جاهای تفریحی استانبول؛ تفریحات استانبول و فعالیت های پیشنهادی

4.6
از 27 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
جاهای تفریحی استانبول؛ آدرس و قیمت بهترین تفریحات و فعالیت های پیشنهادی
07 بهمن 1402 08:00
3

جاهای تفریحی استانبول، بسیار متعدد و متنوع هستند. گردشگرانی که به این شهر می‌روند، حتماً رفتن به بهترین مکان های تفریحی استانبول را هم در برنامه‌شان قرار می‌دهند. تنوع تفریحات استانبول به‌گونه‌ای است که می‌توانیم هریک از این جاهای تفریحی را در دسته‌بندی ویژه‌ای قرار دهیم؛ از پارک‌های آبی و موضوعی گرفته تا مکان‌های فرهنگی و حمام ترکی و بسیاری از تفریحات دیگر. در این مطلب از مجله لست‌سکند، بهترین تفریحات و فعالیت های پیشنهادی در استانبول را بررسی و با قیمت، ساعت کاری و موقعیتشان روی نقشه، آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند
تفریحات استانبول؛ از هیجان‌انگیزترین تا بهترین تفریحات استانبولفعالیت های پیشنهادی در استانبولتفریحات آبی استانبول؛ از قدم زدن در اسکله تا غواصیسواحل استانبولپارک‌های آبی استانبولغواصی در استانبولمراکز تفریحی استانبول؛ تم‌پارک‌های هیجان‌انگیز و متنوعفارستانبولمینیاتورکدلفیناریوم استانبولآکواریوم استانبولویالندلگولند استانبوللونا پارک بوستانجیپارک‌های استانبول؛ طبیعت و استراحت در کنار همپارک امیرگانپارک فیندیکلیپارک ییلدیزپارک آتاتورکپارک فاتححمام ترکی؛ از سنتی‌ترین جاهای تفریحی استانبولمکان‌های فرهنگی در جاهای تفریحی استانبولسینما و تئاترهای استانبولسماع در استانبولمکان های تفریحی استانبول برای جواناناتاق فرار فرانکنشتاینموزه توهمات استانبولقایق‌های کروز در تنگه بسفرمکان های تفریحی استانبول در دل پاساژهاونیزیا مالویاپورت آسیاپارک برفی توریومبهترین مکان‌های تفریحی مناسب عکاسی در استانبولپل گالاتاتپه پیرلوتیتپه چاملیجامحله‌های استانبولپله‌های رنگین‌کمانی استانبولخرید تور استانبول

تفریحات استانبول؛ از هیجان‌انگیزترین تا بهترین تفریحات استانبول

فارستانبول، لگولند، ویالند، دلفیناریوم، مینیاتورک، لونا پارک بوستانچی، پارک امیرگان، پارک آتاتورک، پارک فاتح، حمام ترکی، سماع در استانبول، ونیزیا مال، پارک برفی توریوم، پل گالاتا، تپه پیرلوتی، پله‌های رنگین کمانی استانبول و تفریحات آبی استانبول مثل آکوا مارین، برخی از بهترین تفریحات استانبول هستند. در این میان، دسته‌بندی‌هایی هم وجود دارد که شامل چند زیرشاخه می‌شوند و آن‌ها هم جزو بهترین تفریحات استانبول قرار می‌گیرند. با توجه به این تفریحات و جاهای تفریحی در استانبول که نام بردیم، شما با هر سلیقه‌ای که دارید، می‌توانید فعالیت مناسبی را برای خودتان انتخاب کنید.

فعالیت های پیشنهادی در استانبول

فعالیت های پیشنهادی در استانبول شامل پارک آبی، کروزسواری، دوچرخه‌سواری و عکاسی در نقاط مختلف شهر می‌شود. پارک‌های آبی به‌دلیل امکاناتی که دارند، جذاب هستند و کروز و دوچرخه و عکاسی هم بیشتر به‌دلیل مناظری که در شهر وجود دارد، به شما توصیه می‌شود؛ چراکه نمی‌توانید آن‌ها را در جاهای دیگری پیدا کنید. یکی از اصلی‌ترین فعالیت های پیشنهادی در استانبول، این است که سوار ترن هوایی شهربازی ویالند شوید. براساس ادعای ویالند، چهارمین ترن هوایی برتر جهان در این شهربازی قرار دارد که در مدت 3 ثانیه به سرعت 110 کیومتر بر ساعت می‌رسد. یکی دیگر از فعالیت های پیشنهادی در استانبول، استفاده از زیپ‌لاین نکاش تپه است. این زیپ‌لاین در کنار تنگه بُسفُر قرار گرفته و منظره‌ای زیبا را از این تنگه و اطرافش نمایش می‌دهد. شما می‌توانید با سرعت حداکثر 80 کیلومتر، با این زیپ‌لاین جابه‌جا شوید.

راهنمای کامل سفر به استانبول

تفریحات آبی استانبول؛ از قدم زدن در اسکله تا غواصی

کافی است به موقعیت جغرافیایی استانبول روی نقشه نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که می‌توانید در این شهر از انواع تفریحات آبی استفاده کنید. شما در جای‌جای شهر استانبول کافه‌هایی را می‌بینید که در کنار آب ساخته شده‌اند. یکی از تفریحات معمول جوانان استانبولی، جمع شدن دور هم در یکی از سواحل شهر است. بنابراین اگر در فصل‌های گرم به استانبول سفر می‌کنید، فراموش نکنید تفریحات آبی را به‌عنوان یکی از تفریحات استانبول در نظر بگیرید.

سواحل استانبول

اگر قصد آب‌تنی در آب‌های استانبول را دارید، ساحل بیوک چکمجه می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. برخی این ساحل را زیباترین ساحل استانبول می‌دانند. ساحل سولار هم در شمال استانبول، جای مناسبی برای شنا کردن و لذت‌بردن از هوای‌ آفتابی است. این دو ساحل از بهترین و محبوب‌ترین ساحل‌های استانبول هستند؛ اما در منطقه استانبول دست‌کم 10 ساحل دیگر هم وجود دارد.

اگر به‌دنبال محیطی رمانتیک با منظره دریا هستید، سواحل استانبول بهترین جا برای پیاده‌روی‌های طولانی در حاشیه ساحل است. در استانبول بیشتر خط‌ ساحلی به فضای مناسبی برای قدم زدن، دوچرخه‌سواری و تفریحاتی از این دست تبدیل شده است. برخی از این پارک‌های ساحلی عبارت‌اند‌ از: ساحل امیرگان، ساحل مودا، راه ساحلی اوچکودار و ساحل تارابیا.

پارک‌های آبی استانبول

همه تفریحات آبی استانبول به دریا ختم نمی‌شود. پارک‌های آبی هم از محبوب‌ترین مکان های تفریحی استانبول ترکیه هستند. ازجمله این پارک‌ها، کلاب دلفین و آکوامارین است. هرکدام از پارک‌های آبی استانبول ویژگی‌های خود را دارند که در مطلبی جداگانه به‌صورت کامل آن‌ها را معرفی کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم اگر با دوستانتان به استانبول سفر می‌کنید، حتماً پارک‌های آبی استانبول را به‌عنوان تفریحات آبی استانبول تجربه کنید.

پارک آبی آکوآمارین
پارک آبی آکوا مارین

غواصی در استانبول

غواصی، یکی دیگر از تفریحات آبی استانبول است که خیلی‌ها را جذب می‌کند. شما می‌توانید به‌سادگی به یکی از کلوب‌های ساحلی استانبول سر بزنید؛ برای مثال، کلوب گورو، تک‌اکسپلور و ایسپرمچت ازجمله جاهای تفریحی استانبول هستند که در آن‌ها امکان غواصی وجود دارد. البته اگر قصد سفری مقرون‌به‌صرفه دارید یا با تور اقساطی استانبول سفر می‌کنید که هزینه‌های سفرتان کمتر شود، غواصی انتخاب مناسبی برای شما نیست؛ چون به‌طور متوسط هزینه یک بار غواصی از حدود 2 هزار لیر شروع می‌شود.

غواصی.jpg
غواصی در استانبول

مراکز تفریحی استانبول؛ تم‌پارک‌های هیجان‌انگیز و متنوع

خیلی از ما دوست داریم برای تعطیلات و روزهای سفر به سراغ تم پارک‌ها برویم. بسیاری از گردشگران، تم پارک های استانبول را بهترین تفریح استانبول می‌دانند؛ مکان‌هایی که براساس یک موضوع خاص، تفریحات مختلفی را طراحی کرده‌اند. گاهی این پارک‌ها برای آشنایی بیشتر شما با یک علم یا شاید هم طبیعتی خاص باشد و گاهی هم صرفاً برای بالا بردن سطح آدرنالین خونتان است. در ادامه، سراغ تعدادی از تم‌پارک‌های این شهر به‌عنوان بخشی از مراکز تفریحی استانبول می‌رویم.

فارستانبول

این مجموعه جای خوبی برای تجربه کردن کارهای هیجان‌انگیز است. از زیپ‌لاین تا یک تاب غول‌آسا برای کسانی که دوست دارند آدرنالین بسوزانند، وجود دارد. این تم پارک برای سنین مختلفی طراحی شده است و همه اعضای خانواده می‌توانند از بودن در این مجموعه لذت ببرند. اگر شما به هیجان علاقه دارید، باید به فارستانبول که یکی از بهترین تفریحات استانبول است، سر بزنید؛ به‌ویژه اگر زمان کافی دارید و تور استانبول ۵ شب و ۶ روز را برای سفرتان انتخاب کرد‌ه‌اید. ازجمله جذاب‌ترین بازی‌های فارستانبول می‌توان به جنگل‌نوردی با طناب، دیوارنوردی، زیپ‌لاین، سقوط آزاد و تاب غول‌آسا اشاره کرد.

  • قیمت بلیط فارستانبول: شروع از 80 لیر

  • ساعت کاری فارستانبول: 10 صبح تا 6.5 عصر

  • آدرس پارک فارستانبول: جنگل کمربورگاز

موقعیت دقیق فارستانبول روی نقشه

forestanbul.jpg
نمایی از فارستانبول، از بهترین تم‌پارک‌های استانبول

مینیاتورک

یکی دیگر از فعالیت های پیشنهادی در استانبول، رفتن به مینیاتورک است. این پارک، مجموعه بزرگی از ماکت‌های مربوط به جاذبه‌های دیدنی ترکیه را در خود جای داده و مناسب کسانی است که دوست دارند همه جاذبه‌ها را ببینند؛ اما فرصت کافی ندارند. شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از وسایل حمل‌ونقل در استانبول، به مینیاتورک بروید. در این پارک بیش از 100 ماکت مختلف وجود دارد و بااینکه بیشتر به جاذبه‌های ترکیه تعلق دارد؛ اما مکان های دیدنی دیگر کشورها نیز در میان ماکت‌ها دیده می‌شود. شاید جالب باشد بدانید برخی از ماکت‌ها تا 25 برابر کوچک‌تر از اندازه واقعی هستند. 

  • قیمت بلیط مینیاتورک: شروع از 350 لیر

  • ساعت کاری مینیاتورک: 9 صبح تا 6 عصر

  • آدرس مینیاتورک: منطقه بی‌اغلو

موقعیت دقیق مینیاتورک روی نقشه

miniaturk.jpg
مینیاتورک، از مراکز تفریحی استانبول

دلفیناریوم استانبول

دلفیناریوم استانبول، بزرگ‌ترین مجموعه دلفیناریوم در اروپا محسوب می‌شود. این مجموعه جزو جاهای تفریحی استانبول است که به شما امکان دیدن دلفین‌های تربیت‌شده و حرکات نمایشی آن‌ها را می‌دهد. اگر شما به‌خوبی به شنا مسلط باشید، ممکن است اجازه شنا در این استخر را به شما بدهند. دلفیناریوم می‌تواند برای علاقه‌مندان به تفریحات آبی استانبول بسیار جذاب باشد. 

  • قیمت بلیط دلفیناریوم: شروع از 1300 لیر

  • ساعت کاری دلفیناریوم: از 2 ظهر تا 5 عصر

  • آدرس دلفیناریوم: منطقه ایوپ

موقعیت دلفیناریوم استانبول روی نقشه

dolphinarium.jpg
دلفیناریوم، یکی از فعالیت های پیشنهادی در استانبول

آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول هم این روز‌ها به یکی از بهترین تفریحات استانبول تبدیل شده‌ است. هرچند که دیدن گونه‌های مختلف ماهی برای همه می‌تواند جذاب باشد؛ اما آکواریوم پیشنهاد ویژه ما به کسانی است که دنبال لوکشینی خاص می‌گردند. در این مجموعه می‌توانید انواع ماهی‌ها را در قسمت‌های مختلف آکواریوم ببینید. مساحت این آکواریوم به بیش از 22 هزار متر مربع می‌رسد و بیش از 17 هزار گونه آبزی را در خود جای داده است. 

  • قیمت بلیط آکواریوم استانبول: شروع از 600 لیر

  • ساعت کاری آکواریم استانبول: 10 صبح تا 7 عصر، جمعه‌ها تعطیل

  • آدرس آکواریوم استانبول: منطقه فلوریا

موقعیت آکواریوم استانبول روی نقشه

aquarium.jpg
آکواریوم استانبول، از بهترین تفریحات استانبول

ویالند

یکی از شهربازی‌های استانبول، ویالند یا اسفانبول است. ویالند، مجموعه تفریحی بزرگی است که از وسایل بازی و تفریحی ازجمله ترن و رفتینگ مصنوعی تشکیل شده است. این مجموعه در واقع محبوب‌ترین شهربازی ترکیه است که در مساحت 600 هزار متر مربعی بنا شده است. در ویالند بیش از 200 غرفه به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می‌کنند. همچنین در این مجموعه، رستوران، سینما، بولینگ و سایر تفریحات خانوادگی قرار گرفته است.

  • قیمت بلیط اسفانبول: شروع از حدود 1620 لیر

  • ساعت کاری اسفانبول: سه‌شنبه تا جمعه از 10 صبح تا 6 عصر، شنبه‌ها 11 صبح تا 8 شب، یکشنبه‌ها 11 صبح تا 7 عصر و دوشنبه‌ها از 1 ظهر تا 7 عصر

  • آدرس اسفانبول: منطقه ایوپ

موقعیت دقیق اسفانبول روی نقشه

ویالند.jpg
اسفانبول، یکی از بهترین فعالیت های پیشنهادی در استانبول

لگولند استانبول

اگر علاقه‌مند به لگو هستید، لگولند یکی از بهترین مکان های تفریحی استانبول برای شماست. مشهورترین بناهای جهان و استانبول را می‌توانید در مجموعه لگولند پیدا کنید. این مجموعه جزوی از مجموعه دیسکاوری برند جهانی لگو است و به‌ویژه برای کلکسیونرها و علاقه‌مندان تخصصی لگو، می‌تواند جالب باشد. فراموش نکنید که لگو یک تفریح صرفاً کودکانه نیست و در سراسر جهان پارک‌های لگویی بزرگی برای علاقه‌مندان از هر سنی وجود دارد. لگولند در یکی از بهترین مراکز خرید استانبول، یعنی مرکز خرید فروم، واقع شده است.

  • قیمت بلیط لگولند: شروع از 585 لیر

  • ساعت کاری لگولند: 10 صبح تا 5 عصر

  • آدرس لگولند: مرکز خرید فروم

موقعیت دقیق لگولند روی نقشه

legoland.jpg
نمایی از لگولند استانبول

لونا پارک بوستانجی

در استانبول، چند شهربازی وجود دارد، یکی از آن‌ها شهربازی بوستانجی در محله کادیکوی است. در واقع لونا پارک، یک پارک قدیمی است که در دهه 40 ساخته شده و دستگاه‌های آن در سال 2008 ارتقا داده شده‌اند. از وسیله‌های این پارک می‌توان به چرخ‌وفلک، ترن وحشت، تاب و قطار ریلی اشاره کرد. لونا پارک بوستانجی، یکی از جاهای دیدنی استانبول برای بچه‌ها محسوب می‌شود و گزینه مطلوبی برای گذراندن یک عصر خانوادگی همراه کودکان است.

  • قیمت بلیط لونا پارک بوستانجی: شروع از 60 لیر

  • ساعت کاری لونا پارک بوستانجی: از 2 ظهر تا 12.5 شب، شنبه و یکشنبه از 12 ظهر تا 12.5 شب

  • آدرس لونا پارک بوستانجی: محله کادیکوی

موقعیت دقیق پارک بوستانجی

bostanci-lunapark.jpg
پارک بوستانجی، از تفریحات استانبول

پارک‌های استانبول؛ طبیعت و استراحت در کنار هم

استانبول به‌دلیل قرار گرفتن در مجاورت دریای سیاه و دریای مرمره، طبیعت دیدنی و زیبایی دارد. به همین دلیل، پیشنهاد ما به شما این است که دیدن حداقل یکی از پارک‌های آن را در برنامه سفر خود قرار دهید. تعدادی از این پارک‌ها به‌عنوان جاهای تفریحی استانبول شناخته می‌شوند و حتی گاهی در ردیف بهترین جاهای دیدنی استانبول هم قرار می‌گیرند. امروزه افراد بسیاری از ایران برای عکاسی عروسی یا تفریح به پارک‌های استانبول می‌روند. در ادامه به تعدادی از این پارک‌ها اشاره می‌کنیم.

لیست جاهای دیدنی استانبول

پارک امیرگان

این پارک در محله امیرگان استانبول واقع شده است و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های عمومی شهر محسوب می‌شود. پارک امیرگان هر سال در بهار میزبان جشنواره گل‌های لاله می‌شود. این جشنواره یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت پارک امیرگان استانبول است. همچنین اگر شما به دیدن این جاذبه استانبول بروید، می‌توانید از سه عمارت زرد، صورتی و سفید که هرکدام یادگاری از سلطان‌های عثمانی هستند، دیدن کنید.

  • قیمت بلیط پارک امیرگان: رایگان

  • ساعت کاری پارک امیرگان: 24 ساعته

  • آدرس پارک امیرگان: حومه شهر استانبول در منطقه امیرگان

موقعیت دقیق پارک امیرگان روی نقشه

لست سکند-امیرگان .jpg
پارک امیرگان استانبول

پارک فیندیکلی

این پارک، یک مجموعه ساحلی است. اگر در مکان های تفریحی استانبول ترکیه به‌دنبال جایی برای تفریح تا اواخر شب می‌گردید، پارک فیندیکلی جای مناسبی برای شماست. پارک فیندکلی از آن دسته پارک‌هایی است که شما هنگام قدم زدن، می‌توانید تعداد زیادی توریست در آن ببینید و ازطرف‌دیگر امکانات گوناگونی مثل کافه و رستوران‌های مختلف برای استفاده شما در نظر گرفته شده است. همچنین این پارک نمای مناسبی برای تماشای تنگه بسفر دارد.  

  • قیمت بلیط پارک فیندیکلی: رایگان

  • ساعت کاری پارک فیندیکلی: 24 ساعته

  • آدرس پارک فیندیکلی: منطقه جهانگیر 

موقعیت دقیق پارک فیندیکلی استانبول روی نقشه

لست سکند-فیندکلی .jpg
پارک فیندیکلی، از جاهای تفریحی استانبول

پارک ییلدیز

این پارک، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های استانبول به شمار می‌رود و در گذشته از آن به‌عنوان باغ سلطنتی استفاده می‌شده است. پارک ییلدیز دو بخش دارد؛ بخش بیرونی و کارخانه چینی‌سازی. بخش بیرونی، در اختیار عموم مردم قرار دارد. در این باغ، عمارتی سلطنتی مربوط به سلطان محمد دوم قرار گرفته است. پارک ییلدیز یکی از بهترین جاهای تفریحی استانبول ترکیه است که در منطقه بشیکتاش قرار دارد.

  • قیمت بلیط پارک ییلدیز: رایگان

  • ساعت کاری پارک ییلدیز: 24 ساعته

  • آدرس پارک ییلدیز: منطقه بشیکتاش

موقعیت دقیق پارک ییلدیز روی نقشه

پارک ییلدیز استانبول
پارک ییلدیز استانبول

پارک آتاتورک

این پارک که در فاصله نیم‌ساعته از میدان تکسیم قرار دارد، یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم محسوب می‌شود. شاید در نگاه اول، یک پارک جنگلی ساده به نظر بیاید؛ اما امکانات رفاهی بسیار، کافی‌شاپ‌ها و مراسم بسیاری که در پارک آتاتورک برگزار می‌شود، آن را به یکی از مکان های تفریحی استانبول ترکیه تبدیل کرده است. پارک جنگلی آتاتورک در منطقه باکرکوی واقع شده است.

  • قیمت بلیط پارک آتاتورک: 5 لیر

  • ساعت کاری پارک آتاتورک: 24 ساعته

  • آدرس پارک آتاتورک: منطقه باکرکوی

موقعیت دقیق پارک جنگلی آتاتورک روی نقشه

اتاتورک.jpg
پارک آتاتورک، از مکان های تفریحی استانبول

پارک فاتح

پارک فاتح روی یک تپه و روبه منظره‌ای دیدنی است. دسترسی به آن چندان هم ساده نیست و باید یک پیاده‌روی طولانی در سراشیبی را انجام دهید. پارک فاتح از آن دسته تفریحات استانبول است که اگر به خلوتی و سکوت علاقه‌مندید و به‌دنبال یک منظره خوب از شهر و تنگه بسفر می‌گردید، انتخاب خوبی است. شما می‌توانید ازطریق قایق به اسکله آنادلو و سپس پارک فاتح بروید و از منظره مقابلتان لذت ببرید.

  • قیمت بلیط پارک فاتح: رایگان

  • ساعت کاری پارک فاتح: 24 ساعته

  • آدرس پارک فاتح: منطقه آنادلو

موقعیت دقیق پارک فاتح استانبول روی نقشه

لست سکند-فاتح .jpg
پارک فاتح، از جاهای تفریحی استانبول ترکیه

حمام ترکی؛ از سنتی‌ترین جاهای تفریحی استانبول

حمام در فرهنگ ترک جایگاه خاصی دارد و از گذشته یکی از مراکز تفریحی استانبو،ل همین حمام‌های سنتی بوده است که حکم اسپاهای امروزی را دارد. اگر از گشت‌وگذار خسته شده‌اید و نیاز به رفع خستگی و کمی آرامش دارید، حمام‌های سنتی بهترین انتخاب برای شما هستند. ازجمله جذاب‌ترین حمام‌های ترکی، حمام مهری ماه‌سلطان، حمام آقا و حمام خرم‌سطان است. اگر دوست دارید درباره جزئیات این حمام‌ها و خدماتشان بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب حمام‌های سنتی استانبول را بخوانید.

حمام ترکی.jpg
حمام سنتی ترکی

مکان‌های فرهنگی در جاهای تفریحی استانبول

تا اینجا تلاش کردیم از جاهای تفریحی استانبول برای سلایق مختلف بگوییم؛ اما همچنان این لیست ادامه دارد. نگران نباشید. تفریحات استانبول به‌اندازه‌ای است که در یک سفر با تور ترکیه از ابتدای صبح تا پایان هر روز می‌توانید از یکی به دیگری بروید. در ادامه، برخی از جاهای تفریحی استانبول را معرفی می‌کنیم که شاید برای مسافران سخت‌پسندتر مناسب باشند.

سینما و تئاترهای استانبول

اگر به‌دنبال یک شب خاص با حال‌وهوای هنری هستید، می‌توانید سراغ اپرا بروید. استانبول سالن‌های اپرای جذابی برای علاقه‌مندان به این هنر دارد. ازجمله این سالن‌ها، سالن اپرای ثریا در منطقه کادیکوی استانبول است که هر سال برنامه‌های جذابی را برای علاقه‌مندان روی صحنه می‌برد.

یکی دیگر از فعالیت های پیشنهادی در استانبول، دیدن فیلم است. اگر به زبان ترکی تسلط کافی دارید، سینماهایی با امکانات جالب در انتظار شماست. سینما اطس، سینما ماکسیم و سینما بی‌اغلو با امکاناتی متفاوت مانند صندلی‌های راحت و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های پخش صدا، می‌تواند یکی از تفریحات شبانه استانبول برای علاقه‌مندان به سینما محسوب شود. قیمت بلیط سینما در ترکیه به‌طور متوسط 170 لیر است.

لیست جاهای دیدنی استانبول در شب

سماع در استانبول

دیدن سماع درویشان هر سال هزاران نفر را از سراسر جهان به قونیه می‌کشاند. سماع، آیینی مذهبی است که با نوای نی و چرخیدن همراه است؛ اما نه‌فقط در قونیه، بلکه در استانبول هم می‌توانید سراغ سماع را بگیرید. برای دیدن سماع در استانبول می‌توانید به مرکز فرهنگی هوجا پاشا نزدیک به ایستگاه سیرکچی و خانه مولوی گالاتا در خیابان استقلال بروید. حداقل زمان این مراسم یک ساعت و هزینه تماشای این مراسم، حدود 1100 لیر است. گفتنی است که این مراسم هر روز ساعت 7 عصر اجرا می‌شود. اینجا یکی از جاذبه‌های نزدیک مترو استانبول هم محسوب می‌شود.

موقعیت دقیق مرکز فرهنگی هوجا پاشا روی نقشه

hoja pasha.jpg
سماع در مرکز فرهنگی هوجا پاشا

مکان های تفریحی استانبول برای جوانان

به‌غیر از کافه‌های استانبول که پاتوق جوانان و دیگر گروه‌های سنی هستند، معمولاً تفریحاتی که برای جوانان مناسب هستند، کمی متفاوت‌تر از تفریحاتی‌اند که عموم مردم در هر سن‌وسالی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. اگر اهل رفتن به اتاق‌های فرار هستید یا تجربه لیزرتگ دارید، مجموعه‌های زیادی در استانبول این تفریحات را ارائه می‌دهند. برخی از مشهورترین آن‌ها عبارت‌اند از: اسکیپیست، خانه ترسناک فرانکشتاین و آناهتار. این اتاق‌های فرار را می‌توانید در سطح شهر شناسایی کنید و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

یکی دیگر از مکان های تفریحی استانبول برای جوانان، مراکز واقعیت مجازی است. اگر شما هم به برنامه‌های VR (واقعیت مجازی) علاقه دارید، می‌توانید به این جاهای تفریحی استانبول سری بزنید. خانه وی آر، یکی از این مراکز است. یکی از جالب‌ترین تجربه‌هایی که می‌توانید در این حوزه به دست آورید، تجربه سماع از نوع واقعیت مجازی آن است. در مرکز فرهنگی هوجا پاشا، شما می‌توانید با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی، تجربه‌ای مشابه سماع درویشان را داشته باشید.

در استانبول همچنین باشگاه‌هایی برای کارتینگ،‌ پینت‌بال و ترامپولین وجود دارد؛ اما اگر باز هم راضی نشدید، تفریحات دیگری هم برای شما در نظر گرفته شده که اغلب گران‌تر هم هستند. یکی از آن‌ها، پرواز با هلیکوپتر بر فراز استانبول است. در ادامه، تعدادی از مکان های تفریحی استانبول برای جوانان را با جزئیات بیشتر معرفی می‌کنیم که گزینه‌های مختلفی را برای تفریح در استانبول پیش روی شما می‌گذارد.

اتاق فرار فرانکنشتاین

این اتاق فرار، در ژانر اتاق‌های فرار ترسناک قرار می‌گیرد. کسانی که این بازی را تجربه کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنند تا با گروه‌های حداقل 4 نفره بازی خود را انجام دهید؛ چراکه بازیکن‌ها از یکدیگر جدا می‌شوند و برخی از قسمت‌های بازی را به‌صورت تکی پیش می‌برند. دکتر فرانکنشتاین می‌خواهد یک ارتش جاویدان درست کند و با آن بر کل دنیا مسلط شود. مأموران تجسس این موضوع را فهمیده‌اند و می‌خواهند جلوی این پروژه را بگیرند که به‌تازگی هم شروع شده است. حالا این شمایید که در یک ساختمان 3 طبقه، حدود 60 دقیقه فرصت دارید که همه معماها را حل کنید و بازی را به سرانجام برسانید. نکته اینجاست که اتاق فرار فرانکنشتاین، به‌صورت انگلیسی هم اجرا می‌شود.

  • قیمت بلیط اتاق فرار فرانکنشتاین: شروع از 350 لیر برای دو نفر

  • ساعت کاری اتاق فرار فرانکنشتاین: 11 صبح تا 1.5 شب

  • آدرس اتاق فرار فرانکنشتاین: منطقه کادیکوی

موقعیت دقیق اتاق فرار فرانکنشتاین روی نقشه

lastsecond.ir-istanbul-entertainments-frankenstein-escape-room.jpg
نمایی از اتاق فرار فرانکشتاین، یکی از فعالیت های پیشنهادی در استانبول

موزه توهمات استانبول

این روزها بازار تفریحاتی که با خطای دید ذهن را به چالش می‌کشند، داغ است؛ مثل موزه توهمات در استانبول. این موزه برای عکاسی بسیار مناسب است و یک جای خوب برای کسانی است که با فرزندان خود به سفر می‌روند. شما می‌توانید ساعتی مفرح را در میان تصورات و تصویرهای جذاب و دیدنی بگذرانید و از هیاهوی استانبول به دور باشید. توجه کنید که بلیط‌فروشی این موزه تا 45 دقیقه قبل از بسته شدن موزه، فعالیت می‌کند.

  • قیمت بلیط موزه توهمات استانبول: بزرگ‌سالان 490 لیر، کودکان 5 تا 18 سال 390 لیر و کودکان کمتر از 4 سال رایگان

  • ساعت کاری موزه توهمات استانبول: یکشنبه تا پنجشنبه از 11 صبح تا 8 شب و جمعه و شنبه از 11 صبح تا 9 شب

  • آدرس موزه توهمات استانبول: منطقه بی‌اغلو

موقعیت دقیق موزه توهمات روی نقشه

لست سکند-توهمات .jpg
موزه توهمات، از جاهای تفریحی استانبول ترکیه

قایق‌های کروز در تنگه بسفر

برای لذت بردن از یک شب رؤیایی، می‌توانید سراغ قایق‌های کروز روی تنگه بسفر بروید. اغلب مردم این قایق‌ها را به‌عنوان یکی از بهترین جاهای تفریحی استانبول می‌شناسند. یک شام عالی در یک محیط رؤیایی، می‌تواند تجربه منحصربه‌فردی باشد. این قایق‌ها در بیشتر اسکله‌های روبه تنگه بسفر پهلو می‌گیرند و با توجه به هزینه‌ای که می‌پردازید، خدمات متنوعی را به شما ارائه می‌دهند.

  • قیمت بلیط قایق کروز تنگه بسفر: از حدود 860 لیر

  • آدرس قایق کروز: منطقه بسفر

تنگه بسفر.jpg
نمایی از تنگه بسفر

مکان های تفریحی استانبول در دل پاساژها

پاساژ، مال و بازار، برای خرید هستند؛ اما همیشه قرار نیست به‌قصد خرید به آن‌ها سر بزنیم. برخی از پاساژها با داشتن امکانات تفریحی، فرصت خوبی برای خوش‌گذرانی به شما می‌دهند. وجود مراکز تفریحی در پاساژ، بهترین فرصت برای کسانی است که علاقه‌ای به خرید ندارد و به‌عنوان همراه به‌سراغ پاساژها می‌روند. اگر با تور استانبول بهمن به این شهر می‌روید، پاساژها در این موقع از سال، بسیار جذاب‌تر می‌شوند. در ادامه با برخی از این پاساژها آشنا می‌شوید.

ونیزیا مال

ونیزیا مال از آن دسته مال‌هایی است که دیدنش قطعاً برای شما جذاب است. ونیزیا مال، یک ونیز کوچک در استانبول است که با ظاهر زیبایش قطعاً نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند. شما می‌توانید برای تفریح در این مرکز به سراغ رستوران‌ها و کافه‌های لوکس آن بروید. همچنین امکان قایق‌سواری در محیط پاساژ هم مهیاست.

با بهترین رستوران‌های استانبول آشنا شوید

  • قیمت بلیط ونیزیا مال: رایگان 

  • ساعت کاری ونیزیا مال: 10 صبح تا 10 شب

  • آدرس ونیزیا مال: منطقه قاضی عثمان پاشا

موقعیت دقیق ونیزیا مال روی نقشه

5fd0c460cf462.jpg
قایق‌سواری در ونیزیا مال، یکی از فعالیت های پیشنهادی در استانبول

ویاپورت آسیا

ویاپورت آسیا بیشتر از اینکه یک مجموعه تجاری باشد، با وجود دریاچه مصنوعی، شهربازی، مزرعه پونی و انواع رستوران و کافه یک مجموعه تفریحی است. شما می‌توانید با توجه به علایقتان، از امکاناتی که برای این مجموعه در نظر گرفته شده است،‌ استفاده کنید. خوب است بدانید که مساحت ویاپورت، نزدیک به 96 هزار متر مربع است و بیشتر از 190 مغازه را در خود جای داده است. بنابراین اگر به‌دنبال یک خرید مفرح هستید و دوست دارید همه اعضای خانواده از روزشان لذت ببرند، ویاپورت انتخاب خوبی است. در کنار همه این تفریحات، شما می‌توانید در ویاپورت آسیا، شاهد یکی از حراجی‌های استانبول باشید.

  • قیمت بلیط ویاپورت آسیا: رایگان

  • ساعت کاری ویاپورت آسیا: 10 صبح تا 10 شب

  • آدرس ویاپورت آسیا: منطقه ینی شهیر

موقعیت دقیق ویاپورت آسیا روی نقشه

ویاپورت آسیا.JPG
ویاپورت آسیا، یکی از جاهای تفریحی استانبول

پارک برفی توریوم

پارک برفی توریوم یک مرکز تفریحی در مرکز خرید توریوم است. این مجموعه یک زمستان دائمی در قلب استانبول است. در این پارک می‌توانید تجربه‌های مختلفی مثل اسکی، تیوب‌سواری و پاتیناژ را به دست آورید. این مجموعه برای تمامی سنین مناسب است و درصورتی‌که دوست دارید همه اعضای خانواده در کنار هم یک فعالیت جمعی را تجربه کنند، انتخاب خوبی برای شماست.

  • قیمت بلیط پارک برفی توریوم: 20 تا 27 لیر

  • ساعت کاری پارک برفی توریوم: 11 صبح تا 10 شب

  • آدرس پارک برفی توریوم: مرکز خرید توریوم

موقعیت دقیق پارک برفی توریوم روی نقشه

پارک برفی توریم.jpg
پارک برفی توریوم، از جاهای تفریحی استانبول

بهترین مکان‌های تفریحی مناسب عکاسی در استانبول

وقتی از تفریح حرف می‌زنیم، ذهن اغلب ما به‌سمت شهربازی‌ها و مجموعه‌های ورزشی می‌رود؛ اما برای بسیاری از مردم، هیچ تفریحی لذت‌بخش‌تر از قدم‌زدن نیست؛ به‌ویژه در شهر زنده‌ای مانند استانبول که هرچه هم در آن قدم بزنید، باز هم جایی برای کشف دارد. اگر شما هم به‌دنبال جای خوبی برای قدم‌زدن و عکاسی هستید، می‌توانید به بهترین لوکیشن‌های عکاسی استانبول سری بزنید. یک نکته مهم که بهتر است پیش از قدم‌زدن بدانید، شناخت محله‌های استانبول است که باعث می‌شود هم اقامتگاهتان را دقیق‌تر انتخاب کنید و هم برنامه بهتری برای تفریح در استانبول بریزد.

پل گالاتا

این پل، از پل‌های معروف استانبول و یکی از پل‌هایی است که دو بخش اروپایی و آسیایی ترکیه را به هم متصل می‌کند. اگر به‌دنبال تجربه پیاده‌روی و لذت‌بردن از منظره تنگه بسفر هستید، پل گالاتا انتخاب خوبی برای شماست. ازجمله بهترین مکان های تفریحی استانبول، همین پل و افرادی است که روی آن به ماهیگیری مشغول‌اند. خوب است بدانید هرچند کمتر از 30 سال از احداث پل گالاتا می‌گذرد؛ اما طراحی آن به دست داوینچی انجام شده است.

  • قیمت بلیط پل گالاتا: رایگان

  • ساعت کاری پل گالاتا: 24 ساعته

  • آدرس پل گالاتا: بین محله‌های گلدن هورن و بی‌اغلو

موقعیت دقیق پل گالاتا روی نقشه

Galata-Bridge-1.jpg
پل گالاتا، از جاهای تفریحی استانبول 

تپه پیرلوتی

به‌دنبال یک لوکیشن مناسب عکاسی با نمای زیبایی از استانبول هستید؟ تپه پیرلوتی مناسب شماست. برای این تپه به‌عنوان یکی از جاهای تفریحی استانبول، کافه و تله‌کابین هم در نظر گرفته شده است؛ بنابراین رسیدن به تپه آن‌قدرها هم سخت نیست. پیشنهاد اکثر مسافران این است که به‌دلیل خلوت بودن، پیش از غروب به آنجا بروید. شما می‌توانید از کافه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای که روی تپه قرار دارند هم استفاده کنید.

  • قیمت بلیط تپه پیرلوتی: رایگان 

  • ساعات کاری تپه پیرلوتی: 9 صبح تا 12 شب

  • آدرس تپه پیرلوتی: منطقه ایوپ

موقعیت دقیق تپه پیرلوتی روی نقشه

لست سکند-پیرلوتی .jpg
تپه پیرلوتی استانبول

تپه چاملیجا

شهر استانبول در اصل روی هفت تپه مختلف بنا شده است که تپه چاملیجا بلندترین آن‌هاست. به همین دلیل به آن بام استانبول هم می‌گویند. تپه چاملیجا یکی از مکان های تفریحی استانبول است. اگر به عکاسی علاقه‌مندید و دوست دارید در جاهای دنج قدم بزنید، می‌توانید به سراغ آن بروید. این تپه در منطقه آسیایی استانبول قرار دارد. مناطق آسیایی به‌دلیل حضور کمتر توریست‌ها، آرام‌تر و جای بهتری برای عکاسی هستند. قدم زدن روی تپه چاملیجا را می‌توان یکی از تفریحات رایگان استانبول به شمار آورد که بدون هیچ هزینه‌ای، حال‌وهوای لذت‌بخشی برای شما می‌سازد.

  • قیمت بلیط تپه چاملیجا: رایگان

  • ساعت کاری تپه چامیلجا: 10 صبح تا 9.5 شب

  • آدرس تپه چاملیجا: محله اسکودار

موقعیت دقیق تپه چاملیجا روی نقشه

Çamlıca-Hill-Istanbul.jpg
تپه چاملیجا، یکی از جاهای تفریحی استانبول

محله‌های استانبول

کادیکوی یکی از مشهورترین محله‌های بخش آسیایی استانبول است. خیابان‌های محله کادیکوی جای مناسبی برای تفریحات شبانه در استانبول محسوب می‌شود؛ زیرا پر از کافه و سینماست. پس اگر به‌دنبال جایی شبیه خیابان استقلال در بخش آسیایی استانبول هستید، سری به این محله بزنید. در واقع اگر به خیابان‌گردی در استانبول علاقه‌مندید، نباید کادیکوی را از دست بدهید.

بی‌اوغلو هم مشهورترین جا برای گردشگران است. شب‌های پرشور، غذاهای خیابانی، کافه‌ها، مراکز خرید و مکان‌های دیدنی بسیار، از ویژگی‌های این محله معروف استانبول است. قیمت تفریحات استانبول مختلف است، بی‌اغلو محله‌ای است که به معنای واقعی می‌توانید استانبول زنده را در آن بیابید و شاید حتی تا صبح روز بعد هم سکوت این محله را نبینید. پیش از رفتن به جاهایی مثل این منطقه، بهتر است از قیمت غذا در ترکیه هم آگاه باشید که حدود هزینه‌هایتان مشخص‌تر شود.

بی‌اغلو همیشه پر از مسافر است و تعدادی از بهترین هتل‌های استانبول هم در این محله هستند؛ اما اگر به‌دنبال گل سر سبد محله‌های استانبول می‌گردید و دوست دارید شاهد تنوعی بی‌مثال باشید، حتماً به میدان تکسیم، خیابان استقلال و دیگر مراکز تفریحی در استانبول در این محله سر بزنید. پرسه زدن در محله‌های استانبول، فرصت خوبی برای عکاسی را فراهم می‌کند. شناخت محله‌های استانبول باعث می‌شود هم اقامتگاهتان را دقیق‌تر انتخاب کنید و هم برنامه بهتری برای تفریح در استانبول بریزید.

بهترین محله‌های استانبول

istiklal-street-at-night.jpg
قدم زدن در خیابان استقلال، یکی از فعالیت های پیشنهادی در استانبول 

پله‌های رنگین‌کمانی استانبول

اگر به‌دنبال ثبت عکس‌های رنگارنگ از شهر هستید، پله‌های رنگین‌کمانی می‌تواند برای شما مناسب باشد. این پله‌ها در محله فاتح استانبول قرار گرفته‌ است. البته تجربه برخی از گردشگران نشان می‌دهد که ممکن است در زمان سفر شما به استانبول، این پله‌ها به زیبایی تصاویرش نباشد. بنابراین پیش از بازدید حتما درباره آن سؤال کنید. این پله‌ها در محل عبورومرور عمومی قرار دارد؛ بنابراین به رسیدگی‌های دوره‌ای مانند رنگ‌کاری نیاز دارد.

موقعیت دقیق پله‌های رنگین‌کمانی روی نقشه

لست سکند-پیرلوتی .jpg
پله‌های رنگین‌کمانی استانبول

خرید تور استانبول

استانبول، معمولاً اولین انتخاب کسانی است که می‌خواهند برای اولین بار به یک سفر خارجی بروند. البته بسیاری از گردشگران هم با تماشای جاهای دیدنی و تفریحات و جاذبه‌های این شهر، استانبول را به مقصد پرتکرار خودشان برای سفر تبدیل می‌کنند. چه جزو گروه اول باشید و اولین سفرتان به این شهر باشد و چه برای چندمین بار باشد که می‌خواهید به این شهر بروید، صفحه تور استانبول لست‌سکند، تنوع بسیار زیادی در تورها دارد و این تنوع باعث شده است تا شما با هر محدوده قیمت و در هر تاریخی که بخواهید، بتوانید تور مناسب برای سفرتان را پیدا کنید. با استفاده از فیلترهایی که در این صفحه وجود دارد، می‌توانید گزینه‌های خودتان را محدودتر کنید و انتخاب راحت‌تری را بین تورهای موجود انجام دهید.

سخن آخر

جاهای تفریحی استانبول کم نیست. برای مسافران، انتخاب تفریح مناسب با توجه به محدودیت زمان و هزینه، اغلب کار ساده‌ای نیست؛ به‌ویژه اگر شما قصد دارید که با تور استانبول نوروز به این شهر بروید، انتخاب‌های محدودتری برای جاهای تفریحی دارید و بهتر است از قبل، لیستی از آن‌ها را برای خودتان آماده کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که تورهای گردشگری به مقصد استانبول به‌طور معمول با توجه به نیازهای گوناگون مخاطبان برنامه‌ریزی می‌شوند و پیشنهاد‌های جذابی برای شما خواهند داشت. اگر تاکنون به استانبول سفر کرده‌اید، کدام‌یک از تفریحات استانبول را پیشنهاد می‌دهید؟

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.