دانلود تقویم شهریور 1401 و پیشنهاد سفر برای تعطیلات آن

4.3
از 15 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین مقصد برای سفر در تعطیلات شهریور 1401
01 شهریور 1401 08:00
0

ماه شهریور انگار آخرین فرصت برای لذت بردن از تابستان و ذخیره کردن انرژی برای ماه‌های پاییز و زمستان است. تعطیلات شهریور 1401 فرصت‌های آخر سفر استفاده از تعطیلات تابستان است که می‌توانید به بهترین شکل از آن بهره ببرید. تعداد تعطیلی‌های این ماه، مانند ماه‌های قبل از آن خیلی زیاد نیست، اما به‌خاطر کم شدن گرما، فرصت خوبی برای مسافرت است که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن استفاده کنید.

در این مطلب از لست سکند سعی کرده‌ایم علاوه بر ارائه تقویم شهریور 1401 برای دانلود، بهترین مقاصد را برای تعطیلات شهریور 1401 مشخص کنیم تا هم گزینه‌های سفرهای خارجی و هم گزینه‌های سفرهای داخلی برای شما مشخص شوند و امکان برنامه‌ریزی برای سفر را در بهترین حالت داشته باشید.

تقویم شهریور 1401

تقویم شهریور 1401 هم مانند ماه‌های پیش، تعطیلی دارد که می‌توانید برای سفر از آن استفاده کنید. برخلاف ماه‌های پیش، شهریور غیر از جمعه‌ها، فقط یک روز تعطیلی دارد که آن هم به مناسبت اربعین است. همین تعطیلی مصادف با شنبه شده که امکان استفاده از پنجشنبه و جمعه هم می‌دهد.

در ادامه تقویم شهریور 1401 را می‌توانید با کیفیت خوب ببینید. شما فقط باید مقصدی مشخص کنید و با توجه به زمانی که دارید، سفر خود را آغاز کنید. در ادامه، ما مقصدهای مناسب سفرهای داخی و خارجی را آورده‌ایم تا شما بتوانید بین آن‌ها مقصدی مناسب را انتخاب و از تعطیلات شهریور 1401 به‌خوبی استفاده کنید. پیش از هرچیز، در ادامه، می‌توانید با دانلود تقویم 1401 از همین لینک یا کلیک روی تصویر زیر، تقویم شهریور 1401 را با کیفیت دانلود کنید.

lastsecond.ir-shahrivar-1401-holidays-calendar.jpg
تقویم شهریور 1401

مقاصد خارجی برای سفر در تعطیلات شهریور 1401

درست است که تعداد روزهای تعطیل تقویم شهریور 1401 خیلی زیاد نیست، اما می‌توانید با یکی‌دو روز مرخصی، تدارک یک سفر خارجی چند روزه را ببینید. برای سفر خارجی هم بهتر است مقاصد نزدیک را انتخاب کنید تا زمان کمتری برای مسیر تلف شود و بتوانید از حضورتان در مقصد، بیشترین استفاده را ببرید. در ادامه چند مقصد نزدیک و خوش آب و هوا را معرفی کرده‌ایم.

ارمنستان

ارمنستان با حساب اینکه یکی از همسایگان کشور ماست، گزینه مناسبی برای تعطیلات خارجی محسوب می‌شود. یکی از دلایل انتخاب ارمنستان برای تعطیلات شهریور 1401 مسافت کمی است که با ایران دارد؛ اما از دلایل دیگر آن می‌توانیم به جاهای دیدنی و جاذبه‌های این کشور اشاره کنیم و از این مورد هم نباید غافل شویم که هوا در این ماه و مخصوصا حوالی تعطیلی تقویم شهریور 1401، کمی خنک‌تر می‌شود.

با توجه به این توضیحات، انتخاب تور ارمنستان یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در تعطیلات شهریور 1401 به حساب می‌آید و نکته دیگر این است که برای برنامه‌ریزی سفر در این ماه و تعطیلات آن بهتر است زودتر اقدام کنیم.

lastsecond.ir-shahrivar-1401-holidays-armenia-1.jpg
نمایی از زیبایی‌های ارمنستان

استانبول

استانبول از مقاصد ثابتی است که همیشه بین ایرانی‌ها محبوب است. از آنجایی که تنوع تورهای استانبول فراوانند، گزینه‌های بسیاری پیش روی شماست تا بتوانید از میان آن‌ها بهترین را انتخاب کنید. در ماه شهریور، هوا خنک‌تر می‌شود و قطعا استانبول از این نظر هم مقصد مناسبی برای سفر است. این شهر جاذبه‌های فراوانی دارد و ازاین‌رو، گردشگرانش همیشه از نظر تعداد، درخور توجه‌اند و نشان از اهمیت و ارزش شهر دارند.

جاهای دیدنی استانبول کجاست؟

معمولا اقامت در معروف‌ترین محله‌های استانبول باعث می‌شود در رفت و آمد کارتان آسان‌تر شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر هم به محل اقامتتان فکر کنید و هم برای گشت و گذارتان برنامه‌ریزی کنید که نهایت استفاده را ببرید. البته اگر هوا آفتابی باشد و دمای هوای خیلی سرد نباشد، همچنان می‌توانید از تفریحات آبی استانبول هم استفاده کنید.

lastsecond.ir-shahrivar-1401-holidays-istanbul.jpg
برخی از جاذبه‌های تاریخی استانبول

گرجستان

یکی از کشورهایی که در آن، هم جاذبه‌های طبیعی وجود دارد و هم جاذبه‌های تاریخی گرجستان است؛ به همین دلیل برای بیشتر سلیقه‌ها مناسب است. تنوع تورهای گرجستان و آب و هوای آن در ماه شهریور، باعث می‌شود شما بتوانید با خیال راحت‌تری این کشور را به‌عنوان یک گزینه انتخاب کنید. برای اینکه در این کشور، تجربه بسیار جذاب‌تری را هم به‌دست آورید، هرگز از تفریحات گرجستان غافل نشوید.

lastsecond.ir-shahrivar-1401-holidays-georgia.jpg
نمایی کلی از تفلیس گرجستان

دبی

احتمالا با دیدن نام دبی در این لیست تعجب می‌کنید، چون هوا در شهریور 1401 آن قدر خنک نمی‌شود که برای سفر به دبی مناسب باشد. با این حال باید گفت که باز به نسبت مرداد و تیر، هوا بهتر است و دما نسبتاً کمی پایین‌تر می‌آید. از نکات مثبتی که می‌توانیم درباره سفر با تور دبی به آن اشاره کنیم، این است که شهریور آخرین فرصت‌های خرید تور دبی ارزان است. ضمن اینکه چون دبی فاصله کمی تا ایران دارد و تعداد جاذبه‌هایش خیلی زیاد نیست با چند روز تعطیلی می‌توانید سفر خوبی را تجربه کنید.

lastsecond.ir-shahrivar-1401-holidays-Dubai.jpg
زیبایی‌های دبی در شب

مقاصد داخلی برای سفر در تعطیلات شهریور 1401

اگر شرایط لازم برای سفر خارجی را ندارید برای استفاده از تعطیلات شهریور 1401 می‌توانید یکی از مقاصد داخلی را انتخاب کنید. اگر مقصد سفرتان فاصله زیادی تا محل زندگی شما نداشته باشد، حتّی نیاز به گرفتن مرخصی هم ندارید. در ادامه مقاصدی برای سفر در شهریور به شما پیشنهاد داده‌ایم.

با توجه به اینکه تعطیلی شهریور 1401 مربوط به اربعین است، عده‌ای تصمیم دارند سفر مذهبی به قصد عزاداری را برنامه‌ریزی کنند. عده دیگری هم هستند که می‌خواهند از این هوای گرم فاصله بگیرند و چند روزی را استراحت کنند که برای آن‌ها هم چند مقصد را در نظر گرفتیم و در ادامه معرفی می‌کنیم. البته مقاصد مناسب برای تعطیلات شهریور 1401 فقط به این شهرها محدود نمی‌شود و اینجا فقط نمونه‌هایی را معرفی کرده‌ایم.

مشهد

مشهد با وجود حرم امام رضا، یکی از مقاصد خوب برای شرکت در مراسم اربعین و برنامه‌های متنوع است. البته اگر قصد شرکت در مراسم مذهبی هم نداشته باشید، مشهد جاهای دیدنی و تفریحی متنوعی دارد؛ به عنوان مثال، پارک های آبی مشهد یکی از پرطرفدارترین تفریحات تابستانی مشهد است که تجهیزات بسیار خوبی دارند و برای افراد مختلف با سلیقه‌های گوناگون سرگرم‌کننده هستند. بنابراین، مشهد می‌تواند یکی از مقاصد مناسب شهریور حساب شود.

این نکته را هم در نظر بگیرید که مشهد در تعطیلی شهریور 1401 به نسبت ماه‌های گذشته‌اش کمی خنک‌تر هم می‌شود و این تغییر آب و هوایی، سفر با تور مشهد را برای گردشگران جذاب‌تر می‌کند.

lastsecond.ir-shahrivar-1401-holidays-mashhad.jpg
نمایی از حرم مطهر مشهد

قم

در حرم حضرت معصومه قم هم مانند مشهد، برای اربعین مراسم عزاداری برگزار می‌شود؛ در نتیجه افرادی که می‌خواهند در فضای حرم عزاداری کنند، می‌توانند از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند، فقط باید به‌خاطر داشته باشید که روز اربعین، حرم بسیار شلوغ می‌شود. اگر شما در تهران زندگی می‌کنید، تعطیلات شهریور 1401 زمان خوبی برای سفر به قم است که نیاز به طی کردن مسافت زیادی هم ندارد. غیر از اعمال مذهبی، شهر قم جاذبه‌های مختلفی هم دارد که آن را دیدنی‌تر می‌کنند. دریاچه نمک و حوض سلطان دوتا از این جاهای دیدنی هستند که در اطراف شهر قم می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

آب و هوای قم در ماه شهریور هم خیلی خوب نیست و از آن جایی که شهر در منطقه‌ای کویری قرار گرفته است، شاید گرمای آن برای شما آزاردهنده باشد. پس بهتر است قبل از سفر، به این نکته توجه داشته باشید و بعد سفر خود را برنامه‌ریزی و آغاز کنید. 

lastsecond.ir-shahrivar-1401-holidays-Qom-1.jpg
حرم حضرت معصومه و نمایی کلی از شهر قم

شاهرود

شاهرود را باید بیشتر به‌خاطر طبیعتی که دارد بررسی کنیم و قطعا آن را از بهترین مقاصد شهریور بدانیم. البته این طبیعتی که صحبتش را می‌کنیم، بیشتر در اطراف شهر شاهرود است و چند جاذبه مختلف را شامل می‌شود. یکی از جذاب‌ترین آن‌ها، جنگل ابر شاهرود است که تعداد زیادی از گردشگران را هرساله به خود می‌کشاند. جنگل ابر شاهرود در تعطیلات شهریور 1401 هوای مطلوبی دارد و ترکیب این مناظر با آب و هوایی نسبتا خنک، حس طراوت و تازگی خوبی را به شما منتقل می‌کند.

وجود آبشار مجن هم از دیگر جاهایی است که گردشگران را جلب می‌کند و در کنار آن، هوای دلپذیر شهریور هم لذتش را چند برابر می‌کند. افزون بر این جاذبه‌ها، باید به دیگر فضاهای گردشگری شاهرود هم اشاره کنیم که بسطام و آرامگاه‌های آن از جمله این فضاها هستند.

lastsecond.ir-shahrivar-1401-holidays-shahrood.jpg
 جنگل ابر شاهرود

مازیچال

مازیچال در استان مازندران و نزدیک کلاردشت قرار گرفته است. این منطقه در ارتفاعات استان مازندران واقع شده و منظره‌های بسیار دیدنی و جذابی دارد که هر مسافر و گردشگر از حضور در میان آن‌ها و دیدنشان بسیار لذت می‌برد. به علت قرارگیری این منطقه در ارتفاعات، برخی مواقع اقیانوسی از ابر در اطرافش ایجاد می‌شود که منظره‌ای رویایی را برای شما خلق می‌کند، این حالت کاملا بستگی به وضعیت آب و هوا دارد.

تعطیلات شهریور 1401 فرصت بسیار خوبی برای سفر به مازیچال و بازدید آن است؛ چراکه هم طبیعت بسیار زیبایی در آن وجود دارد و هم فرصت کافی برای بازدید منطقه دارید. فراموش نکنید که حتما لباس گرم هم با خودتان ببرید تا در صورت سرد بودن هوا مشکلی برای شما ایجاد نشود. بدیهی است با نزدیک شدن به پاییز، هوا هم رو به سردی می‌رود و در این منطقه، قطعا به لباس گرم نیاز پیدا می‌کنید.

در مازیچال اقامتگاهی وجود ندارد و شما برای ماندن در آنجا باید کمپ بزنید، پس حتما چادر مسافرتی همراه داشته باشید، مگر اینکه بخواهید شب را در هتل‌ها یا اقامتگاه‌هایی بگذرانید که در کلاردشت یا عباس‌آباد هستند. توصیه می‌کنیم تنهایی به مازیچال سفر نکنید و همراه با افراد حرفه‌ای و آشنا به منطقه این کار را انجام دهید.

lastsecond.ir-shahrivar-1401-holidays-mazichal.jpg
مازیچال و طبیعت زیبای آن

سنندج

سنندج کردستان یکی دیگر از شهرهایی است که برای سفر در تعطیلات شهریور 1401 مناسب است و به‌خاطر آب و هوای خنکی که در آن موقع از سال در شهر وجود دارد، خیلی از گردشگران به سنندج می‌روند تا هم بتوانند برای چند روزی از گرما فاصله بگیرند، هم بتوانند از جاذبه‌هایی که در این شهر وجود دارد دیدن کنند و از روزهای آخر تابستان نهایت استفاده را ببرند.

جاذبه‌های شهر سنندج در شاخه‌های مختلفی هستند و شما پس از سفر به این شهر می‌توانید از موزه‌ها، خانه‌های تاریخی، پل تاریخی و همچنین جاذبه‌های طبیعی مثل کامیاران، دیدن کنید و سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید.

lastsecond.ir-shahrivar-1401-holidays-sanandaj.jpg
شهر سنندج و نمایی کلی از آن

همدان

همدان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و جهان است که در آن شاهد شکل‌گیری تمدن‌های اولیه هم بوده‌ایم و کتیبه‌های مختلف در شهر، گواه این موضوع هستند. این شهر در دوران و سلسله‌های مختلف، به‌عنوان پایتخت قلمرو ایران هم انتخاب شده. از همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن هم یاد می‌شود. در این شهر می‌توانید از جاذبه‌های مختلفی دیدن کنید که برخی از آن‌ها درون شهر و برخی دیگر در استان همدان هستند و کمی با مرکز شهر فاصله دارند.

آرامگاه‌های ابوعلی سینا، باباطاهر و همین طور محدوده‌های تاریخی مثل هگمتانه و گنج‌نامه از جمله قسمت‌های مختلف در این شهر هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. علاوه بر این‌ها، در اطراف شهر همدان هم جاذبه‌های دیگری مثل غار علیصدر، لاله‌جین و... وجود دارند که تعطیلات شهریور 1401 می‌تواند فرصت بسیار خوبی را برای بازدید از این شهر و جاذبه‌های درون و بیرون آن باشد. به این مورد هم توجه کنید که آب و هوا در این موقع از سال، یعنی در ماه شهریور، مخصوصاً در اواخر آن، به نسبت خنک‌تر می‌شود و برای گشت و گذار در شهر مناسب‌تر است.

lastsecond.ir-shahrivar-1401-holidays-hamadan.jpg
برخی از قسمت‌های تاریخی شهر همدان

سی سخت

سی سخت در شمال غربی یاسوج قرار دارد و گزینه خوبی برای سفر در تعطیلات شهریور است و با اقلیم سرد خود، هوای نسبتا مناسبی در این موقع از سال دارد. بیشتر گردشگران، برای طبیعت سی سخت به این شهر سفر می‌کنند و گفتنی است که جاذبه‌ها و دیدنی‌های این شهر متنوع است.

از جمله جاذبه‌های طبیعی سی سخت می‌توانیم به دریاچه کوه‌گل، غارهای مختلف مانند غار ده‌شیخ، چشمه‌های گوناگون مثل چشمه میشی، آبشارهای متفاوت مانند آبشار بهرام بیگی و خیلی جاهای دیگر اشاره کنیم. قرارگیری سی سخت در دامنه کوه دنا، این موقعیت را فراهم کرده تا هم آب و هوای خوبی را تجربه کنید و هم از طبیعتش لذت ببرید. تعطیلات تقویم شهریور 1401، فرصت مناسبی برای گشت و گذار در سی سخت است. این شهر اقامتگاه هم دارد و برای سکونت خود، نیاز نیست نگران باشید.

lastsecond.ir-shahrivar-1401-holidays-sisakht.jpg
نمای کلی از شهر سی سخت

سخن آخر

با توجه به تعطیلی شهریور 1401 یکی از بهترین موقعیت‌ها برای سفر، این برهه زمانی و همین ماه است. از آنجایی که دیگر مدارس و دانشگاه‌ها شروع می‌شوند و هوا هم رو به سرد شدن می‌رود، بهتر است که آخرین روزهای تابستان خود را با انتخاب از بین مقاصدی که عنوان کردیم، به یک سفر خاطره‌انگیز تخصیص دهید. شما کدام مقصد را پیشنهاد می‌کنید که به این لیست اضافه کنیم؟ چنانچه می‌خواهید به تقویم امسال دسترسی داشته باشید، با رفتن به صفحه تقویم ۱۴۰۳ می‌توانید تقویم کامل امسال را دانلود کنید. همچنین اگر می‌خواهید کل ماه‌های امسال را همراه با مناسبت‌های مهم و تعطیلات در یک صفحه داشته باشید، می‌توانید به صفحه تقویم ۱۴۰۳ در یک نگاه بروید و آن را دانلود کنید.

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!