17 دانستنی از هواپیماها و صنعت هوانوردی که باید بدانید

3.6
از 9 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
حقایقی از صنعت هوانوردی که پیش از این نمی‌دانستید + ویدئو
11 بهمن 1399 08:00
1

 در این مطلب 18 دانستنی جالب از صنعت هوانوردی گردآوری شده است که خواندن‌ آن‌ها خالی از لطف نیست. این موارد به طور جزئی‌تر مطالبی پیرامون فرودگاه‌ها، ایرلاین‌ها و هواپیماها را در بر می‌گیرد که یا به نوع خود بی‌نظیر بوده و رکودی ثبت کرده‌اند یا اطلاعاتی هستند که هر کسی از آن اطلاع نداشته است. همراه لست سکند باشید.

17 دانستنی از هواپیما و صنعت هوانوردی

1. اگر غذاهای هواپیماها بد مزه به نظر می‎‌رسند، مشکل همیشه از غذا نیست. زیرا در ارتفاعات بالا حدود یک سوم از گیرنده‌های چشایی انسان به خوبی نمی‌تواند کار کند و باعث می‌شود که حتی بهترین‌ غذاها نیز بی‌مزه و بد به نظر برسند.

2. باد لاستیک‌های هواپیما از گاز اکسیژن پر نمی‌شود و به جای آن از گاز نیتروژن استفاده می‌شود. به دلیل اشتعال‌زا بودن گاز O2 و پیشگیری از احتراق، به ویژه هنگام فرود آمدن که چرخ‌ها با سرعت بالایی رو سطح زمین اصطکاک پیدا می‌کنند این جایگزینی انجام می‌شود.

3. عجیب ترین فرودگاه‎‌ جهان در جبل الطارق واقع شده است که هواپیماها جهت نشستن و برخواستن از خیابان‌های عمومی شهر استفاده می‌کنند و نه باند‌های اختصاصی؛ به این صورت که با قرمز شدن چراغ نه عابری می‌‎تواند حرکت کند و نه حتی وسیله‌های ‌نقلیه دیگری،‌ بلکه در این خیابان هواپیماها در اولویت اصلی قرار دارند. در ویدئو زیر خودتان شاهدش باشید.

 
مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.