فصل 3 قسمت 7 و 8: برزیل، سرزمین سامبا، قهوه و فوتبال

4.6
از 12 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سفر به سرزمین سامبا، قهوه و فوتبال
15 تیر 1401 08:00
1

 Cover 02 (900 x 530)(01-04-14).jpg

در ادامه سفر به نقاط مختلف جهان، این بار به یکی از کشورهایی که شاید دیدنش آرزوی هر کسی باشد رفتیم. همراه با امیرسودبخش و شادی شاه پسند به سرزمین سامبا و قهوه و فوتبال، یعنی کشور برزیل سفر کردیم. با ما در قسمت جدید رادیو ماجرا همراه باشید تا طی دو قسمت در برزیل سفر کنیم. 

در این قسمت به کدام شهرهای برزیل سفر کرده‌ایم؟

قبل از سفر کمی از تاریخ شکل گیری برزیل و مهاجرت برده‌ها به این کشور گفتیم تا برای یک ماجراجویی در بزرگترین کشور آمریکای جنوبی آماده شویم، سپس سفرمان را از پایتخت برزیل شهر برزیلیا شروع کردیم، شهری که تا همین هفتاد سال پیش وجود خارجی نداشته و ظرف مدت 41 ماه ساخته شده و پایتخت برزیل از ریودوژانیرو به آنجا منتقل شده است.
از برزیلیا به سمت شهرهای توریستی‌تر حرکت کردیم و از شهرهای سائوپائولو و سالوادور و ریودوژانیرو گذر کردیم. در هرکدام از این شهرها اطلاعات جذابی شنیدیم و مهمان‌های برنامه از تجربیات سفر به برزیل برای ما صحبت کردند.
در کنار مهمان‌های برنامه خانم شایسته و همسرشون محسن عزیز، خانم سما بنی اسدی و آقای مملیکا، خاطرات و تجربه‌های جالب برزیل رو شنیدیم؛ آقای مملیکا از خاطرات سفرش به جنگل‌های آمازون صحبت کرد، خانم سما از ریو و مسافرت طولانی‌اش و خانم شایسته و آقا محسن از شهر سائوپائولو و مردمان برزیل و فرهنگشان صحبت کردند.

پشت پرده برزیل و جذابیت‌هایش

برزیل با تمام زیبایی هایی که از دور توریست‌ها را به خودش جلب میکند، زشتی‌هایی هم دارد که آنها را از نزدیک باید دید؛ محله های بسیار فقیرنشین برزیل که به فاولا معروف هستند، یکی از همین موارد است. در فاولاها مردم با شرایط سختی زندگی می کنند و متاسفانه از حمایت‌های دولتی هم استفاده‌ای نمی‌برند. فاولاها قوانین خودشان را دارند و توسط باندهای خلافکار اداره می‌شوند و درست نزدیک به محله‌های پولدار ریودوژانیرو هستند.
اگر دوست دارید راجع به فاولاها بیشتر بدانید، گشتی در آمازون بزنید، فستیوال‌های برزیلی را ببینید و از شهرهای زیبای این کشور پهناور دیدن کنید، همراه ما در اپیزود برزیل سرزمین قهوه، سامبا و فوتبال باشید. فقط حواستان را جمع کنید که ممکن است با شنیدن این اپیزود، دلتان هوای سفر با تور برزیل کند!

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.