مکان های تفریحی و جاهای دیدنی تهران برای کودکان + آدرس و قیمت

4.5
از 15 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
مکان های تفریحی و جاهای دیدنی تهران برای کودکان + آدرس و قیمت
07 شهریور 1401 08:00
3

اگر کودک دارید، احتمالاً برایتان پیش آمده بخواهید آخر هفته تفریح کنید؛ ولی به‌جز پارک جایی به ذهنتان نرسد؛ جایی که فقط تاب و سرسره نباشد یا چیزهایی برای یادگرفتن هم داشته باشد. در این مطلب از بلاگ لست‌سکند به معرفی مکان های تفریحی تهران برای کودکان پرداخته‌ایم که کاملاً برای بچه‌ها تجهیز شده و اوقات خوبی را به آن‌‌ها هدیه می‌‌دهد.

lastsecond.ir-cover-children-attractions-in-tehran.jpg

مکان های تفریحی تهران برای کودکان

لیستی که در ادامه می‌بینید، از بهترین جاهای دیدنی تهران برای کودکان هستند.

  • پارک ژوراسیک
  • باغ کتاب
  • هیومن پارک
  • سرزمین عجایب
  • روبوکیدز
  • دکترلند
  • شهر مشاغل کاربازیا
  • باغ وحش ارم
  • بیلینو

باغ‌ها و پارک‌های تهران برای کودکان

در این قسمت پارک‌ها و باغ‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که برای کودکان و بچه‌ها مناسب هستند. پس اگر به‌دنبال پارک مخصوص کودکان در تهران هستید به این بخش توجه کنید.

پارک پردیسان

پارک یا بوستان پردیسان از بوستان‌های قدیمی تهران است که با وسعت خود، نقش بسیار مؤثری در بهتر کردن هوای پایتخت دارد. در این پارک تعدادی موزه، امکانات آموزشی و تفریحی هم وجود دارد که گستره بیشتری از جاذبه‌ها و سرگرمی‌ها را برای افراد و همچنین برای کودکان فراهم می‌آورد. یکی از اهدافی که در بوستان پردیسان دنبال می‌شود، تفریح همراه با آموزش، پژوهش و همین‌طور حفاظت از محیط‌زیست است. بنابراین می‌توانیم آن را از مکان های تفریحی تهران برای کودکان بدانیم.

در این بوستان یک مدرسه طبیعت هم وجود دارد که از جمله جاهای مناسب کودکان به شمار می‌رود. فعالیت‌های مختلفی هم در این قسمت انجام می‌شود که آشنایی با مراحل کاشت گیاهان، پوشش جانوری، شناخت طبیعت، انجام بازی‌های خلاقانه مرتبط با طبیعت، بازپروری حیات وحش و... از انواع آن‌ها هستند. گفتنی است که در بوستان پردیسان می‌توانید زیست‌بوم‌های مختلف، نمایشگاه‌ها، آکواریوم و قسمت‌های مختلف دیگری از جمله زمین‌های بازی مثل زمین بدمینتون، والیبال و زمین‌های دیگری را هم مشاهده کنید و از آن‌ها استفاده کنید. در کنار این موارد، پارک پردیسان به دلیل موقعیت مناسبی که دارد، برای بادبادک‌بازی هم مناسب است، از این رو اگر از کنار پارک عبور کنید، همیشه تعدادی بادبادک را در هوا می‌بینید.

  • آدرس بوستان پردیسان: بین اتوبان شیخ فضل‌الله نوری و یادگار امام، در ضلع شمالی بزرگ‌راه حکیم. همچنین می‌توانید از جهت غرب به شرق اتوبان همت بروید، پس از گذراندن خروجی یادگار امام، می‌توانید پارک پردیسان را ببینید.
  • صفحه اینستاگرام بوستان پردیسان: ppardisan@
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-pardisan.jpg
نمایی از پارک پردیسان، عکس از هومن خسروی

موقعیت دقیق پارک پردیسان روی نقشه 

باغ گیاه‌شناسی

باغ گیاه‌شناسی تهران هم از جمله فضاهایی است که کودکان به همراه خانواده‌های خود می‌توانند اطلاعات خوبی درباره گیاهان و گونه‌های مختلف آن‌ها به‌دست آورند، بنابراین از جمله مکان های مناسب کودکان در تهران شمرده می‌شود. در باغ گیاه‌شناسی، گیاهان بومی و غیر بومی مختلفی در فضاهای باز و فضاهای گلخانه‌ای نگهداری می‌شوند. یکی از اهداف باغ گیاه‌شناسی، آشنا کردن مردم با اهمیت گیاهان و لزوم حفاظت از آن‌ها است. در این باغ، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی هم درباره گیاهان انجام می‌شود. شما ضمن اینکه می‌توانید کودکانتان را به این باغ ببرید و آن‌ها را با اطلاعات گوناگون آشنا کنید، می‌توانید کوه‌ها، دریاچه‌ها و آبشارهایی را هم ببینید که در این باغ ساخته‌اند.

  • آدرس باغ گیاه‌شناسی: اتوبان تهران‌کرج، خروجی پیکان‌شهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور
  • وب‌سایت باغ گیاه‌شناسی ملی ایران: nbgi.rifr-ac.ir
  • صفحه اینستاگرام باغ گیاه‌شناسی ملی ایران: nbgi_iran@
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-giah-shenasi.jpg
بخشی از باغ گیاه‌شناسی تهران

موقعیت دقیق باغ گیاه‌شناسی ملی ایران روی نقشه

پارک ساعی

یکی دیگر از پارک‌هایی که به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران برای کودکان هم به حساب می‌آید، بوستان ساعی است که یکی از بهترین پارک های تهران محسوب می‌شود. پارک ساعی بخش‌های مختلفی دارد و شامل قسمت‌های گوناگونی است که برای هر سلیقه جالب توجه است. یکی از این قسمت‌ها، باغ وحش نسبتا کوچک آن است که در گذشته تعداد حیوانات بیشتری در آن بوده؛ اما امروزه تعدادشان کمتر شده است.

در بوستان ساعی می‌توانید گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی را مشاهده کنید و یکی از کارهای جالبی که در این پارک انجام داده‌اند، این است که مجسمه برخی از حیوانات را درست کرده‌اند و نام آن‌ها و حرف اول اسم این حیوانات را به فارسی در کنار آن‌ها ساخته‌اند. به این صورت، کودکان می‌توانند حروف الفبا را با توجه به این مجسمه‌ها و حیواناتی که ساخته‌اند، بهتر یاد بگیرند و در خاطرشان ثبت کنند. در پارک ساعی، زمین بازی مخصوص کودکان، زمین ورزش و امکانات دیگری از این قبیل هم وجود دارد که آن را به یکی از مناسب‌ترین مکان های تفریحی کودکان در تهران بدل کرده است و بچه‌ها می‌توانند ساعت‌ها در آن بازی کنند، یاد بگیرند و خاطره بسازند.

  • آدرس پارک ساعی: خیابان ولی‌عصر، پایین‌تر از میدان ونک
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-saei-park.jpg
نمایی از پارک ساعی تهران

موقعیت دقیق پارک ساعی روی نقشه

پارک هنرمندان

پارک هنرمندان هم از بوستان‌های قدیمی تهران محسوب می‌شود و شامل قسمت‌های مختلفی است که حتی برای کودکان هم مناسب است. بیشتر می‌توانیم بگوییم که فضاهای مناسب برای کودکان در بوستان هنرمندان، مربوط به زمین‌های بازی و وسایل بازی آن است که حسابی کودکان را به خود جذب می‌کند و سرگرمی مناسبی را برای آن‌ها به‌وجود آورده است.

ازجمله قسمت‌های مختلفی که در این پارک وجود دارند، می‌توانیم به شهربازی کوچک، قصر بادی، تماشاخانه، گالری‌ها، سالن‌های متعدد، مجسمه‌های مختلف از هنرمندان نامی کشور مثل ساخته‌های پرویز تناولی، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های مهمی که در اینجا اجرا می‌شود، اشاره کنیم. در این پارک علاوه‌بر تفریح در زمین‌های بازی، امکان آشنا کردن کودکان شما با آثار هنری در زمینه‌های مختلف هم وجود دارد.

  • آدرس بوستان هنرمندان: خیابان ایرانشهر، بعد از خیابان سپند
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-honarmandan-park.jpg
نمایی از پارک هنرمندان تهران

موقعیت دقیق پارک هنرمندان روی نقشه

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش، از جذاب‌ترین پارک‌های تهران است و بسیاری از افراد برای گذران اوقات فراغت خود به این پارک می‌آیند و از امکاناتش استفاده می‌کنند. این پارک با ایستگاه مترو حقانی ۵ دقیقه پیاده‌ راه دارد به همین دلیل آن را یکی از جاهای دیدنی تهران با مترو می‌دانند. بوستان آب و آتش یا همان بوستان حضرت ابراهیم، بخش‌های مختلفی هم دارد که هرکدام از آن‌ها جذابیت‌ها خاص خودشان را دارند، در نتیجه علاوه‌بر بزرگسالان، برای کودکان هم بخش‌های ویژه‌ای دارد.

فضای پیاده‌روی، زمین مخصوص اسکیت‌سواری و دوچرخه‌سواری، فودکورت، فانوس دریایی، آب‌نما و برج آتش همگی از بخش‌های مختلفی هستند که در این پارک وجود دارند و شما و فرزندانتان همگی می‌توانید از هر بخشی که می‌خواهید استفاده کنید. بخشی از پارک سوراخ‌هایی در زمین دیده می‌شود که آب از آن‌ها به بیرون پرتاب می‌شود. اگر شرایط مهیای آب‌بازی باشد، می‌توانید همراه با کودکانتان از روی این سوراخ‌ها بپرید و از تفریحات رایگان تهران استفاده کنید.

  • آدرس بوستان آب و آتش: خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-fire-and-water-park.jpg

نمایی از آب‌بازی کودکان در پارک آب و آتش تهران، عکس از خبرگزاری فارس، Mehdi Marizad

موقعیت دقیق پارک آب و آتش روی نقشه

جاهای دیدنی تهران برای کودکان

پارک‌های تهران معمولاً طراحی‌های ویژه و خاصی دارند که همین هم سبب متمایز شدن آن‌ها می‌شود. هر یک از این پارک‌های موضوعی درباره موضوع خاصی طراحی شده‌اند و در کنار سرگرمی و تفریح، آموزشی هم محسوب می‌شوند. این پارک‌ها عبارت‌اند از:

  • پارک ژوراسیک
  • پارک حشرات
  • باغ کتاب
  • هیومن پارک
  • پارک بازیافت
  • دلفیناریوم برج میلاد

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک از دیگر جاهای دیدنی تهران برای کودکان است. البته این پارک به قدری جذاب است که نظر بزرگسالان را هم به خود جلب می‌کند. در پارک ژوراسیک، مجسمه‌هایی از گونه‌های مختلف دایناسورها ساخته‌اند که هر کدام از آن‌ها در اندازه واقعی خودشان هستند و برای ساختشان به‌خوبی جزئیات را رعایت کرده‌اند. برای هر دایناسور هم اطلاعات جامع و کاملی آمده است و صدای هر کدام از آن‌ها هم شنیده می‌شود و این درحالی است که دایناسورها متحرک هستند. در مجموع حس طبیعی بودن آن‌ها کاملاً به شما و کودکانتان منتقل می‌شود و خاطره‌ای جذاب را ایجاد می‌کند.

در این پارک یک تخم دایناسور هم وجود دارد که نحوه به‌دنیا آمدن دایناسورها را نمایش می‌دهد. به این ترتیب پارک ژوراسیک برای تمام کسانی که به تاریخ، علم و طبیعت علاقه دارند مناسب است و با بخش‌های مختلفی که در آن وجود دارد، می‌توانید چند ساعتی سرگرم باشید. غیر از مجسمه‌های دایناسورها، حیوانات دیگری مانند تمساح و فیل هم می‌توانید در پارک ژوراسیک ببینید. همچنین سینما چندبعدی، آتلیه عکاسی، مجموعه کافه و رستوران‌ها، کارگاه‌های آموزشی مثل سفال، بازی‌های مختلف و قسمت‌هایی از این دست می‌توانند تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای شما رقم بزنند، با این توضیحات می‌توان گفت پارک ژوراسیک از بهترین جاذبه های تهران برای کودکان است.

  • آدرس پارک ژوراسیک: سعادت آباد، بلوار پاک‌نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق
  • قیمت بلیط پارک ژوراسیک: 75 هزار تومان
  • ساعت بازدید پارک ژوراسیک: از 11 صبح تا 7 شب
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-jurassick-park.jpg
قسمتی از پارک ژوراسیک تهران، عکس از خبرگزاری تسنیم، عارف حسن‌زاده

موقعیت دقیق پارک ژوراسیک روی نقشه

پارک حشرات

پارک حشرات تهران در کنار پارک ژوراسیک قرار دارد که یک پارک مخصوص کودکان در تهران است. در این پارک می‌توانید حشرات ریزی را که هر روز می‌بینید و بدون اهمیت از کنارشان عبور می‌کنید، در ابعاد و مقیاس‌های بسیار بزرگ‌تری ببینید. برای مثال امکان مشاهده کفشدوزک، عنکبوت، زنبور، مورچه و بسیاری از حشرات دیگر در ابعاد بسیار بزرگ‌تر برای شما وجود دارد.

پارک حشرات قسمت‌های مختلفی دارد که برای مثال در برخی از این قسمت‌ها می‌توانید حشرات تاکسیدرمی ببینید، دنیا را از دید حشرات مشاهده کنید، از داخل بدن آن‌ها سردربیاورید و همچنین حشرات را زیر میکروسکوپ ببینید. بخش جالب پارک حشرات که کودکان را به خودشش جذب می‌کند این است که حشرات با ابعاد بزرگ حرف می‌زنند و از ویژگی‌هایشان برایتان توضیح می‌دهند.

  • آدرس پارک حشرات: سعادت آباد، میدان بهرود، بلوار شقایق
  • قیمت بلیط و ساعت بازدید پارک حشرات با پارک ژوراسیک یکسان است، با ورود به پارک ژوراسیک، می‌توانید از پارک حشرات هم دیدن کنید.
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-Spider-park.jpg
پارک حشرات تهران، پارک مخصوص کودکان در تهران 

موقعیت دقیق پارک حشرات روی نقشه

باغ کتاب

یکی از جاهای دیدنی تهران باغ کتاب است. مجموعه‌ای از جذابیت‌هایی است که همگی در یکجا جمع شده‌اند و شما می‌توانید یک نصف روز یا حتی یک روز کامل را در این محل سپری کنید و از امکاناتش بهره‌مند شوید. بخش‌های مختلفی که در باغ کتاب وجود دارند، برای کودکان هم مناسب هستند و امکان تفریح و در کنار آن، فراگیری مطالب علمی برای آن‌ها وجود دارد. ذکر این نکته هم مهم است که در قسمت‌های مختلف باغ کتاب، مجسمه شخصیت‌های کارتونی و داستانی مانند زورو، چوپان دروغ‌گو و... ساخته شده که این برای کودکان بسیار جذاب است.

غیر از بخش‌های تفریحی و آموزشی، فضایی جداگانه برای خرید لوازم تحریر و بازی‌های فکری وجود دارد که برای کودکان و بزرگسالان جذاب است. بخش بزرگسال شامل کتاب و صنایع دستی هم می‌شود؛ اما بخش کودک بسیار متنوع است، از باغ علم کودک و نوجوان گرفته تا سرزمین فکر بازیا که مکانی برای چشیدن کارهای مختلف است. حتی گاهی رویدادهایی برای کودکان و نوجوانان در باغ کتاب برگزار می‌شود.

یکی از بخش‌های پرطرفدار باغ کتاب برای کودکان، فکربازیا است. فکربازیا یک مجموعه خلاق است که هدفش استعدادیابی و توانمند کردن کودکان در زمینه بازی‌های فکری و هوش چندگانه است؛ برای مثال هوش موسیقیایی و هوش منطقی و ریاضی، این فرایند هم توسط کارشناسانی که در مجموعه حضور دارند، انجام می‌شود. در فکربازیا، کودکان با مسائل مختلفی مواجه می‌شوند که باعث می‌شود بیشتر فکر کنند و در نهایت هوششان تقویت شود.

  • آدرس باغ کتاب: میدان ونک، بزرگراه حقانی (جهت غرب به شرق)، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتاب‌خانه ملی، باغ کتاب
  • ساعت بازدید باغ کتاب: همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 10 شب
  • وب‌سایت باغ کتاب: bagheketab.com
  • صفحه اینستاگرام باغ کتاب: baghe_ketab@
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-bagh-ketab.jpg
نمایی خارجی از باغ کتاب تهران

موقعیت دقیق باغ کتاب روی نقشه

هیومن پارک

هیومن پارک تهران، قالب و ماکت بزرگی از بدن انسان است که شامل قسمت‌های مختلف درونی و بیرونی از بدن انسان می‌شود. در هیومن پارک، شما می‌توانید اندام درونی و بیرونی بدن انسان مانند گوش، چشم، دهان، مغز، قلب و... را در ابعاد بزرگ مشاهده کنید و با عملکرد هر یک از آن‌ها آشنا شوید. کارشناسان علمی مجموعه به بازدیدکنندگان بخش‌های مختلف را توضیح می‌دهند و اطلاعات هر قسمت را از روی تابلوهای کنار هر بخش، می‌توانید ببینید. هیومن پارک علاوه‌بر کودکان، حتی برای بزرگسالان هم بسیار جذاب است. به همین دلیل می‌توانیم آن را جزو بهترین تفریحات تهران برای همه سنین بدانیم.

  • آدرس هیومن پارک: نیاوران، خیابان دارآباد، خیابان موزه
  • قیمت بلیط هیومن پارک: 150 هزار تومان
  • ساعات بازدید هیومن پارک: از 9.5 صبح تا 11.5 شب
  • وب‌سایت هولدینگ ایران فان: iran-fun.ir
  • صفحه اینستاگرام هولدینگ ایران فان: iranfun.holding@
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-human-park.jpg
نمایی از هیومن پارک، از پارک مخصوص کودکان در تهران 

موقعیت دقیق هیومن پارک روی نقشه

پارک بازیافت

یکی از متفاوت‌ترین پارک‌های تهران که می‌توانید از آن بازدید کنید، پارک بازیافت است. در اینجا مجسمه‌های مختلفی از حیوانات را مشاهده می‌کنید که با مواد بازیافتی ساخته شده‌اند و شکل دیگری از این مواد را به نمایش گذاشته‌اند. برای مثال در این پارک، فیلی وجود دارد که با لاستیک‌های اتومبیل ساخته شده است یا سوسماری که با در بطری شکل گرفته است. در نهایت با وجود این پارک، کودکان خیلی بهتر با مفهوم بازیافت و اهمیت زباله‌ها آشنا می‌شوند و روی نگاه آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین، می‌توانیم پارک بازیافت را از جمله مکان های مناسب کودکان در تهران بدانیم که چند هدف را دنبال می‌کند.

  • آدرس پارک بازیافت: علی‌آباد، بالاتر از بزرگ‌راه آزادگان غرب، بلوار دستواره، خیابان باستانی‌پور، پارک بازیافت
  • ساعات بازدید از پارک بازیافت: 24 ساعته
  • قیمت بلیط پارک بازیافت: رایگان
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-recycle-park.jpg
نمایی از سازه‌های پارک بازیافت، عکس از خبرگزاری ایرنا

موقعیت دقیق پارک بازیافت روی نقشه

دلفیناریوم برج میلاد

دلفیناریوم برج میلاد یکی از جاذبه‌های فوق‌العاده برای بچه‌ها است که می‌تواند تجربه‌ای شاد و مفرح را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. در این دلفیناریوم، کودکان می‌توانند با دیدن نمایش‌های دلفین‌ها و سایر پستانداران دریایی، علاوه‌بر سرگرمی، اطلاعات جالب و مفیدی در مورد زندگی آبزیان کسب کنند. همچنین، این مکان فرصتی است تا بچه‌ها با اهمیت حفاظت از محیط زیست و حیات وحش آشنا شوند. نمایش دلفین‌ها در سه سانس یک ساعته انجام می‌شود.

  • آدرس دلفیناریوم برج میلاد: بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل‌الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد
  • ساعات بازدید از دلفیناریوم برج میلاد: از ساعت 2.5 ظهر تا 10 شب
  • قیمت بلیط دلفیناریوم برج میلاد: 70 هزار تومان
2018-09-29.jpg
دلفیناریوم برج میلاد، از جاهای دیدنی تهران برای کودکان

 

موقعیت دقیق دلفیناریوم برج میلاد

شهربازی‌ها و جاهای تفریحی تهران برای کودکان

قطعاً شهربازی‌ها یکی از جاهای دیدنی تهران برای کودکان است که ساعت‌ها آن‌ها را سرگرم می‌کند. یکی از ویژگی‌های شهربازی‌ها این است که کودکان به‌راحتی می‌توانند انرژی خود را خالی کنند و روزهای بعدی خود را با روحیه شاداب‌تری شروع کنند. البته شهربازی‌های تهران به قدری تنوع دارند که برای همه سنین مناسب باشند.

لیست همه شهربازی‌های تهران

شهر کودک شاپرک

شهر کودک شاپرک مجموعه‌ای کامل است که پدر و مادرها در آن می‌توانند علاوه‌بر خرید کردن برای کودکانشان از امکانات دیگری مانند وسایل بازی مختلف و متنوع این شهر کودک هم بهره ببرند. خرید اجناس و کالاهای مناسب کودکان یکی از دغدغه‌هایی است که تقریبا همه پدر و مادرها درگیر آن هستند. اینکه کدام برند بهتر است و آیا ویژگی‌هایی را دارند که مد نظر والدین باشد یا نه. شهر کودک شاپرک این دغدغه‌ها و مشکلات را به حداقل رسانده و با سبد کالایی متنوع و همچنین وسایل بازی مختلفی مثل چرخ‌وفلک، کشتی صبا، سرسره بادی و... مجموعه‌ای کامل را برای خانواده‌ها و کودکان فراهم آورده است.

  • آدرس شهر کودک شاپرک: بزرگراه رسالت (سردار سلیمانی)، بعد از اتوبان شهید باقری
  • ساعات کاری شهر کودک شاپرک: همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب
  • وب‌سایت شهر کودک شاپرک: shaparakcity.ir
  • صفحه اینستاگرام شهر کودک شاپرک: shaparkcity@
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-shaparak-city.jpg
شهر کودک شاپرک، یک مرکز خرید برای تفریح کودکان در تهران 

موقعیت دقیق شهر کودک شاپرک روی نقشه

سرزمین عجایب

سرزمین عجایب تهران را تقریباً همه می‌شناسند و کمتر کسی است که حداقل یکبار به آنجا نرفته باشد. این شهربازی سرپوشیده، بازی‌های متنوع و فروانی دارد که دست کودکان را برای انتخاب باز می‌گذارد. سرزمین عجایب، هم برای کودکان زیر شش سال و هم برای بزرگسالان بازی‌ و سرگرمی‌ دارد.

برخی از خدمات و تفریحاتی که می‌توانید در این شهربازی از آن بهره‌مند شوید، شامل سینما 6 بعدی، ماشین فرفره، بولینگ، شترسواری، موتور کوبنده، شبیه‌ساز پرواز، بازی‌های کامپیوتری و... است. در سرزمین عجایب امکان بهره‌مندی از اتاق تولد، رستوران، کافی‌شاپ، گریم فانتزی، سالن جشن و خدمات دیگر هم وجود دارد. 

  • آدرس سرزمین عجایب: میدان پونک، اشرفی اصفهانی به سمت جنوب، بعد از خروجی اتوبان همت، مجتمع تیراژه، سرزمین عجایب
  • وب‌سایت سرزمین عجایب: wonderlandiran.ir
  • صفحه اینستاگرام سرزمین عجایب: wonderland.iran@
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-wonder-land.jpg
سرزمین عجایب، یک پاساژ برای تفریح کودکان در تهران 

موقعیت دقیق سرزمین عجایب روی نقشه

شهربازی ژوپیتر

شهربازی ژوپیتر یکی دیگر شهربازی‌های سرپوشیده تهران است که در مجتمع کوروش واقع شده است و از مکان های تفریحی کودکان در تهران محسوب می‌شود. موقعیت قرارگیری آن هم این امکان را به شما می‌دهد تا هم بتوانید از امکانات مختلف پاساژ کوروش که جزو بهترین مراکز خرید تهران است، استفاده کنید و هم کودکانتان از بودن در این مجتمع لذت ببرند. بازی‌هایی که در ژوپیتر وجود دارند، این امکان را برای کودکان و خانواده‌ها فراهم آورده‌اند تا آن‌ها با هر علاقه‌ای که دارند، بتوانند از بازی کردن در این شهربازی لذت ببرند.

غیر از شهربازی، فروشگاه‌های مختلف با کالاهای متنوع، چند سالن سینمایی با کیفیت، کافی‌شاپ، فودکورت و کتابفروشی فقط بخشی از ویژگی‌هایی است که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. مجتمع کوروش، پارکینگ طبقاتی هم دارد و نیازی نیست که نگران جای پارک برای اتومبیل خود باشید.

  • آدرس شهربازی ژوپیتر: بزرگراه ستاری شمال، بالاتر از خروجی اتوبان حکیم، مجتمع کوروش، شهربازی ژوپیتر
  • ساعات کاری شهربازی ژوپیتر: همه‌روزه از 11 صبح تا 11 شب
  • وب‌سایت شهربازی ژوپیتر: familyjupiter.com
  • صفحه اینستاگرام شهربازی ژوپیتر: familyjupiter@
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-jupiter.jpg
نمایی از ژوپیتر کوروش، از مکان های تفریحی سرپوشیده تهران برای کودکان

موقعیت دقیق مجتمع کوروش روی نقشه

سرزمین آفتاب کودک

اینجا اولین مرکز تخصصی مادر و کودک در غرب تهران است که در آن تقریباً همه نیازهای کودکان و نوجوانان رفع می‌شود. فروشگاه‌هایی که در سرزمین آفتاب کودک هستند، تقریبا همگی در همین صنف کودکان فعالیت می‌کنند و از لباس و پوشاک گرفته تا اسباب‌بازی و... در این مجموعه وجود دارد. غیر از فروشگاه‌ها، شهربازی، کارگاه موسیقی، نقاشی، سفالگری، خانه کودک، رستوران و فودکورت اختصاصی و همچنین کافی‌شاپ اختصاصی کودک، از دیگر بخش‌هایی هستند که در این مجموعه امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد و در مجموع سرزمین آفتاب کودک را به یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران برای کودکان تبدیل کرده‌اند. با توجه به قرارگیری این جای تفریحی در منطقه بام‌لند می‌توانید بهترین رستوران‌های تهران را در آن‌جا پیدا کنید و بعد از تفریحتان، مزه لذیذ غذا را زیر دندانتان حس کنید.

  • آدرس سرزمین آفتاب کودک: دریاچه چیتگر، بام‌لند، شهرک گلستان، میدان موج
  • ساعات کاری سرزمین آفتاب کودک: همه‌روزه از ساعت 11 صبح تا 10 شب
  • وب‌سایت سرزمین آفتاب کودک: sunlandkids.ir
  • صفحه اینستاگرام سرزمین آفتاب کودک: aftab_koodak@
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-sunland.jpg
سرزمین آفتاب کودک

موقعیت دقیق سرزمین آفتاب کودک روی نقشه

مجموعه چمران (بولینگ عبدو)

مجموعه شهید چمران در خیابان شریعتی و نزدیک به ایستگاه مترو صدر، مجموعه‌ای است که چند بخش دارد و برای تفریح و گذران اوقات فراغت گزینه مناسبی است. خانواده‌ها می‌توانند چند ساعتی را در این مکان های تفریحی سرپوشیده تهران برای کودکان، حضور پیدا کنند و با بازی‌های آن خود را مشغول کنند. از مزیت‌هایی که می‌توانیم برای بولینگ عبدو عنوان کنیم، وجود استخر، بولینگ، سینما و تئاتر، فودکورت و... است. این مجموعه سرپوشیده است و امکان برگزاری خیلی از بازی‌های مهیج مانند پینت بال یا کارتینگ را ندارد. اگر دوست دارید زمانی را به این بازی‌ها اختصاص دهید می‌توانید به مطلب معرفی کارتینگ‌های تهران مراجعه کنید.

  • آدرس مجموعه چمران (بولینگ عبدو): خیابان شریعتی به سمت شمال، کمی بعد از خروجی اتوبان صدر، مجتمع چمران
  • ساعت کاری مجموعه چمران (بولینگ عبدو): از ساعت 8.5 تا 12 شب
  • وب‌سایت مجموعه چمران (بولینگ عبدو): chamrancomplex.ir
  • صفحه اینستاگرام مجموعه چمران (بولینگ عبدو): chamrancomplex@
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-abdo-bowling.jpg
نمایی از بولینگ عبدو

موقعیت دقیق مجموعه چمران روی نقشه

شهربازی فان‌لند

شهربازی فان‌لند در الماس هروی است و یکی از بهترین مکان های تفریحی سرپوشیده تهران برای کودکان به حساب می‌آید. در این شهربازی، تعداد فراوانی از بازی‌ها وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید و با توجه به نوع بازی‌ها، محدودیتی برای رده‌های سنی مختلف وجود ندارد. به این ترتیب، این شهربازی برای کودکان و اکثر افراد خانواده مناسب است.

اتاق وحشت، سینما چند بعدی، اتاق گریم، وجود کاراکترهای کارتونی در بخش‌های گوناگون شهربازی، همگی دست به دست هم داده‌اند تا محیط مناسبی برای مخاطبان ایجاد کنند.

  • آدرس فان لند الماس هروی: پاسداران، میدان هروی، مجتمع الماس هروی
  • ساعات کاری فان لند الماس هروی: همه‌روزه از ساعت 1 ظهر تا 11 شب
  • صفحه اینستاگرام فان لند الماس هروی: sarzamine__shadi@
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-funland.jpg
نمایی از فان لند، از مکان های تفریحی سرپوشیده تهران برای کودکان

موقعیت دقیق فان لند الماس هروی روی نقشه

شهربازی فان تایم

فان تایم، یکی دیگر از مکان های مناسب کودکان در تهران در ارگ تجریش است و شعبه دیگرش در پالادیوم ساخته شده. این شهربازی یکی از به‌روزترین و مدرن‌ترین مجموعه‌هاست که خیلی از افراد را به سمت خود جذب می‌کند. با‌زی‌های مختلفش هم برای هر فرد در هر سنی جذاب است و معمولا علایق متنوعی را شامل می‌شود. از جمله بازی‌های کودکان می‌توانیم به قطار کودکان، تایگر بولینگ، اسپیس شاتل و موارد دیگر اشاره کنیم و از جمله بازی‌های بزرگسالان هم می‌توانیم بازی‌های شبیه‌سازی شده مثل فرمول یک، ایرهاکی، فوتبال دستی، بوکس و... را نام ببریم.

  • آدرس شهربازی فان تایم (شعبه پالادیوم): زعفرانیه، بعد از میدان الف، جنب کوچه عروضی، مجتمع تجاری پالادیوم
  • ساعات کاری شهربازی فان تایم: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا ۱۰ شب
  • صفحه اینستاگرام سالن تولد و خانه کودک فان تایم: funtime_birthday@
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-fun-time.jpg
فان تایم از بهترین جاهای تفریحی تهران برای کودکان

موقعیت دقیق فان‌تایم پالادیوم روی نقشه

روبوکیدز

این مجموعه که دو شعبه هم دارد، سعی کرده با به‌کارگیری هوش مصنوعی، سبک جدیدی را در بازی‌ها و سرگرمی‌های کودکان ایجاد کند که در آن از تکنولوژی هم بهره گرفته شده است، یک دنیای رباتیک که با تعامل کودکان، پنجره‌ای جدید را از تفکر و تجسم رو به آن‌ها باز می‌کند. رباط‌هایی که در روبوکیدز هستند، تفریح خوبی را برای کودکان فراهم می‌کنند و به آن‌ها آموزش هم می‌دهند، در نتیجه مجموعه‌ای کامل را در اختیار شما می‌گذارند.

روبوکیدز برای جشن‌های تولد هم برنامه‌هایی دارد و با ارائه چند پکیج دست شما را برای انتخاب بین گزینه‌هایی که دارید، می‌گذارد و شما می‌توانید با بررسی محتوای هر پکیج، بهترین گزینه را انتخاب کنید و روزی خاطره‌انگیز برای خانواده خود بسازید.

  • آدرس روبوکیدز شعبه ولنجک: خیابان ولنجک، خیابان ولنجک سیزدهم، مرکز خرید گالریا
  • ساعات کاری روبوکیدز شعبه ولنجک: از 11 صبح تا 11.5 شب
  • قیمت بلیط ورودی روبوکیدز: 285 هزار تومان به ازای یک ساعت ابتدایی برای بازی
  • وب‌سایت روبوکیدز: robokids.fun
  • صفحه اینستاگرام روبوکیدز: robokids_go@
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-robokids.jpg
روبوکیدز، از تفریحات کودکان در تهران 

موقعیت دقیق روبوکیدز ولنجک روی نقشه

سرزمین ماسه

در سرزمین ماسه، بیشتر بازی‌ها در قسمتی هستند که ماسه‌ای است و کودکان می‌توانند در این قسمت با خیال راحت، بازی کنند و سرگرم شوند. سندلند فضایی برای بازی کردن به‌صورت چند عملکردی دارد و با ترکیبی از سازه‌های طبیعی مثل سازه‌های چوبی، فضای دل‌نشینی را برای کودکان ایجاد کرده است.

  • آدرس سرزمین ماسه: اکباتان، فاز 2، مجتمع مگامال
  • ساعات کاری سرزمین ماسه: از 10 صبح تا 10 شب
  • وب‌سایت سرزمین ماسه: sandlandgroup.ir
  • صفحه اینستاگرام سرزمین ماسه: sandlandgroup@
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-sand-land.jpg
بخشی از سرزمین ماسه‌ای

موقعیت دقیق سرزمین ماسه روی نقشه

باغ وحش های تهران برای کودکان

باغ وحش‌ها هم از جمله جاهای دیدنی تهران برای کودکان هستند که در آن‌ها، بچه‌ها با حیوانات مختلف آشنا می‌شوند و اطلاعات مفیدی از آن‌ها دریافت می‌کنند. به این ترتیب، اگر فرصت کافی و مناسب برای دیدن حیوانات در زیست‌بوم آن‌ها برای کودکان مهیا نبود، باغ‌وحش‌ها فرصت خوبی را برای کودکان فراهم می‌آورند. البته به شرط اینکه حیوانات را در وضعیت مناسب نگهداری کنند.

باغ وحش ارم

باغ وحش ارم، بزرگ‌ترین باغ وحش تهران است و درون آن بیش از 100 گونه حیوان مختلف نگهداری می‌شود که تعدادی از آن‌ها بومی و تعدادی دیگر هم غیر بومی هستند. باغ وحش ارم می‌تواند محیط آموزنده‌ای برای کودکان باشد و امکان آشنایی آن‌ها را با حیوانات مختلف طبیعت فراهم کند. مجموعه ارم که یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تفریحی در ایران است، بخش‌های مختلفی هم دارد که از میان آن‌ها می‌توانیم به دریاچه قایقرانی، ماهیگیری، غرفه‌های صنایع دستی، شهربازی و... اشاره کنیم.

  • آدرس باغ وحش ارم: کیلومتر 4 جاده تهران‌کرج، کنار پارک ارم، باغ‌وحش ارم
  • ساعات کاری باغ وحش ارم: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر
  • قیمت بلیط باغ وحش ارم: 80 هزار تومان
  • وب‌سایت باغ وحش ارم: erampark.ir
  • صفحه اینستاگرام پارک ارم: eram.park@
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-eram-zoo.jpg
باغ وحش ارم، از تفریحات کودکان در تهران 

موقعیت دقیق باغ وحش ارم روی نقشه

باغ وحش هفت چنار

در این موزه هم می‌توانید حیواناتی را مشاهده کنید که کمتر پیدا می‌شوند و اطلاعات خوبی را از آن‌ها کسب کنید که این امر برای کودکان نیز بسیار مفید است و آگاهی آن‌ها را نسبت به محیط پیرامون و حیوانات دیگر بیشتر می‌کند. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های موزه، جایی است که می‌توانید به موزه، چیزی اهدا کنید؛ برای مثال اگر در طبیعت جمجمه‌ای پیدا کردید، می‌توانید آن را به موزه اهدا و کلکسیون موزه را بیشتر کنید. با توجه به فضای موزه حیات وحش هفت چنار، اینجا یکی از موزه‌های تهران برای کودکان هم به حساب می‌آید که برای بازدیدهای گروهی یا همراه خانواده بسیار مناسب است.

  • آدرس باغ وحش هفت چنار: میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار
  • ساعات بازدید باغ وحش هفت چنار: همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا 1 ظهر و از ساعت 4 بعدازظهر تا 8 شب، شنبه‌ها تعطیل
  • آدرس صفحه اینستاگرام باغ وحش هفت چنار: haftchenar_museum@

لیست مهمترین موزه‌های تهران

Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-darabad-zoo.jpg
موزه حیات وحش هفت چنار

موقعیت دقیق موزه حیات وحش هفت چنار

باغ پرندگان

در باغ پرندگان تهران، بیش از 150 گونه پرنده هست که این باغ را بسیار تماشایی کرده‌اند. باغ پرندگان در دو فاز طراحی و ساخته شده که یک فاز قفس‌هایی دارد که پرنده‌ها را درون آن‌ها نگه می‌دارند و فاز دیگر هم به گونه‌ای است که پرندگان می‌توانند به‌راحتی و با آزادی درونش زندگی و پرواز کنند و کسی هم مزاحمتی برای آن‌ها نداشته باشد. این باغ، فرصت خوبی برای کودکان و همچنین بزرگسالان فراهم می‌کند تا بیشتر با پرنده‌ها آشنا شوند.

  • آدرس باغ پرندگان: اتوبان بابایی به سمت شرق، خیابان کوهستان، باغ پرندگان تهران
  • ساعات کاری باغ پرندگان: از ساعت 10 صبح تا 5:45 بعدازظهر
  • قیمت بلیط باغ پرندگان: 60 هزار تومان
  • وب‌سایت باغ پرندگان: birdsgarden.ir
  • صفحه اینستاگرام باغ پرندگان: birdsgarden_ir@
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-birds-garden.jpg
باغ پرندگان، از جاهای تفریحی تهران برای بچه ها

موقعیت دقیق باغ پرندگان روی نقشه

پارک مشاغل تهران برای کودکان

در پارک مشاغل، کودکان درباره عناوین مختلف شغلی آموزش می‌بینند و می‌توانند آن را تجربه کنند. مجموعه این روندها هم طوری طراحی شده که با تفریح و فعالیت‌های گوناگون همراه است و برای کودکان جذابیت بیشتری دارد. پارک مشاغل تهران آن‌ها را درگیر محتوای بازی‌ها می‌کند، در نتیجه باعث یادگیری‌شان می‌شود. 

به این ترتیب، کودکان در پارک‌های مشاغل می‌توانند شغلی که دوست دارند را انتخاب کنند و مشغول بازی و در عین حال یادگیری شوند. از جمله شغل‌ها و حرفه‌هایی که می‌توانند در این پارک‌های مشاغل با آن‌ها سرگرم شوند، آتش‌نشانی، پزشکی، رانندگی، نجاری، آشپزی، صخره‌نوردی و... است.

کودکان می‌توانند با پوشیدن لباس مخصوص برخی از این کارها و قرار گرفتن در محیط شبیه‌سازی شده با آن‌ها آشنا شوند. با این کار، امکان سنجش استعداد و علاقه کودکان وجود دارد که این خود برای انتخاب شغل در آینده و پیمودن مسیر کاری توسط آن‌ها بسیار سودمند است و والدین می‌توانند برنامه‌ریزی خیلی بهتر و دقیق‌تری را برای آن‌ها انجام دهند. در ادامه تعدادی از این پارک های مشاغل که جزو جاهای تفریحی تهران برای بچه ها هستند را معرفی می‌کنیم.

شهر مشاغل لی‌لی پوت

در شهر مشاغل لی‌لی پوت، کودکان می‌توانند با شغل‌های مختلفی در مقیاسی کوچک، آشنا شوند و در جریان حرفه‌های گوناگون قرار بگیرند. آشپزی، دندان‌پزشکی، آتش‌نشانی از جمله شغل‌هایی هستند که کودکان می‌توانند آن‌ها را در شهر مشاغل لی‌لی پوت و با آن‌ها آشنا شوند.

غرفه‌های متعددی در لی‌لی پوت ساخته شده است که هر کدام از آن‌ها مربی مخصوص به خود را دارند و در هر کدام از این غرفه‌ها، مشاغل مختلف به تفکیک شرح داده می‌شوند. به این ترتیب، کودکان می‌توانند خود را جای یک دکتر، آتش‌نشان و... فرض کنند و علاوه‌بر بازی، آموزش هم ببینند.

  • آدرس شهرمشاغل لی‌لی پوت: اتوبان شهید باقری، خروجی 196 غربی، خیابان طباطبایی نسب، نبش گلستان ششم
  • ساعات کار شهر مشاغل لی‌لی پوت: فعلاً تعطیل است.
  • صفحه اینستاگرام شهر مشاغل لی‌لی پوت: liliputdreamland@
attractions-for-kids.jpg
شهر مشاغل لی‌لی پوت، مناسب برای کودکان

موقعیت دقیق شهر مشاغل کودک لی‌لی پوت روی نقشه

شهر مشاغل کاربازیا

کاربازیا، شهر مشاغل دیگری است که در مجموعه برج میلاد قرار گرفته و برای کودکان 2 تا 13 سال مناسب است. در شهر مشاغل کاربازیا هم کودکان می‌توانند شغل‌های مختلفی را ببینند و در قالب آن‌ها کار کنند. زمینه‌های مختلفی هم هستند که کودکان می‌توانند در آن‌ها تجربه کسب کنند و بر اطلاعات خود بیفزایند. با انجام این کار امکان شناخت ابزار و وسایل مربوط به هر شغل هم برای کودکان مهیا می‌شود.

مشاغل مختلفی در کاربازیا هست که از جمله آن‌ها می‌توانیم به آزمایشگاه، پلیس، اداره پست، هواپیما، بیمارستان و مشاغل دیگر اشاره کنیم. یکی از مزیت‌هایی که در مجموعه کاربازیا وجود دارد، این است که هوش و فعالیت بچه‌ها در بخش‌های مختلف رصد می‌شود و سپس با توجه به این بررسی‌ها، خدمات مشاوره‌ای خوبی به پدر و مادرها می‌دهند که برای تصمیم‌گیری در ارتباط با آینده کودکانشان بسیار کاربردی و مؤثر است.

  • آدرس شهرمشاغل کاربازیا: مجموعه برج میلاد، شهر مشاغل کاربازیا
  • ساعات کار شهر مشاغل کاربازیا: از ساعت 10 صبح تا 10 شب
  • صفحه اینستاگرام شهر مشاغل کاربازیا: @karbazia
attractions-for-kids-karbazia.jpg
بازی‌ها و شغل‌های متنوع در کاربازیا، عکس از خبرگزاری فارس

موقعیت دقیق کاربازیا روی نقشه

دکترلند

در مجموعه دکترلند، کودکان لباس پزشکی می‌پوشند و با انجام کارهای پزشکی در قالب بازی و تفریح، یک روز را مانند پزشکان سپری می‌کنند. در دکترلند، تجهیزات و امکانات مختلفی آماده شده است که بچه‌ها بتوانند کاملاً حس‌وحال یک پزشک و محیط کاری آن را بگیرند و همچنین خود را در محیطی بهداشتی ببینند. از دستگاه‌های گوناگونی مانند سونوگرافی و سی‌تی اسکن گرفته تا آمپول، سرم، نوار قلب، همگی در این مجموعه پیدا می‌شوند.

  • آدرس دکترلند: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهاب خیابان موزه
  • ساعات کاری دکترلند: این مجموعه فعلاً تعطیل است.
  • صفحه دکترلند در وب‌سایت ایران فان: iran-fun.ir
  • صفحه اینستاگرام هولدینگ ایران فان: iranfun.holding@
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-dr.land.jpg
دکترلند و دکوراسیون ویژه آن

موقعیت دقیق دکترلند روی نقشه

بیلینو

در مجموعه بیلینو که در پارک نهج‌البلاغه ساخته شده است، کودکان می‌توانند با ماشین‌ها و ابزارآلات صنعتی و معدنی کار کنند و تجربه این نوع فعالیت‌ها را به‌دست آورند، برای مثال آن‌ها می‌توانند با بیل‌های مکانیکی واقعی و شبیه‌سازی شده با مقیاس کوچک کار کنند. جرثقیل چنگکی، جرثقیل حمل الوار و... از نمونه‌هایی هستند که در این مجموعه ساخته شده و قرار داده شده‌اند و کودک شما می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. این نکته را هم باید اضافه کنیم که بیلینو اولین پارک عمرانی در کشور است.

  • آدرس بیلینو: اتوبان یادگار امام، فاز اول بوستان نهج‌البلاغه، ادامه مسیر دوچرخه‌سواری، شهربازی بیلینو
  • شماره تماس بیلینو: 02188582790
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-bilino.jpg
شهربازی بیلینو و برخی از دستگاه‌های آن

موقعیت دقیق شهربازی بیلینو روی نقشه

تالار هنر

تئاتر، یک فرصت استثنایی برای کشف دنیای رنگارنگ و شگفت‌انگیز هنر است. تماشای تئاتر، تجربه‌ای پر از خلاقیت و شادی است که می‌تواند در دل کودکان عشق به هنر را برانگیزد و آن‌ها را با فرهنگ و ادبیات آشنا کند. تئاتر بچه‌ها معمولاً با داستان‌های جذاب، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و صحنه‌های پویا طراحی می‌شود تا توجه کودکان را به خود جلب کند و آموزش‌های مهمی را به شکلی لذت‌بخش ارائه دهد.

  • آدرس تالار هنر: میدان هفت‌تیر، بعد از ورزشگاه شهید شیرودی، خیابان شهید مفتح، خیابان شهید ورزند
  • وبسایت تالار هنر: honarhall.theater.ir
2017-03-20.jpg
تالار هنر، از جاهای تفریحی برای کودکان در تهران

موقعیت دقیق تالار هنر روی نقشه

موزه های تهران برای کودکان

در این موزه‌ها هم بازدیدها به نحوی هستند که می‌توانید آثاری را مشاهده کنید که به نحوی مربوط به کودکان می‌شوند. بنابراین، امکان کسب اطلاعاتی از تاریخچه و گذشته آثار این موزه‌ها وجود دارد که کودکان را با سال‌های قبل و لوازمی که در آن‌ها بوده، آشنا می‌کند.

موزه عروسک‌های ملل

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران برای کودکان، موزه عروسک‌های ملل است که البته این موزه با آثاری که دارد برای بزرگسالان هم جذاب است. موزه عروسک‌های ملل، از این بابت برای کودکان بسیار اهمیت دارد که می‌توانند با عروسک‌های نقاط مختلف جهان آشنا شوند و همچنین می‌توانند با نگاه کردن به لباس و گرفتن اطلاعات هر عروسک، درباره فرهنگ، آداب و رسوم و... کشورهای دیگر هم بدانند. به این شکل یک آشنایی نسبی از کشورها و فرهنگ‌ها به‌دست می‌آورند. با همه این تفاسیر، می‌توانیم اینجا را از بهترین موزه های تهران برای کودکان بدانیم.

  • آدرس موزه عروسک‌های ملل: دروازه دولت، ابتدای سعدی شمالی، کوچه فیات، پلاک 2
  • ساعات کاری موزه عروسک‌های ملل: برای بازدید از این موزه، پیش‌تر باید با شماره 09364049447 تماس بگیرید و وقت رزرو کنید
  • صفحه اینستاگرام موزه عروسک‌های ملل: irandollsmuseum@
  • شماره تماس موزه عروسک‌های ملل: 09360344672
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-dolls-museum.jpg
نمایی از موزه عروسک‌های ملل

موقعیت دقیق موزه عروسک‌های ملل روی نقشه

موزه دارآباد

در موزه دارآباد، هم می‌توانید حیوانات زنده را مشاهده کنید و هم از حیواناتی بازدید کنید که تاکسیدرمی شده‌اند. یکی از اهداف این موزه، نمایش نمونه‌های مختلف زیست‌محیطی است و باید بگوییم که این موزه در پنج قسمت، تقسیم‌بندی شده است. این نکته را هم باید اضافه کنیم که بیش از 160 گونه از پرندگان هم در این موزه شناسایی و به مجموعه اضافه شده‌اند.

  • آدرس موزه دارآباد: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه
  • ساعات کاری موزه دارآباد: همه‌روزه غیر از شنبه‌ها و ایام سوگواری، از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر
  • وب‌سایت موزه دارآباد: darabadmuseum.ir
Lastsecond.ir-children-attractions-in-tehran-darabad-museum.jpg
موزه حیات وحش دارآباد، از جاهای تفریحی برای کودکان در تهران

موقعیت دقیق باغ وحش دارآباد روی نقشه

سخن آخر

در این مطلب جاهای دیدنی تهران برای کودکان معرفی شدند که شما می‌توانید همراه کودک خود از آن‌ها بازدید کنید. این مکان های تفریحی تهران برای کودکان هم وجه آموزشی را برای بچه‌ها دارند و هم می‌توانند آن‌ها را ساعت‌ها سرگرم کنند. اگر تجربه رفتن به جاهای تفریحی تهران برای بچه ها را دارید،‌ خوشحال می‌شویم دیدگاهتان را با ما به اشتراک بگذارید.

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!