قیمت پوشاک در ارمنستان؛ از لباس ارزان تا برندهای محبوب

3.9
از 16 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
قیمت انواع لباس در ارمنستان چقدر است؟
16 دی 1402 08:00
1

اطلاع از قیمت پوشاک در ارمنستان، یکی از موارد ضروری برای افرادی است که خرید کردن، بخش مهمی از سفرشان را تشکیل می‌دهد. اگر به‌قصد خرید به ارمنستان سفر می‌کنید، نباید این نکته را فراموش کنید که ارمنستان از مقاصد مناسب خرید محسوب نمی‌شود و با تبدیل قیمت لباس در ارمنستان به پول ایران، متوجه این موضوع خواهید شد. بااین‌حال، اگر به‌دنبال خریدی ارزان نیستید و بودجه کافی دارید، می‌توانید با کمی جست‌وجو در بازارها و مراکز خرید ایروان، کالاهای مد نظر خود را پیدا کنید. در این مطلب از بلاگ لست‌سکند قصد داریم برای آشنایی بهتر شما با قیمت پوشاک در ارمنستان، اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم. 

13.jpg

بررسی کلی قیمت پوشاک در ارمنستان

اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به قیمت پوشاک در ارمنستان بیندازیم، باید بگوییم که قیمت تی‌شرت زنانه از یک برند معتبر مانند برند زارا در ارمنستان از 3900 درام، قیمت شلوار جین زنانه زارا از 10 هزار درام، قیمت کفش زنانه زارا از 15 هزار درام، قیمت تی‌شرت مردانه زارا از 10 هزار درام، قیمت شلوار جین مردانه زارا از 20 هزار درام و قیمت کفش در ارمنستان از نوع مردانه از 15 هزار درام شروع می‌شود.

آیا امکان خرید پوشاک ارزان در ارمنستان وجود دارد؟

ایروان، علاوه‌بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، رستوران‌های دنج و محیط آرام و زیبایش، مراکز خرید متعددی را نیز در خود جای داده است. برخی از برندهای مطرح جهان در بهترین مراکز خرید ایروان دیده می‌شوند؛ فروشگاه‌هایی که می‌توانید هرآنچه نیاز دارید، در آن‌ها پیدا کنید. علاوه‌بر برندهای بین‌المللی، بسیاری از فروشگاه‌های ایروان، کالاهای داخلی و ناآشنای ارمنستان را به فروش می‌رسانند که کیفیت مناسبی هم دارند. معمولاً مسافران ارمنستان دوست دارند بدانند که قیمت پوشاک در ارمنستان چقدر است تا بتوانند برای خریدشان برنامه‌ریزی کنند.

اگر به‌دنبال خرید پوشاک ارزان در ارمنستان هستید، ایروان نمی‌تواند مناسب‌ترین گزینه میان کشورهای اطراف ایران باشد؛ زیرا ارمنستان برخلاف ترکیه، تولیدکننده لباس نیست و بیشتر برندهای موجود در این کشور وارداتی‌اند. پس بدون شک گران‌ترند. با‌این‌حال، اگر کمی در بازارهای ایروان بگردید، می‌توانید کالاهایی با قیمت مناسب هم پیدا کنید. این موضوع ارتباطی مستقیم دارد با جایی که از آن خرید می‌کنید. حتماً انتظار ندارید که در مراکز خرید لوکس، کالاهای ارزان ببینید. می‌توان گفت که یکی از بهترین موقعیت‌ها برای خرید پوشاک ارزان در ارمنستان، زمان برگزاری حراجی‌هایی مانند بلک فرایدی در این کشور است.

lastsecond.ir-vernisage.jpg
بازار ورنیساژ، محلی برای خرید پوشاک ارزان در ارمنستان

کدام برندها در ارمنستان وجود دارند؟

بسیاری از برندهای بین‌المللی که معمولاً در کشورهای دیگر شعبه دارند، در ارمنستان هم دیده می‌شوند. دالما گاردن مال و ایروان مال، دو مرکز خرید در ایروان هستند که در آن‌ها می‌توانید تعداد زیادی فروشگاه‌های بین‌المللی را ببینید و با جدیدترین مجموعه‌های آن‌ها آشنا شوید. فروشگاه‌های پوشاک زارا، مانگو، استرادیواریوس، برشکا و ماسیمو دوتی از کشور اسپانیا، فروشگاه‌های پوشاک F&F ،Marks & Spencer ،Next ،Top Shop ،Pull & Bear ،Miss Selfridge ،Monsoon فروشگاه کفش Baldi از کشور انگلستان، فروشگاه‌های لباس نیویورکر و بوگاتی از کشور آلمان، فروشگاه‌های پوشاک OVS و فروشگاه کفش Geox از کشور ایتالیا، فروشگاه‌های پوشاک جنیفر، لاگوست، پرومد و ال سی وایکیکی و فروشگاه‌های پوشاک Levi’s و U.S Polo Assn و Crocs و... در این مراکز خرید و همچنین سراسر کشور ارمنستان، دیده می‌شوند.

در کنار این نام‌های آشنا، برخی از برندهای داخلی ارمنستان نیز دیده می‌شوند. باید در نظر داشت که این تولیدکنندگان در کشور ارمنستان طرف‌داران بسیاری دارند و اجناس آن‌ها هم کیفیت خوبی دارد. در ادامه به برخی از این برندها اشاره می‌کنیم:

  • ARLI: برند کفش زنانه در ارمنستان
  • Alex Retail: برند لباس در ارمنستان
  • Arnakhsh: برند جواهرات ارمنستانی
  • Baldi Shoes: تولیدکننده و برند کفش مستقر در ارمنستان با فروشگاه‌هایی در ارمنستان، گرجستان، روسیه، قزاقستان، اوکراین، امارات متحده عربی و قطر با امکان خرید آنلاین
  • BERQ: برند لباس در ارمنستان
  • DAYAN: برند لباس زنانه دست‌ساز مستقر در ارمنستان
  • Elka: برند صنایع‌دستی چرمی در ارمنستان
  • Erebuni: برند پوشاک مردانه در ارمنستان
  • Lalunz: برند پوشاک کودکان ارمنستان
  • Light Affect: برند طراح لباس مدرن مستقر در ایروان
  • TOSP: برند پوشاک مستقر در ارمنستان
  • Tsiraneh: برند پوشاک و لوازم دست‌ساز ارمنستان
  • behez (Բեհեզ): برند پوشاک مستقر در ارمنستان
lastsecond.ir-clothes price in armenia.jpg
ایروان مال، از مراکز خرید ایروان

در ارمنستان از کجا خرید کنیم؟

ازآنجایی‌که بیشتر تورهای گردشگری و همچنین سفرها به مقصد مهم‌ترین شهر ارمنستان، یعنی ایروان انجام می‌شود، ما به معرفی معروف‌ترین مناطق خرید در این شهر می‌پردازیم. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت لباس در تمام نقاط ارمنستان تقریباً در یک محدوده قرار دارد. علاوه‌بر مراکز خرید متعدد و مدرن، بسیاری از فروشگاه‌ها در مرکز شهر، به‌ویژه در خیابان ابوویان ایروان و اطراف آن قرار دارند. برای خریدهای لوکس و البته با قیمتی گران‌تر در مقایسه با میانگین قیمت پوشاک در ارمنستان، می‌توانید به خیابان شمالی که یکی از معروف‌ترین خیابان‌های ایروان است، بروید. خیابان شمالی، یک خیابان سنگ‌فرش‌شده برای عابران پیاده است که بسیاری از برندهای مطرح را در آنجا می‌بینید.

برای خرید لباس‌های ورزشی می‌توانید به فروشگاه نایک در خیابان هانراپتویان و فروشگاه پوما در خیابان کومیتاس بروید. همچنین در داخل یک مجموعه ورزشی در خیابان پیرومیانر، یک فروشگاه ریباک وجود دارد. برای خرید پوشاک ارزان در ارمنستان، می‌توانید به بازارهای محلی مانند بازار ورنیساژ سری بزنید. البته باید در نظر داشته باشید که کیفیت اقلام این بازار، به‌مراتب از برندهای مطرح کمتر است. در ایروان، فروشگاه‌های اوت لت نیز وجود دارند که بسیاری از کالاهای باکیفیت را با قیمتی کمتر از میانگین قیمت پوشاک در ارمنستان می‌فروشند. پس اگر دوست دارید در سفر به ارمنستان، زمان‌هایی را به خرید اختصاص دهید، از این خیابان‌ها غافل نشوید.

راهنمای کامل سفر به ایروان ارمنستان

lastsecond.ir-clothes price in armenia 2.jpg
خیابان شمالی در ایروان

قیمت پوشاک در ارمنستان

همان‌طور که اشاره کردیم، خرید پوشاک از ارمنستان به‌دلیل وارداتی بودن اجناس، چندان مقرون‌به‌صرفه نیست و حتی خرید برخی از مارک‌ها برابر با قیمت‌های اروپاست. در واقع قیمت لباس در ارمنستان، در مقایسه با قیمت پوشاک در کشورهای اطرافش مثل ترکیه، گران‌تر است. اگر خرید بخش جدانشدنی سفرهای شماست، می‌توانید با کمی جست‌وجو در بازارها و مراکز خرید ارمنستان، آنچه دنبالش هستید، پیدا کنید. در ادامه، قصد داریم قیمت لباس در ارمنستان را بررسی کنیم. البته باید توجه داشته باشید با توجه به اینکه ارزش و نسبت درام، واحد پول ارمنستان، به ریال، همیشه متغیر است، همه قیمت‌ها را براساس واحد پولی درام نوشته‌ایم تا امکان تبدیل قیمت لباس در ارمنستان به پول ایران را داشته باشید.

قیمت لباس زنانه در ارمنستان

همان‌طور که در تمام جهان، این قانون وجود دارد که زنان، بیشتر از مردان از خرید کردن لذت می‌برند، در ارمنستان هم این مورد صدق می‌کند. در این کشور هم فروشگاه‌های بسیاری برای خرید بانوان وجود دارد که انواع برندهای مطرح داخلی و خارجی را در آنجا می‌بینید. در ادامه، قیمت پوشاک در ارمنستان برای بانوان را بررسی می‌کنیم.

قیمت تی‌شرت زنانه در ارمنستان

اگر قصد خرید یک تی‌شرت زنانه از برندهای مطرح ارمنستان دارید، باید توجه داشته باشید که قیمت یک تی‌شرت در برندی مانند زارا از 3900 درام شروع می‌شود و تا 40 هزار درام ادامه پیدا می‌کند. اگر تمایل داشته باشید یک تی‌شرت را از بازارهای محلی ارمنستان تهیه کنید، می‌توانید با حداقل 2 هزار درام، گزینه‌های متنوعی را پیدا کنید.

قیمت تاپ زنانه در ارمنستان

تاپ زنانه معمولاً یکی از ارزان‌ترین کالاها در میان دیگر اجناس زنانه به شمار می‌آید. بازه قیمتی یک تاپ زنانه ساده از برند زارا در ارمنستان از حدود 5900 درام تا 70 هزار درام است. البته در نظر داشته باشید که در بازارهای محلی، می‌توانید این محصول را با حداقل بودجه 4 هزار درام تهیه کنید.

قیمت شلوار جین زنانه در ارمنستان

برای این مورد از پوشاک زنانه در ارمنستان، برندهای بسیار متنوع داخلی و خارجی وجود دارد که بنا به سلیقه مشتریان، قیمت‌‌های متفاوتی دارند. برند داخلی ارمنستان به‌نام زاکاریان (Zakaryan) تولیدکننده جین در این کشور است و قیمت محصولاتش بین 13 هزار درام تا 30 هزار درام است. قیمت یک شلوار جین از برند معتبر زارا از 10 هزار درام شروع می‌شود و تا 60 هزار درام ادامه دارد. اگر مایلید این کالا را با قیمت ارزان‌تری بخرید، می‌توانید به بازارهای محلی و مغازه‌های تخفیف‌دار بروید. در این صورت برای خرید یک شلوار جین، به‌طور متوسط به 9 هزار درام احتیاج خواهید داشت.

lastsecond.ir-clothes price in armenia 4.jpg
مغازه فروش لباس زنانه در ارمنستان

قیمت کفش زنانه در ارمنستان

به‌طور معمول، کفش یکی از کالاهایی است که تنوع فراوانی در مدل و قیمت دارد. از کفش‌های مجلسی تا کفش‌های روزانه و ورزشی را می‌توان در فروشگاه‌های ارمنستان پیدا کرد. قیمت کفش در ارمنستان در مقایسه با دیگر پوشاک، بیشتر است. به‌طور کلی، قیمت یک کفش زنانه از برند زارا در ارمنستان از 15 هزار درام شروع می‌شود و تا 120 هزار درام ادامه دارد.

اینکه چه مدل کفشی را برای خرید انتخاب می‌کنید، در قیمت این کالا مؤثر است. همچنین گاهی اوقات، برخی از کفش‌هایی که فصل استفاده از آن‌ها گذشته، با تخفیف‌های بسیار خوبی در این برندها عرضه می‌شوند و خرید آن‌ها در خارج از فصل، اقتصادی به نظر می‌رسد. بااین‌حال، اگر به گشت‌وگذار و جست‌وجو در بازارهای محلی علاقه‌مندید، می‌توانید یک کفش زنانه را با قیمتی حدود 7 هزار تا 31 هزار درام تهیه کنید که این رقم در فهرست قیمت پوشاک در ارمنستان، رقم زیادی به نظر می‌رسد.

قیمت کیف زنانه در ارمنستان

بستگی دارد انتظار شما از یک کیف زنانه چه باشد. اگر دنبال کیف‌های چرم هستید، باید هزینه بیشتری بپردازید. البته فراموش نکنید که مدل این کالا از کیف‌های کوچک و کمری تا کیف‌های بزرگ و کارشده، تأثیر بسزایی بر قیمت آن دارد. به‌طور معمول، خرید یک کیف از برند زارا حدود 10 هزار تا 130 هزار درام بسته به مدل آن، هزینه دارد؛ درصورتی‌که می‌توانید یک کیف معمولی‌تر را در بازارهای محلی با قیمت حدود 7 هزار درام پیدا کنید. بدیهی است که کیف‌های کارشده و صنایع‌دستی این کشور، به‌علت دست‌دوز بودن گران‌تر هستند. 

lastsecond.ir-clothes price in armenia 7.jpg
بازار ورنیساژ ایروان

قیمت لباس مردانه در ارمنستان

تقریباً همه فروشگاه‌های برند در ارمنستان، قسمتی را به پوشاک مردانه اختصاص داده‌اند و مردان از نظر خرید در این کشور مشکلی نخواهند داشت. با توجه به قیمت پوشاک در ارمنستان، کالاهای مردانه گران‌تر به نظر می‌رسند؛ اما این بدان معنی نیست که هرگز نمی‌توانید کالاهایی با قیمت مناسب پیدا کنید. با کمی گشت‌وگذار در بوتیک‌ها و مراکز خرید ایروان، می‌توانید بهترین برندها و متنوع‌ترین لباس‌های مردانه را ببینید که گاهی برخی از آن‌ها، تخفیف‌های مناسبی هم دارند.

جدیدترین قیمت تورهای ایروان

قیمت تی‌شرت و پیراهن مردانه در ارمنستان

تی‌شرت‌های مردانه اغلب از نظر طرح بسیار متنوع‌اند و به همین دلیل، قیمت‌های آن‌ها بازه وسیعی دارد. به‌طور کلی، اگر مایلید یک تی‌شرت از برند زارا در ارمنستان تهیه کنید، باید رقمی حدود 10 هزار تا 40 هزار درام بپردازید. اگر مایلید تی‌شرت مد نظرتان را از برندهای متفرقه بخرید، بودجه شما باید دست‌کم 7 هزار درام باشد. قیمت پیراهن مردانه در بازارهای محلی ارمنستان، به‌طور متوسط 10 هزار درام در نظر گرفته می‌شود.

قیمت شلوار جین مردانه در ارمنستان

شلوار جین مردانه، مدل‌ها و قیمت‌های متنوعی دارد. در این میان، برند ارمنی زاکاریان بسیار خوب عمل کرده است و یک تولید‌کننده مطرح در زمینه شلوار و محصولات جین به شمار می‌آید. قیمت یک شلوار جین مردانه در این برند از 10 هزار تا 18 هزار درام است؛ درحالی‌که قیمت این کالا در برندهای بین‌المللی مانند زارا از 20 هزار تا 50 هزار درام است. قیمت شلوار جین مردانه در بازارهای ارمنستان، به‌طور متوسط حدود 14 هزار درام است. 

lastsecond.ir-clothes price in armenia 3.jpg
فروشگاه لباس مردانه در ارمنستان

قیمت کفش مردانه در ارمنستان

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، میانگین قیمت کفش در ارمنستان در مقایسه با قیمت پوشاک در ارمنستان، بیشتر است. البته تنوع بسیاری نیز در مدل‌ و جنس آن دیده می‌شود. اگر تمایل دارید که یک کفش از برند پوما تهیه کنید، باید رقمی حدود 38 هزار تا 60 هزار درام بپردازید؛ درصورتی‌که قیمت کفش‌های مردانه برند زارا در دسته روزمره و کتانی از 15 هزار تا 140 هزار درام است. به‌طور میانگین برای خرید کفش کتانی در بازارهای معمولی‌تر ارمنستان، باید بودجه‌ای حدود 13 هزار درام در نظر بگیرید. قیمت کفش چرم مردانه نیز حدود 30 هزار درام به بالا برآورد می‌شود.

قیمت کیف مردانه در ارمنستان

در مورد خرید کیف در ارمنستان بهتر است به فروشگاه‌های چرم محلی این کشور بروید تا کیف‌های با‌کیفیتی را پیدا کنید. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی بپردازید، برند زارا یک فروشگاه مناسب برای خرید کیف مردانه است. قیمت یک کیف پول زارا، از 8 هزار درام شروع می‌شود. قیمت کیف‌های بزرگ‌تر و همچنین کیف‌های ورزشی، حدود 10 هزار تا 110 هزار درام است. 

lastsecond.ir-clothes price in armenia 10.jpg
فروشگاه پوما، از معروف‌ترین برندهای تولید کفش

خرید تور ارمنستان از لست‌سکند

سفر با تور، بهترین روش برای سفر به ارمنستان است. اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، باید بدانید که مقصد همه تورهای ارمنستان، پایتخت این کشور، یعنی ایروان، است. برای اطلاع از قیمت‌ها و ویژگی‌های تورهای زمینی و هوایی، می‌توانید به صفحه تور ارمنستان در وبگاه لست‌سکند بروید و با استفاده از فیلترهای گوناگون، نزدیک‌ترین تور به شرایط مد نظرتان را رزرو کنید. 

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم که شما را تا حدودی با قیمت پوشاک در ارمنستان آشنا کنیم. بااینکه به‌طور کلی کشور ارمنستان در میان گردشگران به‌عنوان یک مقصد محبوب برای خرید کالاهایی مانند پوشاک به شمار نمی‌آید؛ اما خرید، یکی از کارهایی است که شاید در سفر به این کشور، در کنار بازدید از جاهای دیدنی ایروان ارمنستان انجام شود. کشور ارمنستان، یک واردکننده لباس محسوب می‌شود و برندهای محلی آن هم قیمت‌های مناسبی ندارند. بااین‌حال، برای برنامه‌ریزی بودجه سفر، اطلاع از قیمت پوشاک در ارمنستان، برایتان مفید خواهد بود. اگر شما تاکنون به ارمنستان سفر کرده‌اید و تجربه خرید در این کشور را دارید، نظرتان را درباره قیمت لباس در ارمنستان، با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!