قیمت غذا در ترکیه؛ از آب تا غذاها و مواد غذایی مختلف به لیر

4
از 156 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
قیمت غذا در ترکیه ۱۴۰۳؛ قیمت آب، غذاهای متنوع و هزینه مواد غذایی در ترکیه
18 فروردین 1403 08:00
26

قیمت غذا در ترکیه یکی از دغدغه‌های مهم گردشگران هنگام سفر به این کشور است. پس چه بهتر که قبل از سفرتان، اطلاعات جامع و کاملی درباره قیمت مواد غذایی در ترکیه داشته باشید. در این مطلب قرار است هزینه غذا در ترکیه را بررسی کنیم؛ از قیمت مک دونالد و اسکندر کباب گرفته تا قیمت آب معدنی در ترکیه. پس برای دانستن قیمت غذا در ترکیه ۲۰۲۴ تا انتهای این مطلب از لست‌سکند با ما همراه باشید.

05.jpg

قیمت غذا در ترکیه

دانستن هزینه غذا در ترکیه، برنامه‌ریزی برای سفر را برای شما آسان‌تر می‌کند. به‌طور کلی قیمت مواد غذایی مهم و قیمت غذا در ترکیه عبارت است از:

  • قیمت گوشت در ترکیه: هر کیلوگرم، 340 لیر

  • قیمت مرغ در ترکیه: هر کیلوگرم، 205 لیر

  • قیمت مک دونالد در ترکیه: مک رویال 145 لیر

  • قیمت میگو در ترکیه: هر کیلوگرم، 600 لیر

  • قیمت نان در ترکیه: 200 گرم، 8 لیر

  • قیمت ساندویچ در ترکیه: ساندویچ سرد 89 لیر

  • قیمت برنج در ترکیه: هر کیلوگرم، 89.90 لیر

مقایسه و بررسی قیمت تورهای ترکیه

horizontal.jpg
هایپرمارکت‌های ترکیه

مقایسه کلی قیمت غذا در ترکیه و ایران

می‌دانید که ارزش لیر ترکیه کمی بیشتر از ارزش پول ایران است. بااین‌حال، قیمت غذا در ترکیه، تفاوت زیادی با ایران ندارد. در مقایسه کلی قیمت غذا در ترکیه و ایران، می‌توان گفت که به‌طور کلی، قیمت‌ها در ترکیه بیشتر است. بااین‌حال، شباهت‌های فرهنگی و غذایی بین دو کشور، باعث می‌شود که گردشگران و مهاجران ایرانی بتوانند به‌راحتی در ترکیه خود را با شرایط جدید وفق دهند. غذاهای خیابانی، فست‌فود، رستوران‌های محلی و بین‌المللی، همگی گزینه‌های متنوعی را برای انتخاب ارائه می‌دهند. در استانبول، قیمت یک وعده غذای ساده در رستوران از حدود 50 لیر شروع می‌شود و بسته به نوع رستوران و منطقه، ممکن است تا چندصد لیر هم برسد. در مقابل، قیمت‌ها در ایران کمتر است؛ اما با توجه به نوسانات اقتصادی، هزینه‌ها دائم درحال تغییر هستند.

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر

photo_2022-05-14_16-32-22.jpg
غذاهای متنوع ترکیه، عکس از سروش علی‌پور
کباب‌های ترکیه
نوعی از کباب‌های ترکیه

قیمت غذا در ترکیه در رستوران‌های مختلف

در ترکیه رستوران‌های فراوانی وجود دارد؛ از رستوران‌های ایرانی گرفته تا رستوران‌های ترکی، لبنانی و چینی. شما می‌توانید غذاهای مشترک ایران و ترکیه را نوش جان کنید یا غذاهایی را انتخاب کنید که کاملاً ترکی هستند. همین موضوع باعث شده تا شما شاهد تنوع قیمت‌ غذا در ترکیه باشید. رستوران‌های ترکیه را می‌توان به سه دسته کلی تقسیم کرد: رستوران‌های ارزان‌، رستوران‌های اقتصادی و رستوران‌های گران یا لوکس. در این میان، باید به غذاهای خیابانی ترکیه هم اشاره کنیم که طرف‌داران بسیاری دارند و در ادامه به شکلی ویژه‌تر آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

علاوه‌بر اینکه اهمیت دارد شما غذای خود را در کدام‌یک از سه سطح رستورانی که گفته شد میل می‌کنید، باید این را هم در نظر داشته باشید که رستوران در چه موقعیت مکانی قرار گرفته است؛ مثلاً قیمت غذا در رستوران‌هایی که در نزدیکی جاهای تفریحی استانبول قرار گرفته‌اند، به‌علت توریستی بودن منطقه، بیشتر است. اگر مقرون‌به‌صرفه بودن قیمت غذا در ترکیه برایتان مهم است، اول از همه، نگاهی به ظاهر رستوران مد نظرتان بیندازید و بسته به شهری که در آن هستید، سراغ محله‌هایی بروید که غذای ارزان‌تری دارند.

فضاهای داخلی رستوران‌ها
نمونه‌ای از رستوران‌ها در ترکیه

قیمت روز هر لیر ترکیه درحال‌حاضر (بهار 1403) حدود 2000 تومان است. محدوده قیمت غذا در ترکیه برای رستوران‌های ارزان‌، اقتصادی و لوکس، عبارت است از:

  • رستوران‌های ارزان‌: از 35 لیر تا 140 لیر

  • رستوران‌های متوسط: از 170 لیر تا 400 لیر

  • رستوران‌های لوکس: از 500 لیر تا 12 هزار لیر

توجه داشته باشید که محدوده قیمت‌ها در زمان‌های گوناگون، می‌تواند کمتر یا بیشتر شود.

یکی از علت‌های گران بودن قیمت غذا در رستوران‌های لوکس ترکیه، استفاده از سرآشپزهای ماهر و سرشناس در این رستوران‌هاست. حتی تعدادی از رستوران‌های لوکس ترکیه در بین برترین رستوران‌های جهان قرار دارند. با این تفاسیر، قیمت گران رستوران‌های لوکس ترکیه به‌خوبی توجیه می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که اگر با تورهای طولانی‌مدت مثل تور استانبول 7 شب و 8 روز سفر می‌کنید، بهتر است سعی کنید برای بعضی از وعده‌ها، سراغ غذای خیابانی یا غذای حاضری بروید تا کمی در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی شود؛ زیرا اگر بخواهید همه وعده‌های غذایی را در رستوران‌های ترکیه میل کنید، هزینه‌های سفرتان سر به فلک می‌کشد.

بهترین رستوران‌های استانبول کدام‌اند؟

غذاهای ترکیه‌ای
تنوع در غذاهای ترکیه‌ای

قیمت صبحانه در ترکیه

براساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده، قیمت صبحانه در ترکیه بستگی به اقلام انتخابی دارد؛ اما به‌طور کلی می‌توان گفت که قیمت صبحانه در ترکیه عبارت است از:

  • قیمت صبحانه در ترکیه: 20 تا 30 لیر
صبحانه ترکیه‌ای
یک میز صبحانه ترکیه‌ای

قیمت غذاهای خیابانی در ترکیه

قیمت غذاهای خیابانی در ترکیه بستگی به شهر و نوع غذا دارد. به‌طور معمول، می‌توانید با پرداخت هزینه کمی، یک وعده غذای خوش‌مزه و سیرکننده را نوش جان کنید. از دونر کباب گرفته تا سیمیت و بورک، همگی با قیمت‌های مناسب و کیفیت عالی در دسترس هستند.

  • قیمت غذاهای خیابانی در ترکیه: 30 تا 50 لیر

قیمت غذای ایرانی در ترکیه

اگر در سفرتان به ترکیه دوست دارید غذاهای ایرانی را امتحان کنید، می‌توانید به رستوران‌های ایرانی در استانبول سر بزنید. قیمت غذای ایرانی در ترکیه برحسب مکان قرارگیری رستوران و رتبه آن در شهر متفاوت است؛ اما به‌طور کلی می‌توان گفت که با هزینه مناسبی می‌توانید یک غذای فوق‌العاده خوش‌مزه و لذیذ ایرانی را در ترکیه نوش جان کنید.

  • قیمت غذای ایرانی در ترکیه: به‌طور میانگین 250 لیر
Decoration-Iranian-foods.jpg
غذای ایرانی در ترکیه

قیمت فست فود، ساندویچ و پیتزا در ترکیه

قیمت فست فود، ساندویچ و پیتزا در ترکیه برای بسیاری از افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، مهم است؛ زیرا ممکن است بخواهند در میان این‌همه غذای ترکی، برخی از وعده‌‌ها را به فست‌فود اختصاص دهند.

  • قیمت فست فود، ساندویچ و پیتزا در ترکیه: به‌طور میانگین 150 لیر

قیمت غذاهای معروف در ترکیه

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید و دوست دارید از قیمت غذاهای معروف آن باخبر باشید، این اطلاعات می‌تواند برایتان کاربردی باشد. قیمت‌هایی که در ادامه می‌بینید، به‌نوعی قیمت بهترین غذاهای ترکیه هستند. قیمت غذاهای معروف ترکیه عبارت است از:

  • قیمت دونر کباب: به‌طور میانگین 200 لیر
  • قیمت کوفته ترکی: به‌طور میانگین 350 لیر

  • قیمت مانتی: به‌طور میانگین 250 لیر

  • قیمت لاهماجون: به‌طور میانگین 350 لیر

  • قیمت بورک گوشت: به‌طور میانگین 130 لیر

قیمت کباب ترکی در ترکیه

دونر کباب، یکی از محبوب‌ترین غذاهای ترکی است که در سراسر جهان شناخته شده و بسیار دوست‌داشتنی است. این غذا که ریشه در فرهنگ غنی ترکیه دارد، به‌دلیل طعم لذیذ، تنوع فراوان و قیمت مناسبش در میان مردم بسیار محبوب است. در سال 2024، کباب ترکی همچنان به‌عنوان یک انتخاب عالی برای وعده‌های غذایی در ترکیه شناخته می‌شود.

  • قیمت کباب ترکی در ترکیه: به‌طور میانگین 150 لیر

قیمت اسکندر کباب در ترکیه

اسکندر کباب به‌عنوان گرانترین غذای ترکیه، یک غذای سنتی ترکیه‌ای است که طرف‌داران بسیاری در بین گردشگران و محلی‌ها دارد و قیمت آن ممکن است با توجه به تقاضا و فصل گردشگری نوسان داشته باشد. این غذا در ایران هم طبخ می‌شود.

  • قیمت اسکندر کباب در ترکیه: به‌طور میانگین 150 لیر
ISKENDER-PLATE-min-scaled.jpg
اسکندر کباب در ترکیه

قیمت مک دونالد در ترکیه

مک دونالد در ترکیه با ارائه منوی متنوع و خدمات باکیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. قیمت‌ها بسته به نوع سفارش متغیر است؛ اما به‌طور کلی، قیمت یک وعده غذایی در مک دونالد ترکیه مانند صرف یک برگر با برند شناخته‌شده در ایران است.

  • قیمت مک دونالد در ترکیه: 145 لیر (بیگ مک)

قیمت KFC در ترکیه

قیمت کی‌اف‌سی با توجه به سفارشتان متغیر است؛ به‌عنوان مثال، برای یک زینگر برگر با سیب‌زمینی سرخ‌شده در اندازه کوچک و نوشیدنی 330 میلی‌لیتری، باید حدود 195 لیر پرداخت کنید.

  • قیمت kfc در ترکیه: از 195 لیر تا 475 لیر

قیمت غذاهای دریایی در ترکیه

در ترکیه، قیمت غذاهای دریایی با توجه به مکان و کیفیت رستوران‌ها متفاوت است. به‌طور کلی، قیمت یک وعده غذای دریایی در رستوران‌های معمولی از حدود ۵۰ لیر شروع می‌شود و بسته به نوع غذا و رستوران ممکن است تا چندصد لیر هم افزایش پیدا کند؛ برای مثال، قیمت یک ساندویچ کوچک ماهی در خیابان‌های استانبول، ممکن است بین ۱۰ تا ۱۵ لیر باشد. همچنین، قیمت غذاهای دریایی در رستوران‌های لوکس‌تر ممکن است به بیشتر از ۱۲۰ لیر هم برسد. این اطلاعات براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از منابع مختلف در سال ۲۰۲۴ است.

غذاهای رستوران‌های دریایی
برخی از غذاهای دریایی ترکیه
midye-domeh-torky-2.jpg
غذاهای دریایی ترکیه

قیمت آب در ترکیه

در ترکیه، قیمت آب بسته به نوع مصرف و منطقه متفاوت است؛ برای مثال، قیمت هر گالن 19 لیتری آب آشامیدنی بسته به برند و شرکت تولیدکننده بین 32 تا 38 لیر متغیر است. همچنین، قیمت آب معدنی در ترکیه ۱۴۰۳ برای یک بطری کوچک عبارت است از:

  • قیمت آب در ترکیه: 3.5 لیر

قیمت نان در ترکیه

قیمت نان در ترکیه بسته به نوع و کیفیت، می‌تواند از 5 لیر تا 20 لیر برای هر عدد باشد. این قیمت‌ها ممکن است در شهرهای مختلف و در فروشگاه‌های متفاوت تغییر کند؛ به‌عنوان مثال قیمت نان پیتا در ترکیه 15 لیر است.

  • قیمت نان در ترکیه: از 5 لیر تا 20 لیر

قیمت مواد غذایی مختلف در ترکیه

در ترکیه می‌توانید برای کاهش هزینه‌های سفر، خودتان غذا تهیه کنید. بازارهای محلی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر ترکیه وجود دارند که انواع مواد غذایی را با قیمت‌های مناسب عرضه می‌کنند. همچنین، امکان استفاده از آشپزخانه‌های مشترک در بسیاری از هاستل‌ها و اقامتگاه‌های اقتصادی فراهم است که می‌تواند گزینه‌ای عالی برای پخت‌وپز باشد. اگر قصد دارید به‌زودی با تور استانبول اردیبهشت به این کشور پرشور و نشاط بروید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر از هزینه غذا در استانبول آگاه شوید. قیمت مواد غذایی در ترکیه عبارت است از:

قیمت تخم‌مرغ در ترکیه

 هر عدد 7.25 لیر

قیمت گوجه‌فرنگی در ترکیه

 هر یک کیلو 28 لیر

قیمت پیاز در ترکیه

 هر یک کیلو 13 لیر

قیمت روغن در ترکیه

هر لیتر 40 لیر

قیمت سیب‌زمینی در ترکیه

 هر یک کیلو 19 لیر

قیمت موز در ترکیه

هر یک کیلو 44 لیر

قیمت پنیر محلی در ترکیه

هر یک کیلو 236 لیر

انواع غذاهای خیابانی استانبول را بشناسید

دکه‌های خیابانی فروش غذا
نمونه‌ای از دکه‌های خیابانی فروش غذا
آّبمیوه ترکیه
آب‌میوه‌گیری‌های دستی و مغازه‌های کوچک آن‌ها

قیمت گوشت در ترکیه

قیمت گوشت در ترکیه ۲۰۲۴، بسته به نوع گوشت و بازار محلی ممکن است متفاوت باشد. براساس اطلاعات به‌روز، گوشت گاو در ترکیه، گران‌ترین گوشت است. این اطلاعات می‌تواند به‌عنوان یک معیار برای تصمیم‌گیری‌های مربوط به خرید گوشت در ترکیه استفاده شود.

  • قیمت گوشت در ترکیه: هر کیلو 340 لیر

قیمت مرغ در ترکیه

قیمت مرغ در ترکیه می‌تواند بسته به نوع مرغ و محل خرید، تغییر کند؛ برای مثال، قیمت مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ ترکیه ممکن است بیشتر از قیمت مرغ در بازارهای محلی ترکیه باشد. همچنین، تغییرات اقتصادی و تورم می‌توانند بر قیمت مواد غذایی ازجمله مرغ تأثیر بگذارند.

  • قیمت مرغ در ترکیه: هر کیلو 150 تا 205 لیر

قیمت برنج در ترکیه

قیمت برنج در ترکیه نیز همانند دیگر اقلام متفاوت است. قیمت برنج در فروشگاه‌های بزرگ و بین‌المللی ترکیه مانند کارفورسا معمولاً بیشتر از قیمت برنج در فروشگاه‌های اقتصادی ترکیه مانند شوک مارکت است.

  • قیمت برنج در ترکیه: هر کیلو 89.90 لیر

قیمت غذا در استانبول ۲۰۲۴

هنوز می‌توان با در نظر گرفتن بودجه منطقی، به استانبول رفت و از جاهای دیدنی استانبول دیدن کرد؛ زیرا قیمت غذا در استانبول ۱۴۰۳، تفاوت چندانی با قیمت غذا در سال قبل نکرده است. اگر قصد سفر با تور استانبول را دارید، خوب است بدانید قیمت غذا در استانبول ۲۰۲۴ عبارت است از:

  • قیمت مک دونالد در استانبول: 190 لیر

  • قیمت KFC در استانبول: از 89 لیر تا 259 لیر

  • قیمت آب در استانبول: 3.5 لیر

  • قیمت اسکندر کباب در استانبول: از 100 لیر تا 400 لیر

  • قیمت کباب ترکی در استانبول: از 40 لیر تا 100 لیر

با بهترین کافه‌های استانبول آشنا شوید

photo_2022-05-14_16-41-54.jpg
غذاهای متنوع در ترکیه، عکس از سروش علی‌پور
غذاهای ترکی
نمونه‌ای از غذاهای ترکی
غذاهای ترکیه ای
غذاهای خیابانی استانبول

قیمت غذا در وان ترکیه ۱۴۰۳

با توجه به نزدیک‌ بودن شهر وان به ایران، سالانه افراد زیادی با تور وان به این شهر سفر می‌کنند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید و می‌خواهید برای خرید و دیدن جاهای دیدنی وان به این شهر بروید، دانستن قیمت غذا در وان ترکیه 1403، برایتان بسیار کاربردی خواهد بود.

  • قیمت مک دونالد در وان: از 160 لیر تا 400 لیر

  • قیمت KFC در وان: از 89 لیر تا 259 لیر

  • قیمت آب در وان: هر بطری کوچک 3.5 لیر

  • قیمت کباب ترکی در وان: از 40 لیر تا 100 لیر

لیست ارزان‌ترین مراکز خرید وان

قیمت غذا در آنتالیا 1403

اگر مقصدتان آنتالیاست و با تور آنتالیا به ترکیه سفر می‌کنید، می‌توانید با انتخاب هتل یوآل هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید؛ زیرا هزینه خوردوخوراک همراه هزینه اقامت شما حساب شده و شما می‌توانید بی‌قیدوشرط در تمام ساعات روز به انواع‌واقسام خوراکی‌ها و غذاها دسترسی داشته باشید. قیمت غذا در آنتالیا عبارت است از:

  • قیمت مک دونالد در آنتالیا: 200 لیر

  • قیمت KFC در آنتالیا: از 89 لیر تا 259 لیر

  • قیمت آب در آنتالیا: هر بطری 1.5 لیتری، 9.25 لیر

  • قیمت شیر در آنتالیا: هر لیتر، 28 لیر 

  • قیمت کوکاکولا در آنتالیا: هر ۲ لیتر، 34 لیر

راهنمای کامل سفر به آنتالیا

lastsecond.ir-food-price-in-turkey-antalya.jpg
برخی از غذاهای دریایی شهر آنتالیا

قیمت غذا در آنکارا ۱۴۰۳

آنکارا پایتخت اداری ترکیه است و بسیاری از گردشگران، صرفاً به‌علت وجود سفارت کانادا و انجام کارهای انگشت‌نگاری مهاجرتی، با تور آنکارا به این شهر می‌روند و از آن بازدید می‌کنند. اگر دلیل سفر شما به آنکارا همین است، می‌توانید با خواندن لیست قیمت غذا در آنکارا 1403 هزینه‌های سفرتان را مدیریت کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای اقامت در آنکارا مطلب هتل‌های نزدیک مرکز انگشت‌نگاری سفارت کانادا در آنکارا را بخوانید.

  • قیمت مک دونالد در آنکارا: 189 لیر

  • قیمت KFC در آنکارا: 220 لیر

  • قیمت آب در آنکارا: هر بطری 1.5 لیتری، 9.73 لیر

  • قیمت شیر در آنکارا: هر پاکت کوچک، 7.70 لیر

  • قیمت کوکاکولا در آنکارا: هر ۲ لیتر، 40 لیر

فهرست کامل جاهای دیدنی آنکارا

مقایسه و خرید تورهای متنوع ترکیه در لست‌سکند

اگر به‌دنبال تورهای متنوع و جذاب ترکیه هستید، لست‌سکند گزینه‌های فراوانی را ارائه می‌دهد که می‌توانید براساس بودجه و علایقتان انتخاب کنید. همچنین، امکان مقایسه دقیق قیمت‌ها و امکانات تورها وجود دارد تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. بنابراین با مراجعه به صفحه تورهای لست‌سکند به‌راحتی می‌توانید تور ترکیه را ببینید و بعد از مقایسه میان شهرهای پربازدید، خریدتان را انجام دهید.

سخن آخر

در این مطلب حدود قیمت غذا در ترکیه را بررسی کردیم تا شما بتوانید با دانستن قیمت غذا و قیمت خوراکی در ترکیه، برآورد خوبی از قیمت‌ها برای سفرتان به این کشور انجام دهید. چنانچه به فکر مدیریت هزینه‌هایتان برای سفر به ترکیه هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به صفحه تور اقساطی استانبول و سایر شهرهای ترکیه بیندازید تا تجربه یک سفر مقرون‌به‌صرفه را داشته باشید. اگر تاکنون به ترکیه سفر کرده‌اید، چه راهکارهایی برای مقرون‌به‌صرفه شدن قیمت غذا در ترکیه پیشنهاد می‌دهید؟

فاطمه یموتی
فاطمه یموتی

اولین باری که خواندن یک کتاب توانست روحم را پرواز دهد، به یاد می‌آورم. تقریبا فهمیده بودم که کلمات، قدرت فوق‌العاده‌ای دارند. مخصوصا اگر درباره چیزهایی باشد که تا به‌حال نمیدانستی. چند سالی‌ست که از آن روزها می‌گذرد و من هنوز دست به قلم، روی ابرها درحال پروازم.