از فی‌فی تا ریل‌وی مارکت، تایلند به روایت ما

2
از 1 رای
از فی‌فی تا ریل‌وی مارکت، تایلند به روایت ما

ما یه تور 14 روزه برای پوکت، پاتایا و بانکوک خریدیم به قیمت نفری 94 میلیون تومان. تاریخ سفر از 5 تا 19 آذر 1404 بود. هتل هر سه شهر 3ستاره بود که ما راضی بودیم. فروشنده تور تایلند تو تهران اصرار داشت که هتل بهتر با قیمت بیشتر رو انتخاب کنیم، ولی خیلی خوشحالم که به حرفش گوش ندادیم. من ترجیح می‌دم تو سفر هزینه کمتری بابت پرواز و هتل پرداخت کنم و پولم رو تو مقصد برای تجربه‌های جدید خرج کنم، چون معمولا فقط شب برای خواب به هتل می‌رم.

ساعت ۹ونیم شب از تهران به پوکت با هواپیمایی ماهان پرواز داشتیم. قبل از سفر با gpt صحبت کرده بودم که کدوم پنجره رو بگیرم که طلوع رو از هواپیما ببینم. گفته بود سمت راست و عقب‌تر از بال منظره بهتری به طلوع داره که همون رو شب قبل از سفر تو سایت هواپیمایی ماهان رزرو کردم. البته هوش مصنوعی کلا اشتباه گفته بود و سمت چپ هواپیما به طلوع دید داشت. تو پرواز ماهان شام و صبحانه سرو شد.

 روز اول 

ساعت ۷ و ۵۵ صبح به وقت پوکت رسیدیم. با ترانسفر رفتیم هتل جیراپورن هیل ریزورت و اتاق رو تحویل گرفتیم. هفته قبل به هتل ایمیل زده بودم که ما برای ماه عسل میایم و اون‌ها هم تخت اتاق رو با گل‌های رز طبیعی تزیین کرده بودن.

اتاق ما در هتل جیراپورن هیل ریزورت پوکت

اتاق ما در هتل جیراپورن هیل ریزورت پوکت

چمدان‌ها رو تو اتاق گذاشتیم و برای گردش به اطراف هتل رفتیم. چون ظهر بود هوا گرم بود و شهر تقریبا خلوت بود. از فروشگاه ۷۱۱ خرید کردیم. این فروشگاه در سرتاسر شهر همه جا دیده می‌شد. قیمت خوبی داره و تقریبا همه‌چیز می‌فروشه. غذا، نوشیدنی، مواد اولیه، لوازم آرایشی بهداشتی، میوه، هر چی بخوای تو سون ایلون پیدا می‌شه. ناهار رو توی هتل خوردیم و بعد برای استراحت به استخر هتل رفتیم.

ساعت ۸ شب پیاده راه افتادیم به سمت بنگلارود و خیابان اول و دوم. تو پوکت نرخ چنج به ازای هر 100 دلار آمریکا حدود 3150 تا 3200 بات تایلند بود. برای روز بعد از سطح شهر تور جیمز باند به‌همراه تماشای غروب خریدیم به قیمت نفری ۱۵۰۰ بات. جاهای مختلفی برای فروش تور بود که هر کدوم یه قیمتی می‌دادن. سعی کنید زیاد بگردید تا نرخ خوب گیرتون بیاد. تخفیف هم حتما بگیرید. روبه‌روی مرکز خرید جانگلیسون، یه خیابان پر از غذافروشی بود. رفتیم تو این خیابون و کلی خوراکی‌های مختلف خوردیم. این خیابون رو حتما برید و امتحان کنید. بعد رفتیم به سمت خیابون معروف پتونگ و ساحل. تو این ساحل قیمت هر صندلی ساحلی برای استراحت ۱۰۰ بات بود. تا حدود ساعت ۱ تو خیابون بودیم و بعد رفتیم به سمت هتل. پوکت شب‌های زنده‌ای داره و روزها تقریبا خبری نیست. از حدود 8 شب تا 3 نیمه شب شهر خیلی شاد و زنده ‌است.

مخارج روز اول: 4580 بات برای دو نفر که 3هزار بات برای تور جزیره جیمزباند بود.

 

روز دوم 

امروز می‌خواستیم به جزیره جیمز باند بریم. راننده ساعت ۹:۳۰ صبح اومد دنبالمون و به پورت رفتیم. حدود یک ساعت اونجا منتظر شدیم تا همه برسند. برای پذیرایی قهوه و بیسکوییت داشتن. قرص ضدتهوع هم بود که خوردیم تا توی قایق حالمون بد نشه. حدود ساعت ۱۱:۳۰ سوار قایق شدیم و حرکت کردیم. حدود ساعت ۱ روی کشتی ناهار به‌صورت بوفه سرو شد که شامل برنج و مرغ بود که خیلی خوشمزه نبود. سس تند و شیرینی داشت.

ناهار تور جزیره جیمز باند در قایق
ناهار تور جزیره جیمز باند در قایق

حدود یک ساعت رفتیم تا به جزیره جیمز باند برسیم. نزدیک جزیره قایق نگه داشت و یک سری قایق‌های کوچک‌تر اومدن، سوارشون شدیم و به جزیره جیمز باند رفتیم. نیم ساعت تو جزیره توقف داشتیم برای بازدید و عکاسی. جزیره قشنگی بود.

جزیره جیمز باند
جزیره جیمز باند

بعدش برگشتیم به قایق و حرکت کردیم به سمت کانوسواری. یک جا قایق وسط آب ایستاد و قایق‌های پارویی بهمون نزدیک شدن و هر دو نفر سوار یک قایق شدیم. هزینه این کانوسواری روی تور حساب شده بود و نیاز نبود پولی پرداخت کنیم. یک نفر پارو زن بود که ما رو جلوتر برد و ازمون عکاسی کرد. بهش 100 بات تیپ دادیم. جاهای قشنگی برد و کلی عکس قشنگ ازمون گرفت.

کانوسواری در آب‌های اطراف جزیره جیمزباند
کانوسواری در آب‌های اطراف جزیره جیمزباند

بعد به قایق برگشتیم و رفتیم یه جا برای شنا. قایق وسط دریا ایستاد تا شنا کنیم. طبقه بالای قایق یه سکوی شیرجه داشت که هر کسی می‌خواست از اونجا شیرجه می‌زد. یه سرسره آبی هم بود که میتونستیم از اونجا بریم توی آب. بعد از شنا، سوار قایق شدیم و برای برگشت راه افتادیم. غروب خورشید رو هم از توی قایق تماشا کردیم.

تماشای غروب دریا از قایق هنگام بازگشت از تور جزیره جیمزباند
تماشای غروب دریا از قایق هنگام بازگشت از تور جزیره جیمزباند

حدود ساعت ۶:۳۰ به اسکله رسیدیم و سوار ماشین شدیم و هر گروه به هتل برگشت. وقتی به هتل برگشتیم کمی استراحت کردیم، شام رو توی هتل خوردیم و آخر شب رفتیم بیرون. دوباره از همون خیابون غذافروشی، آب نیشکر و موچی گرفتیم و به سمت هتل برگشتیم.

موچی
موچی

خیابون‌های پوکت پر از مراکز ماساژ هست. تو راه برگشت به هتل رفتیم تای ماساژ گرفتیم. برای یک ساعت نفری ۳۰۰ بات. خیلی خوب بود و تمام خستگی‌مون از بین رفت. بعد به هتل برگشتیم.

مخارج روز دوم: 895 بات برای دو نفر

روز سوم

صبح دیرتر بیدار شدیم بعد از صبحانه از هتل موتور کرایه کردیم. موتوری که ما گرفتیم کلیک 180 سی‌سی بود و به ازای ۲۴ ساعت، ۳۵۰ بات پرداخت کردیم. 1000 بات هم دیپازیت دادیم که وقتی موتور رو دادیم بهمون پس داد. با موتور به سمت بیگ بودا حرکت کردیم. جاده خیلی قشنگ بود.

منظره جاده‌های پوکت
منظره جاده‌های پوکت

بازدید از مجسمه بیگ بودا به علت ریزش و رانش زمین تعطیل بود و از دور می‌تونستیم بایستیم و عکس بگیریم که پشت بیگ بودا بود. پیشنهاد میکنم تا زمانی که باز نشه، نرید.

بعد از اونجا رفتیم شهر قدیمی پوکت و اونجا چرخ زدیم و کمی خرید کردیم. برای دو روز بعد تور فی‌فی خریدیم به قیمت نفری 1200 بات. اول میگفت نفری 1800 بات که یاد گرفته بودیم تو این شهر باید چونه بزنیم. و با کلی چونه زدن قیمت رو رسوندیم به 1200 بات. بعد از خرید تور فی‌فی، به سمت یه ساحل نزدیک اونجا رفتیم. یه پارک ساحلی بود که ناهار رو اونجا خوردیم. ناهار با خودمون تو کوله‌پشتی برده بودیم. تو پارک ساحلی دم غروب یه مراسم جشن بود. پرس‌وجو کردیم و فهمیدیم افتتاحیه فستیوال گردشگری در پوکت هست. یه رژه خیلی قشنگ هم در پارک بود که ما نشستیم و تماشا کردیم. آخر مراسم هم آتیش بازی داشتن. دیگه شب شده بود و با موتور به سمت هتل حرکت کردیم. یک ساعت در هتل استراحت کردیم و مجدد با موتور رفتیم شهر را چرخیدیم و آخر شب به هتل برگشتیم.

مخارج روز سوم: 2312 بات برای دو نفر

روز چهارم

بعد از صبحانه رفتیم تا موتور را بنزین بزنیم و بیاوریم تحویل بدهیم. تو سطح شهر یه سری دکه هست که بنزین رو توی شیشه می‌فروشن. ازشون قیمت گرفتیم که خیلی گرون‌تر از پمپ بنزین می‌دادن. بنابراین تو گوگل مپ نزدیکترین پمپ بنزین شرکت شلز رو پیدا کردیم و رفتیم اونجا بنزین زدیم. موتور را با باک پر بهتون می‌دن و شما هم باید با باک پر تحویل بدید. بعد از تحویل موتور، وسایل برداشتیم و برای شنا و آفتاب گرفتن به سمت ساحل پاتونگ رفتیم. ساحل پوکت به نسبت پاتایا خیلی قشنگ‌تره. ظهر به هتل برگشتیم و تا شب در هتل استراحت کردیم. آخر شب برای شام بیرون رفتیم و قورباغه و دنده خوک کبابی خوردیم. خوشمزه بود. 

قورباغه کبابی
قورباغه کبابی

مخارج روز چهارم: 619 بات برای دو نفر

روز پنجم

امروز می‌خواستیم به جزیره فی‌فی بریم. صبح ساعت ۸ راننده دنبالمان آمد و حرکت کردیم به سمت اسکله. وقتی رسیدیم صبحانه مختصری خوردیم و بعد از توضیحات لیدر درباره مکان‌هایی که امروز می‌ریم، حرکت کردیم. قایق امروز یه قایق کوچیک تندرو بود.

قایق ما برای تور جزیره فی‌فی
قایق ما برای تور جزیره فی‌فی

اول رفتیم یه ساحل قشنگ برای شنا و عکاسی. برای ظهر رفتیم یه جزیره دیگه برای صرف ناهار. ناهار این تور خیلی باکیفیت و خوب بود. رستوران به صورت بوفه بود که خیلی کامل و خوشمزه بود.

ناهار تور جزیره فی‌فی در رستوران
ناهار تور جزیره فی‌فی در رستوران

بعد از ناهار رفتیم جزیزه میمون‌ها، کمی اونجا توقف داشتیم. این میمون‌ها وحشی هستن و گاز می‌گیرن. بیمه مسافرتی هم گاز گرفتن میمون پوشش نمی‌ده. بنابراین خیلی مراقب باشید و بهشون نزدیک نشید.

جزیره میمون‌ها
جزیره میمون‌ها

بعد رفتیم به جزیره فی فی و پارک ملی. فی‌فی جزو سواحل زیبای دنیا برای عکاسیه. خیلی زیبا بود و ساحل خاص و جذابی داشت. البته خیلی هم شلوغ بود.

ساحل زیبای فی‌فی
ساحل زیبای فی‌فی

بعد از بازدید و عکاسی به سمت قایق برگشتیم. یه گشت با قایق پارویی بود که باید هزینه جدا پرداخت می‌کردیم، نفری ۴۰۰ بات. کسایی که می‌خواستن رفتن. قایق برای شنا یه جا وسط دریا توقف کرد و برای شنا رفتیم. خود قایق جلیقه نجات داشت و هر کسی می‌خواست می‌تونست بپوشه. بعد از شنا مجدد سوار قایق شدیم و رفتیم یه جا برای اسنورکلینگ و پدل بورد. ما یه تودهنی برای اسنوکلینگ خریدیم نفری 100 بات و بقیه وسایل رو خود تور بهمون داد.

یه جا قایق توقف کرد و عینک رو زدیم و پریدیم توی آب، خیلی زلال بود و پر از ماهی‌های رنگارنگ بود. من قبل از سفر از دیجی‌کالا قاب ضدآب گوشی خریده بودم و اونجا زیر آب از ماهی‌ها فیلم گرفتم. بعد کمی هم پدل بورد سوار شدیم و دیگه برگشتیم. حدود ساعت ۵ اسکله بودیم و با ماشین رفتیم هتل. تور فی‌فی خیلی باکیفیت و خوب بود. بعد از کمی استراحت، رفتیم خیابون‌گردی. ما اون شب رفتیم ماساژ با روغن نفری 300 بات.

مخارج روز پنجم: 3200 بات برای دو نفر که 2400 بات برای تور جزیره فی‌فی بود.

 

روز ششم

ساعت ۱۲ از هتل پوکت چک اوت کردیم و با ترانسفر رفتیم فرودگاه پوکت برای پرواز به بانکوک و بعد رفتن به پاتایا. پرواز ما با تای‌ایر بود که خیلی خوب بود. پذیرایی قهوه و شیرینی دادن. صندلی من ردیف چپ هواپیما بود که غروب رو هم از هوا تماشا کردیم. بعد از رسیدن به بانکوک، با ترانسفر به سمت پاتایا رفتیم. ماشین سواری بود و حدود 1 ساعت راه بود. شب حدود ساعت ۸ رسیدیم به پاتایا. هتل ما ویز هتل پاتایا بود. یه هتل جمع و جور خودمونی. وسایل رو گذاشتیم و پیاده راه افتادیم به سمت واکینگ استریت و خیابون‌های اطرافش. پاتایا نسبت به پوکت شهر بزرگ‌تریه. هوای پاتایا خیلی گرم و شرجی بود. ما پیاده از هتل به سمت واکینگ استریت راه افتادیم. پاتایا هم مثل پوکت غذای خیابونی زیاد داشتن. نرخ چنج اینجا کمتر بود؛ به ازای هر ۱۰۰ دلار حدود 3150 بات می‌دادن؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم دلار رو توی پوکت چنج کنید. آخر شب به هتل برگشتیم و استراحت کردیم.

مخارج روز ششم: 1095 بات برای دو نفر

روز هفتم

روز بعد تصمیم گرفتیم توی هتل بمونیم و استراحت کنیم. بعد از صرف صبحانه، وسایل شنا رو برداشتیم و به استخر هتل رفتیم. هتل ما کوچیک و دنج بود. کنار استخر هتل یه باغ بود که تخت استخری داشت و می‌تونستیم طی روز اونجا استراحت کنیم. برای ناهار دیگه غذای تایلندی نمی‌خواستیم و دلمون برای غذاهای ایرانی تنگ شده بود. من از ایران غذای کنسروی برده بودم و اون روز پلو و قورمه سبزی خوردیم. کنسروها رو به رسپشن هتل دادیم تا برامون گرم کنه. تو پوکت و پاتایا هتل ما غذای کنسروی رو برامون گرم می‌کرد، ولی تو بانکوک هتل این کار رو نمی‌کرد. بهتون پیشنهاد می‌کنم حتماً از ایران با خودتون کنسروهای مختلف ببرید. من هانی خریده بودم که فقط قیمه و قورمه سبزی و پلو زعفرونی اون خوشمزه بود. 

تا غروب تو هتل موندیم و بعد پیاده رفتیم تا جاهای دیدنی پاتایا رو بیشتر کشف کنیم. پاتایا دو تا خیابون شلوغ داره. غذاهای خیابونی هم همش تو اونجاست. اون روز ما تصمیم گرفتیم به خیابون اول بریم که موازی خیابان ساحلیه. غذایی که اون شب ما خوردیم یه مدل برنج بود که توی آناناس سرو می‌شد و داخلش غذاهای دریایی مثل میگو و اسکوئید و آجیل داشتم. ما این غذا رو خیلی دوست داشتیم. بهتون پیشنهاد می‌کنم این غذا رو امتحان کنید.

برنج آناناسی
برنج آناناسی

تا نیمه شب تو خیابون‌ها بودیم و بعد به هتل برگشتیم.

مخارج روز هفتم: 473 بات برای دو نفر

روز هشتم

روز بعد تصمیم گرفتیم که موتور اجاره کنیم. یه موتور کلیک 150 سی‌سی اجاره کردیم به قیمت 250 بات برای 24 ساعت. تصمیم داشتیم جاهای دیدنی در تور پاتایا رو ببینیم. بنابراین اول به سمت بودای طلایی حرکت کردیم که نزدیک هتلمون بود. یه بودای بزرگ طلایی بود و اطرافش مجسمه‌های مختلفی از بودا و خداهای دیگه قرار داشت. بعد از اونجا به سمت معبد حقیقت حرکت کردیم. حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه با موتور راه بود. هزینه بازدید از معبد حقیقت نفری ۵۰۰ بات بود به همراه راهنمای انگلیسی زبان. البته لیدر به زبانهای دیگه هم داشتن، ولی فارسی نداشت.

برای زبان انگلیسی تقریبا هر 10 دقیقه یه گروه برای بازدید داشتن. به سمت معبد حقیقت حرکت کردیم. حین حرکت و بازدید، لیدر هم توضیحات لازم رو می‌داد. توضیحات لیدر حدود یک ساعت طول کشید و بعد برای عکاسی و گشتن تو معبد آزاد بودیم. جای خیلی قشنگی بود. بهتون پیشنهاد می‌کنم حتماً از این معبد بازدید کنید. تمام معبد از چوب ساخته شده بود، بدون استفاده از هیچ میخ یا پیچ. خیلی جذاب بود و برای عکاسی هم جای بسیار زیبایی بود.

معبد حقیقت
معبد حقیقت
معبد حقیقت
معبد حقیقت

بعد از اونجا تصمیم گرفتیم به سمت باغ نانگ نوچ بریم که حدود ۵۰ دقیقه با موتور راه بود. تو راه به فروشگاه سون ایلون رفتیم و یه ساندویچ آماده و نوشیدنی برای ناهار خوردیم. حدودای ساعت ۴ به نانگ نوچ رسیدیم. تقریبا جزو آخرین گروه بازدیدکننده بودیم. بلیت بازدید از باغ به همراه اتوبوس توریستی نفری ۷۰۰ بود. سوار اتوبوس شدیم. این باغ خیلی بزرگه و بهتون پیشنهاد می‌کنم حتماً بلیط رو به همراه اتوبوس توریستی بگیرید. اتوبوس از راه‌های مختلف این باغ می‌گذشت و ما تماشا می‌کردیم.

خیلی خیلی بزرگ بود. در انتهای مسیر اتوبوس توقف کرد و پیاده شدیم. بهمون گفتن نیم ساعت بگردیم و بعد دوباره سوار شیم و برگردیم. که ما بیشتر گشتیم و اتوبوسمون رفت و با ماشین‌های بعدی برگشتیم. عکس‌های خیلی قشنگی توی این باغ گرفتیم. این باغ تقریباً تمام گونه‌های گیاهی و جانوری رو تو بخش‌های مختلفش داشت. مجسمه‌هایی از دایناسورها در ابعاد واقعیشون هم بود که به نظر من جذاب‌ترین بخش این پارک بود.

باغ نانگ نوچ
باغ نانگ نوچ
باغ فرانسوی نانگ نوچ

باغ فرانسوی نانگ نوچ

دیگه شب شده بود و ما تصمیم گرفتیم از چند تا پاساژ هم دیدن کنیم و خرید کنیم. به سمت ترمینال ۲۱ حرکت کردیم که یه مرکز خرید خیلی بزرگ بود. در کنار اون چند تا مرکز خرید دیگه  و بازار هم بود. از این بازار سوغاتی هم خریدیم. تصمیم گرفتیم برای شام به فروشگاه بیگ‌سی بریم و غذا بخریم. خریدهامون رو کردیم و بعد از شام به سمت هتل برگشتیم.

مخارج روز هشتم: 4834 بات برای دو نفر

روز نهم

صبح روز بعد می‌خواستیم با موتور به سمت بودای لیزری بریم. صبح بعد از صبحانه با موتور حرکت کردیم. بودای لیزری جای قشنگی بود.

بودای لیزری
بودای لیزری

بعد برگشتیم تا موتور رو تحویل بدیم. تو راه به یه پمپ بنزین رفتیم و باک موتور رو پر کردیم. بعد از تحویل موتور به هتل برگشتیم و رفتیم استخر. غروب پیاده به سمت خیابون ساحلی پیاده رفتیم و شام رو بیرون خوردیم. آخر شب رفتیم ماساژ پا به قیمت نفری ۲۰۰ بات که خیلی خوب بود.

مخارج روز نهم: 903 بات برای دو نفر

روز دهم

روز بعد تصمیم داشتیم که به ساحل بریم. صبح بعد از صبحانه وسایلمون رو برداشتیم و به ساحل رفتیم. در کل، ساحل پوکت خیلی قشنگ‌تر بود و آدم‌ها بیشتر توی آب بودن یا آفتاب می‌گرفتن. ولی تو پاتایا خیلی آدم‌ها شنا نمی‌کردن، نمی‌دونم چرا! با اینکه ساحل هر دو شهر خیلی تمیز بود. تو راه برگشت مرغ کنتاکی برای ناهار خریدیم و از سون ایلون هم برنج پخته شده خریدیم که با ذائقه ما جور در میومد. بعد از ظهر رفتیم تای ماساژ گرفتیم نفری 200 بات. در کل قیمت ماساژ در پاتایا کمی ارزان‌تر از پوکت بود. در بانکوک مراکز ماساژ خیلی کم بود که خیلی هم گرون‌تر بودن. آخر شب به سمت واکینگ استریت رفتیم، چون شب آخرمون در این شهر بود.

مخارج روز دهم: 873 بات برای دو نفر

روز یازدهم

روز بعد، صبح هتل رو تحویل دادیم و ساعت ۱۰ راننده اومد دنبالمون تا به بانکوک بریم. حدود ساعت ۱۲ به هتل در بانکوک رسیدیم. هتل ما فوروم پارک بود. گفتن که اتاق رو ساعت ۲ بهمون تحویل می‌دن. ما هم چمدان رو گذاشتیم و تصمیم گرفتیم بریم به فروشگاه آیکیا. می‌خواستیم با بی تی اس و مترو بریم. توی نقشه ایستگاه‌ها رو پیدا کردیم و راه افتادیم. هزینه متروسواری در بانکوک برای این مسیر برای دو نفر 95 بات شد که کمی گرون بود. از آیکیا خریدهامون رو کردیم و همون جا هم ناهار خوردیم؛ میت بال معروف آیکیا.

ما کلا رفتیم بانکوک تا به فلوتینگ مارکت و ریل وی مارکت بریم. اینها بیرون از بانکوک هستن و باید با ماشین شخصی یا تور بانکوک رفت. تصمیم گرفتیم برای دیدن این دو جا تور بخریم. قیمتی که تورلیدر خودمون داده بود خیلی بالا بود. تو سطح شهر یه دکه فروش تور دیدیم و برای روز بعد تور خصوصی برای این دو مقصد خریدیم به قیمت ۶۰۰ بات برای دو نفر با ماشین شخصی. آخر شب به هتل برگشتیم و اتاق رو تحویل گرفتیم و استراحت کردیم.

مخارج روز یازدهم: 1834 بات برای دو نفر

روز دوازدهم

روز بعد راننده ساعت ۸ اومد دنبالمون و رفتیم فلوتینگ مارکت و ریل وی مارکت که بیرون از شهر بانکوک هستن. حدود یک ساعت و نیم بعد رسیدیم. اول به فلوتینگ مارکت رفتیم و چون ما فقط دو نفر بودیم، باید یه قایق خصوصی می‌گرفتیم. قیمتی که اول بهمون داد 3000 بات بود برای یک ساعت و نیم قایق سواری که خیلی زیاد بود. داشتیم پشیمون می‌شدیم از اینکه تور خصوصی گرفتیم. با کلی چانه زدن در آخر قبول کرد که ۲۳۰۰ بات بگیره. پول رو دادیم و سوار قایق شدیم. قایق توی رودخونه حرکت می‌کرد و در اطراف قایق‌های دیگه محصولات مختلفی می‌فروختن؛ از خوراکی گرفته تا لباس و وسایل دیگه. تجربه جذابی بود و بهتون پیشنهاد می‌کنم حتما برید.

فلوتینگ مارکت بانکوک
فلوتینگ مارکت بانکوک

وسط رودخونه یه جا برای بازدید از مزرعه نارگیل نگه داشت که پیاده شدیم. اونجا از آب نارگیل شیره نارگیل درست می‌کردن که تست کردیم. فلوتینگ مارکت خیلی خاص بود، قایق‌های دیگه به سمتمون میومدن و می‌خواستن خوراکی، غذا یا چیزهای دیگه بهمون بفروشن. هر جا می‌خواستیم قایق توقف می‌کرد. بهتون پیشنهاد می‌کنم اینجا چیزی نخرید؛ چون قیمت‌هاشون خیلی گرون بود. فقط تماشا کنید و عکس و فیلم بگیرید.

فلوتینگ مارکت بانکوک

فلوتینگ مارکت بانکوک

بعد از بازدید از اینجا، سوار ماشین شدیم و به ریل وی مارکت رفتیم. یه ریل قطار که اطرافش پر از مغازه است و وقتی قطار رد می‌شه، مغازه‌ها بساطشون رو از بیرون جمع می‌کنن و بعد دوباره وقتی قطار می‌ره، بساطشون رو پهن می‌کنن. اینجا قیمت‌ها خیلی بهتر بود. ما میوه‌های مختلفی از اینجا خریدیم. حدود ساعت ۲ بعد از ظهر قطار میومد. کمی قبل‌تر، مغازه‌ها شروع کردن به جمع کردن بساطشون و همه صف کشیدن تا رد شدن قطار رو ببینن. این منظره رو تو کلیپ‌های اینستاگرام دیده بودم. یشنهاد می‌کنم ریل وی مارکت رو حتماً برید.

راننده به ما گفته بود که تا هر وقت خواستیم بگردیم و یک جا منتظر ما می‌مونه. تا بعد از ظهر اونجا بودیم و بعد برگشتیم. از راننده خواستیم که ما رو به یه مرکز خرید ببره و اون هم مرکز خرید آیکون سیام رو پیشنهاد داد؛ یه مرکز خرید بسیار لوکس و زیبا.  آخر شب برای شام به پیتزاهات رفتیم و بعد از اینکه شام خوردیم به هتل برگشتیم.

مخارج روز دوازدهم: 3439 بات برای دو نفر

روز سیزدهم

امروز آخرین رو سفرمون بود. تو هتل موندیم و به استخر هتل رفتیم. استخر این هتل خیلی تمیز بود. در کل، هتل بانکوک خیلی بهتر از هتل دو شهر دیگه بود. غروب به سمت چاینا تاون رفتیم. برای اینکه شهر رو ببینیم، پیاده رفتیم. چاینا تاون یه خیابون چینیه که پر از غذاخوری‌های مختلفه. خیابون کاملا چینی‌ هست که فکر می‌کنی اومدی چین. اونجا شام خوردیم و آخر شب با گرب برگشتیم.

محله چینی‌ها در بانکوک
محله چینی‌ها در بانکوک

مخارج روز سیزدهم: 632 بات برای دو نفر

روز چهاردهم

امروز باید هتل رو تحویل می‌دادیم. تا ظهر وسایلمون رو جمع کردیم و یه سر هم به فروشگاه لوتوس ماکرو در نزدیکی هتل رفتیم و کمی خرید کردیم. بلیط برگشت ما ساعت ۱۰ شب بود. لیدر به ما گفت که ساعت ۳ ترانسفر میاد دنبالمون. حدود ۶ ساعت زودتر به فرودگاه رفتیم. تو فرودگاه کمی خوابیدیم، غذایی که با خودمون برده بودیم رو خوردیم و بعد به سمت گیت خروج حرکت کردیم و اینجوری سفرمون به پایان رسید.

مخارج روز چهاردهم: 485 بات برای دو نفر

سفر به تایلند تجربه فوق‌العاده‌ای بود و جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی این کشور بی‌نظیره. پیشنهاد می‌کنم حتماً این کشور زیبا رو در برنامه سفرتون قرار بدید.

 توصیه‌های کلی برای سفر تایلند

تو بانکوک صرافی برای چنج پول خیلی کمه. تو پاتایا هم نرخ چنج خیلی پایینه. بهتون پیشنهاد می‌کنم تو پوکت پولتون رو چنج کنید.

حتماً ماساژ برید. جزو بهترین تجربه‌های سفر به تایلنده. قیمت ماساژ تو بانکوک گرون‌تره. پاتایا کمی ارزان‌تر از پوکته.

غذاهای خیابونی رو امتحان کنید. خیلی خوشمزه‌ان.

از فروشگاه سون ایلون خرید کنید. همه جا تو سطح شهر پره.

فروشگاه بیگ‌سی هم برای خرید سوغاتی و خوراکی خیلی خوبه.

تو بانکوک، فروشگاه لوتوس ماکرو هم خیلی خوب بود.

ما تو این سفر پارک آبی نرفتیم. اگه دوست دارید تجربه کنید.

تو پاتایا حتماً معبد حقیقت و باغ نانگ نوچ رو برید. خیلی قشنگن.

در پوکت حتماً شهر قدیمی پوکت رو برید.

در بانکوک حتماً ریل وی مارکت و فلوتینگ مارکت رو برید.

از ایران غذاهای کنسروی و نان لواش با خودتون ببرید.

از ایران کاور ضدآب گوشی بخرید و ببرید. البته اونجا هم هست، ولی خب قیمتش بالاتره.

بهتون پیشنهاد می‌کنم از لیدر ایرانی که میاد هتل و بهتون تور می‌فروشه، خرید نکنید؛ چون قیمتی که میده خیلی بالاست و تورهای با کیفیت‌تری رو می‌تونید از سطح شهر بخرید.

گرب یه برنامه مثل اسنپه. باید سیم کارت تایلند بگیرید و بعد از ثبت نام، به‌راحتی ازش استفاده کنید. تور لیدر روز اول به ما سیم کارت تایلند داد.

تو تایلند توک‌توک هم هست، ولی وقتی می‌دیدن توریست هستیم، قیمت‌های خیلی بالایی می‌دادن. گرب قیمتش خیلی معقول‌تر بود.

مخارج 14 روز سفر برای 2 نفر: حدود 26 هزار بات، حدود ۸۰۰ دلار آمریکا (به نظرم هزینه‌ای که ما کردیم متوسط بود. پس ممکنه هزینه شما کمتر یا بیشتر از این مبلغ بشه.)

این سفرنامه برداشت و تجربیات نویسنده است و لست‌سکند، فقط منتشر کننده متن است. برای اطمینان از درستی محتوا، حتما پرس‌وجو کنید.

اطلاعات بیشتر