جاهای دیدنی فتحیه‌ + عکس

4.1
از 72 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
چرا فتحیه به الماس گمشده ترکیه معروف شده+ عکس
28 تیر 1401 08:00
3

فتحیه شهری در استان موغله ترکیه است که نامش در شهرهای ساحلی این کشور خوش می‌درخشد. به طور خلاصه، جاهای دیدنی فتحیه مورد پسند انواع و اقسام سلیقه‌هاست. کافی است یک بار آب‌های زلال سواحل این شهر را ببینید تا تصویر آن همیشه در ذهن شما باقی بماند. ترکیب زیبایی‌های سواحل این شهر با مناطق مرتفع و پوشش گیاهی متنوع توجه بسیاری را جلب کرده است.

اما ارزش جاهای دیدنی فتحیه فقط به این زیبایی‌ها محدود نمی‌شود؛ بلکه به تاریخ و فرهنگ غنی آن نیز مربوط است. از آثاری که قدمت آن‌ها به قرن‌ها قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد گرفته تا سازه‌های قرون وسطایی و بازارهای سنتی شهر فتحیه، دوستداران تاریخ، فرهنگ و طبیعت را از سراسر جهان جذب می‌کند. اگر قصد دارید با تور فتحیه به این شهر سفر کنید، این مطلب از لست سکند را از دست ندهید؛ زیرا قرار است در آن بهترین جاهای دیدنی فتحیه را معرفی کنیم.

01.jpg

بازارهای سنتی در خیابان پاسپاتور

یکی مهم‌ترین جاهای دیدنی فتحیه، خیابان پاسپاتور (Paspatur) است که از شبکه‌ وسیعی از خیابان‌های باریک تشکیل شده است. شهر قدیمی فتحیه نیز در محدوده این خیابان قرار دارد که فروشگاه‌های قدیمی و جدید، رستوران و کافه‌های بسیاری را شامل می‌شود. اگر دنبال صنایع دستی، محصولات محلی، ماساژ ترکی و غذای محلی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از این جاذبه دیدن کنید. بیشتر فروشگاه‌های این محدوده سنتی هستند به همین دلیل، قیمت برخی از اجناس تا حد ممکن در این مناطق کاهش یافته است.

زندگی شبانه در شهر قدیمی فتحیه رونق بسیاری دارد. شلوغ‌ترین فصل این جای دیدنی در فتحیه تابستان است در حالی که در زمستان پویایی این محل به حداقل می‌رسد. شهر قدیمی از گذشته تاکنون تغییرات بسیاری داشته است، اما همچنان حال و هوای بازارهای سنتی در آن زنده است.

  • ساعت بازدید بازار سنتی فتحیه: تمام ساعات روز. فروشگاه‌ها معمولاً از ساعت 9 صبح تا دیروقت باز هستند
  • هزینه بازدید بازار سنتی فتحیه: رایگان
  • آدرس بازار سنتی فتحیه: منطقه بازاری فتحیه
فتحیه‌، شهری که باید رفت و دید
بازارچه‌ای سنتی در شهر قدیمی فتحیه

موقعیت بازار سنتی پاسپاتور فتحیه

گور‌های صخره‌‌ای فتحیه

با کمی کوهنوردی به مرکز گورهای صخره‌ای لیکیه و آرامگاه اِمینتاس در شهر فتحیه می‌رسید. بعد‌ از رسیدن به این گور‌های صخره‌ای، چشم‌اندازی بی‌نظیر از تفرجگاه ساحلی فتحیه را مشاهده خواهید کرد. لیکیایی‌ها که چهار قرن قبل از میلاد مسیح زندگی می‌کردند، اعتقاد داشتند که مرده‌های آن‌ها پس از مرگ توسط موجودات افسانه‌ای بالدار به آسمان حمل می‌شوند. به همین دلیل آن‌ها جسد افراد برجسته خود را به نقاط مرتفعی همچون دخمه‌های با شکوهی که در دل صخره‌ها حفر کرده بودند، می‌بردند.

یکی از معروف‌ترین مقبره‌های این جاذبه باستانی در فتحیه، مقبره آمینتاس است که با ستون‌ها و ظاهری بسیار زیبا در 350 سال پیش از میلاد مسیح در این محدوده ساخته شده است. با طی کردن مسیر پلکانی می توانید به چشم اندازهای فوق العاده زیبایی از شهر فتحیه و این آرامگاه‌ها دسترسی داشته باشید. از طریق چشم‌اندازهای کنار جاده می‌توانید تمام قبور را تماشا کنید اما برای تماشا از نزدیک و یا وارد شدن به آن‌ها باید هزینه ورود بپردازید.

  • ساعت بازدید از گورهای صخره‌ای فتحیه: 8:00 تا 19:00
  • هزینه بازدید از گورهای صخره‌ای فتحیه: 12.5 لیر به ازای هر نفر
  • آدرس گورهای صخره‌ای فتحیه: خیابان کایا، خیابان فرعی 135
فتحیه‌، شهری که باید رفت و دید
مقبره‌هایی در دل صخره‌های فتحیه

موقعیت گورهای صخره‌ای فتحیه

جزایر فتحیه

در نزدیکی شهر فتحیه 12 جزیره زیبا وجود دارد که می‌توانید با قایق‌های تفریحی به آن‌ها سفر کنید. اگر در اولودنیز (Ölüdeniz) هستید، آن‌جا هم امکان سفر‌های دریایی به ‌صورت روزانه فراهم است. همچنین اگر علاقه‌ای به قایق‌های بزرگ همراه با موزیک ندارید، می‌توانید از قایق‌های کوچک که قیمت پایین‌تری دارند، استفاده کنید. به طور معمول کاپیتان‌های این قایق‌ها در چند جزیره برای صرف ناهار و شنا توقف خواهند کرد. آفتاب زیبای مدیترانه‌ای، صدای دلنشین باد و تماشای چشم‌اندازهای بسیار زیبا که روزی کلئوپاترا، قدرتمندترین ملکه مصر، نیز شاهد آن بوده است، خاطراتی به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

  • ساعت بازدید از جزایر فتحیه: به زمان بندی حرکت قایق‌ها بستگی دارد
  • هزینه بازدید از جزایر فتحیه: به نوع قایق و تور بستگی دارد اما به طور میانگین 330 لیر است. (کودکان شامل تخفیف می‌شوند.)
  • آدرس جزایر فتحیه: قسمت مرکزی سواحل فتحیه، روبروی ساحل چالیش، جزیره فتحیه
فتحیه‌، شهری که باید رفت و دید
قایق سواری در آب‌های فتحیه

مبدا قایق‌رانی به جزایر فتحیه

سواحل فتحیه

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، فتحیه یک شهر بندری در ترکیه است که سواحل نقش مهمی در صنعت گردشگری این شهر دارند. دلایل محبوبیت سواحل فتحیه جنبه‌های گوناگونی را دربر می‌گیرد که از بین آن‌ها می‌توانیم به انواع ورزش‌های آبی، خدمات گردشگری متنوع، مردم مهمان نواز، اماکن بکر و محیط‌های آرامبخش اشاره کنیم.  به همین دلیل هم معمولا در تورهای فتحیه، سواحل پرطرفدارند.

مشاهده لیست قیمت تورهای فتحیه

در ادامه برخی از سواحل بسیار زیبای فتحیه را به همراه دلیل محبوبیت آن‌ها به شما معرفی می‌کنیم:

ساحل اولودنیز

ساحل اولودنیز بخشی از محدوده‌های محافظت شده در فتحیه است که از خوش منظره‌ترین مناطق این شهر نیز به شمار می‌رود. کوه‌هایی سرسبز و بلند سواحل، این منطقه را در آغوش گرفته‌اند و درخشش قسمت‌های کم عمق این ساحل در تابش آفتاب به اوج می‌رسد. با پاراگلایدر سواری در این ساحل می‌توانید مناظر بهشتی آن را از بهترین نقطه نظر تماشا کنید.

  • ساعت بازدید از ساحل اولودنیز: شبانه روزی
  • هزینه بازدید از ساحل اولودنیز: 45 تا 50 لیر ترکیه
  • آدرس ساحل اولودنیز: جنوب منطقه الودنیز فتحیه، خیابان پارک طبیعت اولودنیز
ساحل الودنیز.jpg
چشم اندازی از ساحل زیبای اولودنیز

موقعیت ساحل اولودنیز

ساحل کاترانسی

خلیج کاترانسی نیز بخشی از پارک ملی کاترانسی است که سواحل محبوب در فتحیه را شامل می‌شود. در ماه‌های تابستان تورهای قایقرانی بسیاری از این ساحل دیدن می‌کنند. مردم محلی فتحیه اغلب در آخر هفته‌ها در این ساحل جمع می‌شوند و به تفریح و خرید و فروش می‌پردازند. در رستوران‌های ساحل کاترانسی در فتحیه می‌توانید از چشیدن طعم غذاهای محلی مانند کوفته و ماهی تازه لذت ببرید. همچنین امکان کمپ در این ساحل وجود دارد.

  • ساعت بازدید به ساحل کاترانسی: شبانه روزی
  • هزینه بازدید ساحل کاترانسی: هر نفر 30 لیر / ماشین، 50 لیر (هزینه‌ها ممکن است تغییر کند)
  • آدرس ساحل کاترانسی: فتحیه، بلوار عثمان کایا، منطقه یانیکلار
katranci.jpg
ساحل کاترانسی

موقعیت منطقه ساحلی کاترانسی

ساحل کومبورنو

ساحل کومبورنو در امتداد سواحل شنی فتحیه قرار دارد که در کنار ساحل اولودنیز قرار گرفته است و برای تفریحات خانوادگی یکی از گزینه‌های ایده آل است. شما و اعضای خانواده‌تان می‌توانید به فعالیت‌هایی همچون غواصی و قایق سواری در آب‌های کم‌عمق بپردازید. معمولا در این ساحل غریق‌نجات و نیرو‌های امدادی فعالیت دارند.

  • ساعت بازدید از ساحل کومبورنو: 8 تا 20
  • هزینه بازدید از ساحل کومبورنو: 7 لیر ترکیه (برای کودکان 50% کمتر است)
  • آدرس ساحل کومبورنو: فتحیه، دنیزپارک، مجاورت ساحل اولودنیز 
kumburno.jpg
ساحل کمبورنو

ساحل چالیش

ساحل چالیش، بهترین ساحل برای تفریحات و ورزش‌های آبی در فتحیه ترکیه است. موج سواری با کایت، اسکی بادی، شنا و ... همگی از تفریحات آبی هستند که می‌توانید در این جزیره تجربه کنید. علاوه بر این‌ها ساحل چالیش یکی از بهترین مناظر غروب خورشید در بین سواحل فتحیه را دارد.

جالب است بدانید که این ساحل میزبان یکی از صحنه‌های فیلم‌برداری فیلم معروف جیمز باند (اسکای فال) بوده است. این ساحل در سه کیلومتری فتحیه قرار دارد.

  • ساعت بازدید از ساحل چالیش: تمام ساعات روز
  • هزینه بازدید از ساحل چالیش: رایگان
  • آدرس ساحل چالیش: فتحیه بلوار شهید بینیچ، منطقه فوکا
calisi.jpg
ساحل چالیش

موقعیت ساحل چالیش 

ساحل اینلیک

اگر دنبال ساحلی می‌گردید که در آن از شلوغی شهر و سر و صدا فاصله بگیرید، کافی است از فتحیه تا ساحل اینلیک 30 دقیقه رانندگی کنید. این ساحل یکی از خلوت‌ترین و زیباترین سواحل در فتحیه ترکیه است و به راحتی می‌توانید یک روز کامل را در کمال آرامش در آن سپری کنید.

رستوران کوچکی در این ساحل وجود دارد که به مشتریان خود خدمات کاملی را ارائه می‌دهد. در این رستوران می‌توانید انواع سالاد، املت و قهوه ترکی را با بهترین کیفیت امتحان کنید.

  • ساعت بازدید از ساحل اینلیک: شبانه روزی
  • هزینه بازدید از ساحل اینلیک: 20 لیر به ازای پارک هر ماشین
  • آدرس ساحل اینلیک: فتحیه، بزرگراه D400، روبروی روستای اینلیک
inlic.jpg
ساحل اینلیک

موقعیت ساحل اینلیک

ساحل و جزیره گمیلر

اگر به دنبال آرامش هستید، ترکیب کافه ساحلی و غروب ساحلی گمیلر در کنار هم، همچنین چشم‌انداز خیره کننده و ساحل خلوت آن، همان چیزیست که می‌خواهید. گِمیلر دریای بسیار آرامی برای شنا دارد. این جای دیدنی در فتحیه تقریبا 9 کیلومتر از مرکز شهر فتحیه فاصله دارد. علاوه بر بازدید از ساحل گمیلر، می‌توانید از جزیره گمیلر نیز دیدن کنید. این جزیره نمادی از تاریخ قرون وسطی در فتحیه است و از آن‌جایی که ساختار زمین‌شناسی این جزیره از سنگ تشکیل شده، بناهای آن نیز بیشتر سنگی هستند. جزیره گیملر در گذشته بیشتر جنبه مذهبی داشته و در آن کلیسا‌ها و مراکز تعلیم مذهب بسیاری دایر بوده است.

  • ساعت بازدید از ساحل و جزیره گمیلر: تمام ساعات روز (بهتر است در ساعات 9 تا 16 از جزیره دیدن کنید)
  • قیمت بازدید از جزیره گمیلر: 8 لیر به ازای هر نفر
  • آدرس ساحل و جزیره گمیلر: استان موغله، فتحیه، ساحل گمیلر (جزیره در روبروی ساحل قرار دارد)
Çalış-Beach-Sunset.jpg
ساحل گمیلر؛ فتحیه ترکیه

 

موقعیت ساحل گمیلر در فتحیه

کایاکوی

کایاکوی که به شهر ارواح یونانی در ترکیه شهرت دارد دارای خرابه‌های بسیاری (3500 بنای قدیمی) است که یادگار تبادل جمعیت بین ترکیه و یونان در سال 1923 هستند. این جای دیدنی در فتحیه یادآور حوادث جنگ جهانی اول و جنگ بین ترکیه و یونان است که پس از برقراری صلح حدود یک میلیون مسیحی یونانی و 500 هزار مسلمان ترک به کشور خود بازگشتند.

نشنال جغرافی کایاکوی را در لیست ده شهر ارواح معروف دنیا قرار داده است. بازدید از این شهر شامل کوهپیمایی نیز می‌شود. بنابراین اگر به طبیعت کوه و بازدید از اماکن تاریخی علاقه‌مندید، شهر کایاکوی را از دست ندهید.

  • ساعت بازدید از کایاکوی: 8:30 تا 18
  • هزینه بازدید از کایاکوی: 10 لیر
  • آدرس کایاکوی: هشت کیلومتری جنوب فتحیه، غرب منطقه اولودنیز، جاده جمهوریت
Kayaköy.jpg
کایاکوی در فتحیه ترکیه

موقعیت شهر تاریخی کایاکوی

پارک شهید فتحی بیک

پارک شهید فِتحی بیک بزرگترین منطقه تفریحی درون شهر فتحیه است. که در سال 2018 ساخته شد. در این پارک برای هر گروه سنی تفریحاتی مانند: پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌ سواری و تجهیزات باشگاهی در فضای باز فراهم است. همچنین منطقه بازی‌ بزرگی برای سرگرمی کودکان شامل: پارک اسکیت وجود دارد. به هنگام بازدید از این پارک می‌توانید مناظر زیبایی از رفت و آمد تاکسی‌های آبی، آبنماها و ماهیگیری افراد را تماشا کنید.

این پارک برای عکاسی به هنگام سفر به فتحیه گزینه‌ای مناسب است. از آن‌جایی که این جاذبه گردشگری در فتحیه در مرکز شهر قرار دارد،  دسترسی به آن بسیار آسان است.

  • ساعت بازدید از پارک شهید فتحی بیک: 7 تا 23:59
  • هزینه بازدید از پارک شهید فتحی بیک: رایگان
  • آدرس پارک شهید فتحی بیک: فتحیه خیابان تاساکا 163
فتحیه‌، شهری که باید رفت و دید
نمایی از پارک شهید فتحی بیک

موقعیت پارک شهید فتحی بیک

تنگه ساکلیکنت

در بین جاذبه های فتحیه، تنگه ساکلیکنت بخش زیادی از گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد. ساکلیکنت طولانی‌ترین تنگه در ترکیه و دومین تنگه طولانی در اروپا است. طول این تنگه به 18 کیلومتر می‌رسد و طبیعت بسیار زیبایی دارد. این تنگه شامل چندین آبشار و حدود 16 غار می‌شود. عمق این تنگه حدود 300 متر است به همین دلیل به عنوان یکی از عمیق‌ترین تنگه‌های جهان شناخته می‌شود.

اگر برای بار اول از این جای دیدنی در فتحیه دیدن می‌کنید، پیشنهاد ما به شما این است که به تنهایی به آن‌جا نروید و از راهنمای تور یا افراد با تجربه استفاده کنید. اگر در فصل گرما از این جای دیدنی در فتحیه دیدن کنید، خنکای صخره‌ها و افشانه‌های آب و سایه‌ درون تنگه باعث می‌شود که از گرمای هوا در امان باشید و لذتی بی‌نهایت را تجربه کنید. هیچ وقت از تنگه ساکلیکنت خسته نمی‌شوید. برای صرف غذا در این منطقه، می‌توانید به رستوران افسانه‌ای کاییپ کِنِت(Kayıp Cennet) مراجعه کنید.

  • ساعت بازدید از تنگه ساکلیکنت: :9 تا 19:30
  • هزینه بازدید از تنگه ساکلیکنت: 10 لیر
  • آدرس تنگه ساکلیکنت: فتحیه، جنوب پارک ملی ساکلیکنت (در فاصله 50 کیلومتری فتحیه)
فتحیه‌، شهری که باید رفت و دید
صخره‌های بلند تنگه ساکلیکنت

موقعیت تنگه ساکلیکنت

ویرانه‌های تلوس

ویرانه‌های تلوس از مهم‌ترین جاذبه های فتحیه و ترکیه هستند که شواهد آن حاکی از این است که قدمت آن به 2000 سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. این جاذبه تاریخی در 35 کیلومتری جنوب شرقی فتحیه قرار دارند. این ویرانه‌ها شامل یک استادیوم برای تماشای مسابقات نیز می‌شوند. متأسفانه اطلاعات تاریخی که در مورد ویرانه‌های تلوس در دست داریم محدود است و دقیقا مشخص نیست که در این استادیوم چه مسابقاتی برگزار می‌شده است.

تلوس یکی از شش شهر مهم لیسیان بوده است. این جاذبه گردشگری شامل گورهای صخره‌ای هم هست. تلوس در واقع یک موزه روباز هم محسوب می‌‌شود که برای بازدید از آن باید هزینه ورودی بپردازید.

  • ساعت بازدید از ویرانه‌های تلوس: 8:30 تا 18:00
  • هزینه بازدید از ویرانه‌های تلوس: 12.5 لیر
  • آدرس ویرانه‌های تلوس: فتحیه، ضلع شرقی دره زانتوس
فتحیه‌، شهری که باید رفت و دید
ویرانه‌های تلوس

موقعیت آثار تاریخی تلوس 

موزه فتحیه

بعد از بازدید ویرانه‌های تلوس، به موزه فتحیه بروید و مجسمه‌های رومی را که به‌تازگی کشف شده‌اند، ببینید. موزه فتحیه اولین موزه‌ایست که در این شهر ساخته شده است. در این موزه، اشیاء بسیاری را خواهید یافت که تاریخ ساخت آن‌ها به 3000 سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. این موزه شامل گالری و بخش‌های رو باز نیز می‌شود که در آن‌ها ستون‌ها، مجسمه‌ها و بقایای سنگی باستانی زیادی قابل مشاهده است. فضای داخلی موزه فتحیه شامل دو سالن اصلی و یک بخش بزرگ دیگر است که انواع صنایع سرامیکی و مجسمه‌های قدیمی را در آن مشاهده خواهید کرد.   

  • ساعت بازدید از موزه فتحیه: 8:30 تا 18:30   
  • هزینه بازدید از موزه فتحیه: 10 لیر ترکیه    
  • آدرس موزه فتحیه: فتحیه، خیابان آتاتورک
fethiye-archaeological-museum-statues-tlos-1536x1021.jpg
مجسمه‌های باستانی در موزه فتحیه

موقعیت موزه فتحیه 

خیابان چتر‌ها

این خیابان بخشی از پاسپاتور فتحیه است. پاسپاتور گزینه‌ای ایده‌آل برای خرید سوغاتی در شهر است که به هنگام گشت زنی در آن می‌توانید از خیابان چترها یا شهر قدیمی فتحیه نیز دیدن کنید. این جای دیدنی در فتحیه به دلیل پوشیده شدن سقفش توسط چتر‌های رنگارنگ، گردشگران بسیاری را دست به دوربین می‌کند. فضای این خیابان بسیار آرامبخش است و کافه تریا و مراکز خرید دارد. 

  • ساعت بازدید از خیابان چترها: تمام ساعات روز
  • هزینه بازدید از خیابان چترها: رایگان
  • آدرس خیابان چترها: فتحیه، خیابان جمهوریت، بازار پاسپاتور
فتحیه‌، شهری که باید رفت و دید
خیابان چتر‌ها در فتحیه

موقعیت خیابان چترها در فتحیه

کوه بابا‌‌داغ

باباداغ که معنای آن کوه پدر است، یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی فتحیه است. یکی از نکات جالب مربوط به این کوه این است که ارتفاع پای آن، هم سطح با دریا است و تا قله 1969 متر بلندی دارد. کمپ، کوهنوردی و کوهپیمایی از محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشگران در باباداغ است اما به یاد داشته باشید که به دلیل احتمال بالای آتش سوزی، ممکن است از درست کردن آتش (خصوصا فصول گرم) ممانعت شود.

کوه باباداغ شامل مناظر بسیار زیبا و رویایی از دریا و ارتفاعات است، به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین پاراگلایدرینگ‌های جهان را داراست. بهترین زمان سال برای کوهنوردی در باباداغ بین ماه‌های آپریل و ژوئن یا سپتامبر و نوامبر است. تله‌ کابین این کوه نیز از بهترین گزینه‌ها برای تفریحات خانوادگی در فتحیه است. این کوه در 30 کیلومتری فتحیه قرار دارد.

  • ساعت بازدید از کوه باباداغ: تمام ساعات روز
  • هزینه بازدید کوه باباداغ: رایگان
  • هزینه تله‌ کابین کوه باباداغ: 9 لیر به ازای هر نفر
  • آدرس کوه باباداغ: جنوب فتحیه و اولودنیز 
Babadağ-Mountain.jpg
چشم‌انداز یک رستوران در کوه باباداغ

موقعیت کوه باباداغ در تفحیه

دره پروانه

دره پروانه‌ها یکی از جاذبه های فتحیه است که در پای کوه باباداغ واقع شده است. این دره دارای گونه‌های متنوعی از پروانه‌ها است به همین دلیل بین میراث جهانی اهمیت دارد. ارتفاع صخره‌های دره پروانه به بیش از 350 متر می‌رسد که باعث حفظ خنکای محیط دره در تابستان می‌شود. در فصل پاییز نیز وضعیت هوا شبیه تابستان است. برای کمپ در این جای دیدنی در فتحیه باید با مسئولین آن هماهنگ کنید و هزینه بپردازید. از فعالیت‌های محبوب گردشگران در دره پروانه می‌توانیم به غواصی، جستجوی‌ انواع گونه‌های پروانه، قایق سواری و طبیعت گردی اشاره کنیم. البته پیدا کردن پروانه‌ در این دره مستلزم آن است که به نواحی عمیق دره بروید. زیرا این گونه به مناطق مرطوب‌تر علاقه دارد.

  • ساعت بازدید از دره پروانه: تمام ساعات
  • هزینه بازدید از دره پروانه: هزینه قایق 30 لیر/ هزینه اقامت حداکثر 90 لیر
  • آدرس دره پروانه: فتحیه، اولودنیز
Butterfly_Valley,_Fethiye.jpg
دره پروانه‌ها فتحیه

موقعیت دره پروانه در نقشه فتحیه

سخن آخر

جاهای دیدنی فتحیه فقط به جاذبه‌های طبیعی آن محدود نمی‌شود. این شهر از لحاظ تاریخی و فرهنگی نیز گنجینه‌های بسیاری دارد که قدمت آن‌ها از قبل از میلاد مسیح تا قرون وسطی متغیر است. اگر هوس گشت و گذار در شهر را کرده باشید نیز می‌توانید در کوچه پس کوچه‌های خیابان پاسپاتور، بازارهای سنتی ترکی را تماشا کنید و سوغاتی‌ها و صنایع دستی محلی را ببینید.

این تنوع انتخاب در جاهای دیدنی فتحیه باعث می‌شود که تمام اعضای خانواده با هر سلیقه و سن، از سفر خود لذت ببرند. اگر تجربه سفر به فتحیه را داشته‌ و به جاهای دیدنی آن رفته‌اید، چیزهایی را که دیده‌اید از طریق قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. برای شریک شدن در تجربه دیگران هم پیشنهاد می‌کنیم سفرنامه‌های فتحیه را در لست سکند بخوانید.

مشاهده همه سفرنامه‌های فتحیه

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

 

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.