بهترین پارک آبی استانبول کدام است؟ + قیمت و آدرس

3.9
از 58 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کدام پارک آبی استانبول، جذاب تر است؟ + فیلم
20 خرداد 1402 08:00
2

شاید بعد از گشت‌وگذار در دل بافت تاریخی و انبوهی از شاهکارهای شهرسازی و معماری قسطنطنیه، دلتان کمی هیجان بخواهد و به فکر آب‌تنی در بهترین پارک آبی استانبول بیفتید؛ اگر چنین باشد، قطعاً استانبول را با خاطرات خوش ترک خواهید کرد. اما قبلش باید با تک تک این جاذبه‌های تفریحی و امکاناتشان آشنا شوید؛ ازاین‌رو، در این مطلب از مجله گردشگری لست سکند تصمیم گرفتیم 6 تا از بهترین پارک های آبی استانبول را معرفی کنیم و با ارائه اطلاعاتی مثل ساعت بازدید و قیمت بلیط آن‌ها، برنامه‌ریزی سفرتان را آسان‌تر کنیم.

15.jpg

بهترین پارک های آبی استانبول کدامند؟

بهترین پارک های آبی استانبول عبارت‌اند از کلاب دلفین استانبول، آکوا مارین استانبول، اسفانبول، توزلا مارینا، کالیسوم و جواهیر هیلی آدا. البته لازم است بدانید که در سال‌های اخیر با افزایش «تم پارک‌ها»، معمولاً بخشی از آن‌ها به پارک و بازی‌های آبی اختصاص پیدا می‌کنند؛ گاهی بخش پارک آبی وسیع و گاهی هم مختصر و کوچک است. در ادامه، هم پارک های آبی تخصصی و هم تم پارک همراه با پارک آبی در استانبول معرفی شده است، چراکه هر کدام از این پارک های آبی استانبول به‌نحوی می‌توانند رنگ‌وبوی سفرتان را عوض کنند. مثلاً خیلی از افرادی که مدت زیادی در استانبول اقامت دارند، مثلاً تور استانبول ۷ شب و ۸ روز را تهیه کرده‌اند، می‌توانند یک روز از این سفر را به هیجان و تفریح آبی صرف کنند.

پارک آبی توزلا مارینا، بزرگترین پارک آبی استانبول است و ازآنجایی‌که در لیست بهترین پارک‌های آبی ترکیه هم شهرتی مثال‌زدنی دارد، می‌توانیم آن را بهترین پارک آبی استانبول بدانیم؛ اما نباید فراموش کنیم که انتخاب یک جاذبه به‌عنوان بهترین پارک آبی استانبول، کاملاً بستگی به میزان علاقه شما و تمایلاتتان برای بازی‌های آبی دارد. هرکدام از پارک های آبی، خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند و قیمت و ساعات متفاوتی دارند و انتخاب آن‌ها به میزان بودجه و برنامه‌تان هم بستگی دارد. ضمن اینکه گاهی حتی آدرس پارک آبی ممکن است در تصمیم‌گیری شما تأثیرگذار باشد. زیرا هنگام سفر بهتر است زمان کمتری را در مسیر بگذرانید و تا جای ممکن تفریحات نزدیک به محل اقامتتان را انتخاب کنید که در زمانتان هم صرفه‌جویی شود.

هنوز هم با گذشت سال‌های زیاد از احداث این نوع تفریحات در استانبول، رقابت بین پارک‌های آبی بسیار بالا است. برخی از آن‌ها محیط‌های شلوغی دارند که اگر توان تحمل آن‌ها را نداشته باشید، بهترین تفریحات‌شان هم به نظرتان نخواهد آمد. بنابراین شما به‌عنوان یک مراجعه‌کننده باید تصمیم بگیرید که دلتان می‌خواهد در یک پارک آبی با انواع بازی‌های هیجان‌انگیز و شلوغ حضور پیدا کنید یا صرفاً شنا کردن در یک استخر سرباز با چند سرسره آبی هیجان‌انگیز برای شما کافی است.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد و تصاویر هیجان‌انگیز هریک از پارک‌ های آبی استانبول را پیش از مراجعه به آن‌ها در گوگل مشاهده کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. البته اگر با تورهای مسافرتی به استانبول سفر می‌کنید، بسیاری از این تورها، حضور در یکی از پارک های آبی استانبول را در برنامه‌های خود گنجانده‌اند. معمولاً چنین تفریحاتی در کنار جاهای دیدنی، ترکیب خوبی از سفر می‌سازند.

1. آکوا کلاب دلفین استانبول (Aqua Club Dolphin)

سرسره‌های آبی مرتفع موجود در کلاب دلفین استانبول از بی‌نظیرترین تجربیاتی هستند که در سفر به استانبول می‌توانید به دست آورید. دلفین کلاب استانبول در سال ۲۰۱۱ ساخته شد؛ اما اکنون با گذشت ده سال از زمان احداثش از بزرگترین پارک های آبی استانبول است و از نظر برخی از افراد محلی، می‌توانیم آن را بهترین پارک آبی استانبول هم بدانیم.

کودکان، هرگز خاطره تفریح در پارک آبی دلفین کلاب استانبول را فراموش نخواهند کرد؛ زیرا هیجان بازی در سونامی، سرسره‌های بلند، محدوده واترپلو و بسیاری از قسمت‌های جذاب این پارک آبی استانبول، همیشه به یادشان می‌ماند؛ از طرفی بزرگ‌سالان هم سرسره‌های هیجان‌انگیز و سکوهای پرش مختلفی را در این پارک آبی خواهند یافت.

اما چرا نام این پارک آبی استانبول را دلفین کلاب گذاشته‌اند؟ مشخص است که یک استخر مجزا، مختص هنرنمایی و بازی دلفین‌ها در آن قرار گرفته است. از به یادماندنی‌ترین و تماشایی‌ترین عکس‌هایی که بعد از سفر به استانبول از این پارک آبی با خود به یادگار می‌برید، حضور در کنار شیرهای دریایی و دلفین‌ها و بازی با آن‌ها است. توجه داشته باشید کلاب دلفین استانبول در تمام فصول سال فعال نیست. بنابراین فقط از اردیبهشت هر سال تا پایان تابستان فرصت حضور در این پارک آبی استانبول را دارید؛ با این اوصاف ثبت‌نام در تور استانبول تیر امکان بازی در این پارک آبی را فراهم می‌کند.

فیلم پارک آبی کلاب دلفین استانبول

آنچه پیش از رفتن به دلفین کلاب باید بدانید

  1. از ویژگی‌های دیگر این پارک آبی استانبول باید به ورودی رایگان آن برای کودکان زیر ۴ سال اشاره کنیم. از طرفی، کودکان بالای ۵ سال تا ۱۲ سال هم نصف مبلغ بزرگ‌سالان را برای ورود به این پارک آبی استانبول پرداخت می‌کنند.

  2. سرسره‌های این پارک آبی به دو بخش سرسره کودکان و بزرگ‌سالان تقسیم شده‌اند تا تمام سنین بتوانند از بازی در این پارک آبی لذت ببرند.
  3. در نظر داشته باشید، ازآنجایی‌که ازدحام‌ و شلوغی در این پارک آبی در روزهای آخر هفته افزایش می‌یابد، قیمت بلیط ورودی‌اش هم در یکشنبه‌ها که آخر هفته ترکیه محسوب می‌شود، بالاتر از روزهای دیگر هفته است.

  4. در پارک آبی دلفین کلاب استانبول، خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها و غذاهای متنوع ارائه می‌شود، اما با توجه به نظرات کاربران، قیمت آن‌ها ارزان نیست. ازاین‌رو‌ اگر قیمت غذا در ترکیه برایتان مهم است، پیشنهاد می‌کنیم خوراکی‌های لازم را برای ساعاتی که در این پارک حضور دارید، همراه داشته باشید. برای نهار هم می‌توانید از قبل یک ساندویچ سبک تدارک ببینید.

  5. برای رفتن به این پارک آبی استانبول می‌توانید از سرویس رایگانش استفاده کنید. اگر در هتل اقامت دارید، از پذیرش هتل بخواهید ساعت و محل دقیق حرکت اتوبوس‌های کلاب دلفین استانبول را به شما اطلاع دهند.

  • ساعت کاری دلفین کلاب: از 09:00 تا 19:00

  • شماره تماس دلفین کلاب: 09002126726161

  • آدرس دلفین کلاب: محله اسن یورت استانبول، باغچه شهیر، منطقه اسنکنت، خیابان اونور گونر

  •  قیمت بلیط پارک آبی دلفین کلاب:

افراد

قیمت بلیط در یکشنبه

قیمت بلیط در سایر روزهای هفته

0 تا 4 سال

رایگان

رایگان

کودکان 5 تا 12 سال

55 لیر

50 لیر

آقایان

110

100

بانوان

100

90

موقعیت دقیق پارک آبی دلفین کلاب

بهترین پارک آبی استانبول
نمایی از کلاب دلفین از بهترین پارک های آبی استانبول
پارک های آبی استانبول
نمایی از کلاب دلفین یکی از پارک های آبی استانبول

2. آکوا مارین استانبول (Aqua Marine)

حالا نوبت به گشت‌وگذار در آکوا مارین استانبول، لوکس‌ترین و بزرگترین پارک آبی استانبول می‌رسد. موسیقی‌های هیجان‌انگیز، انواع خوراکی و‌ نوشیدنی، صندلی‌ها و تخت‌های مخصوص ماساژ یا حمام آفتاب، سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز، سیاه‌چاله‌های آبی، سقوط آزاد، دوش‌های حمام بهداشتی و مجزا و بسیاری از امکانات دیگر، پارک آبی آکوامارین را به محل مناسبی برای تفریحات خانوادگی تبدیل کرده است.

فیلم آکوا مارین از پارک های آبی استانبول

آنچه پیش از رفتن به آکوا مارین باید بدانید

  1. محل دسترسی این پارک به‌دلیل وسعتی که دارد از شهر خارج است. آکوا مارین درست پشت فرودگاه آتاتورک استانبول واقع شده است؛ اما نگران نباشید، کافی است یک استانبول کارت بخرید و از سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی و تاکسی استفاده کنید تا به این پارک آبی برسید. برای این کار می‌توانید از پذیرش هتلی راهنمایی بگیرید که در آن اقامت دارید و بهترین مسیر و وسیله رسیدن به این پارک آبی استانبول را انتخاب کنید. البته در نظر داشته باشید سرویس رایگان پارک آبی آکوا مارین از ساعت 08:۳۰ تا 10:00 صبح فعال است.

  2. برای برگشت به محل اقامت از تمام این مسیرها و وسیله‌های نقلیه می‌توانید استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که سرویس رایگان از ساعت 17:00 شروع به کار می‌کند.

  3. پارک آبی آکوا مارین برای استفاده خانواده‌ها بهترین گزینه است، زیرا برای تمام رده‌های سنی تفریحی را در نظر گرفته است. استخرهای مجزا با امکانات متفاوت که هرکدام برای یک گروه سنی خاص در نظر گرفته شده‌اند، از مواردی هستند که این پارک آبی را به نقطه‌ای هیجان‌انگیز از استانبول تبدیل کرده‌اند.

  4. درست مانند کلاب دلفین و بسیاری از پارک های آبی استانبول، ورود به آکوامارین و استفاده از آن برای کودکان زیر ۴ سال رایگان است.

  • ساعت کاری آکوا مارین: همه‌روزه از ساعت 09:00 تا 19:00 (این پارک آبی موقتا تعطیل است)

  • شماره تماس آکوا مارین: 00902128822820

  • آدرس آکوا مارین: محله بویوک چکمجه استانبول، فاتح، خیابان کوماندو، پلاک ۴

  • قیمت بلیط آکوا مارین:

افراد

قیمت بلیط در آخرهفته‌ها

قیمت بلیط در سایر روزهای هفته

کودکان زیر 5 سال

رایگان

رایگان

آقایان

80 لیر

70 لیر

بانوان

70 لیر

60 لیر

کودکان 5 تا 12 سال

45 لیر

30 لیر

موقعیت پارک آبی آکوآ مارین

آکوا مارین استانبول
آکوا مارین پارک آبی در استانبول، عکس از آرشیو لست سکند، سهیل
پارک آبی های استانبول
سرسره های آکوا مارین پارک آبی در استانبول، عکس از آرشیو لست سکند، سهیل

3. اسفانبول استانبول، پارک تفریحی ویالند (Isfanbul, Vialand Park)

وقتی صحبت از پارک های آبی استانبول است، نمی‌توانیم نام اسفانبول استانبول را نادیده بگیریم. اسفانبول از آن دسته پارک های آبی است که درون تم پارک قرار گرفته است. البته شما ممکن است پیش از این، اسفانبول را با نام ویالند شناخته باشید. پارک آبی ویالند استانبول در این اواخر به اسفانبول تغییر نام پیدا کرده است. این پارک هم‌سن پارک آبی کلاب دلفین است. اگرچه ساختش حدود ۲ سال زمان برد، اما آغاز احداثش در سال ۲۰۱۱ بود. پارک آبی اسفانبول در سال ۲۰۱۵ رتبه ۵ پارک‌های موضوعی اروپا را به دست آورده است.

از تفریحات موجود در اسفانبول می‌توانیم به سرسره های آبی غول‌پیکر، سیاه‌چاله، ترن آبی، رودخانه خروشان، چرخش ۳۶۰، ترن ماجراجو و بسیاری موارد دیگر اشاره کنیم که همگی در کنار یکدیگر اسفانبول را به یک شهر جادویی و سرشار از آدرنالین تبدیل کرده‌اند. بسیاری معتقدند اسفانبول بهترین پارک آبی استانبول است؛ چراکه تمام سنین از تفریحات آن لذت می‌برند و تنوع خوبی در وسایل بازی‌اش وجود دارد.

فیلم پارک آبی اسفانبول (ویالند)

آنچه پیش از رفتن به اسفانبول باید بدانید

  1. به‌دلیل آنکه امکان همراه داشتن گوشی موبایل در این پارک فراهم نیست، هنگام ورود، دستبندهای زوم دریافت می‌کنید. با استفاده از این دستبندها می‌توانید از تمام لحظات حضورتان در این پارک آبی استانبول عکاسی و فیلم‌برداری کنید و لحظاتی به یاد ماندنی را ثبت کنید.

  2. قیمت بلیط پارک اسفانبول نسبت به سایر پارک های آبی در استانبول، گران‌تر است؛ بنابراین اگر سفر ارزان به ترکیه را تجربه می‌کنید یا هزینه‌های سفر برایتان مهم است، قیمت این پارک آبی را در برنامه‌ریزی سفرتان لحاظ کنید. بد نیست اشاره کنیم که با خرید تور اقساطی استانبول می‌توانید هزینه بیشتری را برای تفریح در این شهر صرف کنید.

  3. شرایط سرویس رفت‌وبرگشت به اسفانبول هم درست مانند دو پارک آبی دیگر است و شما می‌توانید اطلاعات دقیق آن را با توجه به روزی که قصد رفتن به آن را دارید از پذیرش هتل سؤال کنید.

  4. بخش پارک آبی در این تم پارک قرار گرفته، بنابراین بلیط و شرایط مجزایی ندارد و به‌عنوان بخشی از مجموعه تفریحی محسوب می‌شود.
  5. بلیط تم پارک به شکل‌های مختلف به فروش می‌رود؛ هم روزانه و هم سالانه. البته بخش‌هایی از آن هم هزینه جدا دارد.
  6. قسمت‌های دیدنی پارک آبی اسفانبول عبارت‌اند از: بازی angry birds که حتی افراد کم‌توان هم می‌توانند در آن شرکت کنند؛ مغازه‌های کوچک فروش اجناس خاص و یادگاری؛ قطار شهربازی که مسافران را بین قسمت‌های مختلف این پارک آبی وسیع جا‌به‌جا می‌کند؛ شبیه‌ساز استانبول قدیم که در آن کوچه‌ها و معابر استانبول قدیمی را بازسازی کرده‌اند.
  • ساعت کاری پارک آبی اسفانبول: 11:00 تا 21:00

  • شماره تماس پارک آبی اسفانبول: 0908502108563

  • آدرس پارک آبی اسفانبول: منطقه ایوب استانبول، محله یشیلپینار، خیابان شهیت متین کایا، شماره ۱/۱۱

  • قیمت بلیط روزانه تم پارک اسفانبول:

افراد

قیمت بلیط

زیر 4 سال

رایگان

4 تا 15 سال

950 لیر

بزرگ‌سالان

1000 لیر

موقعیت پارک آبی ویالند

پارک آبی اسفانبول
نمایی از پارک آبی اسفانبول (ویالند)
پارک آبی اسفانبول
پارک آبی اسفانبول در استانبول

۴. پارک آبی توزلا مارینا استانبول (Marina Aquapark Waterland)

پارک آبی توزلا مارینا حدود 15 هزار متر مربع وسعت دارد؛ درنتیجه در دسته بزرگترین پارک های آبی استانبول قرار می‌گیرد. بلندترین سرسره آبی اروپا هم در توزلا است. این سرسره آبی تیوپی حدود ۵/۲۴ متر ارتفاع دارد. نکته دیگری که هیجان‌انگیز بودن پارک آبی توزلا استانبول را به خوبی نشان می‌دهد، تعداد سرسره‌های آبی موجود در آن است. توزلا ۱۶ سرسره آبی دارد که هرکدام با پیچ‌وخم‌های متفاوت به استخرهای بزرگ و رویایی منتهی می‌شوند. متمایزترین سرسره موجود در توزلا، سرسره سقوط آزاد است که افراد موقع پریدن از آن با احساسی شبیه به چتربازی در آب فرود می‌آیند. بنابراین جوانان خانواده قرار است هیجان وصف‌نشدنی را در این پارک آبی تجربه کنند؛ البته در توزلا مارینا برای کودکان هم بخش‌های مخصوصی را در نظر گرفته‌اند.

مثلاً یک استخر موج سرشار از هیجان و یک‌ زمین بازی مختص کودکان در توزلا وجود دارد که تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای فرزندانتان رقم می‌زند. ۱۵ ورزش آبی در این پارک آبی فراهم است؛ چراکه در یک منطقه ساحلی واقع شده‌است. شاتل، جت‌اسکی، غواصی، والیبال ساحلی، تنیس ساحلی، فلای برد، رینگو، قایق پدالی و ساید کیک از جمله بازی‌هایی است که افراد در قسمت ساحلی پارک آبی توزلا قادر به مشارکت در آن‌ها هستند. آیا فکر می‌کنید توزلا بهترین پارک آبی استانبول است؟

پارک آبی توزلا در استانبول

آنچه پیش از رفتن به توزلا استانبول باید بدانید

از جمله ویژگی‌هایی که توزلا را به یک خاطره فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند، پخش موسیقی زنده در تمام ساعات کار این پارک آبی استانبول است. دی‌جی‌های معروف زیادی در این آکوا پارک حضور دارند که لحظات هیجان‌انگیزی را برای مراجعین رقم می‌زنند. نکته دیگری که درباره این پارک آبی باید گفت، این است که توزلا استانبول میزبان جشنواره‌ها و کارناوال‌های بسیاری است. جشن آب‌‌بازی، جشن کف بازی، جشنواره انیمیشن و بسیاری از جشنواره‌های شاد و هیجان‌انگیز دیگر هر سال در این پارک شوروحالی وصف‌نشدنی را برای مسافرین و مراجعین ایجاد می‌کنند.

وجود چند رستوران لوکس که غذاهای معروف و لذیذ ترکیه را برای مهمانان خود سرو می‌کنند، از دیگر مزیت‌های این پارک آبی استانبول است. لازم به ذکر است که توزلا در زمستان و روزهای سرد سال تعطیل است. این موضوع به‌دلیل مجاورت این پارک آبی با دریای ترکیه است که هوای آن را در این روزهای سال برای انجام فعالیت‌های آبی نامناسب می‌کند. کودکان کوچک‌تر از ۱۲ سال بدون نظارت والدین خود نمی‌توانند از وسایل بازی این پارک آبی استفاده کنند.

  • ساعت کاری پارک آبی توزلا: از 11:00 الی 19:00

  •  تلفن تماس پارک آبی توزلا:  02165601800

  •  آدرس پارک آبی توزلا: استانبول، منطقه توزلا، جامی، خیابان باریکچیلار

  • قیمت بلیط پارک آبی توزلا:

افراد

قیمت بلیط

زیر 3 سال

رایگان

بالای 3 سال

599 لیر ترکیه

موقعیت پارک آبی توزلا مارینا

پارک آبی توزلا
پارک آبی مارینا توزلا
مارینا پارک توزلا
سرسره های مارینا پارک توزلا

۵. کالیسوم استانبول (Coliseum Sports Club Sariyer)

کالیسوم بیش‌تر از آنکه یک پارک آبی باشد، یک مجموعه ورزشی بزرگ و هیجان‌انگیز است. آن‌هایی که بیشتر برای انجام ورزش به پارک آبی می‌روند، شاید به نظرشان کالیسوم بهترین پارک آبی استانبول باشد. استخرهای سرپوشیده مختلف، سرسره‌های متنوع، صخره‌های مصنوعی، استخر موج، موشک و بسیاری قسمت‌های‌ مختلف دیگر، از جمله امکاناتی هستند که کالیسوم را به محیطی متفاوت برای استراحت و تفریح تبدیل کرده‌اند. لازم به ذکر است که پارک آبی کالیسوم از مرکز شهر فاصله دارد، بنابراین بهتر است بعد از بازدید کامل از جاهای دیدنی استانبول، یک روز را به تفریح در این مجموعه ورزشی اختصاص دهید.

استخر سکوت از جمله امکانات بسیار جذاب کالیسوم استانبول است که در آن افراد می‌توانند روی تخته‌های شناور در آب دراز بکشند و استراحت کنند. استخرهای سرپوشیده این پارک آبی استانبول مناسب استفاده در فصول سرد سال است. وجود کافه برند معروف استارباکس در این مجموعه از ویژگی‌های ممتاز این پارک آبی استانبول است. فست‌فود برند راکر هم در این مجموعه حضور دارد و برگرهای مشهور و لذیذ خود را در اختیار مراجعین قرار می‌دهد. رشته‌های ورزشی مختلفی در کالیسوم برگزار می‌شوند که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

  • ورزش‌های رزمی
  • بدنسازی
  • پیلاتس
  • یوگا
  • شنا
  • ورزش‌های آبی مثل سینکورنایز
  • اسکواش
کالیسوم استانبول
پارک آبی کالیسوم از پارک های آبی استانبول
  • ساعت کاری پارک آبی کالیسوم: روزهای هفته از ساعت 08:00 تا 22:00 و شنبه و یکشنبه 09:00 تا 18:00

  • شماره تماس پارک آبی کالسیوم: 00902123420189

  • آدرس پارک آبی کالسیوم: منطقه سارییر استانبول، زکریاکوی، کونوت کورو اولری

  • قیمت بلیط پارک آبی کالیسوم:

افراد

قیمت بلیط در روزهای عادی

قیمت بلیط آخر هفته‌ها و تعطیلات

کودکان زیر 7 سال

رایگان

رایگان

کودکان 7 تا 11 سال

80 لیر

95 لیر

نوجوانان 12 تا 18 سال

145 لیر

180 لیر

بزرگ‌سالان

220 لیر

275 لیر

(بزرگ‌سالان درصورتی‌که درخواست استفاده از حوله اضافه را داشته ‌باشند، باید مبلغ آن را به‌صورت جدا بپردازند. همچنین استفاده از قسمت‌های مختلف این مجموعه ورزشی برای بزرگ‌سالان و کودکان متفاوت است.)

موقعیت کالسیوم استانبول

پارک آبی کالیسوم
پارک آبی کالیسوم

6. پارک آبی جواهیر هیبلی آدا (Cevahir Aqua Heybeliada)

پارک آبی جواهیر که در منطقه «Adalar» استانبول واقع شده است، همان‌طور که از نامش پیداست در داخل مرزهای جزیره هیبلی آدا قرار دارد. این مجموعه فقط یک پارک آبی نیست، بلکه یک تفرجگاه ساحلی هم محسوب می‌شود. دریای کم‌عمق در ساحل این مجموعه باعث شده است که بسیاری از گردشگران به این پارک آبی مراجعه کنند. این پارک آبی اسلایدهای سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیزی دارد که باعث می‌شود از سفر خود به استانبول نهایت لذت را ببرید.

کمبود چنین امکاناتی در شهر بزرگی مانند استانبول، باعث می‌شود مراجعه به این پارک آبی که از مرکز شهر استانبول فاصله زیادی دارد، متداول باشد و پارک آبی جواهیر هیبلی آدا در بیشتر مواقع شلوغ به نظر برسد. اگر می‌خواهید در آخر هفته با دوستان خود به دور از هیاهوی شهر استانبول ساعاتی را خوش بگذرانید، «Cevahir Aqua Heybeliada» می‌تواند به‌راحتی نیازهای شما را برآورده کند. وجود استخر مخصوص کودکان به مسافران این امکان را می‌دهد که به‌صورت خانوادگی هم به این پارک آبی مراجعه کنند و از امکاناتش لذت ببرند. بنابراین، اگر در استانبول، تعداد روزهای بیشتری اقامت داشتید، تجربه این پارک آبی را از دست ندهید.

تور استانبول 4 شب و 5 روز

راه‌های دسترسی به پارک آبی جواهیر هیبلی آدا

این پارک آبی در جزیره هیبلی آدا و در کنار دریای مرمره واقع شده است. درواقع شما با هیچ وسیله نقلیه‌ زمینی نمی‌توانید خود را به این پارک آبی برسانید. تنها وسیله‌ای که شما را به این مکان منتقل می‌کند، کشتی‌ها و قایق‌های مسافربری هستند که از استانبول به هیبلی آدا سفر می‌کنند. اگر از اسکله امینونو (Eminönü) به این جزیره می‌روید، برای یک سفر دریایی که تقریباً یک ساعت طول می‌کشد آماده باشید. از اسکله کاباتاش یک ساعت و 15 دقیقه و از اسکله بشیکتاش تقریباً یک ساعت و 30 دقیقه در راه خواهید بود.

کسانی که از «Bostancı» و «Kartal» حرکت می‌کنند، در زمانی 25-30 دقیقه‌ای به جزیره می‌رسند. با استفاده از قایق‌های موتوری می‌توانید این زمان را کوتاه‌تر کنید، زیرا قایق‌های موتوری سریع‌تر از کشتی‌های خط شهری حرکت می‌کنند. اگر سفر دریایی را دوست ندارید، این کوتاه‌ترین و بی‌دردسرترین راه برای رسیدن به جزیره هیبلی آدا از Bostancı و Kartal است. پس از رسیدن به جزیره می‌توانید درصورت تمایل با تاکسی یا پیاده به پارک آبی بروید.

پارک آبی جواهیر هیبلی آدا همچنین خدمات قایق رایگان را هم برای مشتریانش در نظر گرفته است. شاتل، شما را از ساحل هیبلی آدا به مجموعه جواهیر می‌رساند؛ اما برای استفاده از این شاتل‌ها باید مدتی را منتظر بمانید. همچنین می‌توانید خود را با قایق به این جزیره برسانید. این قایق‌ها ساعت 10:30 از ساحل بستانجی حرکت می‌کنند. زمان برگشت این قایق ساعت 17:30 عصر است. اگر همراهتان غذا یا نوشیدنی دارید، نمی‌توانید آن را به داخل مجموعه ببرید. اگر در حین تفریح گرسنه شدید، می‌توانید از رستوران پارک آبی جواهیر استفاده کنید. از امکانات این مرکز می‌توانیم به تخت‌های آفتاب‌گیر، چتر، دوش، توالت، کابین‌های تعویض لباس و کمد اشاره کنیم. همچنین در این مجموعه 4 استخر و 10 سرسره وجود دارد.

  • ساعات کاری پارک آبی جواهیر هیبلی آدا: این مرکز هر روز هفته از ساعت 09:00 تا 19:00 باز است. ازآنجایی‌که این پارک آبی در جزیره قرار دارد، یادآوری می‌کنیم که زمان برگشت خود را با توجه به زمان حرکت کشتی هماهنگ کنید.

  • شماره تماس پارک آبی جواهیر هیبلی آدا: 00902163511600

  •  آدرس پارک آبی جواهیر هیبلی آدا: استانبول، آدالار، محله هیبلی آدا، جاده اسکله جدید

  • قیمت بلیط پارک آبی جواهیر هیبلی آدا:

افراد

قیمت بلیط در روزهای عادی

قیمت بلیط در آخر هفته‌ها

کودکان زیر 6 سال

رایگان

رایگان

کودکان 6 تا 12 سال

100 لیر

125 لیر

بزرگ‌سالان

200 لیر

250 لیر

موقعیت پار آبی جواهیر هیبلی آدا

lastsecond.ir-cevahir-aqupark-heybeliada.jpg
پارک آبی جواهیر هیبلی آدا
lastsecond.ir-heybeliada-aquapark-cevahir-aqua-istanbul.jpg
پارک آبی جواهیر هیبلی آدا، از پارک های آبی استانبول

سفر به استانبول تا تورهای متنوع

اگر با تور استانبول از این شهر دیدن کنید، دیگر نیازی به صرف زمان برای برنامه‌ریزی سفرتان نخواهید داشت و فرصت تجربه تفریحاتتان بیشتر می‌شود. ضمن اینکه بعضی از این تورها برنامه تفریحی پارک‌های آبی را هم دارند. تعداد تورهای استانبول لست سکند بسیار زیاد است و این موضوع، مقایسه قیمت‌ها را آسان می‌کند. پس با وارد شدن به بخش تورها می‌توانید تور مدنظرتان را تهیه کنید.

سخن آخر

با توجه به نظر مسافرانی که از پارک های آبی استانبول استفاده کرده‌اند، به نظر می‌رسد این 6 جاذبه از بهترین پارک های آبی استانبول باشند و رضایت طیف وسیعی را جلب کرده‌اند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر از علاقه‌مندان پارک آبی هستید، این لیست را از دست ندهید و در کنار سایر جاهای تفریحی استانبول، پارک‌های آبی را هم قرار دهید. البته اگر میان چند گزینه مردد مانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم نظرات مسافران را در سایت‌هایی مثل «trip advisor» بخوانید؛ خواندن نظرات دیگران به شما کمک می‌کند تا تصمیم درست‌تری متناسب با برنامه سفر و روحیاتتان بگیرید.

همچنین با توجه به تورم موجود در کشور ترکیه، قیمت پارک آبی استانبول متغیر است و گاهی با افزایش مواجه خواهد شد. اگر تجربه شنا در هریک از پارک‌های آبی را دارید که معرفی کردیم، می‌توانید تجربیاتتان را در قسمت نظرات، با سایر کاربران لست سکند به اشتراک بگذارید.

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.