با هتل‌‌های 7 ستاره دنیا آشنا شوید + تصاویر

3.9
از 32 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
هتل‌های 7 ستاره جهان و قیمت‌های نجومی آن‌ها + تصاویر
05 بهمن 1400 08:00
7

استانداردهای تعیین ستاره یک هتل با وجود داشتن الگوهای خاص، ثابت نیستند و می‌توانند بسیار متفاوت باشند. هتلی که در یک کشور در حال توسعه 5 ستاره محسوب می‌شود، ممکن است در یک کشور توسعه یافته 3 یا 4 ستاره باشد. اما هتل‌های 7 ستاره موضوع دیگری است که شاید تاکنون با آن مواجه نشده باشید. داستان هتل‌های 7 ستاره به طور کلی متفاوت است، چرا که  به طور رسمی در جهان هتلی به عنوان 7 ستاره وجود ندارد. در واقع این اصطلاح نخستین بار توسط یک روزنامه‌نگار برای توصیف هتل برج العرب به کار برده شد. او باور داشت 5 ستاره نامیدن این هتل اماراتی در قیاس با سایر هتل‌های لوکس دیگر منصفانه نیست و به همین جهت از تیتر 7 ستاره استفاده کرد.

از آنجایی که برج العرب تنها هتلی نبود که ویژگی‌های بسیار خاص و ممتاز داشته باشد، استفاده از عنوان هتل 7 ستاره بیشتر متداول شد. عمدتا هتل‌هایی که لقب 7 ستاره به آن‌ها نسبت داده شده است، لوکیشن بسیار خاص، معماری منحصر به فرد یا هرگونه ویژگی‌ دیگری دارند که در سایر هتل‌ها دیده نمی‌شود. در ادامه همراه لست سکند باشید تا به معرفی برخی از هتل‌ های 7 ستاره و ویژگی‌‌های ممتاز آن‌ها بپردازیم.

12.jpg

 

6. ریزوت لاوکالا، فیجی

ریزورت لاوکالا (Laucala) در یکی از بزرگ‌ترین جزایر خصوصی دنیا ایجاد شده است و مکانی فوق لوکس محسوب می‌شود. ریزوت لاوکالا در موقعیت جغرافیایی بسیار مطلوبی واقع شده و هر آنچه از یک تعطیلات به یادماندنی انتظار دارید می‌توانید در اینجا تجربه کنید. از مناظر طبیعی متنوع و امکانات رفاهی لوکس گرفته تا محیطی آرام و خالی از هر گونه شلوغی. این ریزوت با قیمت بسیار گرانش در کمترین حالت برای مهمانان شبی 4200 دلار هزینه خواهد داشت. البته ناگفته نماند این ریزوت لوکس یکی از اماکن تفریحی سلبریتی‌های مشهور به حساب می‌رود و شخصیت‌های معروف بسیاری تعطیلات خود را در این ریزوت گذرانده‌اند. مجموعا در ریزوت لاوکالا 25 ویلای شخصی وجود دارد که ویلای hilltop معروف‌ترین و گران قیمت‌ترین آن بوده که یک شب اقامت در آن می‌تواند 55.000 دلار آمریکا هزینه در پی داشته باشد.

ریزوت لاوکالا
امکانات هتل 7 ستاره لاوکالا
هتل ریزوت لاوکالا
تصویر هوایی هتل 7 ستاره لاوکالا

5. هتل امارات پالاس، امارات متحده عربی

هرچه در دبی وجود دارد، بهترش در ابوظبی پیدا می‌شود؛ این جمله به خوبی امارات پالاس، یکی از گران‌ قیمت‌ترین هتل‌های ساخته شده در تاریخ را توصیف می‌کند. امارات پالاس که در سال 2005 افتتاح شد پس از هتل مارینا بی سندز سنگاپور، دومین هتل گران قیمت در جهان است که حدود 3 میلیارد دلار برای ساختش هزینه شد.

این هزینه ساخت بالا سبب شده در هر گوشه کنار امارات پالاس با لوکس‌ترین جزئیات مواجه شویم. برخی از خاص‌ترین امکانات هتل امارات پالاس عبارتند از: داشتن 1.3 کیلومتر ساحل اختصاصی، بیش از 1000 لوستر ساخته شده از کریستال سواروسکی، 114 گنبد کوچک بزرگ مرمرین و طلایی که ارتفاعی بین 40 تا 50 متر دارند. البته فراموش نکنید که اقامت در این هتل به اصطلاح 7 ستاره به هیچ عنوان ارزان نخواهد بود و حتی ممکن است برای یک شب اقامت در امارات پالاس لازم باشد 11.000 دلار خرج کنید!

 

هتل امارات پالاس عربستان
هتل امارات پالاس از گران‌ترین هتل های 7 ستاره جهان
هتل امارات پالاس
نمای داخلی هتل 7 ستاره امارات پالاس 

 

4. هتل سیگنیل، کره جنوبی

پیش‌تر در لست به معرفی بلندترین برج و آسمان خراش‌های جهان پرداختیم و مشاهده کردیم برج جهانی لوته (lotte world tower) به عنوان پنجمین برج بلند در دنیا شناخته می‌شود. از آنجایی که هتل سیگنیِل در برج لوته سئول قرار دارد، تا حدودی می‌توان حدس زد چرا به عنوان یک هتل 7 ستاره معرفی شده است.

اما واقع شدن در برج لوته تمام ماجرا نیست، چرا که برخی از ویژگی‌های هتل سیگنیل بسیار منحصر به فرد است و هر جایی دیده نمی‌شود، مانند بار هتل سیگنیل که نه تنها در سئول و کره جنوبی بلکه در آسیا به عنوان بزرگ‌ترین شناخته می‌شود، حمل و نقل به وسیله هلیکوپتر و استفاده از سرآشپزهای مطرحی که ستاره مشیلن دارند، دو ویژگی ممتاز دیگر این هتل محسوب می‌شود. همچنین بد نیست بدانید  تا سال 2024 پیشبینی شده پروژه ساخت هتل 512 متری پنتومینیوم در دبی تکمیل می‌شود که در این صورت هتل سیگنیل با یک رقیب تجاری قدرتمند مواجه خواهد بود.

 

هتل سیگنیل
هتل 7 ستاره سیگنیل 
هتل لوکس کره جنوبی
امکانات هتل 7 ستاره سیگنیل

 

3. هتل پاراگراف، گرجستان

شاید دیدن نام گرجستان در این مطلب برای شما عجیب باشد، اما باید بدانید یکی از تازه سازترین هتل‌ های 7 ستاره جهان در شهر ساحلی باتومی گرجستان واقع شده است. هتل پاراگراف (Paragraph) در جوار دریای سیاه ساخته شده و 220 اتاق دارد. در این هتل اکواریوم بسیار بزرگی وجود دارد که مهمانان می‌توانند داخلش شوند و در کنار کوسه‌ها شنا کنند، استخر 150 متری روباز، جنگل مصنوعی، باغ گیاه شناسی، پارک آبی سرپوشیده، سینما، باغ وحش، سالن اسپا، زمین تنیس برخی از مکانات بی‌شمار این هتل هستند. بنابراین هتل پاراگراف مانند سایر هتل‌ های 7 ستاره نامبرده، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، اما اگر قرار باشد تنها و بهترین ویژگی هتل پاراگراف را مشخص کنیم، قیمت فوق العاده آن است. در واقع هتل پاراگراف شاید تنها جایی باشد که امکانات هتل های 7 ستاره را دارد، اما هزینه آن با یک هاستل معمولی در نیویورک برابری می‌کند! در فصل زمستان امکان رزرو اتاق‌های هتل پاراگراف به قیمت کمتر از 100 دلار (به ازای هر شب) وجود دارد. 

 

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.