جاهای دیدنی وارنا + عکس و قیمت

4.5
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
جاهای دیدنی بهترین مقصد تابستانه در اروپا برای ایرانیان
23 مرداد 1401 08:00
1

 در این مطلب قرار است شما را با جاهای دیدنی وارنا که از زیباترین و بزرگ‌ترین شهرهای بلغارستان است، آشنا کنیم. وارنا سومین شهر پرجمعیت و بزرگ‌ترین شهر ساحلی بلغارستان محسوب می‌شود که به دلیل جاذبه‌های متعدد و چشم‌ اندازهای طبیعی، همواره مورد توجه گردشگران بوده است. از میان فصول مختلف سال، تابستان وارنا طرفداران زیادی دارد. زیرا این شهر در مجاورت دریای سیاه قرار دارد و سواحل یکی از بهترین جاهای دیدنی وارنا به شمار می روند.

به طور کلی تور بلغارستان به دلیل قیمت مناسبی که در مقایسه با سایر مقاصد اروپایی دارد، یک انتخاب جذاب برای ایرانیان می‌تواند به شمار برود. همچنین دسترسی به بیشتر جاهای دیدنی وارنا از طریق وسایل حمل و نقل عمومی امکان پذیر است. در این مطلب از لست سکند شما را با بهترین جاهای دیدنی وارنا در بلغارستان و قیمت بلیط و ساعت بازدیدشان آشنا خواهیم کرد.

01 copy 25.jpg

باغ دریایی (سی گاردن)

امکان ندارد در جستجوی جاهای دیدنی وارنا، نام باغ دریایی را نبینید. این پارک تا اواسط قرن نوزدهم میلادی یک زمین خالی در بیرون از دیوارهای شهر بود که در سال 1862 به دستور وزیر عثمانی، یک باغ کوچک در آن ساخته شد. این باغ زیبا به عنوان بزرگ‌ترین پارک محوطه سازی شده در میان کشورهای حوزه بالکان شناخته می‌شد. بعدها، پس از آزادی بلغارستان، پارک دریایی در سال 1881 ساخته شد. و امروزه امکانات و دیدنی های بسیاری دارد که آن را به یکی از جاذبه های گردشگری وارنا تبدیل کرده‌اند. 

امکانات گردشگری سی گاردن شامل: زمین بازی  کودکان، استخر، رستوران‌ها، سواحل و زمین‌ تنیس هستند؛ همچنین چندین موزه مهم در این باغ زیبا قرار دارد که از بهترین جاهای دیدنی وارنا به شما می‌روند و شما پس از پیاده روی و عکاسی در سی گاردن می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. کمی قبل از معبر اصلی باغ دریایی، یک پل کوچک به نام پل آرزو‌ها را مشاهده می‌کنید که مردم محلی اعتقاد دارند اگر با چشمان بسته از آن عبور کنید، آرزوهایتان برآورده می‌شود. به طور کلی این پارک معابر بسیاری دارد که هر کدام از آن‌ها یادبود دوره‌ای از بلغارستان و وارنا هستند.

در روزهای آفتابی درختان و حوض‌های پارک سی گاردن فضایی خنک را برای استراحت و تفریح گردشگران فراهم می‌کنند. علاوه بر آن مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه سواری سی گاردن در طول دریای سیاه کشیده‌ شده‌اند و در برخی از روزها افرادی در حال نواختن موسیقی زنده در این نواحی هستند. اگر می‌خواهید با فرهنگ مردم محلی وارنا آشنا شوید، بازدید از سی گاردن یکی از بهترین گزینه‌هاست؛ زیرا این جاذبه علاوه بر گردشگران، در بین افراد محلی نیز محبوبیت دارد.

  • ساعت بازدید از سی گاردن: شبانه روزی
  • قیمت بازدید از سی گاردن: رایگان
  • آدرس پارک سی گاردن: شرق وارنا، جنب بلوار بوریس یکم بلغارستان

موقعیت پارک باغ دریایی در وارنا

sea garden - Copy.jpg
گل‌های پارک باغ دریایی در وارنا

پارک تاریخی وارنا

پارک تاریخی وارنا یکی از مکان های دیدنی وارنا است که از لحاظ قدمت و بزرگی در بین جاهای فرهنگی همنوع خودش بی نظیر است. این پارک حدود 30 کیلومتر از وارنا فاصله دارد و در دهکده نئوفیت ریلسکی واقع شده است. محیط پارک تاریخی وارنا شامل منطقه وسیعی از فضای سبز، چندین دریاچه و اماکن بسیاری برای استراحت می‌شوند. و وسعت آن 50 هکتار است. اما اهمیت این جاذبه فقط به محیط زیبای آن مربوط نمی‌شود، بلکه اصل موضوع به معرفی تاریخ و تمدن مربوط است.

 این پارک برای افرادی که به تاریخ قرون وسطی علاقه دارند یک بهشت محسوب می‌شود. در پارک تاریخی می‌توانید زندگی و فرهنگ بلغاری‌هایی که در آن دوره زندگی می‌کردند را از نزدیک لمس کنید. همچنین اطلاعات مهمی از دوران باستان و نحوه شکل‌گیری تمدن در این پارک برای گردشگران وجود دارد. ساختمان‌ها، یادگارها و مجسمه‌های بسیاری از روم باستان نیز از سایر محتویات این پارک هستند. هدف از ساختن پارک تاریخی وارنا، آشنایی گردشگران با تاریخ غنی کشور بلغارستان است.

پارک تاریخی علاوه بر اینکه یکی از مهم‌ترین دیدنی های وارنا است، یک محل اقامتی نیز محسوب می‌شود. گردشگران در این پارک می‌توانند در مهمان خانه‌هایی که تم و معماری دوران‌های مختلف تاریخی را دارند، اقامت کنند و رژیم غذایی سنتی دوره‌های مختلف بلغارستان را بچشند. این مجموعه شامل برنامه‌های نمایشی با موضوعات تاریخی نیز می‌شود.

  • ساعت بازدید از پارک تاریخی وارنا: 10:00 تا 18:00
  • قیمت بازدید از پارک تاریخی وارنا: بزرگسالان 50 لوا و کودکان 25 لوا
  • آدرس بازدید از پارک تاریخی وارنا: استان وارنا، روستای نئوفیت ریلسکی

موقعیت پارک تاریخی در وارنا

historical park - Copy.jpg
نمایی از یکی از مجسمه‌های معروف در پارک تاریخی
historical show.jpg
نمایش‌های تاریخی در پارک تاریخی 

جنگل سنگی وارنا

جنگل سنگی یکی از مرموز‌ترین جاذبه های وارنا است که توجه دانشمندان و باستان شناسان زیادی را جلب کرده است و تا کنون هیچ یک از آن‌ها نتوانسته‌اند نظریه قانع کننده‌ای در مورد آن ارائه کنند. یک باستان شناس و تاریخ‌دان روسی به نام ویکتور تپلاکو اولین کسی بود که این پدیده را به جنگل سنگی تشبیه کرد. یک مرد انگلیسی به نام ویلیام همیلتون در سال 1854 اذعان داشت که این محدوده به دلیل یک رویداد طبیعی به این شکل در آمده است. همچنین برخی اعتقاد دارند که این پدیده به دلیل برخورد امواج دریایی 5 میلیون سال پیش، به صخره‌های آلپ به وجود آمده است.

امروزه ستون‌های سنگی این جاذبه در یک مساحت 13 کیلومتر مربعی پخش شده اند، اما توریست‌ها معمولا از منطقه مرکزی این جنگل که حدود 800 متر طول دارد دیدن می‌کنند؛ زیرا در این محدوده بیشترین تمرکز ستون‌های سنگی را داریم. جنگل سنگی طبیعت زیبایی دارد؛ اگر بخواهید می‌توانید با پای برهنه در شنزار آن قدم بگذارید. بازدید از این جاذبه معمولا بین 1 الی 2 ساعت طول می‌کشد و اگر بخواهید از مرکز شهر وارنا به آن برسید، حدود 30 دقیقه مسیر را طی خواهید کرد.

  • ساعت بازدید از جنگل سنگی وارنا: 10:00 تا 17:00
  • قیمت بازدید از جنگل سنگی وارنا: بزرگسالان 4 لوا و کودکان 2 لوا
  • آدرس جنگل سنگی وارنا: 25 کیلومتری شرق وارنا

موقعیت جنگل سنگی در نقشه وارنا

the-stone-forest-bulgaria_l - Copy.jpg
جنگل سنگی، یکی از معروف‌ترین جاذبه های وارنا

صومعه آلادژا

صومعه آلادژا، قدیمی‌ترین صومعه نواحی دریای سیاه بلغارستان است که در یک غار واقع شده و در قرون 13 و 14 راهبان گوشه‌نشین در آن سکنی گزیده بودند. در اواخر قرن نوزدهم بود که اولین بار روی این صومعه مطالعه شد. پس از شکست بلغارستان و احاطه عثمانی ها به این کشور در اواخر قرن 14 این صومعه رو به زوال رفت و احتمالا در قرن 15 یا 16 متروکه شد. سر انجام در سال 1927 آلادژا به عنوان یکی از بهترین دیدنی های وارنا، عموم مردم را به خود پذیرفت و امروزه نیز به دلیل ساختار و موقعیت بسیار جالبی که دارد به یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی وارنا در بلغارستان شناخته می‌شود.

این غار در یک سنگ آهک به ارتفاع 40 متر خراشیده شده است و از دو طبقه تشکیل می‌شود. طبقه اول شامل یک کلیسای  و اتاق‌هایی برای عبادت، غذاخوری و آشپزخانه می‌شود و طبقه دوم نیز یک غار طبیعی است که تا انتهای شرقی این مجموعه کشیده می‌شود. در انتهای شرقی نیز یک عبادتگاه کوچک وجود دارد. اشکال عجیب معماری، افسانه‌های گوناگون در مورد گنجینه‌های پنهان و داستان‌هایی در مورد ارواح راهب‌ها، ده‌ها سال است که گردشگران بسیاری را برای تماشای محیط رازآلود به این منطقه می‌کشاند.

  • ساعت بازدید از صومعه آلادژا: 9:00 تا 17:00
  • قیمت بازدید از صومعه آلادژا: بزرگسالان 5 لو/ کودکان 2 لو
  • آدرس صومعه آلادژا: وارنا، بخش مرکزی پارک گلدن سندز

 

موقعیت صومعه آلادژا

aladzha.jpg
آلادژا، صومعه‌ای در دل صخره‌ها

ساحل گلدن سندز

ساحل گلدن سندز نیز یکی از جاهای دیدنی وارنا است که نامش در این لیست بسیار خوش می‌درخشد. ماجرای نامگذاری این ساحل مربوط به یک افسانه جالب است؛ مردم وارنا اعتقاد داشتند که دزدان دریایی در گلدن سندز گنجینه‌های عظیمی از طلا را پنهان کرده بودند و پس از مدتی طبیعت از آن‌ها انتقام گرفت و تمام طلاهایی را که دزدیده بودند، به شن طلایی رنگ تبدیل کرد.

سواحل دریای سیاه در بلغارستان شن‌های روشن و زیبایی دارند که این زیبایی در ساحل گلدن سندز به اوج می‌رسد. این ساحل حدود 3.5 کیلومتر طول دارد و میانگین عرض آن در بیشتر مناطق 100 متر است. دمای هوای شن‌های طلایی معمولا بین 27 تا 30 درجه، و دمای آب آن بین 25 تا 28 درجه است. که این موضوع شرایط را برای تفریحات گردشگران فراهم کرده است. ساحل گلدن سندز معمولا جزو لیست کسانی است که با تور وارنا سفر می‌کنند.

آخرین قیمت تورهای وارنا بلغارستان

اگر به دنبال تجربه تفریحات بلغارستان هستید، حتما بازدید از گلدن سندز را در اولویت لیست خود قرار دهید. این ساحل دارای انواع امکانات تفریحات دریایی است. به جرأت می‌توان گفت که در بین تمام جاهای دیدنی وارنا، گلدن سندز بهترین نقطه برای حمام آفتاب و شناست. جذابیت این ساحل فقط به روز مربوط نمی‌شود، بلکه رستوران‌ها و فستیوال‌های این ساحل نیز پویایی زندگی شبانه در آن را به اوج رسانده است.

  • ساعت بازدید از ساحل گلدن سندز: شبانه روزی
  • قیمت بازدید از ساحل گلدن سندز: رایگان
  • آدرس ساحل گلدن سندز: خط ساحلی شمال وارنا

موقعیت ساحل گلدن سندز

golden_sands_beach_small_.jpg
گلدن سندز از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی وارنا

کلیسای جامع وارنا

در بین جاهای دیدنی وارنا، کلیسای جامع یکی از مواردی است که به عنوان نماد این شهر شناخته می‌شود. این کلیسا در مرکز شهر واقع شده و اولین آجر آن را در زمان شاهزاده الکساندر باتنبرگ اول (سال 1880 میلادی) نهاده شد. بعد از ساخته شدن و تقدیس این کلیسا، شاهزاده مجازات تمام زندانیان وارنا را به تعویق انداخت. نامی که برای این کلیسا انتخاب شد« عروج مادر مقدس» بود که یادبودی برای ماریا الکساندرونا (امپراطور زن روسی) نیز به شمار می‎رفت. پس از آن، این بنا رفته رفته تکمیل شد و به شکل امروزی خود در آمد.

همانطور که از نامش پیداست، این جاذبه بزرگ‌ترین کلیسای وارنا و سومین کلیسای بزرگ در کل بلغارستان است. فضای درونی کلیسای جامع درست مانند معماری بیرون آن بسیار مجلل است به طوری که چشمانتان بی‌اختیار نقاشی‌های دیوارهای آن‌ را دنبال خواهد کرد. اگر چه در طی بازسازی‌های مختلف نقاشی‌های این کلیسا پرداخت شده‌اند، اما هنوز هم کمی کمرنگ هستند که این موضوع نشان‌دهنده قدمت آن‌هاست. صنایع چوبی بسیار زیبا که شامل محراب، در و بخش‌هایی از دیوارکوب‌های این کلیسا می‌شوند نیز از مواردی هستند که با دیدن آن‌ها دست به دوربین خواهید شد.  

  • ساعت بازدید از کلیسای جامع وارنا: 8:00 تا 18:00
  • قیمت بازدید از کلیسای جامع وارنا: رایگان
  • آدرس کلیسای جامع وارنا: وارنا، میدان سیریل و متودیوس

موقعیت کلیسای جامع وارنا 

کلیسای جامع وارنا.jpg
شکوه معماری در نمای بیرونی وارنا
داخل کلیسای جامع - Copy.jpg
معماری و کارهای چوبی کلیسای جامع وارنا

حمام‌های رومی وارنا

حمام‌های رومی از مهم‌ترین جاهای دیدنی وارنا بلغارستان هستند که در قرن دوم میلادی در یک مساحت 7 هزار متری ساخته شده‌اند. اهمیت حمام‌های رومی در میان جاهای دیدنی وارنا از این جهت است که این مکان بزرگ‌ترین بقایای باستانی شناخته شده در بلغارستان است. طرح حمام‌های رومی کاملا متقارن است. مردم از ضلع شمالی این حمام وارد آن می‌شدند و پله‌های پهن آن به اتاق کفش کن منتهی می‌شد. هدف از این کار جلوگیری از ورود هوای سرد به بخش رختن‌کن حمام بود. کاشی‌های رنگارنگ و صفحات مرمری حمام‌های رومی در گذشته موجب شده بود که این مکان از تزیینات غنی باشد و به شکوه‌مندترین جاهای دیدنی وارنا تبدیل شود.

برای وصف شکوه‌مندی حمام‌های رومی کافیست بدانیم که این حمام‌ها چهارمین حمام رومی بزرگ در کل اروپا هستند. زمانی که از این جاذبه دیدن می‌کنید، انواع تابلو را خواهید دید که تصاویر آن شکوه اولیه این بنا را به نمایش می‌گذارد. طبق نظرات باستان شناسان، ارتفاع برخی از دیوارهای این حمام 18 متر بوده که اضافه شدن ستون‌ها، سرستون‌ها و مجسمه‌های گوناگون، که بر ابهت آن می‌افزود.   

  • ساعت بازدید از حمام‌های رومی وارنا: 9:00 تا 17:00
  • قیمت بازدید از حمام‌های رومی وارنا: بزرگسالان، 5 لوا و کودکان 2 لوا
  • آدرس حمام‌های رومی وارنا: وارنا، خیابان سان استفانو

موقعیت حمام های رومی در نقشه

حمام های رومی.jpg
بقایایی از دیوارهای بلند حمام‌های رومی وارنا

موزه باستان شناسی وارنا

شاید زمانی که بحث از جاهای دیدنی وارنا می‌شود، اولین گزینه‌ای که به ذهن افراد می‌رسد موزه‌های این شهر باشد. موزه باستان شناسی وارنا، مهم‌ترین موزه این شهر است. بنایی که این موزه در آن قرار دارد در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد و برای چندین سال یک دبیرستان دخترانه بود. معماری ‌این بنا به سبک معماری اواخر دوره باروک است و شامل دو طبقه می‌شود. همچنین یک حیاط میدانی شکل و بزرگ در آن وجود دارد. برخی از دیوارها و راهرو‌های این موزه با نقاشی مزین شده‌اند. این بنا علاوه بر فضای بسیار زیبا، محتویات جالب و با ارزشی دارد.

 محتویات این موزه شامل اشیاء مربوط به عصر حجر است که قدمتشان به بیش از 10 هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد و به ترتیب قدمت تا قرون وسطی ادامه می‌یابد و بسیاری از آن‌ها برای باستان‌شناسی اروپا و جهان اهمیت بسیار بالایی دارند. بزرگ‌ترین کلکسیون سنگ چخماق از عصر حجر، بزرگ‌ترین کلکسیون سنگ قبرهای سفالی، ظروف شیشه‌ای و چراغ‌های بلغارستانی را نیز در این موزه می‌توان یافت.

  • ساعت بازدید از موزه باستان‌شناسی وارنا: 10:00 تا 17:00
  • قیمت بازدید از موزه باستان شناسی وارنا: بزرگسالان، 10 لوا و کودکان، 2 لوا
  • آدرس موزه باستان شناسی وارنا: مرکز شهر، نزدیکی کلیسا‌ی جامع وارنا، بلوار ماریا لویزا 41

موقعیت موزه باستان شناسی وارنا

موزه باستان شناسی وارنا.jpg
نمای بیرونی موزه باستان شناسی وارنا
موزه باستان شناسی وارنا مقبره - Copy.jpg
یک مقبره باستانی در موزه باستان شناسی وارنا

موزه رترو وارنا

اگر به اتومبیل و وسایل کلاسیک علاقه‌مند هستید، موزه رترو را از دست ندهید. این موزه یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری وارنا است که در سال 2015 تأسیس شد. آثار این موزه که عمدتاً مربوط به قرن بیستم هستند، زندگی مردم این دوره از بلغارستان را در یک فضای 4 هزار متری به خوبی نمایش می‌دهند. ماشین‌های برند اشکودا، موسکوویچ، ولگا و ... حدود 50 اثر مهم در این موزه را تشکیل می‌دهند. همچنین انواع دوچرخه، جارو برقی، ماشین تایپ و سیگارهای بدون فیلتر بلغاری را نیز توجه شما را جلب خواهد کرد. برخی از این اشیاء به افراد مشهور بلغارستان تعلق داشته‌اند.

موزه رترو در بزرگ‌ترین مرکز خرید وارنا که گرند مال نام دارد، قرار گرفته است. این مرکز خرید به خودی خود یکی از جاهای دیدنی وارنا محسوب می‌شود که در آن هر چه بخواهید، پیدا می‌کنید. در گرند مال امکاناتی همچون کافه، رستوران، فروشگاه برند‌های معروف و سینمای سه بعدی وجود دارد.

  • ساعت بازدید از موزه رترو: 10:00 تا 21:00
  • قیمت بازدید از موزه رترو: بزرگسالان، 10 لوا و کودکان، 5 لوا
  • آدرس موزه رترو: خیابان آندره ساخاروف 2، مرکز خرید گرندمال، پارکینگ طبقه اول

موقعیت موزه رترو

موزه رترو.jpg
مجسمه های موزه رترو
لوازم قدیمی در موزه رترو.jpg
لوازم قدیمی در موزه رترو

موزه مردم شناسی وارنا

این موزه گوناگونی سبک زندگی در مردم بلغارستان را به نمایش می‌گذارد و عموما به نیمه دوم قرن نوزدهم مربوط می‌شود.  یکی از جالب‌ترین بخش‌های موزه مردم شناسی وارنا، کلکسیون وسایل کشاورزی است که شامل ابزار شخم، کاشت گندم و نانوایی می‌شود. اشیا طبقه دوم نیز بیشتر به رسوم ملی بلغارستان می‌پردازند که با تماشای آن‌ها در حداقل زمان در مورد تاریخ مردم وارنا اطلاعات کسب خواهید کرد. لباس‌های مردم وارنا به دلیل تنوع جمعیت آن‌ها گوناگون است. دلیل اصلی این تنوع جمعیتی مهاجرت‌های گوناگونیست که به این منطقه انجام شده و بیشتر آن‌ها اوایل قرن نوزدهم باز می‌گردد. مجسمه‌های موزه مردم شناسی وارنا این لباس‌ها و گوناگونی فرهنگ‌ در این شهر را به خوبی به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این‌ها در این موزه می‌توانید انواع سوغاتی را تهیه کنید.

  • ساعت بازدید موزه مردم شناسی وارنا: 10:00 تا 17:00
  • هزینه بازدید از موزه مردم شناسی وارنا: بزرگسالان، 5 لوا و کودکان، 2 لوا
  • آدرس موزه مردم شناسی وارنا: خیابان پاناگیوریشته

موقعیت موزه مردم شناسی بلغارستان

varna-ethnographic-museum-1-1 - Copy.jpg
نمای بیرونی موزه مردم شناسی وارنا
Ethnographic museum.jpg
جاذبه های وارنا در موزه مردم شناسی

موزه احیای ملی بلغارستان

این موزه در یک ساختمان قدیمی که در اواخر قرن نوزدهم بنا شده، قرار دارد. در گذشته این ساختمان استفاده‌های گوناگونی داشته که از آن‌ها می‌توانیم به یک مدرسه دبیرستان دخترانه اشاره کنیم. در موزه احیای ملی برجسته‌ترین رویدادهای دوره احیای بلغارستان و وارنا به نمایش گذاشته می‌شود. طبقه اول موزه اهمیت وارنا را به عنوان یک شهر بندری در سواحل غربی دریای سیاه به تصویر می‌کشد و به اتفاقات جنگ روسیه و ترکیه می‌پردازد. اشیاء و تصاویر این طبقه از موزه در بین جاهای دیدنی وارنا بسیار خاص است.

طبقه دوم این موزه آثاری از توسعه اقتصادی شهر وارنا را داراست. اگر می‌خواهید صفر تا صد پیشرفت وارنا را تماشا کنید از تماشای این قسمت از موزه را از خودتان دریغ نکنید، زیرا نحوه شکل‌گیری شهرداری، مدارس و مراکز اجتماعی و فرهنگی را با جزئیات برای شما شرح می‌دهد. همچنین یکی از سالن‌ها به شکل کلاس‌های درسی مدارس آن دوره چیده شده است. اگر به تماشای اسلحه‌های قدیمی علاقه‌مندید هم باید بدانید در بین جاهای دیدنی وارنا موزه احیای ملی، یکی از بهترین کلکسیون‌های سلاح‌های قدیمی را دارد.

  • ساعت بازدید از موزه احیای ملی بلغارستان: 10:00 تا 17:00
  • هزینه بازدید از موزه احیای ملی بلغارستان: بزرگسالان، 4 لوا و کودکان، 2 لوا
  • آدرس موزه احیای ملی بلغارستان: وارنا، خیابان ال. زامنهف

موقعیت موزه احیای ملی بلغارستان

varna revival museum - Copy.jpg
نمای بیرونی موزه احیای ملی بلغارستان
varna-mseum-of-national-revival-4-1.jpg
جنگ افزارهای موزه احیای ملی

موزه تاریخ نوین وارنا

موزه تاریخ نوین وارنا در سال 1969 تأسیس شد، اما اولین نمایشگاه‌های آن مربوط به سال 1991 است. این موزه مانند موزه‌ احیای ملی بلغارستان، به نحوه پیشرفت وارنا مربوط است و تغییرات فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، بندری و پزشکی آن را شرح می‌دهد و به سه طبقه تقسیم می‌شود.

در طبقه اول این موزه صنایع منطقه وارنا به نمایش گذاشته می‌شود که شامل اشیاء فلزی، کشت پنبه، ساخت یک بندر جدید و توسعه‌ دریانوردی و کشتی سازی می‌شود. طبقه دوم موزه به چگونگی تبدیل شدن وارنا به یک منطقه تفریحی بین المللی و پایتخت تابستانی بلغارستان می‌پردازد. طبقه سوم موزه تاریخ نوین وارنا هم به توصیف فضای شهر پس از استقلال مربوط است.

  • ساعت بازدید از موزه تاریخ نوین وارنا: 10:00 تا 17:00
  • قیمت بازدید از موزه تاریخ نوین وارنا: بزرگسالان، 4 لوا و کودکان، 2 لوا
  • آدرس موزه تاریخ نوین وارنا: خیابان 8 نوامبر

موقعیت موزه تاریخ نوین وارنا

new history museum - Copy.jpg
موزه تاریخ نوین در وارنا

بافت شهری وارنا

بافت مسکونی، فضای سبز و موقعیت یک شهر، موجب به وجود آمدن عناصر زیبایی شناختی خاصی در آن می‌شود. شهر وارنا نیز از این قاعده مستثنی نیست. معماری به کار رفته در خیابان‌های این شهر آنقدر زیبا هستند که به خودی خود جزو جاهای دیدنی وارنا در بلغارستان به حساب می‌آیند. زمانی که در خیابان‌های این شهر قدم می‌زنید ردپایی از نبوغ معماری را در ساختمان‌های عمومی و مسکونی این شهر خواهید یافت. در وارنا دست کم 500 ساختمان با ارزش تاریخی، یافت می‌شود. زیبایی‌ها و اصالت معماری در ساختمان‌های وارنا بیشتر در مرکز شهر دیده می‌شود. علاوه بر آن در طی بازدید از این نواحی با فرهنگ مردم نیز بیشتر آشنا می‌شوید. اگر اهل سفرنامه نویسی هستید نیز باید بدانید که یکی از نکات مهم عکاسی سفرنامه، اهمیت دادن به فضای بافت شهری است. بنابراین هنگام سفر به وارنا، دوربین خود را آماده کنید و سعی کنید غرق در کوچه پس کوچه‌های این شهر شوید.

  • ساعت بازدید از بافت شهری وارنا: شبانه روزی
  • هزینه بازدید از بافت شهری وارنا: رایگان
  • آدرس بافت شهری وارنا: تمام نواحی شهر، خصوصا مرکز آن

  

موقعیت بافت شهری وارنا

عکسی از بافت شهری وارنا.jpg
نمایی از بافت شهری وارنا

موزه دریانوردی وارنا

اولین گام‌های تأسیس موزه دریانوردی وارنا در سال 1883 برداشته شد. در آن زمان جمع آوری اسباب قدیمی دریانوردی توسط افسران به اوج رسید و سرانجام در سال 1923 این موزه تأسیس شد. امروزه موزه دریانوردی یکی از جاذبه های گردشگری وارنا بلغارستان است که مهم‌ترین اتفاقات تاریخ دریانوردی این کشور را به نمایش می‌گذارد که از آن‌ها می‌توانیم به شرکت کردن ماهیگیران در جنگ بین صربستان و بلغارستان، جنگ بالکان، جنگ جهانی اول و دوم اشاره کنیم. وسعت این موزه چندان زیاد نیست و حدود 400 متر است  اما در این مساحت نسبتا کوچک آثار بسیار ارزشمندی همچون لنگر کشتی‌های باستانی، لباس فرم‌های تاریخی دریانوردان، مدال‌ها نظامی، وسایل مربوط به فانوس‌های دریایی و ... اشاره کنیم.

  • ساعت بازدید از موزه دریانوردی وارنا: 10 تا 18:00
  • هزینه بازدید از موزه دریانوردی وارنا: بزرگسالان، 5 لوا و کودکان، 2 لوا
  • آدرس موزه دریانوردی وارنا: خط ساحلی جنوب شرقی وارنا، بلوار پریمورسکی

موقعیت موزه دریانوردی وارنا

موزه دریایی وارنا.jpg
موزه دریانوردی وارنا
موزه دریایی - Copy.jpg
مدل های کشتی در موزه دریانوردی وارنا

موزه تاریخ علوم پزشکی

این موزه یکی از خاص ترین دیدنی های وارنا بلغارستان به شمار می‌رود که تنها موزه مربوط به تاریخ علوم پزشکی در بالکان است. موزه علوم پزشکی در اواسط قرن نوزدهم به عنوان یک بیمارستان خیریه تأسیس شد که امروزه تحت مدیریت دانشگاه پزشکی سنت مارینا و وارنا به موزه تبدیل شده است. اگر چه وسعت این موزه بیش از 400 متر نیست، اما روند کامل پیشرفت علوم پزشکی در آن به نمایش گذاشته شده است که وقایع مهم در تاریخ پزشکی را از دوران رنسانس تا دوران استقلال بلغارستان شرح می‌دهد.

موزه تاریخ علوم پزشکی بیش از 4000 جلد کتاب را در خود جای داده که شامل یکی از مهم‌ترین کلکسیون‌های کتب دیرینه شناسی در بلغارستان است. طبق نظر گردشگران، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این موزه، کلکسیون وسایل دندانپزشکی 100 سال گذشته در بلغارستان است.

  • ساعت بازدید از موزه علوم پزشکی: 8:30 تا 16:30
  • هزینه بازدید از موزه علوم پزشکی: رایگان
  • آدرس موزه علوم پزشکی: وارنا، محله یونانی‌ها، خیابان پاراسکوا نیکولا

موقعیت موزه تاریخ علوم پزشکی در وارنا

موزه پزشکی - Copy.jpg
موزه علوم پزشکی وارنا

سخن آخر

بلغارستان شهرهای زیبای بسیاری دارد اما تقاضا برای تور وارنا بیشتر است و گردشگران معمولا این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند. برای تجربه بهتر بازدید از جاذبه های وارنا باید یک برنامه ریزی دقیق برای سفر خود داشته باشید. برای این کار نیاز به اطلاعات در مورد قیمت، آدرس و ویژگی‌های جاذبه‌های گوناگون شهر مورد نظر دارید.

جاهای دیدنی شهرهای مختلف بلغارستان

جاهای دیدنی وارنا شهرت خاصی در بین مردم بلغارستان و گردشگران خارجی دارند. از بقایای تاریخی گرفته تا جاذبه های شهری و طبیعی همه را می‌توانید در وارنا پیدا کنید. در این مطلب به شرح معروف ترین و بهترین جاهای دیدنی وارنا بلغارستان پرداختیم تا با بررسی آن‌ها بهترین مواردی را که با سلیقه شما سازگار است در لیست سفر خود قرار دهید. اگر سابقه سفر به وارنا را داشته و از موارد این لیست دیدن کرده‌اید، می‌توانید تجربیات خود را از طریق قسمت نظرات با سایر کاربران لست سکند به اشتراک بگذارید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.