مراکز خرید ارزان دبی؛ از پاساژهای ارزان تا بازارها و اوتلت

4
از 58 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در دبی از کجا خرید ارزن کنیم؟
08 آذر 1401 08:00
2

مراکز خرید متعدد و وسیع شهر دبی آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید تبدیل کرده است. با این‌که دبی بهترین و مدرن‌ترین مراکز خرید را در اختیار دارد، مقصدی مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای خرید محسوب نمی‌شود و بسیاری از افرادی که با تور دبی به این شهر شگفت‌انگیز سفر می‌کنند، خرید کردن را دوست دارند اما ترجیح می‌دهند ارزانترین مراکز خرید دبی را انتخاب کنند که بودجه سفرشان فقط صرف خرید نشود. اغلب برندهای جهانی در بیشتر مراکز خریدش شعبه دارند اما قیمت‌های نجومی اجناس آن‌ها، فرصت خرید را از مسافران، دریغ می‌کند. 

با اینکه بیشتر مراکز خرید دبی لوکس هستند و در آنها نمی‌توان خریدی مقرون‌به‌صرفه را تجربه کرد، اما هستند بازارها و مجموعه‌هایی که نسبت به این پاساژهای غول‌پیکر، کالاهای ارزان‌تری را به فروش می‌رسانند و خرید از آن‌ها می‌تواند تجربه شیرینی را برای عاشقان خرید به وجود آورد. علاوه بر این، حراج‌ها و فستیوال‌هایی که در ماه رمضان و فصول مختلف برگزار می‌شود، فرصت خرید ارزان در دبی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. با فرض این موضوع که شما در خارج از این فستیوال‌ها به دبی سفر کردید و به دنبال خریدی ارزان هستید، در این مطلب از بلاگ لست سکند به معرفی ارزانترین مراکز خرید دبی خواهیم پرداخت.

12.jpg

ارزانترین مراکز خرید دبی

به صورت کلی برای خریدی ارزان در دبی نباید به دنبال مراکز خرید لوکس و مهم شهر باشید. این مجموعه‌های بزرگ به غیر از زمان حراج یا فستیوال‌ها، در مواقع عادی، اجناسشان را با قیمت‌های گران می‌فروشند. البته این موضوع برای ما ایرانی‌ها بیشتر اهمیت خواهد داشت، زیرا با توجه به متغیر بودن نرخ ریال نسبت به درهم، گاهی این قیمت‌ها عجیب و غریب به نظر می‌رسند، در حالی که برای یک مسافران اروپایی شاید بسیار مقرون‌به‌صرفه باشند. در دبی مراکز خریدی وجود دارند که به ارزان بودن معروفند. این مراکز خرید به دلایلی از جمله فروش کالاهای اوت لت، کالاهای درجه دو، کالاهای چینی و .... امکان خریدی ارزان‌تر را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. 

1. مرکز خرید دراگون مارت (The Dragon Mart)

بزرگ‌ترین مرکز خرید چینی خارج از کشور چین در دبی واقع شده است. گاهی در بین اجناس بی‌کیفیت چینی می‌توان کالاهای مرغوبی یافت. این مرکز یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید و البته یک مرکز خرید ارزان در دبی برای دست‌چین کردن بهترین کالاهای ارزان قیمت است. محلی که در آن می‌توانید زیورآلاتی مطابق با سلیقه خود سفارش دهید. قیمت لباس در این مرکز خرید به طور قابل توجهی ارزان است، چرا که اکثر این لباس‌ها از کیفیت پایین‌تری نسبت به برندهای بین‌المللی برخوردار هستند و البته اجناسی در اینجا فروخته می‌شود که پس از فروش، پس گرفته نمی‌شوند. لباس‌های طراحان معروفی که در این بازار فروخته می‌شوند در قیاس با اجناس فروشگاه‌های متوسطی همچون M&H یا ماتالان (Matalan) بسیار نفیس‌تر هستند.

در این مرکز خرید، اجناس مختلف از لباس گرفته تا لوازم الکترونیکی و اقلام ارزان قیمت اما با کیفیتی پایین‌تر از محصولات مارک‌دار به فروش می‌رسد. برای بازدید از دراگون مارت توجه داشته باشید که این مرکز خرید بسیار بزرگ و وسیع است و می‌توانید ساعت‌ها پیاده‌روی کنید و به مغازه‌های مختلف آن سر بزنید.

  • ساعت کاری دراگون مارت: 10 صبح تا 10 شب، جمعه و شنبه 10 صبح تا 11 شب
  • آدرس دراگون مارت: جاده ال اویر، اینترنشنال سیتی

موقعیت دقیق دراگون مارت

مرکز خرید دراگن
دراگون مارت از ارزانترین مراکز خرید دبی
مرکز خرید دراگن
دراگون مارت

2. وافی مال (Wafi Mall)

وافی مال یک مرکز خرید است که در مجموعه مصری وافی سیتی دبی واقع شده است. این مرکز خرید یکی از ارزانترین مراکز خرید در دبی نیز شناخته می‌شود. بیش از 300 فروشگاه، کالاهای برندهای بین‌المللی و برندهای متفرقه و مقرون‌به‌صرفه را به فروش می‌رسانند. معماری شگفت‌انگیز این مرکز خرید، شما را مجذوب خود خواهد کرد. علاوه بر این‌ها، تعداد زیادی از فروشندگان سراسر جهان برای فروش سوغاتی‌های سنتی کشورشان در این مرکز خرید گرد هم آمده‌اند و کالاهایی مانند ست چای‌خوری، فانوس، قالیچه ترکی و غیره را با قیمت‌های بسیار اقتصادی به مشتریان ارائه می‌کنند.

  • ساعت کاری مرکز خرید وافی مال: 10 صبح تا 10 شب، جمعه و شنبه 10 صبح تا 12 شب
  • آدرس مرکز خرید وافی مال: ام هریر 2، جاده اود متا

موقعیت وافی مال 

lastsecond.ir-cheap shopping center 2.jpg
وافی مال از ارزانترین مراکز خرید دبی
lastsecond.ir-cheap shopping center.jpg
مرکز خرید وافی مال

3. مرکز خرید سیتی سنتر دیره (City Centre Deira)

قدمت مرکز خرید سیتی سنتر دیره به زمان‌های قدیم برمی‌گردد، زمانی که مراکز خرید در شهر دبی کمیاب بودند و افراد علاقه‌مند به خرید قصد داشتند کالاهای ارزان بخرند. در آن زمان، بندر آبی واقع در نزدیکی مرکز خرید دیره برای واردات بهترین محصولات به دبی استفاده می‌شد. با بازگشایی مراکز خرید غول‌پیکر، سیتی سنتر دیره همچنان برندهای مقرون‌به‌صرفه‌ای از لوازم الکترونیکی، ابریشم، لباس و محصولات دست‌ساز محلی را به فروش می‌رساند و یکی از ارزانترین مراکز خرید دبی به شمار می‌‌آید. اگر به دنبال خرید موبایل یا لپ تاپ هستید، ابزارهای الکترونیکی در مرکز خرید سیتی سنتر دیره بسیار ارزان و خوش قیمت هستند. 

  • ساعت کاری مرکز خرید دیره: ساعت 10 صبح تا 12 شب و جمعه، شنبه و یکشنبه 10 صبح تا 1 بامداد
  • آدرس مرکز خرید دیره: پورت سعید، خیابان هشتم

 

موقعیت مرکز خرید سیتی سنتر دیره

lastsecond.ir-cheap shopping center 4.jpg
مرکز خرید سیتی سنتر دیره
lastsecond.ir-cheap shopping center 3.jpg
مرکز خرید سیتی سنتر دیره از مراکز خرید ارزان در دبی

4. مرکز خرید الکرامه (Al karama)

از دیگر مراکز خریدی که می‌توان در آن خرید ارزان کرد، مرکز خرید الکرامه است. بهترین محصولات مانند انواع کیف دستی، ساعت‌های مچی، کفش‌های فوق العاده شیک و بهترین سوغاتی‌ها در فروشگاه‌های کوچک این مرکز خرید یافت می‌شود. در این مرکز خرید موفق می‌شوید با بهترین قیمت خرید کنید، چرا که امکان چانه‌زنی بسیار زیاد است و همین چانه‌زنی‌ها باعث شده است مرکز خرید الکرامه یک مرکز خرید ارزان در دبی محسوب شود. مرکز خرید الکرامه در محله قدیمی دبی در نزدیکی خور دبی واقع شده است و با مراکز خرید پر زرق‌وبرق مال‌های دبی یک دنیا فاصله دارد.

  • ساعت کاری مرکز خرید الکرامه: 10:30 صبح تا 10 شب
  • آدرس مرکز خرید الکرامه: الکرامه، خیابان 20 A

موقعیت مرکز خرید الکرامه

مرکز خرید الکرامه
مرکز خرید الکرامه از ارزانترین مراکز خرید دبی
مرکز خرید الکرامه
مرکز خرید الکرامه

5. دهکده جهانی (Global Village)

چنین ادعا می‌شود که دهکده جهانی دبی بزرگترین مرکز تفریح و سرگرمی، خرید و گردشگری جهان است همچنین می‌توان گفت که این دهکده، اولین مقصد فرهنگی تفریحی، خانوادگی و خرید در منطقه است و با تخصیص مساحتی بالغ بر صد و شصت هزار متر مربع، سالانه پذیرای بیش از ۵ میلیون بازدیدکننده است. بخش وسیعی از حاشیه‌ این دهکده توسط غرفه‌هایی احاطه شده است که مناسب فعالیت‌هایی است که در اوقات خوش آب و هوا و خنک دبی، یعنی از نوامبر تا آوریل، قابل انجام هستند. پس اگر با تور دبی دی همراه شدید، بازدید از این منطقه را از دست ندهید. غرفه‌های دهکده جهانی لباس‌های ارزان قیمت بسیاری از کشورها را به فروش می‌رسانند. این مرکز در تمامی ایام هفته مشغول به فعالیت است و بازدیدکنندگان می‌توانند به این مرکز خرید ارزان در دبی مراجعه کنند و در کنار بازدید از یک جای دیدنی از خریدی اقتصادی لذت ببرند. 

  • ساعت کاری دهکده جهانی دبی: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۴ بعدازظهر تا 12 شب و در روزهای پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل رسمی تا ساعت 1 بامداد.
  • آدرس دهکده جهانی دبی: خیابان شیخ محمد بن زاید

لیست بهترین جاهای دیدنی دبی

موقعیت دهکده جهانی دبی

گلوبال ویلج
دهکده جهانی از مراکز خرید ارزان در دبی
گلوبال ویلج
غرفه‌های دهکده جهانی

ارزانترین برندهای دبی

در دبی علاوه بر مراکز خرید مجلل و وسیع، فروشگاه‌های مستقل هم طرفداران بسیاری دارند. برخی از این فروشگاه‌ها که گاهی چند شعبه در سطح شهر دارند، کالاهای باکیفیت و قیمت مناسب را می‌فروشند و از مراکز خرید ارزان در دبی محسوب می‌شوند. در ادامه، دو فروشگاه به‌صرفه و مشهور در دبی را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر قیمت لباس در دبی را بدانید، متوجه ارزن‌تر بودن این برندها در دبی می‌شوید.

1. برندز فور لس اند چیبو (Brands for Less and Tchibo)

برند آلمانی و خط تولید لباس برندز فور لس، لباس‌های ارزان و باکیفیت دارد. این فروشگاه با توجه به گرایش‌ها و سبک‌های جدید، انواع لباس‌های مردانه و زنانه را با قیمت‌های بسیار پایین به مشتریان عرضه می‌کند. مغازه‌های این برند به طور مداوم قیمت‌هایشان را به‌روز می‌کنند و آن‌ها را در محدوده به‌صرفه نگه می‌دارند تا گردشگرانی که بودجه کمتری برای خرید دارند را به خود جذب کنند. شعب این فروشگاه را می‌توان در بسیاری از مراکز خرید دبی یافت. 

  • ساعت کاری فروشگاه‌های برندز فور لس اند چیبو: 10 صبح تا 10 شب، پنجشنبه، جمعه و شنبه تا 12 شب
  • آدرس یک شعبه از فروشگاه برندز فور لس اند چیبو: موتور سیتی، مرکز خرید بی اف ال 

موقعیت یکی از فروشگاه‌های برندز فور لس اند چیبو

lastsecond.ir-cheap shopping center 5.jpg
برندز فور لس، مرکز خرید ارزان در دبی
lastsecond.ir-cheap shopping center 6.jpg
فروشگاه برندز اند لس چیبو

2. گاردروب (Garderobe)  

برندهایی مانند Chanel ،Alexander McQueen ،Celine و بسیاری دیگر اقلام لوکسی دارند که گردشگران به دلیل قیمت گرانشان به سختی می‌توانند آن‌ها را بخرند. فروشگاه گاردروب شرایط را برای خرید چندین برند لوکس با قیمت ارزان، اما دست دوم (استفاده شده یا نشده) فراهم می‌کند. اقلام در این مرکز خرید ارزان در دبی از 100 تا 10000 دلار آمریکا قیمت دارند و گردشگران را با هر بودجه‌ای از سراسر جهان جذب می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات این برند، می‌توانید به سایت آنلاینش سری زده یا حضوری به فروشگاه مراجعه کنید.

  • ساعت کاری گاردروب: 10 صبح تا 8 بعدازظهر
  • آدرس گاردروب: جاده الوصل، ام سکیم 2

موقعیت فروشگاه گاردروب

lastsecond.ir-cheap shopping center 7.jpg
گاردروب از مراکز خرید ارزان در دبی

اوتلت های دبی

دبی هم مانند بسیاری از کشورهای توریستی، مراکز خرید اوت لت را برای خریدی به‌صرفه راه‌اندازی کرده است. بسیاری از فروشگاه‌های بین‌المللی اجناس از فصل خارج شده یا به هر دلیلی حراج شده را در این مراکز خرید ارزان دبی به فروش می‌رسانند. با مراجعه به این اوت لت ها در دبی می‌‎توانید اجناس مرغوب را با قیمت‌های مناسب تهیه کنید. در ادامه، بهترین اوتلت های دبی را معرفی خواهیم کرد.

1. مرکز خرید اوتلت مال دبی (Dubai Outlet Mall)

مرکز خرید اوت لت دبی در جاده العین واقع شده است و زیباترین بنا در میان بناهای گنبدی شکل است. از دوردست گنبد سفید آن به خوبی نمایان است. این مرکز خرید، مجهز به بهترین پارکینگ بوده و تمام روزهای هفته از ساعت آماده پذیرش از مشتریان است. گردشگران زیادی از کشورهای متفاوتی از سرتاسر جهان به این مرکز خرید می‌آیند. تنها در این مرکز خرید ارزان دبی می‌توانید شاهد محصولات مطرح‌ترین طراحان و خرده فروشان باشید، کسانی که محصولات خود را با تخفیف چشمگیری فروخته می‌شوند و این مرکز را تبدیل به یک مرکز خرید ارزان دبی کرده‌اند. اوتلت تامی هیلفیگر، اوتلت بزرگ ماسیمو دوتی (Massimo Dutti) و بزرگترین محصولات فصل بربری (Burberry) با کمترین فاصله در این مرکز خرید دردسترس هستند. اوت لت‌ها در دنیای امروز جزو محبوبترین‌ مراکز خرید هستند. 

  • ساعت کاری مرکز خرید اوت لت دبی: از ساعت 10 صبح تا 10 شب و جمعه و شنبه تا ساعت 12 شب
  • آدرس مرکز خرید اوت لت دبی: العین، جاده دبی، جاده 66

موقعیت اوت لت مال دبی

 مرکز خرید اوتلت دبی
اوت لت مال از بهترین اوتلت های دبی
 مرکز خرید اوتلت دبی
دبی اوت لت مال

2. اوت لت ویلیج (The Outlet Village)

اوت لت ویلیج از ارزانترین مراکز خرید دبی است که تجربه خرید ارزشمندی را در محیطی متمایز و خیره‌کننده ارائه می‌دهد. این مجموعه چیزی بیش از یک مرکز خرید است و یک مقصد مد برای گردشگران دبی به شمار می‌آید. یک فودکورت بسیار وسیع در این مرکز خرید وجود دارد که خرید کردن را لذت‌بخش‌تر می‌کند. خیابان‌های اوت‌لت ویلیج تجربه یک سفر ایتالیایی را به مشتریانش هدیه می‌دهد. این مرکز خرید ارزان دبی مجموعه‌ای از فروشگاه‌های برندهای لوکس و بین‌المللی با قیمت‌های فوق العاده است.

  • ساعت کاری اوت لت ویلیج: 10 صبح تا 10 شب، جمعه و شنبه تا 11 شب
  • آدرس اوت لت ویلیج: مینا جبل علی، جنب دبی پارک و ریزورت

موقعیت اوت لت ویلیج دبی

lastsecond.ir-cheap shopping center 10.jpg
اوت لت ویلیج مرکز خرید ارزان دبی
lastsecond.ir-cheap shopping center 11.jpg
مرکز خرید اوت لت ویلیج، یکی از بهترین اوتلت های دبی

بازارهای ارزان دبی 

علاوه بر مراکز خرید لوکس، فروشگاه‌های بزرگ و اوتلت های دبی، بازارهای خیابانی و سنتی شهر نیز طرفداران بسیاری دارند. این بازارها به دلیل شیوه سنتی و به تصویر کشیدن فرهنگ شهر و همچنین کالاهای ارزان‌قیمت خود مشهورند. بسیاری از این بازارها انواع کالاها را عرضه می‌کنند و برخی مانند بازار طلای دبی فقط به فروش یک کالا محدود می‌شوند. 

1. بازار بور دبی (Bur Dubai Souk Market)

بازار بور دبی یک بازار سنتی در دبی است. این بازار مملو از مغازه‌هایی است که طیف وسیعی از پارچه‌ها و منسوجات نفیس مانند مخمل، ابریشم، ساتن، ترمه، پشم و موارد دیگر را می‌فروشد. شما همچنین با بازدید از این بازار سنتی و مرکز خرید ارزان دبی، از دیدن لباس‌های هندی و شال‌های کشمیری لذت خواهید برد. اگر وقت دارید، پارچه‌ای که دوست دارید بخرید و لباس خود را به صورت سفارشی در یک خیاطی بازار برای خود بدوزید. در بازار بور دبی، سوغاتی‌های سنتی مانند کفش‌ها، تی‌شرت‌های دبی و سوغاتی‌های برج خلیفه را خواهید یافت که با قیمتی مناسب به فروش می‌رسند. 

  • ساعت کاری بازار بور دبی: 10 صبح تا 10:30 شب
  • آدرس بازار بور دبی: الفهیدی

سوغات دبی چیست؟

موقعیت بازار بور دبی

lastsecond.ir-cheap shopping center 14.jpg
بازار بور دبی مرکز خرید ارزان در دبی
lastsecond.ir-cheap shopping center 15.jpg
بازار سنتی بور دبی

2. بازار نایف (Naif Souq)

بازارهای سنتی در دبی، بخش مهمی از فرهنگ عربی را تشکیل می‌دهند. بیشتر این بازارهای شلوغ در منطقه قدیمی دبی واقع شده‌اند. بازار نایف هم از این قاعده پیروی می‌کند. نایف سوق که در منطقه دیره دبی واقع شده است، زمانی یک بازار شتر بود که بعدها به مرکز خرده فروشی منسوجات، چرم، لوازم الکترونیکی و سایر محصولات تبدیل شد. این بازار در طول دهه 1980 بازسازی گسترده‌ای شد تا مشتریانش افزایش یابند. در سال 2008، یک حادثه ناگوار آتش‌سوزی، بیشتر مغازه‌ها را در نایف سوق دبی ویران کرد. این بازار، امروزه حدود 200 مغازه دارد که محصولات متنوعی می‌فروشند. بازار نایف سوق بیشتر شبیه به یک مرکز خرید ارزان در دبی است تا یک بازار سنتی. اگر به دنبال خریدی ارزان هستید، این بازار مقصدی عالی برای خرید است.

  • ساعت کاری بازار نایف سوق: ساعت 9 صبح تا 10 شب
  • آدرس بازار نایف سوق: دیره 

موقعیت بازار نایف سوق

lastsecond.ir-cheap shopping center 22.jpg
بازار نایف مرکز خرید ارزان دبی
lastsecond.ir-cheap shopping center 21.jpg
بازار نایف دبی

3. بازار خیابان الفهیدی (Al Fahidi Street) 

خیابان الفهیدی به دلیل وجود فروشگاه‌هایی که ارزان‌ترین وسایل الکترونیکی، لباس‌های هندی، کفش، کیف پول، سوغاتی و موارد دیگر دارند، مشهور است. ابزارهای الکترونیکی مانند تلفن‌های همراه جدید، دوربین، لپ‌تاپ و لوازم خانگی، همگی با قیمتی مناسب در این خیابان به مشتریان عرضه می‌شوند. هنگام بازدید از خیابان الفهیدی، آماده باشید که بابت قیمت هر چیزی که می‌خرید چانه بزنید، زیرا این عمل در قیمت نهایی تاثیر بسزایی می‌گذارد. خیابان الفهیدی یکی از ارزانترین مراکز خرید دبی محسوب می‌شود.

موقعیت خیابان الفهیدی دبی

lastsecond.ir-cheap shopping center 30.jpg
خیابان الفهیدی مراکز خرید ارزان دبی
lastsecond.ir-cheap shopping center 33.jpg
خیابان الفهیدی دبی

سخن آخر

اگر به دنبال خریدی ارزان در دبی هستید، می‌توانید به بازارها، مراکز خرید و اوتلت‌های دبی که در این مطلب معرفی شدند مراجعه کنید. البته بازارها و ارزانترین مراکز خرید دبی محدود به موارد یاد شده نیستند. در بسیاری از فستیوال‌ها و حراجی‌ها یا حتی روزهای خاص در مراکز خرید لوکس هم می‌توانید اجناسی مطابق با بودجه مورد نظرتان بیابید. ارزان بودن کالاها، دلیل بر بی‌کیفیت بودنشان نیست و گاهی می‌توان کالاهای مناسبی را در مراکز خرید ارزان دبی تهیه کرد. با این حال، دبی در میان کشورهای اطراف ایران، مقصدی لوکس به شمار می‌آید و نمی‌توان انتظار خریدی ارزان را در آن داشت.  

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند