لیست کامل تفریحات گرجستان + ساعت کاری و آدرس دقیق

4.3
از 18 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
با این لیست در گرجستان حسابی تفریح کنید!
11 آذر 1401 08:00
1

طبیعت، بافت شهری و فرهنگی گرجستان در مقایسه با بسیاری از کشورهای توریستی، بسیار خاص است. تفریحات گرجستان و طبیعت این کشور، می‌توانند دو عامل محرک و انگیزه‌بخش برای سفر به آن باشند و هر ساله تعداد چشمگیری از گردشگران به این کشور و شهرهای توریستی آن می‌روند. این مطلب از لست سکند درباره بهترین تفریحات گرجستان نوشته شده و در آن سعی کردیم محبوبترین تفریحات گرجستان را بررسی کنیم تا سفر خود را با یک پیش‌زمینه عالی از تفریحات این کشور آغاز کنید.

این کشور به‌دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبش، مناظر طبیعی جذابی دارد، امّا با این حال، بهترین تفریحات گرجستان شامل شهربازی و پارک‌های آبی هم می‌شود که چند مورد از آن‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم. به دلیل سلیقه متفاوتی که ثبت‌نام کنندگان تور گرجستان دارند، لیست تفریحات گرجستان را از موارد متنوع پر کردیم تا تجربیات شما تکراری نشود و تفریحات تفلیس و باتومی را در عناوین جداگانه شرح خواهیم داد.

05.jpg

تفریحات گرجستان در تفلیس

همانطور که انتظار می‌رود، بیشتر سفرها از پایتخت گرجستان، شهر تفلیس آغاز می‌شود و این شهر از نظر تنوع تفریحات شهری یک سروگردن از سایر شهرهای گرجستان بالاتر است در ادامه این تفریحات را با جزئیات شرح می‌دهیم تا با نگاه وسیع‌تری، تفریحاتی که دوست دارید در تور تفلیس تجربه کنید را انتخاب و برایش برنامه‌ریزی کنید.

قیمت جدید تورهای تفلیس

پارک آبی جینو پارادایس (Gino Paradise Aquapark)

پارک آبی جینو پارادایس، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی گرجستان به حساب می‌آید و می‌توان گفت که از اولین‌ها هم است. پارک آبی جینو پارادایس چند بخش مختلف دارد که هر کدام از این بخش‌ها هم قسمت‌های متفاوتی دارند که روی‌هم‌رفته 500 تفریح آبی هیجان انگیز و آرام‌بخش را تشکیل می‌دهند. این پارک آبی، فضایی مناسب برای کودکان، فضای بازی، پارک، جکوزی، سونا، کافه رستوران و غیره دارد که می‌توانید از هر کدام که دوست داشتید، استفاده و ساعات خوشی را سپری کنید. به این مجموعه، سالن بدنسازی و اسپا هم اضافه کنید. حال که به تفریح آبی اشاره کردیم، بهتر است به حمام گوگردی گرجستان هم به عنوان یکی از تفریحات این کشور اشاره کنیم.

  • ساعات کاری پارک آبی جینو پارادایس: هر روز از ساعت 10:00 تا 20:30
  • قیمت ورود به پارک آبی جینو پارادایس: 40 لاری بابت ورود هر بزرگسال
  • آدرس پارک آبی جینو پارادایس: تفلیس، خیابان بشنوا (Beshnova St)

موقعیت پارک آبی جینو پارادایس در تفلیس

پارک آبی جینو پارادایس

پارک آبی جینو پارادایس

حمام آب گرم گولو (Gulo Thermal Spa)

در گذشته، تعداد حمام‌های گوگردی گرجستان بسیار بیشتر از الان بوده است. به نوعی می‌توان گفت که این نوع از حمام‌ها نشان‌دهنده بخشی از فرهنگ و سنت مردم گرجی است. در حال حاضر تعداد کمتری از آن‌ها باقی مانده. برخی از افراد معتقدند که این نوع از حمام‌ها، یعنی حمام‌های گوگردی، برای برخی از امراض مانند درد مفاصل، آرتروز و غیره مناسب است. به دلیل اینکه ساعت کاری حمام آب گرم گولو بسیاری از ساعات شب را دربرمی‌گیرد، یکی از بهترین تفریحات شبانه گرجستان محسوب می‌شود.

  • ساعت کاری حمام گرم گولو: از ساعت 7:00 صبح تا ساعت 3:00 صبح
  • قیمت ورود به حمام آب گرم گولو: حمام عمومی ساعتی 8 لاری و اتاق‌های خصوصی هر نیم ساعت 40 لاری
  • آدرس حمام آب گرم گولو: تفلیس، خیابان لوسب گریشاشویلی (Loseb Grishashvili St)

موقعیت حمام آب گرم گولو در نقشه تفلیس

حمام آب گرم گولو

حمام آب گرم گولو

مجموعه لبوسکی (Lebowski Bowl Club)

با رفتن به این مجموعه می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و از اوقاتتان به بهترین شکل استفاده کنید. بازی‌های مختلفی که می‌توانید آن‌ها را در سالن انجام دهید، مانند بولینگ و بیلیارد و بازی‌های دیگر در لبوسکی قرار دارد و می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. گفتنی است که لبوسکی در نزدیکی مرکز خرید ایست پوینت قرار گرفته است، پس می‌توانید هم خرید داشته باشید و هم کمی تفریح کنید.

نکته دیگر اینکه، نزدیک پارک «Focus Mokus» هست که بیشتر برای کودکان مناسب است و شامل تفریحات مختلفی می‌شود. به این ترتیب، می‌توان برای همه سلیقه‌ها تفریحات مناسب و مختص به سن‌شان پیدا کرد. اگر طرفدار تفریحات شبانه گرجستان باشید باید بدانید که این مجموعه تا نیمه شب باز است.

  • ساعات کاری مجموعه لبوسکی: همه‌روزه از ساعت 11:00 صبح تا 24:00 شب
  • قیمت ورود به مجموعه لبوسکی: بسته به نوع بازی و روز هفته از 2 تا 30 لاری
  • آدرس مجموعه لبوسکی: تفلیس، خیابان الکساندر توالچرلیدز (AleKsandre Tvalchrelidze St)
لبوسکی گرجستان

بولینگ در مجموعه لبوسکی

شهربازی متاتسمیندا (Mtatsminda Park)

شهربازی متاتسمیندا هم یکی از شهربازی‌های برجسته گرجستان و تفلیس محسوب می‌شود و در دامنه کوه و ارتفاع 770 متری تفلیس قرار گرفته است. تفریحات مختلفی را می‌توان در پارک متاتسمیندا مشاهده کرد که چند مورد از آن‌ها شامل: خانه ارواح، چرخ و فلک، ترن هوایی، کافه، رستوران می‌شود. این شهربازی با حدود 100 سال قدمت، برای مردم خاطراتی را رقم زده است که در هیچ‌یک از تفریحات تفلیس و باتومی نمونه ندارد. وسعت متاتسیمندا حدود 100 هکتار است و از آن‌جایی که فعالیتش تا نیمه شب ادامه دارد، می‌توانیم آن‌ را در بین یکی از بهترین تفریحات شبانه گرجستان قرار دهیم.

  • ساعات کاری شهربازی متاتسمیندا: دوشنبه تا جمعه از ساعت 11:30 صبح تا 21:30 شب و شنبه و یکشنبه از 11:00 صبح تا 21:30 شب
  • قیمت تفریحات شهربازی متاتسیمندا: بسته به نوع بازی 2 تا 6 لاری
  • آدرس شهربازی متاتسمیندا: تفلیس، پارک کوهستانی متاتسمیندا

موقعیت شهربازی متاتسمیندا

شهربازی متاتسمیندا

شهربازی متاتسمیندا

پارک آسترا (Astra Park)

شاید پارک آسترا به عنوان یکی از تفریحات گرجستان در تفلیس، کمی از مرکز شهر دور باشد، اما مجموعه‌ای که در آن قرار دارد، می‌تواند خیلی از افراد را به سمت جذب کند. پارک آسترا فضایی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز دارد و در خود تفریحات گوناگونی را مانند کارتینگ، سینما 7 بعدی، تیراندازی، میز پینگ‌پنگ، کافه و مواردی دیگر را جای داده است. گفتنی است که در این پارک معمولا مراسم مخلتفی نیز برگزار می‌شود. فرقی نمی‌کند که به دنبال تفریحات مجردی گرجستان هستید یا با خانواده‌تان از این مرکز تفریحی دیدن می‌کنید، زیرا در هر صورت تمام افراد خانواده از بازی‌های پارک آسترا لذت خواهند برد.

  • ساعات کاری پارک آسترا: هر روز از ساعت 12:00 ظهر تا 24:00 شب
  • قیمت ورود به پارک آسترا: هزینه ورودی رایگان و قیمت بازی‌ها بسته به نوعشان از 10 تا 70 لاری
  • آدرس پارک آسترا: تفلیس، خیابان کنستانتین چاچاوا (Konstantine Chachava St)

موقعیت پارک آسترا روی نقشه

کارتینگ در پارک آسترا

کارتینگ در پارک آسترا از تفریحات گرجستان

فروشگاه اسلحه گلوبال آرمز (Global Arms)

شاید تفریح تیراندازی و تجربه شلیک با اسلحه‌های مختلف در بسیاری از کشورها امکان‌پذیر نباشد. اگر در بین تفریحات تفلیس به دنبال یک مورد کاملاً خاص می‌گردید، باید به فروشگاه اسلحه گلوبال آرمز سر بزنید. در این فروشگاه علاوه بر تماشا و خرید انواع اسلحه، یک اتاق تمرین تیراندازی نیز وجود دارد که در آن می‌توانید با انواع مختلفی از کلت کمری شلیک به سیبل‌ را تجربه کنید. البته به غیر از این فروشگاه اسلحه چند جای دیگر هم در تفلیس هستند که در آن می‌توانید تیراندازی با سلاح گرم را تجربه کنید که در ادامه یکی دیگر از مهم‌ترینشان را معرفی می‌کنیم.

  • ساعات کاری فروشگاه اسلحه گلوبال آرمز: هر روز از ساعت 11:00 صبح تا 18:00 عصر، یک‌شنبه‌ها تعطیل
  • قیمت تفریحات فروشگاه اسلحه گلوبال آرمز: 2 لاری بابت هر گلوله
  • آدرس فروشگاه اسلحه گلوبال آرمز: تفلیس، خیابان داویت گامرکلی (Davit Gamrekeli St)

موقعیت فروشگاه اسلحه گلوبال آرمز روی نقشه

تیراندازی گلوبال گرجستان
بخش تیراندازی فروشگاه اسلحه گلوبال از بهترین تفریحات گرجستان

محدوده تیراندازی بتل گراند (Battleground)

بتل گراند یک محدوده تیراندازی در تفلیس است که با آخرین استانداردهای جهانی هم‌خوانی دارد. تیراندازی در این مرکز یکی از بهترین تفریحات مجردی گرجستان است که در آن افراد از فاصله 25 متر به اهداف شلیک می‌کنند. هر اسلحه‌ معروفی را که بخواهید در اینجا پیدا می‌کنید، اما در بین آن‌ها شلیک با کلت، گلاک و اسمیت‌ووسون طرفداران بسیاری دارد. اگر تابه‌حال تیراندازی را تجربه نکرده‌اید نیز نگران نباشید، زیرا کارکنان با تجربه این مجموعه تمام نکات ایمنی و آموزش‌های اولیه را در اختیار شما قرار خواهند داد.

  • ساعت بازدید از بتل گراند: 11:00 تا 21:00
  • قیمت تفریحات بتل گراند: 2 لاری بابت هر گلوله اسلحه کمری و 3 لاری برای اسلحه کلاشنیکف 
  • آدرس بتل گراند: خیابان بوچورما (Bochorma St)

موقعیت بتل گراند در نقشه تفلیس 

32.jpg
تمرین تیراندازی در بتل گراند گرجستان

 پارک رایک (Rike Park)

پارک رایک در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری واقع شده و به عنوان یکی از بهترین تفریحات در گرجستان، جذابیت‌های خودش را دارد. وجود آب‌نما، موسیقی و غیره، می‌تواند قدم زدن شما در این پارک را بسیار لذت‌بخش کند؛ گفتنی است که در پارک رایک، سازه‌هایی وجود دارند که از جنبه معماری بسیار جذاب و زیبا هستند و می‌توانند سوژه خوبی برای عکاسان باشند.

همچنین در پارک راین، چند جاذبه تفریحی مثل دیوارهای صخره‌نوردی مصنوعی، زمین شطرنج و آبنمای موزیکال نیز دارد. همچنین با استفاده از یک تله‌کابین می‌توانید از چشم‌اندازه بی‌نظیر تفلیس لذت ببرید. همچنین، اگر قرار است در ماه اکتبر تفریحات تفلیس را تجربه کنید، حتما بازدید از پارک رایک را در برنامه خود قرار دهید، زیرا مراسمی مثل تفلیسوبا در این مکان برگزار می‌شود.

  • ساعات کاری پارک رایک: همه‌روزه به صورت 24 ساعته
  • قیمت ورود به پارک رایک: رایگان
  • آدرس پارک رایک: تفلیس، سمت شرقی رودخانه متخی

موقعیت پارک رایک در تفلیس روی نقشه

پارک رایک گرجستان

پارک رایک از بهترین تفریحات گرجستان

باغ وحش تفلیس (Tbilisi Zoo)

باغ وحش تفلیس از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین باغ وحش‌های کشور گرجستان است و مساحتی حدود 120 هکتار دارد که تنوع جانوری گوناگونی را در خودش جای داده است و برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب است. اگر به باغ‌وحش علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که بازدید باغ‌وحش تفلیس را از دست ندهید. از آن‌ جایی که حیوانات این باغ‌وحش از 300 گونه مختلف هستند و وسعت این باغ‌وحش زیاد است، سعی کنید در صورت داشتن زمان کافی از این جاذبه بازدید کنید. 

  • ساعات کاری باغ وحش تفلیس: هر روز از ساعت 10:00 صبح تا 19:00
  • قیمت ورود به باغ وحش تفلیس: افراد 3 تا 12 سال، 2 لاری و افراد 12 سال به بالا 4 لاری
  • آدرس باغ وحش تفلیس: تفلیس، خیابان مراب کوستاوا

موقعیت باغ وحش تفلیس

باغ وحش تفلیس

باغ وحش تفلیس از بهترین تفریحات گرجستان در تفلیس

زیپ لاین باغ گیاه‌شناسی ملی گرجستان (Botanical Zipline)

در تفلیس، باغ ملی گیاه‌شناسی گرجستان قرار گرفته که علاوه‌بر جذاب بودن خود باغ، یک زیپ لاین هم به آن اضافه شده که می‌توانید با آن، کمی هیجان بیشتری به تفریحاتتان در گرجستان بدهید. این زیپ لاین توانسته گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب کند و برای خیلی‌ها یک سرگرمی متفاوت به حساب بیاید. طول زیپ لاین حدود 270 متر و ارتفاعش هم حدود 30 متر است. البته زیپلاین‌های طولانی‌تری هم در تفلیس وجود دارند که این مورد از نظر چشم‌انداز خاصی دارد.

  • ساعات کاری باغ ملی گیاهشناسی گرجستان: هر روز از ساعت 11:00 صبح تا 20:00 شب
  • قیمت زیپ لاین باغ ملی گیاه‌شناسی: 40 لاری
  • آدرس زیپ لاین باغ ملی گیاه‌شناسی: تفلیس، باغ گیاه‌شناسی
زیپ لاین باغ ملی گیاه‌شناسی

زیپ لاین باغ ملی گیاه‌شناسی از تفریحات گرجستان

زیپ‌لاین دریاچه لاکپشت (Zipline on Turtle Lake) 

در سفری که به تفلیس دارید، بد نیست طولانی‌ترین زیپ لاین این شهر را نیز امتحان کنید. این زیپ لاین معروف علاوه بر 1200 متر طولی که دارد، یکی از خوش منظره‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات گرجستان را دارد همچنین در برخی از قسمت‌ها، سرعت این زیپلاین به 40 کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد که بسیار هیجان انگیز است. البته به غیر از زیپ لاین دریاچه لاکپشت، تفریحات مختلفی از جمله کوه‌نوردی، ترامپولین، تماشای ساختمان‌های قدیمی و شرکت در جشن‌ها هم می‌شود. لازم به ذکر است زیپ لاین دریاچه لاکپشت از بهترین تفریحات تفلیس در تابستان است.

  • ساعت کاری زیپلاین دریاچه لاکپشت: 11:00 تا 21:00
  • قیمت زیپلاین دریاچه لاکپشت: 100 لاری
  • آدرس زیپلاین دریاچه لاکپشت: جنوب غربی تفلیس، خیابان کوس تبا (KusTba)

موقعیت دریاچه لاکپشت تفلیس

kustba2.jpg
طولانی‌ترین زیپ لاین تفلیس

تله‌کابین تفلیس (Aerial Cable Car)

اگر دوست دارید چشم‌اندازی از کل تفلیس در اختیار داشته باشید، تله کابین تفلیس را نباید از دست بدهید؛ این تله کابین از معروف‌ترین تله کابین های گرجستان است و منظره جذابی را از شهر به شما می‌دهد. گفتنی است که تله کابین تفلیس علاوه بر اینکه از تفریحات گرجستان محسوب می‌شود، شما را به قلعه ناریکالا هم می‌رساند. از آن‌جایی که تله‌کابین تفلیس در زمان تاریکی و حتی تا نیمه شب نیز فعالیت دارد، یکی از بهترین تفریحات شبانه گرجستان محسوب می‌شود. اگر قیمت تفریحات گرجستان برای شما مهم است، تله کابین تفلیس علاوه بر فراهم کردن یک تجربه تفریحی بی‌مانند، یک تفریح ارزان در تفلیس محسوب می‌شود. 

  • ساعات کاری تله کابین تفلیس: هر روز از ساعت 10:00 صبح تا 22:00 شب، شنبه‌ها از ساعت 10:00 صبح تا 24:00 شب
  • قیمت تله‌کابین تفلیس: رفت‌وبرگشت 5 لاری
  • آدرس تله‌کابین تفلیس: تفلیس، پارک رایک
تله‌کابین تفلیس

تله‌کابین تفلیس از بهترین تفریحات در گرجستان

بالن سواری تفلیس (Sky Balloon Riding)

به دنبال هیجان می‌گردید؟ بالن سواری از دیگر تفریحات گرجستان است که می‌توانید آن را امتحان کنید و لذتی دو چندان از سفر و اوقات‌تان ببرید.  ظرفیت بالن‌ها متفاوت است و می‌توانید با تعداد نفرات مختلف سوار آن شوید، اما باید در نظر داشته باشید که یک راهنما هم همراه شما هست تا هیچ مشکلی هنگام بالن سواری در تفلیس گرجستان برایتان پیش نیاید.

  • ساعات کاری بالن سواری تفلیس: دوشنبه تا جمعه از ساعت 10:00 صبح تا 18:00 عصر، شنبه و یک‌شنبه تعطیل
  • قیمت بالن سواری در تفلیس: از 25 تا 50 لاری متغیر است
  • آدرس بالن‌سواری: تفلیس، خیابان ولادیمیر گاباشویلی (Vladimer Gabashvili St)
بالن سواری

بالن سواری از تفریحات گرجستان

پاراگلایدر تفلیس (Paragliding Tbilisi)

هیجان بیشتر با پاراگلایدر! اگر چند کیلومتر از مرکز شهر دور شوید، می‌توانید یکی از بهترین تفریحات در گرجستان را تجربه کنید. با پاراگلایدر می‌توانید بر فراز کوه‌ها و شهر پرواز کنید و تجربه‌ای تکرارنشدنی را برای خود رقم بزنید. پیش از استفاده، کار با پاراگلایدر را به شما آموزش خواهند داد، پس نگران نباشید، یک راهنما نیز در طول مسیر همراهتان خواهد بود.

یکی از بهترین موقعیت‌های تفلیس برای تجربه پاراگلایدینگ، منطقه لیلو پاتارا است که علاوه بر برخورداری از مناظر زیبا یکی از امن‌ترین نقاط برای پرواز است. بیشتر پروازهای این نقطه در ارتفاعی نسبتاً کم انجام می‌شود؛ به همین دلیل اگر ترس از ارتفاع دارید یا اولین پاراگلایدینگتان را در تفریحات گرجستان تجربه می‌کنید، حتماً به این مکان بروید. 

  • ساعت کاری پاراگلایدر تفلیس: بهترین زمان، صبح است
  • قیمت پاراگلایدر تفلیس: بابت هر 10 الی 15 دقیقه، 250 لاری
  • آدرس بهترین منطقه پاراگلایدر تفلیس: شرق تفلیس، خیابان دیوید آقماشنبلی 

بهترین موقعیت برای پاراگلایدرینگ در تفلیس

پاراگلایدر تفلیس

پاراگلایدر تفلیس یکی از بهترین تفریحات گرجستان

خانه اپرای پالیاشویلی (Paliashvili Opera House)

خانه اپرای پالیاشویلی با معماری خاصش، افراد فراوانی را برای بازدید جذب می‌کند، مخصوصا زمانی که در آن نمایش‌های مختلفی مثل باله، تئاتر و هنرهای دیگر برگزار می‌شود. گفتنی است قدمت این ساختمان، بر ارزشش اضافه کرده است. در خانه اپرا پالیاشویلی برنامه‌های مختلفی اجرا شده، برنامه‌های بین‌المللی، ملی و غیره که باعث محبوب‌تر شدن این محل نیز شده است.

  • آدرس خانه اپرا پالیاشویلی: تفلیس، خیابان روستاوِلی

خانه اپرای پالیاشویلی

خانه اپرای پالیاشویلی

خانه اپرای پالیاشویلی از تفریحات گرجستان

پارک ویک تفلیس (Vake Park)

می‌توان گفت پارک ویک تقریبا بعد از جنگ جهانی دوم ایجاد شد و مربوط به سال 1945 است. مساحت پارک ویک تفلیس گرجستان زیاد است و پله‌های این پارک نیز نهایتا به مجسمه‌ای بزرگ می‌رسند. اگر دغدغه قیمت تفریحات گرجستان را دارید، حتما از پارک ویک دیدن کنید، زیرا در این مکان تفریحی بدون پرداخت یک لاری می‌توانید در یک فضای 200 هکتاری به یک گشت‌وگذار تمام عیار بپردازید.

  • ساعات کاری پارک ویک: همه‌روزه به صورت 24 ساعته
  • هزینه ورود به پارک ویک: رایگان
  • آدرس پارک ویک: تفلیس، خیابان لیا چاوچاوادز (lia Chavchavadze Avenue)

موقعیت پارک ویک تفلیس

پارک ویک تفلیس

نمایی از پارک ویک تفلیس

تفریحات گرجستان در باتومی

باتومی از شهرهای ساحلی گرجستان است به همین دلیل بسیاری از تفریحات باتومی گرجستان به تفریحات آبی خلاصه می‌شود؛ حتی می‌توان گفت که سواحل باتومی از بهترین تفریحات گرجستان برای مسافران تور باتومی برشمرده می‌شوند که بسیاری از تفریحات شبانه باتومی را در خود جای داده‌اند. امّا همه تفریحات باتومی فقط به سواحل باتومی و تفریحات آبی ختم نمی‌شوند. در ادامه، تعدادی از تفریحات باتومی را برای شما آورده‌ایم تا بتوانید این شهر را هم بسنجید.

دریاچه نوریگلی (Nurigeli Lake)

یکی از دیدنی‌های باتومی، دریاچه نوریگلی است که وسعتی حدودا 5 هکتاری دارد، این دریاچه در پارکی با وسعت 13 هکتار قرار گرفته است که ترکیب خوبی را برای کسانی است که می‌خواهند کمی آرامش داشته باشند، ورزش کنند یا با قایق روی دریاچه پارو بزنند. مسیرهایی که در این پارک قرار داده شده، برای دوچرخه‌سواری هم بسیار مناسب است.

  • ساعت بازدید از دریاچه نورینگلی: تمام ساعات روز
  • قیمت بازدید از دریاچه نورینگلی: رایگان
  • آدرس دریاچه نوریگلی: باتومی، خیابان روستاوِلی

موقعیت دریاچه نورینگی

دریاچه نورینگی

دریاچه نوریگلی

دلفیناریوم باتومی (Dolphinarium)

دلفیناریوم باتومی هم در کنار دریاچه نورینگی قرار دارد و در آن، انواع شیرهای دریایی و دلفین‌ها به کمک مربی‌هایشان برنامه‌های جذابی اجرا می‌کنند. جالب اینجاست که شما می‌توانید در روزهای خاص و زیر نظر مربیان با دلفین‌ها شنا کنید و تجربه‌ای جدید را به خاطراتتان اضافه کنید. دلفیناریوم، از آن دسته تفریحات باتومی گرجستان است که برای تمام افراد خانواده مفرح است.

  • ساعات کاری دلفیناریوم باتومی: از ساعت 10:00 صبح تا 20:00 شب، دوشنبه‌ها تعطیل
  • قیمت بازدید از دلفیناریوم باتومی: 12 تا 18 سال 100 لاری و بزرگسالان 150 لاری
  • آدرس دلفیناریوم: باتومی، خیابان روستاولی

موقعیت دلفیناریوم باتومی

دلفیناریوم باتومی

دلفیناریوم باتومی از تفریحات گرجستان

تله‌کابین آرگو (Argo Cable Car)

با تله کابین آرگو می‌توانید شهر باتومی را زیر پایتان ببینید و به آن احاطه داشته باشید، از طرفی نیز می‌توانید نمایی از دریای سیاه باتومی را در قاب پیش رویتان مشاهده کنید و از آن لذت ببرید. ارتفاع این تله‌کابین برابر با 250 متر است و دید خوبی را از شهر به شما می‌دهد؛ این تله‌کابین هم یکی از تفریحات گرجستان محسوب می‌شود که طرفداران زیادی دارد. از آن‌جایی که تله‌کابین آرگو تا ساعت نه شب باز است، تا حدودی می‌توانیم این مورد را در تفریحات شبانه باتومی حساب کنیم.

  • ساعات کاری تله‌کابین آرگو: دوشنبه تا جمعه، از ساعت 10:00 تا 21:00 ، شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ساعت 11:00 تا 21:00 
  • قیمت تله‌کابین آرگو: 10 لاری
  • آدرس تله‌کابین آرگو: باتومی، خیابان گوگباشویلی (Gogebashvili St)
تله کابین آرگو

تله کابین آرگو از تفریحات گرجستان

تفریحات گرجستان در دیگر شهرها

دو شهری که نام برده شد، اصلی‌ترین شهرهای توریستی گرجستان هستند و گردشگران هم بیشتر به این شهرها سفر می‌کنند، به همین خاطر جاذبه‌های دیدنی بیشتری را در خود جای داده‌اند که بازدیدکننده‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در ادامه برخی از تفریحات گرجستان در شهرهای دیگر آماده است که می‌توانید از آن‌ها نیز لذت برده و رفتن به آن‌ها را نیز در لیست خود بگنجانید.

صومعه واردزیا (Vardzia)

واردزیا نام یک منطقه است، صومعه‌ای در دل کوه‌های جنوبی گرجستان و در این منطقه وجود دارد که به نظر می‌رسد در قرن 19 کنده‌کاری و ساخته شده است. این نقطه از کشور گرجستان، کمی شبیه به روستای کندوان در شهر تبریز است. البته هر کدام از این دو مکان ویژگی‌های خاص خودشان را دارند، ولی ممکن است با دیدن صومعه واردزیا، به یاد روستای کندوان بیفتید.

  • ساعات کاری صومعه واردزیا: از 10:00 تا 17:00 
  • قیمت بازدید از صومعه واردزیا: 15 لاری
  • آدرس واردزیا: منطقه واردزیا، گوگاشنی
صومعه واردزیا

صومعه واردزیا از تفریحات گرجستان

موتور پارک بین‌المللی روستاوی (Rustavi International Motor Park)

روستاوی منطقه‌ای در نزدیکی تفلیس است و خیلی از آن دور نیست، به همین خاطر رسیدن به آن، کار دشواری برای شما نخواهد بود. موتور پارک بین‌المللی در روستاوی، جایی است برای هیجان و آدرنالین! با رفتن به این نقطه از کشور گرجستان، می‌توانید از کارتینگ استفاده کنید و کلی کارهای هیجان‌انگیز دیگر انجام دهید.

در این منطقه، یک پینت بال هم وجود دارد که با نام «Half Life Paintball» شناخته می‌شود. بنابراین می‌توانید دسته جمعی به این محل بروید و بازی کنید؛ در این محل به شما تجهیزات مخصوص داده می‌شود و امکان آموزش گرفتن هم دارید.

  • ساعت کاری موتورپارک بین‌المللی روستاوری: 10:00 تا 18:00
  • قیمت تفریح در موتورپارک بین‌المللی روستاوری: بسته به تعداد دور و وسیله سواری، از 40 تا 300 لاری
  • آدرس موتور پارک بین‌المللی روستاوی: منطقه روستاوی
موتور پارک بین‌المللی روستاوی

موتور پارک بین‌المللی روستاوی

پیست اسکی باکوریانی (Bakuriani Ski Resort)

این پیست در سامتسخه شهر بورجومی قرار گرفته و 17 کیلومتر مسیر دارد. شما می‌توانید با استفاده از بالابرهای مختلف مانند تله‌سیژ، تله‌کابین و غیره خود را جابه‌جا کنید و به محل دلخواه بروید، گفتنی است که ارتفاع این پیست هم حدودا برابر با 1740 تا 2672 متر است و در 180 کیلومتری شمال تفلیس قرار گرفته. به خاطر داشته باشید که فقط 4 یا 5 ماه مناسب اسکی کردن در این منطقه است.

  • ساعت کاری پیست اسکی باکوریانی: 10:00 تا 17:00
  • قیمت پیست اسکلی باکوریانی: کودکان 25 لاری و بزرگسالان 40 لاری
  • آدرس پیست اسکی باکوریانی: غرب تفلیس، منطقه سامتسخته‌جاواختی 

موقعیت پیست اسکی باکوریانی

Lastsecond.ir-entertainments-in-georgia-bakuriani-ski-resort.jpg

پیست اسکی باکوریانی

شهر سایناگی (Signagi)

شهر سایناگی به شهر عشق هم معروف است و این‌طور که گفته می‌شود، بسیاری از جوانان گرجی مراسم ازواج خود را در این شهر برگزار می‌کنند، همچنین گفته می‌شود که در این شهر هیچ طلاقی ثبت نشده است.

  • ساعت کاری شهر سایناگی: تمام ساعات روز
  • قیمت بلیط شهر سایناگی: رایگان
  • آدرس شهر سایناگی: شرق گرجستان، جاده آناگا، خیابان لولاشویلی

موقعیت شهر سایناگی در گرجستان

نمایی از شهر سایناگی

نمایی از شهر سایناگی

سخن آخر

در این مطلب سعی بر آن بود که بهترین تفریحات گرجستان در شهرهایش آورده شوند، قطعا تفریحات دیگری هم هستند که ما در این مطلب اشاره نکردیم. تفریحات تفلیس و تفریحات باتومی از سرآمدترین و محبوبترین تفریحات گرجستان هستند و تقریباً اکثر آن‌ها در متن آورده شده‌اند، از برخی شهرهای دیگر نیز نمونه‌هایی را اضافه کرده‌ایم تا بتوانید دقیق‌تر برای سفر به گرجستان برنامه‌ریزی کنید و تجربه‌ای به‌یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

همچنین با مطالعه سفرنامه‌های گرجستان هم می‌توانید متوجه بخشی از تفریحات گرجستان شوید که مسافران تجربه کرده‌اند. اگر خودتان هم در گرجستان تفریحی را تجربه کرده‌اید که برایتان لذت بخش بوده، لطفاً در بخش نظرات همین متن با ما به اشتراک بگذارید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.