بناهای تاریخی ایتالیا در معرض ویرانی قرار دارند

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
18 آبان 1389 00:00
0

باستان‌شناسان ایتالیایی‌هشدار دادند، در صورت تداوم سهل انگاری در حفاظت و نگهداری از بناهای باستانی، این امکان نیز همچون خانه‌ گلادیاتورهای پامپی فرو می‌ریزند.

به گزارش میراث آریا(chtn)،‌ ویرانی خانه باستانی شهر سوخته پامپی،‌ کارشناسان میراث تاریخی ایتالیا را واداشت تا در خصوص ریزش دیگر بناهای تاریخی این کشور همچون برج‌های دوقولی بولونیا،‌ کلیسای جامع فلورانس و خانه طلایی نرون در رم، اعلام خطر کنند.

الساندرا موتولا، رئیس بنیاد مردمی" ایتالیای ما" گفت: تمامای ایتالیا در خطر ویرانی قرار خواهد گرفت اگر این بی اعتنایی‌ها به نگهداری بناها و بودجه رسانی ناکافی ادامه پیدا کند.

وی افزود:‌ هریک از بناهای تاریخی این کشور از گنبد کلیسای جامع فلورانس گرفته تا خانه طلایی نرون در رم و دیوارهای باستانی شهرهایی همچون لوکا در توسکانی، به تنهایی با سرنوشت محتوم پامپی دست به گریبانند.

این کارشناس میراث فرهنگی اعلام کرد: دولت ایتالیا از به خدمت گرفتن مرمت‌گران و معماران مجرب برای تعمیر و نگهداری مناطق تاریخی کشور سرباز زده و تاثیرات سو توسعه شهری براین بناها را نیز نادیده گرفته است.

تخریب بنای خانه دو هزار ساله پامپی به دلیل نفوذ آب باران در حالی رخ داد که سازمان ملی باستان‌شناسی ایتالیا در ماه مه فهرستی از اکثر مناطق باستانی این کشور را که در برابر شرایط بد آب و هوایی بدون محافظت رها شده و یا در معرض تخریب قرار داشتند ارائه کرده بود.

با این وجود و با توجه به تمامی هشدارهای از پیش اعلام شده و درخواست سازمان‌های غیر دولتی در بازسازی میراث تاریخی ایتالیا، وزیر فرهنگ این کشور، که مقصر اصلی در واقعه ریزش خانه تاریخی پامپی است، در گزارشی، اکثر بناهای تاریخی را در خطر ریزش اعلام کرد.

گفتنی است این هشدار در حالی از سوی وزارت فرهنگ ایتالیا داده شده که بودجه‌ای 58 میلیون دلاری در یک سال برای رفع این مشکل در اختیار این وزارت خانه قرار گرفته است.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.