بهترین جاهای دیدنی اسپانیا + قیمت و عکس

4.4
از 11 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
این جاذبه های اسپانیا فراموش نشدنی هستند + تصاویر
20 آبان 1401 08:00
0

طبق آخرین آمار، در شش ماه اول سال 2022 بیش از 30 میلیون گردشگر خارجی به اسپانیا سفر کرده‌اند و این آمار در سال 2019 حتی به 126 میلیون گردشگر نیز رسید. کافی است چند عکس از جاهای دیدنی اسپانیا ببینید، تا دلیل این همه محبوبیت برای شما روشن شود. از آن‌جایی که اسپانیا شهرها و استان‌های زیادی دارد، قطعا بیشتر گردشگران زمان کافی برای بازدید از تمام جاذبه های اسپانیا را نخواهند داشت. از این رو، بهتر است قبل از ثبت نام در تور اسپانیا، یک آشنایی نسبی با جاهای دیدنی شهرهای اسپانیا داشته باشید تا بهترین شهر را برای سفر خود انتخاب کنید.

در این مطلب از مجله گردشگری لست سکند، قرار است جاهای دیدنی اسپانیا را به تفکیک توریستی‌ترین شهرهایش به شما معرفی کنیم. ضمن اینکه اطلاعات کاربردی مثل ساعت بازدید و قیمت بلیط را نیز در اختیار شما قرار دهیم تا در برنامه‌ریزی سفر، بهترین تصمیم را بگیرید.

06.jpg  

جاهای دیدنی اسپانیا در مادرید

امکان ندارد در مورد بهترین جاهای دیدنی اسپانیا حرف بزنیم و حرفی از مادرید به میان نیاید. عده‌ای از مسافران گردش خود را به شهرهایی مثل بارسلون و سویل اختصاص می‌دهند و مادرید را عموماً یک مرکز تجاری و اداری می‌دانند، اما اهمیت مادرید صرفاً در پایتخت بودن و جمعیت زیاد آن نیست و این شهر اسپانیا دنیایی از تنوع، هنر و زیبایی را به نمایش می‌گذارد. در ادامه، چند مورد از جاهای دیدنی اسپانیا در مادرید را معرفی می‌کنیم.

موزه دل پرادو (Museo Nacional del Prado)

اصلی‌ترین موزه هنر در اسپانیا در قلب پایتخت این کشور قرار دارد. موزه دل پرادو، آثاری غنی از عناصر زیبایی شناسی را به همراه تلفیقی از فرهنگ در معرض دید عموم قرار می‌دهد. دل پرادو درهای خود را در سال 1819 به عنوان یک موزه تمام عیار به روی هنردوستان سراسر جهان گشود. حتی اگر از تمام آثار هنری این موزه صرف نظر کنیم، معماری خیره‌کننده ساختمان آن، ساعت‌ها شما را مشغول تماشا می‌کند.

این موزه در اولین سال‌های تأسیس، بیش از 1500 شی با ارزش را از کلکسیون‌های سلطنتی به نمایشگاه‌هایش آورد. اما رفته رفته رشد کرد تا اینکه امروزه بیش از 21 هزار نقاشی، مجسمه، اسناد تاریخی و نگاره‌های مختلف را در خود جای داده است. که در میان آن‌ها نقاشی‌ها بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند؛ اگر به هنر اسپانیایی، فمنسیت و ایتالیایی علاقه دارید، فرصت بازدید از این موزه را از دست ندهید.

  • ساعت بازدید از موزه دل پرادو: دوشنبه تا شنبه، 10:00 تا 20:00 و یکشنبه و روزهای تعطیل 10:00 تا 19:00
  • قیمت بلیط قیمت موزه دل پرادو: 15 یورو
  • آدرس موزه دل پرادو: مرکز شهر مادرید 

موقعیت موزه دل پرادو در نقشه 

موزه ملی دل پلادو
موزه دل پرادو از جاذبه های اسپانیا
موزه دل پرادو اسپانیا
آثار هنری موزه دل پرادو

میدان شهرداری (Plaza Mayor)

میدان شهرداری علاوه بر اینکه جزو بهترین جاذبه های اسپانیا است، نماد مهمی از پایتخت این کشور هم به حساب می‌آید. این میدان در قرن هفدهم توسط فیلیپه سوم، در مرکز مادرید پایه ریزی شد و مجسمه‌ای از او در وسط میدان قرار دارد. در طول قرن‌ها این محل مکانی برای برگزاری فستیوال‌ها، مسابقات گاوبازی، تئاتر و انواع و اقسام مراسم بوده است. همچنین فروشگاه‌، کافه و رستوران‌های بسیاری از دوران قدیم اسپانیا در این محل باقی مانده که یکی از دلایل اصلی بازدید گردشگران از این مکان است.

معماری ساختمان هایی که در میدان شهرداری می‌بینید، از دوران رنسانس الگو گرفته است و این شاهکار دیدنی، یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های عمومی در اروپا است. گردشگران برای آشنایی با فرهنگ مردم اسپانیا، شنیدن صدای موسیقی خیابانی، چشیدن غذاهای بی‌نظیر اسپانیا، عکاسی و... بازدید از این جاذبه را واجب می‌دانند. در میدان شهرداری مراکز راهنمایی گردشگران وجود دارد؛ از این رو اگر گشت و گذار خود را از این مکان شروع کنید، از راهنمایی‌های مفیدی بهره‌مند خواهید شد.

  • ساعت بازدید از میدان شهرداری: 9:30 تا 20:30
  • قیمت بلیط میدان شهرداری: رایگان
  • آدرس میدان شهرداری: مرکز مادرید

موقعیت میدان شهرداری در اسپانیا

میدان مادرید

میدان شهرداری مادرید

میدان قدیمی مادرید
عکسی قدیمی از میدان شهرداری مادرید

کاخ سلطنتی مادرید (Royal Palace of Madrid)

در پایتخت اسپانیا می‌توانید از بزرگترین کاخ سلطنتی در کل اروپا دیدن کنید. این کاخ در قرن هجدهم به دستور فیلیپ پنجم ساخته شد و وسعتی بالغ بر 135 هزار متر داشت که در آن حدود 3500 اتاق ساخته شده است. اما بزرگی بنا، مانعی برای استفاده از مصالح غنی نشده است. فضای داخلی کاخ با مرمر اسپانیایی پوشیده و در و پنجره‌ها از جنس چوب ماهگون هستند. حتی اگر از تماشای تمام آثار هنری نمایشگاه‌های کاخ صرف نظر کنیم، مجسمه‌ها و نقش و نگارهای دیوار به تنهایی ارزش ساعت‌ها تماشا و عکاسی را دارند.

کاخ سلطنتی مادرید شامل بخش‌های مختلفی از جمله کتابخانه، اسلحه‌خانه، داروخانه و اقامتگاه سلطنتی می‌شود. ضمن اینکه یک گالری دیدنی با نمایش آثار هنری بی‌نظیر، از چشمان شما پذیرایی می‌کند. به جرأت می‌توان گفت که در میان تمام جاهای دیدنی اسپانیا، این کاخ بهترین فرصت را برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ این کشور فراهم می‌کند، به شرطی که از اطلاعاتی که راهنمایان در اختیار شما قرار می‌دهند استفاده کنید.

  • ساعت بازدید از کاخ سلطنتی مادرید: یکشنبه‌ها 10:00 تا 16:00 و سایر روزهای هفته 10:00 تا 18:00
  • قیمت بلیط کاخ سلطنتی مادرید: 10 یورو (کودکان زیر 5 سال رایگان)
  • آدرس کاخ سلطنتی مادرید: بخش غربی مرکز شهر، خیابان بایلن

موقعیت کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید
نمایی از کاخ سلطنتی مادرید
کاخ سلطنتی مادرید2.jpg
سالن غذا خوری سلطنتی کاخ مادرید

موزه ملی هنری رینا سوفیا (Nacional Centro de Arte Reina Sofía)

اگر اهل هنر هستید و از نگاه کردن به معروفترین نقاشی‌های دنیا سیر نمی‌شوید، موزه ملی هنری رینا سرزمین رویایی شماست. این موزه در سال 1992 تأسیس شد و در خود مجموعه‌ای غنی از آثار پابلو پیکاسو، سالوادور دالی و جان میرو را به نمایش می‌گذارد. یکی از پربازدیدترین نقاشی‌های این جاذبه، گرنیکا است که در بیشتر روزها دورش شلوغ است. به جرأت می‌توان گفت که طرفداران هنر مدرن در بازدید از این موزه ملی هنری رینا سوفیا، بیش از سه ساعت در آثار هنری تعمق می‌کنند.

اگر بخواهیم یک آمار کلی از تعداد آثار این موزه بدهیم، باید بدانید که حدود 17 هزار اثر در موزه وجود دارد، اما همه آن‌ها نقاشی نیستند. بلکه حدود 2800 عکس هنری، بیش از 1400 مجسمه و 5 هزار طراحی نیز موجود است. همچنین 350 قطعه فیلم با ارزش نیز در این مجموعه وجود دارد. به هنگام بازدید توجه داشته باشید که عکس‌برداری از برخی قسمت‌های موزه ممنوع است.

  • ساعت بازدید از موزه ملی هنری رینا سوفیا: یکشنبه‌ها 10:00 تا 14:30 و سایر روزهای هفته 10:00 تا 21:00 (سه شنبه‌ها تعطیل)
  • قیمت بلیط موزه ملی هنری رینا سوفیا: 12 یورو
  • آدرس موزه ملی هنری رینا سوفیا: میدان فانتین، خیابان د امپرادور کارلوس پنجم

موقعیت موزه ملی هنری رینا سوفیا

موزه رینا سوفیا.jpg
ورودی موزه رینا سوفیا
موزه پیکاسو.jpg
آثار موزه رینا سوفیا

جاهای دیدنی اسپانیا در بارسلون

نوبت به پربازدیدترین شهر اسپانیا رسید. بارسلون علی‌رغم برخورداری از آب و هوای دلپذیر، در زمینه معماری و صنعت مد نیز شهرت فراگیری دارد و هیچ علاقه‌مند فوتبالی را نخواهید یافت که با این شهر آشنا نباشد. معماری خانه‌ها و خیابان‌های بارسلون به حدی زیباست که حتی کوچه‌پس‌کوچه‌هایش هم جزو جاهای دیدنی اسپانیا هستند. در ادامه، برخی از معروف‌ترین جاهای دیدنی اسپانیا در بارسلون را به شما معرفی می‌کنیم. شناخت این جاذبه‌ها بسیار مهم هستند چون معمولا مقصد تورهای اسپانیا، بارسلون است.

جدیدترین قیمت تورهای اسپانیا

ساگرادا فامیلیا (La Sagrada Familia)

وقتی حرف از بارسلون می‌شود، قبل از استادیوم فوتبال معروف و موزه‌ها و پارک‌های زیبایش، باید به اصلی‌ترین و مهم‌ترین نماد شهرش بپردازیم. ساگرا فامیلیا احتمالاً اولین عکسی است که با جست‌وجوی بارسلون خواهید دید. با یک نگاه کوتاه به تصویر این کلیسا، مشخص می‌شود که اصلی‌ترین دلیل جذابیتش، معماری باشکوه آن است. در ابتدا قرار بود ساگرادا فامیلیا یک کلیسای ساده به سبک رومی باشد، اما نقشه عوض شد، تا جایی که با گذشت حدود 140 سال، هنوز مراحل پایانی ساخت این غول معماری تمام نشده است.

آنتونی گائودی یک معمار کاتالونیایی بود که اعتقاد داشت طبیعت اثر هنری خداست و از این رو، تلاش کرد که نصایح و داستان‌های مسیحیت را با نمادهای طبیعی و اشکال پیچیده هندسی ترکیب کند و این موضوع در هر ستون و پنجره از این کلیسا پدیدار است. در حال حاضر، بازدید از این جاذبه در چهار بخش مجزا انجام می‌شود که شامل کلیسا، ساختمان مدرسه، موزه و برج‌ها هستند.

  • ساعت بازدید از ساگرادا فامیلیا: 9:00 تا 19:00
  • قیمت بلیط ساگرادا فامیلیا: حدود 45 یورو (بازدید از تمام بخش‌ها به همراه نرم‌افزار راهنما)
  • آدرس ساگرادا فامیلیا: منطقه اگزامپل، خیابان مایورکا

موقعیت کلیسای ساگرادا فامیلیا در نقشه

ساگرادا فامیلیا
کلیسای ساگرادا فامیلیا
کلیسای بارسلون
نمایی از سقف کلیسای ساگرادا فامیلیا

کازا میلا (Casa Milà)

کازا میلا نیز یکی دیگر از معروفترین جاذبه های اسپانیا است که توسط گائودی ساخته شده. در قسمت قبل اشاره کردیم که این نابغه معماری، توجه خاصی به طبیعت داشت، از این رو برای ساختن کازا میلا از سواحل ماسه‌ای الهام گرفت و حتی برای ساخت آن تا حد ممکن از سنگ‌های طبیعی استفاده کرد. برخلاف ساگرادا فامیلیا، این بنا در طول 4 سال به پایان رسید و تا امروز در بیش از 15 اثر سینمایی از آن فیلم‌برداری شده است.

 درون این ساختمان، چند آپارتمان به همراه نمایشگاه‌هایی از آثار هنری را خواهید یافت. البته رفتن به تمام نقاط کازا میلا امکان‌پذیر نیست، با این حال برای یک بازدید درست و حسابی به حدود 2 ساعت زمان نیاز خواهید داشت و در این مدت در مورد تکنیک و سبک گائودی، اطلاعات زیادی کسب می‌کنید. به طور معمول کازا میلا از آن دسته از جاهای دیدنی اسپانیا است که در روزهای آخر هفته بسیار شلوغ می‌شود.

  • ساعت بازدید از کازا میلا: 9:00 تا 18:30 و 021:00 تا 23:00
  • قیمت بلیط کازا میلا: 34 یورو ( کودکان 7 تا 12 سال 17 یورو)
  • آدرس کازا میلا: خیابان پسیج دِ گراسیا (ایستگاه مترو کاساباتلو)

موقعیت کازا میلا در نقشه اسپانیا

کازا میلا.jpg
طراحی جالب ساختمان کازا میلا
کاازا میلا.jpg
کازامیلا، از بهترین دیدنی های اسپانیا

کلیسای جامع بارسلون (Cathedral of Barcelona)

کلیسای جامع بارسلون نیز از آن دسته از جاذبه های اسپانیا است که برای ساختش بیش از یک قرن زمان صرف شد و در بین مردم اسپانیا به نام لا سئو شهرت یافت. تاریخ ساخت این کلیسا به قرن سیزدهم تا پانزدهم مربوط است و به دلیل ارزش تاریخی و جایگاه اسقف اعظم در آن، مهم‌ترین کلیسای بارسلون است. این کلیسا تاکنون چندین بار بازسازی شده است تا شکوه بی‌نظیری که دارد پا برجا باشد.

قرینگی این بنا چه از بیرون و چه از داخل بسیار دقیق است. مجسمه‌ها، صنایع چوبی، ستون‌ها و لوسترهای این کلیسا بیشترین جزئیات را دارند. بازدید از کلیسا شامل برخی از قوانین پوشش و رفتار است؛ برای مثال شانه‌های بازدیدکنندگان باید پوشیده باشد. لازم به ذکر است ورود گردشگران به پشت بام این کلیسا امکان‌پذیر است و معمولاً هزینه‌ای جداگانه دارد.

  • ساعت بازدید از کلیسای جامع بارسلون: 10:30 تا 18:00، شنبه‌ها 10:30 تا 17:30 (یکشنبه‌ها تعطیل است)
  • قیمت بلیط کلیسای جامع بارسلون: 9 یورو (در روزهایی که بازدید رایگان است قیمت ورود به بام کلیسا 3 درهم خواهد بود)
  • آدرس کلیسای جامع بارسلون: خیابان Jaume I

موقعیت کلیسای جامع بارسلون

696592aee444f809daac4b5f7eb504bd.jpg
کلیسای جامع بارسلون
کلیسای بارسلون.jpg
نمایی از درون کلیسای بارسلون

کازا باتیو (Casa Batlló)

کازا باتیو نیز یکی دیگر از آثار به جامانده از آنتونی گائودی است که مورد بازسازی قرار گرفته. شکل عجیب نما و پنجره‌های جالبی که این ساختمان دارد، شما را به یاد دنیای انیمیشن‌ها می‌اندازد. چینش سفال‌های سقف این بنا شبیه اندام یک اژدها طراحی شده است و به همین به آن لقب «خانه اژدها» داده‌اند. با این حال، آنتونی گائودی بیش از هر چیز، از دریا برای ساخت این خانه الهام گرفته بود. سبک معماری مدرنیسم این بنا بعد‌ها الهام‌بخش بسیاری از ساختمان‌های جهان شد. رفت‌وآمد بیش از یک میلیون نفر انسان به کازا باتیو، آن را به یکی از پربازدیدترین مکان های دیدنی اسپانیا تبدیل کرده است.

  • ساعت بازدید از کازا باتیو: 9:00 تا 20:00
  • قیمت بلیط کاتا باتیو: 35 یورو
  • آدرس کاتا باتیو: خیابان پسیج دِ گراسیا

موقعیت کازا باتیو در نقشه 

کازا باتیو اسپانیا
کازا باتیو، شاهکاری از گائودی
جاذبه اسپانیا
درون ساختمان کازا باتیو

جاهای دیدنی اسپانیا در سویل

خیابان‌های سویل، نمایشگاهی ویژه از معماری ناب تاریخی است که از حدود 400 سال پیش تا کنون پابرجا هستند. ضمن اینکه، پارک‌ها و باغ‌های گوناگونی در این شهر مناظر دلپذیری از طبیعت را در اختیار دوربین‌های عکاسی شما قرار می‌دهند. بهترین جاهای دیدنی اسپانیا در سویل به شرح زیر است.

قصر آلکازار (Royal Alcázar of Seville)

قصر آلکازار، قدیمی‌ترین قصر سلطنتی در اروپا است که هنوز هم از آن استفاده می‌شود و مهم‌ترین المان شهر سویل اسپانیا محسوب می‌شود. طراحی خاص این قصر در هیچ یک از جاهای دیدنی اسپانیا تکرار نشده است، زیرا علاوه بر برخورداری از شکوه قابل توجه، ترکیبی جالب از معماری مسیحی و اسلامی دارد. نکته بسیار عجیبی که در مورد این مکان وجود دارد این است که شکل امروزی آن در طول 500 سال، رفته‌رفته تکمیل شده است.

معماری این بنا بیش از هرچیز به کاشی‌کاری زیبایی که دارد معروف است. همچنین باغ قصر آلکازار وسعتی حدود 60 هزار متر مربع دارد که در آن 170 گونه گیاهی از سراسر جهان کاشته شده است. اگر تصاویر آلکازار برای شما آشنا است، احتمالا شما اهل فیلم و سریال هستید و این قصر را در سکانس‌هایی از سریال بازی تاج و تخت دیده‌اید. اگر حوصله شلوغی را ندارید، سعی کنید بازدید از این قصر را در ساعات صبح یا روزهای وسط هفته انجام دهید.

  • ساعت بازدید از قصر آلکازار: از 1 آوریل تا 14 سپتامبر، 9:30 تا 19:00 و از 15 سپتامبر تا 1 مارس، 9:30 تا 17:00
  • قیمت بلیط قصر آلکازار: 13 یورو (ورود افراد زیر 8 سال رایگان)
  • آدرس قصر آلکازار: مرکز شهر سویل، خیابان منندز پلایو

موقعیت قصر آلکازار در نقشه

قصر آلکازار
نمایی از قصر آلکازار
قصر اسپانیا
قصر آلکازار، از بهترین دیدنی های اسپانیا

کلیسای سویل (Catedral de Sevilla)

کلیسای جامع سویل نیز یکی از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا است که ساخت آن زمان‌بر بود، به طوری که از ابتدای قرن پانزدهم شروع شد و در ابتدای قرن شانزدهم به پایان رسید. مساحت این کلیسا در مجموع حدود 12 هزار متر مربع است. به همین دلیل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان شناخته می‌شود. جالب است بدانید که موقعیت کلیسای سویل در گذشته یک مسجد بوده است تا اینکه در قرن سیزدهم به کلیسا تبدیل شد؛ کلیسایی که با عظمت و آثار هنری‌اش گردشگران را بهت‌زده می‌کند.

برای بازدید از این کلیسا بهتر است بلیط خود را از قبل به صورت آنلاین خریداری کنید. همچنین در ساعات خلوت صبح از آن دیدن کنید. خوب است بدانید که امکان بازدید از پشت بام این کلیسا برای گردشگران وجود دارد و از این طریق می‌توانید چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از سویل را ببینید. برای تجربه و درک هر چه بهتر تاریخ این بنا، بهتر است از راهنمایان گردشگری استفاده کنید.

  • ساعت بازدید از کلیسای جامع سویل: دوشنبه‌ها 11:30 تا 15:30، سه‌شنبه تا شنبه 11:00 تا 17:00 و یکشنبه 14:30 تا 18:00
  • قیمت بلیط کلیسای جامع سویل: 9 یورو (دانش‌آموزان، 4 یورو)
  • آدرس کلیسای جامع سویل: غرب سویل، خیابان آلِمانز

موقعیت کلیسای سویل در نقشه

کلیسای سویل.jpg
صف بازدید گردشگران از کلیسای سویل

پلازا دو اسپانا (Plaza de España)

برای دیدن بهترین جاذبه های اسپانیا کافی است به معروف‌ترین میادین آن سر بزنیم. پلازا دو اسپانا نیز یکی از میدان‌های معروف اسپانیا و دیدنی‌ترین میدان سویل است که پس از کلیسای سویل، شکوهمندترین جاذبه این شهر است. این جاذبه دیدنی حدود 50 هزار متر مربع مساحت دارد که این وسعت، لوکیشن‌های عکاسی بی‌نظیری را در اختیار شما می‌گذارد. معماری این بنا از سبک‌های اسپانیایی و رنسانسی پیروی می‌کند. در این میدان 52 نیمکت سرامیکی و رنگارنگ وجود دارد که هر یک از آن‌ها یک شاهکار هنری به حساب می‌آیند. این نیمکت‌ها نمادی از 52 استان در اسپانیا است.

  • ساعت بازدید از پلازا دو اسپانا: 24 ساعته
  • قیمت بلیط پلازا دو اسپانا: رایگان
  • آدرس پلازا دو اسپانا: خیابان ایزابل کاتولیک

موقعیت دقیق پلازا دو اسپانا روی نقشه 

La-Plaza-de-España-de-Sevilla-historia-belleza-e-inspiración.jpg
پلازا دو اسپانا از جاذبه های اسپانیا در سویل

جاهای دیدنی اسپانیا در گرانادا

گرانادا شهری با جمعیت 500 هزار نفر در اسپانیا است و با این‌که پای یک رشته کوه قرار گرفته است، هوایی گرم دارد و به ندرت به صفر درجه سانتی گراد می‌رسد. در این شهر، ترکیبی از فرهنگ اسلامی و اسپانیایی مشهود است و در تمام روزهای سال مراسم مختلفی در آن دیده می‌شود. دیدنی های اسپانیا در گرانادا به شرح زیر است.

میرادور د سان نیکولاس (Mirador de San Nicolás)

طبق گفته‌های بیل کلینتون (رئیس جمهور سابق ایالات متحده) در بین دیدنی های اسپانیا، میرادور د سان نیکولاس زیبا‌ترین غروب را دارد. از وقتی بیل در سال 1992 این حرف را در مورد این جاذبه زد، روز به روز طرفداران آن بیشتر شد. میرادور د سان نیکولاس یک بخش مرتفع از شهر گراندا است که چشم‌اندازهای بسیار دیدنی را از خانه‌ها، خیابان‌ها و سرسبزی‌های شهر به نمایش می‌گذارد. اما یکی بهترین لوکیشین‌های عکاسی در این جاذبه، منظره کاخ الحمرا و کوه‌های سیر ناوادا است که هر دو از بهترین مکان های دیدنی اسپانیا هستند. فراموش نکنید که پیاده‌روی در مسیر سربالایی، یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر بازدید از این منطقه است. به همین دلیل سعی کنید از کفش‌های مناسب استفاده کنید.

  • ساعت بازدید از میرادور د سان نیکولاس: 24 ساعته (بهترین زمان بازدید، غروب آفتاب است)
  • قیمت بلیط میرادور د سان نیکولاس: رایگان
  • آدرس میرادور د سان نیکولاس: خیابان اسپالداس د سان نیکولاس

 موقعیت دقیق میرادور سان نیکولاس

Mirador de San Nicolás.jpg
میرادور د سان نیکلاس یکی از دیدنی های اسپانیا

الحمرا (Alhambra)

الحمرا از نظر ابهت بنا، یکی از شناخته شده‌ترین جاذبه های اسپانیا است. زمان ساخت این قلعه به قرن نهم مربوط است، اما کاخ سلطنتی درون آن در قرن 13 ساخته شده است. الحمرا هم جنبه دفاعی داشته و هم اقامتگاهی مهم برای افراد سلطنتی محسوب میشده. این قلعه روی یک تپه صخره‌ای در کنار رودخانه «دارو» در گراندا ساخته شده و موقعیتی استراتژیکی دارد. مساحت الحمرا حدود 14 هکتار است که بناهای داخل آن هم شامل بناهای مسیحی و هم اسلامی است.

صدای جریان آب در هر قسمتی از این جاذبه ممکن است به گوش شما برسد، زیرا در آن استخر و آبنماهای متعددی وجود دارد که علاوه بر ذخیره آب در خنک‌ کردن فضای کاخ و قلعه نقش داشته‌اند. از آن‌جایی که الحمرا از پرطرفدارترین جاهای دیدنی اسپانیا است، بهتر است در ساعات ابتدایی روز از  آن دیدن کنید تا زمان زیادی را در صف‌ها از دست ندهید.

  • ساعت بازدید از قلعه الحمرا: 8:30 تا 8:00
  • قیمت بلیط قلعه الحمرا: 14 یورو
  • آدرس قلعه الحمرا: خیابان جنرالایف

 موقعیت دقیق الحمرا روی نقشه

الحمرا اسپانیا
الحمرا یکی از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا

 کلیسای جامع گرانادا (Catedral de Granada)

کلیسای جامع گرانادا درست مثل بسیاری از جاهای دیدنی اسپانیا، شکوه و ظرافت را در یک جا جمع کرده است. این کلیسا در نیمه اول قرن شانزدهم به جای بزرگ‌ترین مسجد شهر ساخته شد و در ابتدا از سبک معماری گوتیک (معماری کلیسا) استفاده کرد، اما بعدها سبک معماری رنسانسی نیز به آن اضافه شد. چنین ترکیبی، یکی از خاص‌ترین ویژگی‌های این کلیسا است. شاهکاری که امروز از کلیسای جامع گرانادا پیداست، حاصل 180 سال تلاش معماران است.

سقف‌ بلند و ستون‌های عظیم این کلیسا به شما احساس کوچک‌ بودن را القا می‌کند. مجسمه‌ها، نقوش دیواری و رنگ‌آمیزی ستون و دیوارها، همگی آثار هنری ناب این جاذبه هستند. دسترسی به کلیسای جامع گرانادا بسیار آسان است و قیمت بلیط آن نسبت به بسیاری از جاذبه های اسپانیا قیمت پایین‌تری دارد.

  • ساعت بازدید از کلیسای جامع گرانادا: 10:00 تا 18:15 (یکشنبه‌ها، 15:00 تا 18:30)
  • قیمت بلیط کلیسای جامع گرانادا: 5 یورو (دانش آموزان 3.5 یورو و افراد زیر 12 سال رایگان)
  • آدرس کلیسای جامع گرانادا: مرکز شهر گراندا، خیابان گران ویا د کولون، خیابان کارسل باجا

موقعیت دقیق کلیسای جامع گرانادا 

Catedral de Granada.jpg
کلیسای جامع گرانادا در اسپانیا

جاهای دیدنی اسپانیا در والنسیا

والنسیا سومین شهر بزرگ در اسپانیا است که تاریخی دور و دراز دارد. این شهر زمانی مستعمره رومیان و اعراب بوده است، به همین دلیل ساختمان‌ها و آثار مختلفی را از آن دوران به یادگار دارد. لازم به ذکر است منطقه علاوه بر آب و هوا، غذای خوبی نیز دارد. از مکان های دیدنی اسپانیا در والنسیا می‌توانیم  به موارد زیر اشاره کنیم.

شهر علم وهنر والنسیا (Ciudad de las Artes y las Ciencias)

تا این قسمت دریافتیم که کلیساها، بناهای قدیمی و قلعه‌ها، درصد قابل توجهی از جاهای دیدنی اسپانیا را به خود اختصاص می‌دهند. اما در این میان، جاذبه‌های مدرن‌تری نیز وجود دارند که شهر علم و هنر والنسیا یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. این مجموعه، دارای ساختمان‌های مختلفی است که آخرین پیشرفت علم و هنر را به نمایش می‌گذارند. اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، زیبایی ساختمان‌های این جاذبه است که با انعکاس تصویرشان در آب، زیبایی آن‌ها دو چندان می‌شود.

ساخت این شهر علم و هنر والنسیا حدود 10 سال طول کشید و وسعت آن حدود 350 هزار متر مربع است. در کل، در بازدید از این مجموعه بزرگ‌ترین آکواریوم اروپا، یک سالن بزرگ اپرا و موزه علمی وجود دارد. به خاطر داشته باشید که بازدید از این جاذبه به یک نصفه روز زمان نیاز دارد.

  • ساعت بازدید از شهر علم و هنر والنسیا: 10:00 تا 18:00
  • قیمت بلیط شهر علم و هنر والنسیا: 35 یورو
  • آدرس شهر علم و هنر والنسیا: خیابان پروفسور لوپز پینرو

موقعیت دقیق شهر علم و هنر روی نقشه

ciudad-de-las-artes-y-las-ciencias.jpg
نمایی از شهر علم و هنر والنسیا

لونجا دلا سدا (La Lonja de la Seda)

این جاذبه یک ساختمان با شکوه است که در قرن پانزدهم ساخته شده. در آن هنگام، والنسیا یکی از مهم‌ترین شهرهای مدیترانه بود؛ به همین دلیل ثروت و شرایط کافی برای ساخت چنین بنای مهمی فراهم شده بود که در آن دوران، جنبه تجاری داشت. درون این مجموعه، جزئیات خیره‌کننده‌ معماری، توجه شما را برای ساعت‌ها معطوف خود می‌کند. ستون‌ها و راه‌پله‌ها شما را به یاد اشکال مختلف در طبیعت خواهند انداخت. همچنین درها، پنجره‌ها و صنایع چوبی ساختمان نیز در نهایت دقت و قرینگی ساخته شده‌اند.

  • ساعت بازدید از لونجا دلا سدا: 10:00 تا 19:00
  • قیمت بلیط لونجا دلا سدا: 2 یورو
  • آدرس لونجا دلا سدا: مرکز شهر والنسیا

موقعیت دقیق لونجا دلا سدا روی نقشه

lonja-de-la-seda-de-Valencia.jpg
دونجا دلا سدا در اسپانیا

کلیسای والنسیا (Valencia Cathedral)

در لیست دیدنی جاهای دیدنی اسپانیا در هر شهر، باید انتظار حداقل یک کلیسا را داشته باشید. کلیسای والنسیا در نیمه اول قرن سیزدهم توسط اولین اسقف والنسیا ساخته شده که در دوران تسلط مسلمان‌ها، از آن به عنوان مسجد استفاده می‌شود. فارغ از معماری زیبای گوتیک، رنسانس، فرانسوی و... در این کلیسا، نقاشی‌های بسیار زیبایی از قرن پانزدهم نیز دیده می‌شود. چیزی که امروز از کلیسای والنسیا مشاهده می‌کنید، شکل نهایی‌اش را در قرن هفدهم به خود گرفت. یکی از باارزش‌ترین آثار کلیسا این است که طبق برخی از روایات و افسانه‌ها، مسیح در شام آخر از این جام نوشید.

  • ساعت بازدید از کیسای والنسیا: دوشنبه تا شنبه 10:00 تا 18:30 و یکشنبه 2 تا 18:30
  • قیمت بلیط کلیسای والنسیا: 5 یورو
  • آدرس کلیسای والنسیا: خیابان کارر دل میکالت

موقعیت دقیق کلیسای جامع والنسیا

Valencia.Cathedral.original.21975.jpg
کلیسای جامع والنسیا

سخن آخر

در آخر باید بگوییم که دیدنی های اسپانیا بسیار بیشتر از چیزی است که در این مطلب به آن پرداختیم و حداکثر سعی ما این بود که بهترین جاهای دیدنی اسپانیا در مهم‌ترین شهرهای آن را به شما معرفی کنیم. به همین دلیل، بسیاری از موزه‌ها و جاهای دیدنی مدرن، آن طور که باید و شاید در این لیست دیده نمی‌شود. اگر تجربه بازدید از هر یک از این مکان های دیدنی اسپانیا که در این متن معرفی کردیم را دارید می‌توانید از طریق قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین پیشنهاد ما این است که از تجربه باقی مسافران در سفرنامه‌های اسپانیا غافل نشوید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.