شرایط سفر به تایلند در دوران کرونا + واکسن های مورد تایید

4.2
از 5 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
برای سفر به تایلند چه شرایطی لازم است؟
25 اسفند 1400 08:00
3

با افزایش واکسیناسیون در کشورها، همانطور که انتظار می‌رفت، مرزها به روی مسافران یکی یکی باز می‌شود. تایلند هم یکی از آن کشورهایی است که طی برنامه مشخصی مرزهایش را به روی گردشگران باز کرد. اگر قصد سفر به تایلند را دارید، ادامه خبر را بخوانید. پایتخت تایلند هم مدت هاست برای میزبانی از گردشگران بین‌المللی که به طور کامل واکسینه‌ شده‌اند، آماده شده. امّا جزئیات بازگشایی مرز تایلند به چه صورت است؟ آنچه درباره آخرین شرایط سفر به تایلند مشاهده خواهید کرد در اسفند 1400 به روز رسانی شده است. در صورت تغییر یافتن هر گونه از قوانین کرونایی، شرایط جدید سفر به تایلند در  همین مطلب اضافه می‌‎‌شود. 

13 (2).jpg

آخرین وضعیت سفر به تایلند

پس از ماه‌ها محدودیت‌های کرونایی سختگیرانه و قرنطینه‌های اجباری برای سفر به تایلند، اکنون وضعیت برای گردشگرانی که با تورهای تایلند قصد سفر به این کشور را دارند بهتر شده است. در شرایط جدید سفر به تایلند، گردشگرانی که به طور کامل واکسینه شده‌اند می‌توانند تحت برنامه Test & Go بدون قرنطینه اجباری به تایلند سفر کنند. به این منظور لازم است واکسینه شده باشند و در مقصد تست سریع کرونایشان منفی شود. غیر از این، گردشگران باید پس از ورود به تایلند در قرنطینه اجباری قرار بگیرند. در ادامه درباره 3 برنامه‌ تایلند برای ورود گردشگران اطلاعات بیشتری در اختیارتان می‌گذاریم تا مناسبت‌ترین روش سفر به تایلند در دوران کرونا را انتخاب کنید. اما پیش از آشنایی با این 3 برنامه، مواردی که باید جهت سفر به تایلند گردآوری کرده باشید، شامل این موارد می‌شود:

  • ارائه تست منفی کرونا (PCR) تا نهایت 72 ساعت پیش از سفر به تایلند
  • تهیه بیمه سلامتی با پوشش مالی حداقل 20.000 دلار جهت ابتلا به کرونا در تایلند
  • دریافت کد Thailand Pass QR و تکمیل فرم مربوطه پیش از سفر به تایلند در این آدرس

 1. برنامه  Test & Go: سفر به تایلند بدون قرنطینه 

در حال حاضر  برنامه Test & Go متداول‌ترین روش‌ سفر به تایلند است. در این برنامه گردشگران باید:

  • یکی از واکسن‌های مورد تایید این کشور را به طور کامل تزریق کرده باشند و از تزریق آخرین دوز واکسن 14 روز گذشته باشد؛
  • برای یک روز در هتل‌های « SHA PLUS» اتاق رزرو کرده باشند (توضیحات بیشتر در تیتر بعدی)؛
  • داشتن بیمه سلامتی با پوشش هزنیه حداقل 20.000 دلار. 

هتل‌های SHA PLUS در برنامه Test & Go

در برنامه Test & Go گردشگران واکسینه شده در بدو ورود باید تست کرونا (PCR) بدهند و تا مشخص شدن جواب منفی تست در یک هتل SHA PLUS یا + SHA اقامت داشته باشند. SHA PLUS به هتل‌هایی گفته می‌شود که بیش از 70 درصد از کارکنان آن واکسینه شده‌اند و در صورت مثبت شدن کرونای هر یک از مهمانان، هتل آمادگی لازم برای کنترل وضعیت را داشته باشد. به طور ساده هتل‌هایی که در تایلند آمادگی لازم برای شرایط کرونایی را داشته باشند، مجوز + SHA را کسب کرده‌اند. 

2. برنامه Sandbox: سفر بدون قرنطینه در تایلند

 در برنامه سندباکس هم گردشگران می‌توانند بدون قرنطینه اجباری به تایلند سفر کنند اما این برنامه تغییرات اندکی نسبت به برنامه Test & Go دارد. در سندباکس گردشگران باید به طور کامل واکسینه شده باشند و از شرایط ورود به برنامه سندباکس پوکت و سندباکس ساموی برخوردار باشند. مهم‌ترین وجه تفاوت این برنامه در این است که گرشگران ابتدا باید برای 7 روز نخست ورود به تایلند در یکی از هتل‌های + SHA اقامت داشته باشند، همچنین نقطه ورود گردشگران برخلاف برنامه تست اند گو محدودتر است و تنها در استان‌های زیر، حق اقامت 7 روزه دارند:

  • ساموی، کرابی، پهانگ نگا، پوکت، کو ساموی، کو فانگان، کو تائو، پاتایا، بانگ لامونگ، سی راچا، ساتاهپ و کو چانگ.

لازم به ذکر است پس از گذشت 7 روز گردشگران می‌توانند به هر جایی از تایلند که تمایل داشته باشند سفر کنند. اما به دلیل هزینه‌ بالاتری که این برنامه دربرمی‌گیرد، برنامه Test and go را به گردشگران پیشنهاد می‌دهیم. البته گفته شده فعلا این طرح برای ورود به تایلند اجرا نمی‌شود.

اثبات تزریق واکسن کرونا برای سفر به تایلند

 در دو برنامه فوق، گردشگران موظف هستند که با داشتن کارت واکسن دیجیتال (با قابلیت اسکن کد QR) اثبات کنند به طور کامل واکسینه شده‌اند. ایرانیان که دست کم دو دوز واکسن استرازنکا یا سینوفارم را تزریق کرده‌اند، می‌توانند با رجوع به «سامانه ثبت نام واکسن کرونا» کارت دیجیتال واکسن کرونا را تهیه کنند. اگر تا کنون اقدام به‌ این کار نکرده‌اید می‌توانید به مطلب راهنمای تصویری دریافت کارت واکسن دیجیتال رجوع کنید و کارت واکسن انگلیسی را دریافت کنید.

  

شرایط سفر به تایلند در کرونا LASTSECOND.IR
سفر به تایلند در شرایط کرونا

  

3. سفر به تایلند بدون تزریق واکسن و قرنطینه اجباری 

 گردشگران بین المللی مقصد پوکت (مانند ایرانیان) که به طور کامل واکسینه نشده‌اند، همچنین از زمان تزریق واکسن‌شان 14 روز نمی‌گذرد یا اصلا واکسنی تزریق نکرده‌اند، در وضعیت فعلی می‌توانند با برنامه قرنطینه اجباری که با نام «Alternative Quarentine» شناخته می‌شود به تایلند سفر کنند، اما با این شرایط:

  • به مدت 10 روز در یکی از هتل‌های مورد تائید دولت تایلند 10 روز در قرنطینه باشند.
  • گردشگران در هر جایی که مدنظرشان است، نمی‌توانند اقامت داشته باشند و فقط به استان‌های بانکوک، ساموت پراکان، پاتایا، پوکت و ساموی می‌توانند سفر کنند. در نهایت پس از گذشت 10 روز، گردشگران می‌توانند به سایر نقاط تایلند سفر کنند.

واکسن‌های مورد تایید تایلند

حالا شاید مهمترین سوال این باشد که تایلند چه واکسن‌هایی را برای گردشگران تأیید می‌کند؟ از بین واکسن‌هایی که وجود دارد، واکسن‌های فایزر، جانسون اند جانسون، مدرنا، سینوفارم، سینوواک، اسپوتنیک، آسترازنکا و کووی شیلد مورد تایید تایلند است و اگر دو دوز این واکسن‌ها را تزریق کرده‌ باشید (یا یک دوز جانسون اند جانسون)، می‌توانید به زودی برای سفر به این کشور اقدام کنید. در حال حاضر هر دو هفته یکبار پرواز از ایران برقرار است و حتّی ممکن است پروازها بیشتر شود.

سخن آخر 

در این مطلب به آخرین شرایط سفر به تایلند پرداختیم. با وجود همه گیری سویه امیکرون در جهان، محودیت‌های سفرهای خارجی در کشورهای مختلف روند امیدوار کننده‌ای دارد. به طور خلاصه می‌توان گفت ایرانیانی که دست کم دو دوز از واکسن‌های سینوفارم و استرازنکا را تزریق کرده‌ باشند و از زمان تزریق دوز دوم واکسن‌شان 14 روز گذشته باشد، بدون مشکل خاصی می‌توانند طبق برنامه Sandbox و Test & Go به تایلند سفر کنند. در صورتی که شرایط سفر به تایلند تغییر کند، این مطلب به روز رسانی خواهد شد، بنابراین در همین مطلب می‌توانید همواره آخرین خبر از وضعیت سفر به تایلند در شرایط کرونایی را دنبال کنید.

 

منبع: Tatnews

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.