بهترین تفریحات بلغارستان؛ از آبی تا اسکی + عکس و قیمت

4
از 10 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در بلغارستان چه تفریحاتی را از دست ندهیم؟
02 مرداد 1401 08:00
0

بلغارستان کشوری نیست که در آن حوصله کسی سر برود. تفریحات بلغارستان به قدری گوناگون است که حتی برای مشکل پسندترین افراد هم لذت بخش خواهد بود. فرقی نمی‌کند که قرار است با تور بلغارستان از کدام بخش‌های این کشور دیدن کنید، زیرا تفریحات بلغارستان حتی در روستاهای آن نیز در دسترس است. همچنین در هر زمان از سال، شما می‌توانید از انجام آن‌ها لذت ببرید.

اگر به تفریحات تابستانی علاقه‌مند هستید، بلغارستان تفریحات آبی متنوعی هم دارد؛ اگر به تفریحات زمستانی علاقه‌مند باشید نیز، می‌توانید در کوهستان‌های این کشور از اسکی لذت ببرید. همچنین در بیشتر خیابان‌های بلغارستان، پارک، سالن بولینگ، زمین بازی، مراکز خرید و انواع دیگری از جاهای تفریحی را خواهید یافت که در تمام روزهای سال فعالیت دارند.

اگر قصد دارید با تور بلغارستان سفر کنید، ممکن است در انتخاب جاهای تفریحی بلغارستان کمی سردرگرم شوید؛ به همین، در این مطلب از مجله لست سکند بهترین تفریحات بلغارستان، به همراه آدرس و قیمت آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. برای برنامه‌ریزی سفر خود می‌توانید با استفاده از مطالب این مقاله تصمیمی بهتر بگیرید.

01 copy 31.jpg

 پارک های آبی بلغارستان

اگر در روزهای گرم و آفتابی به دنبال تفریح در بلغارستان هستید، پارک‌های آبی این کشور را فراموش نکنید، زیرا این مراکز در اروپا شهرت دارند. پارک‌های آبی بلغارستان معمولا برای گردشگرانی که با خانواده به بلغارستان سفر می‌کنند، انتخابی بسیار مناسب هستند. زیرا علاوه بر تفریحات هیجان انگیز برای جوانان، افراد مسن می‌توانند از آفتاب گرفتن، شنا در آب‌های زلال و سایر تفریحات آرامبخش لذت ببرند. در ادامه برخی از مهم‌ترین پارک‌های آبی بلغارستان را به شما معرفی می‌کنیم که معمولا در تورهای بلغارستان، بسیار پر طرفدارند.

لیست قیمت تورهای بلغارستان

پارک آبی اکشن

پارک آبی اکشن در قسمت غربی ساحل آفتابی بلغارستان واقع شده است. اکشن، اولین پارک آبی بلغارستان است و همانطور که از نامش پیداست، یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات بلغارستان را در آن تجربه خواهید کرد. این جاذبه بیش از 36000 متر وسعت دارد و در آن حدود 30 وسیله برای تفریحات آبی طراحی شده است. در پارک آبی اکشن چندین رستوران و کافه آماده خدمت رسانی به گردشگران حضور دارند. طولانی‌ترین سرسره این پارک آبی 165 متر طول دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پارک آبی اکشن می‌توانید به سایت رسمی پارک آبی اکشن هم مراجعه کنید.

  • ساعت کاری پارک آبی اکشن: به طور معمول 10 تا 18
  • آدرس پارک آبی اکشن: استان بورگاس، اسلانچو، ساحل آفتابی
  • قیمت ورود به پارک آبی اکشن:

افراد

بلیط روزانه

آخرهفته‌ها

بالای 130 (cm)

46 لوا

75 لوا

90 تا 130 (cm)

23 لوا

40 لوا

 

زیر 90 (cm)

رایگان

رایگان

افراد بالای 65 سال (cm)

23 لوا

40 لوا

 

پارک آبی اکشن در نقشه بلغارستان

action water park.jpg
استخر و رستوران پارک آبی اکشن در بلغارستان

پارک آبی آکواپلیس

اکواپلیس il بدون شک یکی از بهترین پارک‌ های آبی در بلغارستان است. این پارک آبی توسط متخصصان اسپانیایی که پروژه‌های موفق بسیاری داشته‌اند، ساخته شده است. وسعت آکواپلیس به 40000 متر می‌رسد و گنجایش 3000 نفر را دارد. این مجموعه برای سنین مختلف‌ استخرهای گوناگونی دارد. اگر می‌خواهید هنگام لذت بردن از تفریحات بلغارستان، آدرنالین خونتان هم به اوج برسد، چاله فضایی‌ها، سرسره نیاگارا، رودخانه وحشی و سرسره‌های سرعتی پارک آبی آکواپلیس را امتحان کنید.

  • ساعت کاری پارک آبی آکواپلیس: 10 تا 18
  • آدرس پارک آبی آکواپلیس: وارنا، شهر تفریحی شن‌های طلایی (گلدن سندز)
  • قیمت ورود به پارک آبی آکواپلیس:

افراد

بلیط روزانه

بلیط نیم روز

(ساعت 15:00 به بعد)

بالای 120 (cm)

35 لوا

26 لوا

90 تا 120 (cm)

18 لوا

12 لوا

زیر 90 (cm)

رایگان

رایگان


 پارک آبی آکواپلیس در نقشه بلغارستان

aquapolis.jpg
پارک آبی آکواپلیس

پارک آبی آکوامانیا

پارک‌ آبی آکوامانیا بر اساس آمار سایت تریپ ادوایزر، رتبه هشتم پارک‌های آبی اروپا را دارد. وسعت این مجموعه به اندازه 5 زمین فوتبال است که در آن انواع تفریحات آبی برای تمام گروه‌های سنی با کیفیتی بالا طراحی شده است و به بیش از 1000 نفر گردشگر که برای لذت بردن از تفریحات بلغارستان به این کشور سفر کرده‌اند، خدمت رسانی می‌کند.

  • ساعت کاری پارک آبی آکوامانیا: 10 تا 18
  • آدرس پارک آبی آکوامانیا: وارنیا، آلبنا
  • قیمت ورود پارک آبی آکوامانیا:

قد افراد (cm)

روزهای شنبه و یکشنبه

روزهای دوشنبه تا جمعه

شنبه و یکشنبه از ساعت 14 به بعد

شنبه و یکشنبه از ساعت 14 به بعد

افراد بالای 120

41 لوا

32 لوا

30 لوا

7 لوا

افراد 90 تا 120

20 لوا

18 لوا

16 لوا

7 لوا


 موقعیت پارک آبی آکوامانیا در نقشه آلبنا

Aquapark Aquamania.jpg
سرسره‌های پارک آبی آکوامانیا

پارک آبی نسبار

هر میلیمتر از این پارک آبی بر اساس استاندارد‌های ایمنی گردشگران طراحی و ساخته شده است. در استخر‌ها و سایر بخش‌های این پارک آبی در بلغارستان، بیش از 10 میلیون لیتر آب جریان دارد. تعداد سرسره‌های پارک آبی نسبار نیز به 38 عدد می‌رسد که مجموع طول آن‌ها 2527 متر است. در اطراف جاذبه های پارک آبی نسبار بیش از 5 مرکز برای خرید نوشیدنی و غذا وجود دارد. 

  • ساعت کاری پارک آبی نسبار: 10 تا 18
  • آدرس پارک آبی نسبار: بورگاس، نسبار 
  • قیمت ورود پارک آبی نسبار:

افراد و قد (cm)

بلیط روزانه 10:00 تا 18:00

بلیط نیم روز

از ساعت 15:00 تا 18:00

بزرگسال/کودک بالای 130

59 لوا

45 لوا

کودک 90 تا 130

30 لوا

23 لوا

خردسال کمتر از 90

30 لوا

23 لوا

افراد بالای 65 سال

20 لوا

23 لوا


موقعیت پارک آبی نسبار در بلغارستان

nessbaaar.jpg
طراحی زیبای پارک آبی نسبار

تفریحات ساحلی بلغارستان

شرق بلغارستان دارای 387 کیلومتر از سواحل دریای سیاه است. در این سواحل انواع و اقسام فستیوال‌ها، امکانات رفاهی و تفریحات خانوادگی فراهم است. در کنار بیشتر سواحل این کشور مراکز گوناگونی همچون رستوران‌ و فروشگاه نیز وجود دارند که کیفیت تفریحات در بلغارستان را به اوج می‌رسانند. تفریحات ساحلی اغلب هزینه‌های کمتری دارند و برای تمام افراد خانواده مناسب هستند. زیبایی و خدمات گردشگری برخی از سواحل در اروپا زبانزد گردشگران است. اگرچه دمای آب سواحل بلغارستان از اول می افزایش پیدا می‌کند، اما بهترین زمان برای شنا ماه‌های جولای تا آگوست است.

Bulgaria-Sand_Depositphotos_28613281_l-2015-900x600.jpg.jpg
کیفیت شن‌های سواحل بلغارستان

ساحل سانی بیچ (ساحل آفتابی)

ساحل زیبای سانی بیچ به عقیده بسیاری از گردشگران و افراد محلی بلغارستان، محبوب‌ترین ساحل برای تجربه تفریحات بلغارستان است. این ساحل در قسمت جنوبی خط ساحلی بلغارستان واقع شده است و تا فرودگاه بورگاس حدود 30 دقیقه فاصله دارد. ساحل سانی بیچ حدود 8 کیلومتر طول دارد. به طور خلاصه، این ساحل در زمینه تفریحات آبی در بلغارستان حرف اول را می‌زند. انواع مراکز ورزش‌های آبی، تفریحات شبانه، رستوران و کافه در ساحل آفتابی به گردشگران خدمت رسانی می‌کند.

  • ساعت کاری ساحل سانی بیچ: شبانه روزی
  • هزینه ورود ساحل سانی بیچ: رایگان
  • آدرس ساحل سانی بیچ: بورگاس، شمال نسبار، خیابان فلاور، ساحل سانی بیچ

موقعیت ساحل سانی بیچ (ساحل آفتابی) در نقشه بلغارستان

 ساحل گلدن سندز (ماسه‌های طلایی)

این ساحل به ماسه‌های خالص و طلایی رنگش شهرت دارد. گلدن سندز از شهر تاریخی وارنا 19 کیلومتر فاصله دارد. آب‌های این ساحل از هر نوع آلودگی پاک هستند، به طوری که از دسته سواحل پرچم آبی محسوب می‌شود. همچنین در اطراف آن انواع رستوران، کافه و آلاچیق چوبی را خواهید یافت. بنانا سواری، موج سواری، غواصی و والیبال ساحلی از تفریحاتی هستند که در ساحل ماسه‌های طلایی بلغارستان طرفداران بسیاری دارد. علاوه بر آن این ساحل دارای یک بخش خصوصی است که در آن دو استخر و یک باشگاه تناسب اندام وجود دارد که گردشگران می‌توانند در فضای آرام‌ و خلوت‌تر آن به تفریح بپردازند. ساحل گلدن سندز از مهمترین جاهای دیدنی وارنا است.

  • ساعت کاری ساحل گلدن سندز: شبانه روزی
  • هزینه ورود ساحل گلدن سندز: رایگان
  • آدرس ساحل گلدن سندز: خط ساحلی شمال وارنا

لیست جاهای دیدنی وارنا

موقعیت ساحل گلدن سندز در نقشه بلغارستان 

Golden-Sands-Beach-Bulgaria.jpg

شن‌های طلایی ساحل گلدن سندز 

ساحل آلبنا

ساحل آلبنا نیز یکی از سواحل معروف و مشهور بلغارستان است که از بهترین جاهای تفریحی بلغارستان برای خانواده‌ها هم به شما می‌رود. این ساحل 6 کیلومتر طول دارد که شن‌های نرم آن استراحت و شنا را به بهترین تفریحات آلبنا تبدیل کرده‌اند. از امکانات این ساحل می‌توانیم به مراکز خصوصی برای حمام آفتاب و اولین کتابخانه ساحلی در اروپا اشاره کنیم. علاوه بر این‌ها، آلبنا یکی از بهترین سواحل بلغارستان برای تجربه تفریحات آبی است که شامل اسکی روی آب، پاراسلینگ، جت اسکی و ماهی‌گیری می‌شود.

  • ساعت کاری ساحل آلبنا: شبانه روزی
  • قیمت ورود ساحل آلبنا: رایگان
  • آدرس ساحل آلبنا: جنوب دوبریچ، ساحل آلبنا

موقعیت ساحل آلبنا روی نقشه

Albena-Beach-Bulgaria (1).jpg
آب‌های زلال آلبنا

ساحل سوزوپول

ساحل سوزوپول خدمات گوناگونی را در زمینه تفریحات در بلغارستان ارائه می‌دهد و در ماه‌های تابستان پذیرای مسافران بسیاری است. ورود به این ساحل رایگان است اما اگر قصد داشته باشید به تفریحاتی همچون آفتاب گرفتن بپردازید، ممکن است از شما هزینه‌هایی بابت چتر و صندلی گرفته شود که عموماً ناچیز است. آب این ساحل عمق کمی دارد و شنا یکی از تفریحات محبوب در اینجا است. علاوه بر آن، تفریحات آبی گوناگون دیگری همچون قایق‌رانی و جت اسکی سواری وجود دارد.

  • ساعت کاری ساحل سوزوپول: شبانه روزی
  • قیمت ورود ساحل سوزوپول: رایگان
  • آدرس ساحل سوزوپول: سواحل استان بورگاس

موقعیت ساحل سوزوپول در نقشه

sozopol beach.jpg
نمایی زیبا از ساحل سوزوپول

پاراگلایدینگ

پاراگلایدینگ از آن دسته تفریحات بلغارستان است که روز به روز محبوب‌تر می‌شود. چندین مرکز پاراگلایدینگ در این کشور وجود دارد که زیبایی‌های طبیعت بلغارستان را از دید یک عقاب برای گردشگران نمایان می‌کند. در ادامه 5 موقعیت محبوب برای پاراگلایدینگ در بلغارستان را به شما معرفی می‌کنیم که گردشگران بسیاری را به وجد می‌آورد. 

پاراگلایدینگ در سوپوت

شهر کوچک سوپوت در شیب‌های جنوبی کوه استارا پلانینا و در طولانی‌ترین رشته کوه بالکان قرار دارد. مناظر زیبای سوپوت پاراگلایدینگ را به یکی از بهترین تفریحات بلغارستان تبدیل کرده است. قابل اطمینان‌ترین ماه‌ها برای تجربه پاراگلایدینگ در این منطقه آوریل تا اکتبر است، اما این بدان معنا نیست که در فصل زمستان در این منطقه پاراگلایدینگ انجام نمی‌شود. مدت زمان پاراگلایدینگ در سوپوت بین 15 الی 25 دقیقه طول می‌کشد.

  • ساعت کاری پاراگلایدینگ در سوپوت: 10:00 تا 17:00
  • قیمت پاراگلایدینگ در سوپوت: به طور میانگین 100 لوا 
  • آدرس پاراگلایدینگ سوپوت: پلوودیو، شهر سوپوت، کوه‌های شمال شهر

موقعیت شهر سوپوت و کو‌های آن در نقشه 

sopot_take_off_1.jpg
پاراگلایدینگ در ارتفاعات سوپوت

پاراگلایدینگ در کوه ویتوشا

زمانی که از فراز کوه ویتوشا پایتخت بلغارستان را تماشا می‌کنید، دید شما به همه جا احاطه دارد؛ حالا اگر پرواز کنید و ارتفاع شما از کوه هم بالاتر برود مناظری رویایی را مشاهده خواهید کرد. اگر تا به حال تجربه پاراگلایدینگ را نداشته‌اید، بهتر است این تفریح هیجان‌انگیز را بار اول در کوه ویتوشا امتحان کنید. پاراگلایدینگ در ویتوشا بین 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد.

  • قیمت پاراگلایدینگ در کوه ویتوشا: شروع قیمت از 149 لو بلغارستان
  • آدرس پاراگلایدینگ در کوه ویتوشا: کوه ویتوشا در صوفیه

 

پاراگلایدینگ در کوه ویتوشا 

20170730_165908-e1566299137740.jpg
منظره شهر ویتوشا از دید پاراگلایدرها

پاراگلایدینگ در منطقه دریایی آلبنا

دره‌های عمیق، کوه‌های سر به فلک کشیده، ترکیب رنگ‌های جنگل و سواحل دریای سیاه در بلغارستان، مناطق دریایی این کشور را به یکی از بهترین موقعیت‌های پاراگلایدینگ تبدیل کرده است. اگر به دنبال هیجان هستید، فرصت پرواز بر فراز دریای سیاه را از دست ندهید. پاراگلایدرهای با تجربه علاوه بر هیجان، باعث ایجاد حس امنیت در گردشگران می‌شوند. مدت زمان پرواز در منطقه دریایی آلبنا بین 10 تا 40 دقیقه متغیر است.

  • قیمت پاراگلایدینگ در منطقه دریایی آلبنا: شروع قیمت از 100 لوا
  • آدرس پاراگلایدینگ در منطقه دریایی آلبنا: استان دوبریچ، منطقه تفریحی آلبنا

منطقه آلبنا در نقشه بلغارستان

albena paragliding.jpg
پاراگلایدینگ بر فراز سواحل زیبای دریای سیاه

پاراگلایدینگ در شومن بلغارستان

پاراگلایدینگ در شومن به دسترسی آسان شهرت دارد. زمانی که بر فراز شومن بلغارستان پرواز می‌کنید، شهری را خواهید دید که در میان یک جنگل ساخته شده است. به دلیل موقعیت مناسب، رکورد‌های پرواز پاراگلایدینگ در شومن اعداد قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. مدت زمانی که پروازهای پاراگلایدرها در شومن طول می‌کشد به شرایط جوی بستگی دارد، اما به طور کلی از 10 تا 40 دقیقه متغیّر است.

  • قیمت پاراگلایدینگ در شومن بلغارستان: شروع از 100 لوا
  • آدرس پاراگلایدینگ در شومن بلغارستان: مرکز استان شومن

موقعیت شومن در نقشه بلغارستان

shumen.jpg
مناظر جنگل‌ها و پاراگلایدینگ در شومن

رفتینگ در بلغارستان

احتمالا همه کسانی که به تفریحات هیجان انگیز علاقه دارند می‌دانند که رفتینگ چیست. رفتینگ از پرطرفدارترین تفریحات بلغارستان است که باید در آب‌های خروشان رودخانه‌های استروما، آردا و ایسکار به دنبال بهترین تجربیات آن باشید. خوب است بدانید بهترین زمان برای رفتینگ در بلغارستان ماه‌های فوریه، مارس، آوریل، ژوئن، جولای و آگوست هستند. در ادامه به جزئیات رفتینگ در هر یک از رودخانه‌های بلغارستان می‌پردازیم:

رفتینگ در رود استروما

این برنامه تفریحی در 120 کیلومتری صوفیه و در قلب دره کرسنا برقرار است. رفتینگ استروما حدود 2 ساعت طول می‌کشد که در این مدت از مسیرهای هیجان انگیزی عبور خواهید کرد. همچنین اگر بخواهید در برخی از قسمت‌ها می‌توانید کمی آب‌تنی کنید. برای گردشگرانی که هیجان بیشتری می‌خواهند، یک زیپلاین طراحی شده است که از بالای رودخانه عبور می‌کند. بعد از پارو زدن در استروما می‌توانید به رستوران‌های اطراف آن بروید و انواع مربا، پنیر و شیر محلی را امتحان کنید. قیمت این تفریح در بلغارستان به مدت زمان و امکاناتی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد.

  • ساعت شروع رفتینگ در رود استروما: 10:00، 13:00 و 16:00
  • آدرس رفتینگ در رود استروما: بلاگووگراد، دره کرسنا

موقعیت رفتینگ رود استروما در نقشه بلغارستان

 رفتینگ در آردا

طبیعت زیبای رودوپه و پیچ و تاب‌های رودخانه آردا علاوه بر هیجان رفتینگ در این رودخانه، مناظری بسیار دیدنی را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. علاوه بر آن، محدوده رودخانه آردا در تاریخ و فرهنگ بلغارستان نقش مهمی دارد. در مسیر این رودخانه یک پل وجود دارد که به پل شیطان معروف است و قدمتش به چند قرن پیش باز می‌گردد. هزینه‌های رفتینگ آردا نیز به مدت زمان و تجهیزات آن بستگی دارد.

  • قیمت رفتینگ در آردا: حدود 150 لو برای گروه‌های 4 نفره
  • آدرس رفتینگ در آردا: منطقه رودوپه، رود آردا

 موقعیت پل شیطان در رود آردا

arda rafting.jpg
منظره‌ای از پل شیطان و قایق‌های رفتینگ در رود آردا

رفتینگ در رود ایسکار

ایسکار یکی دیگر از رودهای بلغارستان است که می‌توانید رفتینگ را در آن تجربه کنید. رفتینگ در ایسکار برای بیشتر سنین مناسب است و می‌توانید آن را با خانواده امتحان کنید. این تجربه تفریحی در بلغارستان نزدیک به 1:30 ساعت طول می‌کشد و مسیر آن حدود 10 کیلومتر است. شروع مسیر این رفتینگ از روستای بُو است و در منطقه لاکاتنیشکی تمام می‌شود؛ سپس شما با مینی بوس به ابتدای مسیر باز می‌گردید.

  • قیمت رفتینگ در رود ایسکار: 50 لو برای هر نفر
  • آدرس رفتینگ در رود ایسکار: غرب بلغارستان، استان صوفیه، روستای بو

موقعیت روستای بو در کنار رودخانه ایسکا

rafting-iskar-rafting-bg-4.jpg
رفتینگ در ایسکار

پارک‌ها و باغ وحش‌های بلغارستان

اگر در محیط‌های شهری به دنبال جاهای تفریحی بلغارستان می‌گردید، پارک‌های این شهر را از قلم نیندازید. برخی از پارک‌های بلغارستان بیش از یک قرن قدمت دارند که به همراه خانوادتان می‌توانید در آن‌ها به تفریحاتی مانند عکاسی، ورزش و پیاده روی بپردازید. همچنین چندین شهر بازی و باغ وحش مهم نیز در شهرهای مختلف بلغارستان وجود دارند که در ادامه به معرفی بهترین آن‌ها می‌پردازیم.

پارک کوکولند

 تا این قسمت از لیست بهترین تفریحات بلغارستان برای بزرگسالان را معرفی کردیم. کوکولند لذت تفریح در فضا و خنکای جنگل را برای کودکان خانواده به اوج می‌رساند. در این پارک، تفریحات گوناگونی بر اساس سن کودکان طراحی شده است و حس ماجراجویی آن‌ها را بر می‌انگیزد که از آن‌ها می‌توانیم به بانجی ترامپولین، صخره‌نوردی، زیپ لاین و بسیاری از تفریحات هیجان انگیز دیگر اشاره کنیم. این وسایل بازی همگی ایمنی مناسبی نیز دارند. این مجموعه برای ورزش و تفریحات بزرگسالان هم مناسب است برای مثال چند زمین تنیس دارد که در بین گردشگران بزرگسال محبوب است.

  • ساعت کاری پارک کوکولند: 10:00 تا 8:00
  • قیمت ورود پارک کوکولند: 7 لوا
  • آدرس پارک کوکولند: صوفیه، بوریستوا گاردنیا

موقعیت دقیق پارک کوکولند

kokoland.jpg
بازی‌های تعادلی کودکان در کوکولند بلغارستان

شهربازی سانی بیچ (ساحل آفتابی)

این شهربازی یکی از بهترین جاهای تفریحی بلغارستان است که در سواحل دریای سیاه این کشور واقع شده است و تاریخ ساخت آن به سال 1958 میلادی بازمی‌گردد. بزرگ‌ترها می‌توانند در محدوده شهربازی سانی بیچ انواع رستوران‌ها، تفریحات تیراندازی، استخر روباز، موسیقی زنده و ... لذت ببرند. شهربازی سانی بیچ علاوه بر اسباب‌بازی‌هایش، امکاناتی همچون مهد کودک 24 ساعته و استخر را برای کودکان آماده کرده است. میانگین زمانی که گردشگران برای تفریح در این شهر بازی می‌گذرانند 2 ساعت است.

  • ساعت کاری شهر بازی سانی بیچ: 12:00 تا 4:00
  • قیمت ورود شهر بازی سانی بیچ: بلیط هر بازی بین 7 الی 10 لو
  • آدرس شهر بازی سانی بیچ: سواحل دریای سیاه، ساحل آفتابی، خیابان فلاور

موقعیت شهر بازی ساحل آفتابی (سانی بیچ)

sunny beach amusement park.jpg
سقوط آزاد شهر بازی سانی بیچ

پارک بوریسوا گرادینا

بوریسوا گرادینا از بزرگ‌ترین پارک‌های بلغارستان است که نام یکی از محبوب‌ترین فرمانروایان این کشور (بوریس سوم، تزار بلغارستان) را بر آن نهادند. این پارک برای تفریحاتی همچون پیاده‌روی و دویدن بی‌نظیر است زیرا طولانی‌ترین مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه سواری را دارد. همچنین در قسمت شمالی این پارک یک دریاچه وجود دارد که گردشگران می‌توانند از قایق سواری و صرف غذاهای مشهور و سنتی بلغارستان در آن لذت ببرند.

  • ساعت کاری پارک بوریسوا گرادینا: شبانه روزی
  • قیمت ورود پارک بوریسوا گرادینا: رایگان
  • آدرس پارک بوریسوا گرادینا: مرکز شهر صوفیه

موقعیت پارک بوریسوا گرادینا در مرکز شهر صوفیه

borisova-gradina.jpg
پارک بوریسوا گرادینا

باغ وحش صوفیه

باغ وحش صوفیه بزرگ‌ترین و بهترین باغ وحش در اروپای جنوبی است که در سال 1888 به دستور مقامات سلطنتی ساخته شد. وسعت این باغ وحش به 36 هکتار می‌رسد و طبق آمار سال 2006، حدود 4850 حیوان از 840 گونه مختلف در آن زندگی می‌کردند. بازدید از این باغ وحش یکی از بهترین تفریحات بلغارستان برای کودکان است. در باغ وحش صوفیه امکان غذا دادن و لمس برخی از حیوانات وجود دارد.

  • ساعت کاری باغ وحش صوفیه: 9:30 تا 18:30
  • آدرس باغ وحش صوفیه: صوفیه، خیابان سِرِباما 1
  • قیمت ورود باغ وحش صوفیه:

سن

قیمت

کودکان زیر 3 سال

رایگان

افراد 3 تا 18 سال

2 لوا

افراد بالای 18 سال

4 لوا

 

موقعیت باغ وحش صوفیه در نقشه

Sofia_Zoo_-_Brown_Bear_001.jpg
خرس از محبوب‌ترین حیوانات باغ وحش صوفیه است

پارک سی گاردن

سی گاردن، قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین و مشهورترین پارک در محدوده بالکان است که در حال حاضر یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی و تفریحی بلغارستان است. این پارک یک زمین بازی بزرگ برای کودکان دارد و در اطراف آن جاهای تفریحی بسیاری از جمله باغ وحش، دلفیناریوم، زمین تنیس و استخر اشاره کنیم. برای دسترسی به این محدوده می‌توانید از ایستگاه مرکزی راه‌آهن وارنا استفاده کنید. سی گاردن با نزدیک‌ترین ساحل حدود 10 دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد.

  • ساعت بازدید پارک سی گاردن: شبانه روزی
  • قیمت ورودی پارک سی گاردن: رایگان (مسیر دوچرخه سواری 5 لوا)
  • آدرس پارک سی گاردن: سواحل وارنا

موقعیت پارک سی گاردن روی نقشه 

Burgas-Sea-Garden.jpg
منظره‌ای از پارک سی گاردن

باغ وحش وارنا

باغ وحش وارنا در نزدیکی دلفینیاروم و موزه حیات وحش این کشور قرار دارد. این باغ وحش بیش از 300 حیوان از 60 گونه مختلف را در خود جای داده است که 17 گونه از آن محافظت شده هستند. درختان انبوهی که در باغ وحش وارنا وجود دارند، دمای آن‌ را در روز‌های گرم تابستانی پایین می‌آورند. در میان فضای سبز این باغ وحش، جریان آب به شکل ماهرانه‌ای برقرار شده است، به همین دلیل محیط آن برای زندگی پرندگان آبزی بسیار مناسب است.

  • ساعت کاری باغ وحش وارنا: 9:00 تا 19:00
  • قیمت ورود باغ وحش وارنا: بزرگسالان، 3 لو و کودکان 2 لوا
  • آدرس باغ وحش وارنا: وارنا، منطقه سی گاردن

موقعیت باغ وحش وارنا

varna zoo.jpg
باغ وحش وارنا

باغ وحش گوریکا

این باغ وحش در بین شهرهای بورگاس و وارنا در بلغارستان واقع شده است و خانه گونه‌های مختلفی از پرندگان و حیوانات است که از بین آن‌ها می‌توان به گوزن‌، میمون، خرگوش، کانگورو، گراز وحشی، شغال و ... اشاره کنیم. این حیوانات در یک محیط بزرگ با حصاری چوبی قرار دارند که فضای زیادی برای حرکت آن‌ها ایجاد شده است. گردشگران به هنگام ورود علاوه بر خرید بلیط می‌توانند برای غذا دادن به حیوانات غذا نیز تهیه کنند. این باغ وحش یکی از بهترین گزینه‌ها برای لذت بردن کودکان از تفریحات بلغارستان است.

  • ساعت کاری باغ وحش گوریکا: 9:00 تا 20:00
  • قیمت ورود به باغ وحش گوریکا: 8 لوا
  • آدرس باغ وحش گوریکا: وارنا، بیالا، روستای گوریتسا

موقعیت باغ وحش گوریکا روی نقشه

gourica zoo.jpg
باغ وحش گوریکا

اسکی در بلغارستان

اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه‌ دارید، باید بدانید که اسکی یکی از معروف‌ترین و بهترین تفریحات بلغارستان است. پیست‌های اسکی این کشور برای افرادی که این ورزش را به تازگی شروع کرده اند، بسیار مناسب است. علاوه بر اسکی، تفریحاتی مثل کوهنوردی نیز امکان پذیر است، اما به یاد داشته باشید که بهتر است حتما برای کوهنوردی در فصل زمستان از راهنمایی افراد با تجربه کمک بگیرید. در ادامه برخی از بهترین پیست‌های اسکی بلغارستان را به شما معرفی می‌کنیم:

پیست اسکی بانسکو

بانسکو بزرگ‌ترین پیست اسکی این کشور است و از مناسب‌ترین پیست‌های اسکی برای افراد مبتدی به شمار می‌رود. به همین دلیل در بین گردشگران و اسکی‌بازان معمولی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. بانسکو در ارتفاع 2000 تا 2500 متر قرار گرفته است. این پیست اسکی با پایتخت بلغارستان 160 کیلومتر فاصله دارد. برای کسب اطلاعات در مورد شرایط و قیمت بلیط این مجموعه می‌توانید به وبسایت رسمی پیست اسکی بانسکو مراجعه کنید.

  • ساعت کاری پیست اسکی بانسکو: 9:00 تا 17:00
  • قیمت ورود پیست اسکی بانسکو: بلیط یک روزه 79 لو بلغارستان
  • آدرس پیست اسکی بانسکو: بلغارستان، بلاگووگراد، بانسکو، میدان گرامادیتو (Gramadeto)

موقعیت پیست اسکی بانسکو در نقشه بلغارستان

پیست اسکی بانسکو.jpg
پیست اسکی بانسکو

پیست اسکی پامپوروو

پیست اسکی پامپوروو یکی از محبوب‌ترین مراکز تفریحات در بلغارستان است که در اسمولیان در جنوب بلغارستان واقع شده است. این محدوده علاوه بر زمستان، در فصل تابستان نیز یکی از محبوب‌ترین مراکز توریستی محسوب می‌شود و گردشگران بسیاری برای تفریحاتی نظیر کوهنوردی و کوهپیمایی به آن مراجعه می‌کنند. این پیست در رشته کوه‌ ردوپه بلغارستان واقع شده است که ارتفاع آن حدودا به 1600 متر می‌رسد. پامپوروو از 55 کیلومتر مسیر اسکی به همراه 18 بالابر که در هر ساعت می‌توانند 13000 نفر را جا به جا کنند تشکیل شده است.

  • ساعت کاری پیست اسکی پامبوروو: 8:45 تا 16:30
  • قیمت ورود پیست اسکی پامبوروو: بلیط 1 روزه 76 لو بلغارستان (کودکان 7 تا 12 سال 48 لو بلغارستان)
  • آدرس پیست اسکی پامپوروو: بلغارستان، هفده کیلومتری شمال شهر اسمولیان

پیست اسکی پامپوروو در نقشه بلغارستان

pamporovo1.jpg
پیست اسکی پامبوروو

پیست اسکی در ویتوشا

ویتوشا معروف‌ترین کوه در صوفیه است. اگر قصد لذت بردن از تفریحات بلغارستان در پایتخت این کشور را دارید، باید بدانید که نزدیک‌ترین جا برای کوهنوردی، اسکی، پاراگلایدینگ و کوهپیمایی در این شهر ویتوشا است. علاوه بر آن این کوه یکی از نماد‌های اصلی پایتخت صوفیه است. محدوده چرنی ورا مرتفع‌ترین بخش کوه ویتوشا است که ارتفاع آن به 2290 متر می‌رسد. اصلی‌ترین مرکز اسکی زیر این نقطه واقع شده است. طول سراشیبی این پیست اسکی به 20 کیلومتر می‌رسد. 

  • ساعت کاری پیست اسکی ویتوشا: 8:30 تا 16:30
  • قیمت ورود پیست اسکی ویتوشا: بزرگسالان 45 لوا، نوجوانان (تا 18 سال) 35 لو و کودکان (زیر 15 سال) 30 لو بلغارستان
  • آدرس پیست اسکی ویتوشا: 25 کیلومتری جنوب صوفیه

پیست اسکی ویتوشا در نقشه بلغارستان

vitosha.jpg
پیست اسکی ویتوشا

پیست اسکی برووتس

پیست اسکی برووتس نسبت به سایر پیست‌های اسکی قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد و مثل بانسکو، برای اسکی بازان مبتدی مناسب است. در اطراف این پیست جنگل‌هایی وجود دارد که زمانی شکارگاه پادشاهان بلغارستان بوده‌اند. پوشش گیاهی این جنگل‌ها عمدتاً درخت کاج است. برووتس در دامنه‌ها و کمر قله مُصَلّی (یا موزالا) واقع شده است. این کوه بلند‌ترین کوه بالکان و بلغارستان است و ارتفاع آن به 2925 متر می‌رسد.

پیست اسکی برووتس قدیمی‌ترین ارائه دهنده خدمات تفریحات زمستانی در بلغارستان است که تاریخ آن به قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و بلیط‌ها می‌توانید به سایت رسمی پیست اسکی برووتس مراجعه کنید.

  • ساعت کاری پیست اسکی برووتس: 8:30 تا 18:30
  • قیمت ورود پیست اسکی برووتس: به نوع بلیط بستگی دارد. برای مثال بلیط رفت و برگشت به ایستگاه گوندولا 25 (کودکان 7 تا 13 سال، 10) لو بلغارستان است.
  • آدرس پیست اسکی برووتس: بلغارستان، دوازده کیلومتری جنوب شهر ساموکو

موقعیت پیست اسکی برووتس در نقشه

1200px-bulgaria_borowetz_-_panoramio.jpg
پیست اسکی برووتس

سخن آخر

به طور معمول افرادی که برای بار اول قرار است از یک کشور دیدن کنند، قبل از سفر در مورد جاهای دیدنی و تفریحی آن اطلاعات کسب می‌کنند تا بهترین آن‌ها را تجربه کنند. همچنین افرادی که چندین بار از یک کشور دیدن کرده‌اند، دائما در جستجوی یافتن گنجینه‌های پنهان بیشتری هستند. در این مطلب سعی کردیم بهترین تفریحات بلغارستان را به شما معرفی کنیم تا در اولین یا چندمین سفر خود از آن استفاده کنید.

همانطور که در لیست بالا مشاهده کردید، تفریحات بلغارستان تا حدی تنوع و گستردگی دارند که با هر سلیقه و سن و سالی سازگار بوده و در تمام ساعات روز و تمام روزهای سال قابل تجربه هستند. اگر در مسافرت‌های خود به بلغارستان این تفریحات را امتحان کرده‌اید، می‌توانید تجربیات خود را از طریق قسمت نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.