شهرهای ترکیه؛ از شهرهای توریستی برای سفر تا زیباترین شهرها

4.4
از 147 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
شهرهای دیدنی ترکیه؛ از شهرهای توریستی تا شهرهای لوکس و معروف ترکیه
16 بهمن 1402 08:00
57

شهرهای ترکیه در اغلب روزهای سال، میزبان گردشگران زیادی هستند. ترکیه، سرزمین رنگ‌ها و رؤیاها، شهرهایی دارد که هرکدام به‌تنهایی دنیایی از جذابیت‌ها را در خود جای داده‌اند. استانبول، شهری که در میان تاریخ و مدرنیته سیر می‌کند، با مساجد باشکوه و بازارهای پررونقش، جلوه‌ای از تمدن‌های مختلف را نمایش می‌دهد؛ درحالی‌که آنتالیا و ازمیر با سواحل خیره‌کننده و فرهنگ غنی مدیترانه‌ای، بهشت طبیعت‌دوستان و طرف‌داران تفریحات ساحلی‌اند. هرکدام از شهرهای معروف ترکیه، ترکیبی منحصربه‌فرد از فرهنگ، طبیعت و تاریخ هستند. در سفر به شهرهای دیدنی ترکیه، گردشگران می‌توانند طعم واقعی تنوع و جذابیت را بچشند. در این مطلب از مجله لست‌سکند شهرهای توریستی ترکیه را به شما معرفی می‌کنیم.

لوکس ترین شهر ترکیه 

در بین شهرهای ترکیه، استانبول میزبان معروف‌ترین مناطق مجلل ترکیه است. این شهر بسیار مشهور، سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر است. استانبول، محله‌های خرید لوکسی مانند «Nişantaşı» در سمت اروپایی خود دارد؛ جایی که برندهای مطرح و بین‌المللی زیادی به چشم می‌خورد. همچنین هتل‌های گران و مجلل، رستوران‌های معروف و البته جاذبه‌های تفریحی بی‌نظیری که در استانبول وجود دارد، به این شهر به‌عنوان لوکس ترین شهر ترکیه اعتبار زیادی بخشیده است.

best-cities-to-live-in-turkey-istanbul.jpg
نمایی از استانبول، لوکس ترین شهر ترکیه

زیباترین شهر ترکیه

نام استانبول به‌عنوان زیباترین شهر ترکیه به معنای واقعی کلمه می‌درخشد. خط افق در آسمان استانبول نه‌تنها با گلدسته‌ها و گنبدهای مساجد، بلکه با معماری قرون‌وسطایی پر شده است؛ چراکه این شهر پایتخت چهار امپراتوری بزرگ در طول تاریخ بوده و تنوعی از تزئینات باشکوه دوره‌های مختلف در نمای ساختمان‌های استانبول دیده می‌شود. از طرفی با عبور از پل معروف استانبول روی تنگه بسفر، ترکیبی از فرهنگ اروپا و آسیا را می‌بینید. همه این‌ها دست به دست هم داده‌اند تا استانبول به‌عنوان زیباترین شهر ترکیه شناخته شود.

be9792c2-2e7c-4981-928a-2d0a38b4e0f9.jpg
تصویر استانبول، زیباترین شهر ترکیه

شهرهای معروف ترکیه

ترکیه خانه تعدادی از معروف‌ترین شهرهای جهان است که هرکدام جذابیت خاص خود را دارند. از شهرهای معروف ترکیه می‌توان به استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا، بورسا، آدانا، بدروم، آنکارا، ترابزون و کوش آداسی اشاره کرد. البته این‌ها تنها تعدادی از شهرهای معروف ترکیه هستند که به‌دلایل مختلفی گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند. در ادامه این مطلب به لیست مفصل‌تری از شهرهای توریستی ترکیه اشاره خواهیم کرد.

شهرهای توریستی و دیدنی ترکیه 

به‌سختی می‌توان فقط به چند شهر به‌عنوان شهرهای توریستی و دیدنی ترکیه اشاره کرد؛ اما در بین شهرهای ترکیه، استانبول، آنتالیا، آلانیا، ازمیر، وان، کاپادوکیا، قونیه و ترابزون تقریباً در صدر لیست پرطرف‌دارترین شهرهای توریستی و دیدنی ترکیه قرار دارند و سالانه مقصد توریست‌های زیادی از کل کشورهای جهان هستند. هرکدام از این شهرها به دلایل متعددی مانند تاریخ، جغرافیای طبیعی و فرهنگ، به‌عنوان یک شهر توریستی شناخته می‌شوند.

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر

ترکیه، به‌طور کلی به‌عنوان یک کشور توریستی شناخته می‌شود. در واقع بیشتر شهرهای ترکیه مقاصد اصلی گردشگری هستند؛ اما هر شهر ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که با شهرهای دیگر متفاوت است. همین موضوع، باعث شده گردشگران برای دیدن ویژگی‌های خاص، آن شهر را انتخاب کنند. در بین همه شهرهای ترکیه، استانبول، کاپادوکیا، آنتالیا، قونیه، ازمیر، آلانیا و کوش آداسی جزو بهترین شهرهای ترکیه برای سفر محسوب می‌شوند.

1702363260_turle.jpg
عکس کشور ترکیه

آنکارا (Ankara)

آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه و شهر بزرگ و مدرنی است که ساختمان‌های دولتی، تجاری، سفارت‌خانه‌ها و دانشگاه‌های برتر ترکیه را در خود جای داده است. آنکارا تقریباً در مرکز ترکیه واقع شده و از نظر حمل‌و‌نقل، منطقه بسیار مهمی محسوب می‌شود. با اینکه در بین شهرهای ترکیه، آنکارا بیشتر یک مقصد تجاری با امکانات مدرن محسوب می‌شود؛ اما مکان‌های شگفت‌انگیزی برای کشف کردن دارد. معماری ساختمان‌های تجاری، کافه‌های زیبا، رستوران‌های شیک و کلاسیک، موزه‌های باستانی، گالری‌های هنری و مراکز فرهنگی از جاذبه‌های پرطرف‌دار این شهر برای گردشگران هستند. با برنامه‌ریزی دقیق، بهترین فرصت برای گشت‌وگذار در این شهر برای علاقه‌مندان سفر به ترکیه فراهم می‌شود.

لیست کامل جاهای دیدنی آنکارا

موقعیت دقیق آنکارا روی نقشه

ankara-by-night.jpg
نمایی از شهر آنکارا و ساختمان‌هایش

ماردین (Mardin)

ماردین شهری کهن و از مهم‌ترین شهرهای بین‌‌النهرین است که یکی از نقاط مهم و استراتژیک تاریخی در بین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود. شهر ماردین که در جنوب ترکیه و در بخش آسیایی این شهر واقع شده، مرکز استانی با همین نام است و یکی از اولین نقاطی حساب می‌آید که تمدن در آن شکل گرفته است. شهرت ماردین مدیون تاریخ پرفرازو‌نشیب و همین‌طور فرهنگ‌های مختلف است. شهر ماردین با ساختمان‌های سنگی زیبا بر دامنه کوه زینت قرار گرفته است و گردشگران به قدم زدن در کوچه‌های کهن این شهر علاقه دارند. از جاذبه‌های تاریخی این منطقه می‌توان به صومعه دیر زعفران (Deyrulzafaran) که از قدیمی‌‌ترین صومعه‌های جهان است، اشاره کرد.

موقعیت دقیق شهر ماردین ترکیه

220505103446-01-mardin-turkey.jpg
شهر ماردین و ساختمان‌هایی بر روی کوه

قونیه (Konya)

قونیه، یکی دیگر از بهترین شهرهای توریستی ترکیه است که برای ایرانیان به‌علت وجود آرامگاه مولوی جذابیت خاصی دارد. قونیه به بناهای به‌جای‌مانده از دوره سلجوقیان و مراسم درویش‌ها شهرت دارد. این شهر در قرون ۱۲ و ۱۳ میلادی رونق گرفت و مسجد علاءالدین هم در همین دوره ساخته شد. سفر با تور قونیه هر سال هم‌زمان با بزرگداشت مولانا، یکی از پرتقاضاترین سفرها به ترکیه است. در این بازه زمانی، مراسم خاصی برای آشنا شدن با فرهنگ و آداب‌و‌رسوم قونیه برگزار می‌شود که بسیاری از افراد، برای تماشای آن به این شهر سفر می‌کنند.

به‌طور کلی، قونیه برای آن دسته از گردشگرانی که می‌خواهند به اعماق تاریخ شهرهای ترکیه سفر کنند، یکی از بهترین گزینه‌ها در بین شهرهای دیدنی ترکیه است. بازدید از قونیه در بین دیگر شهرهای ترکیه، سفری فرهنگی و تا حدودی عرفانی به شمار می‌آید؛ اما در کنار آرامگاه مولانا و مراسم آن، خوب است از جاهای دیدنی قونیه مثل مساجد، موزه‌‌ها و مکان‌های تاریخی دیگر هم دیدن کنید. 

موقعیت دقیق قونیه روی نقشه

ترکیه قونیه
آرامگاه مولانا در شهر قونیه
قونیه
نمایی از شب‌های شهر قونیه در ترکیه

آنتالیا (Antalya)

امکان ندارد در فهرست بهترین شهرهای ترکیه نامی از آنتالیا نباشد. سواحل بی‌نظیر این شهر با منظره دریای مدیترانه، نظر هر گردشگری را برای سفر با تور آنتالیا جلب می‌کند. آنتالیا شهری پرجنب‌وجوش با هتل‌های شیک و مجلل، رستوران‌های دریایی، سواحل تفریحی، کوهستان‌های سرسبز و جاذبه‌های تاریخی، به‌تنهایی یک هدف عالی برای گردش چندروزه است و به عقیده برخی از افراد، بهترین شهر ترکیه برای سفر محسوب می‌شود. این شهر جذاب می‌تواند مقصد ایدئالی برای سفرهای نوروزی باشد. سفر با تور آنتالیا نوروز نه‌تنها حال‌وهوای سال نو را برایتان زیبا می‌کند، بلکه شما را به تماشای دنیایی از جاذبه‌ها می‌برد.

یکی از ویژگی‌های آنتالیا که دلیل پرطرف‌دار بودن آن است، آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای دل‌پذیری است که آنتالیا را در بین شهرهای توریستی ترکیه، به گزینه مناسبی برای تفریحات آبی و ساحلی تبدیل می‌کند. باید توجه داشته باشید که در زمان مناسبی از سال به این شهر بروید؛ یعنی بهار و تابستان. البته در فصول پاییز و زمستان نیز می‌توانید سفر کنید؛ اما ممکن است به‌دلیل سرما و بارندگی، تفریحات ساحلی در دسترس نباشند و به‌جای آن باید به‌سراغ دیگر جاهای دیدنی آنتالیا بروید.

موقعیت دقیق آنتالیا روی نقشه

آنتالیا
آنتالیا، از زیباترین شهرهای ترکیه
آنتالیا
آنتالیا، از شهرهای تفریحی ترکیه

اسکی شهیر (Eskişehir)

شاید غریب‌ترین نامی که در این مطلب معرفی می‌کنیم، اسکی شهیر باشد؛ یکی از زیباترین شهرهای ترکیه برای سفر که کمتر میان گردشگران شناخته شده است؛ اما زیبایی‌ها و جاذبه‌های بسیاری دارد. کافی است یک بار به‌سراغ پارک «سازووا» و منطقه «اودون پازاری» بروید تا خود را در دنیای کارتون‌ها مجسم کنید. اسکی شهیر یکی از شهرهای ترکیه با قدمت زیاد است که تاریخ سکونت در آن به بیش از هزار سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد؛ اما درحال‌حاضر به‌دلیل قرار گرفتن دانشگاه‌های آناتولی و عثمان قاضی در آن، بیشتر به‌عنوان یک شهر دانشجویی شناخته می‌شود. در ادامه ویدئویی از جاذبه‌های اسکی شهیر را می‌بینید.

راهنمای کامل سفر به اسکی شهیر

موقعیت دقیق اسکی شهیر روی نقشه

ویدئویی از جاذبه‌های اسکی شهیر 

مارماریس (Marmaris)

ترکیه از سه طرف به دریا محصور است. به همین دلیل بهترین شهرهای ترکیه، اغلب در کنار دریا هستند و سواحل معروفی دارند. مارماریس که در جنوب‌غربی ترکیه است، به نمایی فوق‌العاده زیبا که از یک سمت دریاست و از طرفی دیگر کوه‌های سرسبز، مشهور شده است و هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. آب‌های فیروزه‌ای، ماسه‌های سفید و مکان‌های تاریخی، همه از جاذبه‌های منحصربه‌فرد و از دلایل انتخاب سفر با تور مارماریس هستند. مارماریس، مرکزی برای ورزش‌ها و تفریحات آبی و گشت‌و‌گذار شبانه است. اگر به مارماریس می‌روید، سفرهای کوتاه دریایی با کشتی‌ها یا قایق‌های تفریحی را از دست ندهید. مکان‌های دیدنی دیگری مثل افسوس، پاموکاله و جزیره کلئوپاترا هم در نزدیکی همین شهر هستند. همچنین بهترین هتل‌های مارماریس، امکانات ویژه‌ای دارند که اقامتی رؤیایی را برای گردشگران می‌سازند. 

موقعیت دقیق مارماریس روی نقشه

مارماریس
مارماریس، از زیباترین شهرهای ترکیه
مارماریس ترکیه
مارماریس، از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر

سیده (Side)

سیده از شهرهای بندری و نزدیک به آنتالیاست که مساحت کمی دارد. سیده همچنین از شهرهای تاریخی و جنوبی کشور ترکیه است. در تاریخ آمده که اسکندر در قرن چهارم قبل از میلاد مسیح، سیده را فتح کرده است. در بین شهرهای ترکیه، سیده اثری است به‌جای‌مانده از تاریخ در کنار یک زندگی مدرن و زیبا در سواحل دریای مدیترانه. آمفی‌تئاتر و معبد آپولو از دیگر آثار مهم باقی‌مانده از دوران رومیان و عصر هلنیستی هستند که در شهر سیده دیده می‌شوند.

موقعیت دقیق شهر سیده ترکیه روی نقشه

سیده
سیده، از زیباترین شهرهای ترکیه
سیده ترکیه
سیده، از شهرهای دیدنی ترکیه

وان (Van)

وان یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که با ایران مرز مشترک دارد. به‌دلیل فاصله کم وان از ایران، این شهر همواره در کانون توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته و تور وان از پرتقاضاترین تورها برای سفر به ترکیه است. سفر به شهر وان از ایران، به‌صورت زمینی صورت می‌گیرد که در نوع خود تجربه متفاوتی برای گردشگران محسوب می‌شود. وان درحال‌حاضر به‌دلیل قیمت مناسبی که برای ایرانی‌ها دارد، بسیار پرطرف‌د‌ار است؛ به‌ویژه سفر در ایام عید با تور وان نوروز از محبوب‌ترین سفرها به شمار می‌آید. وان شهر نسبتاً کوچکی است و به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری فوق العاده‌اش مثل دریاچه وان ارزش دیدن دارد. ضمن اینکه مراکز خرید وان با تنوع برندهای معروف، جای مناسبی برای خرید کردن هستند و وجود تعداد زیادی از این مراکز خرید، باعث شده وان، بورس خرید پوشاک ترک باشد.

موقعیت دقیق شهر وان ترکیه روی نقشه

شهر وان ترکیه
مرکز خرید AVM در شهر وان
وان ترکیه
منظره شهر وان ترکیه 

بدروم (Bodrum)

هر بار که فهرست بهترین شهرهای ترکیه نوشته می‌شود، شهرهای جنوبی ترکیه بدون شک در کنار هم می‌آیند؛ چون زیبایی دریای مدیترانه از ابتدای تاریخ این کشور، توجه همگان را جلب کرده است. بدروم هم در ردیف همین شهرها قرار گرفته و مثل بقیه، آثار تاریخی، سواحل زیبا و امکانات رفاهی متنوع و جذابی دارد و هر ساله سفر با تور بدروم، برای گردشگران پرطرف‌دارتر و جذاب‌تر می‌شود. در سفر به بدروم، بازدید از قلعه سنت پیتر (St.Peter) را فراموش نکنید. این قلعه در سال ۱۴۰۲ میلادی توسط شوالیه‌های هوسپیتالر ساخته شد و اکنون یک موزه است. علاوه‌بر جاهای دیدنی بدروم، مراکز خرید، رستوران‌ها و ساحل غربی بدروم، ارزش اقامتی چندروزه را دارند.

موقعیت دقیق بدروم روی نقشه

بودروم ترکیه
بدروم، از شهرهای توریستی ترکیه
bodrum-best-bits.jpg
نمایی از دریا و قلعه سنت پیتر بدروم

شهر افسوس (Ephesus)

شهر افسوس نزدیک به کوش آداسی، یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های آثار کلاسیک قرن یکم قبل از میلاد را دارد. در زمان امپراتوری رومیان، افسوس یکی از بزرگ‌ترین شهرها بود. این شهر دربردارنده یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان یعنی معبد آرتمیس است. آثار باستانی افسوس شامل چندین سازه بزرگ و کهن است. هرساله تعداد زیادی گردشگر برای دیدن شهرهای توریستی ترکیه به این شهر سفر می‌کنند. محوطه تئاتر قدیمی، معبد هادریان و کتابخانه سلسوس از مهم‌ترین‌ جاذبه‌های شهر افسوس هستند. 

افسوس
افسوس، یکی از شهرهای دیدنی ترکیه
افسوس ترکیه
افسوس، از شهرهای توریستی ترکیه

کاپادوکیا (Cappadocia)

کاپادوکیا یا کاپادوکیه، در واقع نام منطقه‌ای در میانه ترکیه یا همان سرزمین آناتولی است و به‌دلیل منظره‌های شگفت‌انگیز، کوه‌های صخره‌ای و جنگل درختان مخروطی‌اش شهرت دارد. فوران آتش‌فشان‌ها و فرسایش خاک، ظاهری عجیب و منحصربه‌فرد به این منطقه داده و مردمانش نیز در طول هزاران سال برای خود خانه‌هایی در میان سنگ‌ها تراشیده‌اند. هیتی‌ها اولین ساکنان متمدن منطقه بودند که تونل‌های زیرزمینی را حفر کردند تا از حمله یونانیان در امان بمانند؛ اما حالا تعداد زیادی از این غارهای دست‌ساز، به هتل و محل اسکان گردشگران تبدیل شده‌‌اند که می‌توانید هنگام سفر با تور کاپادوکیا، با اقامت در آن‌ها خاطره‌ای لذت‌بخش را در ذهنتان ثبت کنید.

کاپادوکیه ترکیه
منطقه کاپادوکیه، از جاهای دیدنی ترکیه 
تور کاپادوکیه
کاپادوکیه، از زیباترین جاهای ترکیه

ازمیر (İzmir)

ازمیر یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که با سایر شهرهای این کشور تفاوت دارد؛ به‌طوری که این شهر همواره برای خود مردم ترکیه، به‌عنوان مقصدی ایدئال برای زندگی و تفریح شناخته می‌‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سبب می‌شود ازمیر را به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای ترکیه معرفی کنیم، پتانسیل فوق‌العاده آن در ابعاد مختلف است. چه بخواهید در سفر با تور ازمیر چند روزی استراحت و تفریح کنید و چه قصد کار، تحصیل و زندگی در ازمیر را داشته باشید، این شهر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

از لحاظ گردشگری، ازمیر یکی از شهرهای باستانی ترکیه محسوب می‌شود و جاهای دیدنی ازمیر شامل جاذبه‌های فرهنگی بی‌شماری است. همچنین به‌دلیل اینکه ازمیر در غربی‌ترین نقطه ترکیه واقع شده و هم‌جوار دریای اژه است، طیف گسترده‌ای از تفریحات آبی و ریزورت‌های لوکس 5 ستاره در آن دیده می‌شود. ویدئویی که در ادامه می‌بینید، نمای متفاوتی از ازمیر را در بین شهرهای توریستی ترکیه نشان می‌دهد.

 موقعیت دقیق ازمیر ترکیه در نقشه

ویدئویی از شهر مدرن و زیبای ازمیر

استانبول (İstanbul)

استانبول یکی از بزرگ‌ترین‌ شهرهای دنیاست که سال‌های طولانی به‌عنوان پایتخت عثمانیان و امپراتوری بیزانس شناخته می‌شده و اکنون بهترین شهر ترکیه برای سفر است. استانبول تنها شهر بزرگ در جهان است که در دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و فقط یک تنگه آبی باریک، دو قسمت شهر را از هم جدا می‌کند. یکی از جاذبه‌های مهم و اصلی این شهر که گردشگران در سفر با تور استانبول از آن استقبال می‌کنند، دیدن تنگه معروف بسفر است که اطراف آن نیز مکان‌های دیدنی بسیاری قرار دارد.

لذت بازدید از مراکز خرید بزرگ، معماری مجلل خانه‌ها، زندگی شبانه پرجنب‌و‌جوش، پرسه زدن در محله‌های تاریخی و بخش‌های سنتی شهر در کنار جاهای دیدنی استانبول، همه و همه در کنار هم باعث شده‌اند که استانبول در رتبه نخست فهرست بهترین شهرهای ترکیه قرار بگیرد. مسجد ایا صوفیه، مسجد سلطان احمد و کاخ موزه توپکاپی مواردی هستند که بدون دیدنشان نباید استانبول را ترک کنید. تور استانبول نوروز یکی از بهترین و پرطرف‌دارترین گزینه‌ها برای گردش در زیباترین شهر ترکیه است؛ به‌ویژه برای ایرانی‌ها که به‌دلیل مسافت کم و جاذبه‌های متنوع، اغلب استانبول را به مقصدهای دیگر ترجیح می‌دهند.

بهترین هتل‌های استانبول

موقعیت دقیق استانبول روی نقشه

استانبول
مسجد آبی در شهر استانبول
تور استانبول
پل معروف بسفر در استانبول

ترابزون (Trabzon)

ترابزون هم یکی از بهترین شهرهای ترکیه است که در شمال این کشور قرار دارد و به‌عنوان مهم‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه در حوزه دریای سیاه شناخته می‌شود. عده‌ای از گردشگران برای تماشای جاذبه‌های زیبای طبیعی این شهر به آن سفر می‌کنند. گروهی دیگر نیز برای بازدید از بقایای تاریخی مهم، ترابزون را در لیست سفر خود به ترکیه قرار می‌دهند. البته بهترین مراکز خرید ترابزون نیز از دیگر دلایل معروف بودن این شهر در بین شهرهای ترکیه است.

قرارگیری ترابزون در مسیر جاده ابریشم بر اهمیت تاریخی آن افزوده است. تاریخ ترابزون از امپراتوری‌های دوران باستان تا قرون‌وسطا متغیر است. برای کشف زیبایی‌های بیشتر تاریخی و فرهنگی این کشور می‌توانید از جاهای دیدنی ترابزون بازدید کنید. همچنین فروشگاه‌های این شهر دامنه وسیعی از انتخاب را برای مشتریان خارجی خود فراهم کرده‌اند. ترابزون علاوه‌بر سواحل زیبای دریای سیاه، کوه‌ها و جنگل‌های چشم‌نواز بسیاری دارد. بهترین زمان برای تماشای زیبایی‌های ترابزون فصل‌های پاییز و بهار است. در این ماه‌ها سفر با تور ترابزون بسیار پرطرف‌دار است.

موقعیت دقیق ترابزون در نقشه

honeymoon_in_trabzon_-_turkey.jpg
طبیعت زیبای ترابزون
trabazon.jpg
صومعه سومولا، از دیدنی‌های ترابزون

فتحیه (Fethiye)

فتحیه، الماسی گمشده در ترکیه است که در جنوب‌غربی این کشور قرار دارد و به محیط بندری و سواحلش مشهور است. جاهای دیدنی فتحیه تقریباً با سلیقه هر گردشگری سازگار است. به‌طور کلی فتحیه در بین شهرهای ترکیه، ترکیبی از سواحل، کوه‌ها، بقایای باستانی و فضای دل‌پذیر شهری است. گورهای صخره‌ای فتحیه، بقایای شهر تلوس، شهر متروکه کاراکوی و کلیسا‌های جزیره گمیلر گویای آن است که تاریخ این شهر از سه هزار سال قبل از میلاد مسیح، قرون‌وسطا و جنگ‌های جهانی یادگاری‌های بسیاری دارد. سفر به این شهر، معمولاً در هر فصلی طرف‌داران خاص خود را دارد؛ اما به‌دلیل ساحلی بودن آن، بهتر است در فصل گرما سفر کنید. اگر در تابستان با تور فتحیه به این شهر بروید، علاوه‌بر سواحل و تفریحات آبی، احتمالاً یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شما بازدید از جاذبه‌هایی همچون تنگه ساکلیکنت در این شهر خواهد بود.

راهنمای صفر تا صد سفر به فتحیه ترکیه

موقعیت دقیق فتحیه در نقشه

fathiye beaches.jpg
سواحل فتحیه
canyon in fethiye.jpg
تنگه‌ ساکلیکنت در فتحیه

کوش آداسی (Kuşadası)

کوش آداسی بهترین شهر توریستی ترکیه در نواحی دریای اژه قرار دارد که معنای نام آن، جزیره پرندگان است. طول سواحل این شهر به بیش از 40 کیلومتر می‌رسد. اگر از ازمیر 90 کیلومتر به‌سمت جنوب حرکت کنید، به این شهر می‌رسید. درک محبوبیت کوش آداسی در بین گردشگران، از آمار سفر با تور کوش آداسی پیداست؛ به‌طوری که در ماه‌های تابستان حدود 500 هزار نفر از این شهر بازدید می‌کنند. علاوه‌‌بر سواحل شنی زیبا، تفریحات آبی و زندگی شبانه، کوش آداسی دیدنی‌های دیگری هم دارد.

بسیاری از افراد برای تماشای جاهای دیدنی کوش آداسی عازم این شهر می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به شهرهای باستانی میلتوس و دیدیما اشاره می‌کنیم. به‌طور کلی سفر به کوش آداسی بیشتر با هدف تفریحات و خرید مقرون‌به‌صرفه صورت می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر به این شهر، با خواندن راهنمای سفر به کوش آداسی از نکات مهم و هزینه‌های سفر مطلع شوید.

موقعیت دقیق کوش آداسی در نقشه

kusadasi_new_original_1.jpg
منظره‌ای زیبا از کوش آداسی
Dilek-Peninsula-National-Park-a-place-to-witness-the-pristine-nature-of-Kusadasi1.jpg
طبیعت کوش آداسی

بورسا (Bursa)

بورسا نیز یکی از شهرهای زیبای ترکیه است که در بخش شمال‌غربی این کشور قرار دارد. این شهر در کوهپایه‌های اولوداغ در نزدیکی دریای مارمارا قرار گرفته و بیشتر مردم ترکیه، لقب بورسای سبز به آن داده‌اند، زیرا درختان و پارک‌های بسیاری دارد. این شهر، روزگاری پایتخت ترکیه بوده و درحال‌حاضر چهارمین شهر بزرگ در ترکیه است. به‌طور کلی بورسا به‌عنوان یکی از شهر‌های تاریخی ترکیه به شمار می‌رود. بازدید از مساجد، موزه‌ها و مراکز خرید شهر بورسا، همگی از کارهایی هستند که می‌توانید در این شهر ترکیه انجام دهید. بورسا یکی از غنی‌ترین و طبیعی‌ترین فرهنگ‌های غذایی را در ترکیه دارد؛ بنابراین فرصت چشیدن طعم غذای محلی را در رستوران‌های این شهر از دست ندهید.

10 کاری که باید در بورسا انجام دهید

موقعیت بورسا در نقشه

bursa.jpg
نمایی از شهر بورسا
nature of bursa - Copy.jpg
کوه اولوداغ بورسا

آلانیا (Alanya)

آلانیا هم یکی از شهرهای بسیار دیدنی ترکیه است که در ایران طرف‌داران فراوانی دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در مناطقی با نمای دریای مدیترانه قدم بزنید و از طرف دیگر، بازدید از قلعه‌‌ها و جاهای تاریخی را از دست ندهید، سفر با تور آلانیا مناسب شماست. این شهر نه‌فقط از لحاظ جاذبه‌های تاریخی بسیار غنی است، بلکه به‌واسطه همسایگی‌اش با دریای مدیترانه و رشته‌کوه‌های تورس، آبشارها، دره‌ها و طبیعتی بسیار زیبا دارد. اگر دوست دارید این شهر و مناطق جذاب اطرافش را ببینید، پیشنهاد ما به شما این است که در فصل تابستان و بهار به آن سری بزنید. باید بدانید که آلانیا جای خوبی برای خرید نیست و به‌دلیل توریستی بودنش، قیمت اجناس در آنجا ممکن است تا چند برابر بیشتر از دیگر شهرها باشد.

موقعیت دقیق آلانیا

lastsecond-alanya.jpg
نمایی از شهر آلانیا و قلعه تاریخی آن

ادرنه (Edirne)

ترکیه با وجود نشانه‌های امپراتوری عثمانی، شهرهای تاریخی زیادی دارد. اگر به این دوره نه‌چندان کوتاه تاریخی علاقه‌مندید، دیدن شهر ادرنه را از دست ندهید. ادرنه یا ادیرنه، از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر محسوب می‌شود. خوب است بدانید که این شهر، زمانی پایتخت عثمانی بوده و می‌توانید ردپای آن‌ها را قدم‌به‌قدم در بناهای زیبا و مساجد بزرگ شهر ببینید. ادرنه در بخش تراس از ترکیه و منطقه مرمره واقع شده است و به‌نوعی مسیری برای ارتباط با یونان و بلغارستان به کل اروپا محسوب می‌شود.

موقعیت دقیق شهر ادیرنه

de0c0dfe-city-67743-17314513c10.jpg
نمایی از شهر ادیرنه و مسجد سلیمیه 

سفر با تور ترکیه

ترکیه، با تنوع فرهنگی و تاریخی خیره‌کننده‌اش، یکی از مقاصد بی‌نظیر برای سفر محسوب می‌شود. از مساجد و آثار تاریخی استانبول گرفته تا سواحل زیبای دریای مدیترانه، فرصت تجربه‌های متنوعی را در ترکیه فراهم کرده‌اند. گرچه روش‌های مختلفی برای سفر به ترکیه وجود دارد؛ اما بهترین راه برای دیدن شهرهای ترکیه و لذت بردن از جاذبه‌هایشان، سفر با تور ترکیه است. شما می‌توانید در وبگاه لست‌سکند با استفاده از انواع فیلترها، متناسب‌ترین تور را بخرید.

از طرفی، به‌علت آنکه برخی از شهرهای ترکیه، وسعت و جاذبه‌های زیادی دارند و برای دیدن آن‌ها زمان کافی و مناسب لازم است، می‌توانید برای تعطیلات عید، به این کشور بروید و از سفر با تور ترکیه نوروز لذت ببرید. در این صورت می‌توانید با خیال راحت در شهرهای ترکیه، گشت‌وگذار کنید. این تورها، برای بازدید از پرطرف‌دارترین و زیباترین شهرهای ترکیه برنامه‌ریزی می‌کنند و سفری لذت‌بخش را برایتان می‌سازند.

سخن آخر

شهرهای ترکیه، فرصت بی‌نظیری برای یک سفر تمام‌عیار فراهم می‌کنند. ترکیه، هرساله میزبان تعداد چشمگیری از گردشگران است؛ به‌قدری که استانبول به‌عنوان یکی از 10 شهر پربازدید در جهان شناخته می‌شود. همان‌طور که در این مطلب خواندید، به‌غیر از استانبول شهرهای دیدنی بسیاری در این کشور وجود دارد. در این مطلب سعی کردیم تعدادی از بهترین شهرهای ترکیه را به شما معرفی کنیم تا هنگام سفر به ترکیه بدانید با توجه به سلیقه‌تان، از کدام شهرها دیدن کنید. به‌نظر شما بهترین شهر ترکیه برای سفر، کدام شهر است؟

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.