بازگشایی مرزهای مالزی به روی گردشگران بین المللی

5
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
آخرین وضعیت سفر به مالزی
16 فروردین 1401 10:20
2

مالزی یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در جهان محسوب می‌شود که سالانه میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران بین المللی است. اما با شیوع کرونا این کشور هم مانند سایر نقاط جهان تحت تاثیر اثرات منفی این ویروس قرار گرفت و با انجام اقداماتی مانند بستن مرزها و قرنطینه اجباری سعی در کاهش آمار مبتلایان داشت. اما حالا که واکسیناسیون در جهان رو به افزایش و تعداد کرونایی‌ها رو به کاهش است، کشورهای مختلفی درصدد کاهش محدودیت‌های مرزی‌شان هستند. کشور مالزی هم از این قاعده مستثنی نیست و در ادامه مطلب شما را با آخرین شرایط سفر به مالزی آشنا می‌کنیم. 

02.jpg

آخرین وضعیت سفر به مالزی 

همه گردشگران خارجی تور مالزی طبق آخرین شرایط سفر به این کشور دیگر نیازی به اقدام از طریق My Travel Pass مالزی نخواهند داشت و فقط با تهیه و رعایت موارد زیر می‌توانند به این کشور سفر کنند. این موارد شامل: 

  • تزریق کامل واکسن کرونا: گردشگرانی که فقط یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند (به غیر از واکسن جانسون) باید 5 روز قرنطینه اجباری را در بدو ورود به مالزی بگذرانند. 
  • نصب برنامه MySejahtera و تکمیل فرم پیش از سفر مالزی به منظور صدور کارت دیجیتال کرونا
  • افراد بالای 18 سال ضمن تزریق کامل واکسن کرونا باید دو تست کرونا بدهند (درباره تست کرونا مورد پذیرش مالزی در تیتر بعدی صحبت شده است).
  • افراد زیر 17 سال لازم نیست حتما واکسن کرونا تزریق کنند، اما باید تست‌های منفی کرونا داشته باشند. 
  • افراد زیر 6 سال علاوه بر واکسن کرونا، الزامی برای داشتن تست منفی کرونا نخواهند داشت.
  • گردشگرانی که با ویزای کوتاه مدت مالزی قصد سفر به این کشور را دارند باید بیمه درمانی کرونا با حداقل پوشش 20 هزار دلار را تهیه کنند. کسانی که ویزای تحصیلی، کاری، اقامت دائم و شهروندی مالزی را دارند از تهیه این بیمه معاف می‌شوند. 

تست کرونا مورد پذیرش مالزی

بیشتر کشورهایی که مرزهای خود را به روی گردشگران باز کرده‌اند، ارائه یک تست منفی PCR کرونا 48 ساعت پیش از سفر را برای گردشگران خارجی شرط کرده‌اند. اما در حال حاضر، تست کرونای مورد پذیرش مالزی شامل یک تست PCR و یک تست پیشرفته RTK-AG می‌شود. 

  1. تست (منفی) PCR باید در یکی از آزمایشگاه‌های مورد تائید ایرلاین ماهان، 48 ساعت پیش از سفر به مالزی گرفته شود.
  2. تست پیشرفته RTK-AG باید نهایت تا 24 ساعت پس از ورود به مالزی گرفته شود. 

 

lastsecond.ir malaysia.jpg
بازگشایی مرز مالزی

سخن آخر

مالزی جزو آخرین کشورهای جنوب شرقی آسیاست که تصمیم به بازگشایی مرزهایش گرفته است. پیش از این شاهد بازگشایی مرز تایلند بودیم که در حال حاضر تورهایش در حال برگزاری است. امیدواریم هر چه سریعتر اوضاع سفرهای بین المللی به شرایط عادی برگردد و افزایش سفرها منجر به شدت گرفتن بیماری کرونا نشود.

 

منبع: تیم نویسندگان لست سکند

 

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.