جاهای دیدنی آکتائو قزاقستان؛ معرفی بهترین‌ها با آدرس و عکس

5
از 2 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی آکتائو + عکس و آدرس
12 مهر 1403 08:00
0

جاهای دیدنی آکتائو قزاقستان بی‌نظیرند. قزاقستان به‌عنوان نهمین کشور پهناور جهان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در بین جهانگردان است. این شهر را خواهر‌خوانده شهر انزلی می‌دانند و آکتائو یکی از زیباترین شهرهای قزاقستان محسوب می‌شود. در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند مکان های دیدنی آکتائو قزاقستان را به شما معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی آکتائو قزاقستان که نباید از دست داد

  • سواحل آکتائو
  • کوه‌های آکتائو
  • کاراگیه
  • مسجد بکت آتا
  • باغ گیاه‌شناسی دره عشق
  • غار آکمشیت
  • موزه مردم‌شناسی آکتائو

مشاهده قیمت امروز تورهای آکتائو

سواحل آکتائو (Aktau Beach)

برای عاشقان ساحل، شنا و تفریحات آبی، هیچ‌کدام از مکان های دیدنی آکتائو قزاقستان به‌اندازه سواحلش جذاب نیست. سواحل آکتائو در همسایگی دریای خزر قرار گرفته و مناظر خیره‌کننده‌ای را پیش چشم مسافران تور قزاقستان قرار می‌دهد. یکی از جاذبه‌های سواحل آکتائو، صخره‌های سفیدرنگی است که در خط ساحلی امتداد دارند و با تابیدن نور خورشید، زیبایی این صخره‌ها دوچندان می‌شود. در اطراف سواحل آکتائو امکانات خوبی مثل کافه، رستوران، حمام، سرویس‌بهداشتی و صندلی‌ برای آفتاب گرفتن وجود دارد. این سواحل، بهترین جای دیدنی آکتائو قزاقستان برای شنا، عکاسی و تفریحات آبی است.

موقعیت دقیق سواحل آکتائو روی نقشه

سواحل آکتائو.jpg
سواحل زیبا و نیلی، یکی از جاذبه های گردشگری آکتائو قزاقستان

کوه‌های آکتائو (Aktau Mountains)

آکتائو شهری است که با کوه‌های باشکوه قزاقستان احاطه شده است و به همین دلیل، یکی از جاهای گردشگری آکتائو قزاقستان همین کوه‌هاست. این کوه‌ها مانگیستاو نام دارند و قدم زدن، پیاده‌روی، عکاسی و تماشای این کوه‌ها یکی از لذ‌ت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر به آکتائو محسوب می‌شود. مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای زیبا، یکی از جاذبه‌های بازدید از این بخش‌های کوهستانی است.

موقعیت دقیق کوه‌های آکتائو روی نقشه

کوه‌های آکتائو.jpg
کوه‌های برافراشته، یکی از دیدنی های آکتائو قزاقستان

کاراگیه (Karagiye)

کاراگیه، از جاهای دیدنی آکتائو قزاقستان محسوب می‌شود و خندقی به طول چهل کیلومتر است. این پدیده زمین‌شناسی، محصول طبیعت است و امروز یکی از مکان های دیدنی آکتائو قزاقستان محسوب می‌شود. این پدیده به‌دلیل زیبایی غیرمعمولش، معروف است. کاراگیه با رنگ‌های سفید، صورتی و نارنجی، تضاد زیبایی را با آبی آسمان و نیلی دریا پدید آورده که به زیبایی‌اش اضافه کرده است. اگر از مسافران ماجراجو و اهل طبیعت‌گردی هستید، توصیه می‌کنیم حتماً به این جای دیدنی آکتائو قزاقستان سر بزنید. گفتنی است که همراه بودن با لیدر محلی و داشتن تجهیزات مناسب مثل کفش و لباس، برای بازدید از کاراگیه ضروری است.

موقعیت دقیق کاراگیه روی نقشه

کاراگیه.jpg
عکس جاهای دیدنی آکتائو قزاقستان، کاراگیه

مسجد بکت آتا (Beket Ata)

مسجد بکت آتا یکی از جاهای دیدنی آکتائو قزاقستان به شمار می‌آید که در محیطی دنج و آرام قرار گرفته است. قدمت این مسجد به قرن هجدهم میلادی برمی‌گردد و بنیان‌گذار آن، شیخی به نام بکت آتا بوده است. محیط این مسجد، روحانی و آرام است و علاوه‌بر بعد و ارزش مذهبی، موزه کوچکی هم در آن وجود دارد. مناظر و چشم‌اندازهای اطراف این مسجد هم بسیار چشمگیر و زیباست.

موقعیت دقیق مسجد بکت آتا روی نقشه

مسجد بکت اتا.jpg
مسجد بکت آتا، از دیدنی های آکتائو قزاقستان

باغ گیاه‌شناسی دره عشق (Botanic garden)

باغ گیاه‌شناسی دره عشق، یکی دیگر از دیدنی های آکتائو قزاقستان است. این باغ با مساحت ۱۳ هکتار، در بافت شهر آکتائو قرار دارد. تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری که در این باغ نگهداری می‌شوند، کم‌نظیر است. آب‌نماهای زیبا، مناظر خیره‌کننده و آب‌وهوای دل‌پذیر، از ویژگی‌های این جای دیدنی آکتائو قزاقستان محسوب می‌شود. در این جای دیدنی آکتائو قزاقستان، کلاس‌های آموزشی درباره گونه‌های گیاهی برای رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود که می‌توانید هنگام بازدید در آن‌ها شرکت کنید.

موقعیت دقیق باغ گیاه‌شناسی دره عشق روی نقشه

باغ گیاه‌شناسی.jpg
باغ گیاه‌شناسی دره عشق، یکی از مکان های دیدنی آکتائو قزاقستان

غار آکمشیت (Akmeshit cave)

برای عاشقان طبیعت، غار آکمشیت یکی از جذاب‌ترین مکان های دیدنی آکتائو قزاقستان محسوب می‌شود. این غار، محصول تلاش چندین میلیون ساله طبیعت است. علاوه‌بر اهمیت طبیعی، این غار را می‌توان جزو جاهای تاریخی آکتائو قزاقستان هم دانست؛ چراکه روی دیوارهای این غار، آثار سکونت انسان‌های غارنشین و عشایر بدوی پیدا شده است. گفتنی است که آب‌وهوای داخل این غار بسیار خنک است. پس اگر قصد بازدید از غار آکشمیت را دارید، حتماً لباس مناسب با خود همراه داشته باشید.

غار اکمشیت.jpg
غار آکمشیت، یکی از جاهای تاریخی آکتائو قزاقستان

موزه مردم‌شناسی آکتائو (Mangistau Etnographic Museum)

برای علاقه‌مندان به تاریخ، موزه‌های هر شهری مثل جواهری در لیست دیدنی‌ها و جاذبه‌های مقصد هستند. سر زدن به موزه مردم‌شناسی آکتائو، بهترین مکان برای شناخت تاریخ این شهر و همین‌طور آشنایی با نحوه زیست، سنت و آداب‌ورسوم مردمانش است. اگر از دوستداران موزه هستید، تماشای این جای دیدنی آکتائو را از دست ندهید.

موقعیت دقیق موزه مردم‌شناسی شهر آکتائو روی نقشه

موزه مردم‌شناسی.jpg
موزه مردم‌شناسی، از جاذبه های گردشگری آکتائو قزاقستان

سفر با تور به آکتائو

اگر در فکر برنامه‌ریزی برای سفر به قزاقستان و دیدن شهر زیبای آکتائو هستید، کافی است در قسمت تورهای وبگاه لست‌سکند، عبارت تور آکتائو را جست‌وجو کنید تا با فهرستی از تورها به این مقصد روبه‌رو شوید و بعداز مقایسه و بررسی هریک از آن‌ها، مناسب‌ترین گزینه را برای سفرتان انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم فهرستی از بهترین جاهای دیدنی آکتائو قزاقستان را در اختیارتان قرار دهیم تا هنگام سفر به این شهر، بازدید از دیدنی های آکتائو قزاقستان را از دست ندهید. چه برای عاشقان تفریح و گردش، چه برای طبیعت‌گردان و چه برای تاریخ‌دوستان و طرف‌داران موزه، در این فهرست جاذبه‌ای گنجانده شده است. خواندن راهنمای سفر به آکتائو به شما کمک می‌کند برنامه‌ریزی بهتری برای سفر به این شهر داشته باشید. اگر تاکنون به آکتائو قزاقستان سفر کرده‌اید، بازدید از کدام‌یک از جاهای دیدنی آکتائو قزاقستان را به مسافران این مقصد پیشنهاد می‌کنید؟ بهترین جای دیدنی آکتائو قزاقستان از نظر شما کدام است؟

شیدا چراغی
شیدا چراغی

یکی از خیل هزاران جوان مهندس ایرانی بودم و سرگردان در دنیای اعداد. با پرسه‌های آهسته در شهر، وارد دنیای سفر شدم. ذوق کشف جهان و دیدن نادیده‌ها را داشتم و شاید از آن بیشتر، قصه گفتن و قصه ساختن. امروز یک مسافر، قصه‌گو و تجربه‌گرای نوپا در دنیای سفرم. علاقه‌مند به آهسته قدم زدن در شهر، توجه به جزئیات، شنیدن خاطرات جوانی سالمندان و پرسه‌های بی‌هدف و کشف راز جهان.