بهترین بازارهای عمان و مراکز خرید مدرن

4.5
از 11 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
از بازارهای عمان تا مراکز خرید مشهور و مدرن
05 آبان 1402 08:00
0

بازارهای عمان از نقاط گردشگرپسند این کشور تاریخی هستند؛ به‌ویژه اگر این بازارها، سنتی و محلی هم باشند که دیگر می‌توانید با جامعه، مردم و فرهنگ غنی این کشور هم آشنا شوید. به همین دلیل، در این مطلب به سراغ بازارها و مراکز خرید عمان رفتیم تا اگر به این کشور سفر کردید، پاساژهای مختلف و باکیفیت را بشناسید و خریدهای خود را از آن‌ها انجام دهید.

بهترین بازارهای عمان کدام‌اند؟

اونیوز مال، مرکز خرید سیتی سنتر، عمان مال، مسقط مال، مرکز خرید بلوار العریمی، سیتی سنتر قروم، پانوراما مال، بازار مطرح مسقط، بازار سیب و بازار نیزوا از بهترین بازارهای خرید عمان محسوب می‌شوند. در این مطلب به معرفی این بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن عمان پرداخته‌ایم تا با آن‌ها و امکاناتشان آشنا شوید.

مرکز خرید اونیوز مال عمان (Oman Avenues Mall)

این مرکز خرید را بزرگ‌ترین مرکز خرید عمان می‌دانند که در سال 2015 افتتاح شد. مرکز خرید اونیوز مال عمان در 5 طبقه میزبان تعداد زیادی از فروشگاه‌های مختلف با برندهای مطرح داخلی است. این مرکز خرید به‌جز فروشگاه‌های پوشاک و خرده‌فروشی‌های مختلف، امکانات رفاهی و سرگرم‌کننده متنوعی مانند سینما، رستوران، کافه، صرافی، بانک، کتابخانه، چرخ‌دستی حمل کودک، کارواش، بیمه و فروشگاه خرید سیم‌کارت دارد. ممکن است فکر کنید که این مرکز خرید به‌دلیل دسترسی راحت، همواره شلوغ باشد و جایی برای پارک ماشین پیدا نشود، اما نباید نگران جای پارک باشید؛ زیرا قرار است با پارکینگ بزرگی مواجه شوید که حتماً برای شما جایی خواهد داشت.

  • ساعت کاری مرکز خرید اونیوز مال: یکشنبه تا چهارشنبه از 10 صبح تا 10 شب؛ پنجشنبه، جمعه و شنبه از 10 صبح تا 11 شب

  • آدرس مرکز خرید اونیوز مال: مسقط، خیابان سلطان قابوس

مرکز خرید اونیوز مال در نقشه

Oman Avenues Mall.jpg
ورودی اونیوز مال، از مراکز خرید عمان
oman-Avenues-Mall.jpg
محیط داخلی مرکز خرید اونیوز مال

مرکز خرید سیتی سنتر مسقط (City Center Muscat)

اگر می‌خواهید شاهد تنوع زیادی از اجناس مختلف باشید، پیشنهاد ما به شما بازدید از مرکز خرید سیتی سنتر مسقط است. از فروشگاه‌های جواهرات و عطر گرفته تا لوازم‌خانگی و لباس‌های برند، همه در این مرکز خرید گرد هم جمع شده‌اند. مرکز خرید سیتی سنتر مسقط از جاذبه‌های تفریحی هم غافل نمانده و با شهربازی سرپوشیده، مرکز آموزشی و سرگرمی برای کودکان و همچنین سینما با اکران فیلم‌های مطرح روز دنیا، قطعاً توانایی آن را دارد که شما و فرزندانتان را ساعت‌ها سرگرم کند. درضمن، پس از تفریح هم می‌توانید با مراجعه به رستوران و فست‌فودها، غذایتان را هم بخورید و سپس با انرژی به بقیه خریدهای خود برسید.

  • ساعت کاری مرکز خرید سیتی سنتر مسقط: شنبه تا چهارشنبه از 10 صبح تا 10 شب؛ پنجشنبه و جمعه از 10 صبح تا 12 شب

  • آدرس مرکز خرید سیتی سنتر مسقط: خیابان السیب، پشت فرودگاه بین‌المللی مسقط

قیمت غذا در عمان چقدر است؟

مرکز خرید سیتی سنتر مسقط در نقشه

City Center Muscat.jpg
سیتی سنتر مسقط، از پاساژهای عمان
City Center Muscat 2.jpg
محیط داخلی سیتی سنتر مسقط

مرکز خرید عمان مال (Mall of Oman)

شاید بتوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید این کشور را عمان مال دانست. در این مرکز خرید معروف، می‌توانید از انواع فروشگاه‌های مختلف خرید کنید. این فروشگاه‌ها عبارت‌اند از: لباس‌فروشی در انواع بزرگ‌سال، ورزشی و کودک با برندهای مطرح دنیا، فروشگاه‌های لوازم‌آرایشی، جواهرفروشی، لوازم‌خانگی و الکترونیکی، کتاب و لوازم‌تحریر، اسباب‌بازی، عینک‌فروشی، لوازم لوکس و هایپرمارکت.

در این مرکز خرید بزرگ علاوه‌بر خریدکردن، از امکانات تفریحی و کامل آن هم می‌توانید استفاده کنید. سینما، مرکز آموزش و سرگرمی کودکان، بزرگ‌ترین شعبه از شهربازی مجیک پلنت و منطقه واقعیت مجازی از دیگر امکانات سرگرمی مناسب برای همه اعضای خانواده است. همچنین مجموعه برف عمان نیز یکی دیگر از امکانات منحصربه‌فرد عمان مال است که شما را در این کشور کویری به دل دنیای یخی و برف‌بازی می‌برد.

  • ساعت کاری مرکز خرید عمان مال: از 10 صبح تا 10 شب؛ آخر هفته‌ها از 10 صبح تا 12 شب

  • آدرس مرکز خرید عمان مال: مسقط، خیابان باوشار

موقعیت دقیق عمان مال در نقشه

mall-of-oman-muscat.jpg
نمایی از ورودی مرکز خرید عمان مال
Mall of Oman 2.jpg
داخل مرکز خرید عمان مال

مرکز خرید مسقط مال (Mall of Muscat)

شاید با دیدن درخت‌های نخل موجود در مسقط مال، یاد مرکز خرید تیراژه بیفتید. این مرکز خرید یکی از بزرگ‌ترین پاساژهای عمان است که می‌توان در آن گشت‌وگذار و خرید کرد. طراحان مسقط مال علاوه‌بر طراحی این مرکز خرید بزرگ و مدرن، تلاش کرده‌اند تا با درخت‌کاری و سرسبزی، نشاط و انرژی به این مکان ببخشند تا محیطی زیبا برای خریداران فراهم آورند. ضمناً به این سرسبزی، بزرگ‌ترین آکواریوم عمان را هم اضافه کنید تا نام این مرکز خرید را با اطمینان در لیست بهترین پاساژهای عمان بنویسیم. از دیگر امکانات تفریحی این مرکز خرید می‌توان به اتاق فرار، شهربازی‌های فابی لند و اکستریم زون، سرزمین برفی و سینما اشاره کرد که اگر به راهنمای سفر به مسقط نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید چنین امکانات باکیفیتی را کمتر می‌توان در شهر مسقط مشاهده کرد.

  • ساعت کاری مرکز خرید مسقط مال: یکشنبه تا چهارشنبه از 10 صبح تا 10 شب؛ پنجشنبه، جمعه و شنبه از 10 صبح تا 12 شب

  • آدرس مرکز خرید مسقط مال: مسقط، السیب، خیابان السلام

موقعیت مسقط مال روی نقشه

Mall of Muscat.jpg
محیط بیرونی مسقط مال، از پاساژهای عمان
Mall of Muscat 2.jpg
آکواریم مرکز خرید مسقط مال

مرکز خرید بلوار العریمی (Al Araimi Boulevard)

در این مرکز خرید 2 طبقه، از بوتیک‌هایی که شامل برترین برندهای داخلی و خارجی هستند گرفته تا کالاهای مصرفی را می‌توانید پیدا کنید. مرکز خرید بلوار العریمی با بیش 200 مغازه و 1200 صندلی فودکورت برای صرف غذاهای داخلی و بین‌‎المللی و همچنین بیش از 10 پرده سینما به‌ویژه سینمای 4 بُعدی، آماده خدمت‌رسانی است.

این مرکز خرید با طراحی الهام‌گرفته از گنجینه‌های طبیعی کشور عمان، همراه با ترکیبی از عناصر مدرن، توانسته مکان زیبایی را از نظر بصری برای بازدیدکنندگان ایجاد کند. درضمن، العریمی محیطی را هم برای هنرمندان در نظر گرفته تا با برگزاری نمایشگاه‌های خود، به دیدنی‌تر شدن هرچه بیشتر این مرکز خرید کمک کنند.

  • ساعت کاری مرکز خرید بلوار العریمی: از 10 صبح تا 10 شب؛ جمعه‌ها از 10 صبح تا 12 شب

  • آدرس مرکز خرید بلوار العریمی: السیب، خیابان الفروسیه

مرکز خرید بلوار العریمی روی نقشه

Al Araimi Boulevard.jpg
بلوار العریمی، از مراکز خرید عمان
Al Araimi Boulevard 2.jpg
محیط داخلی مرکز خرید بلوار العریمی

مرکز خرید سیتی سنتر قروم (City Centre Qurum)

این مرکز خرید را با هایپرمارکت معروف کارفور می‌شناسند. در واقع این هایپرمارکت، خودش یک مرکز خرید کامل است که احتمالاً بازدید از آن، ساعت‌ها وقت ببرد. شما می‌توانید از این هایپرمارکت، مواد غذایی و سایر اقلامی را که برای خانه نیاز دارید، با تنوع زیاد و قیمت مناسب خریداری کنید. سیتی سنتر قروم که از سال 2008 فعالیت خود را آغاز کرده، با بیش از 80 فروشگاه متنوع، 14 غذاخوری و امکاناتی مثل سینما و شهربازی، توانسته سالیانه نزدیک به 4 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کند. این مرکز خرید در بیشتر روزهای سال با آفرها و تخفیف‌های متنوع توانسته نام خود را در بین بهترین مراکز خرید عمان جای دهد.

  • ساعت کاری سیتی سنتر قروم: از 10 صبح تا 10 شب، آخر هفته‌ها از 10 صبح تا 12 شب

  • آدرس سیتی سنتر قروم: مسقط، خیابان الاعلام

راهنمای کامل سفر به عمان

مرکز خرید سیتی سنتر قروم در نقشه

City Centre Qurum.jpg
نمایی از ورودی سیتی سنتر قروم
City Center Qurum 2.jpg
محیط داخلی سیتی سنتر قروم، از پاساژهای عمان

مرکز خرید پانوراما مال (Panorama Mall)

این مرکز خرید را به پینت بال لیزری یا همان لیزر رانر معروفش می‌شناسند که شرکت‌کنندگان زیادی را برای چند ساعت سرگرمی به این بازار می‌کشاند. پانوراما مال یکی از پاساژهای عمان است که امکانات زیادی را در خود جمع کرده است. شما می‌توانید از این مرکز خرید، هدایا و سوغاتی‌های مد نظرتان را هم بخرید و به دوستان و آشنایانتان تقدیم کنید تا از این کشور یادگاری‌هایی داشته باشند. پانوراما مال با طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌ها، قطعاً به شما اجازه نمی‌دهد دست‌خالی از آن برگردید.

  • ساعت کاری مرکز خرید پانوراما مال: از 9 صبح تا 11 شب

  • آدرس مرکز خرید پانوراما مال: مسقط، خیابان الغبره

موقعیت مرکز خرید پانوراما مال روی نقشه

Panorama Mall.jpg
نمایی از مرکز خرید پانوراما مال

بازار مطرح مسقط (Mutrah Souq)

اگر از بازارهای عمان بنویسیم، اما نام یکی از قدیمی‌ترین بازارهای جهان را که در عمان قرار دارد نیاوریم، کم‌لطفی کرده‌ایم. بازار مطرح مسقط که از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای عمان است، دقیقاً مانند بازار تهران خودمان از کوچه‌های پرپیچ‌وخم و راسته‌های متعددی تشکیل‌ شده که بازدید از آن احتمالاً چند ساعت زمان می‌برد.

این بازار سنتی با معماری قدیمی‌اش می‌تواند بهترین موقعیت برای شناخت مردم و فرهنگ عمانی باشد. بازار مطرح مسقط که سقفش از چوب ساخته شده، به بازار تاریکی هم معروف است؛ زیرا نور کمی از خورشید به داخل این بازار می‌تابد. معماری، زیبایی و قدیمی بودن این بازار، احتمالاً حواس شما را از خرید محصولات پرت می‌کند. مطمئن باشید دست‌خالی از این بازار برنخواهید گشت.

  • ساعت کاری بازار مطرح مسقط: از 9 صبح تا 1 ظهر، سپس از 4 بعدازظهر تا 10 شب

  • آدرس بازار مطرح مسقط: منطقه کورنیش

موقعیت دقیق بازار مطرح مسقط

Mutrah Souq.jpg
نمایی از بازار مطرح مسقط

بازار سیب (Al Seeb Souk)

در این بازار معروف عمانی از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد را با مناسب‌ترین قیمت ممکن می‌توانید پیدا کنید! از صنایع‌دستی و چوبی و کیف و کفش گرفته تا مواد غذایی و ماهی و ادویه‌جات، همه در بازار سیب یا همان سیب سوق وجود دارد. به‌قدری تنوع محصولات در این بازار زیاد است که احتمالاً با یک بار بازدید از آن، کل خریدهای خود را با قیمت مناسب انجام خواهید داد؛ البته اگر بتوانید در یک بار بازدید، بیشتر مغازه‌ها و محصولات موجود در این بازار را ببینید. این بازار در میان نظرات مردم به اقتصادی بودن و وجود همه‌چیز در یکجا معروف است.

  • ساعت کاری بازار سیب: از 9 صبح تا 1 ظهر، سپس از 4 بعدازظهر تا 10 شب

  • آدرس بازار سیب: مسقط، خیابان السوق

موقعیت بازار سیب در نقشه

Al Seeb Souq.jpg
سیب، از بازارهای عمان

بازار نیزوا (Nizwa Souq)

بازار نیزوا، بازاری در دل بافت تاریخی و سنتی عمان و یادآور دوران قدیم این کشور است. گویا در بازارهای سنتی عمان می‌توان هر چیزی را با قیمت مناسب پیدا کرد. بازار نیزوا هم از این قاعده مستثنا نیست و شعار همه‌چیز در یکجا را برای شما عملی می‌کند. به‌محض ورود به این بازار، ظروف سفالی نظر شما را به خود جلب می‌کند و این تازه شروع ماجراست. از ظروف مختلف و صنایع‌دستی حصیری گرفته‌ تا مواد غذایی و جواهرات و شمشیر، همه در این بازار سنتی یافت می‌شود. ساختمان‌های سنتی، بازار را احاطه کرده‌اند که رنگ‌وبوی عمان قدیم را برای بازدیدکنندگان تداعی می‌کنند. ضمناً نزدیک بازار نیزوا، قلعه تاریخی نیزوا هم قرار گرفته که از جاهای دیدنی عمان است و پس از گردش در بازار، می‌توانید از آن هم دیدن کنید.

  • ساعت کاری بازار نیزوا: از 8 صبح تا 1 ظهر، سپس از 4 بعدازظهر تا 10 شب؛ جمعه‌ها از 6 صبح

  • آدرس بازار نیزوا: 160 کیلومتری مسقط، شهر نیزوا

موقعیت دقیق بازار نیزوا روی نقشه

Nizwa Souq.jpg
بازار نیزوا، از بازارهای عمان

سفر به عمان با تور

اگر قصد دارید سفری به عمان داشته باشید، می‌توانید با خرید تور عمان لست‌سکند، زمان کمی برای خرید بهترین تور صرف کنید. با سر زدن به قسمت تورهای وبگاه لست‌سکند می‌توانید انواع مختلفی از تورها، با امکانات و قیمت‌های مختلف را ببینید و با هم مقایسه کنید. درضمن با قابلیت جدید سفرساز هم می‌توانید شرایط دل‌خواه خود را ثبت کنید تا درصورت یافتن مشابه آن، به شما اطلاع دهیم.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم بازارهای عمان را به شما معرفی کنیم که اگر قصد گشت‌وگذار بیشتر در این کشور دارید، از آن‌ها غافل نشوید. مواردی که معرفی شد، هم شامل بازارها بود و هم مراکز خرید مدرن که سلیقه‌های مختلف را در بربگیرد. اگر شما تجربه خرید از مراکز خرید عمان را دارید، ممنون می‌شویم نظرات خود را با ما و کاربران لست‌سکند به اشتراک بگذارید.

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.