستان و در خیابان شریعت‌مدار قرار دارد، بسیار دیدنی است و از جاهای دیدنی تهران اطراف مترو محسوب می‌شود. کمی آن‌طرف‌تر از باغ نگارستان، خانقاه صفی‌علی‌شاه قرار گرفته که آن هم بسیار جذاب و باصفاست.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی بهارستان

باغ نگارستان تهران
بخشی از سردیس‌های باغ نگارستان، عکس از آرشیو لست‌سکند، Ehsantrips

ایستگاه گلبرگ یا جانبازان

دیدن جاذبه‌های ایران در مقیاسی کوچک می‌تواند برای خیلی‌ها جذاب باشد. فرصت دیدن ایران مینیاتوری در باغ موزه مینیاتور برای شما مهیاست. برای رسیدن به آنجا کافی است که از ایستگاه گلبرگ یا جانبازان خارج شوید، خیابان مدنی را به سمت خیابان گلبرگ (جنوب خیابان مدنی) بروید و سپس خیابان گلبرگ را به سمت غرب طی کنید تا به موزه مینیاتور برسید. کل این مسیر حدود 600 متر طول دارد.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی گلبرگ

پارک مینیاتور
پارک مینیاتور، از جاهای دیدنی تهران با مترو

جاهای دیدنی تهران با مترو | خط 3

خط 3 مترو تهران، تقریباً از شمال‌شرق به جنوب‌غرب کشیده شده است. این خط را از ایستگاه‌های بالایی شروع می‌کنیم و تا ایستگاه‌های پایینی بررسی می‌کنیم. تعدادی از جاهای دیدنی تهران که با مترو می‌شود رفت، در همین خط جای دارند. برخی از موزه های تهران با مترو در این خط در دسترس هستند و به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. این خط مترو با رنگ آبی فیروزه‌ای نمایش داده می‌شود.

ایستگاه حسین‌آباد 

مردم، بسیاری از بناهای تاریخی تهران را نمی‌شناسند و یکی از دلایل آن هم این است که برخی از بناها، از قلب تاریخی تهران، یعنی از مرکز شهر دور مانده‌اند. یکی از این بناها عمارت عین‌الدوله در نزدیکی متروی حسین‌آباد است. این عمارت که در محدوده خیابان وفامنش واقع شده است، متعلق به عین‌الدوله مشهور، وزیر مظفرالدین شاه بوده است و امروز تبدیل به یکی از جاهای دیدنی نزدیک مترو شده است.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی حسین‌آباد

Lastsecond-Metro-Sightseeing-eynoddole.jpg
عمارت عین‌الدوله، از جاهای دیدنی تهران با مترو

ایستگاه شهید قدوسی

ایستگاه شهید قدوسی در خط 3، در ابتدای خیابان شهید بهشتی و نزدیک به تقاطع شریعتی قرار دارد. از این ایستگاه می‌توانید به خیابان‌های سهرودی و پالیزی بروید و از رستوران‌های متعدد و همچنین از پاساژ اندیشه که یکی از بهترین مراکز خرید است، بهره‌مند شوید. یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های پایتخت یعنی موزه رضا عباسی هم در همین نزدیکی است. این موزه آثار تاریخی مهمی را حتی از هزاره اول پیش از میلاد در خود جای داده است. اگر از ایستگاه شهید قدوسی به سمت جنوب حرکت کنید، می‌توانید به شهر کتاب مرکزی و موزه قصر هم دسترسی داشته باشید. به‌این‌ترتیب برخی از موزه های تهران با مترو در این منطقه به‌راحتی در دسترس هستند.

بهترین مراکز خرید تهران کجاست؟

موقعیت دقیق ایستگاه متروی شهید قدوسی

Lastsecond-Metro-Sightseeing-reza-abbassi.jpg
نمایی از ورودی موزه رضا عباسی، عکس از خبرگزاری مهر

ایستگاه میدان ولی‌عصر(عج)

از مرکزی‌ترین نقاط شهر، میدان ولی‌عصر(عج) است که جاذبه‌های مختلفی در اطراف آن وجود دارد. با دنبال کردن تابلوهای درون ایستگاه متروی میدان ولی‌عصر(عج)، می‌توانید بلوار کشاورز را پیدا کنید و پیاده‌روی جانانه‌ای در آن داشته باشید. اگر حدود 1.1 کیلومتر به پیاده‌روی خود ادامه دهید، به یکی از پارک هایی که با مترو می‌توان رفت، یعنی پارک لاله می‌رسید. گفتنی است که در ضلع شمال‌غربی پارک، دو موزه قرار دارد؛ موزه فرش و موزه هنرهای معاصر که می‌توانید درصورت تمایل از آن‌ها نیز بازدید کنید. البته اگر با خط 6 مترو بروید و در ایستگاه‌های بوستان لاله یا کارگر پیاده شوید، به پارک لاله و موزه‌هایی که گفتیم، نزدیک‌تر خواهید بود. ایستگاه متروی میدان ولی‌عصر(عج)، به سینماهای آفریقا، استقلال و قدس هم نزدیک است.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی میدان ولی‌عصر(عج)

بلوار کشاورز
بلوار کشاورز

ایستگاه مهدیه

خانه فروغ فرخزاد، جایی است که به‌راحتی می‌توانید ازطریق مترو به آن برسید. اگر از ایستگاه مهدیه مترو خارج شوید، باید خیابان ولی‌عصر را به سمت جنوب حرکت کنید و سپس وارد خیابان خادم آزاد شوید. به‌این‌ترتیب، با طی کردن حدود 210 متر به این خانه خواهید رسید. این خانه، ثبت ملی شده است. گفتنی است که مزار فروغ فرخزاد نیز در آرامستان ظهیرالدوله قرار دارد که پیش‌تر گفتیم یکی از جاهای دیدنی نزدیک مترو تجریش است.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی مهدیه

خانه پدری فروغ فرخزاد
خانه پدری فروغ فرخزاد، عکس از آرشیو لست‌سکند

جاهای دیدنی تهران با مترو | خط 4

برای تشریح خط چهار مترو، از شرقی‌ترین ایستگاه به سمت غربی‌ترین آن حرکت می‌کنیم و هریک از جاذبه‌هایی را که در اطراف هر ایستگاه قرار دارد، بررسی می‌کنیم. این خط مترو با رنگ زرد مشخص است. در این خط شما می‌توانید به برخی از مهم‌ترین بناهای شهری تهران سر بزنید و آن‌ها را ببینید.

ایستگاه ابن‌سینا

ابن‌سینا، نام یکی از ایستگاه‌هایی است که یک خانه موزه در نزدیکی آن قرار گرفته و لوکیشن سریال و فیلم هم بوده است. خانه موزه معین حدوداً در 400 متری این ایستگاه قرار گرفته است. احتمالاً شما نامش را با فرهنگ معین به خاطر دارید و خوب است بدانید که خانه شخصی امیر جاهد و دکتر معین امروز با هم ادغام و تبدیل به موزه‌ای زیبا شده است. با حرکت به سمت شرق خیابان پیروزی و سپس ورود به خیابان بسطامی می‌توانید به این خانه موزه راه پیدا کنید.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی ابن‌سینا

خانه موزه معین
خانه موزه معین

ایستگاه فردوسی

اگر از خروجی جنوب‌غربی متروی فردوسی خارج شوید و خیابان فردوسی را چند قدمی به‌سمت جنوب حرکت کنید، به کوچه تمدن می‌رسید. خود کوچه بسیار جذاب است و تزییناتی که دارد، حال‌وهوای خوبی را برای شما ایجاد خواهد کرد. این کوچه برای عکس گرفتن بسیار مناسب است و همچنین باید بگوییم که در اطراف آن مراکز خرید مختلفی هم وجود دارد. این منطقه هم چون از مناطق قدیمی تهران است، برای پیاده‌روی و یافتن کافه‌های قدیمی مناسب است. کمی پایین‌تر از کوچه تمدن، می‌توانید کوچه تقوی را ببینید که کارخانه آرگو و یکی از شعبه‌های سام کافه در آن قرار دارد. خانه صادق هدایت هم در همین خیابان تقوی جای گرفته است.

بهترین کافه‌های صبحانه‌دار تهران

موقعیت دقیق ایستگاه متروی فردوسی

نمایی از دیوارهای کوچه تمدن
نمایی از دیوارهای کوچه تمدن، عکس از آرشیو لست‌سکند، روزبه شهنواز

ایستگاه تئاتر شهر

از اسم این ایستگاه نیز مشخص است که چه چیزی در انتظار شما خواهد بود. بنای زیبای تئاتر شهر و کافه‌های متعدد و جذابی که در این منطقه وجود دارد، چند ساعتی از وقت شما را به خود اختصاص خواهد داد. کافه گودو، یکی از شعبه‌های کافه لمیز، عمارت روبه‌رو، تالار وحدت و خیلی از جاذبه‌ها و مکان‌های دیگر هم هستند که در نزدیکی همین ایستگاه قرار دارند.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی تئاتر شهر

تئاتر شهر
تئاتر شهر در شب، عکس از آرشیو لست‌سکند، می‌ناز

ایستگاه میدان آزادی

یکی از شلوغ‌ترین و اتفاقاً زیباترین میدان‌های شهر تهران، میدان آزادی است. بنای جذاب برج آزادی واقع در میدان کندومانندِ آزادی، در خود، موزه‌‌ای دارد که پر از اشیای قدیمی است و حتی برخی از آثار آن مربوط به دوران پیش از هخامنشی می‌شود. ازطرف‌دیگر، محیط جذاب اطراف برج و معماری گیرای بنا، یک بار دیدن آن را برای گردشگران واجب کرده است.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی آزادی

برج آزادی تهران
برج آزادی تهران، عکس از آرشیو لست‌سکند، عکاس: محسن خرمایی‌پور

ایستگاه ارم سبز

اگر تصمیم دارید به شهربازی، باغ وحش یا پارک ارم بروید، این ایستگاه، نزدیک‌ترین ایستگاه به این جاذبه‌هاست و می‌توانید خود را ازطریق آن به مقاصدی که گفتیم، برسانید. پارک ارم یکی از بهترین شهربازی‌های تهران است. پس اگر بخواهید به شهربازی ارم سبز بروید، این ایستگاه کارتان را راحت می‌کند.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی ارم سبز

شهربازی ارم
نمایی از شهربازی ارم، عکس از آرشیو لست‌سکند

جاهای دیدنی تهران با مترو | خط 5

این خط، درست در امتداد خط 2 مترو و ادامه ایستگاه صادقیه است که به سمت کرج می‌رود. تعدادی از ایستگاه‌های این خط همچنان در محدوده مناطق 22گانه تهران هستند و به همین دلیل، لازم دانستیم تا آن‌ها را هم جزو جاهای دیدنی تهران همراه با مترو بیاوریم.

ایستگاه ورزشگاه آزادی

این ایستگاه دقیقاً در کنار مجموعه ورزشی آزادی است و کسانی که به ورزش علاقه دارند یا از تماشای مسابقات ورزشی لذت می‌برند، سراغ این ایستگاه می‌آیند. ایستگاه ورزشگاه آزادی در نزدیکی نمایشگاه هوانوردی تهران هم قرار دارد؛ بنابراین نه‌تنها یک جاذبه، بلکه چند جاذبه در نزدیکی این ایستگاه قرار دارد.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی ورزشگاه آزادی روی نقشه

Lastsecond-Metro-Sightseeing-azadi.jpg
ورزشگاه آزادی

ایستگاه چیتگر

ایستگاه چیتگر در خط 5، نزدیک به یکی از دروازه‌های ورود به پارک جنگلی چیتگر است. البته از ایستگاه ایران‌خودرو هم می‌توانید به پارک جنگلی چیتگر که یکی از پارک‌های جنگلی تهران است، بروید. ایستگاه چیتگر، به مجموعه تفریحی اُپارک هم نزدیک است و فقط با حدود 15 دقیقه پیاده‌روی، می‌توانید خودتان را به آن برسانید. از دیگر مراکز خدماتی در اطراف این ایستگاه می‌توانیم به مرکز خرید طوبی 2 اشاره کنیم که هم می‌توانید با سواری به آنجا بروید و هم می‌توانید با حدود 30 دقیقه پیاده‌روی خودتان را به این مجتمع برسانید؛ البته اگر با این مقدار پیاده‌روی مشکلی نداشته باشید.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی چیتگر روی نقشه

Lastsecond-Metro-Sightseeing-chitgar.jpg
نمایی از اُپارک

جاهای دیدنی تهران با مترو | خط 6

خط 6 متروی تهران تازه‌تأسیس‌ترین خط متروی تهران است. هرچند که هنوز همه ایستگاه‌های آن افتتاح نشده است؛ اما با افتتاح آن بخش مهمی از شرق و غرب شهر به هم متصل می‌شود. با آغاز سال 1402 برخی از ایستگاه‌های مرکز شهر این خط هم افتتاح شد و به‌مرور، ایستگاه‌های بیشتری در این خط راه‌اندازی شدند که دسترسی به نقاط بیشتری از شهر را برای بسیاری از پایتخت‌نشینان ساده‌تر کرده است.

ایستگاه دولت‌آباد

ایستگاه دولت‌آباد شاید به یک جاذبه فرهنگی یا تاریخی مشخصی منتهی نشود؛ اما جای خوبی برای گشت‌وگذار است. برای دیدن محله عرب‌های تهران چه جایی بهتر از دولت آباد؟ امتحان کردن شاورما، فلافل و خوردن خوراکی‌هایی به سبک عراقی‌های ساکن ایران، همگی در دولت‌آباد ممکن است. در واقع این محله، جای خوبی برای گشت‌وگذار در یک فرهنگ تازه و شناخت آن‌هاست. محله دولت‌آباد در جنوب‌شرقی تهران قرار گرفته و برای گشت‌وگذار در این محله، کافی است 10 دقیقه از متروی دولت‌آباد پیاده‌روی کنید.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی دولت‌آباد

Lastsecond-Metro-Sightseeing-dowlat-abad.jpg
یکی از فلافل‌فروشی‌های دولت‌آباد، عکس از احسان رستمی‌پور

ایستگاه پارک لاله

پارک لاله یکی از معروف‌ترین پارک‌های تهران در مرکز شهر است که به‌دلیل قرارگیری در کنار بلوار کشاورز و همین‌طور سابقه تاریخی که در تهران داشته است، برای بسیاری یادآور خاطرات شیرین دوران جوانی‌شان است؛ اما شلوغی مرکز شهر و قرارگیری آن در محدوده طرح ترافیک، باعث می‌شود تا بسیاری از مردم امکان رفتن به این پارک را از دست بدهند. حالا با افتتاح ایستگاه پارک لاله، دسترسی به بلوار کشاورز و پارک لاله از همیشه ساده‌تر شده است.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی پارک لاله

Lastsecond-Metro-Sightseeing-lale-park.jpg
بوستان لاله تهران، عکس از آرشیو لست‌سکند، غزاله آشتیانی

جاهای دیدنی تهران با مترو | خط 7

خط 7 متروی تهران جزو خطوط تازه‌تأسیس است که بخشی از شمال‌غرب تهران را به شرق آن وصل می‌کند. در واقع به‌شکلی جنوب‌شرق تهران را به شمال‌غرب این شهر پیوند می‌زند. در ادامه، تعدادی از جاهای دیدنی نزدیک برخی از ایستگاه‌های فعال این خط را معرفی می‌کنیم.

ایستگاه برج میلاد

این ایستگاه مترو به‌دلیل نزدیکی به برج میلاد نام‌گذاری شده است. برج میلاد با ارتفاع 435 متر یکی از مهم‌ترین نمادهای شهری تهران است و شما می‌توانید از برخی طبقات بالایی آن ازجمله سکوی دید باز و گالری هنری، دیدن کنید. به‌غیر از خود برج هم می‌توانید به سراغ شهربازی جذاب نزدیک برج و همین‌طور پارک پردیسان در همان حوالی بروید. 

موقعیت دقیق ایستگاه متروی برج میلاد

Lastsecond-Metro-Sightseeing-milad-tower.jpg
برج میلاد تهران، عکس از Erfanian Pictures

ایستگاه بوستان گفتگو

در نزدیکی بسیاری از پارک‌های تهران، ایستگاه مترو قرار دارد؛ اما پارک گفتگو به‌جز ماهیت تفریحی خود، صاحب مجموعه نمایشگاه تخصصی شهرداری است که هر سال علاوه‌بر نمایشگاه تخصصی گل‌وگیاه، چندین جشنواره و نمایشگاه دیگر را برگزار می‌کند و شما می‌توانید برای بازدید از جاهای دیدنی تهران با مترو به سراغش بروید.

موقعیت دقیق ایستگاه متروی بوستان گفتگو

Lastsecond-Metro-Sightseeing-goftogou.jpg
بوستان گفتگو در تهران

پارک هایی که با مترو می‌توان رفت

پارک‌های تهران کم نیستند و می‌توان با استفاده از خطوط مترو، به تماشای بسیاری از آن‌ها رفت. تعدادی از پارک هایی که با مترو می‌توان رفت، عبارت‌اند از:

  • بوستان بعثت | ایستگاه ترمینال جنوب

  • پارک هنرمندان | ایستگاه طالقانی

  • پارک طالقانی و پارک آب و آتش | ایستگاه همت و ایستگاه حقانی

  • پارک شهر | ایستگاه حسن‌آباد و ایستگاه امام خمینی

  • پارک دانشجو | ایستگاه تئاتر شهر

  • پارک لاله | ایستگاه بوستان لاله

  • پارک ایران زمین | ایستگاه برج میلاد

  • پارک گفتگو | ایستگاه بوستان گفتگو

موزه های تهران با مترو

بسیاری از موزه های تهران با مترو فاصله چندانی ندارند و به‌راحتی با چند قدم پیاده‌روی یا یک کورس تاکسی، می‌توانید به آن‌ها برسید. در این قسمت، تعدادی از این موزه‌ها و ایستگاه‌های نزدیکشان را نام می‌بریم:

  • موزه زمان، خانه موزه سیمین و جلال، موزه کاخ سعدآباد، موزه سینما، موزه موسیقی | ایستگاه تجریش

  • موزه پست، موزه علی‌اکبر صنعتی، موزه ایران باستان، موزه عبرت، موزه ملک | ایستگاه امام خمینی (توپخانه)

  • موزه پمپ بنزین | ایستگاه دروازه دولت

  • موزه دفاع مقدس | ایستگاه همت و ایستگاه حقانی

  • موزه هنرهای ملی، موزه مجلس مشروطه | ایستگاه بهارستان

  • موزه مینیاتور | ایستگاه گلبرگ (جانبازان)

  • موزه خانه معین | ایستگاه ابن‌سینا

  • موزه برج آزادی | ایستگاه میدان آزادی

سخن آخر

رفتن به جاهای دیدنی تهران با مترو، علاوه‌بر اینکه هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد، محدودیت‌های کمتری نیز ایجاد می‌کند؛ به‌عنوان مثال دیگر به‌دنبال جای پارک نمی‌گردید و در ترافیک نمی‌مانید. با توجه به اینکه خطوط دیگر مترو نیز در حال ساخت و تکمیل شدن هستند، باید گفت که قطعاً به ایستگاه‌ها و جاذبه‌های اطراف آن‌ها افزوده خواهد شد و این لیست هم به‌مرور کامل‌تر می‌شود. بااین‌حال اگر جاذبه‌ای را می‌شناسید که در نزدیکی یکی از ایستگاه‌های مترو قرار گرفته و از این لیست جا مانده است، حتماً آن را با ما در میان بگذارید. شما تابه‌حال تجربه تهرانگردی با مترو را داشته‌اید؟

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!