ماشین پرنده ژاپنی‌ ها در اولین آزمایش از زمین بلند شد!

4.1
از 16 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
تحولی شگرف در عرصه گردشگری با ثبت اولین ماشین پرنده! +تصاویر
20 شهریور 1399 07:00
0

حتماً شما هم در فیلم‌های علمی - تخیلی دیده‌اید که در آینده مردم در حال پرواز با ماشین‌های پرنده هستند. خب، آن آینده اکنون است. در ژاپن یک شرکت نوپا با همکاری تویوتا اولین ماشین پرنده خود را ساخته است. این ماشین تک‌سرنشین که درحال گشت زنی در محوطه آزمایشی تویوتاست، توجهات بسیاری را به‌سوی خود جلب کرده است.

japan-flying-car-skydrive-1.jpg

این ماشین که شبیه یک هواپیمای بدون سرنشین است، توسط یک خلبان چند متر از سطح زمین فاصله گرفت و در محیط چرخی زد. گرچه این پرواز فقط 4 دقیقه طول کشید، اما دستاورد بسیار ارزشمندی برای شرکت سازنده اسکای درایو محسوب می‌شود. مدل SD-03 که به‌عنوان کوچک‌ترین ماشین پرنده برقی جهان شناخته‌ شده، تنها جای دو ماشین را در حالت پارک اشغال می‌کند. کابین آن با 8 پره احاطه ‌شده که برق خود را از موتورهای انفرادی‌شان تأمین می‌کنند، به‌این‌ترتیب در شرایط اضطراری امنیت ماشین تأمین می‌شود.

با اینکه تست اولیه آن با موفقیت انجام ‌شده اما کارهای دیگری هم باید در ادامه انجام شود. اسکای درایو امیدوار است که با آزمایش این ماشین پرنده در فضای بسته، بتواند به آن درجه از اطمینان برسد که آن را در فضای باز هم امتحان کند. هم‌اکنون این ماشین آینده‌نما تنها 5 - 10 دقیقه قادر به پرواز است. رئیس شرکت اسکای درایو، توموهیرو فوکوزاوا امیدوار است که شرکت این زمان را تا 30 دقیقه افزایش دهد، تا بتوان با آن به‌راحتی نقل ‌مکان کرد.

japan-flying-car-skydrive-2.jpg

او می‌گوید: «دوست داریم همه اعضای جامعه بتوانند به‌راحتی به این ماشین‌ها دسترسی داشته باشند، این به معنای سفر در آسمان و تجربه یک سفر امن و ایمن و سبک جدیدی از زندگی است.» هدف شرکت اسکای درایو این است که تا سال 2023 ماشین خود را وارد بازار کند. بنابراین شرکت با کمک‌های مالی تویوتا و بهره‌گیری از مهندسان خبره، در سال‌های پیش رو به‌سرعت پیشرفت خواهد کرد. باوجود تمام سختی‌ها، یک‌چیز مسلم است، اینکه این شرکت ما را یک‌قدم به زندگی فانتزی آینده نزدیک کرده است.

 

منبع: mymodernmet.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.