مشاهده هواپیماهای در حال پرواز زنده با فلایت رادار + دانلود

4.1
از 3703 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
اپلیکیشنی کامل برای ردیابی هواپیما
18 مرداد 1402 08:00
28

فلایت رادار محبوب‌ترین برنامه پیگیری وضعیت زنده هواپیماهای جهان است که با آن می‌توانید به مشاهده هواپیماهای در حال پرواز ایران و سایر نقاط جهان بپردازید؛ بنابراین اگر دوستان و آشنایانی دارید که دائماً در حال سفر هوایی هستند و شما می‌خواهید با پیگیری وضعیت هواپیمای آن‌ها از نگرانی‌های خود کم کنید، Flightradar24 دقیقا همان اپلیکیشنی است که می‌خواهید.

فلایت رادار علاوه بر تمامی پروازهای غیرنظامی، حتی امکان رصدکردن برخی از بالگردها را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است. به‌جز ردیابی هواپیماهای در حال پرواز، اپلیکیشن فلایت رادار 24 امکانات و اطلاعات گوناگون دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه، به مواردی مثل راهنمای استفاده از برنامه، امکانات، آمار و امتیازات این اپلیکیشن و... خواهیم پرداخت. همراه لست‌سکند باشید.

08.jpg

معرفی برنامه Flightradar24

به طور خلاصه برنامه فلایت رادار آنلاین همه وضعیت‌های پرواز را به‌صورت 24 ساعته چک می‌کند و شما می‌توانید آن‌ها را در لحظه مشاهده کنید. وبگاه این برنامه هم از سال 2006 شروع به کار کرده و در طول این سال‌ها، محبوبیتی روزافزون داشته؛ طوری که اپلیکیشن آن تا به امروز بیش از 50 میلیون بار از گوگل‌پلی دانلود شده است. اپلیکیشن Flightradar24 در طول روز بیش از دویست هزار پرواز در سراسر دنیا را رصد می‌کند و روزانه بیش از 4 میلیون کاربر از امکانات اپلیکیشن فلایت رادار 24 استفاده می‌کنند. این برنامه، نسخه تحت وب هم دارد که با مراجعه به آن، می‌توانید هواپیماهای در حال پرواز را زنده مشاهده کنید. برای استفاده از اپلیکیشن هم می‌توانید آن را از لینک‌های زیر برای سیستم‌های عامل اندروید و IOS دانلود کنید:

معرفی اپلیکیشن   FlightRadar24-min.png
نقشه پرواز هواپیماها

امکانات و راهنمای استفاده از اپلیکیشن فلایت رادار 24

زمانی که اپلیکیشن Flightradar24 را برای اولین بار باز می‌کنید، در واقع در حال مشاهده هواپیماهای در حال پرواز هستید که ممکن است درست مانند تماشای کلونی مورچه‌ها برای شما کمی گیج‌کننده به نظر آید. هرچه تصویر هواپیما در نقشه بزرگ‌تر باشد، آن هواپیما در واقعیت نیز بزرگ‌تر است؛ بنابراین تصویر یک هواپیمای ایرباس بزرگ از تصویر یک هواپیمای شخصی کوچک، در نقشه قابل تشخیص است. اپلیکیشن فلایت رادار امکانات زیاد دیگری مثل اطلاعات فرودگاه‌ها، اطلاعات پرواز، تماشای سه‌بعدی، اطلاعات هواپیماها و مسیر پرواز دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ردیابی هواپیما با شماره‌پرواز در اپلیکیشن فلایت رادار 24

برای ردیابی هواپیما در اپلیکیشن فلایت رادار با شماره‌پرواز، کافی است پس از بازکردن این برنامه روی گزینه سرچ کلیک و شماره‌پرواز را وارد کنید. بلافاصله بعد از وارد کردن این مشخصات، اطلاعات گوناگونی از جمله مبدأ و مقصد و زمان تقریبی رسیدن هواپیما به مقصد را خواهید یافت. با کلیک روی گزینه show on map می‌توانید حرکت لحظه‌به‌لحظه هواپیمای خود را روی نقشه مشاهده کنید.

معرفی اپلیکیشن FlightRadar24-min-min.jpg
ردیابی هواپیما با شماره پرواز

جست‌وجوی فرودگاه‌ها در اپلیکیشن Flightradar24

این برنامه از 4000 فرودگاه پشتیبانی می‌کند. شما در فلایت رادار علاوه بر ردیابی هواپیما، می‌توانید با واردکردن نام فرودگاه مورد نظر خود (به انگلیسی) در قسمت جست‌وجو به موارد گوناگونی از جمله اطلاعات پرواز هواپیماها، وضعیت آب‌وهوایی، ویژگی‌های باندها و موقعیت فرودگاه در نقشه دسترسی داشته باشید. اگر نام یک شهر یا کشور را هم وارد کنید، لیستی از تمامی فرودگاه‌های آن مشاهده خواهید کرد. علاوه‌بر آن با مراجعه به قسمت Weather می‌توانید از دما و آب‌وهوای 3000 فرودگاه هم در سراسر جهان مطلع شوید.

45FBHWr2t7rEPiGiV1qUOl2ZLMFezMs38EaJmbTj.jpg
جست‌وجوی اسم شهر در فلایت رادار 24
eu7SPvZmgetbgtGLOxyOdxDvkByyKfFiLFQ8o6jz.jpg
دسته‌بندی هواپیماها در برنامه Flightradar24

تماشای سه‌بعدی هواپیما در اپلیکیشن Flightradar24

زمانی که در فلایت رادار 24 شماره‌پرواز یک هواپیما را جست‌وجو می‌کنید یا به‌صورت تصادفی روی آیکون یکی از هواپیماهای در حال پرواز کلیک می‌کنید، می‌توانید به‌صورت سه‌بعدی آن هواپیما را ببینید که از فراز زمین در حال پرواز است، درضمن با تغییر زاویه دید، می‌توانید ازنقطه‌نظر خلبان و از داخل کابین، محیط سه‌بعدی بیرون را مشاهده کنید. برای این کار کافی است روی آیکون مکعب‌شکل پایین صفحه کلیک کنید.

شناسایی مسیر هوایی هواپیماها

یکی دیگر از قابلیت‌های این اپلیکیشن امکان مشاهده هواپیماهای در حال پرواز است. شما می‌توانید موقعیت و مختصات فعلی هواپیما را روی نقشه در فلایت رادار به‌صورت آنلاین ببینید. این امکان به‌شکل نقطه‌چین در نقشه نشان داده می‌شود. برای مطلع شدن از مسیر هواپیما باید گزینه route را کلیک کنید. علاوه‌برآن با کلیک بر گزینه Follow می‌توانید هواپیما را تا مقصد دنبال کنید.

معرفی اپلیکیشن   FlightRadar24-min-min.jpg
امکان مشخص کردن مسیر هواپیما

امکان دسته‌بندی هواپیماها

تا کنون حتماً به این نتیجه رسیده‌اید که اطلاعات اپلیکیشن Flightradar24 جامع و کامل است. شما می‌توانید با استفاده از دسته‌بندی جستجو، به‌صورت معکوس پرواز خود را پیدا کنید. زمانی که بر گزینه فیلتر کلیک کنید، می‌توانید جستجوی خود را بر اساس نوع هواپیما، فرودگاه، ارتفاع پرواز، سرعت پرواز طبقه‌بندی کنید.

معرفی اپلیکیشن  FlightRadar 24-min-min (2).jpg
جزئیات برنامه فلایت رادار 24

شناسایی هواپیماهای نزدیک به خود

با فعال‌کردن مجوز دسترسی اپلیکیشن فلایت رادار 24 به موقعیت تلفن همراه، می‌توانید از جزئی‌ترین اطلاعات مربوط به هواپیماها و فرودگاه‌های نزدیکتان استفاده کنید. علاوه‌برآن، با کلیک روی گزینه AR در قسمت بالا سمت چپ برنامه Flightradar24 می‌توانید با استفاده از دوربین تلفن همراه خود، هواپیماها را شناسایی کنید. به‌نحوی‌که دوربین را رو به آسمان و به سمت هواپیمای در حال پرواز گرفته و سپس اطلاعات آن هواپیما را همان لحظه روی صفحه تلفن همراه خود مشاهده کنید.

دسترسی به اطلاعات پروازهای روزهای گذشته

یکی از جالب‌ترین و مهم‌ترین قابلیت‌های اپلیکیشن Flightradar24 امکان دسترسی به اطلاعات پرواز هواپیماهایی است که در روزهای قبل، پرواز کرده‌اند. برای این کار باید بر گزینه Play back کلیک کنید و سپس روز موردنظرتان را انتخاب کنید. با انجام این کار، حرکت تمامی هواپیماهای جهان در طول روزهای گذشته را به‌صورت یک ویدئو روی نقشه مشاهده خواهید کرد و با انتخاب ساعت و تنظیم سرعت پخش ویدئو، می‌توانید پرواز موردنظرتان را در فلایت رادار پیدا کنید.

معرفی  اپلیکیشن  FlightRadar24-min-min.jpg
اطلاعات پروازهای روزهای گذشته در فلایت رادار 24

سخن آخر

به لطف پیشرفت فناوری اطلاعات در جهان با فلایت رادار امکان مشاهده هواپیماهای در حال پرواز در سراسر دنیا برای کاربران فراهم شده است. همان‌طور که از اسم اپلیکیشن Flightradar24 پیداست، شما در تمام طول 24 ساعت شبانه‌روز می‌توانید از آن استفاده کنید و اطلاعات پرواز را بی‌وقفه دریافت کنید. اطلاعاتی که شاید قدیم‌ها غیرممکن به نظر می‌رسید و دسترسی به آن‌ها فقط از عهده برج‌های مراقبت فرودگاه‌ها برمی‌آمد؛ اما با این اپلیکیشن، چنین اطلاعاتی به‌راحتی در دسترس است. شما هم اگر تجربه کار با فلایت رادار 24 را دارید، می‌توانید تجربه‌های خود را در قسمت نظرات، با سایر کاربران ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: flight-radar

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.