مکان های دیدنی استانبول در شب؛ دیدنی هایی برای گردش شبانه

3.6
از 10 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
شب ها در استانبول کجا برویم؟
14 آبان 1402 08:00
1

بسیاری از کسانی که به استانبول سفر می‌کنند، علاقه‌مندند حتی برای شب‌های سفرشان هم برنامه‌ریزی کنند و از تک‌تک دقایقشان بهره ببرند. به همین منظور، شناخت مکان های دیدنی استانبول در شب می‌تواند به برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر کمک کند. در استانبول پس از غروب خورشید هم مکان‌هایی برای دیدن هست و کارهایی که می‌توانید برای لذت بردن از سفر خود انجام دهید، کم نیستند. از محله‌های شلوغ و خیابان‌های پرجنب‌وجوش گرفته تا کافه‌ها و رستوران‌های متعدد، موجب سرزندگی شب‌های استانبول شده‌اند. در این مطلب از بلاگ لست‌سکند، شما را با این دیدنی‌های شبانه آشنا می‌کنیم.

lastsecond.ir-istanbul-attractions-at-night-cover.jpg

مکان های دیدنی استانبول در شب کدام‌اند؟

فواره موزیکال مقابل مسجد آبی، برج دختر، منطقه اورتاکوی، خیابان استقلال و میدان تکسیم، پل بسفر، برج گالاتا، منطقه آرناواتکوی، تپه پیر لوتی، تپه چاملیجا، پارک بیشه و برج سفیر، همگی از مکان های دیدنی استانبول در شب هستند. این دیدنی‌ها برای کسانی که اهل شب گردی در استانبول هستند، می‌تواند مقصد مناسبی باشد؛ به‌خصوص اگر با تور بلندمدتی مثل تور استانبول ۷ شب و ۸ روز  به سفر آمده باشند و زمان کافی برای گشت‌وگذار در شهر داشته باشند.

فواره موزیکال (Musical Fountain)

مسجد آبی که با نام مسجد سلطان احمد نیز شناخته می‌شود، در تمام ساعات دیدنی است. پارک سلطان احمد در طول روز، معمولاً مملو از فروشندگان خیابانی است که غذاهای عجیب‌وغریب می‌فروشند. در رویدادهای خاص یا ماه رمضان، مسجد آبی و پارک سلطان احمد به‌زیبایی تزیین می‌شوند. عصرها، فواره نورانی در این منطقه فعال می‌شود. این فواره موزیکال در چند قدمی جاهای دیدنی استانبول مانند کاخ توپکاپی و ایاصوفیه قرار دارد و یکی از دیدنی‌ های استانبول در شب محسوب می‌شود. هوای شب‌های پاییزی که آن‌چنان سرد نیست، برای قدم زدن در این محله‌ها مناسب است و یکی از تفریحات شبانه استانبول می‌تواند تماشای این فواره موزیکال باشد. پس اگر با تور استانبول آبان همراه شدید، تماشای این مسجد در شب را فراموش نکنید.

معروف‌ترین مساجد استانبول کدام‌اند؟

موقعیت دقیق میدان سلطان احمد

lastsecond.ir-Istanbul attractions at night.jpg
فواره موزیکال، از مکان های دیدنی استانبول در شب

برج دختر (Maiden's Tower)

اگر بودجه سفر دریایی در بسفر را ندارید، این منطقه می‌تواند همان منظره را به‌صورت رایگان در اختیار شما بگذارد. تماشای غروب خورشید تقریباً در هر نقطه از استانبول یک تجربه بی‌نظیر است. اگر می‌خواهید منظره منحصربه‌فردی از غروب آفتاب داشته باشید، می‌توانید به منطقه سالاجک در اسکودار (Üsküdar) بروید و هنگامی که خورشید غروب می‌کند، سایه‌ای از برج دختر را در پس‌زمینه ببینید. غروب خورشید ممکن است تنها چند دقیقه طول بکشد؛ اما این زمان کافی است تا در جادوی استانبول غرق شوید. این منطقه به‌عنوان یکی از بهترین مکان های دیدنی استانبول در شب و البته از تفریحات رایگان استانبول شناخته می‌شود؛ زیرا پس از غروب آفتاب نیز نورپردازی برج دختر بسیار دیدنی خواهد بود.

موقعیت منطقه اسکودار و برج دختر 

lastsecond.ir-Istanbul attractions at night 2.jpg
برج دختر، یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول در شب

منطقه اورتاکوی (Ortaköy)

این منطقه یکی از مکان های دیدنی استانبول در شب محسوب می‌شود و مملو از فروشندگانی است که سیب‌زمینی پخته ترکی (کومپیر)، به‌ویژه سیب‌زمینی اورتاکوی می‌فروشند. علاوه‌بر شکم‌گردی، در این منطقه می‌توانید از مسجد اورتاکوی بازدید کنید. سپس برای تماشای نورهای پل بسفر، به کنار دریا بروید. مسجد اورتاکوی در شب نورپردازی زیبایی دارد و منظره‌ای بی‌نظیر را در کنار بسفر به وجود می‌آورد که شب گردی در استانبول را دل‌چسب می‌کند. دیدن رنگ‌ها و نورهای منعکس‌شده در اقیانوس، یک شب به‌یادماندنی را برای شما به وجود می‌آورد. اگر به‌دنبال آرامش و تماشای بسفر غرق‌شده در نور هستید، این منطقه جایی است که باید از آن بازدید کنید.

موقعیت منطقه اورتاکوی

lastsecond.ir-Istanbul attractions at night 3.jpg
مسجد و محله اورتاکوی، از مکان های دیدنی استانبول در شب

خیابان استقلال (Istiklal St)

اگر از کسی بپرسید شب های استانبول کجا بریم، احتمالاً اولین پاسخی که دریافت می‌کنید، میدان تکسیم و خیابان استقلال خواهد بود. خیابان استقلال، شناخته‌شده‌ترین و توریستی‌ترین خیابان و یکی از دیدنی های استانبول در شب و اوقات دیگر به شمار می‌آید. زندگی شبانه استانبول در خیابان استقلال و فرعی‌هایش خلاصه می‌شود. همان‌طور که می‌توانید در روز از این خیابان زیبا لذت ببرید، علاقه شما به این پیاده‌راه در شب دوچندان خواهد شد.

تراموای نوستالژیک خیابان استقلال، توریست‌ها را در طول آن جابه‌جا می‌کند و منظره‌ای زیبا از کافه‌ها و رستوران‌ها، مغازه‌ها و خواننده‌های خیابانی را در اختیارشان قرار می‌دهد. ممکن است هنگام قدم زدن در این خیابان با یک یا چند گروه موسیقی خیابانی مواجه شوید و زمانی را به شنیدن سازوآواز آن‌ها اختصاص دهید.

موقعیت دقیق خیابان استقلال

lastsecond.ir-Istanbul attractions at night 6.jpg
خیابان استقلال، از مکان های دیدنی استانبول در شب

منطقه آرناوتکوی (Arnavutköy)

منطقه آرناوتکوی به‌دلیل وجود خانه‌های سنتی عثمانی و رستوران‌های دریایی بی‌نظیرش معروف است؛ اما در واقع یکی از جاهای دیدنی استانبول در شب هم به شمار می‌آید. این منطقه با کافه‌ها و رستوران‌های متنوع اشباع شده است و شما می‌توانید به بهترین رستوران‌های استانبول در این منطقه بروید. علاوه‌بر قدم زدن و لذت بردن در خیابان‌ها و تماشای خانه‌های قدیمی آرناوتکوی، فرصت تجربه زندگی و تفریحات شبانه استانبول نیز در این منطقه برای شما فراهم است.

موقعیت منطقه آرناوتکوی

lastsecond.ir-Istanbul attractions at night 8.jpg
منطقه آرناوتکوی، از جاهای دیدنی استانبول در شب

پل بسفر (Bosphorus Bridge)

تماشای پل بسفر در شب، یک تجربه به‌یادماندنی از شب گردی در استانبول است. این پل به‌دلیل نورپردازی بی‌نظیرش در شب، بسیار خیره‌کننده‌تر و جذاب‌تر است. این نماد استانبول می‌تواند پس‌زمینه زیبایی برای عکس‌های شبانه شما باشد. اگر در برخی از مناسبت‌های مهم تقویم استانبول مانند روز جمهوری در 29 اکتبر، در این شهر حضور داشته باشید، این شانس را دارید که هم‌زمان منظره پل و آتش‌بازی هیجان‌انگیز را تماشا کنید. پل بسفر یکی از مکان های دیدنی استانبول در شب است که بازدید از آن را نباید از دست دهید.

معروف‌ترین پل‌های استانبول کدام است؟

موقعیت دقیق پل بسفر

lastsecond.ir-Istanbul attractions at night 9.jpg

پل بسفر، یکی از بهترین مکان های دیدنی استانبول در شب 

 برج گالاتا (Galata Tower)

منطقه اطراف برج گالاتا مکانی عالی برای گذراندن عصرها و شب‌های استانبول است. اگر می‌خواهید هنگام غروب آفتاب، مناظر شگفت‌انگیزی از استانبول ببینید، باید از این برج بالا بروید. همچنین نورپردازی این برج در شب می‌تواند پس‌زمینه جذابی را برای عکاسی داشته باشد. علاوه‌بر آن، پل گالاتا یکی از جاهای دیدنی استانبول در شب است که به‌دلیل رستوران‌های دریایی بی‌نظیرش شناخته شده است. پس می‌توانید یکی از شب‌های سفر خود را به بازدید از برج و پل گالاتا اختصاص دهید و مطمئناً از این برنامه‌ریزی پشیمان نخواهید شد. اگر با تور استانبول ۵ شب و ۶ روز یا حتی تورهایی با مدت‌زمان کوتاه‌تر هم به استانبول می‌روید، منظره گالاتا در شب را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید و یکی از شب‌هایتان را به قدم‌زدن در اطراف برج اختصاص دهید.

موقعیت دقیق برج گالاتا

lastsecond.ir-Istanbul attractions at night 10.jpg
برج گالاتا و مناطق اطرافش، از جاهای دیدنی استانبول در شب

تپه پیر لوتی (Pierre Loti Hill)

این تپه که به نام رمان‌نویس مشهور فرانسوی پیر لوتی نام‌گذاری شده است. چشم‌انداز عالی از شاخ طلایی را در اختیار گردشگران می‌گذارد. با بازدید از این تپه استانبول، منظره‌ای بی‌نظیر از شب‌های این شهر خواهید داشت. چراغ‌های نورانی شهر و همچنین تمام نورپردازی‌های زیبا را می‌توان از این تپه مشاهده کرد. علاوه‌بر تماشا و ثبت عکس‌های زیبا از شب‌های استانبول می‌توانید در کافه تپه پیر لوتی، در آرامش شب‌های استانبول چای بنوشید و از سفرتان لذت ببرید. تپه پیر لوتی به‌عنوان یکی از پرطرف‌دارترین جاهای دیدنی استانبول شناخته می‌شود.

موقعیت دقیق تپه پیر لوتی

lastsecond.ir-Istanbul attractions at night 10.jpg
تپه پیر لوتی، از جاهای دیدنی استانبول در شب

تپه چاملیجا (Camlica Hill)

به معنای واقعی کلمه، بهترین منظره شهر را بر فراز تپه چاملیجا در سمت آسیایی استانبول و در ارتفاع 86 متر بالاتر از شهر تجربه خواهید کرد. قدم زدن در شیب تند تپه مناظر باشکوهی از هر دو سمت بسفر را در اختیار گردشگران می‌گذارد. در قله این تپه، یک مسجد زیبا با نام مسجد چاملیجا نیز وجود دارد. با این تفاسیر حدس بزنید که تماشای این مناظر در شب و دیدن نورهای زیبای شهر، چه حس بی‌نظیری در شما ایجاد می‌کند.

دیدنی های استانبول در شب و همین‌طور روز به‌قدری زیاد است که برخی تلاش می‌کنند با استفاده از گزینه‌هایی مثل تور اقساطی استانبول و با برنامه‌ریزی‌های دقیق، هزینه‌هایشان را مدیریت کنند و حتی کمتر خرج کنند؛ اما سفر به استانبول را از دست ندهند.

موقعیت دقیق تپه چاملیجا

lastsecond.ir-Istanbul attractions at night 11 1.jpg
تپه و مسجد چاملیجا، از جاهای دیدنی استانبول در شب

پارک و بیشه فتحی پاشا (Fethi Pasha Grove)

درهای پارک و بیشه فتحی پاشا برای همه کسانی که مایل‌اند در شب از مناظر باشکوه، محیط اجتماعی، فرهنگی و تاریخی این جاذبه گردشگری در کنار تنگه بسفر لذت ببرند، باز است. قدم زدن در این پارک زیبا و دیدنی از تفریحات شبانه استانبول محسوب می‌شود و فرصتی برای لذت بردن از لحظات شبانه سفر به‌ دور از شلوغی و سروصدای شهر را فراهم می‌کند. فتحی پاشا تعداد زیادی از کافه‌ها و رستوران‌های زیبا را در خود جای داده است که منظره جذابی را از شب‌های استانبول در اختیار شما قرار می‌دهند. پارک فتحی پاشا از جاهای دیدنی استانبول در شب است که می‌توانید شب‌های لذت‌بخشی را در آن سپری کنید.

موقعیت دقیق پارک و بیشه فتحی پاشا

fethi-pasa-korusu.jpg
پارک فتحی پاشا، از مکان های دیدنی استانبول در شب

برج سفیر (Istanbul Sapphire)

برج سفیر جزو جاهایی است که با توجه‌ به تعداد زیاد جاذبه‌های استانبول، شاید نامش کمتر در لیست جاهای دیدنی استانبول بیاید؛ اما از جنبه‌های مختلف باید آن را یکی از جاذبه‌های مهم این شهر دانست. برج سفیر برای سال‌ها جزو 5 برج بلند اروپا به حساب می‌آمد و همین ارتفاع، افراد زیادی را برای ثبت عکسی بر فراز شهر استانبول به این برج می‌کشاند.

اما فقط بلندی برج نیست که آن را برای توریست‌ها جذاب کرده است؛ بلکه امکانات متنوعش هم تأثیر فراوانی روی شناخته‌شدن و جذب گردشگران داشته است. البته هرچقدر امکانات برج زیاد باشد، عکاسی از تراس آن لذت دیگری دارد و دیدن نمای استانبول زیر پایتان در شب، به دور از هیاهو، همیشه ممکن نیست. البته امکان بازدید ۲۴ ساعته از این برج وجود ندارد و شما فقط تا ساعت ۱۰ شب، برای بازدید از این مکان دیدنی فرصت دارید.

موقعیت دقیق برج سفیر

a29cd645-ce55-4899-a44c-81e26777776f.jpeg
برج سفیر، یکی از بلندترین برج‌های استانبول 

سفر به استانبول با تور

استانبول بدون شک یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای ایرانی‌هاست. به همین دلیل هم آژانس‌های مختلفی تورهای استانبول را ارائه می‌کنند. برای پیدا کردن پکیجی متناسب با معیارهای شخصی‌تان، می‌توانید از صفحه تور استانبول لست‌سکند استفاده کنید و بهترین قیمت و هتل را در آن پیدا کنید. اگر هم برنامه مد نظرتان را نیافتید، کافی است سری به سفرساز بزنید تا مشاوران لست‌سکند سفری را که شما در ذهن دارید، طرح‌ریزی کنند.

سخن آخر 

تاریکی شب منظره جدیدی از جذابیت استانبول را به تصویر می‌کشد. پس از غروب آفتاب، زندگی شبانه استانبول شروع می‌شود و افق دیگری از این شهر را به نمایش می‌گذارد. مکان های دیدنی استانبول در شب محدود به مناطق نام‌برده‌شده نیستند. شما می‌توانید با توجه‌ به علاقه‌مندی‌های خود، جاهای بیشتری را برای گذراندن شب‌های سفرتان انتخاب کنید. ما سعی کردیم برخی از دیدنی های استانبول در شب را به شما معرفی کنیم تا چند گزینه برای گذراندن شب‌های سفرتان داشته باشید و این لحظات ناب را به تجربه‌ای بی‌نظیر تبدیل کنید.

مطمئناً در سفر به استانبول، این شهر زنده و شاد، نمی‌خواهید شب‌ها را در اتاق هتلتان بگذرانید. اگر شما هم پیشنهادی برای جاهای دیدنی استانبول در شب دارید یا تجربه بازدید از آن را داشته‌اید، می‌توانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!