کوش آداسی یا آنتالیا، کدام برای سفر بهتر است؟

4.7
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
آنتالیا بریم یا کوش آداسی؟
26 مرداد 1402 08:00
1

کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا قطعا یکی از پرتکرارترین سوالات مسافران ترکیه به‌خصوص در فصل تابستان است. سفرهای تابستانی معمولا به مقاصد ساحلی ختم می‌شوند، زیرا در این مقاصد علاوه بر تفریحاتی که سفر را لذت‌بخش می‌کند، طبیعت زیبا و سواحل بی‌نظیری وجود دارد که سفر را به یک خاطره شیرین تبدیل می‌کند. در کشور ترکیه، شهرهای ساحلی نقش مهمی در صنعت گردشگری ایفا می‌کنند. بسیاری از گردشگران مخصوصا ایرانیانی که قصد سفر به یکی از شهرهای ساحلی این کشور را دارند، در انتخاب میان کوش آداسی یا آنتالیا مردد می‌شوند. بسیاری بر اساس نظر مسافران این شهرها، مقصد خود را انتخاب می‌کنند و برخی فقط به تحقیقات خود بسنده می‌کنند.

بااین‌حال، عده‌ای از گردشگران آنتالیا را به‌عنوان سفری تابستانی برای خود انتخاب می‌کنند و عده‌ای دیگر برای تجربه متفاوتی از سفر به شهرهای ساحلی کشور ترکیه، کوش آداسی را ترجیح می‌دهند. این موضوع کاملا بستگی به هدف شما از سفر و علایقتان دارد. اینکه آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی سوالی است که قرار است برای پاسخ دادن به آن، شما را راهنمایی کنیم. اما آشنایی با این دو شهر می‌تواند کمک بهتری برای این تصمیم‌گیری باشد.

انتخاب شما هر چه باشد، آنتالیا یا کوش آداسی، از سفرتان تجربه خوبی را به دست خواهید آورد. زیرا این دو شهر زیبا از دیدنی‌ترین شهرهای ترکیه هستند. در این مطلب از بلاگ لست‌سکند به مقایسه میان آنتالیا و کوش آداسی از جهات مختلف می‌پردازیم تا اطلاعاتی اندک در مورد این دو مقصد تابستانی در اختیار شما قرار دهیم.

lastsecond.ir-cover-antalya-or-kusadasi.jpg

آنتالیا چگونه شهری است؟

این معرفی از شهر آنتالیا ما را در مورد پرسش آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی بهتر راهنمایی می‌کند! آنتالیا که با همین نام در دوران یونان باستان شناخته می‌شده، شهری بندری در کنار دریای مدیترانه است که در جنوب غربی ترکیه و در خلیج آنتالیا واقع شده است. این شهر یکی از مناطق مهم گردشگری کشور ترکیه محسوب می‌شود. در میان ما ایرانیان نیز آنتالیا به‌عنوان مقصدی تابستانی شناخته شده و بسیاری، آن را برای سفرهای تفریحی خود انتخاب می‌کنند. آنتالیا خود از 20 شهر مختلف تشکیل شده که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. از سواحل مجهز گرفته تا انواع تفریحات، همگی در آنتالیا پیدا می‌شود. 

آنتالیا با وجود مکان‌های باستانی فراوان و آب‌وهوای نیمه‌گرمسیری، تفرجگاه اصلی توریستی در استان ریویرای ترکیه محسوب می‌شود. شهر قدیمی آنتالیا با نام کالیچی که توسط دیوارهای مستحکمی احاطه شده است، در قله صخره‌ای کم‌ارتفاع مشرف به بندر قرار دارد. علاوه بر وجود بناهای تاریخی قابل‌توجهی حتی از دوران بیزانس، سواحل زیبایی هم در این شهر قرار دارند که آن را به یکی از شهرهای محبوب ترکیه تبدیل می‌کنند. جاهای دیدنی آنتالیا بسیار فراوان‌اند؛ آنتالیا گاهی اوقات به‌عنوان نگین تاج این کشور در نظر گرفته می‌شود. حتی باوجوداینکه این کلان‌شهر همیشه در حال گسترش و توسعه است و درحال‌حاضر بیش از یک میلیون نفر را در خود جای داده است، حال و هوای آرام‌تری نسبت به سایر شهرهای ترکیه مانند استانبول دارد.

lastsecond.ir-antalya.jpg
آنتالیا، شهری ساحلی در ترکیه

کوش آداسی چگونه شهری است؟

کوش آداسی که در زبان ترکی به معنای جزیره پرندگان است، در خلیجی دیدنی در منطقه دریای اژه ترکیه واقع شده و به‌خاطر آب درخشان فیروزه‌ای دریای اژه، سواحل شنی وسیع، آفتاب درخشان و اسکله بزرگ شناخته شده است. کوش آداسی یکی از مناطق سرسبز و دیدنی ترکیه محسوب می‌شود که مملو از جنگل‌های کاج است. در کنارش هم شهر باستانی باشکوهی به نام افسوس قرار دارد. کوش آداسی همچنین مقصد اصلی کشتی‌های گردشگری کروز در سواحل غربی دریای اژه است. این شهر تفریحی به‌عنوان یکی از جذابترین شهرهای سواحل دریای اژه مشهور است. مکان‌های تاریخی مهم مانند افسوس، معبد آرتمیس، الهه آرتمیس، خانه مریم مقدس، دیدیما، پرین و میلتوس در نزدیکی این شهر قرار دارند. دیدنی‌های کوش آداسی فراوان‌اند و هر ساله مسافران متعددی را به این منطقه می‌کشانند و همین نکته باعث می‌شود تا میان کوش آداسی یا آنتالیا انتخاب بهتری داشته باشیم.

کوش آداسی امروزی در قرن شانزدهم توسط ونیزی‌ها به‌عنوان یک مستعمره تأسیس شد. قلعه‌ای که در یک جزیره کوچک در این شهر قرار دارد به‌منظور دیدبانی در زمان بیزانس ساخته شده است. کوش آداسی به‌عنوان یکی از بندرهای دریایی مهم دوران باستان، آناتولی را به دریاها متصل می‌کرد و در طول قرن‌ها، مهد فرهنگ و هنر بوده است. خیابان‌های باریک و طولانی کوش آداسی پر از خانه‌های زیبا است که معماری عجیب‌وغریب شهر را به تصویر می‌کشد. جدا از زیبایی‌های دیدنی، کوش آداسی، رستوران‌های متنوعی دارد که غذاهای منحصر به منطقه دریای اژه را سرو می‌کنند.

lastsecond.ir-kusadasi.jpg
کوش آداسی، شهری زیبا در ترکیه

دسترسی آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟

همان‌طور که می‌دانید، ترکیه به دلیل هم‌مرز بودن با کشورمان، یکی از مقاصد اصلی توریستی ایرانی‌ها محسوب می‌شود. علاوه بر دیدنی‌های بسیاری که در این کشور قرار دارد، نزدیکی مسیر و همچنین تفاوت کمتر ارزهای دو کشور، ترکیه را به اولین کشور موردنظر ما ایرانی‌ها برای سفر تبدیل می‌کند. سفر به کوش آداسی یا آنتالیا، بسیار آسان و از راه‌های مختلفی امکان‌پذیر است. معمولا تورهای این دو مقصد به‌صورت هوایی اجرا می‌شود. برخی افراد راه هوایی را برای سفر انتخاب می‌کنند که در واقع بهترین و آسان‌ترین و البته سریع‌ترین راه است. اما برخی دیگر هم علاقه دارند در راه رسیدن به این مقاصد از شهرهای دیگر کشور ترکیه و جاده‌ها و روستاهایش نیز بازدید کنند که سفر زمینی مناسب هدف آن‌ها است.

  • سفر زمینی به آنتالیا: فاصله آنتالیا تا تهران حدود 2 هزار و 400 کیلومتر است. اگر ساکن استان‌های شمال غربی کشور باشید، سفرتان کوتاه‌تر می‌شود. به‌هرحال اگر سفر خود را از تهران آغاز کنید، باید به سمت شمال غربی حرکت کرده و خود را به یکی از سه مرز، بازرگان، سرو یا رازی برسانید. پس از انجام امور مربوط به خروج از مرز، می‌توانید راهتان را در کشور ترکیه ادامه دهید و به سمت شهر آنتالیا حرکت کنید. اگر مسیر خود را بدون توقف ادامه دهید، حدود 1 روز و 5 ساعت در مسیر خواهید بود. اما می‌دانید که این موضوع امکان ندارد، زیرا معطلی در مرز و توقف برای لذت بردن از طبیعت زیبای مسیر، اجتناب‌ناپذیر است. شما در مسیر از شهرهای زیبای ترکیه مانند: وان، بیتلیس، کوزلوک، سیلوان و ده‌ها شهر و روستای دیگر عبور خواهید کرد.
  • سفر زمینی به کوش آداسی: فاصله کوش آداسی تا تهران حدود 2 هزار و 700 کیلومتر است و بر اساس مسیر انتخابی متفاوت است. همان‌طور که می‌دانید، این شهر نسبت به آنتالیا در فاصله دورتری از ایران قرار دارد و طبیعتاً زمانی که باید در مسیر رسیدن به این مقصد باشید، بیشتر است. سفر به کوش آداسی هم مانند آنتالیا از راه مرزهای شمال غرب کشور، یعنی سه مرز اصلی بازرگان، سرو و رازی انجام می‌شود. اگر معطّلی در مرز و همچنین توقف‌های بین مسیر را در نظر نگیریم، برای رسیدن به شهر تفریحی و زیبای کوش آداسی، حدود 1 روز و 9 ساعت در مسیر خواهید بود.

در حال حاضر هیچ مسیر ریلی برای سفر شما به طور مستقیم به آنتالیا یا کوش آداسی وجود ندارد، امّا در اوقات پر مسافر گاهی تورهای زمینی با اتوبوس برگزار می‌شود.

lastsecond.ir-antalya-road.webp
جاده‌های آنتالیا

آب و هوای آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟

این که آب‌وهوای آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی به دلیل نزدیکی این دو شهر به یکدیگر، تفاوت چندانی در اختلاف دمای هوای آن‌ها وجود ندارد. ازآنجایی‌که آنتالیا یا کوش آداسی هر دو از شهرهای ساحلی و طبیعتا توریستی ترکیه محسوب می‌شوند، سعی کرده‌ایم با جزئیات بیشتری از هوایشان بگوییم.

  • آب‌وهوای آنتالیا: در طول ماه‌های بهار، آب‌وهوای آنتالیا مطبوع و اغلب بین دمای 15 درجه سانتی‌گراد تا 21 درجه سانتی‌گراد قرار دارد. جولای و آگوست هم (از تیر تا اوایل شهریور) با میانگین حدود 30 درجه گرم‌ترین ماه‌های سال در آنتالیا محسوب می‌شوند که برای آفتاب‌گرفتن مناسبند. احتمال بارندگی در ماه‌های تابستان کمتر است، اگرچه به‌طورکلی آنتالیا بارندگی کمتری نسبت به باقی شهرها دارد. در زمستان هم‌ دمای هوای آنتالیا تا 1 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و آب دریا بسیار سرد می‌شود. درحالی‌که کمتر احتمال دارد در این شهر برف را تجربه کنید؛ اما احتمال بارش باران در این ماه‌ها بیشتر است. دمای آب هم به طور متوسط روی ​​18 درجه سانتی‌گراد قرار دارد که برای تفریحات آبی بسیار مناسب است.
  • آب‌وهوای کوش آداسی: اما کوش آداسی آب‌وهوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های معتدل دارد. اگر به دنبال آفتاب‌گرفتن هستید، بهترین زمان برای بازدید از کوش آداسی بین ژوئن تا سپتامبر (فصل تابستان) است. گرم‌ترین ماه سال جولای با میانگین حداکثر روزانه 32 درجه سانتی‌گراد و خنک‌ترین ماه سال ژانویه (دی تا بهمن) با میانگین حداکثر روزانه 13 درجه سانتی‌گراد است. کوش آداسی آب‌وهوای مرطوب‌‌تری نسبت به آنتالیا دارد. برای استفاده از جاهای دیدنی کوش آداسی و سواحل، بهترین زمان سفر از ماه ژوئن تا اکتبر (از خرداد تا اوایل آبان) است.
lastsecond.ir-kusadasi-antalya.png
 کوش آداسی و آنتالیا

 تورهای هوایی آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟

 همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، بهترین و ساده‌ترین راه سفر به آنتالیا یا کوش آداسی، استفاده از تورهای هوایی است که توسط آژانس‌های هواپیمایی معتبر به فروش می‌رسد. این تورها شامل پرواز، ترانسفر و هتل است و دردسرهای سفر را کاهش می‌دهند. همچنین باعث می‌شوند برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تری برای سفر خود داشته باشید. اگر اهل چالش و کنکاش در مسیر سفر نیستید، این راه بهترین و کامل‌ترین راهی است که می‌توانید انتخاب کنید. برای استفاده از تورهای هوایی کوش آداسی یا آنتالیا باید چند مورد را در نظر بگیرید:

شرایط تورهای آنتالیا

پروازهای آنتالیا به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود. فرودگاه اصلی آنتالیا متعلق به این شهر است و حدود 13 کیلومتر با آن فاصله دارد. این فرودگاه، مجهز به دومین فرودگاه بزرگ ترکیه است. شما می‌توانید از ایران دو نوع پرواز را برای رسیدن به این مقصد انتخاب کنید. پرواز مستقیم و غیرمستقیم. پروازهای مستقیم پروازهایی هستند که در فرودگاه آنتالیا به زمین می‌نشینند، پروازهایی که متعلق به ایرلاین‌های کشور ترکیه هستند شامل این شرایط می‌شوند. بنابراین، اگر تور آنتالیا را با یکی از پروازهای ترک خریداری کردید، مسیر کوتاه‌تر و آسانتری را انتخاب کرده‌اید در عوض گرانتر هم هستند.

اما نکته مهم این است که پروازهای متعلق به ایرلاین‌های ایرانی، مجوز به زمین نشستن در فرودگاه آنتالیا را ندارند و معمولا در فرودگاهی به نام اسپارتا فرود می‌آیند. فرودگاه اسپارتا (اسپارتا سلیمان دمیرل)، یک فرودگاه کوچک است که در 140 کیلومتری آنتالیا قرار دارد و برای رسیدن به این شهر، حدود 3 ساعت زمان احتیاج دارید. در عوض تورهایی که پروازهای غیرمستقیم دارند ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر هستند.

شرایط تورهای کوش آداسی

جالب است بدانید برای حفظ اکوسیستم طبیعی شهر کوش آداسی، در این شهر هیچ فرودگاهی وجود ندارد و نزدیک‌ترین فرودگاه به آن، فرودگاه ازمیر یا فرودگاه عدنان مندرس است. در واقع در خرید تور کوش آداسی هیچ تفاوتی بین پروازهای داخلی و خارجی وجود ندارد و تمام آن‌ها در فرودگاه ازمیر به زمین می‌نشینند. فاصله فرودگاه ازمیر تا شهر کوش آداسی فقط 90 کیلومتر است که پیمودن آن با لذت بردن از مناظر جاده، بسیار آسان به نظر می‌آید. بنابراین خرید تور کوش آداسی با پروازهای خارجی، هزینه سفر شما را بیشتر خواهد کرد.

مقایسه هزینه تورهای کوش آداسی و آنتالیا

هزینه‌های سفر به این دو شهر از موارد مهمی است که امکان دارد پاسخ ما را به سوال آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی تغییر بدهد. همان‌طور که می‌دانید، آنتالیا شهری شناخته شده برای تفریحات تابستانی در میان گردشگران جهان است. این شهر مملو از هتل‌های لوکس و بی‌نظیر است و طبیعتا سفر به آنتالیا با وجود این هتل‌های لوکس هزینه بیشتری دارد. در مقابل آن، کوش آداسی مقصدی کمتر شناخته شده است که برای هر بودجه‌ای، اقامتگاهی در آن وجود دارد. در میان هتل‌های لوکس کوش آداسی، هتل‌های ساده‌تری هم هستند که همان شرایط جغرافیایی را به مسافران ارائه می‌دهند؛ بنابراین در این مورد می‌توان بین آنتالیا یا کوش آداسی سفر به کوش آداسی را انتخاب کرد که هزینه کمتری نسبت به آنتالیا دارد.

lastsecond.ir-izmir-airport.jpg
فرودگاه ازمیر و فرودگاه اسپارتا

مقایسه آنتالیا و کوش آداسی از نظر هزینه سفر و اقامت

یکی از عوامل مهم در انتخاب دو مقصد تابستانی کوش آداسی یا آنتالیا، بحث هزینه‌های سفر است. شما در سفر خود با انواع هزینه‌ها مواجه می‌شوید، از تاکسی و اتوبوس گرفته تا غذا و نوشیدنی. به همین دلیل است که بسیاری از افراد در سفرشان به یکی از این دو مقصد، هتلی را انتخاب می‌کنند که خدمات آل و یو آل را به آن‌ها ارائه دهد. با استفاده از این خدمات در هتل محل اقامت، دیگر قیمت غذا در ترکیه تأثیر چندانی در هزینه سفر شما نخواهد داشت، مگر آنکه ترجیح دهید از رستوران‌های خارج از هتل استفاده کنید. هتل‌هایی که شامل این شرایط هستند معمولا 5 ستاره و لوکس به شمار می‌آیند.

  • اقامت در آنتالیا: آنتالیا از نظر تعداد و تنوع هتل‌های لوکس حرف اول را میان شهرهای ساحلی می‌زند. در هر قسمت از آنتالیا می‌توانید هتلی لوکس و باکیفیت را بیابید و البته هزینه بیشتری نیز برای اقامت در آن‌ بپردازید. البته اگر علاقه دارید سفری اقتصادی به آنتالیا داشته باشید، بوتیک هتل های آنتالیا نیز می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.
  • اقامت در کوش آداسی: کوش آداسی اما هتل‌های اقتصادی بیشتری را برای مسافرانش در نظر گرفته است. تعداد هتل‌های لوکس در کوش آداسی اندک و انگشت‌شمار است. این هتل‌ها در مقابل هتل های لوکس آنتالیا از کیفیت پایین‌تری برخوردارند و البته هزینه کمتری نیز دارند. بوتیک هتل‌ها و هتل‌های ساده‌تری نیز در این شهر وجود دارد که امکان سفری کم‌هزینه را برای مسافران فراهم می‌کند. به دلیل کوچکتر بودن شهر کوش آداسی نسبت به آنتالیا، مسافت زیادی بین هتل تا شهر وجود ندارد و معمولا هزینه رفت‌وآمد در آن کمتر است و خیلی از دیدنی‌هایش حتی با کمی پیاده‌روی در دسترس هستند. هزینه حمل‌ونقل و غذا در تمام شهرهای ترکیه تقریبا یکسان است و بستگی به این دارد که کدام وسیله یا رستوران را برای دریافت خدمات خود انتخاب می‌کنید.
lastsecond.ir-antalya-and-kusadasi-hotels.png
هتل‌های کوش آداسی و هتل‌های آنتالیا

فضای شهری آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟

اگر می‌خواهیم ببینیم که فضای شهری کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا، باید به بررسی جزئیات شهری بپردازیم. به‌عنوان نکته مهم در شروع باید گفت که این دو شهر، بندری و با سواحل زیبا هستند. این سواحل در شهر آنتالیا به دلیل هجوم مسافران، معمولا شلوغ و پرازدحام و در کوش آداسی خلوت‌تر و آرام‌تر است. البته این را نیز باید در نظر داشته باشید که تعداد سواحل در آنتالیا به‌مراتب بیشتر از کوش آداسی است.

بهترین مناطق آنتالیا برای رزرو هتل

شهر آنتالیا با مساحتی در حدود 1417 کیلومتر شهری بزرگ و پرجنب‌وجوش در ترکیه به شمار می‌آید. این شهر شامل مناطق مختلف آنتالیا است که هر کدام در سمتی قرار گرفته‌اند. بیشتر هتل‌ها و ریزورت‌های آنتالیا در مناطق لارا، بلک، سیده، کمر و کنیالتی قرار دارند. مسافت برخی از این مناطق تا دیدنی‌های آنتالیا زیاد است و برای بازدید از این جاذبه‌ها نیاز به صرف زمان خواهید داشت. در مقابل، کوش آداسی با مساحت 492 کیلومترمربع شهری کوچک با جمعیتی اندک است که تقریبا تمام هتل‌های آن در خود شهر قرار گرفته‌اند و برای دسترسی به مرکز شهر راه‌های مختلف و ارزانی نیز وجود دارد.

شهر کوش آداسی نیز به دلیل قرار گرفتن روی یک تپه، سربالایی و سرازیری‌های متعددی دارد. ولی مناطق آنتالیا اکثرا هموار هستند. بسیاری از کشتی‌های کروز در ساحل شهر کوش آداسی توقف کرده و مناظر زیبایی را به وجود می‌آورند. درضمن شهر کوش آداسی چهره‌ای تاریخی‌تر از آنتالیا دارد و طبیعتش به دلیل حضور کمتر توریست‌ها، بکرتر و زیباتر است. در مقابل، آنتالیا فضایی مدرن‌تر دارد. در هر دو شهر، بلوارهای تزیین شده با درختان نخل زیبا، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارد. پس در انتخاب میان آنتالیا یا کوش آداسی تنها علایق و سلایق شما است که نقش اصلی را بازی می‌کند.

Untitled-2.png
نمایی از شهر کوش آداسی و شهر آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟

مطمئنا به دلیل گستردگی و همچنین توریستی‌تر بودن شهر آنتالیا، تعداد جاذبه‌های گردشگری آن نیز بیشتر از شهر کوش‌ آداسی است. در هر دو شهر کوش آداسی یا آنتالیا جاذبه‌های مشهور دوران باستان و عصر یونان وجود دارند. همچنین این دو شهر غنی از جاذبه‌های طبیعی هستند که در زیر به تعدادی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • جاذبه‌های گردشگری آنتالیا: آنتالیا با بافت تاریخی خود یعنی شهر کالیچی، برج ساعت، دروازه هادریان، بندر قدیمی، فاسلیس، پرگ، معبد آپولو، مسجد شهرک بلک، آمفی‌تئاتر یونان، آسپندوس، زانتوس آنتیک کنتی، جاذبه‌های دیدنی بسیاری را در دسترس مسافرانش قرار می‌دهد، هر چند برخی از این جاهای دیدنی آنتالیا در فاصله زیادی از هتل‌ها قرار دارند و برای رسیدن به آن‌ها باید از تورها استفاده کنید. جاذبه‌های طبیعی آنتالیا نیز بسیارند، زیرا این شهر طبیعت فوق‌العاده‌ای دارد. آبشارهای دودن، سواحل متعدد، چشمه‌های کارست، غار کارائین، آبشار کورشونلو و دره پلدار، از جمله این جاذبه‌ها هستند. بیشترین تفریحات آنتالیا مربوط به قایق‌سواری، گردش در پارک‌ها، رودخانه‌نوردی و کوهنوردی هستند.
  • جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی: در مقابل شهر کوش آداسی نیز یک شهر قدیمی و مهم در ترکیه به شمار می‌آید که از مهمترین جاذبه‌های تاریخی‌اش شهر باستانی افسوس است. قلعه کوش آداسی،میلتوس، پرین، دیدیما، موزه باستان‌شناسی افسوس از جاهای دیدنی کوش آداسی هستند. این شهر همچنین طبیعت فوق‌العاده، سواحل بی‌نظیر و دیدنی‌های فراوانی دارد. پارک ملی دلتا آیدین، غار کاراجا، غار زئوس، غار سیرتلائینی، از دیدنی‌های طبیعی این شهر به شمار می‌‌آیند. اگر به تفریحات آبی مانند غواصی، استفاده از پارک‌های آبی و سافاری علاقه دارید، کوش آداسی جایی است که باید به آن سفر کنید.

در این مورد هم انتخاب یکی از این دو شهر باز به سلیقه شما بستگی دارد که آیا جاهای دیدنی کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا؟

lastsecond.ir-antalya-vs-kusadasi.png
افسوس در کوش آداسی و تئاتر آسپندوس در آنتالیا

سواحل آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی

در انتخاب میان دو مقصد تابستانی آنتالیا یا کوش آداسی، سواحل نقش مهمی را ایفا می‌کنند. این دو شهر به دلیل قرار داشتن در کنار دریا، مملو از سواحل زیبا و دیدنی هستند. به همین خاطر پاسخ دادن به سوال سواحل آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی سخت می‌شود. در این سواحل، انواع تفریحات آبی وجود دارد که سفر را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کنند. البته باید به این نکته اشاره کرد که آنتالیا به دلیل وسعت و خط ساحلی طولانی‌اش، سواحل زیبا و متنوع بیشتری را در خود جای داده است. ساحل لارا به‌تنهایی یک جاذبه مهم در شهر آنتالیا به شمار می‌آید. از دیگر سواحل معروف آنتالیا می‌توان به کمر، کنی آلتی، چیرالی اشاره کرد.

در کوش آداسی هم ساحل لیدیز بیچ از شهرت بسیاری در میان توریست‌ها برخوردار است و در فصل تابستان مملو از جمعیتی است که می‌خواهند از طبیعت زیبای این شهر لذت ببرند. این سواحل دارای تفریحات و امکاناتی مثل ماساژ، موج‌سواری، شنا و جت اسکی است. در کل می‌توان گفت کوش آداسی به دلیل این که مکان کمتر شناخته شده‌ای است، سواحل خلوت‌تری نسبت به آنتالیا دارد و اینجا شما باید تصمیم بگیرید که آیا مکان خلوت دوست دارید یا شلوغ؟

lastsecond.ir-lara-beach-and-laidies-beach.png
ساحل لیدیز بیچ در کوش آداسی و ساحل لارا در آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟

اگر هدفتان از سفر، خرید است و میان کوش آداسی یا آنتالیا مردد شده‌اید، باید به این موضوع اشاره کنیم که هر دو شهر مراکز خرید و بازارهای متعددی دارند، اما آنتالیا به دلیل وسعت و همچنین توریستی‌تر بودن از مراکز خرید بیشتر و مدرن‌تری برخوردار است و مهمترین مراکز خرید ترکیه در شهر آنتالیا قرار گرفته است. مال آف آنتالیا، میگروس مال و دیپو از جمله مراکز خرید مطرح شهر آنتالیا است. در این مراکز می‌توانید از برندهای اصل و معروف دنیا خرید کنید. مراکز خرید آنتالیا از جاذبه‌های مهم این شهر به شمار می‌آیند و طرفداران بسیاری در میان توریست‌ها دارند. علاوه بر مال‌های مدرن، بازارهای خیابانی متعددی هم در این شهر به چشم می‌خورد که برای خرید قیمت پایین‌تری دارند.

در مقابل، شهر کوش آداسی مرکز خرید بزرگ و قابل‌توجهی ندارد و مناطق خرید آن فقط به چند بازار خیابانی ختم می‌شوند که قیمت‌های مناسبی هم دارند. معمولا افرادی که به کوش آداسی سفر می‌کنند، برای خرید به شهر ازمیر رفته‌اند و خرید‌های خود را از مراکز خرید وسیع آن انجام می‌دهند. گرچه تعداد مراکز خرید کوش آداسی صفر نیست و می‌توان به سوکه، ای وی ام و آکدوگان اشاره کرد. با این تفاسیر، اگر خرید نقش مهمی را در سفر شما ایفا می‌کند، می‌توانید بین آنتالیا یا کوش آداسی، شهر آنتالیا را انتخاب کنید که مقصد مناسبی برای سفر و خرید کردن محسوب می‌شود.

lastsecond.ir--shopping-mall-antalya-and-kusadasi.png
مراکز خرید کوش آداسی و مراکز خرید آنتالیا

سخن آخر

در نهایت، با مقایسه دو مقصد تابستانی و مهم برای ایرانیان، در این مطلب سعی کردیم به سوال پرتکرار کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا، پاسخ دهیم. با این حال، مهمترین عامل در انتخاب میان دو شهر کوش آداسی یا آنتالیا، هدف شما از سفر است. اگر دنبال جنب‌وجوش، تفریحات و خرید هستید، آنتالیا مقصد مناسب شما است. اما اگر به شلوغی علاقه چندانی ندارید و می‌خواهید سفری آرام، لذت‌بخش همراه با تفریحات هیجان‌انگیز و لذت بردن از طبیعت را تجربه کنید، کوش آداسی شهر موردنظر شما خواهد بود. اگر به هر یک از این دو شهر سفر کردید، می‌توانید تجربیات خود را برای استفاده باقی کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. این تجربیات، نقش مهمی را در انتخاب میان آنتالیا یا کوش آداسی به‌عنوان مقصد سفرهای تابستانی ایفا می‌کنند. در بخش نظرات حالا شما به ما بگویید که انتخابتان کدام شهر است؟

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!