پارک های جنگلی تهران؛ بهترین پارک های جنگلی + امکانات و آدرس

4.5
از 17 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بهترین پارک‌های جنگلی تهران + امکانات و عکس
13 فروردین 1403 08:00
0

پارک های جنگلی تهران، فرصت یک تفریح لذت‌بخش و به‌یادماندنی را در اختیارتان قرار می‌دهند. این پارک‌های جنگلی، شما را مهمان طبیعت پایتخت می‌کنند. اگر می‌خواهید بیشتر با پارک های جنگلی تهران آشنا شوید و ویژگی‌های گوناگون هریک از آن‌ها را بشناسید، این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند را از دست ندهید؛ زیرا قرار است بهترین پارک های جنگلی تهران را به شما معرفی کنیم و آدرس و امکانات هرکدام از پارک جنگلی های تهران را در اختیارتان بگذاریم.

11.jpg

بهترین پارک های جنگلی تهران کدام‌اند؟

اگر دوست دارید برای پیک‌نیک به یکی از پارک های جنگلی تهران بروید و چند ساعت از زمانتان را در طبیعت سپری کنید، خوب است بدانید که بهترین پارک های جنگلی تهران عبارت‌اند از:

  • پارک جنگلی طالقانی

  • پارک جنگلی چیتگر

  • پارک جنگلی کوهسار

  • پارک جنگلی شیان

  • پارک جنگلی سرخه‌حصار

  • پارک جنگلی لویزان

  • پارک جنگلی سوهانک

پارک های جنگلی شمال تهران

مناطق شمالی تهران از قدیم به آب‌وهوای خنک و سرسبزی‌شان مشهور بوده‌اند؛ آن‌ هم به لطف باغ‌ها و پارک‌هایی که از قدیم در این مناطق ساخته شده‌اند. پارک های جنگلی تهران می‌توانند علاوه‌بر ساکنان این شهر، برای گردشگرانی هم که به پایتخت سفر می‌کنند، جذاب باشند. البته معمولاً بیشتر افراد، شمال تهران را به کاخ‌های سلطنتی تهران می‌شناسند و برای تفریح بیشتر به‌سراغ آن‌‌ها می‌روند. درصورتی‌که همه افراد می‌توانند ساعات لذت‌بخشی را در این پارک‌های جنگلی بگذرانند و تصور کنند میان جنگل‌های شمال کشور هستند. نکته‌ای که باید درباره این مطلب به آن توجه کنید، این است که همه پارک های جنگلی تهران در محدوده شهر تهران هستند و شما می‌توانید با اندکی فاصله از مرکز شهر، به سراغ آن‌ها بروید.

بهترین جاهای دیدنی تهران کجاست؟

پارک جنگلی سوهانک

در میان پارک های جنگلی تهران، برخی از آن‌ها به‌واسطه محل قرارگیری و برخی دیگر به‌دلیل امکاناتی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، در لیست بهترین پارک جنگلی های تهران قرار می‌گیرند؛ اما بعضی از پارک‌های جنگلی شرایط متفاوتی دارند و آن‌قدرها شناخته‌شده نیستند. یکی از این پارک‌ها، پارک جنگلی سوهانک است. سوهانک در شمال‌شرقی تهران واقع شده است و وسعت آن حدود 400 هکتار است. همین مسئله، سوهانک را در لیست بزرگ‌ترین پارک های جنگلی تهران قرار می‌دهد. 

این پارک جنگلی، پوشش گیاهی متنوعی دارد و این تنوع، مناظر جذابی را در همه فصول سال ترسیم می‌کند. ازطرف‌دیگر، تپه‌های زیادی که پارک روی آن‌ها بنا شده، جای خوبی برای کسانی است که دوست دارند کمی هیجان در رانندگی را تجربه کنند. البته اگر فقط اهل پیاده‌روی هستید، نگران نباشید؛ زیرا علاوه‌بر مسیرهای رانندگی، مسیر ویژه پیاده‌روی این پارک جنگلی، خطرات را کاهش داده و به‌ نوعی پارک جنگلی سوهانک را به جایی برای علاقه‌مندان به دوندگی و پیمایش تبدیل کرده است. 

  • امکانات تفریحی پارک جنگلی سوهانک: مسیر اختصاصی پیاده‌روی، مسیر دوچرخه‌سواری

  • امکانات رفاهی پارک جنگلی سوهانک: به‌دلیل خلوت بودن نسبی، بوفه و رستوران در این پارک وجود ندارد.

  • جای پارک خودرو در پارک جنگلی سوهانک: در پارک به‌سادگی پیدا می‌شود.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک جنگلی سوهانک: ایستگاه متروی قائم 

  • آدرس پارک جنگلی سوهانک: اتوبان ارتش، جاده لشکرک

  • ساعت کاری پارک جنگلی سوهانک: 24 ساعته

موقعیت دقیق پارک جنگلی سوهانک روی نقشه

سوهانک.jpg
پارک جنگلی سوهانک، از بهترین پارک های جنگلی تهران

پارک جنگلی طالقانی

اگر بگوییم پارک طالقانی مشهورترین پارک جنگلی تهران است، بی‌راه نگفته‌ایم. این پارک به‌دلیل موقعیت قرارگیری،‌ دسترسی آسان و انواع امکانات رفاهی و تفریحی، یکی از محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین پارک های جنگلی تهران است. اگر لیستی از همه پارک های جنگلی تهران نزدیک مترو داشته باشیم، پارک طالقانی در صدر این لیست قرار می‌گیرد؛ چراکه به‌نوعی ایستگاه مترو در پارکینگ آن قرار گرفته است. همان‌طور که می‌دانید، با وجود ترافیک‌های شدید تهران، رفتن به جاهای دیدنی تهران با مترو یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که پارک جنگلی طالقانی را به یکی از بهترین پارک های جنگلی تهران تبدیل کرده،‌ نزدیکی این پارک به چند مجموعه بزرگ در تهران است. پارک طالقانی از سمت پل طبیعت به پارک آب و آتش که یکی از بهترین پارک‌های تهران است و از سمت دیگر به مجموعه دفاع مقدس، باغ کتاب و کتابخانه ملی دسترسی راحتی دارد و می‌توانید با کمی پیاده‌روی به هریک از آن‌ها برسید.

برای کسانی که دوست دارند در هیاهوی تهران، برای ساعتی آرامش داشته باشند و حتی ورزش کنند، پارک طالقانی کاملاً مناسب است. ورود خودرو به داخل پارک ممنوع است؛ بنابراین باید بدانید که استفاده از پارک طالقانی برای سالمندان ممکن است به‌سادگی نباشد؛ اما ازطرف‌دیگر دسترسی راحت به مترو، این مجموعه را به یکی از پاتوق‌های همیشگی دانشجویان و دانش‌آموزان تبدیل کرده است. فضاهای پارک جنگلی طالقانی برای عکاسی هم جذاب است و شما به‌غیر از نمای پل طبیعت و بزرگ‌راه مدرس، می‌توانید به سراغ عکاسی از پیاده‌راه چوبی هم بروید. خوب است بدانید در بازدید از این پارک جنگلی، به‌راحتی می‌توانید به بهترین رستوران‌های تهران دسترسی داشته باشید.

  • امکانات تفریحی پارک جنگلی طالقانی: زمین ورزشی 

  • امکانات رفاهی پارک جنگلی طالقانی: آلاچیق، کافه، بوفه

  • جای پارک خودرو در پارک جنگلی طالقانی: ورودی پارک یک پارکینگ دارد.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک جنگلی طالقانی: ایستگاه متروی شهید حقانی، ایستگاه متروی شهید همت

  • آدرس پارک جنگلی طالقانی: اتوبان حقانی، پس از ورودی مدرس

  • ساعت کاری پارک جنگلی طالقانی: 5 صبح تا 11.5 شب

موقعیت دقیق پارک جنگلی طالقانی روی نقشه

Taleghani1.jpg
عکس پارک جنگلی طالقانی، یک پارک جنگلی تهران نزدیک مترو

پارک جنگلی یاس فاطمی

یاس فاطمی، یک پارک جنگلی در تهران است که در مقایسه با سایر پارک های جنگلی تهران، یک پارک جوان محسوب می‌شود. این پارک در سال 94 افتتاح شده است و این روزها به‌خوبی جای خود را در میان تفریحات تهران به‌ویژه نزد ساکنان شمال‌شرق پایتخت، پیدا کرده است. یاس فاطمی هنوز هم خلوت‌تر از برخی پارک جنگلی های تهران است و شما می‌توانید جاهای بکری برای پهن کردن وسایل پیک‌نیک پیدا کنید.

این پارک که یکی از بهترین پارک های جنگلی تهران است، به‌دلیل عبور اتوبان بابایی به دو قسمت تقسیم شده و برخی برای تفریح به بخش شمالی و برخی دیگر به بخش جنوبی پارک می‌روند. باوجود فاصله زیادی که آلاچیق‌ها در این پارک از هم دارند، شما می‌توانید بدون نگرانی از حریم شخصی‌تان یا بر هم زدن آرامش دیگران، ساعاتی خوش را با خانواده یا دوستانتان سپری کنید.

در پارک جنگلی یاس فاطمی، چندین محوطه بازی کودکان را می‌بینید که می‌تواند برای خانواده‌هایی با کودکان خردسال جای مناسبی باشد. ازطرف‌دیگر، انتخاب‌های پیش روی شما برای پیدا کردن جای مناسب کم نیست. جدا از یاس فاطمی شمالی و جنوبی، می‌توانید در دره‌هایی با درختان متراکم یا تپه‌هایی رو به شهر، بساط پیک‌نیک را برپا کنید. البته فراموش نکنید اگر قصد دارید با منقل، آتش برپا کنید، حتماً از جایگاه‌های مخصوص برای این کار استفاده کنید تا آسیبی به محیط پارک نرسد.

  • امکانات تفریحی پارک جنگلی یاس فاطمی: زمین ورزشی، محوطه بازی، باشگاه تیراندازی، زمین پینت‌بال

  • امکانات رفاهی پارک جنگلی یاس فاطمی: آلاچیق، بوفه

  • جای پارک خودرو در پارک جنگلی یاس فاطمی: ورودی پارک یک پارکینگ دارد. در محوطه پارک نیز به‌سادگی جای پارک پیدا می‌کنید.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک جنگلی یاس فاطمی: ایستگاه متروی نوبنیاد

  • آدرس پارک جنگلی یاس فاطمی: اتوبان بابایی، پیش از لشکرک

  • ساعت کاری پارک جنگلی یاس فاطمی: 7 صبح تا 10 شب

 موقعیت دقیق پارک جنگلی یاس فاطمی روی نقشه

Shayan-Mehrabi-e1618674701161.jpg
یاس فاطمی، یکی از بهترین پارک های جنگلی تهران 

پارک‌های جنگلی غرب تهران

محدوده غرب تهران در این سال‌ها، رشد سرسام‌آوری را در زمینه ساخت‌وساز داشته است؛ از برج‌های منطقه 22 گرفته تا شهرک‌های مختلفی که قدم‌به‌قدم می‌بینیم. همین رشد عجیب باعث شده امکانات رفاهی بیشتری مثل پارک و پاساژ در این محدوده ساخته شود. هرچند برخی از این پارک جنگلی های تهران سال‌ها پیش احداث شده‌اند؛ اما همچنان بااهمیت هستند. در ادامه، با پارک‌های جنگلی غرب تهران اشاره آشنا می‌شوید.

پارک جنگلی چیتگر

از بین پارک جنگلی های تهران، شاید پارک چیتگر مشهورترین یا حتی بهترین پارک جنگلی تهران باشد. اغلب این پارک را به‌دلیل پیست‌های مشهور دوچرخه‌سواری‌اش می‌شناسند؛ اما این، همه ماجرا نیست. در پارک چیتگر، شما با مجموعه‌ای از تفریحات مختلف روبه‌رو هستید که دوچرخه‌سواری فقط یکی از آن‌هاست. خوب است بدانید این پارک جنگلی غرب تهران با مساحتی نزدیک به 140 میلیون متر مربع، در سال 1342 احداث شده است و شاید بتوان آن را بزرگترین پارک جنگلی تهران نامید.

این پارک، یکی از بهترین مقصد‌های تهران برای قدم زدن، دوچرخه‌سواری، عکاسی و همین‌طور برگزاری پیک‌نیک خانوادگی است. ازآنجایی‌که اغلب افراد، چیتگر را بهترین پارک جنگلی تهران می‌دانند، در بیشتر روزهای هفته و به‌ویژه آخر هفته‌ها به این پارک جنگلی می‌روند. همچنین گشت‌وگذار در این جنگل و دریاچه‌ چیتگر، یکی از تفریحات شبانه تهران به شمار می‌رود. پس شما برای یافتن جای مناسب، باید اندکی صبور باشید؛ هرچند که با توجه به وسعت این پارک، اگر کمی از مراکز ارائه خدمات دور شوید، شانس پیدا کردن جای مناسب برای شما بیشتر می‌شود. اگر اهل کارتینگ هستید، خوب است بدانید که یکی از کارتینگ‌های تهران یعنی کارتینگ دریاچه چیتگر در این پارک جنگلی می‌تواند لذت تفریح شما را تکمیل کند.

نکته جالب دیگری که درباره این پارک باید گفت، وجود چند پیست اختصاصی دوچرخه است؛ به‌طوری‌که پیست استقامت چیتگر با 5 کیلومتر، پیست سرعت با 1700 متر و پیست کوهستان با طولی نامشخص برای علاقه‌مندان به این ورزش آماده شده است. بعد از ورزش هم می‌توانید به سراغ برخی از بهترین کافه‌های تهران در نزدیکی این پارک بروید و با نوشیدن یک فنجان چای،‌ این روز تفریحی را به پایان برسانید.

  • امکانات تفریحی پارک جنگلی چیتگر: زمین ورزشی، پیست دوچرخه‌سواری، پیست سوارکاری، پینت‌بال، آمفی‌تئاتر، سالن بیلیارد، سالن بدن‌سازی، زمین والیبال ساحلی، باشگاه تیراندازی و امکانات تفریحی دیگر پارک جنگلی چیتگر

  • امکانات رفاهی پارک جنگلی چیتگر: آلاچیق، بوفه، سکوی نشیمن خانوادگی، کافی‌شاپ، رستوران، تالار، درمانگاه 

  • جای پارک در پارک جنگلی چیتگر: در پارک به‌راحتی پیدا می‌شود.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک جنگلی چیتگر: ایستگاه متروی چیتگر با 4 کیلومتر فاصله از پارک

  • آدرس پارک جنگلی چیتگر: بلوار کوهک یا خروجی آزادراه تهران‌کرج

  • ساعت کاری پارک جنگلی چیتگر: 6 صبح تا 10 شب

نقشه مترو تهران

موقعیت دقیق پارک جنگلی چیتگر روی نقشه

Bicycle-track (6).jpg
عکس پارک جنگلی چیتگر، یک پارک جنگلی در تهران

پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی کوهسار یک نمونه دیگر از پارک جنگلی غرب تهران است. البته اغلب مردم، کوهسار را نه به‌عنوان یک پارک جنگلی، بلکه بیشتر به‌عنوان یکی از بهترین جاها برای تفریحات هوایی ازجمله کایت‌سواری می‌شناسند. فضای باز این پارک، جای مناسبی برای به هوا فرستادن بادبادک و تفریحاتی از این دست است؛ اما پارک جنگی کوهسار به همین تفریحات محدود نمی‌شود و شما می‌توانید با استفاده از سایر امکانات پارک، ساعات خوشی را با خانواده بگذرانید.

  • امکانات تفریحی پارک جنگلی کوهسار: پیست موتورسواری، پاراگلایدر، مجموعه آموزش ساخت بالن و کایت، باشگاه سوارکاری، زمین بازی کودکان

  • امکانات رفاهی پارک جنگلی کوهسار: آلاچیق، بوفه، کافی‌شاپ و رستوران

  • جای پارک در پارک جنگلی کوهسار: در پارک به‌راحتی پیدا می‌شود.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک جنگلی کوهسار: ایستگاه متروی کوهسار

  • آدرس پارک جنگلی کوهسار: بزرگ‌راه آبشناسان، میدان اول شهران، انتهای بلوار شهران

  • ساعت کاری پارک جنگلی کوهسار: 6 صبح تا 12 شب

موقعیت دقیق پارک جنگلی کوهسار روی نقشه

3896147_758-e1631446144425.jpg
تفریحات هوایی در کوهسار، یکی از بهترین پارک های جنگلی تهران
پارک_جنگلی_کوهسار_شهران.jpg
عکس پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی پردیسان

پارک پردیسان بیشتر از طبیعت و امکاناتش، به ساختمان‌های اطرافش شناخته می‌شود. این پارک در نزدیک‌ترین فاصله ممکن با برج میلاد قرار دارد و ساختمان سازمان محیط‌زیست نیز در این پارک ساخته شده است. همچنین در نزدیک این پارک جنگلی یکی از بهترین بانجی جامپینگ‌های تهران وجود دارد که می‌تواند لذت یک روز تفریحی در تهران را کامل کند.

شاید جذاب‌ترین قسمت پارک، این است که جایگاهی به‌عنوان مرکز تکثیر و بازپروری یوز آسیایی دارد که در سال‌های مختلف برخی از یوزپلنگ‌های ایرانی ازجمله کوشکی و دلبر، مارتا، ایران و پیروز برای زمان‌های محدودی در آن زندگی کرده‌اند. البته باید بدانید که بازدید از این مرکز، فقط با هماهنگی و مجوزهای خاص صورت می‌گیرد و برای عموم ممکن نیست.

با تفریحات برج میلاد تهران آشنا شوید

  • امکانات تفریحی پارک جنگلی پردیسان: باغ وحش، موزه طبیعت، موزه ملی آب، مدرسه طبیعت، مسیر پیاده‌روی، مسیر دوچرخه‌سواری، برگزاری فستیوال‌های‌ بادبادک‌بازی

  • امکانات رفاهی پارک جنگلی پردیسان: آلاچیق، بوفه، کافی‌شاپ و رستوران

  • جای پارک خودرو در پارک جنگلی پردیسان: ورودی پارک پارکینگ دارد.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک جنگلی پردیسان: ایستگاه متروی صنعت

  • آدرس پارک جنگلی پردیسان: بزرگ‌راه حکیم، بین اتوبان شیخ فضل‌الله و یادگار امام 

  • ساعت کاری پارک جنگلی پردیسان: 24 ساعته

موقعیت دقیق پارک پردیسان روی نقشه

0cee666a-20f0-4a5d-a971-0bb282c1924e.jpg
عکس پارک جنگلی پردیسان، از پارک های جنگلی تهران

پارک جنگلی خرگوش‌دره

اسم این پارک جنگلی در تهران خرگوش‌دره است؛ اما در آن خبری از خرگوش نیست! قدمت پارک جنگلی خرگوش‌دره مانند قدمت پارک جنگلی چیتگر است و در آن زمان قرار بوده به‌‌عنوان یکی از پارک‌های مسافر شهر تهران استفاده شود. با ساخت استادیوم آزادی، خرگوش‌دره به یکی از بهترین پارک های جنگلی تهران برای دوست‌داران ورزش تبدیل شد. این پارک جنگلی، در غرب تهران تقریباً به چیتگر چسبیده است و در زمان‌هایی مانند سیزده‌به‌در به یکی از مقصدهای مهم مردم غرب‌نشین پایتخت تبدیل می‌شود. اگر صبح زود به این پارک می‌روید، می‌توانید صبحانه را در یکی از کافه‌های صبحانه‌دار تهران در محدوده غرب پایتخت نوش جان کنید.

  • امکانات تفریحی پارک جنگلی خرگوش‌دره: زمین بازی کودکان

  • امکانات رفاهی پارک جنگلی خرگوش‌دره: آلاچیق

  • جای پارک خودرو در پارک جنگلی خرگوش‌دره: در پارک به‌راحتی پیدا می‌شود.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک جنگلی خرگوش‌دره: ایستگاه متروی ورزشگاه آزادی، ایستگاه متروی چیتگر

  • آدرس پارک جنگلی خرگوش‌دره: اتوبان تهران‌کرج، پس از بلوار غربی استادیوم آزادی

  • ساعت کاری پارک جنگلی خرگوش‌دره: 24 ساعته

موقعیت دقیق پارک جنگلی خرگوش‌دره روی نقشه

پارک-جنگلی-خرگوش-دره-02.png
خرگوش‌دره، از پارک های جنگلی تهران 

پارک جنگلی لتمال

حتماً نام آبشار تهران به گوشتان خورده؛ اما آیا می‌دانستید که آبشار تهران در واقع بخشی از پارک جنگلی لتمال، یکی از بزرگ‌ترین پارک های جنگلی تهران است؟ پارک جنگلی لتمال یکی از بادخیزترین پارک های جنگلی تهران است و به‌دلیل اینکه در ارتفاع قرار‌ دارد، نمای زیبایی از دریاچه چیتگر به شما ارائه می‌دهد. 

  • امکانات تفریحی پارک جنگلی لتمال: زمین بازی کودکان، آبشار تهران

  • امکانات رفاهی پارک جنگلی لتمال: آلاچیق، بوفه، کافی‌شاپ

  • جای پارک خودرو در پارک جنگلی لتمال: در ورودی پارک، پارکینگ دارد.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک جنگلی لتمال: ایستگاه متروی چیتگر

  • آدرس پارک جنگلی لتمال: بزرگ‌راه همت غرب، بعد از بزرگ‌راه آزادگان، بلوار کاشان، پارک جنگلی لتمال کن

  • ساعت کاری پارک جنگلی لتمال: 24 ساعته

موقعیت دقیق پارک جنگلی لتمال روی نقشه

mahalema-3-min-1.jpg
آبشار تهران در پارک جنگلی لتمال

پارک های جنگلی شرق تهران 

در جست‌و‌جو برای بهترین پارک های جنگلی تهران، محدوده شرق را نمی‌توان نادیده گرفت؛ جایی که شاید به‌اندازه غرب پارک جنگلی ندارد؛ اما همان چند پارکی که در شرق تهران قرار گرفته، هم وسیع است و هم پوشش گیاهی چشمگیر دارد. به همین دلیل، در ادامه برخی از این پارک‌ها را به‌عنوان پارک جنگلی شرق تهران بررسی می‌کنیم.

پارک جنگلی شیان

پارک جنگلی شیان در اصل یک پارک مستقل محسوب نمی‌شود و بخشی از پارک جنگلی لویزان است؛ اما ازآنجایی‌که اغلب مردم آن را به‌عنوان یک پارک جنگلی مستقل می‌شناسند، ما هم در این مطلب به‌صورت مستقل معرفی‌اش می‌کنیم. شیان روی تپه بنا شده و می‌تواند به‌نوعی بام شرق تهران باشد. به همین دلیل برخلاف اغلب پارک‌های جنگلی که در شب جاذبه‌ای ندارند، بسیاری از افراد پس از غروب خورشید به سراغ این پارک جنگلی تهران می‌روند. 

شیان برای کسانی که به‌منظور تفریح به این پارک جنگلی می‌روند، امکانات خوبی در نظر گرفته و با توجه به محبوبیتش، نمی‌توان آن را در دسته خلوت‌ترین پارک های جنگلی تهران قرار داد. بااین‌حال، اگر دوست دارید در شرق تهران و در نزدیکی باغ پرندگان، برای چند ساعتی به جای ترافیک سرسام‌آور این شهر از دیدن مناظر سرسبز لذت ببرید، حتماً به شیان سری بزنید.

کافه‌های روباز تهران کجاست؟

  • امکانات تفریحی پارک جنگلی شیان: زمین بازی، تالار

  • امکانات رفاهی پارک جنگلی شیان: بوفه، آلاچیق

  • جای پارک خودرو در پارک جنگلی شیان: جای پارک به‌راحتی پیدا می‌شود.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک جنگلی شیان: ایستگاه متروی حسین‌آباد 

  • آدرس پارک جنگلی شیان: بزرگ‌راه امام علی، خروجی مبارک‌آباد

  • ساعت کاری پارک جنگلی شیان: 24 ساعته

موقعیت دقیق پارک جنگلی شیان روی نقشه

پارک-جنگلی-شیان.jpg
عکس پارک جنگلی شیان، از بهترین پارک های جنگلی تهران

پارک جنگلی سرخه‌حصار

این پارک جنگلی تهران هم یکی از مقاصد مشهور برای دوچرخه‌سواران است. پارک سرخه‌حصار در گذشته یکی از شکارگاه‌های سلطنتی پادشاهان قاجار بوده است و امروز به پناهگاه گونه‌های مختلف جانوری تبدیل شده است. خوب است بدانید بعضی بخش‌های سرخه‌حصار را نمی‌توانید بدون هماهنگی ببینید. اگر ساکن شرق تهران هستید، می‌توانید به‌راحتی به این پارک جنگلی، دسترسی داشته باشید و از حضور در طبیعت لذت ببرید. اگر هم دوست دارید روز تفریحی خود را تکمیل کنید، می‌توانید به بهترین سینماهای تهران در شرق پایتخت بروید.

  • امکانات تفریحی پارک جنگلی سرخه‌حصار: دوچرخه‌سواری، باشگاه، تنیس، پینت‌بال، لیزر تگ، بیلیارد، دارت و تیراندازی، پارک آموزش ترافیک

  • امکانات رفاهی پارک جنگلی سرخه‌حصار: آلاچیق، بوفه

  • جای پارک خودرو در پارک جنگلی سرخه‌حصار: جای پارک به‌راحتی پیدا می‌شود.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک جنگلی سرخه حصار: ایستگاه متروی تهرانپارس، ایستگاه متروی شهید کلاهدوز

  • آدرس پارک جنگلی سرخه‌حصار: انتهای بزرگ‌راه رسالت، ورودی بزرگ‌راه یاسینی

  • ساعت کاری پارک جنگلی سرخه‌حصار: 9 صبح تا 11 شب

موقعیت دقیق پارک جنگلی سرخه‌حصار روی نقشه

f9270692-7b80-40e1-9671-63870bb451b8.jpg
سرخه‌حصار، یک پارک جنگلی در تهران

پارک جنگلی لویزان

مشهورترین و سبزترین گزینه در شرق و شمال شرقی تهران، لویزان است. این پارک هم مانند چیتگر و خرگوش‌دره در دهه 40 و به‌منظور کاهش آلودگی و جلوگیری از گسترش فضای شهری ساخته شده است؛ هرچند که در گذر سال‌ها، شهر تهران تا کیلومترها حتی بیشتر از پارک لویزان هم گسترش یافته است.

پارک لویزان از چند بخش مختلف با وسعت نزدیک به 33 هکتار تشکیل شده است و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های مردم تهران شناخته می‌شود. در این پارک، امکانات تفریحی گوناگونی وجود دارد؛ اما بیشتر شهرت لویزان به‌دلیل امکان برگزاری پیک‌نیک‌های خانوادگی در آن است. به‌طوری که در فواصل منظمی شما شاهد آلاچیق خواهید بود.

در کافه‌های شبانه‌روزی تهران، شب‌زنده‌دار باشید

  • امکانات تفریحی پارک جنگلی لویزان: استخر، بولینگ، بیلیارد، زمین بازی

  • امکانات رفاهی پارک جنگلی لویزان: آلاچیق، بوفه، منقل

  • جای پارک خودرو در پارک جنگلی لویزان: جای پارک به‌راحتی پیدا می‌شود.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک جنگلی لویزان: ایستگاه متروی حسین‌آباد، ایستگاه متروی نوبنیاد

  • آدرس پارک جنگلی لویزان: بزرگ‌راه بابایی شرق، بعد از خروجی هنگام

  • ساعت کاری پارک جنگلی لویزان: 6 صبح تا 12 شب

موقعیت دقیق پارک جنگلی لویزان

188320084_F156DB6C-E105-4A2F-9EDE-150CB6E1F3E6_1543816598.jpg
لویزان، از بهترین پارک های جنگلی تهران

پارک های جنگلی جنوب تهران

آخرین پارک جنگلی که در این مطلب معرفی می‌کنیم، مربوط به بخش جنوبی پایتخت است. در این قسمت از تهران فقط یک پارک جنگلی وجود دارد که در ادامه با آن آشنا می‌شوید. این پارک جنگلی در مقایسه با دیگر پارک‌‌‌ها، امکانات کمتری دارد؛ اما باز هم به‌نوبه خود می‌تواند نیازهای ساکنان جنوب تهران را برآورده کند.

پارک جنگلی توسکا

پارک جنگلی توسکا یکی از پارک جنگلی های تهران است که در جنوبی‌ترین نقطه پایتخت قرار گرفته است. در پارک توسکا، بیشتر درختان بومی تهران را خواهید دید و از سرسبزی آن‌ها می‌توانید لذت ببرید. این پارک جنگلی قدمتی بیش از 30 سال دارد و خدمات مختلفی را به شهروندان می‌دهد.

  • امکانات تفریحی پارک جنگلی توسکا: زمین بازی، مسیر دوچرخه‌سواری،‌ سالن ورزشی،‌ والیبال و استخر

  • امکانات رفاهی پارک جنگلی توسکا: آلاچیق، بوفه، منقل،‌ تالار، سفره خانه

  • جای پارک در پارک جنگلی توسکا: در اطراف پارک، جای پارک پیدا می‌شود.

  • نزدیک‌‌ترین ایستگاه مترو به پارک جنگلی توسکا: ایستگاه متروی دولت‌آباد

  • آدرس پارک جنگلی توسکا: بزرگ‌راه آزادگان، کیانشهر جنوبی

  • ساعت کاری پارک جنگلی توسکا: 24 ساعته

موقعیت دقیق پارک جنگلی توسکا روی نقشه

41.jpg
نمایی از پارک توسکا، یک پارک جنگلی در تهران

سخن آخر

تهران شهری بزرگ و شلوغ است و پیدا کردن طبیعت بکر در آن، این روزها کار آسانی نیست. در این مطلب تلاش کردیم تا بهترین پارک های جنگلی تهران و امکاناتشان را به شما معرفی کنیم تا محیط‌هایی را بشناسید که شما را در فاصله نزدیک‌تری به طبیعت قرار می‌دهد. شما برای یک آخرهفته به‌یادماندنی، کدام‌یک از پارک های جنگلی تهران را انتخاب می‌کنید؟ بهترین پارک جنگلی تهران ازنظر شما کدام پارک است؟

فاطمه یموتی
فاطمه یموتی

اولین باری که خواندن یک کتاب توانست روحم را پرواز دهد، به یاد می‌آورم. تقریبا فهمیده بودم که کلمات، قدرت فوق‌العاده‌ای دارند. مخصوصا اگر درباره چیزهایی باشد که تا به‌حال نمیدانستی. چند سالی‌ست که از آن روزها می‌گذرد و من هنوز دست به قلم، روی ابرها درحال پروازم.