اگر می خواهید برای اولین بار کسی را به طبیعت ببرید، این مطلب را بخوانید!

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
اگر می خواهید برای اولین بار کسی را به طبیعت ببرید، این مطلب را بخوانید! +جزییات
01 شهریور 1399 10:00
0

اردو زدن می‌تواند سرشار از خلق خاطرات خوش شما در کنار عزیزانتان باشد. اما معمولاً برداشت درستی از ایده اردو صورت نمی‌گیرد و در نگاه اول این کار کمی ترسناک به نظر می‌رسد. بااینکه خوابیدن در طبیعت از دید کسانی که به این کار عادت دارند، نوعی تعدیل فشار زندگی محسوب می‌شود، اما کسی که تابه‌حال این کار را نکرده و اولین بار می‌خواهد تور طبیعت گردی را تجربه کند، نگاه یک غارنشین را به سیستم متروی نیویورک دارد. وقتی برای اولین بار چنین شخصی را برای اردو زدن با خود همراه می‌کنید، باید مطمئن شوید که سفر برایش طوری باشد که خود را بخشی از طبیعت حس کند. در اینجا نکات مهمی را ذکر خواهیم کرد.

 

سخت نگیرید

01.jpg

ایده اردو زدن در طبیعت به معنای ریختن ترس افراد نیست. درکل خوابیدن در بیرون از منزل کمی ترسناک است. کمتر کسی در طبیعت بزرگ‌ شده و بیشتر وقت خود را خارج از خانه گذرانده است. کودکان در این زمینه مانند اسفنج عمل می‌کنند و هر آنچه به آن‌ها می‌گویید یا می‌بینند را بدون هیچ تعصبی به خود جذب می‌کنند. از سوی دیگر بزرگ‌سالان شاید درباره اردو زدن در طبیعت آن‌هم برای اولین بار کمی نگران باشند. حتی شاید به خاطر ترس از دیده شدن مانند یک تازه‌کار، بسیاری از دعوت‌هایی که درگذشته از آن‌ها انجام‌شده را رد کرده باشند.

سخت نگیرید، هیچ‌کسی را نباید مجبور به اردو زدن کنید. از افراد بخواهید که این دعوت را همانند یک تجربه اجتماعی بدون استرس در نظر بگیرند. همیشه یادتان باشد چیزی که اغلب مانع از اردو زدن افراد در طبیعت می‌شود، نداشتن امکانات کافی است.

 

در برپایی چادر و کارهای اردو از آن‌ها کمک بگیرید و برایشان توضیح دهید که چه اتفاقی درحال وقوع است

02.jpg

به آخرین باری که در طبیعت بودید فکر کنید. اولین باری که یک باربیکیوی نصفه‌کاره با خانواده پدری داشتید، یا اولین کاری که به شما سپرده شد و نمی‌دانستید که می‌توانید از عهده آن برآیید.

اردو زدن برای اولین بارهم همین حس را دارد. در محیطی هستید که نمی‌دانید در اطرافتان چه می‌گذرد، شاید باکسانی همراه باشید که حتی زبانشان را کاملاً درک نمی‌کنید یا ابزاری ببینید که حتی نمی‌دانید چطور باید از آن‌ها استفاده کنید. اگر تنها کارتان نشستن کنار آتش و زل زدن به کار دیگران است، پس بهتر است دست بکار شوید.

از آن‌ها کمک بگیرید و دستورالعمل‌های مشخصی تعریف کنید. سپس از آن‌ها بخواهید که در فرایند همراهتان باشد: نحوه محل مناسب چادر زدن، برپا کردن چادر و حتی درست کردن آتش. برپاکردن چادر در یک زمین مسطح که هیچ سنگ لغزنده‌ای در آن نباشد را همه می‌دانیم. اما اگر چنین کاری را تابه‌حال انجام نداده باشید، یادگیری مسائل کوچک ساده است.

در حین آموزش این نکات، جوری رفتار کنید که برای انجام کارها همه باید همکاری داشته باشند.

در این فرایند به چند نکته توجه داشته باشید:

-           نحوه درست کردن آتش

-           نحوه خاموش کردن آتش

-           نحوه خوش‌گذرانی و آشپزی حتی بدون وجود آتش

 

به طبیعت آسیب نزنید

03.jpg

قاعده "ردی برجای نگذاشتن" آسان است: یعنی آشغال نریزید، سوغات طبیعت را از آن نگیرید، هرچیز را به همان حالتی که بوده رها کنید. حین ماندن در طبیعت قوانین را رعایت کنید. مهم‌ترین چیزی که باید به کسی که اولین بار وارد این پروسه شده نیز حفظ طبیعت است. وقتی درحال درست کردن آتش هستید، به او اهمیت درست کردن آن در یک محیط مشخص را بگویید. وقتی پس از شام درحال مرتب کردن محیط هستید، به دیگران نشان دهید که چرا جمع‌آوری زباله‌ها مهم است.

دیسکین می‌گوید: پس از تجربه اردو زدن متوجه شدم که لزومی به آماده 100% یا مهارت زندگی در طبیعت وحشی نیست. این رویداد برای به چالش کشیدن شماست، عادت کردن به شرایط دشوار و کنار گذاشتن تمام راحتی زندگی در خانه است. مطمئناً در این سفر نحوه درست کردن آتش را نیاموختم، اما بیشتر از زندگی در یک هتل 5ستاره خودم را شناختم.

 

خاطرات خوشی خلق کنید

04.jpg

با افراد کهنه‌کار درباره غذاهای محبوبشان صحبت کنید. آن‌ها از مواد و تکنیک‌های پخت متنوعی استفاده می‌کنند و به این طریق خاطرات خوشی خلق می‌کنند. غذای محبوب من فاجیتاس است که روی یک ماهیتابه همراه با سبزیجات و ترتیلاهای برشته‌شده تهیه می‌شود. گروه 5نفره ما پس از تجربه بالا رفتن از کوه‌های کلورادو دور آتش نشستیم و این غذا را خوردیم.

چه در تور داخلی و چه خارجی، هدف شما خلق یک خاطره خوش برای افراد تازه‌وارد است. با آن‌ها در اطراف قدم بزنید و از منظره لذت ببرید. غذاهای مرسوم خود را به شکل متنوعی در طبیعت بپزید. مثلا پیتزا وقتی روی آتش پخته شود بسیار ترد و تازه می‌شود. نوشیدن قهوه در ماگ های بزرگ مسلماً یکی از لذایذ اردو محسوب می‌شود.

حرف آخر اینکه افراد تازه‌وارد برای اولین بار می‌خواهند برترس خود غلبه کنند. این تجربه نوع نگاه آن‌ها به کمپینگ را شکل خواهد داد، آن‌ها خواهند آموخت که می‌تواند به شیوه‌های ساده از بودن در کنار هم لذت برد. پس این کار را به‌درستی انجام دهید، در غیراینصورت آن‌ها از اردو زدن در طبیعت منصرف خواهید کرد.

 

منبع: matadornetwork.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.