آب و هوای شهرها و کشورهای پرطرفدار نوروزی در عید نوروز ۱۴۰۳

4.8
از 17 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
آب‌وهوای شهرها و کشورهای پرطرف‌دار نوروزی در عید نوروز چطور است؟
26 اسفند 1402 08:00
0

آب و هوای مقصدهای پرطرفدار در نوروز، از آن دسته اطلاعاتی است که هرقدر دقیق‌تر درباره‌اش بدانیم، سفرمان مطلوب‌تر می‌شود؛ زیرا متناسب با آن لباس برمی‌داریم و همچنین پیش از سفر می‌توانیم جاذبه‌هایی را که متناسب با آن آب و هوا هستند، انتخاب کنیم و برایشان برنامه‌ریزی کنیم. در این مطلب قصد داریم براساس داده‌های معتبرترین وبگاه هواشناسی، نگاهی به پیش‌بینی آب و هوای نوروزی چند مقصد پرطرفدار خارجی و داخلی بیندازیم.

06-2 (3).jpg

آب و هوای استانبول در نوروز ۱۴۰۳

بااینکه استانبول فاصله زیادی تا ایران و تهران ندارد؛ اما به‌دلیل قرار گرفتنش در عرض‌های جغرافیایی بالاتر، دمای هوای آن در هفته اول عید، سردتر از ایران است. البته تفاوتش این است که به‌دلیل رطوبتش، اختلاف دمای بیشینه و کمینه زیادی ندارد؛ بنابراین دمای شب‌ها و اول صبح خیلی اختلاف زیادی با ظهرهایش ندارد. آب و هوای استانبول در نوروز ۱۴۰۳ ترکیبی متنوع از هوای آفتابی، بارانی، ابری و نیمه‌ابری است و در برخی روزها، برای بازدید از جاهای دیدنی استانبول مناسب است. تنها در یک روز در اولین هفته عید، شاهد باران خواهید بود؛ اما در هفته دوم بیشتر روزها نیمه‌ابری و گاهی کاملاً ابری است.

به‌طور کلی، دمای هوای استانبول در فروردین حداکثر به 15 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در هفته اول ممکن است شب‌ها تا 4 درجه سانتی‌گراد هم کاهش یابد؛ در نتیجه اگر در هفته اول نوروز به این شهر زیبای ترکیه سفر می‌کنید، لباس گرم را فراموش نکنید. توجه داشته باشید که آب و هوای استانبول در فروردین نسبت به آب و هوای تهران در این تعطیلات سردتر است. پس اگر مسافر تور استانبول نوروز هستید، حواستان به آب و هوای کمی خنکش باشد.

لیست قیمت امروز تورهای نوروزی

استانبول.JPG
آب و هوای استانبول در نوروز 1403

آب و هوای آنتالیا در نوروز ۱۴۰۳

آنتالیا که جزو شهرهای ساحلی جنوب‌غربی ترکیه محسوب می‌شود، در مقایسه با استانبول در عرض‌های پایین‌تری قرار گرفته و دمایش به دمای هوای تهران نزدیک‌تر است. نکته مهمی که درباره دمای هوای آنتالیا در عید نوروز ۱۴۰۳ باید بدانید، این است که اختلاف دمای شب و روز در این شهر نسبت به استانبول بیشتر است. آب و هوای آنتالیا در نوروز، چهار روز بارانی دارد و در سایر روزها، هوا آفتابی یا ابری و نیمه‌ابری با ابرهای پراکنده است. آب و هوای آنتالیا در نوروز ۱۴۰۳ هنگام شب، ممکن است برای شما کمی سرد باشد. به همین دلیل، اگر قصد شب‌گردی در آنتالیا را دارید، بهتر است لباس گرم همراهتان داشته باشید؛ هرچند در روزها نیز هوای آنتالیا خنک است و دمای هوای آن حداکثر به 19 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

اگر تصمیم دارید تور آنتالیا نوروز را برای تعطیلات عیدتان انتخاب کنید، به آب و هوا و اخلاف دمای روز و شب این شهر توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید لباس‌های مناسبی را برای سفرتان انتخاب کنید. یکی از امکانات ویژه بهترین هتل‌های آنتالیا، استخرهای روباز با آب گرم است. برای اینکه بتوانید در نوروز که کمی هوا برای آب‌تنی در دریا و استخرهای روباز سرد است، سفر خوبی به آنتالیا داشته باشید، دقت کنید که حتماً هتلتان برنامه‌های جانبی داشته باشد و اگر بتوانید هتلی را پیدا کنید که استخر روباز با آب گرم داشته باشد، استفاده بیشتر و بهتری از هتل خواهید داشت.

آنتالیا.JPG
آب و هوای آنتالیا در عید نوروز 1403

آب و هوای آلانیا در نوروز ۱۴۰۳

آلانیا نیز مانند آنتالیا در خط ساحلی مدیترانه در جنوب ترکیه واقع شده است و آب و‌ هوای این دو شهر تقریباً مشابه است؛ با این تفاوت که آلانیا در عرض جغرافیایی پایین‌تر و کمی گرم‌تر قرار دارد. می‌توان گفت آلانیا گرم‌ترین شهر ترکیه در نوروز ۱۴۰۳ با ثبت دمای 22 درجه سانتی‌گراد است. آب و هوای آلانیا در نوروز، ممکن است یک روز بارانی در هفته اول داشته باشد؛ اما پس از آن، تمام روزها آفتابی، ابری و نیمه‌ابری خواهد بود. به‌طور کلی، بیشینه دمای هوای آلانیا در نوروز حداکثر به 25 درجه سانتی‌گراد و کمینه آن به 6 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید؛ بنابراین اگر با تور نوروزی آلانیا به این شهر سفر می‌کنید، شب‌ها به لباس گرم‌تری احتیاج خواهید داشت و گاهی نیز باران را خواهید دید.

آلانیا.JPG
آب و هوای آلانیا در نوروز 1403

آب و هوای وان در نوروز ۱۴۰۳

به‌دلیل نزدیکی به مرزهای ایران، تور وان نوروز یکی از پرطرف‌دارترین سفرهای عید است. آب و هوای وان در نوروز ۱۴۰۳ به آب و هوای آذربایجان غربی شباهت دارد؛ با این تفاوت که آذربایجان غربی چند درجه گرم‌تر از وان است. آب و هوای وان در نوروز ۱۴۰۳ تا حدودی سرد است و در تمام شب‌های تعطیلات حداکثر به 3 درجه بالای صفر می‌رسد و گاهی تا منفی 3 درجه نیز کاهش می‌یابد.

اگر در عید نوروز به این شهر سفر می‌کنید، توجه داشته باشید که ممکن است هم در هفته اول و هم در هفته دوم، باران را تجربه کنید. وضعیت آب‌ و‌ هوا در هفته دوم کمی سردتر به نظر می‌رسد و تنها یک روز بارانی در آن وجود دارد و باقی روزها هوا آفتابی، ابری یا نیمه‌ابری است. به‌طور کلی اگر قصد دارید به وان بروید، حتماً لباس گرم و چتر به همراه داشته باشید؛ زیرا از تفریحات وان، قدم زدن در خیابان‌ها و مراکز خرید روباز است.

وان.JPG
آب و هوای وان ترکیه در نوروز 1403

آب و هوای مارماریس در نوروز ۱۴۰۳

مارماریس از دیگر مقاصد ساحلی پرطرف‌دار ترکیه است که مثل آنتالیا در جنوب‌غربی ترکیه قرار گرفته و تقریباً هم‌عرض با آنتالیاست. اگر در هفته اول عید، با تور مارماریس نوروز راهی سفر هستید، پیش‌بینی می‌شود آب و هوایش آفتابی و نیمه‌ابری باشد و بیشینه دمای آن به 21 درجه سانتی‌گراد برسد؛ درحالی‌که دمای هوا در شب‌های هفته اول هفته، حداکثر 11 درجه خواهد بود و برای سفر در این تاریخ باید لباس گرم همراه خود داشته باشید. اختلاف دمای بیشینه و کمینه مارماریس در این هفته، حدود 10 درجه است. در هفته دوم عید، اغلب روزها در مارماریس آفتابی و نیمه‌ابری است و کمی گرم‌تر خواهد بود.

بهترین هتل‌های مارماریس

مارماریس.JPG
آب و هوای مارماریس در نوروز 1403

آب و هوای کوش آداسی در نوروز ۱۴۰۳

کوش آداسی از شهرهای نسبتاً غربی ترکیه است که عرض جغرافیایی‌اش کمی از آنتالیا، آلانیا و مارماریس بالاتر است. آب و هوای کوش آداسی در نوروز ۱۴۰۳ غالباً آفتابی و نیمه‌ابری است و دو روز بارانی در آن مشاهده می‌شود. دمای هوا در دو هفته عید، در روزها حداکثر به 19 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در سردترین شب تعطیلات 4 درجه خواهد بود. اختلاف دمای هوا در کوش آداسی زیاد است و در برخی موارد به 15 درجه نیز می‌رسد؛ بنابراین اگر با تور کوش آداسی نوروز قصد سفر به ترکیه را دارید و علاقه‌مند به گردشگری شبانه به‌ویژه در نزدیکی سواحل هستید، در هفته اول بهتر است لباس گرم هم به همراه داشته باشید تا سرمای هوا، مانع گشت‌وگذارتان نشود.

راهنمای سفر به کوش آداسی

کوش آداسی.JPG
آب و هوای کوش آداسی در نوروز 1403

آب و هوای ازمیر در نوروز ۱۴۰۳

آب و هوای ازمیر در نوروز ۱۴۰۳ و در هفته اول آفتابی و نیمه‌ابری است و دمای هوا در کمترین حالت به 3 درجه سانتی‌گراد در شب می‌رسد. در هفته دوم عید که زمان خوبی برای رفتن به جاهای دیدنی ازمیر است، بااینکه ممکن است دو روز بارانی را تجربه کنید، دمای هوا در شب‌ها بالاتر است و این دما در روزهای هفته تقریباً یکسان و در حدود 15 تا 18 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. در طول روز هم اختلاف دمای کمینه و بیشینه از 5 تا 13 درجه متغیر است. به‌همین دلیل اگر می‌خواهید از آب و هوای این شهر لذت ببرید، هنگام سفر با تور ازمیر نوروز فراموش نکنید که بهتر است لباس گرم نیز همراه داشته باشید. 

ازمیر.JPG
آب و هوای ازمیر در نوروز 1403

آب و هوای دبی در نوروز ۱۴۰۳

دبی به‌عنوان شهری صحرایی در دل امارات متحده عربی و همچنین قرار گرفتنش در عرض‌های پایین‌تر جغرافیایی، هوای گرم‌تری در مقایسه با ایران دارد و اقلیمش تا حدودی شبیه شهرهای جنوبی ایران است. اگر قصد دارید با تور دبی نوروز سفر کنید، لازم است بدانید که آب و هوای دبی در نوروز ۱۴۰۳، گرم و آفتابی است و تنها در برخی از روزها، ابرهای پراکنده‌ای را در آسمان مشاهده خواهید کرد. اختلاف دمای بیشینه و کمینه در دبی به‌دلیل خشک بودنش زیاد است.

دمای هوای روزهای دبی در اولین هفته تعطیلات گاهی به 33 درجه سانتی‌گراد می‌رسد که بسیار گرم است؛ درحالی‌که کمترین دمای هوا در شب‌ها 18 درجه خواهد بود. پس یک لباس نسبتاً خنک در شب‌ها، هوا را برای شما لذت‌بخش خواهد کرد. در هفته دوم نیز به همین ترتیب خواهد بود و برای بازدید از جاهای دیدنی دبی فرصت مناسبی است. درمجموع اختلاف دمای زیادی را در میان روزهای هفته مشاهده نخواهید کرد و دمای هوا تقریباً پایدار خواهد بود.

دبی.JPG
آب و هوای دبی در نوروز 1403

آب و هوای سریلانکا در نوروز ۱۴۰۳

سریلانکا، با توجه به قرار گرفتنش در نزدیکی استوا، هوای گرم و مرطوبی دارد. از طرفی با فاصله زیادش از ایران، اگر تور نوروز سریلانکا را تهیه کرده‌اید، باید بدانید که اختلاف دمای هوایش هم متفاوت است. اگر بخواهیم به‌طور خلاصه بگوییم سریلانکا هم مانند دبی گرم است؛ با این تفاوت که آب و هوای سریلانکا در نوروز مرطوب‌تر از دبی است و به‌دلیل رطوبت زیاد هوا، اختلاف دمای بیشینه و کمینه‌شان زیاد نیست. در ادامه، آب و هوای برخی شهرهای سریلانکا در نوروز ۱۴۰۳ را بررسی می‌کنیم.

آب و هوای بنتوتا در نوروز ۱۴۰۳

تور بنتوتا در نوروز یکی از انتخاب‌های پرطرف‌دار گردشگران در سریلانکا محسوب می‌شود. بنتوتا یکی از شهرهای استان جنوبی سریلانکا است که فاصله کمی با شهر گالی دارد و آب و هوای این دو نیز مشابه است. وضعیت هوای بنتوتا در نوروز شامل هوای آفتابی، نیمه‌ابری و گاهی بارانی است. اگر به پیش‌بینی آب و هوای بنتوتا در هفته اول و دوم فروردین نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید دمای بیشتر روزها و شب‌های هفته در گالی و بنتوتا تغییرات ناگهانی و چشمگیری ندارد و نسبتاً گرم است است.

راهنمای سفر به بنتوتا

fkj,jh.JPG
آب و هوای بنتوتا در نوروز 1403

آب و هوای کلمبو در نوروز ۱۴۰۳

آب و هوای کلمبو در نوروز ۱۴۰۳ هم مانند بنتوتا تقریباً بی‌تغییر است و از لحاظ دمایی شباهت زیادی به گالی و بنتوتا دارد. کلمبو ممکن است در عید نوروز بارش‌های پراکنده در برخی روزها داشته باشد. دمای این شهر غالباً بین 31 تا 33 درجه متغیر است و اختلاف چندانی ندارد. پس اگر قصد سفر با تور کلمبو نوروز را دارید، توجه کنید که دمای هوا در کلمبو تقریباً ثابت و در روزها حدود 32 درجه و شب‌ها 26 درجه است. به‌همین دلیل، نیازی نیست تعداد زیادی لباس گرم همراه داشته باشید. برای سفر به این بخش از سریلانکا، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای سفر به کلمبو را بخوانید.

کلمبو.JPG
آب و هوای کلمبو در نوروز 1403

آب و هوای کندی در عید نوروز ۱۴۰۳

آب و هوای نوروز در کندی اغلب نیمه‌ابری و در برخی روزها ابری همراه با رعدوبرق است و در چند روز اول تعطیلات هم شاهد بارش باران خواهید بود. آب و هوای کندی در روزهای نوروز ۱۴۰۳ حدود 34 درجه خواهد بود که دمای بالایی است. دمای هوای شب‌های کندی، بین 19 تا 22 درجه است که دمای مناسبی برای گشت‌و‌گذار محسوب می‌شود. کمینه و بیشینه تغییر دمای کندی در شب و روز حدود 10 درجه است که موجب می‌شود هنگام شب هوای خنک‌تری را تجربه کنید. تور کندی نوروز یکی از گزینه‌های محبوب‌ گردشگران محسوب می‌شود؛ زیرا این شهر یکی از قطب‌های گردشگری سریلانکاست و اطلاع از آب‌ و‌ هوای آن می‌تواند برای مسافران این مقصد بسیار مفید باشد. 

کندی.JPG
آب و هوای کندی در نوروز 1403

آب و هوای مالدیو در نوروز ۱۴۰۳

مالدیو هم از دیگر مقاصد پرطرف‌دار میان ایرانیان محسوب می‌شود و نوروز امسال هم میزبان مسافران است. به‌دلیل نزدیکی به سریلانکا، آب و هوای مالدیو در نوروز ۱۴۰۳ مشابه سریلانکاست. اگر مسافر تور مالدیو نوروز هستید، انتظار هوایی نسبتاً گرم را در هفته اول فروردین داشته باشید. هفته اول و دوم فروردین در مالدیو، هوای یکسانی دارد و اغلب نیمه‌ابری و کمی آفتابی است؛ بنابراین، آب و هوایی تقریباً استوایی را در مالدیو تجربه خواهید کرد. بیشینه دمای هوا در روزها بین 30 تا 33 و شب‌ها بین 26 تا 28 درجه سانتی‌گراد است. مالدیو از آن دست مقاصدی است که اکثر مسافران دوست دارند به آن سفر کنند و شاید اقامت در لوکس ترین هتل های مالدیو از آرزوهایشان باشد.

مالدیو.JPG
آب و هوای مالدیو در نوروز 1403

آب و هوای ارمنستان در نوروز ۱۴۰۳

ازآنجایی‌که ارمنستان همسایه شمالی ایران است، باید انتظار هوای سردتری را از آن داشته باشیم. آب و هوای ارمنستان در نوروز، شب‌های سرد با دمای منفی دارد و دمای هوا در روزها بین 8 تا 13 درجه متغیر است و حتی ممکن است بارش باران را نیز در سفر با تور ارمنستان نوروز تجربه کنید. به‌طور کلی، درباره آب و هوای نوروز در ارمنستان باید بدانید که ارمنستان در هفته اول کمی بارانی است. در هفته دوم هوای ایروان اغلب آفتابی و نیمه‌ابری است و بهتر است به‌هیچ‌وجه لباس گرم را فراموش نکنید.

تفریحات ایروان ارمنستان

ارمنستان.JPG
آب و هوای ایروان ارمنستان در نوروز 1403

آب و هوای گرجستان در نوروز ۱۴۰۳

اگر قصد سفر با تور گرجستان نوروز را دارید، یک بخش ویژه از چمدان را به لباس گرم اختصاص دهید. ازآنجایی‌که بیشتر گرجستان را کوهستان‌ها تشکیل می‌دهند و این کشور شمالی‌تر از ایران است، آب و هوای گرجستان در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به تهران سردتر است. وجود رشته‌کوه‌ها و دریای مدیترانه در گرجستان به متعادل‌تر شدن دمای این کشور کمک می‌کند. درست است که آب و هوای گرجستان در نوروز متعادل‌تر از آب و هوای همسایگان آن است؛ اما دمای عمومی در آنجا به‌گونه‌ای است که نمی‌توانید به‌قصد تفریحات گرجستان مانند شنا در سواحل مدیترانه به این کشور سفر کنید.

آب و هوای تفلیس در نوروز ۱۴۰۳

به‌طور خلاصه، آب و هوای نوروز در تفلیس، اغلب شامل آسمان ابری، بارش باران و هوای نیمه‌ابری است و تابش آفتاب در این شهر اندک است. اگر قصد سفر با تور تفلیس نوروز را دارید، در هیچ شرایطی، همراه داشتن لباس گرم را فراموش نکنید؛ زیرا ممکن است در برخی از شب‌ها دمای هوا به زیر صفر هم برسد. به‌طور کلی، بیشینه دمای هوا در تفلیس حدود 14 درجه سانتی‌گراد و کمینه آن در حدود منفی دو درجه است که برای گشت‌و‌گذار و رفتن به بهترین مراکز خرید تفلیس در روز مناسب به نظر می‌رسد.

تفلیس.JPG
آب و هوای نوروز 1403 در تفلیس

آب و هوای باتومی در نوروز ۱۴۰۳

اگرچه نوروز امسال، باتومی دمای زیر صفر را تجربه نمی‌کند؛ اما دمای هوای این شهر به‌طور میانگین تا 4 درجه خواهد بود؛ بنابراین همراه داشتن لباس گرم را فراموش نکنید. آسمان باتومی در برخی از روز‌های عید، به‌ویژه در هفته اول، بارانی و ابری است و سایر روزها نیز نیمه‌ابری خواهد بود. در نتیجه هنگام سفر با تور باتومی نوروز انتظار آب و هوایی خنک و گاهی سردتر در شب را داشته باشید. بیشینه دمای هوای باتومی در دو هفته تعطیلات عید، حدود 15 درجه و کمینه آن 3 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

باتومی بهتر است یا تفلیس؟

باتومی.JPG
آب و هوای نوروز در باتومی 1403

آب و هوای تایلند در نوروز ۱۴۰۳

روند گرم‌تر شدن تایلند از اسفندماه شروع می‌شود و در بهار شاهد بارش باران در این شهر خواهید بود. آب و هوای نوروز ۱۴۰۳ در تایلند، اختلاف دمای شبانه‌روزی نسبتاً کمی دارد؛ زیرا رطوبت زیاد این کشور باعث تعادل در دمای آن می‌شود. در حالت کلی، آب و هوای تایلند در نوروز بیشتر آفتابی و گاهی نیمه‌ابری است و بیشینه دمای آن 37 درجه و کمینه دمای آن حدود 25 درجه است. پس اگر قصد سفر با تور تایلند نوروز را دارید، نگران باران نباشید؛ اما به این نکته هم توجه کنید که گاهی باران‌ها بدون پیش‌بینی به‌صورت سیل‌آسا شروع می‌شوند و در مدت کوتاهی قطع می‌شوند.

جاهای دیدنی بانکوک

تایلند.JPG
آب و هوای نوروز تایلند در فروردین 1403

آب و هوای کیش در نوروز ۱۴۰۳

اگرچه با شروع بهار گرمای هوای کیش آغاز می‌شود؛ اما آب و هوای نوروز کیش در فروردین ۱۴۰۳ بسیار دل‌پذیر است و به‌طور معمول از هوای شرجی در امان خواهید بود که این موضوع برای لذت بردن از بهترین تفریحات کیش فرصت خوبی است. آسمان اغلب روزهای کیش در نوروز ۱۴۰۳ آفتابی و گاهی نیمه‌ابری خواهد بود و بیشینه دمای هوا 31 درجه و کمینه آن 20 درجه سانتی‌گراد است. به همین دلیل، اگر قصد خرید تور کیش نوروز را دارید، برای گشت‌وگذار در این جزیره زیبا لباس خنک و مناسب هوای معتدل همراه خود داشته باشید. اختلاف کمینه و بیشینه دمای روزانه در هفته اول نوروز نسبت به هفته دومش اختلاف چندانی ندارد.

کیش.JPG
آب و هوای نوروز 1403 در کیش 

آب و هوای مشهد در نوروز ۱۴۰۳

ازآنجایی‌که مشهد اقلیم خشک دارد، کمینه و بیشینه دمای آن در طول روز زیاد است؛ به‌طوری که گاهی شاهد اختلاف دمای پانزده درجه‌ای در نوروز خواهید بود. اگر مسافر تور مشهد نوروز هستید، باید بدانید که آب و هوای این شهر شامل دو روز بارانی در هفته اول عید است و در سایر روزها هوا کمی آفتابی و کمی ابری خواهد بود. در هفته دوم بهار نسبت به هفته اول، شب‌های سردتری را تجربه خواهید کرد. به‌طور کلی، بیشینه دمای هوای مشهد در دو هفته عید، حدود 23 درجه و کمینه آن 2 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

مشهد اب و هوا.JPG

آب و هوای مشهد در نوروز 1403

بررسی تورهای نوروزی در لست‌سکند

تعطیلات عید نوروز بهترین فرصت سفر رفتن است و همین موضوع، ماه فروردین را به یکی از پرتقاضاترین زمان‌ها برای مسافرت داخلی و خارجی تبدیل کرده است. اگر در ایام عید نوروز امسال قصد سفر دارید، به صفحه تور نوروز لست‌سکند سری بزنید. در این صفحه، لیست تورهای نوروزی را از پرطرف‌دارترین شهرها مانند استانبول و دبی گرفته تا پوکت و بالی مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید با استفاده از فیلترهای گوناگون، باتوجه به بودجه مد نظرتان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند، آب و هوای مقاصد پرطرفدار نوروزی را بررسی کردیم. شناخت آب و هوای مقصد، سفر دل‌پذیرتری را برایتان رقم می‌زند. با دانستن وضعیت اقلیم مقصد سفرتان، می‌توانید دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنید و بارتان را سبک‌تر ببندید. بدیهی است که نمی‌توان به‌صورت کامل و صددرصد به پیش‌بینی‌های آب و هوا تکیه کرد؛ اما تا حد زیادی می‌توان به آن‌ها اهمیت داد. علاوه‌بر این مطلب، با دانلود کردن و استفاده از تقویم ۱۴۰۳، می‌توانید از تعطیلی‌های عید باخبر شوید و بهتر برای سفرتان تصمیم‌گیری کنید.

نرگس کاظمی‌فرد
نرگس کاظمی‌فرد

سفر که به واژه‌ها پیوند می‌خورد، برایم مرزها را بی‌معنی می‌کند. گردشگری خواندم چون مفهوم سفر بیش از کلمه‌اش در ذهنم قد کشیده بود و ایرانشناسی خواندنم، دلیلش چیزی جز پیدا کردن ریشه‌هایم نبود. اما این ماجراجویی در مسیر واژه‌ها بود که علایقم را به سطح واقعیت رساند و مزه‌مزه کردن جهان را دوباره برایم ترجمه کرد.