10 دلیل برای سفر به مسقط به جای دبی

4.5
از 42 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
مسقط شهری متفاوت برای سفر کردن + تصاویر
30 دی 1400 09:00
11

دبی با هتل‌های پنج ستاره، مراکز بزرگ فروش، فضاهای اسکی داخل سالن و انواع تفریح‌های فرهنگی جایی برای توضیح نمی‌گذارد و توانسته است خود را به عنوان قطب گردشگری خاورمیانه ثابت کند. با این که دبی یکی از بهترین مقصدها در میان کشورهای عربی به نظر می‌رسد اما برخی می‌گویند برای دیدن میهمان‌نوازی واقعی عرب‌ها باید به مسقط، تاج پادشاهی عمان رفت.

مسقط در شرقی‌ترین نقطه‌ شبه‌جزیره‌ی عربستان واقع شده است و از نظر زیبایی، ظاهری متفاوت با کشور پر از آسمان‌خراش همسایه‌اش یعنی امارات متحده عربی دارد. این کشور که تا قبل از سال ۱۹۷۰ روی خوشی به خارجی‌ها نشان نمی‌داد، در سال‌های اخیر قدم در راه توسعه گذاشته است و می‌توانید با تور مسقط به این شهر زیبا سفر کنید. خوشبختانه مسقط همچنان بر حفظ اصالت خاورمیانه‌ای خود پافشاری می‌کند. اگر شما هم تماشای مناره‌های بلند را به تماشای ویترین‌های پر زرق و برق یا قدم زدن میان تاریخ را به لذت بردن از مراکز تفریحی ترجیح می‌دهید باید مسقط را به جای دبی انتخاب کنید. در ادامه از دلایل سفر به مسقط بیشتر خواهیم گفت. 

05.jpg

۱. طیف متنوعی از منظره‌ها شگفت‌زده‌‌تان می‌کند

اگر به دنبال لذت بردن از غواصی در دریا، اسکی روی ماسه، گردش در میان طبیعت هستید، عمان هیچ کم و کسری از این جهت ندارد. این کشور تنوع خوبی برای تفریح‌های مرتبط با دریا و طبیعت دارد. برخی از مناطق و جاذبه‌های آن واقعاً دست نخورده هستند، غواصی در سواحل مرجانی و گردش در شهر یک تجربه‌ به یاد ماندنی برایتان به ارمغان خواهد آورد و اگر به دنبال راه فراری از گرمای بیابانی هستید هم می‌توانید به شهر صلاله بروید. در اطراف شهر صلاله می‌توانید به مناطق سرسبزی بروید که باعث می‌شوند فراموش ‌کنید در شبه جزیره‌ عربستان هستید. آبشارها و تپه‌های صلاله به ویژه در فصل پاییز، برای هر گردشگری جذابیت دارد.

مسقط عمان
عکس مسقط عمان

۲. به موزه‌ها و مساجد بروید

با این که امارات متحده‌ عربی هم تاریخ منحصر به فرد خودش را دارد، اما گویی این تاریخ در پس ظواهر درخشان ابو‌ظبی و دبی گم شده است. در عمان وضعیت متفاوت است و تاریخ نقش کلیدی در این بندر کهن بازی می‌کند. موزه‌ بيت الزبير و مسجد سلطان قابوس دو مورد شاخص برای تجربه‌ تاریخ عمان هستند. مردم مسقط علاقه‌ خاصی به بازگو کردن تاریخ کشورشان دارند و با گردشگران خارجی هم بسیار صمیمی رفتار می‌کنند.

مسجد مسقط عمان
مسجد مسقط عمان

۳. شنا در کنار لاک‌ پشت‌ها یا تماشای دلفین‌ها

اگر در ماه‌های گرم سال یعنی بین اردیبهشت تا مهر به ساحل راس الجنز بروید، می‌توانید لاک‌پشت‌هایی را تماشا کنید که یا مشغول لانه‌سازی هستند یا بچه لاک‌پشت‌هایی را می‌بینید که تازه به دنیا آمده‌اند و در حال پیدا کردن راهشان در میان ماسه‌ها به سمت دریا می‌روند. اگر هم علاقه به ورزش‌های دریایی مثل موج‌سواری دارید، بهتر است به سمت خلیج عمان بروید و دلفین‌ها را تماشا کنید. در زمین‌های عمان هم می‌توان غزال بومی منطقه و پرندگان مهاجر را تماشا کرد.

دلفین
تماشای دلفین در مسقط

۴. در زیباترین‌ هتل‌ها اقامت کنید

بعد از سال‌های دهه ۱۹۷۰، عمان به سمت پیشرفت حرکت کرد و زیرساخت‌های شهری آن باعث شد رفتن به اطراف شهرها به راحتی امکان‌پذیر باشد. خلیج عمان هم در راستای این پیشرفت تاثیر زیادی داشت، چون یک مسیر مهم برای مبادلات نفت، گاز و کالا به شمار می‌رفت. همین اهمیت پیشرفت و جلب توجه خارجی‌ها به عمان باعث شده که عمانی‌ها در توسعه‌ مجتمع‌های اقامتی کم نگذارند. برای مثال البوستان پالاس در ابتدا برای اقامت دوستان سلطان ساخته شد و حالا یک هتل مجلل تحت مدیریت Ritz Carlton است. هتل Chedi هم گزینه‌ لوکس دیگری برای اقامت در مسقط است.

هتل لوکس مسقط عمان
هتل لوکس مسقط عمان

۵. آرامش بیشتری در اینجا حاکم است

برخی افراد علاقه دارند به مکان‌های شلوغ توریستی بروند و برخی هم به دنبال کسب آرامش و سکوت هستند، اگر جزو گروه دوم هستید، عمان برای شما مناسب‌تر است. شهرهای عمان هنوز هم معماری سنتی را حفظ کرده‌اند و شکل و ظاهری بدوی دارند. در مسقط هم وضعیت به همین گونه است. اینجا با این که شهر پرجمعیتی محسوب می‌شود، اما در آن رقابتی برای ساختن آسمان‌خراش‌های رکوردشکن یا ارائه‌ گرانترین‌ منوهای رستوران نیست، حفظ فرهنگ سنتی، نقطه‌ مقابل مزیت‌هایی است که مسقط به دبی ارائه می‌کند و به همین دلیل عمان مشتریان خودش را دارد.

سواحل مسقط
سواحل عمان مسقط

۶. از میزبانی زبانزد عمانی‌ها لذت خواهید برد

عمانی‌ها در منطقه خودشان به میهمان‌نوازی شهرت دارند. به هرجایی از عمان بروید با لبخند روبرو خواهید شد. اگر خوش شانس باشید و مهمان خانه‌ای شوید، این میهمان‌نوازی را به شکل اعلا تجربه خواهید کرد و مطمئن باشید مزه‌ قهوه، خرما و حلوای خوشمزه‌ عمانی‌ها را فراموش نمی‌کنید.

عمانی ها
مهمانوازی عمانی‌ها

۷. در ارتفاعات عمان کوهنوردی کنید

منطقه جبل اخضر ارتفاعی حدوداً ۲ هزار متر دارد و به لطف باران فراوانی که در آن می‌بارد، پوشش گیاهی غنی آن سبب شده درختان زردآلو، هلو، انگور و بوته‌های گل رز به وفور دیده شوند. فاصله‌ این منطقه یک ساعت و نیم تا مسقط است. یک سفر یک روزه به جبل اخضر حال و هوای شما را دگرگون می‌کند. همراه داشتن ژاکت را فراموش نکنید چون در ارتفاعات عمان هوا سرد می‌شود.

جبل اخضر عمان
جبل اخضر عمان

۸. مسقط پایتخت فرهنگی شبه‌ جزیره عربستان است

عمانی‌ها به میراث تاریخی خود افتخار می‌کنند اما این موضوع باعث نشده پذیرای اقوام و ملت‌های دیگر نباشند. اگر به شهر مسقط بروید در خیابان‌های آن حرف زدن به زبان‌های دیگر را خواهید شنید. به بازارها که بروید می‌توانید سوغات‌های سنتی و اصیل بخرید یا به موزه‌ ملی عمان بروید و آثار باستانی خاورمیانه را تماشا کنید. موزه‌ کوچکتر اما جالب دیگر هم بیت البرنده است که فرهنگ سنتی و میراث گذشته‌ عمان را به نمایش گذاشته است.

مسقط در عمان
مسقط در عمان

۹. بازارهای عمان همه‌چیز دارند

بازارها یا همان سوک‌های عمان به سنتی بودنشان شهرت دارند و مسقط هم چند بازار عالی دارد. انواع ماهی تازه، روغن، ادویه، خشکبار، منسوجات و... در بازارها بسیار پرطرفدار هستند. در سوک‌ها می‌توانید قدرت چانه‌زنی خود را برای خرید لوازم چرمی یا جواهرات محک بزنید، اگر هم قدرتش را ندارید پس چانه‌زنی جالب محلی‌ها را تماشا کنید.

بازار مسقط
بازار مسقط 

10. سفر کم خرج‌تری داشته باشید

در مقدمه و عنوان این مطلب به شما پیشنهاد دادیم که مسقط را به دبی ترجیح بدهید و یکی از مهم‌ترین دلایل آن هزینه کمتر سفر به مسقط در مقایسه با دبی است. کافی است نگاهی به قیمت تورهای مسقط داشته باشید تا خود متوجه این موضوع شوید. جدا از این موضوع اکنون که در حال خواندن این متن هستید اقامت در هتل، خورد و خوراک و به طور کلی هزینه سفر شما به مسقط کمتر است. 

سخن آخر 

در این مطب دلایلی رو بازگو کردیم که چرا به مسقط برویم و چه دیدنی‌هایی در این شهر تاریخی پیدا می‌شود. مسقط به عنوان یکی از زیباترین شهرهای عربی خاورمیانه شناخته می‌شود و به هر گردشگری پیشنهاد می‌شود که دست کم یکبار به آن سفر کند. در آخر اگر علاقه‌مند شدید به مسقط سفر کنید یا اینکه تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره مسقط داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به سفرنامه‌های مسقط داشته باشید تا از تجارب دیگر گردشگران مطلع شوید. 

 

منبع: matadornetwork.com