بهترین سواحل کیش برای شنا و تفریح + عکس و آدرس

4.3
از 32 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سواحلی متنوع برای هر سلیقه در کیش
07 اردیبهشت 1402 07:00
0

خیلی از مسافران کیش معتقدند چیزی که آن‌ها را به این جزیره کشانده و برایش هیجان‌زده بوده‌اند، بهترین سواحل کیش است که زیبایی‌های منحصربه‌فردی دارند. معمولا این سواحل بی‌نظیر، می‌توانند از بهترین تفریحاتی باشند که شما در تور کیش می‌توانید برای خودتان تجربه کنید و هر زمان که دلتان تفریحی آرام و بدون تکاپو می‌خواست، با طی کردن مسیری کوتاه تا لبه‌های جزیره، به آن می‌رسید.

با توجه به محبوبیت سواحل در کیش، در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند به سراغ بررسی سواحل کیش می‌رویم و آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. پس اگر به زودی عازم جزیره هستید بهتر است از همین حالا درباره بهترین سواحل کیش اطلاعاتی داشته باشید. 

 بهترین سواحل کیش کدامند؟ 

برای پاسخ به این سؤال، اول باید به سؤال دیگری پاسخ داد؛ قصد شما از رفتن به ساحل در کیش چیست؟ کیش سواحل متنوعی را برای گردشگران و مهمانان خود در نظر گرفته است و هرکدام برای فعالیتی خاص مناسب است. در پلاژها می‌توانید آبتنی کنید، در برخی از آن‌ها می‌توانید از لوازم ورزشی محبوبی مانند جت اسکی، بنانا یا شاتل استفاده کنید یا حتی در بعضی دیگر از سواحل می‌توانید سراغ تفریحات آبی کیش بروید و صد البته یکی از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توانید داشته باشید، رفتن به سواحلی است که امکان استفاده از مناظری فوق‌العاده و لوکیشن‌های عکاسی خاصی را به شما می‌دهد. به صورت کلی اگر بهترین سواحل کیش را بخواهیم برای شما بشماریم می‌توانیم از ساحل‌های کشتی یونانی، ساحل سیمرغ، ساحل میرمهنا، ساحل دامون، ساحل مرجان و ساحل مرد ماهیگیر اشاره کنیم.

سواحلی برای شنا و تفریحات آبی 

همان‌طور که گفتیم، کیش جای خوبی برای کسانی است که قصد آبتنی دارند و برخلاف قشم در این جزیره، پلاژهای مناسبی برای شنا و فعالیت‌های ساحلی از جمله آفتاب گرفتن و ماساژ و تفریح وجود دارد. به همین دلیل هم در وهله اول به سراغ بهترین سواحل کیش برای شنا و تفریحات آبی رفته‌ایم تا اگر بنا به سفری اقتصادی به جزیره را دارید و تصور می‌کنید ممکن است امکان لذت بردن از تفریحات آبی را به دلیل بالا بودن هزینه‌ها از دست بدهید به شما بگوییم که در اشتباه هستید، چرا که پلاژهای کیش جایی مناسب برای خوش گذرانی اقتصادی در این جزیره است.

قیمت و شرایط تورهای اقساطی کیش

پلاژ آقایان

برای آقایان، بهترین جا برای شنا و لذت بردن از سواحل مرجانی کیش، پلاژ آقایان است. این پلاژ خدمات مختلفی ارائه می‌دهد از جمله کمد برای گذاشتن وسایل شخصی و لباس، تخت‌هایی برای آفتاب گرفتن، بوفه و زمین بازی که می‌توانید در صورت مراجعه به این پلاژ، از آن‌ها استفاده کنید؛ اما نکته‌ای که درمورد پلاژ آقایان نباید فراموش کنید این است که برخلاف اکثر ساحل‌های جزیره، در پلاژ افراد به صورت آزاد دسترسی به پلاژ ندارد و برای ورود به آن باید بهای ورودی که 50 هزارتومان است را بپردازند همچنین ساعت کار پلاژ آقایان محدود است و شما از 9 صبح تا 6 بعداز ظهر فرصت استفاده از این ساحل جذاب را دارید. 

  • آدرس پلاژ آقایانخیابان فردوسی، انتهای بلوار هنر، پرشین گلف
  • بهترین زمان بازدید از پلاژ آقایان: از ابتدای صبح تا غروب

موقعیت دقیق پلاژ آقایان

27151.jpg
پلاژ آقایان بهترین سواحل کیش برای شنا 

 پلاژ بانوان 

پلاژ بانوان هم مانند پلاژ آقایان محوطه‌ای اختصاصی برای شناکردن و لذت بردن از آب‌های خلیج فارس است. پلاژ بانوان هم خدمت متعددی به خانم‌هایی که قصد شنا و استفاده از تفریحات آبی را دارند، می‌دهند در کنار آن شما می‌توانید از غرفه‌هایی که در این پلاژ  هستند، استفاده کنید. غرفه‌هایی که برخی طراحی حنا انجام می‌دهند و برخی دیگر به فروش خوراکی و وسایل شنا مشغولند. برای ورود به پلاژ بانوان هم لازم است 50 هزارتومان بهای بلیط آن را پرداخت کنید. 

  • آدرس پلاژ بانوان: خیابان سنایی، انتهای خیابان آریان
  • بهترین زمان بازدید از پلاژ بانوان: از ابتدای صبح تا غروب

موقعیت دقیق پلاژ بانوان 

7kish-ladies-beach.jpg
موقعیت دقیق پلاژ بانوان از بهترین سواحل کیش برای شنا

پارک آبی اوشن 

نام یک پارک آبی در کنار اسم ساحل های کیش شاید چندان معمول نباشد؛ اما پارک آبی اوشن در کنار ساحل قرار گرفته و به دلیل تفریحات آبی که در خود پارک هست، آن را در دسته بهترین سواحل کیش برای تفریحات آبی قرار داده‌ایم. پارک آبی اوشن اولین پارک آبی روباز کشور است و شما علاوه بر استفاده از امکانات مختلفی که به صورت معمول در پارک‌های آبی کشور پیدا می‌کنید، می‌توانید از امکانات ساحلی هم استفاده کنید. توجه داشته باشید پارک آبی اوشن هم زمان محدود و ورودی مشخصی دارد.

  • آدرس پارک آبی اوشن: جزیره کیش، میدان ابوموسی، جاده جهان
  • بهترین زمان بازدید از پارک آبی اوشن: از 9 صبح تا 8 شب

 موقعیت دقیق پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن.jpeg
پارک آبی اوشن  بهترین سواحل کیش برای شنا 

ساحل دامون 

 ساحل دامون به نسبت به دیگر سواحل تفریحی کیش یک مزیت دارد آن هم اینکه به دلیل سخت‌تر بودن دسترسی به آن، خلوت‌تر از دیگر سواحل است و می‌توان آن را یکی از بهترین سواحل بکر کیش دانست؛ اما از نظر امکانات نگران نباشید ساحل دامون امکانات کاملی را به شما ارائه می‌دهد و در واقع یکی از بهترین سواحل کیش برای تفریحات آبی محسوب می‌شود.

  • آدرس ساحل دامون: انتهای خیابان دریا
  • بهترین زمان بازدید از ساحل داموناز ابتدای روز تا نیمه شب

موقعیت دقیق ساحل دامون 

ساحل دامون 1.jpg
ساحل دامون از بهترین ساحل های کیش

 بهترین ساحل کیش برای عکاسی 

 از خوش‌گذرانی و آبتنی در خلیج‌فارس که بگذریم، به قسمت جذابی از لذت بردن از سواحل زیبای این جزیره می‌رسیم. دیدن مناظر اعجاب‌آور از برخورد موج‌ها به صخره‌ها یا نخل‌هایی که به دریای زیبا و آبی‌رنگ می‌رسند. گرچه همه سواحل می‌توانند به شما مناظر زیبایی از خلیج‌فارس ارائه دهند، اما در این جزیره امکان دیدن صحنه‌هایی منحصر به فرد را دارید؛ صحنه‌هایی مانند نمایی از کشتی یونانی! 

ساحل کشتی یونانی

اگر با تور کیش اردیبهشت به این جزیره بروید، هنوز هوا آنچنان گرم نشده است که برای شما آزار دهنده باشد، این هوای لطیف به شما فرصت گشت‌و‌گذار و کشف بیشتر محیط اطرافتان را می‌دهد. یکی از مشهورترین منظره هایی که در جزیره کیش پیدا می کنید منظره کشتی یونانی است که از سال 1345 تا به امروز در آنجا جا خوش کرده است. این کشتی به گل نشسته برای عکاسی فرصت مناسبی را به شما می دهد به خصوص بعضی شب ها که نمای کشتی در آب با نورپردازی بیشتر هم می شود. برای دیدن این کشتی و پیدا کردن بهترین زاویه برای عکاسی از آن می توانید به پارک ساحلی کشتی یونانی بروید. 

  • آدرس ساحل کشتی یونانی: خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی
  • بهترین زمان بازدید از ساحل کشتی یونانی غروب و پس از غروب(در صورت اجرای نورپردازی)

موقعیت دقیق ساحل کشتی یونانی

poster_81fe7e28-071f-4a79-a00b-a28b2107a083.jpeg
ساحل کشتی یونانی از بهترین سواحل کیش در شب 

ساحل مرجان 

کیش بیشتر از هر چیز به آب‌های شفاف و صخره‌های مرجانی‌اش شهرت دارد. اگر در عکاسی تبحر داشته باشید ساحل مرجانی بهترین ساحل کیش  برای شکار عکس‌هایی متفاوت و خاص از آب‌های شفاف و حتی آبزیان است. در ساحل مرجان، امکانات زیادی برای علاقه‌مندان به دنیای زیر آب فراهم شده که اگر حتی مدت حضورتان در جزیره کم باشد و با تور کیش 3 شب و 4 روز به  آن جا سفر کرده باشید، به واسطه نزدیکی ساحل به مراکز خرید کیش و همین‌طور وجود تفریحات آبی در این ساحل، از زمانتان نهایت استفاده را می‌کنید. درضمن اگر این سوال در طول سفر برایتان پیش آمد که کدام ساحل کیش صدف دارد، می‌توانید سری به ساحل مرجان بزنید و انواع صدف‌ها را در آن بیابید.

  • آدرس ساحل مرجان: ساحل مرجان در جنوب شرقی جزیره کیش
  • بهترین زمان بازدید از ساحل مرجان: ساعاتی پیش از ظهر و ظهر (نور روز امکان مشاهده بهتر صخره های مرجانی را به شما می دهد)

موقعیت دقیق ساحل مرجان 

Cover-1280x720.jpg
ساحل مرجانی بهترین ساحل کیش

ساحل درختان نارگیل 

 اسم این ساحل در بین اسم ساحل های کیش شاید گویاترین باشد، ساحل درختان نارگیل به دلیل وجود همین درختان جای خوبی برای علاقه مندان به عکاسی است. این ساحل هم مانند اغلب سواحل کیش صاحب امکانات خوب رفاهی و تفریحی برای گردشگران است؛ اما نقطه قوت آن به جز درختان دیدنی نارگیل، آرام‌تر بودنش نسبت به سواحل دیگر است به گونه‌ای که شاید بتوان آن را حتی یکی از سواحل بکر دانست. 

  • آدرس ساحل درختان نارگیل: این ساحل در شرق جزیره کیش
  • بهترین زمان بازدید از ساحل درختان نارگیل: غروب و پیش از غروب

موقعیت دقیق ساحل درختان نارگیل 

روپیه سریلانکا.jpg
ساحل درختان نارگیل از سواحل بکر کیش 

 سواحل تفریحی کیش

گرچه هرکدام از سواحل کیش برای ویژگی‌های خاص خودش را دارد؛ اما برخی از آن‌ها یک ویژگی مشترک دارند که باعث جذب تعداد زیادی از گردشگران به آن‌ها می‌شود و به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به دنبال سواحل بکر کیش هستید و علاقه به شلوغی ندارید، بهتر است کمی از این سواحل فاصله بگیرید. در عوض اگر دوست دارید شور و شوق مردم، بازی بچه‌ها در سال و جشنواره‌های گاه و بی‌گاه کیش را ببینید، این سواحل بهترین جا برای شما هستند، برای همین هم در ادامه به سراغ سواحلی از کیش می‌رویم با امکانات تفریحی و رفاهی‌شان شهرتی به هم زده‌اند و جای خوبی برای خانواده‌ها و بچه‌ها هستند. 

اسکله میرمهنا

اگر در جستجوی بهترین ساحل کیش برای خانواده‌ها هستید، میرمهنا جای خوبی برای شماست. این ساحل فضای کافی و امکانات مناسبی برای چندین ساعت استراحت و تفریح دارد و فضای بازی برای بچه‌ها، کافی‌شاپ، رستوران و بازی‌هایی مانند شاتل و بنانا باعث می‌شود تا همه اعضای خانواده از خردسال تا کهنسال لحظات خوشی را تجربه کنند. حتی اگر قصد برنامه پیک نیکی کوتاه را داشته باشید در ساحل آلاچیق‌های بسیاری برای استفاده شما در نظر گرفته شده است. 

  • آدرس اسکله میرمهنا: پارک ساحلی میرمهنا واقع در ساحل شمالی و شمال غربی جزیره، حد فاصل مسجد خاتم الانبیا و میدان جاسک
  • بهترین زمان بازدید از اسکله میرمهنا: از ابتدای روز تا پاسی از شب

موقعیت دقیق اسکله میرمهنا

mirmahna-wharf-kish1.jpg
پارک ساحلی میرمهنا بهترین ساحل کیش

 ساحل سیمرغ

 ساحل سیمرغ هم یکی از مشهورترین سواحل کیش است. علت محبوبیت ساحل سیمرغ بیشتر از هر چیز به دلیل تنوع تفریحات آبی در آن است. بسیاری از تفریحات جذاب آبی از جت اسکی گرفته تا شاتل و بنانا، به سادگی در این ساحل در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. البته این تفریحات آبی تنها مزیت پارک ساحلی سیمرغ نیست و از مجموعه از لحاظ امکانات رفاهی هم در وضعیت خوبی به سر می‌برد و موجب نگرانی شما نخواهد شد. یکی دیگر از جذابیت‌های پارک ساحلی سیمرغ، وجود مجسمه‌های غول پیکر در آن است که باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود.

  • آدرس ساحل سیمرغ: ضلع جنوب شرقی جزیره کیش، بلوار مرجان
  • بهترین زمان بازدید از ساحل سیمرغ: از ابتدای روز تا پاسی از شب

موقعیت دقیق ساحل سیمرغ

2FQ0KxyyafkMmd1ZXoAhwsuKAmFEszuHGaLjKyVj.jpeg
ساحل سیمرغ از بهترین سواحل کیش در شب

 اسکله تفریحی کیش

این مورد از سواحل کیش شاید بهترین جا برای کسانی باشند که دوست دارند تجربه تفریحات لوکس تری را داشته باشند و به سراغ مواردی مانند فلای برد، ماهی‌گیری و اسکوتر دریایی می‌روند. اسکله تفریحی کیش جای بزرگ و قابل توجهی است و فاصله زیادی هم با مکان های تفریحی و مراکز خرید کیش هم ندارد و در تمام ساعات شبانه روز می‌توانید با حضور در این اسکله و ساحل امن، لذت ببرید.

  • آدرس اسکله تفریحی: انتهای خیابان دریا
  • بهترین زمان بازدید از اسکله تفریحی: از ابتدای روز تا پاسی از شب

موقعیت دقیق اسکله تفریحی 

عرشه-اسکه-تفریحی-کیش.jpg
اسکله تفریحی مشهورترین اسکله کیش

سخن آخر

در سفر به کیش به هیچ وجه سواحل جزیره را از دست ندهید، سواحل این منطقه به قدری تنوع دارد که شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. تفاوتی ندارد که به دنبال بهترین سواحل کیش در شب باشید یا برای برای بازی‌های آبی میخواهید بهترین ساحل کیش را پیدا کنید. در این مطلب تلاش کردیم تا تعدادی از بهترین سواحل کیش را برای شما برشماریم تا بهتر با ویژگی‌های سواحل مختلف این جزیره آشنا شوید و در انتخاب زمان سفر دچار مشکل نشوید.

 

 تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.