تحویل ارز مسافرتی در فرودگاه؛ افزایش ارز مسافرتی برخی کشورها

0
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
10 بهمن 1390 00:00
0

بانک مرکزی از تمهیدات جدید در راستای یکسان سازی نرخ ارز خبر داد و با اعلام اینکه ارز مسافرتی در فرودگاه امام خمینی(ره) به مسافر تحویل داده می‌شود گفت: برای برخی کشورها با توجه به بعد مسافت امکان افزایش ارز مسافرتی تا سقف 1500 دلار برنامه ریزی شد. مهر نوشت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با توجه به سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز ترتیبات خرید و فروش ارز را به شرح ذیل جهت اجرا به کلیه شعب ارزی بانک‌ها ابلاغ کرد:

1- از تاریخ شنبه 8/11/1390سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز اعمال شد. در این راستا فروش ارز به بانکها صرفاً به نرخ رسمی ( مرجع ) بانک مرکزی خواهد بود لذا نرخ بازار فرعی از مکانیزم فروش ارز حذف می شود. بدیهی است کلیه مصارف ارزی که طبق مقررات به نرخ بازار فرعی تعیین می‌گردید با نرخ رسمی اعلامی از سوی بانک مرکزی تامین خواهد شد‌.

2- نرخ رسمی (مرجع) بانک مرکزی برای هر دلار آمریکا از روز شنبه 8/11/1390 در سطح 12260 ریال تعیین و کلیه نیازهای ارزی بانکها در چارچوب مقررات و بخشنامه های این بانک صرفاً با نرخ رسمی ( مرجع ) تامین شد.

3- ارز مسافرتی براساس بخشنامه شماره 1031/60 مورخ 5/11/1390 بانک مرکزی در فرودگاه حضرت امام خمینی ( ره ) به مسافر تحویل داده می شود. در مورد فرودگاههای بین المللی اصفهان ، شیراز ، تبریز ، مشهد ، بندرعباس و همچنین سایر مبادی خروجی کشور حداکثر تا آخر هفته آینده هماهنگی‌های لازم جهت اقدام مشابه به عمل خواهد آمد. متقاضیان خرید ارز مسافرتی با مراجعه به شعب ارزی بانک‌های ملی و ملت در سطح کشور، طبق مقررات به واریز ریالی ارز مسافرتی اقدام کرده و بانک مربوطه نسبت به صدور سند حسابداری / رسید حاوی : اطلاعات کامل از قبیل نام ،‌نام خانوادگی، کد ملی، شماره گذرنامه، آدرس و سایر مشخصات مسافر اقدام و یک نسخه از سند صادره را تحویل مسافر می کنند.

شعبه / باجه بانکهای مذکور مستقر در مبادی خروجی فرودگاه جهت پرداخت ارز در فرودگاه (پس از گیت خروجی و کنترل گذرنامه) در مقابل دریافت سند صادره پس از تطبیق مشخصات گذرنامه متقاضی، اقدام می‌کنند. تاکید می‌شود نرخ فروش ارز مسافرتی، نرخ مرجع بانک مرکزی بوده و میزان ارز مسافرتی براساس بخشنامه‌های قبلی بانک مرکزی خواهد بود.

ضمناً برای برخی کشورها با توجه به بعد مسافت امکان افزایش ارز مسافرتی تا سقف 1500 دلار برنامه ریزی شده و طی بخشنامه جداگانه‌ای ابلاغ خواهد شد.

4- براساس مقررات ارزی این بانک، خرید ارز از مسافرین خارج از کشور (اعم از ایرانی و خارجی) در بانک‌های مستقر در فرودگاه‌های بین المللی نیز علاوه بر شعب ارزی بانک‌ها در سراسر کشور صورت می گیرد.

بدیهی است در این خصوص نرخ مندرج در تابلوی بانک‌های فوق که براساس نرخ مرجع بانک مرکزی تعیین شده است، ملاک عمل خرید و فروش ارز قرار می گیرد.

منبع : همشهری آنلاین

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.