تفریحات شبانه تهران را بشناسید + عکس و آدرس دقیق

4.7
از 23 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
شب‌ها در تهران کجا خوش می‌گذرد؟
09 آذر 1400 08:00
2

اگر بخواهیم در شهر تهران، کمی از آن همه هیاهو و استرسی که در طول روز با آن سر و کار داشتیم جدا شویم، تفریحات شبانه تهران دقیقا آن روی دیگر سکه هستند. درست زمانی که تقریبا اکثر ما از قید و بند کار و مشاغل روزانه‌مان خارج می‌شویم، هر کدام به نوعی به دنبال تفریح، آرامش، هیجان یا هر چیز دیگری هستیم که کمی احوال ما را از یکنواختی خارج کند. جاهای دیدنی تهران در شب، صورت دیگری از این شهر بی‌انتها را نشان می‌دهد و تنوع تهرانگردی شبانه به قدری زیاد است که تمامی ندارد! با این توضیح می‌توان با اطمینان گفت هر کس با هر سلیقه‌ای که داشته باشد، راهی برای رها کردن ذهن خود و اندکی آسودگی خیال پیدا خواهد کرد.

13-Blog-Photo Cover (00-09-10).jpg

بسیاری با دیدن عکس از شب ‌های تهران، هوس تهرانگردی در شب به سرشان می‌زند. در ادامه انواع جاهای دیدنی تهران در شب را نام می‌بریم و تفریحاتی را که می‌توان انجام داد، عنوان می‌کنیم تا اگر مدتی است که کار جدیدی انجام نداده‌اید یا برنامه تازه‌ای نچیده‌اید، کم‌کم دست به کار شوید.

پیاده‌روی‌های شبانه در پارک‌ها و بوستان‌های تهران

یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که می‌توان در شب های تهران انجام داد، قدم زدن و پیاده‌روی است. تهران پر از کوچه پس کوچه‌ها و پارک ها و بوستان‌هایی است که برای پیاده‌روی بسیار مناسب هستند و حس خوبی را هنگام انجام این کار به شما منتقل می‌کنند. خیابان ولیعصر و چنارهای بلندش، بلوار کشاورز و زیبایی فضای سبزش و... از جمله این فضاهای جذاب برای پیاده‌روی به حساب می‌آیند که در شب حس و حال دیگری دارند. در ادامه تعدادی از پارک ها را به عنوان جاهای دیدنی شب تهران نام می‌بریم:

1. پارک قیطریه

تهران پر است از پارک ها و بوستان های مختلف که هر کدام هم ویژگی خاص و جذاب خود را دارند؛ مثلا اگر اجرای زنده گروه‌های موسیقی کمتر شناخته شده را دوست داشته باشید، پارک قیطریه معمولا از پاتوق‌هایی است که خیلی از این گروه‌ها برای نواختن ساز و کمی آواز خواندن آن را انتخاب می‌کنند و شما می‌توانید علاوه‌بر قدم زدن از شنیدن موسیقی آن‌ها هم لذت ببرید. 

  • آدرس پارک قیطریه: خیابان اندرزگو را به سمت بلوار قیطریه بروید، پارک در سمت راست شما قرار دارد.

  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی: از ایستگاه مترو قیطریه خارج شوید، سپس سوار تاکسی‌های چیذر شوید تا به پارک برسید.

  • ساعات بازدید: همه‌روزه به صورت 24 ساعته

پارک قیطریه تهران
پارک قیطریه تهران، عکس از آرشیو لست سکند، مریم رجایی

2. پارک ملت

اگر دوست دارید هنگام پیاده‌روی کمتر از جاهای تکراری عبور کنید و مدام یک مسیر دایره‌وار را طی نکنید، حتما وسعت پارک برای شما خیلی مهم است؛ پارک ملت با مساحت 300.000 مترمربع، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تهران است که می‌توانید ساعت‌های طولانی در آن قدم بزنید و مسیرهای جدیدی را در آن کشف کنید. داخل پارک و تقریبا در ضلع جنوب غربی هم پردیس سینمایی ملت قرار گرفته که اگر هوس فیلم دیدن به سرتان زد، این سینما، نزدیک‌ترین گزینه برای شماست.

  • آدرس پارک ملت: خیابان ولیعصر، بالاتر از بلوار نیایش

  • دسترسی با وسیله نقلیه عمومی: اتوبوس‌های تندرو خط 7 را سوار شده و در ایستگاه نیایش یا پارک ملت پیاده شوید، با تاکسی‌های ونک که به سمت تجریش می‌روند نیز می‌توانید به پارک برسید.

  • ساعات بازدید پارک ملّت: همه‌روزه به صورت 24 ساعته

پارک ملت تهران

پارک ملت تهران، عکس از پویا دهقان 

پردیس سینمایی ملت
پردیس سینمایی ملت؛ عکس از پویا دهقان

3. پارک نهج البلاغه

از دیگر پارک‌هایی که روز و شب خیلی متفاوتی با هم دارند، پارک نهج‌البلاغه و پارک پرواز هستند. انگار که هر دوی این پارک‌ها در شب جانی دیگر می‌گیرند و به واسطه فضاهای مختلفی که درون آن‌ها ایجاد شده، خیلی از افراد را به سمت خود می‌کشند. فضاهای بازی متعدد و جذاب نهج البلاغه، پل معلق آسمان در فاز دوم (نهج‌البلاغه 2) و کلی از جاهای دیگری که در این پارک قرار دارند، سلایق مختلفی را پاسخ می‌دهند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذران زمان در شب های تهران محسوب می‌شود. پارک نهج البلاغه تقریبا بین دو دره ساخته شده است.

  • آدرس فاز 1 بوستان نهج‌البلاغه: میدان پونک، بلوار همیلا (فاز یک بین بزرگراه همت و یادگار و خیابان اشرفی اصفهانی قرار گرفته)

  • آدرس فاز 2 بوستان نهج‌البلاغه: از خیابان اشرفی اصفهانی وارد خیابان درخشانی شده، سپس وارد خیابان آذری شوید و بعد به عربشاهی بروید، انتهای خیابان فاز دوم قرار دارد.

  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی: برای رسیدن به فاز اول باید خط 10 اتوبوس‌های تندرو را سوار شده و بعد میدان پونک پیاده شوید و تا درب پارک پیاده بروید (که خیلی مسافت زیادی است) یا در صورت امکان تاکسی بگیرید. برای فاز دوم هم باید ایستگاه باغ فیض یا تیراژه پیاده شوید و سپس پیاده تا پارک بروید که باز هم مسیر زیادی است و توصیه می‌شود که اگر توانستید، تاکسی بگیرید.

  • ساعات بازدید پارک نهج البلاغه: همه‌ روزه به صورت 24 ساعته

پارک نهج البلاغه
پارک نهج البلاغه، عکس از آرشیو لست سکند، امید خدایاری

 

4. پارک پرواز

پارک پرواز هم که علاوه‌ بر فضای بزرگ و منظره‌ای زیبا که از شهر تهران به ما می‌دهد، یک برگ برنده هم به نام «فلای لند» دارد؛ فلای لند پارک پرواز تهران یکی از اماکن جذاب برای کسانی است که دوست دارند وعده غذایی خوشمزه و باکیفیتی را در فضایی دلنشین میل کنند. بهره‌مندی از پیست اسکی و تیوب‌سواری مخصوص کودکان هم از دیگر مزایا و امکانات فلای لند تهران است. در اینجا می‌توانید انواع غذاهای فرنگی و ایرانی را پیدا کنید. بخشی از پارک پرواز را روی یک تپه ایجاد کرده‌اند و بخش دیگر حالتی دره مانند دارد.

آدرس پارک پرواز: به بلوار پاک‌نژاد بروید، از آنجا وارد بلوار پیام شده و مسیر را میدان بهرود ادامه دهید، ورودی شمالی پارک در این نقطه است که معمول‌ترین مسیر دسترسی به پارک است.

دسترسی با وسایل نقلیه عمومی: نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این پارک، میدان صنعت است، خود را به این ایستگاه رسانده و سپس با تاکسی‌ها یا اتوبس‌های مربوطه به پارک پرواز بروید.

ساعات بازدید پارک پرواز: همه‌روزه به صورت 24 ساعته

پارک پرواز
 پارک پرواز، عکس از آرشیو لست سکند، غزاله آشتیانی

 

5. باغ فردوس

باغ فردوس تهران که تقریبا تا آخر شب میزبان شماست، از جاهای جذاب دیگری است که در شب رنگ و بویی خاص داشته و از بهترین گزینه‌های تهرانگردی شبانه محسوب می‌شود. از خیابان ولیعصر که به باغ فردوس بروید، رستوران‌های مختلفی سر راه شما قرار دارد که می‌توانید غذاهای مختلفی را در آنجا میل کنید. عمارت تاریخی باغ فردوس با نورپردازی زیبایی که دارد، پس زمینه خوبی را برای عکس‌های شما می‌سازد و باغچه‌های زیبا و وجود فروشگاه‌های فرهنگی مختلف در کنار کافه‌های باغ فردوس، جذابیت‌ شب های تهران را دو چندان می‌کند. همچنین وجود سینما در باغ فردوس این امکان را به شما می‌دهد که از سینما هم استفاده کنید.

  • آدرس باغ فردوس: برای رسیدن به باغ فردوس باید خیابان ولیعصر را به سمت شمال رفته و پس از عبور از پارک‌وی، چند دقیقه‌ای را به مسیر ادامه دهید تا باغ فردوس را در سمت راست خود ببینید.

  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی: ایستگاه مترو تجریش پیاده شوید، سپس با تاکسی یا اتوبوس‌های تندرو خط تجریش راه‌آهن به سمت باغ بروید. البته می‌توانید با حدود 15 تا 20 دقیقه پیاده‌روی نیز خود را به این مکان زیبا برسانید.

  • ساعات بازدید باغ فردوس: همه‌ روزه از ساعت 10:30 صبح تا 23:00

باغ فردوس تهران

باغ فردوس و نمایی از موزه سینما 

موزه سینما تهران

 

6. پارک هنرمندان

خانه هنرمندان یا پارک ایرانشهر تهران هم با وجود سالن‌های مختلف تئاتر، کافه‌ها، زمین‌های ورزشی و نورپردازی‌های جالب صندلی‌هایش فضایی دلنشین برای بسیاری از کسانی است که به دنبال تفریحات شبانه در تهران هستند.

  • آدرس خانه هنرمندان تهران: این خانه و پارک، در شرق خیابان ایرانشهر قرار دارد. از خیابان انقلاب (شرق به غرب – نرسیده به میدان فردوسی) وارد خیابان موسوی شوید، این خیابان را که تا انتها بروید، به خانه هنرمندان می‌رسید.

  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی: نزدیک‌ترین ایستگاه مترو، ایستگاه طالقانی است. خیابان طالقانی را باید به سمت غرب رفته و سپس با رسیدن به خیابان موسوی، مسیرتان را به سمت شمال ادامه دهید.

  • ساعات بازدید از خانه هنرمندان: همه‌ روزه از ساعت 10:00 صبح تا 20:00 (البته امکان استفاده از پارک محدود نیست.)

خانه هنرمندان

خانه هنرمندان، واقع در پارک ایرانشهر

7. پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه با وجود آلاچیق‌های مختلف، هوایی تازه، معماری زیبا و با قرار دادن منظره‌ای وسیع از تهران زیر پای شما، چهره دیگری را از شب‌های تهران به ساکنین این کلان‌شهر نشان داده است و مناسب تفریحات شبانه در تهران محسوب می‌شود. این‌ها تنها بخشی از جاذبه‌های پایتخت است! دیدن تهران در شب، از بلندترین بام‌ها، جلوه دیگری دارد. به برخی از آن‌ها اشاره کردیم، اما گزینه‌های دیگری هم با امکانات مختلف پیش روی شماست که در ادامه به آن‌ها هم خواهیم پرداخت.

  • آدرس پارک جمشیدیه: ابتدا باید به خیابان نیاوران (باهنر) بروید، سپس از خیابان فیضیه یا امیدوار، خود را به پارک برسانید.

  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی: برای این کار باید به ایستگاه مترو تجریش رفته و از آن‌جا با تاکسی‌های میدان قدس به سمت پارک بروید.

  • ساعات بازدید از پارک جمشیدیه: همه‌روزه و به صورت 24 ساعته

پارک جمشیدیه
پارک جمشیدیه تهران، عکس از آرشیو لست سکند، حمید نیکومرام

بام های تهران؛ بر فراز بلندای شب های تهران

برخی کوه‌هایی که در اطراف تهران وجود دارند، به خوبی این موقعیت مکانی را ایجاد کرده‌اند که امکان دیدن مناظر زیبایی از شهر را در زیر پای خود داشته باشید. از این جهت بام‌هایی که در تهران وجود دارد، از تفریحات شبانه در تهران به شمار می‌رود که منظره بسیار زیبایی از تهران پیش رو می‌گذارد.

1. بام تهران

بام تهران یکی تفریحات شبانه در تهران است که طرفداران زیادی دارد. در بام تهران علاوه‌ بر اینکه می‌توانید کل پایتخت را زیر پاهای خود ببینید، از تفریحات متعدد و متنوعی که در آنجا قرار دارد نیز استفاده کنید و تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. در بام تهران می‌توانید رستوران‌های مختلفی با غذاهای ایرانی، فست فود، غذاهای دریایی و کلی تنقلات دیگر نیز پیدا کنید که از این نظر هیچ کم و کاستی ندارد. بازی‌های مختلفی مثل زیپ‌لاین، سورتمه و وجود اسکیپ روم و خیلی سرگرمی‌های دیگر، بام تهران را به یک گزینه کامل چه برای آرامش پیدا کردن، چه تفریح و حتی ورزش کردن بدل کرده است.

  • آدرس بام تهران: از بزرگراه چمران (شرق به غرب) وارد خیابان یمن شده و سپس خیابان ولنجک را تا انتها بالا بروید تا به بام تهران برسید.

  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی: ایستگاه مترو تجریش پیاده شده، سپس با استفاده از تاکسی‌ها بام تهران، به مقصد خود بروید.

  • ساعات بازدید از بام تهران: همه‌روزه از ساعت 5:00 صبح تا 24:00

بام تهران

پایتخت، از نمای بام تهران؛ عکس از پویا دهقان

 

2. بام محک

اگر منظره‌ای از شهر می‌خواهید که شبیه به نمای بام تهران داشته باشد، بام محک می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد که در نزدیکی موسسه محک واقع شده است. به این لیست، بام بوکان را نیز اضافه کنید که در محله نیاوران است، اما خب به دلیل ساخت و سازهایی که در تهران انجام شده، نمای واضحی را مانند گذشته نخواهید دید.

آدرس بام محک: انتهای بلوار اوشان را به سمت بلوار جنت شوید و بعد بالاتر از بیماستان محک، بام محک را خواهید یافت

ساعات بازدید از بام محک: همه‌روزه به صورت 24 ساعته

بام محک تهران
بام محک تهران از جاهای دیدنی شب تهران

 

برج میلاد

اما بلندترین ارتفاعی که می‌توان از آن به کل تهران اشراف داشت، برج میلاد است. جایی که می‌توانید از آن به صورت 360 درجه تمامی زوایای شهر را ببینید، اما فراموش نکنید که بازدید از برج میلاد در شب لطف دیگری دارد و می‌توان آن را جزو تفریحات شبانه تهران دانست. جایی که می‌توان زمین را از آن به مانند آسمان یک شب پر ستاره کویر دید. مجموعه برج میلاد شامل انواع رستوران‌ها، فضاهای سرگرمی متعدد، نمایشگاه‌های مختلف و دوره‌ای و... است و کمتر ایرادی را می‌توان از لحاظ امکانات به آن گرفت.

  • آدرس برج میلاد: بزرگراه همت (غرب به شرق) را وارد خروجی شیخ فضل‌الله جنوب شده و از مسیر اختصاصی برج به آن راه یابید.

  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی: ایستگاه مترو میدان صنعت، سپس گرفتن تاکسی

  • ساعات بازدید از برج میلاد: همه‌روزه از ساعت 9:00 صبح تا 23:00

برج میلاد تهران
برج میلاد تهران، عکس از آرشیو لست سکند، arezou.sb

فرحزاد و کن و سولقان

کم لطفی است، اگر که به این لیست، کن و سولقان، فرحزاد با آن همه رستوران و سفره‌خانه‌های گوناگون و کوه بی‌بی‌شهربانو را اضافه نکنیم که اتمسفر خیلی خوبی را در شب ایجاد می‌کنند. هر کدام هم که زیبایی‌های خاص خود را دارند و شبیه به هم نیستند.

  • آدرس فرحزاد و کن و سولقان: به انتهای خیابان اشرفی اصفهانی که برسید، می‌توانید با دنبال کردن تابلوها، هر مسیر که مایلید را انتخاب کنید تا به فرحزاد یا کن بروید.

  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی: با اتوبوس‌های تندرو خط 10 به راحتی می‌توانید به این دو جا برسید و سپس با پیاده‌روی یا کرایه تاکسی خود را به محل مورد نظرتان برسانید.

کن سولقان
کن سولقان، عکس از آرشیو لست سکند، maryam-aram63

پل طبیعت

یکی دیگر از جاهایی که طرفداران زیادی دارد و حداقل یک‌بار باید از آن دیدن کرد، پل طبیعت است. از این پل هم می‌توان در روز دیدن کرد و هم در شب، اما به واسطه نورپردازی‌ها و نمای زیبایی که چراغ اتومبیل‌ها هنگام رد شدن از زیر پل در اتوبان مدرس ایجاد می‌کنند، شب زیبایی‌های چشم نوازی دارد. پل طبیعت که بین دو پارک آب و آتش (بوستان حضرت ابراهیم) و پارک جنگلی طالقانی قرار گرفته، تلفیقی از مدرنیته و سنت را نیز همراه خود دارد. از زیبایی‌های خود پل که بگذریم،

دو پارکی که در طرفین آن قرار دارند نیز جذابیت‌های فراوانی دارند. وجود آثار هنری مختلف در بوستان آب و آتش و ترکیب دو عنصر آب و آتش و ایجاد نمایشی دیدنی از آن‌ها، زیبایی چشم‌نوازی را در شب ایجاد می‌کنند، بنابراین این مکان‌ها جزو تفریحات شبانه تهران محسوب می‌شوند. از طرف دیگر هم جنگلی بودن پارک طالقانی و طبیعتی که دارد، خیلی‌ها را به سمت و سوی خود می‌کشاند و وجود چراغ‌های روشنایی به تعداد کافی، امکان رفتن به این پارک را در شب نیز فراهم اورده است. قسمتی از پل طبیعت نیز خود دارای تعدادی رستوران و کافه است که در صورت تمایل می‌توانید وعده‌های غذایی یا تنقلاتی را که دوست دارید، آن‌جا میل کنید.

  • آدرس پل طبیعت: بزرگراه حقانی (غرب به شرق) را به سمت خیابان علامه ادامه دهید، چهارراه جهان کودک را رد کنید، سپس با وارد شدن به خیابان علامه، به ضلع غربی پارک آب و آتش می‌رسید. مسیر دیگر به این صورت است که حقانی را ادامه دهید تا از پل روی اتوبان مدرس عبور کنید، سپس خود را به پارک طالقانی برسانید و از آن‌جا به پل طبیعت بروید.

  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی: ایستگاه مترو حقانی نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پل طبیعت است. با رفتن به این ایستگاه، می‌توانید با کمی پیاده‌روی به پل برسید.

  • ساعات بازدید از پل طبیعت: همه‌روزه از ساعت 6:00 صبح تا 00:30

 

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش (حضرت ابراهیم) 

پل طبیعت
پل طبیعت از جاهای دیدنی در شب تهران، عکس از آرشیو لست سکند، پروانه کشاورز

 دریاچه خلیج فارس (چیتگر)

از پیاده‌روی روی زمین و سیر و سیاحت از بلندای تهران که بگذریم، نوبت به تفریحات آبی می‌رسد! که سرآمد آن‌ها را می‌توان در دریاچه چیتگر یا همان دریاچه خلیج فارس یافت. ساخت این دریاچه در سال 1392 پایان یافت، اما تکمیل کردن آن و اضافه نمودن بخش‌های مختلف به این مجموعه کماکان ادامه دارد. اطراف دریاچه می‌توان شهربازی، سافاری وحشت، آلاچیق، رستوران و کلی فضای تفریحی و سرگرمی دیگر پیدا کرد، اما از همه این‌ها که بگذریم، نوبت به خود دریاچه می‌رسد که می‌توانید قایق پدالی کرایه کنید یا با قایق‌های اتوبوسی بخشی از دریاچه را طی کنید و لذت ببرید. اطراف دریاچه نیز فضای مناسبی برای دوچرخه‌سواری، قدم زدن و ورزش وجود دارد. عکاسی هم از دیگر کارهای هیجان‌انگیزی است که در دریاچه خلیج فارس می‌توان انجام داد. بنابراین دریاچه خلیج فارس هم از تفریحات شبانه تهران است.

حال تصور کنید که شب شده و نور برج‌هایی که در اطراف منطقه دریاچه ساخته شده‌اند، درون دریاچه افتاده‌اند، این تصویر را در کمتر جایی از تهران خواهید دید و می‌توان انحصار آن را تنها برای دریاچه و برج‌های بلند اطراف آن در نظر گرفت! بیخود نیست که شب های تهران اینقدر معروف است.

  • آدرس دریاچه چیتگر: برای رسیدن به دریاچه کافی است که اتوبان همت را به غرب ادامه دهید تا وارد اتوبان خرازی شوید، سپس می‌توانید تابلوهای دریاچه را دیده و به آن برسید.

  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی: ایستگاه مترو چیتگر، بهترین و راحت‌ترین گزینه برای رسیدن به این دریاچه است.

  • ساعات استفاده از دریاچه: همه‌روزه از ساعت 6:00 صبح تا 24:00

دریاچه خلیج فارس تهران
دریاچه خلیج فارس در شب، عکس از آرشیو لست سکند، ادریس بهرام‌پور
دریاچه چیتگر
تهرانگردی شبانه در دریاچه خلیج فارس، عکس از آرشیو لست سکند، ادریس بهرام‌پور

آبشار تهران

در حوالی دریاچه چیتگر آبشار تهران نیز قرار گرفته که دیدن آن هم خالی از لطف نیست و می‌توانید به آن هم سری بزنید. آبنمای موزیکال آبشار تهران از جمله مواردی است که شما را مجبور به بازدید از این مجموعه در شب می‌کند. البته دیدن این نقطه از تهران در روز هم امکان‌پذیر است، اما شاید بعضی از مناظر را از دست بدهید. بنابراین آن را در تفریحات شبانه تهران قرار دادیم.

  • آدرس آبشار تهران: بزرگراه همت غرب، بعد از آزادگان، خروجی آبشار تهران

  • ساعات استفاده از بوستان: همه‌روزه از ساعت 6:00 صبح تا 23:30 شب

آبشار تهران
نمایی از آبشار تهران، عکس از آرشیو لست سکند، خدیجه عربی

 

تفریحات شبانه در تهران با شهربازی‌ها

احتمالا رنگارنگ‌ترین جاهایی که می‌توان در بین تفریحات شبانه تهران یافت، شهربازی‌ها هستند که اساس کار آن‌ها هم در شب است. شهربازی‌های تهران بر خلاف تصور تعداد زیادی دارند، اما مجهزترین و کامل‌ترین آن‌ها از نظر بازی‌ها، شهربازی ارم است که دارای سه فاز مختلف بوده و هر فاز نیز دارای بازی‌های مخصوص به خود است. این فازها خیلی از هم فاصله ندارند و می‌توانید پیاده از یکی به دیگری بروید، اما برای رسیدن، کمی باید صبور باشید.

  • آدرس شهربازی ارم: کیلومتر 4 اتوبان تهران کرج، بعد از عبور از بزرگراه ستاری، لاین کندرو به ارم می‌رسد.

  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی: ایستگاه متروی ارم سبز مخصوص همین شهربازی است، شما می‌توانید با تاکسی خود را به پارک برسانید، یا با پیاده‌روی طولانی  مدت این کار را انجام دهید.

  • ساعات استفاده از شهربازی: یکشنبه تا سه‌شنبه از 16:00 تا 02:00، چهارشنبه از 16:00 تا 04:00، پنج‌شنبه 14:00 تا 04:00، جمعه از 10:00 تا 04:00 و شنبه هم از 10:00 تا 14:00

شهربازی ارم تهران
شهربازی ارم تهران، عکس از آرشیو لست سکند، رضا

خیابان 30 تیر؛ شکم‌گردی شبانه در تهران

از هرچه بگذریم، بحث شکم‌گردی، چیز دیگری است! حال تصور کنید که در خیابانی سنگ‌فرش شده و پر از لامپ‌های رنگارنگ، غذاهایی خوشمزه با عطری دل‌انگیز در کنار ساختمان‌هایی زیبا قدم می‌زنید. از وعده‌های غذایی فرنگی تا ایرانی و فست فود و غذاهای عربی را می‌توان در این خیابان معروف پیدا کرد. خیابان 30تیر یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب است. حتی بعضی اوقات پلیس تردد اتومبیل را در این خیابان مسدود می‌کند تا عابرین با آسودگی بیشتری قدم بزنند و غذایی میل کنند.

خیابان‌هایی که مملو از عطر غذاهای لذیذ رستوران‌ها هستند، در تهران کم نیستند، خیابان پیروزی در شرق، خیابان ستارخان در غرب و خیابان اندرزگو در شمال و دولت آباد در جنوب، پر از رستوران‌های متنوع هستند و خیلی از اغذیه‌فروشی‌ها هم میز و نیمکت خود را در فضای باز چیده‌اند تا حس و حال بهتری را برای شما ایجاد کنند. خلاصه اگر به گشت و گذار با ماشین علاقه دارید و اشتیاقی به میل کردن غذا نیز دارید، از سیر و سیاحت شب‌های زنده در این خیابان‌ها غافل نشوید.

  •  آدرس 30 تیر: میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، خیابان 30 تیر

  • دسترسی با وسیله نقلیه عمومی: با مترو امام خمینی یا تاکسی‌های میدان امام خمینی خودتان را به میدان امام خمینی رسانده و خیابان امام خمینی را 10 دقیقه‌ای پیاده ادامه دهید تا به خیابان 30 تیر برسید.

خیابان سی تیر تهران
خیابان سی تیر تهران
خیایان سی تیر تهران
خیایان سی تیر از خیابان‌های بیدار تهران

پاساژگردی 

در کنار تفریحات شبانه تهران که پیشتر گفتیم و عمدتا در فضای باز هستند، خیلی از ما نبض حیات شب های تهران را در پاساژها و بازارهای آن می‌جوییم و ترجیح میدهیم برای تهرانگردی شبانه در مراکز خرید باشیم. این مراکز خرید که روز به روز نیز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود و هر کدام هم رنگ و لعاب خود را دارند، از سانا و پالادیوم در شمال تهران گرفته تا کوروش و تیراژه در غرب و پردیس سینمایی راگا در جنوب و دنیای نور در شرق و... را تشکیل می‌دهند. لیست کاملی از بهترین پاساژهای تهران را در این لینک می‌توانید ببینید.

پاساژهای تهران
پاساژهای تهران برای تهرانگردی شبانه؛ عکس از پویا دهقان

سخن آخر

از میان همه جاهای دیدنی تهران، مواردی را که مناسب گردش شبانه بود معرفی کردیم. در آخر با این همه گزینه‌ای که در اختیار دارید، حق انتخاب وسیعی در اختیارتان است تا بتوانید بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشید و ساعات خود را خیلی مفیدتر سپری کنید. با گستردگی تفریحات شبانه تهران، هیچ‌وقت بیکار نخواهید ماند، همیشه امکان کشف کردن یک جای جدید، تفریح جدید و... وجود دارد.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

نرگس کاظمی‌فرد
نرگس کاظمی‌فرد

سفر که به واژه‌ها پیوند می‌خورد، برایم مرزها را بی‌معنی می‌کند. گردشگری خواندم چون مفهوم سفر بیش از کلمه‌اش در ذهنم قد کشیده بود و ایرانشناسی خواندنم، دلیلش چیزی جز پیدا کردن ریشه‌هایم نبود. اما این ماجراجویی در مسیر واژه‌ها بود که علایقم را به سطح واقعیت رساند و مزه‌مزه کردن جهان را دوباره برایم ترجمه کرد.