کاهش نرخ بلیط هواپیما از اول آذر 1400 + قیمت جدید

4.5
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
نرخ جدید بلیط های هواپیما از آذر 1400
30 آبان 1400 14:30
3

مدت‌ها بود که به دلیل افزایش محدودیت‌های کرونایی پروازها با ظرفیت کمتری پر میشدند و قیمت پروازها افزایش پیدا کرده بود، امّا با بهبود شرایط کرونایی و افزایش واکسیناسیون، ظرفیت پروازها به شکل قبل برگشت و در نتیجه نرخ بلیط هواپیما کاهش پیدا کرد که در این مطلب لست سکند علاوه بر اعلام این خبر، قیمت دقیق پروازها با نرخ جدید از آذر 1400 را ارائه خواهیم داد. 

محمد محمدی‌بخش (رئیس سازمان هواپیمایی کشور)، اعلام کرد: «با توجه به تصمیم اتخاذ شده در شورای عالی هواپیمایی و موضوعاتی مانند رفع محدودیت 60 درصدی ظرفیت پذیرش پرواز و افزایش ظرفیت پروازها و همچنین با توجه به استدلال‌های مطرح شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری، نماینده شرکت‌های هواپیمایی و سایر اعضای شورا، توافق بر این شد که از اول آذر نرخ بلیط هواپیما به میزانی که اعلام شده، کاهش یابد». در این نشست شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، علیرضا برخور، مدیرعامل هما و دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی حضور داشتند.

در نرخ های جدید بلیط هواپیما که قرار است از ابتدای آذر اعمال شود، نسبت به تیرماه که افزایش قیمت وجود داشت، 10 درصد کاهش قیمت در پروازهای داخلی اتفاق افتاده است. در ادامه نرخ بلیط هواپیما در مسیرهای مختلف را می‌بینیم.

نرخ جدید بلیط پروازهای داخلی از اول آذر 1400

lastsecond.ir new plane prices.JPG

lastsecond.ir new plane prices2.JPG

lastsecond.ir new plane prices3.JPG

lastsecond.ir new plane prices4.JPG

lastsecond.ir new plane prices5.JPG

lastsecond.ir new plane prices6.JPG

lastsecond.ir new plane prices7.JPG

lastsecond.ir new plane prices8.JPG 

 سخن آخر

 کاهش قیمت بلیط هواپیما فقط شامل پروازهای داخلی می‌شود. با توجه به ادامه روند کار پروازها با ظرفیت کامل، قیمت بلیط هواپیما به اعلام خبرگزاری‌ها کاهش پیدا کرده است و از ابتدای آذر قیمت ها کاهش می‌یابد. نرخ های جدید بلیط هواپیما که در تصویر خبر لست سکند مشاهده می‌کنید، قیمت حداکثری بلیط ها هستند و ممکن است بتوانید با قیمت کمتر هم بلیط هواپیما در مسیر مورد نظرتان بیابید. 

مسیرهای طولانی هوایی که از گذشته قیمت نسبتا گرانی داشتند به نظر نمی‌رسد تغییر چندانی کرده باشند و از همین رو احتمال می‌رود قیمت تورهای هوایی تغییری نکند؛ به عنوان مثال تور کیش از مشهد احتمالا با همان نرخ پیش به فروش می‌رسد زیرا قیمت بلیط این مسیر تغییر محسوسی نداشته است!

 

منبع: خبرگزاری تسنیم و خبرگزاری ایسنا

نرگس کاظمی‌فرد
نرگس کاظمی‌فرد

سفر که به واژه‌ها پیوند می‌خورد، برایم مرزها را بی‌معنی می‌کند. گردشگری خواندم چون مفهوم سفر بیش از کلمه‌اش در ذهنم قد کشیده بود و ایرانشناسی خواندنم، دلیلش چیزی جز پیدا کردن ریشه‌هایم نبود. اما این ماجراجویی در مسیر واژه‌ها بود که علایقم را به سطح واقعیت رساند و مزه‌مزه کردن جهان را دوباره برایم ترجمه کرد.