با 9 تا از زیباترین آبشارهای تایلند آشنا شوید!

4.4
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کشوری با آبشارهای استثنایی و 97 پله‌ای! + تصاویر
08 خرداد 1400 10:00
3

زمانی که نام تایلند را می‌شنوید به یاد چه میفتید؟ غذاهای خیابانی معروف تایلند، معابد بودایی یا سواحل کم نظیرش؟ هر چه که در ذهنتان می‌گذرد این موضوع را فراموش نکنید که طبیعت تایلند نیز به همان اندازه‌ای که گشت و گذار در شهر‌هایش جذابیت دارد می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی برایتان رقم بزند. در این مطلب سری به بخش کوچکی از طبیعت تایلند خواهیم زد و 9 تا از زیباترین آبشارهای این کشور را به شما معرفی می‌کنیم. پس اگر شما هم مسافر تور تایلند هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آبشار تای لو سو

اغلب آبشار تای لو سو (Thi Lo Su) به عنوان مرتفع‌ترین و حجیم‌ترین آبشار تایلند شناخته می‌شود. علاوه بر منظره زیبای این آبشار، حیات وحش آمفنگ (Umphang) نیز ارزش بازدید کردن را دارد. این آبشار تای لو سو که از روخانه مای کلونگ (Mae klong) سرچشمه می‌گیرد، بین 250 تا 400 متر ارتفاع داشته و 450 متر عرض دارد. یکی دیگر از تفریحات محبوبی که گردشگران در این مکان می‌توانند تجربه کنند، آب تنی در زیر استخر طبیعی تای لو سو است.

آبشار تای لو سو

آبشار اراوان

اگر مسیرتان به به شهر کانچانابوری (kanchanaburi) تایلند افتاد در کنار بازدید از راه آهن مرگ، آبشار اراوان (Erawan) را فراموش نکنید. آبشار 7 طبقه‌ای که در طول جنگل امتداد یافته و در ارتفاعات و عرض کم سرازیر می‌شود. مجموعا طول آبشار اراوان 1500 متر بوده و برای گردشگرانی که علاقه مند به عکاسی هستند توصیه می‌شود.

آبشار اراوان

آبشار بوآ تانگ

شاید بوا تانگ (Bua Thong) بزرگ‌ترین آبشار تایلند نباشد اما در عوض هیچ آبشاری هم شبیه به آن نیست. بوآ تانگ که به آبشار چسبناک نیز شهرت دارد در مسیری جاری است که سطح آن با سنگ‌های آهکی بزرگی پوشیده شده است و جلوه خاصی به‌ آب‌ آبشار می‌دهد. آبشار بوآ تانگ در 5 طبقه جاری می‌‌شود اما در آن جایی برای شنا یا آب تنی وجود ندارد.

آبشار بوآ تانگ

آبشار فا چاروئن

یافتن آبشاری به عظمت و زیبایی فا چاروئن کار آسانی نخواهد بود، حتی تایلندی که مملو از آبشارهای خروشان است. این آبشار 97 پله‌ای چشمان شما را مدت‌ها به خود خیره می‌کند. کافیست تا به طبقات آبشار، ابتدا و انتهای آن نگاهی بیاندازید تا زمان را گم کنید. آبشار فا چاروئن در میان کوهستان‌های پارک ملی فا چاروئن واقع شده است.

آبشار فا چاروئن

آبشار مای سورین

در پارک ملی نامتوک مای سوررین (Namtok Mae Surin) طبیعت دلبرا به تنهایی شما را مجذوب خود می‌کند. اما در این میان یک آبشار 100 متری از لابه لای درختان، بدون این که با چشم مشخص شود ابتدای مسیرش کجاست درحال جاری شدن است، همانند الماسی روی یک حلقه طلایی رنگ کانون توجهات را به خود جذب می‌‌کند. آبشار مای سورین به عنوان یکی از زیباترین آبشارهای تایلند شناخته می‌شود البته درختان متراکم و کوهستان‌های سبز اطراف آن هم نقش به سزایی در زیبا شدن آبشار ایفا کرده‌اند.  

آبشار مای سورین

آبشار پی تو گرو

آبشار پی تو گرو (Pi Tu Gro) شاید رمانتیک‌ترین مکان در تایلند نباشد، اما به دلیل شکل قبلی خود نمادی از عشق و عاشقی است. برای نزدیک شدن به این آبشار نیاز به کمی کوهنوردی وجود دارد که همین دلیل سبب شده تا با آبشار خلوت‌تری سر و کار داشته باشید. پی تو گرو در جنگل آمفنگ و نزدیک به مرز میانمار واقع شده است.

آبشار پی تو گرو

آبشار هائِو سووات

خائو یای (Khao Yai) سومین پارک ملی بزرگ در تایلند است، دسترسی به آبشار هائِو سووات آسان است، فیلم سینمایی The Beach با بازی لئوناردو دیکاپریو در این مکان فیلمبرداری شده و ده های دلیل دیگر سبب شده تا هائِو سووات (Haew Suwat) آبشاری شلوغ و شناخته شده در تایلند باشد. اما آن روی سکه را هم در نظر داشته باشید، این آبشار آنقدر تماشایی است که سبب می‌شود گردشگران میان انبوهی از گزینه‌ها آن را انتخاب کنند، ضمن این که استخر طبیعی این آبشار مکانی ایده‌آل برای آبتنی و ریلکس کردن خواهد بود.

آبشار هائِو سووات

آبشار هائو ناروک

پارک ملی خائو یای میزبان یکی دیگر از برترین آبشارهای تایلند یعنی هائو ناروک (Haew Narok) است. این آبشار مجموعا 150 متر ارتفاع داشته و در طبقه مختلف جاری می‌شود. اما محیط سبز و آرامبخش اطراف آن و البته استخر طبیعی بزرگش، هائو ناروک را به یکی از پربازدیدترین آبشارهای تایلند تبدیل می‌کند.

آبشار هائو ناروک

آبشار خان کورن

در شمال تایلند و شرق شهر چیانگ رای (Chiang Rai) می‌توانید به پارک جنگلی خان کورن بروید و با دنیال کردن صدای ریزش آب از ارتفاعات به آبشار خروشان خان کورن دست پیدا کنید. در نزدیکی این آب شار جنگلی مملو از درخت‌های بامبو وجود دارد که دیدن آن در امتداد مسیر خالی از لطف نیست.

آبشار خان کورن

 منبع: roadaffair