جاهای دیدنی فومن؛ لیست دیدنی ها با آدرس و عکس

3.9
از 30 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی فومن از نظر مردم + عکس
21 خرداد 1403 08:00
2

جاهای دیدنی فومن شما را به دنیایی از زیبایی‌های طبیعی و آرامش دعوت می‌کنند. شهر فومن با طبیعت سرسبزش، از آبشارهای زیبا گرفته تا جنگل‌های بکر و همچنین جاذبه‌های غنی تاریخی و فرهنگی، گردشگران را به یک سفر شگفت‌انگیز می‌برند. در این مطلب از بلاگ لست‌سکند، بهترین دیدنی های فومن را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفرتان به این شهر، از آن‌ها دیدن کنید.

جاهای دیدنی فومن که نباید از دست داد

  • قلعه رودخان
  • بازار سنتی فومن
  • پارک شهر فومن
  • گشت رودخان
  • سیاهمزگی
  • ماکلوان
  • ماسوله
  • موزه مردم‌شناسی فومن

لیست قیمت تورهای فومن

قلعه رودخان

اگر می‌خواهید به قلعه‌ای شبیه به لوکیشن‌های فیلم‌های تاریخی بروید، قلعه رودخان فومن دقیقاً همانی است که می‌خواهید؛ دژی مربوط به دوران امپراتوری ساسانی که در بالای جنگل‌های فومن جا خوش کرده و همچنان پس از سالیان سال ابهتش را حفظ کرده است. قلعه رودخان یکی از جاهای دیدنی فومن محسوب می‌شود که جنبه تاریخی فراوانی دارد و بسیاری تاریخ آن را مقارن با حمله اعراب به ایران می‌دانند.

این قلعه که به دژ حسامی هم معروف است، 65 برج‌وبارو دارد و دیواری 1500 متری آن را احاطه کرده است. علاوه‌بر آن، 40 برج دیده‌بانی هم در اطراف قلعه وجود دارد. ازآنجایی‌که قلعه رودخان در ارتفاع واقع شده است، برای دسترسی به آن تعداد زیادی پله وجود دارد که به همین دلیل، این قلعه را به‌نام هزار پله هم می‌شناسند. قلعه رودخان از دیدنی های فومن است که اگر هنگام بازدید از این شهر، به تماشایش نروید، سفرتان به فومن را ناقص گذاشته‌اید.

  • ساعت بازدید از قلعه رودخان: از 8 صبح تا 6.5 عصر
  • قیمت بلیط قلعه رودخان: 4 هزار تومان؛ پارکینگ 50 هزار تومان
  • آدرس قلعه رودخان: ۲۰ کیلومتری جنوب‌غربی فومن، بالای روستای رودخان

موقعیت دقیق قلعه رودخان روی نقشه

Qaleh Rudkhan.jpg
قلعه رودخان، از جاهای تاریخی فومن

بازار سنتی فومن

اگر به‌صورت شخصی یا با تور داخلی به شهری سفر می‌کنید و می‌خواهید تا بهتر با مردم یک منطقه آشنا شوید، به شما توصیه می‌کنیم تا حتماً از بازارهای سنتی آن محل بازدید کنید. به‌ویژه اگر آن بازار جایی در شمال کشور مانند رشت و صومعه‌سرا باشد که دیگر با آن اتمسفر منحصربه‌فردش، بازدید را برای شما واجب می‌کند.

بازار سنتی فومن هم از این قاعده مستثنا نیست و در آنجا می‌توانید علاوه‌بر خرید با قیمت مناسب، با مردم محلی آشنا شوید و فرهنگ و خلق‌وخوی فومنی‌ها را بهتر بشناسید. در این بازار که از جاهای گردشگری فومن محسوب می‌شود، می‌توانید محصولات کشاورزی، تخم‌مرغ‌های محلی، انواع ماهی‌های تازه شمال و همچنین کلوچه‌های مشهور فومن را خریداری کنید. درمجموع می‌توانیم بازارهای سنتی این شهر را از دیدنی های فومن به شمار آوریم که بازدید از آن‌ها بسیار لذت‌بخش است.

  • ساعت کاری بازار سنتی فومن: از 8 صبح تا 10 شب (بازارهای روز، در روزهای خاصی باز هستند.)
  • آدرس بازار سنتی فومن: خیابان سردار جنگل

جاهای دیدنی رشت کدام‌اند؟

Bazar Sonati Fuman.jpg
بازار سنتی، از جاذبه های گردشگری فومن

پارک شهر فومن

امکان ندارد به شهر فومن سفر کنید و به شما پیشنهاد بازدید از پارک این شهر نشود. پارک شهر فومن یکی از جاهای دیدنی فومن به شمار می‌آید که برای همه اعضای خانواده مناسب است. از کودکان گرفته تا بزرگ‌سالان، همه از این جای دیدنی فومن لذت می‌برند. در این پارک، زمین‌بازی و مجسمه‌های زیادی وجود دارد؛ در حدی که برخی این پارک را با نام پارک مجسمه‌ها هم می‌شناسند. مجسمه‌های این پارک به‌نوعی معرف فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم فومن هستند و سبک زندگی فومنی‌ها را نمایش می‌دهند. درمجموع می‌توان گفت که این جای دیدنی فومن، یکی از بزرگ‌ترین پارک های این شهر است که می‌توانید از آن بازدید کنید و همراه با همه اعضای خانواده لذت ببرید.

  • ساعت کاری پارک شهر فومن: از 5 صبح تا 1 شب
  • آدرس پارک شهر فومن: خیابان امام، میدان چهاردختران

موقعیت دقیق پارک شهر فومن روی نقشه

Parke Share Fuman.jpg
پارک شهر، از مکان های دیدنی فومن

گشت رودخان

از دیگر جاهای دیدنی فومن می‌توان به روستای گشت رودخان اشاره کرد. این روستا با طبیعت بکر و بی‌نظیرش، یکی از جاهای گردشگری فومن محسوب می‌شود که می‌تواند با منظره بهشت‌گونه‌اش انرژی شما را زیاد کند. گشت رودخان با جنگل‌های هیرکانی، رودهای روان و باغ‌های زیبا، تصویرش را تا سالیان سال در خاطرتان ثبت می‌کند. بکر بودن منطقه و وجود حیوانات مختلف، باعث شده تا گشت رودخان به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده شناخته شود.

  • آدرس گشت رودخان: 16 کیلومتری جنوب‌غربی فومن

 موقعیت گشت رودخان روی نقشه

Gasht-e Rudkhan.jpg
عکس جاهای دیدنی فومن، گشت رودخان

سیاهمزگی

به شما پیشنهاد می‌کنیم وقتی به این روستا می‌روید، حتماً طعم پنیرهای آن را بچشید و با خودتان سوغاتی بیاورید؛ زیرا روستای سیاهمزگی به پنیرهای مخصوصش مشهور است. سیاهمزگی هم یکی از جاهای دیدنی فومن به شمار می‌رود که در طبیعت زیبا و هوای پاک غرق شده است. این جای دیدنی فومن، توجه گردشگران بسیاری را برای بازدید جلب می‌کند؛ زیرا بسیار سرسبز و پر از جنگل و آبشار است. به‌طور کلی روستای سیاهمزگی از دیدنی های فومن محسوب می‌شود که با طبیعت و آرامش مثال‌زدنی‌اش جای مناسبی برای گشت‌وگذار شما خواهد بود.

  • آدرس سیاهمزگی: 30 کیلومتری جنوب فومن

موقعیت سیاهمزگی روی نقشه

Siay Mazgi.jpg
سیاهمزگی، از مکان های دیدنی فومن

ماکلوان

اگر دوست دارید یکی از پایگاه‌های مبارزاتی میرزا کوچک‌خان جنگلی را ببینید، به ماکلوان بروید. این روستا که یکی از جاهای دیدنی فومن است، از دو بخش ماکلوان بالا و پایین تشکیل شده و جزو مناطق بسیار خوش‌آب‌وهوای فومن است. این جای دیدنی فومن هم دست‌کمی از گشت رودخان و سیاهمزگی ندارد و طبیعت زیبای آن، توجه هر گردشگری را جلب می‌کند. به شما توصیه می‌کنیم هنگام سفر به فومن، حتماً به ماکلوان هم سری بزنید و از باغ‌های چای و شالیزارهای آن لذت ببرید. اگر با تور طبیعت‌گردی به این منطقه سفر کنید، نهایت لذت را تجربه خواهید کرد.

  • آدرس ماکلوان: 11 کیلومتری غرب فومن

موقعیت دقیق ماکلوان روی نقشه

Maklavan.jpg
عکس جاهای دیدنی فومن، ماکلوان

ماسوله

این روستای دیدنی که در نزدیکی شهر فومن قرار گرفته است، یکی از روستاهای تاریخی ایران است. شاید بتوانیم روستای ماسوله را یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی فومن و حتی شمال ایران بدانیم. شما می‌توانید تنها با 50 دقیقه رانندگی از فومن به ماسوله برسید. علاوه‌بر آن می‌توانید با تور شمال هم از این روستا بازدید کنید و از امکاناتی که تور در اختیارتان قرار می‌دهد، لذت ببرید.

ماسوله نیازی به تعریف‌وتمجید ندارد و همه مردم دوست دارند برای یک بار هم شده، جاهای دیدنی ماسوله را ببینند. این روستای پلکانی با طبیعت سرسبز و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی‌اش، گردشگران زیادی را جذب می‌کند. ماسوله معمولاً به‌عنوان مقصدی برای گردشگران طبیعت‌دوست و کوه‌نوردان شناخته می‌شود. این منطقه با آبشارهای زیبا، جنگل‌های سرسبز و مسیرهای کوهستانی، امکان صعود و گشت‌وگذار در طبیعت را به گردشگران می‌دهد. به همین علت، سفر به ماسوله از سفرهای پرطرف‌دار داخلی است.

  • آدرس ماسوله: 32 کیلومتری غرب فومن

موقعیت دقیق ماسوله روی نقشه

Masuleh.jpg
ماسوله، از جاهای تاریخی فومن

موزه مردم‌شناسی فومن

موزه مردم‌شناسی یکی از جاهای دیدنی فومن محسوب می‌شود که می‌توانید همراه با تمامی اعضای خانواده از آن بازدید کنید. در این موزه، شما می‌توانید با محصولات دست‌ساز، لباس‌های سنتی، ابزارهای قدیمی و سایر اشیای مربوط به زندگی روزمره و فرهنگ مردم فومن آشنا شوید. از لباس‌های محلی قدیمی گرفته تا آثار جذابی مثل گره‌چینی، در موزه مردم‌شناسی فومن مشاهده می‌شود. بازدید از این موزه برای همه سنین مناسب است و به شما کمک می‌کند تا فرهنگ و سنت‌های این منطقه را بهتر بشناسید. این موزه که از جاهای گردشگری فومن است، در طبقه پایین وزارت ارشاد فومن قرار دارد.

  • ساعت بازدید از موزه مردم‌شناسی: اطلاعاتی ثبت نشده است.
  • قیمت بلیط موزه مردم‌شناسی: اطلاعاتی ثبت نشده است.
  • شماره‌تلفن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن: 01334722331 و 01334723151
  • آدرس موزه مردم‌شناسی: بلوار شهید بهشتی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن

موقعیت موزه مردم‌شناسی فومن

Fuman Museum of Anthropology.jpg
سردر موزه مردم‌شناسی فومن

سفر به فومن با تورهای لست‌سکند

شهرهای شمالی ایران همواره میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران و حتی خارج از ایران هستند. اگر مقصد، شهر زیبایی مثل فومن باشد که دیگر سفر دوچندان لذت‌بخش خواهد شد. اگر شما هم پس از خواندن مطلب جاذبه های گردشگری فومن، بیش از پیش مشتاق سفر به این شهر شده‌اید، می‌توانید به صفحه تور فومن در وبگاه لست‌سکند بروید و با استفاده از انواع فیلترها، تور دل‌خواهتان را بخرید و سفرتان را آغاز کنید.

سخن آخر

در این مطلب، جاهای دیدنی فومن را به شما معرفی کردیم. گشت‌وگذار در مکان های دیدنی فومن، چشمان شما را به تماشای مناظر زیبای طبیعی ازجمله آبشارهای دل‌انگیز می‌برد. بازدید از دیدنی های فومن، تجربه فوق‌العاده‌ای از زیبایی‌های شمال ایران را به شما هدیه می‌دهد و خاطره‌اش تا سال‌ها در خاطرتان خواهد ماند. اگر تاکنون به فومن سفر کرده‌اید و جاذبه های گردشگری فومن را دیده‌اید، بازدید از کدام‌یک از جاهای دیدنی فومن را به دیگران پیشنهاد می‌دهید؟

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.