پاسخ به تمامی سوالات شما در مورد سفر به امارات در دوران کرونا

4.1
از 7 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
پاسخ به تمامی سوالات شما در مورد سفر به امارات در دوران کرونا
19 مهر 1399 14:28
4

uae-flights,-dubai-travel,-dubai-tourism,-coronavirus-rules,-covid-19-safety-measures (1).jpg

در ایام اپیدمی کرونا، سوالات زیادی در ذهن مسافران مقاصد خارجی نقش بسته است. یکی از کشورها امارات است که متقاضیان زیادی از ایران دارد. در این مطلب سعی شده به همه سوالات درباره شرایط و نحوه پذیرش این کشور بررسی و جواب داده شوند (بروزرسانی : 19/07/1399) :

1. چه مسافرانی می توانند به امارات سفر کنند؟
افراد دارای ملیت اماراتی، افراد دارای مجوز اقامت با ویزای اقامتی مهر شده در پاسپورت که به امارات باز میگردند. افراد دارای ویزای زیارتی که در دبی و شارجه صادر شده باشد می توانند به دبی سفر کنند.

2. کدام یک از امارت‌ها ویزای توریستی صادر می‌کنند؟
در حال حاظر هیچ کدام از امارت‌ها، ویزای توریستی صادر نمی کنند.

3. چه کسانی می توانند به ابوظبی سفر کنند؟
تنها در صورتی می توانید از طریق ابوظبی وارد امارات شوید که شهروند امارات یا دارای اقامت با ویزای معتبر باشید. افراد دارای دیگر انواع ویزا نمی توانند وارد ابوظبی شوند.

4. چه کسانی می توانند به دبی سفر کنند؟
شهروندان اماراتی، دارندگان اقامت با ویزای اقامتی دبی مهر شده در پاسپورت که به امارات باز میگردند می توانند وارد دبی شوند. افراد دارای ویزای توریستی نیز می توانند به دبی سفر کنند (در صورتیکه قبل از شیوع کرونا درخواست ویزا کرده بودید و هم اکنون ویزای معتبر داشته باشید میتوایند به صورت توریستی با شرایط خاص سفر کنید).

5. چه کسانی می توانند به شارجه سفر کنند؟
هم اکنون سفر تمامی شهروندان و مقیمین از طریق بندر شارجه به/از تمامی مقاصد امکان پذیر است. اما تمامی مسافران باید شرایط مربوط به سفر در کرونای کشور مقصدشان را بررسی کنند. گردشگران و مقیمین باید از داشتن بیمه سفر کافی اطمینان حاصل کنند.

6. آیا باید پیش از رسیدن به امارات تست کرونا بدهم؟
تمامی مقیمانی که به امارات باز میگردند باید در مراکز مورد تایید تست بدهند. هم اکنون مراکز مورد تایید امارات در 106 شهر 17 کشور در سراسر جهان اعلام شده اند. در هفته های آینده به لیست آزمایشگاه های مورد تایید امارات افزوده خواهد شد. برای تمامی مسافرین بالای 12 سال بهمراه داشتن نتیجه منفی تست کرونا بصورت پرینت شده الزامی است. مسافرین نباید از نتیجه تست پی‌سی‌آر شان بیش از 96 ساعت گذشته باشد. این 96 ساعت از زمان نمونه گیری محاسبه می شود. برخی مسافرین مجددا در فرودگاه باید تست بدهند.

7. آیا داشتن بیمه سفر برای افرادی که با ویزای زیارتی وارد امارات می شوند الزامی است؟
بله، داشتن بیمه سلامت معتبر برای کسانی که با ویزای زیارتی وارد می شوند الزامی است.

8. من دارای ویزای اقامتی ابوظبی هستم و میخواهم به دبی بروم. آیا به تاییدیه ICA نیاز دارم؟
بله. تمامی افرادی که مقیم دبی نیستند و وارد فرودگاه دبی می شوند براساس قوانین جدید فرودگاه دبی از روز چهارشنبه به تاییدیه ICA نیاز خواهند داشت. اگرچه برای گرفتن تایید اولیه سفر نمی توان بصورت آنلاین اقدام کرد، اما مسافران می توانند اطلاعات خود را روی وبسایت ICA بروزرسانی کنند و پیشنهاد می شود تنها کسانی که علامت "بدون مانع برای سفر" به رنگ سبز را دریافت می کنند سفر کنند.

9. من دارای ویزای اقامت دبی هستم و میخواهم به دبی سفر کنم. آیا به تاییده GDRFA نیاز دارم؟
بله. افراد دارای ویزای اقامت دبی برای بازگشت به امارات باید تاییدیه مدیریت اقامت و امور خارجی را بگیرند. برای پرواز از افغانستان، بنگلادش، هند، ایران، پاکستان، فیلیپین یا سریلانکا الزامات دیگری نیز وجود دارد.

10.من دارای ویزای اقامتی دبی هستم و می خواهم به شارجه سفر کنم. آیا به تاییدیه سفر ICA/GDRFA نیاز دارم؟
نه. این امارت تمامی محدودیت های سفر را برداشته و مسافران می توانند آزادانه وارد آن شوند. این کار بخشی از تلاش این امارت برای عادی سازی فعالیت هاست.

11. مسافران پیش از ورود به امارات باید چه اپلیکیشن هایی را نصب کنند؟
افرادی که از طریق فرودگاه دبی وارد امارات می شوند باید برنامه Covid-19 DXB Smart App را نصب کنند. افرادی که از طریق دیگر امارت‌ها وارد می شوند باید برنامه الحسن را نصب کنند.

12. آیا برای مسافران ورودی قرنطینه اجباری وجود دارد؟
خیر. کسانی که نتیجه منفی تست کرونا را در فرودگاه ارائه می کنند نیازی به قرنطینه ندارند اما قرنطینه خانگی پیشنهاد می شود.

13. چه کسانی از انجام تست کرونا معاف هستند؟
مسافرانی با معلولیت متوسط یا شدید برای سفر به دبی و ابوظبی نیازی به انجام تست کرونا ندارند.

 

منبع : خلیج‌تایمز

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.