فهرست کاملی از بهترین جاهای دیدنی زوریخ

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی زوریخ + عکس و آدرس
21 مهر 1389 00:00
0

سوئیس یکی از مقاصد رویایی برای جهانگردان و مسافران است و شهر زوریخ گل سرسبد این کشور است. اغلب وقتی صحبت از جاهای دیدنی زوریخ به میان می‌آید، ما به یاد طبیعت سبز و رویایی می‌افتیم؛ ولی دیدنی های زوریخ به طبیعت و مناظر بهشتی خلاصه نمی‌شود. در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند ما لیستی از مکان های دیدنی زوریخ تهیه کرده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

بهترین جاهای دیدنی زوریخ

  • دریاچه زوریخ
  • موزه هنر
  • موزه ملی سوئیس
  • موزه ساعت بایر
  • موزه جهانی فوتبال فیفا
  • کلیسای گروس مونستر
  • خیابان بانهوف

دریاچه زوریخ

دریاچه زوریخ یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین نقاط این شهر برای مسافران است، خصوصاً در تابستان که نور طلایی آفتاب روی سطح دریاچه می‌تابد و گرمای مطبوع هوا، زیبایی فضا را دوچندان می‌کند. ظاهر و فرم این دریاچه، خمیده و موزی شکل است و زوریخ، بزرگ‌ترین شهر کشو سوئیس درست در غرب این دریاچه واقع شده است. این دریاچه در گذشته محلی برای محل‌ونقل و عبور کشتی‌ها بوده و امروز به یکی از دیدنی های زوریخ تبدیل شده است. قایق‌سواری، شنا، آب‌تنی، پیک‌نیک و حمام آفتاب از تفریحات محبوب مسافران تور سوئیس در کنار این دریاچه است.


موقعیت دقیق دریاچه زوریخ روی نقشه

دریاچه زوریخ.jpg
دریاچه زوریخ، عکس جاهای دیدنی زوریخ

موزه هنر

موزه هنر که با نام موزه کونستهاوس هم شناخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین دیدنی های زوریخ است که می‌توانید در طی سفرتان از آن بازدید کنید. در این موزه آثار نقاشی اروپایی از دوره رنسانس تا دوره مدرن نگهداری می‌شود و کلکسیون این جای دیدنی زوریخ در جهان کم‌نظیر است.

موقعیت دقیق موزه هنر روی نقشه

موزه هنر زوریخ.jpg
موزه هنر، یکی از جاهای گردشگری زوریخ

موزه ملی سوئیس

موزه ملی سوئیس، یکی از مهم‌ترین موزه‌های تاریخ هنر در اروپاست که در یکی از زیباترین شهرهای سوئیس، یعنی زوریخ واقع شده است. در این موزه بیشتر از ۸۷ هزار شی ارزشمند نگهداری می‌شود که شامل آثاری مثل کاشی‌ها، نقاشی‌ها، صنایع‌دستی و مجسمه‌ها هستند. ساختمان این موزه هم در نوع بسیار زیبا و دیدنی است که از دو بخش مدرن و قدیمی تشکیل شده و قدمت آن به قرن ۱۸ میلادی برمی‌گردد.

موقعیت دقیق موزه ملی سوئیس روی نقشه

موزه ملی سوئیس.jpg
موزه ملی سوئیس، یکی از دیدنی های زوریخ

موزه ریتربرگ

این موزه جذاب و دیدنی در ساختمانی متعلق به قرن هجدهم قرار دارد که در واقع ویلایی به سبک نئوکلاسیک است. آثار ارزشمند درون این موزه برخلاف دیگر موزه‌ها و مکان های دیدنی زوریخ، مربوط به آثار اروپایی نیست و در آن اشیای گران‌بهایی از هنر و فرهنگ سایر ملت‌های غیراروپایی نگهداری می‌شود؛ اشیایی مثل مجسمه‌های هندی، تندیس‌های برنزی، تصاویری از معابد تبتی، تندیس‌هایی از بودا و حکاکی‌های چینی را می‌توانید، ببینید.

موقعیت دقیق موزه ریتربرگ روی نقشه

موزه ریتربرگ.jpg
موزه ریتربرگ، یکی از جاذبه های گردشگری زوریخ

موزه ساعت بایر

وقتی صحبت از کشور سوئیس به میان می‌آید، اغلب ما به یاد برندهای مختلف ساعتی که محصول این کشور هستند، می‌افتیم و دور از ذهن نیست که در کشوری که یکی از نمادهایش ساعت است، موزه‌ای به همین نام وجود داشته باشدو موزه ساعت بایر یکی از دیدنی های زوریخ است که در خیابان مشهور بانهوف واقع شده و در بین مسافران هم خیلی محبوب است. در این موزه جذاب شما فرصت آشنایی با تاریخ ساعت و ساعت‌سازی در کشور سوئیس را دارید. کلکسیون ساعت‌های این مجموعه بسیار نفیس است و قدمت برخی از آن‌ها به ۳۵۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

موقعیت دقیق موزه ساعت بایر روی نقشه

موزه ساعت بایر.jpg
موزه ساعت بایر، یکی از مکان های دیدنی زوریخ

موزه جهانی فوتبال فیفا

از بین جاهای دیدنی زوریخ، موزه جهانی فوتبال فیفا برای عاشقان فوتبال بهشتی مجسم است. این موزه درست در مرکز شهر زوریخ قرار دارد و سال ۲۰۱۶ توسط سازمان فیفا تاسیس شد و با اینکه زمان زیادی از تاسیس آن نمی‌گذرد، به یکی از محبوب‌ترین مکان های دیدنی زوریخ تبدیل شده است. مساحت این موزه ۳۰۰۰ متر است و از سه طبقه مجزا تشکیل شده است. در این جای دیدنی زوریخ، بیش از هزار وسیله و یادبود ازجمله عکس‌های یادگاری بازیکنان فوتبال و لباس‌های تیم‌های ملی مختلف نگهداری می‌شود.

موقعیت دقیق موزه جهانی فوتبال فیفا

موزه فیفا.jpg
موزه جهانی فوتبال فیفا، یکی از جاذبه های گردشگری زوریخ

کلیسای گروس مونستر

کلیسای گروس مونستر، یکی از معروف‌ترین کلیساهای اروپاست که درست در مرکز شهر زوریخ قرار گرفته و یکی از نمادهای اصلی این شهر محسوب می‌شود. قدمت این کلیسا مربوط به قرن ۱۲ میلادی است و زیبایی و جزئیات بنای آن یکی از دلایل توجه مسافران به این جای دیدنی زوریخ است. این کلیسا دو برج دوقلوی سه طبقه دارد که با عبور از حدود ۲۰۰ پله می‌توانید به بالای آن‌ها رفته و چشم‌اندار کم‌نظیری از کل شهر را تماشا کنید.

موقعیت دقیق کلیسای گروس مونستر روی نقشه

کلیسای گروس مونستر.jpg
کلیسای گروس مونستر، یکی از جاهای تاریخی زوریخ

باغ‌وحش زوریخ

باغ‌وحش زوریخ یکی از جالب‌ترین دیدنی‌های این شهر است، خصوصاً اگر با کودکان به زوریخ سفر کرده باشید. در این باغ‌وحش بیش از ۳۶۰ گونه مختلف جانوری نگهداری می‌شود و ازنظر محیط، فضا و طراحی این باغ‌وحش را می‌توان یکی از بهترین باغ‌وحش‌های سطح جهان دانست. یکی از نکات جالب درباره این جای دیدنی زوریخ این است که محیط مناسب برای زیست هر گونه در آن شبیه‌سازی شده است؛ مثلا پنگوئن‌ها در استخر‌های یخی، پلنگ‌ها برفی در فضایی شبیه به صخره‌های هیمالیا و فیل‌ها در جایی شبیه به جنگل‌های استوایی نگهداری می‌شوند.

موقعیت دقیق باغ‌وحش زوریخ روی نقشه

باغ‌وحش زوریخ.jpg
باغ‌وحش زوریخ، عکس جاهای دیدنی زوریخ

باغ گیاه‌شناسی زوریخ

باغ گیاه‌شناسی، زیر نظر دانشگاه زوریخ دایر شده است و در این باغ بیش از هشت هزار گونه گیاهی مختلف نگهداری می‌شود. یکی از نکات جالب درباره این باغ این است که هزینه ورودی ندارد و بازدید از آن رایگان است. در این باغ سه گلخانه گنبدی شکل نگهداری می‌شود که هرکدام از آن‌ها برای اقلیمی متفاوت هستند.

موقعیت دقیق باغ گیاه‌شناسی زوریخ روی نقشه

باغ گیاه شناسی زوریخ.jpg
باغ گیاه‌شناسی، یکی از جاهای دیدنی زوریخ

خیابان بانهوف

خیابان بانهوف را می‌توان لوکس‌ترین خیابان شهر زوریخ دانست که برندهای گرانی مثل شانل و رولکس در این خیابان شعبه دارند. چه با قصد خرید به خیابان بانهوف سر بزنید و چه صرفاً تماشای ویترین‌ها و قدم زدن، این خیابان یکی از دیدنی های زوریخ است که نباید بازدید از آن را از دست داد. علاوه‌بر مغازه‌های اجناس لوکس، کافه، رستوران و فروشگاه‌های شکلات‌ هم در این خیابان فراوان است و اگر قصد خرید سوغاتی داشته باشید،‌ این جای دیدنی زوریخ گزینه خوبی است.

موقعیت دقیق خیابان بانهوف روی نقشه

خیابان بانهوف.jpg
خیابان بانهوف، یکی از جاهای گردشگری زوریخ

سفر با تور به زوریخ

اگر قصد سفر به سوئیس و بازدید از پایتخت این کشور رویایی، یعنی زوریخ را دارید و می‌خواهید توری متناسب با سلیقه و نیازتان برای این مقصد پیدا کنید، کافی است در قسمت تورهای سایت لست‌سکند عبارت تور زوریخ را جست‌وجو کنید.

سخن آخر

زوریخ یکی از لوکس‌ترین شهرهای دنیاست و هر جهانگرد و اهل سفری، آرزوی دیدن این شهر رویایی را دارد. دیدنی های زوریخ هم بسیار متنوع است، موزه‌های جالب، خیابان‌های دیدنی و بناهای جذاب بخشی از لیست مکان های دیدنی زوریخ است.

شیدا چراغی
شیدا چراغی

یکی از خیل هزاران جوان مهندس ایرانی بودم و سرگردان در دنیای اعداد. با پرسه‌های آهسته در شهر، وارد دنیای سفر شدم. ذوق کشف جهان و دیدن نادیده‌ها را داشتم و شاید از آن بیشتر، قصه گفتن و قصه ساختن. امروز یک مسافر، قصه‌گو و تجربه‌گرای نوپا در دنیای سفرم. علاقه‌مند به آهسته قدم زدن در شهر، توجه به جزئیات، شنیدن خاطرات جوانی سالمندان و پرسه‌های بی‌هدف و کشف راز جهان.