آفرود در بالکان، ماجراجویی در سرزمینی جدید

4.3
از 80 رای

آفرود در بالکان، مسابقات اتوموبیل‌رانی است که همه ساله در رشته کوه‌های بالکان، به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن جاده‌هایش برگزار می‌شود. بلغارستان در مجاورت و مسیر کوه‌ها و جاده‌های بالکان قرار دارد و به تمام جاذبه‌های این کشور دیدنی، امکان شرکت در تجربه آفرود در بالکان هم اضافه شده و بخشی از مسافران تور بلغارستان که سر پر سودا دارند و اهل ماجراجویی هستند، در زمان برگزاری برنامه آفرود سواری، به این کشور سفر می‌کنند تا از این تجربه یگانه بی نصیب نمانند. در این ویدئو به سراغ تماشای این ماجراجویی در بالکان رفتیم تا تصاویری از این مسابقات پر هیجان و دیدنی را تماشا کنیم.

ماجراجویی در بالکان

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که آفرود چیست و چگونه انجام می شود؟ آفرود در واقع رانندگی خارج از جاده یا بیراهه نوردی به وسیله ماشین های مخصوص است. ماشین‌های تقویت شده‌ای که ویژگی‌های فنی آنها با ماشین‌های معمولی متفاوت است و برای آفرود طراحی و ساخته شده‌اند. آفرود یک ورزش به شمار می‌رود و اصول مربوط به خود را دارد. خودرو‌هایی که برای آفرود استفاده می‌شوند باید دیفرانسیل چهار چرخ داشته باشند تا بتواند این جاده‌های صعب‌العبور و دشوار را طی کنند.

رشته‌کوه بالکان، رشته‌کوهی است که در کشورهای بلغارستان و صربستان و منطقه بالکان قرار گرفته است. این رشته کوه‌ها میزبان یکی از معتبر‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین مسابقات آفرود سواری در دنیا است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. به فهرست جا‌های دیدنی بلغارستان، این کشور کهن و زیبای قاره اروپا، امکان دیدن یا شرکت در این مسابقات کم‌نظیر و پرهیجان را هم باید اضافه کرد.