غذاهای بین المللی

2.5
از 4 رای
خاطره سفر:‌ سفر و غذاهای بین المللی + تصاویر
آموزش نوشتن خاطره سفر
20 شهریور 1399 18:00
2
1.3K

اولین سفری که با دوستان و خواهرم به گرجستان داشتیم، چون اولین سفر خارجی دوستم و خواهرم بود تصمیم گرفته بودیم انواع غذاهای مختلف بین المللی رو تفلیس امتحان کنیم، طوریکه الان تنها خاطره هممون،همون دتبال رستوران گشتنه! با سایت تریپ ادوایزر که قدیم خیلی خوب بود و الان فقط تبلیغات شده، رستوران هندی و ایتالیایی و گرجی و چینی در برناممون بود.

رستوران ایتالیایی کوچک و چنان پر دود سیگار بود که از انتخابمون پشیمون شدیم، فضا هم طوری بود پیشخدمت منتظر بود ما چنگالمون رو بیاریم پایین تا حمله کنه سمت میز و بشقابا رو جمع کنه. طوری شده بود تا میدید چنگالا پایین اومده میومد سریع بشقاب رو برمیداشت، دیگه کاری نداشت پر باشه، خالی باشه.

طوری شد که غذاهای مختلفی که سفارش دادیم (روی پیتزا و پاستا چنان روغن زیتون خالی کرده بود که حال آدم بد میشد)، چنگالمون رو توی دستمون نگه میداشتیم که خانمه نپره ظرف رو برداره، هممون هم حالا هم گرسنه بودیم هم خندمون گرفته بود.

رستوران هندی رو هم روز بعد پیدا کردیم که کوچک و جمع و جور بود ولی غذاهاش عالی بود، چون همیشه بعد از پیاده روی طولانی و گرسنه میرسیدیم رستوران asian cuisine چنان با اشتها غذا میخوردیم که آشپز و صاحب هندی رستوران رو خانمش صدا زد و اومد بیرون و با اشتیاق به غذاخوردن ما زل زد، خواهرم میگفت داشته با ذوق نگاه میکرده که غذاش انقدر طرفدار داره.

ولی چنان غذاش عالی بود که سال بعدش هم با اینکه آدرسش عوض شده بود.خواهرم ما رو یک مسافت چند صد متری پیاده برد تا پیداش کنیم و کم کم داشت از من و دوستش فحش میخورد که آخر پیداش کردیم! با اینکه طبقه پایین و توی زیرزمین بود و دوستمون نگاه عاقل اندر سفیه میکرد بما، ولی غذا رو که خورد نظرش عوض شد، پاستایی که اینجا خوردیم از پاتای رستوران ایتالیایی هم بهتر بود.

 

نویسنده: بیتا ثابت

این سفرنامه برداشت و تجربیات نویسنده است و لست‌سکند، فقط منتشر کننده متن است. برای اطمینان از درستی محتوا، حتما پرس‌وجو کنید.

اطلاعات بیشتر