آبشار ویکتوریا، بزرگترین آبشار جهان

4.6
از 55 رای

آبشار ویکتوریا، در زبان محلی بومیان آفریقا به معنای "دودی که رعد و برق می‌زند" است. آبشار ویکتوریا یک آبشار باشکوه است که بر روی چهارمین رودخانه بزرگ آفریقا رودخانه زامبزی واقع شده است. رودخانه زامبزی مرز بین دو کشور زیمبابوه و زامبیا است، بنابراین آبشار ویکتوریا بین هر دو کشور مشترک است. دو سوم از آبشار ویکتوریا در سمت زیمبابوه و یک سوم دیگر در سمت زامبیا است. این آبشار را بزرگترین آبشار جهان می‌دانند. با ما همراه باشید تا سری به آبشار ویکتوریا آفریقا بزنیم. 

آبشار ویکتوریا آفریقا

قاره آفریقا یکی از آن نقاط دیدنی و جذاب جهان است که هر جهانگردی آرزو دارد حداقل یکبار به آن سفر کند. جذابیت‌های این قاره بسیار است و از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی مثل شهر جنه که قدیمی‌ترین شهر آفریقا است، را شامل می‌شود تا جاذبه‌های طبیعی مثل آبشار ویکتوریا.

آبشار ویکتوریا آفریقا یکی از زیباترین آبشارهای دنیا است که در جنوب قاره‌ی آفریقا قرار گرفته است. این آبشار توسط دیوید لیوینگستون، کاشف مشهور اسکاتلندی در سال ۱۸۵۵ میلادی، کشف شد و او این آبشار را به افتخار ملکه ویکتوریا ملکه بریتانیا، آبشار ویکتوریا نامید. بازدید کنندگان می‌توانند از هر دو سمت این آبشار آن را تماشا کنند. هر دو منظره متفاوت و منحصر به فردی از آبشار دارند، بازدید از سمت زیمبابوه آبشار تقریباً 2.5 تا 3 ساعت طول خواهد کشید و کاوش در سمت زامبیا حدود یک ساعت طول خواهد کشید. اگر با تور آفریقا به این قاره دیدنی سفر کردید و زمان کافی هم در اختیار داشتید، بازدید از هر دو سمت آبشار زیمبابوه و زامبیا ایده خوبی است.