پرواز کانتاس به ناکجا آباد در کمتر از 10 دقیقه فروخته شد!

4.8
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بلیط پرواز به ناکجا آباد در کمتر از 10 دقیقه به فروش رسید!
01 مهر 1399 07:00
1

با محدودیت‌های ایجاد شده توسط ویروس کووید - 19 و ادامه‌دار بودن شیوع آن در دنیا، علاوه بر سفر به مقاصد دوردست که امروزه یک رویای دست‌نیافتنی محسوب می‌شود، مسافران همچنین از تجربه یک پرواز هوایی بلندمدت نیز محروم شده‌اند. بدون شک اوج گرفتن، هیجان پرواز و تماشای مناظر با دیدگاهی متناظر از پنجره نامتقارن کابین، خود بخش جذابی از یک سفر بشمار می‌رود.

در همین راستا ایرلاینِ کانتاس (Qantas)، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی استرالیا در اقدامی بی‌سابقه شروع به به فروش رساندن بلیط بدون مقصد کرد! این سفر هوایی که هیچ مقصدی نخواهد داشت تنها آغازگر یک ماجراجویی بی‌هدف بوده که طی 7 ساعت مسافران را در آسمان می‌چرخاند و به مبدأ خود باز می‌گرداند.

به گفته آلن جویس، مدیر اجرایی ایرلاین کانتاس تمامی بلیط‌های این سفر در طی 10 دقیقه به فروش رفته است که احتمالاً سریع‌ترین فروش بلیط در تاریخ این ایرلاین بشمار می‌رود. وی در بیانیه‌ای اعلام نمود:

«واضح است که مرم دل‌تنگ مسافرت و تجربه پرواز هستند. اگر آن‌ها مشتاق به این دست از پروازها هستند تا باز شدن دوباره مرزها این کار ادامه خواهیم داد.»

این هواپیما در فرودگاه سیدنی به پرواز درآمد و هفت ساعت در آسمان‌های کوئینزلند، گلد کوست، نیو ساوت ولز و در دل کویرهای دورافتاده استرالیا گشت و باری دیگر در فرودگاه سیدنی فرود آمد. در این پرواز خلبانان بامهارت، خود از مناطق گردشگری این کشور مانند بندرگاه سیدنی و صخره‌های آبی معروف این کشور پرواز کرده و در مناطقی مانند سواحل بوندی ارتفاع هواپیما را به‌منظور استفاده بهتر مسافران از مناظر کاهش دادند. البته در این سفر هوایی سرگرمی‌هایی نیز برای مسافران در نظر گرفته شده بود.

شرکت هواپیمایی کانتاس در این سفر، بوئینگ 787 دریملاینر (Boeing 787 Dreamliner) را به پرواز درآورد که معمولاً جهت پروازهای برون‌مرزی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این هواپیما به دلیل پنجره‌های بزرگ قادر است تا نمای جذابی از ارتفاع 30.000 پایی برای مسافران به ارمغان بیاورد.

1.jpg

هواپیمای بوئینگ 787 دریملاینر

پرواز هوایی کانتاس در تاریخ 10 اکتبر از یک فرودگاه محلی در سیدنی انجام شد و بنا بر شواهد، 134 بلیط در کلاس‌های مختلفی نظیر اقتصادی و VIP به فروش رفت که از 787 تا 3.787 دلار استرالیا قیمت داشتند.

در قاره آسیا نیز به دلیل بسته بودن مرزها، محدودیت‌های فراوانی برای سفرهای گردشگری حاکم شده که به‌موجب آن پروازهای بدون مقصد باب شده است. پیش‌تر از پرواز کانتاس، در تاریخ 8 آگوست ایرلاین EVA تایوان با هواپیما A330 Dream که با طرح کودکانه Hello Kitty تزئین شده بود، آغازگر این دست از سفرهای بدون مقصد بود. همچنین با به پرواز درآمدن ایرلاین ژاپنی ANA در همان ماه با 300 مسافر بومی ادامه پیدا کرد.  

2.jpg

3.jpg

تصویر از هواپیما و خدمه A330 Dream – Hello Kitty

پروازهای هوایی بدون مقصد که امروزه به یک ترند جهانی تبدیل شده‌اند، در تاریخ 19 سپتامبر باری دیگر در یک ایرلاین تایوانی انجام شد و 120 گردشگر را از فرودگاه تایپه به مقصد آسمان‌های جزایر ججو کره جنوبی (Jejo) به پرواز درآورد. طبق گفته سازمان گردشگری کره جنوبی، در این پرواز نمایشی غذاهای محلی کره‌ای سرو و مسابقات سرگرم‌کننده‌ای برگزار شد. نشریه‌های سنگاپوری نیز مدعی شده‌اند که ایرلاین‌های این کشور در تدارک وقوع سفرهای بدون مقصد هستند و امکان دارد این اقدام در ماه اکتبر عملی شود.

4.jpg

اکنون‌ که سفرهای بدون مقصد به یک ‌ترند تبدیل شده‌اند، نگرانی‌های پیرامون هدر دادن سوخت‌های هوایی و شیوع کرونا در کابین‌های هواپیما مطرح شده است که دانشمندان احتمال وقوع فرضیه دوم را به دلیل سیستم تهویه مناسب هواپیما و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم‌تر از آنچه به نظر می‌رسد تخمین زده‌اند.

 

منبع: cnn.com 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.