فاصله وان از شهرهای ترکیه و ایران + نکات ضروری

3.9
از 83 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
چطور از نزدیک‌ترین شهر ترکیه به سایر شهرهای محبوبش برویم؟
16 مرداد 1402 08:00
15

فاصله وان از شهرهای ترکیه و ایران همیشه سوال مسافران وان است که دغدغه برنامه‌ریزی سفرشان را دارند. اگر قصد داشته باشید از وان به دیگر شهرهای ترکیه هم سفر کنید، با آگاهی از فاصله وان از شهرهای ترکیه، به راحتی می‌توانید یک ترکیه‌گردی حرفه‌ای را تدارک ببینید.

اگر در فکر برنامه‌ریزی برای سفر به وان هستید اما به‌جای شیوه‌های رایج سفر مثل خرید تور، تمایل به تجربه این سفر با روشی متفاوت را دارید، تا انتهای این مطلب از مجله لست‌سکند با ما همراه باشید، چون قرار است به سوالاتی از جنس فاصله وان از شهرهای ایران و فاصله وان از شهرهای مختلف ترکیه پاسخ بدهیم و مسیر این سفر ماجراجویانه و متفاوت را برای شما هموار کنیم.

08.jpg

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند
فاصله وان از ایرانفاصله زمینی و هوایی وان تا دیگر شهرها مرزهای ایران و وانفاصله وان تا مرز رازی - کاپیکویفاصله وان تا مرز بازرگان - گوربولاغفاصله مرز سرو تا وان - اسندرهفاصله شهرهای ایران تا وان فاصله تهران تا وان ترکیه از جادهفاصله تهران تا وان با قطارفاصله تهران تا وان ترکیه هواییفاصله زمینی تبریز تا وان ترکیه فاصله ارومیه تا وان ترکیهفاصله وان تا دیگر شهرهای ترکیه فاصله وان تا استانبول زمینیفاصله استانبول تا وان هواییفاصله وان تا آنتالیا زمینیفاصله وان تا آنتالیا هواییفاصله وان تا ارزروم زمینیفاصله وان تا ارزروم هواییفاصله وان تا ازمیر زمینیفاصله وان تا ازمیر هواییفاصله وان تا آنکارا زمینیفاصله وان تا آنکارا هواییفاصله وان تا ترابزون زمینی فاصله وان تا ترابزون هواییفاصله وان تا کوش آداسی زمینیفاصله وان تا کوش آداسی هواییفاصله وان تا بدروم زمینیفاصله وان تا بدروم هواییفاصله وان تا آدانا زمینیفاصله وان تا آدانا هواییفاصله وان تا مرسین زمینیفاصله وان تا مرسین هواییفاصله وان تا آلانیا زمینی فاصله وان تا آلانیا هواییفاصله وان تا قونیه زمینیفاصله وان تا قونیه هواییفاصله وان تا مارماریس زمینیفاصله وان تا مارماریس هواییفاصله وان تا چشمه زمینی فاصله وان تا چشمه هوایی

فاصله وان از ایران

مسافت نزدیک وان با ایران را شاید بتوان اولین و مهم‌ترین دلیل محبوبیت این مقصد در بین مسافران ایرانی دانست. اگر عزم خود را برای سفر به وان جزم کرده‌اید و تور وان ترکیه انتخاب شما نیست و تصمیم دارید از مرزهای زمینی به وان سفر کنید، با سه انتخاب رو‌به‌رو هستید: 1. سفر با خودروی شخصی 2. سفر با قطار 3. سفر با اتوبوس که هر کدام از این شیوه‌ها هم مزایا و معایب خودشان را دارند. همچنین به مسافت‌های مسیر، زمان بازرسی‌ها را هم باید اضافه کرد. با ماشین شخصی، زمان بازرسی چندان طولانی نیست، اما با اتوبوس و مخصوصاً قطار، بازرسی در مرز ممکن است ساعت‌ها طول بکشد.

اگر خواستید از ماشین شخصی استفاده کنید، انتخاب‌های متعددی دارید؛ مثلا هم می‌توانید با ماشین شخصی تا وان بروید، هم اینکه با ماشین تا مرز بروید و از آنجا با استفاده از ون‌های موجود در مرز، مسیر را تا وان ادامه دهید که این راه ارزان‌ترین روش سفر به وان از ایران محسوب می‌شود. در ادامه، دقیق‌تر با فاصله وان تا شهرهای مختلف آشنا می‌شوید. 

چطور با ماشین شخصی جهانگردی کنیم؟

تور زمینی وان
اتوبوس، انتخاب بسیاری از مسافران وان

فاصله زمینی و هوایی وان تا دیگر شهرها 

اگر نگاهی به تورهای وان انداخته باشید، متوجه می‌شوید این شهر از آن دست مقاصدی است که در ایران، تور زمینی هم دارد؛ امّا اگر فاصله کوتاه وان تا ایران را بخواهید هوایی طی کنید، باید بدانید که در این شهر، فرودگاه‌ داخلی فرید ملن هم وجود دارد که در مواقع خاصی مانند عید نوروز، میزبان پروازهای بین‌المللی هم می‌شود. در ادامه، ضمن ارائه توضیحات لازم درباره فاصله زمینی وان تا دیگر شهرهای ایران و ترکیه، درباره فاصله هوایی و نکاتش هم توضیحات لازم را ارائه می‌دهیم.

مرزهای ایران و وان

برای سفر زمینی به وان از ایران، گردشگران باید مسیر خود را از بین یکی از سه مرز رازی، بازرگان و سرو انتخاب کنند که هرکدام، فاصله و ویژگی‌های خود را دارند. در ادامه، به توضیحات لازم درباره این سه مرز پرداخته‌ایم.  

فاصله وان تا مرز رازی - کاپیکوی

گذرگاه مزری رازی در شهرستان خوی آذربایجان غربی قرار گرفته و پرتردد‌ترین مرز ایران برای سفر به شهر وان و به طور کلی، کشور ترکیه است؛ زیرا فاصله مرز رازی تا وان بسیار کم است و برای طی کردن آن با خودروی شخصی، معمولا حدود دو ساعت زمان صرف می‌شود. فاصله مرز رازی تا وان حدود 106 کیلومتر است.

مرز رازی برخلاف دو مرز سرو و بازرگان، محدودیت تردد دارد و فقط از ساعت 9 صبح تا 5 بعد‌از‌ظهر مسافران امکان عبور از آن را دارند. به طور کلی، اگر بخواهید به جای انتخاب تور ترکیه به شکل زمینی از تبریز به ترکیه بروید، باید فاصله مرز رازی تا وان را بپیمایید یا اینکه از طریق مرز بازرگان سفر خود را آغاز کنید. فراموش نکنید که علی‌رغم وضعیت نسبتاً مناسب جاده در مرز رازی، تا وان، امکانات رفاهی چندان کاملی در این مرز وجود ندارد.

موقعیت دقیق مرز رازی - کاپیکوی

فاصله وان تا مرز بازرگان - گوربولاغ

مرز بازرگان در شهرستان ماکو واقع شده است و یکی از مرزهای اصلی ایران به ترکیه محسوب می‌شود که بر خلاف مرز رازی، محدودیت زمانی ندارد. همچنین، علاوه بر خودروی شخصی و ون، ترانزیت‌ها هم می‌توانند از آن عبور کنند. فاصله مرز بازرگان تا وان ترکیه، حدود 200 کیلومتر است که طی کردن این مسیر با خودروی شخصی حدود 3 ساعت زمان می‌برد. 

با یک مقایسه ساده درمی‌یابیم که فاصله مرز بازرگان تا وان، حدوداً دو برابر فاصله مرز رازی تا وان است. اما انتخاب این مرز برای سفر زمینی به وان، بستگی به این دارد که مبدأ سفر شما در کدام استان ایران است و اینکه در چه ساعتی از روز قصد خروج از مرز را دارید. در بین مرزهایی که در این متن معرفی کردیم، مرز بازرگان در شمالی‌ترین موقعیت قرار گرفته است.

موقعیت دقیق مرز بازرگان - گوربولاغ

فاصله مرز سرو تا وان - اسندره

سِرو (Serow) یکی دیگر از شهرهای مرزی ایران است که در شهرستان ارومیه واقع شده است. فاصله مرز سرو تا وان حدود 250 کیلومتر است که اگر با خودروی شخصی بخواهید این مسافت را طی کنید، دست‌کم 4 ساعت در مسیر خواهید بود. البته با توجه به زمان سفر، باید صف‌های بازرسی مرزی و اتلاف وقت امور مربوط به آن‌ را نیز در نظر داشته باشید. مرز سرو محدودیت زمانی ندارد و امکان تردد 24 ساعته در آن وجود دارد. 

اگر فاصله مرز سرو تا وان را در نقشه جست‌وجو کنید، متوجه می‌شوید که سرو بین مرزهایی که در این متن معرفی شده است، جنوبی‌ترین موقعیت را دارد. بنابراین اگر از استان‌های جنوبی سفر می‌کنید، بسته به مسیرتان، احتمالاً سرو نزدیک‌ترین گزینه باشد. بااین‌حال، محدودیت‌های زمانی مرز، مسیر، ساعت شلوغی و... را در نظر داشته باشید تا در انتخابتان اشتباه نکنید.

موقعیت دقیق مرز سرو - اسندره

فاصله شهرهای ایران تا وان 

مهم‌ترین نکته‌ای که درباره فاصله وان تا شهرهای ایران باید بدانید، به مرزهای ایران - وان مرتبط می‌شود، زیرا در آخر تفاوتی ندارد که از کدام شهر و استان قصد سفر به وان را دارید. در مسیر زمینی، نهایتا باید یکی از مرزهای گفته شده را برای سفرتان انتخاب کنید. طبعا هر چقدر فاصله مبدأ شما تا شهرهای مرزی نام‌برده بیشتر باشد، باید مسافت بیشتری را برای رسیدن به وان بپیمایید. برای مثال، فاصله تهران تا وان، فاصله تبریز تا وان و فاصله ارومیه تا وان را برای شما مشخص کرده‌ایم. اگر شما از شهر دیگری قصد سفر به وان را دارید، کافی است مانند مثال‌های گفته‌شده فاصله شهر مبدأ تا وان را محاسبه کنید. 

فاصله تهران تا وان ترکیه از جاده

برای پیمودن فاصله تهران تا وان می‌توانید از هر سه مرزی که پیش‌تر معرفی کردیم استفاده کنید. بااین‌حال یکی از سوالات پرتکرار گردشگران این است که فاصله تهران تا وان چقدر است؟ فاصله تهران تا وان از مرز زمینی (رازی) حدود 958 کیلومتر است و این مسافت بدون احتساب زمان توقف، حدود 12 ساعت است.

به طور دقیق‌تر، فاصله تهران تا تبریز با خودروی شخصی حدود 7 ساعت است، از تبریز تا مرز رازی 3 ساعت و از مرز رازی تا شهر وان هم یک مسیر 100 کیلومتری وجود دارد که حدود 2 ساعت زمان می‌برد. بنابراین مجموع فاصله تهران تا وان با در نظر گرفتن کوتاه‌ترین مسیر (مرز رازی)، حدود 12 ساعت است.

فاصله تهران تا وان با قطار

حالا اگر تصمیم بگیرید از قطار به عنوان وسیله نقلیه تا وان استفاده کنید، مسیر ریلی تهران به وان نیز تقریبا 900 کیلومتر است که طی کردن این مسیر تا وان حدود 20 تا 24 ساعت زمان می‌برد. به طور حدودی 10 تا 13 ساعت مسیر تهران به تبریز طول می‌کشد و حدود 7 ساعت هم مسیر تبریز به شهر وان. بنابراین، اگر به جای تهران، تبریز را به عنوان مبدأ انتخاب کنید، مسیری حدودا 7 ساعته را در انتظار خواهید داشت. توجه داشته باشید که ممکن است مسیر ریلی و قطارهای تهران به وان همیشه برقرار نباشد.

فاصله تهران تا وان lastsecond.ir
فاصله تهران تا وان ترکیه

فاصله تهران تا وان ترکیه هوایی

مدت‌ها بود که مسیر هوایی ایران به وان برقرار نبود و به همین دلیل هم، مسیر زمینی تنها راه سفر مستقیم از ایران به وان بود؛ امّا مدت‌هاست تور هوایی وان هم برقرار شده و اگر امکان سفر زمینی را ندارید، می‌توانید به صورت هوایی به وان سفر کنید. البته پروازهای وان محدود هستند و ممکن است با افزایش درخواست‌ها، بیشتر شوند. توجه داشته باشید که پرواز و تورهای هوایی وان، فقط از مبدأ تهران برگزار می‌شوند که پیمایش این مسافت حدود 90 دقیقه طول می‌کشد. 

فاصله زمینی تبریز تا وان ترکیه 

تبریز یکی از مبدأهای اصلی تورهای زمینی وان محسوب می‌شود و اتوبوس‌های متعددی از این شهر عازم وان می‌شوند. کسانی که از شهر تبریز خواهان سفر زمینی به وان ترکیه هستند از دو مرز رازی و بازرگان می‌توانند مسیرشان را ادامه دهند که فاصله و مدت‌زمان هرکدام به صورت زیر است:

  • فاصله تبریز تا وان از مرز رازی: حدود 330 کیلومتر است که این مسافت با خودروی شخصی حدود 5 ساعت زمان می‌برد و پرترددترین مرز برای سفر به وان است.

  • فاصله تبریز تا وان از مرز بازرگان: حدود 490 کیلومتر است که این مسافت با خودروی شخصی حدود 8 ساعت زمان می‌برد. 

فاصله ارومیه تا وان ترکیه

علاوه بر تبریز، از ارومیه هم می‌توان به عنوان گذرگاهی برای ورود به وان استفاده کرد. چه زمینی بخواهید به ارومیه سفر کنید و از ساکنین آن منطقه باشید و چه از شهرهای دیگر ایران، با هواپیما به فرودگاه ارومیه بیایید و از آنجا به وان بروید، باید از مرز سرو ارومیه عبور کنید. 

  • فاصله ارومیه تا وان از مرز سرو: حدود 283 کیلومتر است که این مسافت با خودروی شخصی حدود 4 ساعت زمان می‌برد. 

فاصله وان تا دیگر شهرهای ترکیه 

قبل از اینکه به فاصله وان تا استانبول، وان تا ازمیر، وان تا آنکارا و بسیاری دیگر از شهرهای مهم دیگر ترکیه بپردازیم، باید به دو نکته مهم توجه داشته باشید، اول اینکه بیشتر شهرهای مهم ترکیه در نیمه غربی این کشور واقع شده‌اند و دومین نکته این است که با وجود فاصله زیاد وان با غرب ترکیه، همه روزه پروازهای داخلی بسیاری به این شهر انجام می‌شود اما اگر سفر زمینی را انتخاب کرده‌اید، نیاز به یک برنامه ریزی دقیق خواهید داشت. به همین دلیل در ادامه، مسافت هر یک از این موارد را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

لیست بهترین جاهای دیدنی وان ترکیه

دریاچه وان lastsecond.ir
فاصله وان با دیگر شهرهای ترکیه

فاصله وان تا استانبول زمینی

کافی است نیم‌نگاهی به نقشه ترکیه داشته باشید تا متوجه طولانی بودن فاصله وان تا استانبول شوید. اگر دوست دارید شرق تا غرب ترکیه را رانندگی کنید باید خودتان را برای یک سفر 18 تا 20 ساعته آماده کنید، زیرا فاصله وان تا استانبول حدود 1500 کیلومتر است و با در نظر گرفتن زمان استراحت و معطلی در راه، ممکن است بیشتر هم طول بکشد. 

برای طی کردن فاصله وان تا استانبول با قطار، یک سفر ترکیبی را تجربه خواهید کرد، زیرا ابتدا باید با اتوبوس یا ماشین، خودتان را به ترمینال راه آهن در تاتوان برسانید سپس با سوار شدن به قطار از شهرهایی مثل قیصریه و آنکارا عبور کنید تا به استانبول برسید. این روش، بیش از 30 ساعت زمان می‌برد، به همین دلیل پیمودن فاصله وان تا استانبول با قطار طولانی‌ترین روش سفر بین این دو شهر است که البته، طی کردن این مسیر طولانی به دلیل تنوع و جذابیت‌های جاهای دیدنی استانبول ارزشش را دارد. 

فاصله استانبول تا وان هوایی

پروازهای استانبول - وان همه روزه برقرار است که غالبا بدون توقف، توسط شرکت‌های هواپیمایی ترکیش، آنادولو جت و پگاسوس صورت می‌گیرد. فاصله هوایی استانبول تا وان حدود 2 ساعت است که بسته به شرایط ممکن است تا 3 ساعت نیز طول بکشد. همچنین اکثر پرواز‌های این دو شهر از فرودگاه‌ صبیحا گوگچن و فرودگاه جدید استانبول به فرودگاه فرید ملن و بالعکس صورت می‌گیرد. فاصله وان تا استانبول را اگر در یک پرواز مستقیم فرض کنیم، حدود 1200 کیلومتر است.

فاصله هوایی وان تا استانبول-lastsecond.ir
فاصله وان تا استانبول

فاصله وان تا آنتالیا زمینی

آنتالیا از شهرهای توریستی ترکیه است و در جنوب غربی این کشور واقع شده است. تنوع جاذبه‌ها و تفریحات آبی آنتالیا این شهر ترکیه را به یکی از محبوب‌ترین شهرها در بین مسافران تبدیل کرده است. این شهر فاصله زیادی با شهر وان دارد و طی کردن فاصله وان تا آنتالیا با خودروی شخصی، حدود 18 ساعت زمان می‌برد و مسافران دست‌کم نیاز به پیمایش یک مسیر 1488 کیلومتری دارند. فاصله وان تا آنتالیا، موجب شده است که به طور کلی، بیشتر مسافرانی که از وان یا شهرهای ایران می‌خواهند به این منطقه سفر کنند، مسیر هوایی را انتخاب می‌کنند.

فاصله وان تا آنتالیا هوایی

پروازهای وان به آنتالیا نیز تقریبا همه روزه برقرار است که اکثرا توسط شرکت‌های هواپیمایی سان‌اکسپرس، ترکیش و آنادولو جت انجام می‌شود. همچنین این پرواز بین فرودگاه‌های فرید ملن و فرودگاه آنتالیا صورت می‌گیرد که مدت زمان آن نزدیک به 2 ساعت است. 

البته فراموش نکنید که پروازهای غیرمستقیمی که فاصله وان تا آنتالیا را طی می‌کنند، تعداد بیشتری دارند. اگر پرواز داخلی وان تا آنتالیا یک توقف داشته باشد، مدت زمان پرواز حدودا 4 تا 5 ساعت است. فاصله وان تا آنتالیا در یک پرواز مستقیم، حدود 1100 کیلومتر است.

Antalya-Van.JPG
فاصله هوایی وان تا آنتالیا

فاصله وان تا ارزروم زمینی

برخلاف بسیاری از شهرهای توریستی ترکیه که در نیمه غربی این کشور قرار دارند، ارزروم از جمله شهرهای مهم تاریخی، هنری و فرهنگی است که در نیمه شرقی کشور قرار دارد. به همین دلیل، فاصله وان تا ارزروم نسبت به مسافت وان تا استانبول بسیار کمتر است و این دو شهر حدود 377 کیلومتر از هم فاصله دارند. با در نظر گرفتن شرایط جاده و زمان استراحت بین راه، طی کردن این مسافت حدود 5 تا 6 ساعت طول می‌کشد.

فاصله وان تا ارزروم هوایی

اگر فاصله وان تا ارزروم را یک خط مستقیم در نظر بگیریم، 240 کیلومتر است. اما از‌آنجایی‌که پرواز مستقیمی بین این دو شهر وجود ندارد یا به ندرت اتفاق می‌افتد، سفر هوایی وان تا ارزروم حدود 3 تا 4 ساعت طول می‌کشد. البته به خاطر داشته باشید که این مدت زمان به سریع‌ترین پروازها مربوط است و اگر هواپیما بیش از یک توقف داشته باشد یا در شهرهای دورتر توقف کند، مدت زمان طی کردن فاصله وان تا ارزروم از طریق مسیر هوایی بیشتر خواهد شد.

Screenshot 2022-10-24 140052.jpg
فاصله وان تا ارزروم

فاصله وان تا ازمیر زمینی

یکی از غربی‌ترین شهرهای ترکیه، ازمیر است و فاصله وان تا ازمیر بیشتر از سایر شهرهای ترکیه است؛ چون برای رسیدن به ازمیر از مبدأ شهر وان، حداقل به 20 ساعت رانندگی و پیمودن یک مسیر 1770 کیلومتری نیاز است. فاصله وان تا ازمیر اگر به وسیله اتوبوس طی شود، ممکن است حتی تا بیش از 30 ساعت نیز طول بکشد. اگر برای رفتن به ازمیر مصمم هستید، خواندن مطلب جاهای دیدنی ازمیر را برای آشنایی بیشتر با این شهر ترکیه، به شما توصیه می‌کنیم.

فاصله وان تا ازمیر هوایی

پروازهای وان به ازمیر معمولاً دو تا سه روز در هفته در فرودگاه‌های فرید ملن و عدنان مندرس ازمیر صورت می‌گیرد. مدت زمان پرواز وان تا ازمیر بدون توقف حدود 3 ساعت است. اگر هم در مسیر توقف داشته باشید که بیشتر از این طول خواهد کشید و بسته به مدت زمان و موقعیت توقف، حتی ممکن است تا 4 یا 5 ساعت نیز طول بکشد.

فاصله هوایی وان تا ازمیر-lastsecond.ir
فاصله هوایی وان تا ازمیر

فاصله وان تا آنکارا زمینی

آنکارا پایتخت کشور ترکیه است. این شهر که در بخش مرکزی آناتولی واقع شده است، در شمال غرب ترکیه قرار دارد. فاصله وان تا آنکارا نسبت به شهرهای ازمیر و استانبول، کمتر است. با طی کردن یک مسافت 1300 کیلومتری که دست‌کم 15 ساعت طول می‌کشد، از وان به آنکارا می‌رسید. همچنین اگر با اتوبوس این مسافت را طی کنید، ممکن است تا 19 ساعت نیز در مسیر باشید. اگر بخواهید فاصله وان تا آنکارا را از طریق راه‌آهن طی کنید هم باید ابتدا به شهر تاتوان بروید و سپس با قطار مستقیم به آنکارا سفر کنید. لازم به ذکر است که این روش سفر، بیشترین زمان را می‌برد.

فاصله وان تا آنکارا هوایی

پروازهای وان به آنکارا و برعکس، در فرودگاه‌های فرید ملن و فرودگاه اسن بوغای آنکارا در مدت زمان 2 ساعت صورت می‌گیرد. پروازهای میان وان تا آنکارا بدون توقف است و 2 الی 3 روز در هفته انجام می‌شود. اگر فاصله وان تا آنکارا را از طریق مسیرهای هوایی طی کنیم حدود 1000 کیلومتر طی می‌شود. البته باید اضافه کرد که جاهای دیدنی آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه آنقدر وسوسه‌انگیز است که سختی راه را بتواند برای مسافران شیرین کند.

فاصله وان تا ترابزون زمینی 

ترابزون یکی دیگر از شهرهای ساحلی و توریستی ترکیه است که در شمال شرقی کشور واقع شده است. فاصله وان تا ترابزون با خودروی شخصی بسته به مسیر انتخابی بین 636 تا 690 کیلومتر است که مدت زمان طی کردن این فاصله هم حدودا بین 8 تا 9 ساعت است که بسته به شرایط جاده و مدت زمان استراحت متغیر است. اگر با اتوبوس فاصله وان تا ترابزون را طی کنید، مدت زمان سفر شما ممکن است حتی به بیش از 12 ساعت نیز برسد.

راهنمای سفر به ترابزون

فاصله وان تا ترابزون هوایی

معمولا دو بار در هفته، پروازهای وان به ترابزون و بالعکس در فرودگاه‌های فرید ملن و ترابزون انجام می‌شود. این پروازها اکثرا توسط شرکت‌های هواپیمایی پگاسوس و ترکیش ایرلاین صورت می‌گیرد و مدت زمان پرواز حدودا 1 ساعت است. اگر برنامه سفر به ترابزون از شهر وان را دارید، برای اطلاع از آفرها و قیمت‌ تورهای ترابزون زمینی و هوایی به صفحه تور مراجعه کنید.

فاصله وان تا ترابزون هوایی-min.jpg
فاصله وان تا ترابزون هوایی

فاصله وان تا کوش آداسی زمینی

کوش آداسی یک شهر تفریحی بزرگ در سواحل دریای اژه ترکیه است و یکی از دلایل شهرت این شهر هم، تنوع مراکز خرید کوش آداسی است. کوش آداسی در 95 کیلومتری جنوب ازمیر قرار دارد و به دلیل اهمیت توریستی این شهر، فاصله کوش آداسی تا وان در ترکیه برای علاقه‌مندان به سفر مهم است. برای سفر از شهر وان به کوش آداسی، می‌توان از اتوبوس یا ماشین شخصی استفاده کرد. فاصله بین وان تا شهر کوش آداسی در حدود 1833 کیلومتر است. البته راه‌های متعددی برای سفر از شهر وان به کوش آداسی وجود دارد که مسافت آن‌ها متفاوت است. اما به طور کلی، اگر قصد سفر زمینی با ماشین شخصی را دارید باید در حدود 23 ساعت را در راه بگذرانید.

البته پیمودن این مسافت از طریق اتوبوس‌های موجود در وان که به صورت مستقیم به کوش آداسی می‌روند نیز امکان‌پذیر است. این اتوبوس‌ها از وان حرکت کرده در ازمیر توقف می‌کنند سپس به کوش آداسی می‌رسند. در این‌ صورت شما در حدود 28 ساعت در مسیر خواهید بود.

فاصله وان تا کوش آداسی هوایی

با توجه به فاصله زیاد شهر وان تا کوش آداسی، راه هوایی بهترین شکل سفر بین این دو شهر است. اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که هیچ پرواز مستقیمی از فرودگاه وان به کوش آداسی وجود ندارد. پروازهای وان در فرودگاه ازمیر به زمین می‌نشینند و مسافران از این فرودگاه توسط وسایل حمل‌و‌نقل عمومی با پیمودن مسیری زمینی خود را به کوش آداسی می‌رسانند. پرواز مستقیم وان به ازمیر از فرودگاه فرید ملن توسط ایرلاین سان اکسپرس در حدود 2 تا 3 ساعت طول می‌کشد.

این پرواز‌ها در تمام طول هفته توسط ایرلاین‌های دیگر مانند ترکیش و پگاسوس هم انجام می‌شود، اما به دلیل توقف در مسیر، زمان بیشتری را از مسافر می‌گیرند. در هر صورت گردشگرانی که از فرودگاه عدنان مندرس در ازمیر قصد سفر به کوش آداسی را دارند، به وسیله شاتل‌های مخصوص طی زمان حدودا 2 ساعت می‌توانند خود را به این شهر برسانند. 

فاصله هوایی وان تا کوش آداسی.png
فاصله وان تا کوش آداسی هوایی

فاصله وان تا بدروم زمینی

در پاسخ به این سوال که بدروم کجاست باید بگوییم، شبه جزیره بدروم در سواحل جنوب غربی ترکیه و در کنار دریای اژه واقع شده است. فاصله وان تا بدروم در حدود 1845 کیلومتر است که طی کردن این مسیر با ماشین شخصی حدود 23 ساعت طول می‌کشد. البته مسافران به وسیله اتوبوس نیز می‌توانند در مدت زمان 31 ساعت خود را از شهر وان به بدروم برسانند.

فاصله وان تا بدروم هوایی

با توجه به مسافت زیاد بین شهر وان و بدروم، استفاده از راه هوایی منطقی‌تر به نظر می‌رسد. پروازهای وان به بدروم از فرودگاه فرید ملن تا فرودگاه میلاس بدروم، حدود 4 ساعت به طول می‌انجامند. البته پروازهایی که در مسیرشان توقف دارند، زمان این سفر را افزایش می‌دهند. خطوط هوایی پگاسوس و ترکیش ایرلاین به صورت روزانه این پروازها را انجام می‌دهند. 

فاصله وان تا بدروم.png
فاصله وان تا بدروم

فاصله وان تا آدانا زمینی

آدانا یک شهر بزرگ در جنوب ترکیه است. این شهر روی رودخانه سیهان، در 35 کیلومتری ساحل شمال شرقی دریای مدیترانه واقع شده است. فاصله شهر وان تا آدانا حدود 946 کیلومتر است که طی کردن آن با ماشین شخصی در حدود 11 ساعت زمان می‌برد. البته مسافران می‌توانند این مسافت را به وسیله اتوبوس هم بپیمایند.

برای رسیدن به شهر آدانا با اتوبوس در حدود 18 ساعت زمان لازم است. مسافرین همچنین می‌توانند با اتوبوس، خود را به شهر تاتوان رسانده سپس به وسیله قطار به شهر آدانا سفر کنند. زمان لازم برای این نوع سفر در حدود 20 تا 21 ساعت است. 

فاصله وان تا آدانا هوایی

به دلیل طولانی بودن فاصله وان تا آدانا، مسافران معمولاً سفر هوایی را انتخاب می‌کنند. این پروازها 6 روز در هفته توسط ایرلاین‌‎های ترکیش و پگاسوس انجام می‌شوند. پرواز مستقیم از فرودگاه فرید ملن وان تا فرودگاه شاکرپاشای آدانا حدود 2 ساعت طول می‌کشد. البته پرواز غیرمستقیم شامل توقف بوده و این زمان را افزایش می‌دهد. 

فاصله وان تا ادانا هوایی.png
فاصله وان تا آدانا هوایی

فاصله وان تا مرسین زمینی

مرسین شهری در جنوب ترکیه است که در خط ساحلی دریای مدیترانه قرار گرفته است و با آب‌و‌هوای معتدل و مناظر ساحلی‌اش شناخته می‌شود. اگر بخواهید به شکل زمینی فاصله وان تا مرسین ترکیه را طی کنید، 963 کیلومتر است که با ماشین شخصی حدود 11 ساعت طول می‌کشد. فاصله دو شهر آدانا و مرسین از هم 65 کیلومتر است و اگر تصمیم دارید فاصله وان تا آدانا را طی کنید، توصیه می‌کنیم به شهر مرسین هم سری بزنید و از دیدنی‌های این شهر ساحلی بی‌نصیب نمانید و لذت سفر ماجراجویانه خود را کامل کنید.

فاصله وان تا مرسین هوایی

فاصله وان تا مرسین ترکیه را اگر بخواهید به شکل هوایی طی کنید باید بخشی از مسیر را با ماشین بروید به این صورت که از وان با هواپیما به شهر آدانا بروید که در حدود 1.5 ساعت طول می‌کشد و سپس از فرودگاه شهر آدانا با ماشین یا اتوبوس به سمت شهر مرسین حرکت کنید. 

lastsecondhavapeyma.jpg
فاصله وان تا مرسین ترکیه

فاصله وان تا آلانیا زمینی 

آلانیا یک شهر تفریحی ساحلی و ناحیه‌ای از استان آنتالیا است که در سواحل جنوبی ترکیه و 133 کیلومتری شرق شهر آنتالیا قرار دارد. فاصله وان تا آلانیا در حدود 1293 کیلومتر است. طی کردن این مسافت به وسیله ماشین شخصی در حدود 16 ساعت به طول می‌انجامد. همچنین سفر از وان به آلانیا به وسیله اتوبوس هم امکان‌پذیر است که به این شکل هم در حدود 22 ساعت در مسیر خواهید بود.

فاصله وان تا آلانیا هوایی

همان‌طور که اشاره کردیم، فاصله وان تا آلانیا 1293 کیلومتر است. پس منطقی است که مسافران راه هوایی را برای جابه‌جایی بین این دو شهر انتخاب کنند. پرواز وان به آلانیا حدود 5 ساعت است که البته پروازهایی که توقف دارند، باعث افزایش این زمان خواهند شد. به طور کلی پرواز وان به آلانیا توسط ایرلاین ترکیش از فرودگاه فرید ملن به فرودگاه قاضی پاشا انجام می‌شود.

فاصله وان تا آلانیا هوایی.png
فاصله وان تا آلانیا هوایی

فاصله وان تا قونیه زمینی

قونیه شهری بزرگ در جنوب غربی فلات مرکزی آناتولی در کشور ترکیه است. فاصله وان تا قونیه 1225 کیلومتر است که برای پیمودن این مسیر با ماشین شخصی به حدود 15 ساعت زمان نیاز است. همچنین مسافران می‌توانند به وسیله اتوبوس طی مدت زمان 17 ساعت از قونیه به وان برسند. 

اگر از آن دسته افرادی هستید که مسافرت‌های راحت را می‌پسندید باید بدانید که متأسفانه هیچ مسیر راه‌آهن مستقیمی، این دو شهر را به یکدیگر وصل نمی‌کند و اگر بخواهید با قطار فاصله وان تا قونیه را طی کنید، باید از مسیرهای ترکیبی (استفاده چند وسیله نقلیه مختلف) استفاده کنید که سفر شما را بسیار طولانی خواهند کرد.

جاهای دیدنی قونیه کجاست؟

فاصله وان تا قونیه هوایی

گردشگرانی که قصد دارند فاصله وان تا قونیه را به صورت هوایی بپیمایند، می‌توانند با پروازهای ترکیش که به صورت روزانه از فرودگاه فرید ملن وان به فرودگاه قونیه انجام می‌شوند، به قونیه سفر کنند. به طور معمول پرواز مستقیمی بین وان و قونیه وجود ندارد و هر هواپیمایی، حداقل یک توقف خواهد داشت.

با احتساب مدت زمان توقف، مسیر سفر شما حدود 4 یا 5 ساعت طول می‌کشد. همچنین می‌توانید با هواپیما به آنتالیا بروید و سپس از آنجا با اتوبوس یا ماشین به قونیه سفر کنید. فراموش نکنید که مدت زمان چنین سفری در مجموع ممکن است به بیش از 6 ساعت برسد. 

فاصله وان تا قونیه هوایی.png
فاصله وان تا قونیه هوایی

فاصله وان تا مارماریس زمینی

در پاسخ به این سوال که مارماریس کجاست باید بگوییم، مارماریس یک شهر بندری و تفرجگاه توریستی در سواحل مدیترانه است که در استان موغلا، جنوب غربی ترکیه، در امتداد خط ساحلی ریویرا ترکیه واقع شده است. فاصله وان تا مارماریس 1741 کیلومتر است. مسافرینی که قصد دارند این مسیر را با ماشین شخصی بپیمایند حدود 22 ساعت در مسیر خواهند بود. همچنین به وسیله اتوبوس می‌توان این مسیر را طی مدت 27 ساعت و 30 دقیقه طی کرد.

فاصله وان تا مارماریس هوایی

اگر فاصله وان تا مارماریس را یک خط مستقیم (جدا از پیچ و خم جاده‌ها) در نظر بگیریم، حدود 1400 کیلومتر است. با توجه به فاصله زیادی که بین دو شهر وان و مارماریس وجود دارد، منطقی‌ترین راه استفاده از هواپیما است. البته باید در نظر داشت که پرواز مستقیمی از وان به مارماریس وجود ندارد و مسافران باید از فرودگاه فرید ملن وان با پروازی 4 ساعته به شهر دالامان پرواز کرده و از فرودگاه آن به وسیله تاکسی یا اتوبوس طی مدت 1 ساعت و 30 دقیقه به مارماریس برسند. پروازهای این مسیر توسط ترکیش ایرلاین انجام می‌شود. هر توقف در مسیر پروازی باعث افزایش مدت زمان پرواز خواهد شد. 

فاصله وان تا مارماریس هوایی.png
فاصله وان تا مارماریس هوایی

فاصله وان تا چشمه زمینی 

چشمه نام یکی از شهرهای ترکیه است که شاید کمتر شنیده باشد. این شهر در عین ناشناختگی، جاذبه‌های متنوع و بکری دارد و یکی از زیباترین سواحل ترکیه را در خود جای داده است. چشمه، یک شهر تفریحی در غرب ازمیر و در کنار دریای اژه است. فاصله وان تا چشمه 1862 کیلومتر است. برای پیمودن این مسیر با خودروی شخصی در حدود 23 تا 24 ساعت زمان نیاز است. همچنین مسافران می‌توانند مسیر وان تا چشمه را به وسیله اتوبوس در حدود 28 ساعت طی کنند. برای طی کردن فاصله وان تا چشمه هیچ مسیر مستقیمی با قطار وجود ندارد.

فاصله وان تا چشمه هوایی

گردشگرانی که قصد دارند وان را به مقصد چشمه ترک کنند معمولا پرواز را انتخاب می‌کنند، زیرا این نوع سفر زمان کمتری را از آن‌ها می‌گیرد. البته باید در نظر داشت که پرواز مستقیمی از وان به چشمه وجود ندارد، بلکه مسافران باید با پرواز ترکیش، سان اکسپرس یا پگاسوس خود را به ازمیر برسانند و از ازمیر به وسیله شاتل به چشمه سفر کنند. مدت زمان پرواز وان به ازمیر 2 ساعت و 25 دقیقه است و مسافران با شاتل‌ به مدت 1 ساعت و 40 دقیقه از ازمیر تا چشمه در مسیر خواهند بود

فاصله وان تا چشمه هوایی.jpg
فاصله وان تا چشمه هوایی

سخن آخر

شناختن فاصله مبدا و مقصد و همچنین انواع روش طی کردن آن، در برنامه‌ریزی برای سفر بسیار مهم است؛ خصوصا وقتی تصمیم می‌گیرید سفر زمینی داشته باشید این اهمیت دوچندان هم می‌شود. از‌آن‌جایی‌که وان شهری است که اکثر ایرانی‌ها طرفدار سفر زمینی به آن هستند، در این مطلب فاصله شهر و مرزهای مختلف ایران تا وان ترکیه و فاصله وان با دیگر شهرهای ترکیه گفته شد. فراموش نکنید که قبل از سفر، حتما باید اطلاعات خود را در مورد وضعیت مرزها و وسایل نقلیه به‌روز کنید.

در نهایت اگر شما‌ هم قصد سفر به وان را دارید، با خواندن راهنمای سفر به وان ترکیه می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری درباره جاذبه‌ها و دانستی‌های این شهر به دست آورید. همچنین با خواندن سفرنامه‌های وان، تجربیات سایر مسافران که با روش‌های مختلف به وان سفر کرده‌اند در اختیارتان قرار می‌گیرد. اگر هم که خودتان در گذشته به شهر وان، سفر زمینی داشته‌اید به اشتراک گذاشتن تجربیاتتان قطعا می‌تواند برای دیگران راهگشا باشد.

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.