فاصله آنتالیا از شهرهای مهم ترکیه و ایران + مدت زمان

3.9
از 43 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
از آنتالیا چند ساعت به شهرهای مهم ترکیه و ایران راه است؟
01 مهر 1402 08:00
0

در محبوبیت آنتالیا نزد گردشگران ایرانی و خارجی شکی نیست. هرساله، بسیاری از گردشگران با خودروی شخصی و تورهای زمینی و هوایی آنتالیا به این شهر ساحلی سفر می‌کنند تا از زیبایی‌های دریای مدیترانه لذت ببرند و پس‌از آن‌ از سایر شهرها و مناطق ترکیه دیدن کنند. اگر بخواهید برنامه‌ای ترکیبی بچینید، شاید اولین سوالی که به ذهنتان برسد این باشد که فاصله آنتالیا از شهرهای معروفی مثل استانبول، تهران، تبریز و آنکارا چقدر است؟ یا بخواهید از جزئیات مربوط به انواع روش‌های دسترسی به آنتالیا مطلع شوید.

در این مطلب از مجله لست‌سکند اطلاعاتی کاربردی را درباره فاصله آنتالیا از نقاط مختلف داخل و خارج از ترکیه آورده‌ایم. فاصله نقاط معروف آنتالیا از مرکز این شهر، فاصله آنتالیا از شهرهای مختلف ترکیه و فاصله آنتالیا از تهران و تبریز از جمله قسمت‌هایی هستند که آن‌ها را در این متن بررسی کرده‌ایم تا هنگام سفر از اطلاعات لازم آگاهی داشته باشید. حال اگر تاکنون تجربه سفر به آنتالیا را نداشته‌اید، توضیحاتی که در این متن برایتان آورده‌ایم، می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

(01-03-30) (16).jpg

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند
موقعیت شهر آنتالیا و مناطق معروف آنفاصله مناطق آنتالیافاصله لارا تا آنتالیافاصله کمر تا آنتالیافاصله بلک تا آنتالیافاصله لارا تا کمر آنتالیافاصله بلک تا لارا آنتالیافاصله سیده تا آنتالیافاصله آنتالیا از فرودگاه‌های اطراففاصله فرودگاه آنتالیا تا بلکفاصله فرودگاه آنتالیا تا لارافاصله فرودگاه آنتالیا تا کمرفاصله فرودگاه دنیزلی تا بلکفاصله فرودگاه دنیزلی تا لارافاصله فرودگاه دنیزلی تا کمرفاصله فرودگاه اسپارتا تا بلکفاصله فرودگاه اسپارتا تا لارافاصله فرودگاه اسپارتا تا کمرفاصله فرودگاه دالامان تا بلکفاصله فرودگاه دالامان تا لارافاصله فرودگاه دالامان تا کمرفاصله شهرهای مختلف ترکیه تا آنتالیافاصله آنتالیا تا استانبولفاصله آنتالیا تا آنکارافاصله آنتالیا تا ازمیرفاصله آنتالیا تا وانفاصله آنتالیا تا دالامانفاصله آنتالیا تا اسپارتافاصله آنتالیا تا قونیهفاصله آنتالیا تا دنیزلیفاصله دنیزلی تا بلک آنتالیافاصله آنتالیا از شهرهای ایرانفاصله آنتالیا از تهرانفاصله آنتالیا از تبریزسفر به آنتالیا با تور

موقعیت شهر آنتالیا و مناطق معروف آن

قبل از پرداختن به جزئیات و فاصله آنتالیا تا دیگر نقاط، بد نیست نگاهی به موقعیت آنتالیا، مناطق معروف آن و فرودگاهش بیندازیم. آنتالیا با مساحت حدودی 20 هزار کیلومتر مربع یکی از 5 استان بزرگ ترکیه است که در جنوب غربی کشور و در جوار دریای مدیترانه قرار گرفته است. استانی که فاصله درخور توجهی تا ایران دارد و اگر قصد دارید با خودرو شخصی یا تورهای زمینی به آن سفر کنید، دست‌کم از مبدأ تهران 40 تا 45 ساعت در راه خواهید بود. آن‌هایی هم که با هواپیما به آنتالیا سفر می‌کنند، بد نیست بدانند که فرودگاه بین‌المللی آنتالیا در 13 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته است.

موقعیت دقیق آنتالیا روی نقشه

فاصله مناطق آنتالیا

در استان آنتالیا، شهر و مناطق زیادی وجود دارد که شناخته‌شده‌ترین آن‌ها برای گردشگران شامل شهر آنتالیا (مرکز این استان)، بلک، لارا و کمر می‌شود. اگر نسبت به بهترین مناطق آنتالیا شناختی ندارید هم می‌توانید روی عبارت لینک شده کلیک کنید تا شناخت بهتری از مناطق مهم آنتالیا پیدا کنید و تفاوت هر منطقه را بدانید، زیرا در این مطلب قرار است صرفاً فاصله این مناطق آنتالیا را نسبت همدیگر و فرودگاه آنتالیا مشخص کنیم.

فاصله لارا تا آنتالیا

لارا یکی دیگر از مناطق شناخته‌شده در آنتالیا است که مانند کمر، مملو از هتل‌های لوکس است و عمده شهرت منطقه لارا هم به‌دلیل همین هتل‌ها و ریزورت‌های لوکسش است. براین‌اساس، بیشتر محل‌های اقامت در تور آنتالیا UALL یکی از هتل‌های همین منطقه است.

یکی دیگر از ویژگی‌های لارا، نزدیک بودن به فرودگاه و شهر آنتالیا نسبت به دیگر مناطق ساحلی مشهور آنتالیا است. مسافت لارا تا مرکز شهر آنتالیا 20 کیلومتر است. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رفت‌وآمد بین لارا و آنتالیا، تاکسی است و اگر ترافیک نباشد، طی 10 دقیقه فاصله لارا تا آنتالیا را طی خواهید کرد.

10.jpg
فاصله لارا تا آنتالیا

فاصله کمر تا آنتالیا

بدون شک، یکی از بهترین مناطق ساحلی آنتالیا کمر است که به واسطه امکانات تفریحی، هتل‌های لوکس، رستوران و طبیعت کم‌نظیرش میزبان تعداد درخور توجهی از گردشگران است. البته اگر با تور آنتالیا مهر به این شهر سفر کنید، همچنان می‌توانید از تفریحات و فعالیت‌های آبی آن استفاده کنید. این هم کاملاً بستگی به سلیقه و شرایط شما دارد. فاصله کمر تا آنتالیا به‌صورت زمینی بسته به مسیر انتخابی حدوداً بین 44 تا 49 کیلومتر طول می‌شود. پس از بازدید از بهترین جاهای دیدنی کمر، به‌طور میانگین در عرض یک ساعت می‌توانید خود را به آنتالیا برسانید.

11.jpg
فاصله کمر تا آنتالیا

فاصله بلک تا آنتالیا

بلک یکی از شهرهای ساحلی آنتالیا است که بین توریست‌ها محبوبیت زیادی دارد. این منطقه نزدیک به 30 هتل 5 یا 4 ستاره دارد و انواع و اقسام تفریحات آنتالیا در آن پیدا می‌شود. فاصله بلک تا آنتالیا بسته به راهی که انتخاب می‌کنید، حدود 40 کیلومتر است. زمانی که برای طی کردن فاصله بلک تا آنتالیا نیاز دارید، بسته به راهی که انتخاب می‌کنید 32 تا 50 دقیقه بسته به میزان ترافیک طول می‌کشد.

6.jpg
فاصله بلک تا آنتالیا

فاصله لارا تا کمر آنتالیا

اشاره کردیم که لارا و کمر هر دو از توریستی‌ترین مناطق آنتالیا محسوب می‌شوند و بهترین هتل های آنتالیا هم در این مناطق ساخته شده‌اند. فاصله لارا تا کمر به‌طور میانگین 61 کیلومتر است. اگر می‌خواهید با تاکسی این مسیر را طی کنید، سفر شما به‌طور متوسط 58 دقیقه طول خواهد کشید. فاصله لارا تا کمر را نمی‌توانید مستقیماً با اتوبوس طی کنید و باید برای رسیدن به اولین ایستگاه اتوبوس از تاکسی استفاده کنید که با این روش، هزینه شما کمی کاهش خواهد یافت و مدت زمان پیمایش مسیر بیشتر می‌شود. زمانی که فاصله لارا تا کمر را طی می‌کنید، از مسیری بسیار زیبا با چشم‌اندازهای ساحلی عبور خواهید کرد.

2.jpg
فاصله لارا تا کمر آنتالیا

فاصله بلک تا لارا آنتالیا

فاصله بلک تا لارا آنتالیا را می‌توانید از چند راه طی کنید و بسته به مسیری که انتخاب می‌کنید، به‌طور میانگین 21 کیلومتر را باید بپیمایید. اگر نزدیک‌ترین راه به خط ساحلی را انتخاب کنید، از نزدیکی لند آو لجندز تم پارک و سایر مراکز تفریحی عبور خواهید کرد. در دسترس‌ترین، ساده‌ترین و سریع‌ترین وسیله نقلیه برای طی کردن فاصله بلک تا لارا، استفاده از تاکسی است که با استفاده از آن به‌طور معمول و بدون احتساب ترافیک 21 تا 30 دقیقه در راه خواهید بود.

لارا تا بلک.jpg
فاصله بلک تا لارا

فاصله سیده تا آنتالیا

اگر از خط ساحلی آنتالیا به سمت شرق حرکت کنید، پس‌از عبور از لارا و بلک به سیده می‌رسید. سیده یک شهر تفریحی در ترکیه است که از نظر آثار باستانی، ارزش بالایی دارد. زیبا‌یی‌های سواحل این شهر هرساله گردشگران بسیاری را از کشورهای مختلف به سیده می‌کشاند. فاصله سیده تا آنتالیا حدود 76 کیلومتر است که تاکسی‌های ترکیه به‌طور متوسط این مسیر را در 51 دقیقه به پایان می‌رسانند. این مسیر اتوبوس هم دارد که درصورت استفاده از آن، زمان سفر شما بیشتر می‌شود.

7.jpg
فاصله سیده تا آنتالیا

فاصله آنتالیا از فرودگاه‌های اطراف

یکی از مواردی که گردشگران زیادی پیش از سفرشان حتماً آن را بررسی می‌کنند تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری را برای طول سفر انجام دهند، سبک‌سنگین کردن فاصله فرودگاه از قسمت‌های مختلف شهر است. در این بخش، مسافت بین 4 فرودگاه را با مناطق توریستی و پر رفت‌وآمد آنتالیا می‌سنجیم و آن‌ها را بررسی می‌کنیم. به این صورت، شما می‌توانید مرحله‌به‌مرحله از سفرتان را بچینید و بهترین استفاده را از زمانتان ببرید.

فاصله فرودگاه آنتالیا تا بلک

اگر برای سفر به آنتالیا در منطقه بلک هتل رزرو کرده‌اید و می‌خواهید مستقیماً از فرودگاه آنتالیا به بلک بروید، باید بدانید که فاصله بلک تا فرودگاه آنتالیا بسته به مسیری که انتخاب می‌کنید حدود 33 کیلومتر است و اگر درگیر ترافیک نشوید، حدود نیم ساعت یا بیشتر در مسیر خواهید بود. ساده‌ترین راه پیمایش این مسیر، استفاده از تاکسی است.

فاصله فرودگاه آنتالیا تا لارا

سواحل و هتل‌های زیبای لارا ممکن است بسیاری از مسافران را مستقیماً از فرودگاه آنتالیا به این منطقه بکشاند. فاصله لارا تا فرودگاه آنتالیا کمی بیشتر از فاصله لارا تا خود شهر آنتالیا است و به 14 کیلومتر می‌رسد. مدت زمان پیمایش فاصله لارا تا فرودگاه آنتالیا هم به میزان ترافیک و مبدأ حرکت شما در لارا بستگی دارد. اما به‌طور کلی، حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت طول می‌کشد.

فاصله فرودگاه آنتالیا تا کمر

پس از رسیدن به فرودگاه آنتالیا، بسیاری از گردشگران قصد سفر به کمر را دارند؛ منطقه‌ای که در جنوب آنتالیا واقع شده و نسبت به فرودگاه آنتالیا فاصله 59 کیلومتری دارد. متداول‌ترین روش برای رسیدن به کمر از فرودگاه آنتالیا، کرایه تاکسی است. خطوط اتوبوس‌رانی این مسیر را مستقیماً طی نمی‌کنند و اگر می‌خواهید با اتوبوس فاصله کمر تا فرودگاه آنتالیا را طی کنید، باید قسمتی از مسیر را تاکسی سوار شوید.

Lastsecond.ir-distance-from-antalya-antalya-airport-to-belek.jpg
فاصله بین فرودگاه آنتالیا تا بلک با ماشین

فاصله فرودگاه دنیزلی تا بلک

فاصله‌ای که بین فرودگاه دنیزلی تا بلک وجود دارد، حدود 240 کیلومتر است. برای طی کردن این مسافت، 3 روش مختلف پیش روی شماست. در هرکدام از این روش‌ها، شما مجبورید که ابتدا مسافتی را با تاکسی بروید تا به تاکسی‌های خطی یا اتوبوس‌ها برسید. البته روش سومی هم هست که در آن کل مسیر را از ابتدا با تاکسی یا ماشین سواری طی می‌کنید که در این حالت، حدود 3 ساعت و 30 دقیقه در راه هستید.

در حالت دیگر، بعد از اینکه ابتدای مسیر را با تاکسی طی کردید، می‌توانید سوار اتوبوس شوید و تا بلک بروید. در این حالت، حدود 6 ساعت و 15 دقیقه در مسیر خواهید بود. پیشنهاد می‌کنیم که اگر با مسیرهای طولانی مشکلی ندارید، این راه را انتخاب کنید، در غیر این صورت، روش‌های دیگر را پیش بگیرید. حالت دیگر هم به این صورت است که با تاکسی یا سواری تا ایستگاه بوردور (Burdur) بروید و از آنجا تا بلک را با اتوبوس طی کنید. در این حالت، اگر مدت زمان توقف اتوبوس را در نظر نگیریم، تقریباً 5 ساعت و 15 دقیقه در راه هستید.

فاصله فرودگاه دنیزلی تا لارا

محدوده لارا نسبت به بلک، فاصله نزدیک‌تری را به فرودگاه دنیزلی دارد که حدوداً به 200 کیلومتر می‌رسد. برای همین هم طی کردنش کمی راحت‌تر است. برای رفتن به لارا هم ابتدا باید مسافتی را با تاکسی طی کنید تا به اتوبوس‌ها و خطوط تاکسی برسید یا که با همان تاکسی از فرودگاه تا لارا بروید. در حالت سوم، کمتر از 3 ساعت و 30 دقیقه در مسیر هستید و کوتاه‌ترین زمان ممکن برای رسیدن به مقصد است.

اگر خودتان را به ایستگاه تاکسی برسانید، همان‌طور که گفتیم، در کمتر از 3 ساعت و نیم به مقصد می‌رسید؛ اما ممکن است برای پیدا شدن تاکسی یا پر شدنش کمی زمانتان گرفته شود. در حالتی هم که بخواهید با اتوبوس بروید، علاوه‌بر اینکه کمی از ابتدای مسیر را باید با تاکسی بروید، بخشی از انتهای مسیر را هم دوباره باید تاکسی بگیرید. در این حالت هم حدود 4 ساعت و 45 دقیقه در راه هستید.

فاصله فرودگاه دنیزلی تا کمر

کمر تا فرودگاه دنیزلی، فاصله‌ای حدوداً 230 کیلومتری دارد. اگر بخواهید کل این مسیر را با اتوبوس طی کنید، حدود 5 ساعت و 45 دقیقه در مسیر خواهید بود. ابتدای راه را هم باید با تاکسی طی کنید تا به ایستگاه اتوبوس برسید. اگر تصمیم دارید که زمان کمتری را در راه باشید، می‌توانید کل مسیر را با تاکسی یا ماشین سواری طی کنید که در این حالت، تقریباً 3 ساعت و 45 دقیقه را در اتومبیل خواهید بود. حالت دیگر، این است که تا ایستگاه بوردور را با تاکسی بروید و ادامه راه را از اتوبوس استفاده کنید. در این حالت حدود 3 ساعت را در راه هستید.

Lastsecond.ir-distance-from-antalya-denizli-airport-to-lara.jpg
فاصله بین فرودگاه دنیزلی تا لارا با ماشین

فاصله فرودگاه اسپارتا تا بلک

فاصله فرودگاه اسپارتا تا آنتالیا و منطقه‌های مختلفش در مقایسه با این فاصله بین فرودگاه دنیزلی و آنتالیا، به‌نسبت کمتر است و به 160 کیلومتر می‌رسد. در نتیجه شما می‌توانید در فاصله زمانی کوتاه‌تری خودتان را به مقصد، یعنی آنتالیا برسانید. نکته‌ای که در این بین وجود دارد، این است که مانند فرودگاه دنیزلی، مسیر ابتدایی تا اولین ایستگاه اتوبوس را باید با تاکسی یا سواری بپیمایید. پس از اینکه به ایستگاه بوردور رسیدید، می‌توانید سوار اتوبوس شوید یا که مسیر را با تاکسی و سواری تا مقصد ادامه دهید.

درصورتی‌که بخواهید تمام مسیر و فاصله فرودگاه اسپارتا تا بلک را با تاکسی و سواری طی کنید، تقریباً حدود 2 ساعت و نیم در مسیری حدوداً 180 کیلومتری خواهید بود. حال اگر بخواهید مسیر ابتدایی را با تاکسی بروید و باقی راه را با اتوبوس طی کنید، باید ابتدا خودتان را به ایستگاه بوردور برسانید و بعد ادامه مسیر را با اتوبوس طی کنید. در این حالت تقریباً 4 ساعت در مسیر هستید.

فاصله فرودگاه اسپارتا تا لارا

فاصله فرودگاه اسپارتا تا لارا حدوداً 170 کیلومتر است که اگر تصمیم دارید این مسافت را با تاکسی یا سواری طی کنید، تقریباً 2 ساعت و 15 دقیقه در راه هستید. درحالی‌که برای استفاده از اتوبوس، باید اول با تاکسی تا بوردور بروید و از آنجا سوار اتوبوس شوید. باید به این نکته توجه داشته باشید که نمی‌توانید تا خود لارا سوار اتوبوس باشید، باید در ایستگاه آنتالیا که نزدیک پارک زیتون است، پیاده شوید و بقیه مسیر را با تاکسی بپیمایید. طی کردن کل این مسیر که ترکیبی از تاکسی و اتوبوس است، حدوداً 2 ساعت و 30 تا 2 ساعت و 45 دقیقه طول می‌کشد.

فاصله فرودگاه اسپارتا تا کمر

فاصله فرودگاه اسپارتا تا کمر در آنتالیا هم حدود 200 کیلومتر است. اگر بخواهید کل مسیر را با تاکسی یا سواری طی کنید، حدوداً 2 ساعت و 30 دقیقه در راه هستید و غیر از این حالت، می‌توانید برای کمتر شدن هزینه‌هایتان از اتوبوس استفاده کنید که در این حالت هم تقریباً 3 ساعت و 45 دقیقه در راه هستید. خوبی این مسیر نسبت به مسیر قبلی، این است که شما می‌توانید تا خود کمر را با اتوبوس بروید.

Lastsecond.ir-distance-from-antalya-isparta-airport-to-kemer.jpg
فاصله فرودگاه اسپارتا تا کمر با ماشین

فاصله فرودگاه دالامان تا بلک

اگر فاصله فرودگاه دالامان تا آنتالیا را با 3 فرودگاهی مقایسه کنیم که پیش‌تر معرفی کردیم، به این نتیجه می‌رسیم که فاصله فرودگاه دالامان تا آنتالیا بیشتر از همه است و به حدوداً 280 کیلومتر می‌رسد. علت اینکه بعضی از گردشگران، این فرودگاه را انتخاب می‌کنند، قرار گرفتنش بین چند مقصد گردشگری مختلف است. مارماریس، بدروم، آنتالیا و دنیزلی از مقاصدی هستند که در نزدیکی دالامان و فرودگاهش قرار گرفته‌اند.

این فرودگاه هم مانند 3 فرودگاه دیگری که معرفی کردیم، ایستگاه اتوبوس ندارد و برای اینکه فاصله فرودگاه دالامان تا بلک را طی کنید، در ابتدا مجبورید که خودتان را با تاکسی تا مسیری مشخص برسانید. سپس باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید با همان تاکسی یا سواری باقی مسیر را بروید یا می‌خواهید از اتوبوس استفاده کنید. اگر کل مسیر را با سواری بروید، تقریباً 3 ساعت و 45 دقیقه در راه هستید و اگر با اتوبوس بروید، این زمان طی کردن این مسیر به 6 ساعت و نیم تا 7 ساعت می‌کشد.

فاصله فرودگاه دالامان تا لارا

فاصله فرودگاه دالامان تا لارا کمی کمتر از فاصله فرودگاه دالامان تا بلک است و حدود 260 کیلومتر فاصله آن‌هاست. اگر بخواهید کل مسیر را با تاکسی یا سواری بپیمایید، باید حدود 3 ساعت و نیم در راه باشید. اگر هم بخواهید از اتوبوس استفاده کنید، 2 راه دارید که در آخرِ هردوی این راه‌ها باید از آنتالیا تا لارا را با تاکسی بروید.

تفاوتی که بین مسیرهای اتوبوس‌رو وجود دارد، در ابتدای حرکت آن‌ها است. شما می‌توانید تا دالامان را با تاکسی بروید و از آنجا تا آنتالیا را اتوبوس سوار شوید. در این حالت تقریباً 5 ساعت و نیم در راهید. حالت دیگر این است که تا ایستگاه فتحیه با تاکسی و سواری بروید و از آنجا سوار اتوبوس شوید و سپس در آنتالیا دوباره تاکسی بگیرید. طی کردن مسیر در این حالت، تقریباً 4 ساعت و 45 دقیقه زمان می‌خواهد.

فاصله فرودگاه دالامان تا کمر

این مسافت کم شباهت به مسیر قبلی نیست. اگر بخواهید فاصله فرودگاه دالامان تا کمر را طی کنید، باید بدانید که این مسافت حدوداً 270 کیلومتر است. درصورتی‌که بخواهید کل مسیر را با تاکسی یا سواری بروید، تقریباً در 3 ساعت و 45 دقیقه می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر می‌خواهید ابتدای مسیر را با تاکسی بروید تا به اولین ایستگاه‌های اتوبوس بروید، باید بین 6 ساعت و 15 دقیقه تا حدود 7 ساعت در اتوبوس باشید. این تفاوت در زمان، کاملاً بستگی به مسیری دارد که وسیله نقلیه شما انتخاب می‌کند که برای این امر هم می‌توانید از مسئولین راهنمایی‌های مربوطه را بگیرید.

با این 3 منطقه‌ای که گفتیم، حالا می‌توانید فاصله فرودگاه دالامان تا آنتالیا را با دانستن جزئیات بیشتری طی کنید. مقاصد نام برده شده همگی از مناطق توریستی هستند و ملاک خوبی برای سنجش فاصله فرودگاه دالامان تا آنتالیا محسوب می‌شوند.

Lastsecond.ir-distance-from-antalya-dalaman-airport-to-belek.jpg
فاصله فرودگاه دالامان تا بلک با ماشین

فاصله شهرهای مختلف ترکیه تا آنتالیا

عده‌ای از گردشگران ممکن است پس از تماشای برخی از بهترین شهرهای ترکیه، مانند آنکارا، استانبول و وان بخواهند به تماشای زیبایی‌های آنتالیا بروند یا پس از سفر به آنتالیا از سایر نقاط ترکیه نیز دیدن کنند. برای طی کردن فاصله آنتالیا از سایر شهرهای معروف ترکیه باید سعی کنید اطلاعات دقیقی از انواع وسایل نقلیه و مسیرها کسب کنید. در ادامه، به جزئیات فاصله آنتالیا تا برخی از شهرهای مهم ترکیه می‌پردازیم.

فاصله آنتالیا تا استانبول

برای طی کردن فاصله آنتالیا تا استانبول، راه‌های بسیاری دارید. فاصله زمینی آنتالیا تا استانبول حدود 700 کیلومتر است. اگر با اتوبوس سفر کنید، به‌طور متوسط 12 تا 13 ساعت و اگر مسافت آنتالیا تا استانبول را با خودرو طی کنید، حدود 8 ساعت و نیم تا 10 ساعت و نیم در مسیر خواهید بود. در استانبول، پروازهای آنتالیا از دو فرودگاه انجام می‌شود. پروازهای فرودگاه صبیحه گوکچن به آنتالیا 464 کیلومتر و پروازهای فرودگاه استانبول به آنتالیا 485 کیلومتر را طی می‌کنند. پروازهای آنتالیا تا استانبول معمولاً بین یک ساعت تا 2 ساعت و نیم طول می‌کشد.

همان‌طور که گفتیم، روش‌های طی کردن فاصله آنتالیا تا استانبول فراوان است. یکی دیگر از این راه‌ها، بهره بردن از خطوط مترو است. با استفاده از خطوط ریلی درون‌شهری، علاوه‌بر اینکه می‌توانید از جاهای دیدنی استانبول با مترو بازدید کنید، امکان این را هم دارید که خودتان را به فرودگاه‌های استانبول برسانید و از آن‌ها به آنتالیا بروید. برای اینکه بتوانید از هردوی این شهرها نهایت استفاده را ببرید، پیشنهاد می‌کنیم که هزینه‌هایتان را بودجه‌بندی کنید. استفاده از تور اقساطی آنتالیا این امکان را به شما می‌دهد تا همه پول تور را یکجا نپردازید. بنابراین، بخشی از پولتان را برای آزمون می‌دهید و از بخش دیگر در سفر استفاده می‌کنید و تجربه‌های جدید به‌وجود می‌آورید.

8.jpg
فاصله استانبول تا آنتالیا

فاصله آنتالیا تا آنکارا

فاصله آنتالیا تا آنکارا در پروازهای مستقیم حدود 406 کیلومتر است و به‌طور میانگین یک ساعت طول می‌کشد. اما اگر بخواهید این مسافت را از طریق پیچ‌وخم جاده‌ها طی کنید، باید حدود 541 کیلومتر را بپیمایید. مدت زمان سفر جاده‌ای از آنتالیا تا آنکارا با ماشین حدود 7 تا 8 ساعت و با اتوبوس بین 9 تا 11 ساعت طی می‌شود. مسیر مستقیم راه آهن از آنتالیا به آنکارا وجود ندارد، اما شما می‌توانید تا قونیه با قطار سفر کنید و پس‌از آن با استفاده از اتوبوس وارد آنتالیا شوید.

3.jpg
فاصله آنتالیا تا آنکارا

فاصله آنتالیا تا ازمیر

فاصله آنتالیا تا ازمیر در پروازهای مستقیم حداکثر 360 کیلومتر است که هواپیما‌ها این فاصله را معمولاً در یک ساعت طی می‌کنند. اما اگر بخواهید به‌صورت زمینی از  آنتالیا تا ازمیر بروید، باید حدود 450 کیلومتر مسیر را طی کنید. طی کردن فاصله آنتالیا تا ازمیر با ماشین حدود 5.5 ساعت و با اتوبوس تقریباً 7 ساعت طول می‌کشد.

Screenshot (17).png
فاصله آنتالیا تا ازمیر

فاصله آنتالیا تا وان

کم بودن فاصله وان از شهرهای ایران و ترکیه باعث شده است که این شهر هرساله میزبان ایرانیان بسیاری باشد. اگر بعد از سفر به وان قصد سفر به آنتالیا داشتید، باید بدانید که پرواز‌های بین این دو شهر به‌طور میانگین مسافت 1210 کیلومتری را طی می‌کنند که حداقل 2 ساعت طول می‌کشد. فاصله وان تا آنتالیا در سفرهای زمینی حدود 1423 کیلومتر است و مدت زمان طی کردن آن با اتومبیل حدود 17 ساعت و با اتوبوس حدود 25 ساعت است. البته دقت کنید که با توجه به شرایط آب‌وهوایی و وضعیت جاده‌ها ممکن است مدت زمانی که در مسیر هستید، تغییر کند.

1.jpg
فاصله آنتالیا تا وان

فاصله آنتالیا تا دالامان

شهر دالامان، یکی از شهرهایی است که سواحل زیبایی دارد و برخی از گردشگران خودشان را به این شهر می‌رسانند تا بتوانند از مناظر زیبا و طبیعی اینجا نهایت استفاده و لذت را ببرند. علاوه‌بر طبیعت چشم‌نواز دالامان، از دیگر محاسن این شهر، نزدیکی‌اش به شهرهای توریستی دیگر مانند مارماریس است. در دالامان می‌توانید غذاهای دریایی را هم امتحان کنید و از تازه بودنشان مطمئن باشید.

برای اینکه از آنتالیا به دالامان بروید، می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید بین 4 تا 5 ساعت در مسیر خواهید بود که این تغییر زمانی بیشتر بسته به ساعت حرکت شما است. اگر هم می‌خواهید با تاکسی یا سواری این مسیر را بروید، بین 3 تا 3 ساعت و نیم در حرکتید. حال انتخاب بین این دو روش به شما و بودجه‌ای بستگی دارد که می‌خواهید صرف کنید.

Lastsecond.ir-distance-from-antalya-antalya-to-dalaman.jpg
فاصله آنتالیا تا دالامان با ماشین

فاصله آنتالیا تا اسپارتا

اسپارتا یکی از شهرهایی است که علاوه‌بر موزه، جاذبه‌های طبیعی بسیاری هم دارد. کوهستان‌های مختلف، پارک‌های متعدد و مناطق باستانی گوناگون، از جمله دیدنی‌های این شهر هستند. جدا از مناطق کوهستانی و پارک‌های جنگلی، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی که بین فاصله اسپارتا تا آنتالیا قرار گرفته، شهر باستانی سالاسوس (Sagalassos) است. آثار برجای مانده از کاخ‌ها، آمفی‌تئاترها و جاذبه‌های دیگر در این شهر، اسپارتا را به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل کرده است.

برای اینکه فاصله آنتالیا تا اسپارتا را طی کنید، می‌توانید از تاکسی و سواری استفاده کنید که این مسیر را در حدود یک ساعت و 45 دقیقه تا 2 ساعت و 15 دقیقه می‌روند. حالت دیگر هم استفاده از اتوبوس است تقریباً زمان را در 2 ساعت می‌پیماید. بنابراین با توجه به مقایسه زمانی که می‌گذارید و هزینه‌ای که می‌پردازید، بهتر است از اتوبوس استفاده کنید تا مبلغ کمتری بدهید.

Lastsecond.ir-distance-from-antalya-antalya-to-isparta.jpg
فاصله اسپارتا تا آنتالیا با ماشین

فاصله آنتالیا تا قونیه

قونیه از شهرهایی است که در آن مراکز خرید و چند موزه از جمله موزه مولانا جای گرفته‌اند. یکی دیگر از عوامل سفر گردشگران به این شهر، قرار داشتن آرامگاه مولانا در قونیه است. در این شهر می‌توانید رقص سماع را هم مشاهده کنید و از آن لذت ببرید. قونیه با قدمتی که دارد، محوطه‌های باستانی مختلفی را برای گردشگران به نمایش گذاشته که عاشقان تاریخ و باستان را از سایر نقاط جهان به خودش می‌کشاند. این شهر در نزدیکی کاپادوکیه است؛ جایی که آن را با بالن‌های پرتعدادش در آسمان می‌شناسیم و مقصد بسیاری از زوج‌های جوان است.

Lastsecond.ir-distance-from-antalya-antalya-to-konya.jpg
فاصله آنتالیا تا قونیه با ماشین

فاصله آنتالیا تا دنیزلی

دنیزلی یکی از شهرهای دیدنی ترکیه است. به‌خاطر همین هم بعضی از گردشگران پیش از سفر به آنتالیا ترکیه، جاهای دیدنی دنیزلی را گلچین و فاصله آنتالیا تا دنیزلی و راه‌های رفتن به آن را محاسبه می‌کنند. به این شکل پس از سفر به آنتالیا، به‌راحتی می‌توانند از شهر دنیزلی هم بازدید کنند و تجربه‌های بیشتری را کسب کنند. در نهایت، بازدید از جاذبه‌های گردشگری ترکیه فقط محدود به آنتالیا نمی‌شود.

برای اینکه از آنتالیا به دنیزلی بروید، می‌توانید از دو روش بهره بگیرید. یکی از روش‌ها این است که از اتوبوس استفاده کنید که یکی از مزیت‌هایش کمتر شدن هزینه‌هایتان است. نکته منفی استفاده از اتوبوس، ساعت طولانی و زیادی است که در مسیر هستید. با اتوبوس، حدود 3 ساعت و 30 دقیقه راه در پیش دارید. روش دیگر اما استفاده از تاکسی و سواری است که هزینه بیشتری دارد؛ اما مسیر را می‌توانید 3 ساعته طی کنید و در بهترین حالت این زمان 2 ساعت و نیم طول می‌کشد. پیشنهاد ما استفاده از اتوبوس است. چراکه اختلاف تاکسی و ماشین سواری با اتوبوس، حدود 30 دقیقه یا نهایتاً یک ساعت است؛ اما هزینه‌ای که برای بلیط اتوبوس می‌پردازید بسیار کمتر است.

جاهای دیدنی دنیزلی عمدتاً شامل جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و چشمه‌های آبگرم می‌شود. باید به این نکته هم اشاره کنیم که قیمت‌ها در این شهر خیلی گران نیست و پیشنهاد می‌کنیم که یک یا چند شب را هم در دنیزلی اقامت کنید.

Lastsecond.ir-distance-from-antalya-antalya-to-denizli.jpg
فاصله آنتالیا تا دنیزلی با ماشین

فاصله دنیزلی تا بلک آنتالیا

فاصله دنیزلی تا بلک آنتالیا حدود 260 کیلومتر است. این مسیر را هم با اتوبوس و هم با خودرو می‌توانید طی کنید. به‌طور میانگین، هر خودرو این مسافت را در 3.5 ساعت طی می‌کند. اما اتوبوس‌هایی که فاصله دنیزلی تا بلک آنتالیا را طی می‌کنند، ممکن است 5 ساعت در راه باشند. امکان پرواز مستقیم از بلک به دنیزلی هم وجود ندارد. ابتدا باید فاصله فرودگاه آنتالیا تا بلک را طی کنید، سپس با هواپیما به ازمیر بروید و از طریق راه آهن یا جاده، خودتان را به دنیزلی برسانید. در این صورت، مسافرت شما حداقل 6 ساعت طول خواهد کشید.

13.jpg
فاصله دنیزلی تا بلک آنتالیا

فاصله آنتالیا از شهرهای ایران

شاید در نگاه اول این جمله کمی کلیشه‌ای به نظر برسد، اما باید بدانید که برخی از گردشگران از مسیر سفر بیشتر از مقصد آن لذت می‌برند. مسافرت زمینی از شهر تهران تا آنتالیا حدود 40 ساعت طول می‌کشد. اما مدت زمان سفر شما به عواملی همچون میزان شلوغی راه و وسیله نقلیه‌تان بستگی دارد. جزئیات فاصله آنتالیا از تهران و تبریز را در ادامه توضیح داده‌ایم. همچنین پیشنهاد میکنیم پیش از سفر به این شهر، مطلب راهنمای سفر به آنتالیا را مطالعه کنید.

راهنمای کامل سفر به آنتالیا

فاصله آنتالیا از تهران

اگر فاصله تهران تا آنتالیا را به‌صورت یک خط مستقیم در نقشه فرض کنیم، این مسافت حدود 1850 کیلومتر است. اما مسافت پروازی آن بسته به نوع مسیر، ممکن است بیشتر شود. طی کردن فاصله آنتالیا از تهران در پروازها به‌طور میانگین 3 ساعت طول می‌کشد. اما ازآنجایی‌که بین تهران و آنتالیا پرواز مستقیم وجود ندارد، زمان توقف نیز به آن اضافه می‌شود و مدت زمان این پرواز به 4:20 هم ساعت می‌رسد. فاصله آنتالیا از ایران از طریق راه‌های زمینی حدود 2500 کیلومتر است و معمولاً باید با اتوبوس به آنکارا یا استانبول بروید و سپس از آن‌جا به آنتالیا سفر کنید. به‌طور میانگین، رانندگی فاصله تهران تا آنتالیا حداقل 30 ساعت طول خواهد کشید. این درصورتی است که با ماشین شخصی به آنتالیا بروید. اگر سفر زمینی به آنتالیا را انتخاب کنید، حدود 35 ساعت در اتوبوس خواهید بود.

20.jpg
فاصله آنتالیا تا تهران

فاصله آنتالیا از تبریز

فاصله تبریز تا آنتالیا هم حدود 1380 کیلومتر است. مدت زمان پروازهای بین این دو شهر نیز بسته به ایرانی یا ترک بودن پرواز شما، میزان توقف در مسیر یا شامل شدن مسیر زمینی در آن است. به‌طور معمول، پرواز تبریز به آنتالیا کمتر از 3 ساعت طول می‌کشد؛ اما با احتساب زمان توقف این مدت زمان بیشتر خواهد شد. رانندگی از آنتالیا تا تبریز حدود 1739 کیلومتر است که اگر آن را با خودرو طی کنید، حدود 22 ساعت و اگر با اتوبوس طی کنید، حداقل 35 ساعت در مسیر خواهید بود.

19.jpg
فاصله آنتالیا از تبریز

سفر به آنتالیا با تور

آنتالیا یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه است و گردشگران فراوانی را به سمت خودش می‌کشاند. جاهای دیدنی متعدد، سواحل زیبا و چشم‌نواز، آب‌وهوای دل‌پذیر و خیلی از مؤلفه‌های دیگر هستند که این شهر را به یکی از مقاصد اصلی سفر تبدیل می‌کنند. لست‌سکند به‌عنوان مرجعی برای انواع تورها، تنوع بسیار زیادی در تور آنتالیا دارد و حق انتخاب‌های بسیاری برای شما فراهم می‌کند. علاوه‌بر تنوع زیاد این تورها، شما می‌توانید با اعمال فیلترهایی که در کنار صفحه وجود دارد، تورها را دسته‌بندی کنید. برای مثال می‌توانید قیمت تورها را از کم به زیاد دسته‌بندی کنید. علاوه‌بر این، امکان انتخاب طول مدت سفر را هم در کنار سایر امکانات سایت لست‌سکند دارید.

اگر همه موارد را هم اعمال کردید و باز هم تور ترکیه مناسب و مد نظرتان را پیدا نکردید، می‌توانید از بخش جدید سایت، یعنی سفرساز کمک بگیرید. در این بخش، می‌توانید تمامی مشخصات توری را که می‌خواهید، تعیین کنید تا همکاران ما بهترین و مناسب‌ترین تور را برای شما پیدا کنند.

سرویس سفرساز لست‌سکند

lastsecond.ir-distances-to-antalya.jpg
سفر با تور به ترکیه و استانبول

سخن آخر

بین شهرها و استان‌های ترکیه، آنتالیا درصد درخور توجهی از گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد و بسیاری از افراد برای کاهش هزینه‌های سفر ترجیح می‌دهند از راه زمینی به آنتالیا سفر کنند. در این مطلب، فاصله آنتالیا از نقاط مختلف ایران و ترکیه را برای شما شرح دادیم. اگر سابقه سفر زمینی به آنتالیا را داشته‌اید؛ می‌توانید تجربیات خود را از طریق قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین برای اینکه با فاصله آنتالیا از شهرهای مختلف و نکات مهم رفت‌وآمدش آشنا شوید، سفرنامه‌های آنتالیا را ببینید.

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.