آخرین خبر محدودیت‌های سفر نوروزی 1401 اعلام شد

4
از 8 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
وضعیت محدودیت سفرهای نوروزی ۱۴۰۱
25 اسفند 1400 15:55
14

حالا که به عید نزدیک می‌شویم و نقشه قرمز ایران شاهد اوج گرفتن سویه اُمیکرون کروناست، بسیاری نگران تعطیلات عید هستند و سوالشان این است که آیا در عید محدودیت کرونایی وجود دارد یا نه؟ طی دو سال پیش مردم با نگرانی و اضطراب نوروز را گذراندند، امّا امسال چه خواهد شد و وضعیت محدودیت‌ها به چه صورت است؟

به لطف افزایش وکسیناسیون و کاهش نسبی آمار مبتلایان به کرونا، نوروز 1401 برای گردشگران متفاوت‌تر از نوروزهای قبل خواهد بود. زیرا محدودیت های سفر نوروزی به طرز قابل توجهی کاهش یافته و گردشگرانی می‌توانند با سهولت بیشتری به مسافرت بروند. 

چه خبر از محدودیت‌های کرونایی نوروز؟

در اوایل اسفند 1400 حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام کرد که افراد واکسن زده غیربیمار می‌توانند با خودروهای شخصی یا حمل و نقل عمومی در نوروز سفر کنند. ملاک این است که افراد واکسن زده باشند و بیمار نباشند، در این صورت می‌توانند با خودروهای شخصی یا حمل و نقل عمومی به استان‌های کشور سفر کنند.

پس با توجه به تصمیمی که در حال حاضر برای نوروز گرفته شده، محدودیت چندانی برای سفر در نوروز 1401 وجود ندارد و افرادی که واکسن زده‌اند و در دوره بیماری به سر نمی‌برند، به راحتی می‌توانند سفر کنند. 

اما کسانی که دو دوز واکسن را تزریق نکرده باشند و حالت قرنطینه بیماری به سر ببرند، یعنی از زمان ابتلا به کرونا دوران قرنطینه را سپری نکرده باشند و به مسافرت بروند در هر 24 ساعت 1 میلیون تومان جریمه خواهند شد. تردد خودروها از طریق دوربین‌های راهداری به صورت هوشمند رصد خواهد شد و ملاک کد ملی صاحب پلاک خودرو است. 

چه محدودیت‌های کرونایی برای نوروز 1401 حذف شده‌اند

 همانطور که ملاحظه کردید محدودیت‌ سفرهای نوروزی بین شهری کاهش یافته است و گردشگران با رعایت موارد گفته شده می‌توانند پس از 2 سال محدودیت‌ سفرهای نوروزی به گردش بپردازند. مهم‌ترین محدودیت های کرونایی که در سفرهای نوروزی 1401 حذف شده و دیگر اجرا نمی‌شوند شامل:

  •  جریمه رنگ بندی برای سفرهای نوروزی اعمال نمی‌شود؛
  • برای سفرهای بین شهری نیازی به تهیه مجوزی نیست؛
  • دیگر برای ثبت اطلاعات شخصی یا اطلاعات خودرو نیازی به مراجعه هیچ سامانه و سازمانی نیاز نیست. 
161414842571961700.jpg

محدودیت‌های کرونایی نوروز 1401

 سخن آخر

با توجه به سخنان دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند به راحتی می‌توانند در تعطیلات عید رفت و آمد کنند و با ماشین شخصی یا وسایل حمل و نقل عمومی سفر کنند. به نظر می‌رسد اگر محدودیتی وجود داشته باشد، برای افرادی است که هنوز واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند. البته هنوز تصمیم مشخصی به تصویب نرسیده و تا از راه رسیدن نوروز ممکن است تغییراتی ایجاد شود. 

 

منبع: ایسنا

نرگس کاظمی‌فرد
نرگس کاظمی‌فرد

سفر که به واژه‌ها پیوند می‌خورد، برایم مرزها را بی‌معنی می‌کند. گردشگری خواندم چون مفهوم سفر بیش از کلمه‌اش در ذهنم قد کشیده بود و ایرانشناسی خواندنم، دلیلش چیزی جز پیدا کردن ریشه‌هایم نبود. اما این ماجراجویی در مسیر واژه‌ها بود که علایقم را به سطح واقعیت رساند و مزه‌مزه کردن جهان را دوباره برایم ترجمه کرد.