فصل 3 قسمت 10: مصر، سرزمین عجایب و رازها

4.2
از 29 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
مصر، سرزمین عجایب و رازها
20 مرداد 1401 08:00
2

900 x 530 copy.jpg

سفر ما به کشورهای مختلف جهان همچنان ادامه دارد و این بار به کشوری سفر کردیم که حتی با بارها بازدید از آن نیز نمی‌توان از شگفتی‌هایش سردرآورد! در این اپیزود رادیو ماجرا، همراه با امیر سودبخش و شادی شاه پسند سفر کردیم به مصر، سرزمین عجایب و رازها. با ما همراه باشید تا در این اپیزود از پادکست رادیو ماجرا به قلب یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های زمین سفر کنیم.

مهمان‌های این قسمت رادیو ماجرا

در این سفر «نگاه» عزیز از آلمان با ما همراه شدند که از 70 کشور بازدید کرده و در این قسمت از تجربه سفرش به مصر برایمان گفت. همراه بعدی ما در این سفر، سارای عزیز بودند که به مدت دو ماه، تنهایی به مصر سفر کرده‌اند و به دلیل تسلط به زبان عربی و دانش بالایی که در خصوص تاریخ مصر داشتند، دوره اقامتشان در مصر را بسیار حرفه‌ای و بومی سپری کردند.

به کدام شهرهای مصر سفر کردیم؟

در این اپیزود ابتدا به شهر های مهم مصر سفر کردیم. به شهر تاریخی و پر قصه اسکندریه رفتیم تا یادی از کتابخانه قدیمی و نابود شده این شهر مهم کرده باشیم و به یادآوریم که روزی اسکندریه محل تلاقی مسیرهای مهم دنیا بود و تجار از سراسر دنیا برای معاملاتشان به این قطب تجاری سفر می کردند. به شهر اقصر یا لاکسور رفتیم و از معابد باشکوهش گفتیم؛ معابدی که مثال آن‌ها در دنیا پیدا نمی شود و هر کدام قصه و داستان خاص خود را دارد.

حقایق جالب از مصر

و در آخر و از همه مهمتر، به شهر قاهره، مرکز تاریخی مصر سفر کردیم و از کروز بر روی رود نیل گفتیم، از جاذبه‌های تمام نشدنی‌اش صحبت کردیم و به بیشترشان هم سر زدیم. مهم‌ترین جاذبه‌های شهر قاهره را می‌توان سایت تاریخی جیزه و موزه مرتبط با آن دانست. در این سایت اهرام ثلاثه و مجسمه ابوالهول در نزدیکی هم، توانسته‌اند تصویر مصر باستان را تا حد زیادی زنده کنند و شکوه آن دوران طلایی را یادآور شوند. هم اکنون نیز این سازه‌های باشکوه بعد از گذشت قرن‌ها، برای بشر و تکنولوژی امروزی پر از معما و کشف نشده باقی مانده‌اند و بعضی برایشان سنگ‌های اهرام مصر پر از سوال و شگفتی است.

سپس به شاخصه های مهم مصر مانند مومیایی های عجیب و غریب‌شان و فراعنه پرداختیم. دیدیم که مومیایی‌ها چطور در کشف بخش‌هایی گمشده تاریخ به دانشمندان کمک کرده‌اند و فراعنه چه زندگی عجیب و متفاوتی با مردم عادی داشتند. از سبک زندگی مردم در آن تمدن و اعتقاداتشان گفتیم و به شگفتی دستاوردهای آن‌ها در خلق یک جامعه مدنی، متمایز و البته پیشرو درود فرستادیم.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.