فصل 3 قسمت 6: کنیا، سرزمین حیات وحش

4.1
از 31 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
سفر به سرزمین حیات وحش
07 اردیبهشت 1401 11:15
1

900 x 530.jpg

در فصل سوم رادیو ماجرا برای اولین بار به قاره آفریقا می‌رویم، مقصد ما کنیاست، سرزمین حیات وحش. کنیا انتخاب اول دوستداران حیات‌وحش است و سالانه هزاران نفر از سراسر دنیا در پارک‌های ملی حفاظت شده کنیا به دیدار حیوانات اهلی و وحشی رها در طبیعت می‌روند.

تنوع حیوانات و پرندگان در کنیا بسیار بالاست به قدری که فقط تنوع پرندگان کنار دریاچه نیواشا از کل ایران بیشتر است. در پارک ملی ماسایی مارا، سالانه بیش از دو میلیون حیوان مهاجرت بزرگ خود را از دشت‌های کنیا به سمت مرزهای تانزانیا و کنیا شروع می‌کنند که در این سفر پر ریسک شکارچیانی مثل تمساح و ببر و پلنگ منتظر حیواناتی هستند که راه طولانی آنها را خسته کرده و می‌توانند طعمه خوبی باشند.

نایروبی، پایتختی مدرن با جاذبه های طبیعی حیرت انگیز

در این اپیزود امیرسودبخش و شادی شاه پسند به همراه دو مهمانی که دارند سفرشان را از نایروبی پایتخت کنیا شروع می‌کنند، نایروبی شهری مدرن و پر از توریست‌هایی است که تشنه دیدار پارک ملی نایروبی هستند، مهمان اول آقای بهداد رنجبر خاطره های بازدید از پارک ملی نایروبی را برای شنونده ها تعریف می کند و مهمان دوم آقای شهاب چراغی از زندگی در قبایل کنیایی برای ما و شما می‌گوید.

در ادامه، صحبت به ازدواج زنان با یکدیگر در کنیا میرسد و رسم ختنه کردن دختران و این که در زندگی قبیله‌ای در کنیا، بار اصلی مسئولیت روی دوش زنان است و مردان بیشتر نقش نگهبان و تصمیم گیرنده دارند.

بندر مومباسا دومین شهر بزرگ کنیا

مقصد بعدی شهر مومباسا دومین شهر بزرگ کنیاست، شهری بندری و زیبا که در آن تقابل بین فقر و ثروت در دو طرف رودخانه مشاهده می‌شود؛ یک طرف مردمی که از شدت فقر و گرسنگی سرپناهی ندارند و به شدت لاغر و گشنه به نظر می‌رسند و طرف دیگر ویلاهایی بزرگ و مجلل که صاحبان آن افراد مشهوری از اقصی نقاط دنیا هستند. بهداد رنجبر از خاطره سفر به مومباسا و جا ماندن از قطار برای ما می‌گوید و شهاب چراغی از خاطره دریاچه نیواشا و سکوت و آرامشی که در آنجا حکمفرما است و البته همنشینی با حیواناتی که دیگر از انسان ترسی ندارند.

اگر علاقه مند به سفر و دوستدار حیات وحش هستید با ما در اپیزود کنیا، سرزمین حیات وحش از پادکست رادیو ماجرا همراه باشید.

 

اگر مسافر تور کنیا هستید برای برنامه‌ریزی سفرتان بهتر است از تجربه مسافران قبلی و سفرنامه های کنیا کمک بگیرید. مسافران قبلی کنیا مکان‌های دیدنی این شهر را از نظر دسترسی، هزینه ورود، زمان بازدید و غیره بررسی و رتبه‌بندی کرده‌اند.
 

پادکست چیست؟

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.