فصل ۳ قسمت ۱ : مغولستان، سرزمین اسب‌های وحشی

4.4
از 35 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
شنیدنی‌هایی از سرزمین اسب‌های وحشی
07 آذر 1400 08:00
2

 radio majara mongolia.jpg

بعد از مدّتی، دوباره با فصل سوم از پادکست رادیو ماجرا همراه شما هستیم. فصلی متفاوت و پرماجرا که این‌ بار قرار است در کنار امیر سودبخش و شادی شاه پسند، سوار قطار دور دنیای رادیو ماجرا شویم و در هر ایستگاه، در یک کشور توقف کنیم و داستان‌ها، آداب و رسوم و جاذبه‌های خاص آن کشور را از زبانشان بشنویم؛ اطلاعاتی که گردشگران طی سفرهای عادیشان، معمولا درباره کشورها نمی‌دانند.

در فصل سوم رادیو ماجرا چه خبر است؟

در فصل جدید رادیو ماجرا، قرار نیست اطلاعات غیرضروری و کمتر جذاب یک کشور را بازگو کنیم؛ بلکه جنس گفته‌ها داستان‌هایی از آن کشور است که با گوش دادنش دیگر آن کشور فقط نامی در نقشه جغرافیا برایتان نیست و حتّی ممکن است به مقصد سفری برای آینده تبدیل شود! ما درباره آن کشور مطالعه می‌کنیم، با کسانی که به آن کشورها سفر کرده‌اند یا در حال زندگی کردن در آن‌ها هستند هم صحبت می‌شویم و علاوه بر اینکه از اطلاعات آن‌ها استفاده می‌کنیم به سراغ فیلم‌ها، مستندات و کتاب‌هایی که راجع به آن کشور است می‌رویم تا چهره‌اش برایمان نمایان‌تر شود. در نهایت، خروجی تمامی این کارها اپیزودی پرمحتوا و جذاب برای شما عزیزان می‌شود. 

مغولستان؛ ایستگاه اول قطار رادیو ماجرا

ایستگاه اول این قطار در کشور مغولستان توقف کرده است، کشوری که احتمالا در پادکست سفر به سرزمین چنگیز خان از نگاه مسافری که به آن سفر کرده بود، شناختیم، اما همانطور که اشاره شد در فصل سوم پادکست رادیو ماجرا قرار است متفاوت‌تر از همیشه، مغولستان را از دریچه‌های متعدد بنگریم و بشناسیم و همراه با موسیقی‌های اعجاب انگیزش حضور در فستیوال عقاب‌ها و دیدن اسب‌های وحشی را تخیّل کنیم!  

 ما در تاریخمان رد پای ظالمانه‌ای از مغول‌ها به خاطر داریم و تا نام مغول را می‌شنویم چهره‌هایی خشن و خونخوار در ذهنمان تداعی می‌شود! امّا تصورمان چقدر به واقعیت الان این کشور نزدیک است؟ از ابعاد دیگر این کشور چه می‌دانیم؟ چطور می‌توان به این کشور سفر کرد؟ در قسمت اول از فصل سوم رادیو ماجرا، پاسخ این سوال‌ها را خواهید شنید پس همراهمان باشید تا سفری به مغولستان داشته باشیم.  

برای دانلود این پادکست و سایر قسمت‌ها، می‌توانید به تلگرام رادیو ماجرا بپیوندید  

 

پادکست چیست ؟

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.