بیمارستان‌های روانی که تفاوتی با اتاق ‌های شکنجه ندارند + عکس

3.9
از 102 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
تیمارستان های وحشتناکی که لرزه بر اندامتان می‌ اندازند! +تصاویر
20 اردیبهشت 1401 08:00
23

یک تیمارستان متروکه برای ترسناک شدن نیازی به ارواح خبیثه ندارد؛ برخی از تیمارستان‌های متروکه به دلیل وقوع اتفاقات تلخ در گذشته، به اماکنی شوم و تسخیر شده تبدیل شده و اتاق‌های هر یک از این تیمارستان‌ها بیش از این که به یک مرکز درمانی شبیه باشند، به یک شکنجه‌گاه شباهت دارند. معمولا بیمارانی که در هر یک از این بیمارستان‌های روانی بستری بوده‌‌اند روش‌های درمانی خشنی را تجربه کرده‌اند. گروهی از بیماران این مرکز حتی بدون اینکه بیمار باشند به این اماکن انتقال داده شده‌اند و تبعید آن‌ها عمدتا به دلایلی همچون مشکلات خانوادگی، مشکلات اجتماعی و مشکلات سیاسی مرتبط بوده است. در این مطلب از لست سکند به معرفی 15 تیمارستان ترسناک و سرگذشت افرادی که در آن بستری (یا بهتر است بگوییم زندانی) بوده‌اند می‌پردازیم.

04.jpg

15. قربانیان مراسم شیطانی در بیمارستان روانی تاونتون، آمریکا

بیمارستان روانی تاونتون، سال 1854 در ماساچوست آمریکا ساخته شد. تمام اتفاقات شوم این تیمارستان ترسناک در بیماری به نام «جین تاپن» خلاصه می‌شود. او یک قاتل سریالی بود که اعتراف کرد به هنگام کار به عنوان یک پرستار 31 بیمار را به قتل رسانده است. داستان افرادی که بیمارستان را مدیریت می‌کردند هم از تمام این قتل‌های سریالی وحشنتاک‌تر است. برخی از افراد عقیده دارند تمام مقتولین این بیمارستان روانی در حقیقت قربانیان مراسم شیطانی زیرزمینی بوده‌اند که توسط کادر تاونتون برگزار می‌شدند.  

تیمارستان تاونتون.jpg
 تیمارستان ترسناک تاونتون

 

14. رفتار وحشیانه در تیمارستان ویتینگهام، انگلستان

بیمارستان روانی ویتینگهام در سال 1873 تأسیس شد و با هدف تبدیل شدن به بزرگترین تیمارستان در بریتانیا کار خود را آغاز کرد. اما بدرفتاری‌های پرسنل آن با بیماران نتیجه را کاملا عوض کرد. در طول سالیان دراز بیماران بیگناه شکنجه‌های ظالمانه‌ای همچون آتش زدن لباس، بیهوش کردن و کشیدن بیماران از موی سر را متحمل شدند. وقوع چنین جنایت‌هایی در این مکان، آن را به یکی از شوم‌ترین و رعب آورترین ساختمان‌های انگلستان تبدیل کرده است.

 

بیمارستان ویتینگهام.jpg
 آسایشگاه روانی ویتینگهام 

 

13. تیمارستان تسخیر شده لیر سایکهوس، نروژ

این تیمارستان ترسناک که حدود نیم ساعت از اسلو (پایتخت نروژ) فاصله دارد، در سال 1926 تأسیس شد و امروزه به عنوان یکی از بدنام‌ترین و شوم‌ترین مناطق این کشور شناخته می‌شود. اگر چه در سال 1985 بیشتر بخش‌های این مجموعه تخلیه شد، اما هنوز هم در برخی از قسمت‌ها بیماران روانی در کنار یک مکان نفرین‌ شده و پر از سر و صداهای عجیب و غریب بستری می‌شوند. در سال‌های 1945 تا 1974 این تیمارستان به تست داروهای جدید و مشکوک بر بیماران محکوم شد.

 

Lier Sykehus تیمارستان.jpg
 تیمارستان ترسناک لیر سایکهوس

 

12. قبرهای بینام در تیمارستان رولینگ هیلز، آمریکا

این مکان بیش از آن‌که یک تیمارستان باشد، خانه‌ای برای اسکان افراد طرد شده، فقیر، جنایتکار، یتیم و بیوه بود که در سال 1827 تأسیس شد. بیش از 1700 پرونده مرگ در این مکان ثبت شده است. که جسد بیشتر بیماران آن در همان محدوده در قبر‌هایی بی نام و نشان دفن شدند. طبق باور افراد بسیاری، در این تیمارستان ترسناک پدیده‌های ماورای طبیعی بسیاری مشاهده شده است.

 

تیمارستان رولینگ هیلز.jpg
تیمارستان رولینگ هیلز

 

11. مرگ در کشتارگاه ویورلی هیلز، آمریکا

از آن‌جایی که بیش از 63000 مرگ در این بیمارستان روانی گزارش شده است، تعجبی ندارد که نام آن در بالای لیست نفرین شده‌ترین اماکن آمریکا دیده شود. این مکان در سال 1910 برای اولین بار جهت قرنطینه بیماران مبتلا به سل ساخته شد که بیماران بسیاری در تونل‌های مرگ آن جان باختند. در تاریخ این بیمارستان خودکشی چند پرستار نیز ثبت شده است. این مکان از جاذبه‌های وحشتناک شناخته شده در جهان به شمار می‌رود که برخی از بازدید کنندگان آن مدعی شده‌اند که شاهد اتفاقات عجیب و ماورا الطبیعه در آن بوده‌اند.

Waverly Hills تیمارستان.jpg
بیمارستان روانی ویورلی هیلز

 

10. اسارت در آسایشگاه روانی جزیره هارت، آمریکا

بسیاری از زنان بیچاره به آسایشگاه روانی جزیره هارت، یکی از ناامیدکننده‌ترین مکان‌های ایالات متحده فرستاده می‌شدند. این تاسیسات در جزیره بدنام هارت در نیویورک سیتی ساخته شده است و برای اهداف مختلف از جمله اردوگاه زندانیان جنگی، بیمارستان و منطقه قرنطینه مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه از این جزیره به عنوان محل تدفین مردگان استفاده می‌شود.

chapel-hart-island-asylum.jpg
تیمارستان متروکه جزیره هارت

 

9. درمان با تشنج الکتریکی در بیمارستان ایالتی دنورس

اگر فکر می‌کنید که سوگند بقراط می‌تواند پزشکان را در بیمارستان‌های روانی از انجام اقدامات ظالمانه باز دارد، کاملا در اشتباهید! در این بیمارستان ایالتی، که اکنون به آپارتمان‌های دنج تبدیل شده است بیماران مجبور بودند برهنه راه بروند، در زباله‌ها زندگی کنند و درمان‌های وحشتناکی مانند شوک درمانی، برش قسمتی از مغز و انزوا را تحمل کنند.

lobotomy-on-a-patient-danvers-hospital.jpg
تیمارستان ترسناک دنورس

 

8. تیمارستان ویلارد یکی از مخوف‌ترین مکان‌ها در آمریکا

تیمارستان ویلارد که برای دیوانگی مزمن در ابتدا به منظور بهبود مراقبت و رضایت بیمار طراحی شده بود، یکی از بدترین مکان‌ها در ایالات متحده به شمار می‌آمد. بیماران به سادگی در آنجا رها می‌شدند. سالها بعد، متخصصان چمدان‌های زیادی از مردم را پیدا کردند که حاکی از آن بود که بیماران منتظر آزادی بودند، آزادی‌ای که هرگز نیامد.

willard-asylum-ruin.jpg
 تیمارستان ترسناک ویلارد

 

7. بیمارستان فدریکو مورا در گواتمالا، بیمارستانی فوق خطرناک

اگرچه خدمات مراقبت‌های ذهنی امروزه بسیار پیشرفته‌تر است، اما واقعیت در بسیاری از نقاط جهان ترسناک است. به عنوان مثال، در گواتمالا، بیماران نه فقط مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند بلکه توسط کارکنان نیز مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند. به نقل از بی بی سی، بیمارستان فدریکو مورا یکی از بدترین موسسات جهان است که در آن بیماران تحت فشار، بیهوشی ملایم (روشی که با استفاده از داروهای آرام بخش میزان رنج و تحریک ناشی از روند درمانی یا روند تشخصی درد را کاهش می‌دهند) و بی‌توجهی قرار می‌گیرند.

federico-mora-hospital-guatemala-mental-illness.jpg
بیمارستان روانی فدریکو مورا

 

6. انتظار بی‌پایان در بیمارستان روانپزشکی ولترا، ایتالیا

ویرانه‌های بیمارستان روانی ولترا در ایتالیا زمان‌های تاریک را برای مردم یادآوری می‌کنند. مردم نه فقط به دلیل مشکلات عاطفی جزئی بلکه به خاطر جرایم سیاسی به آنجا فرستاده می‌شدند. بیماران تحت درمان‌های ستیزه‌گر (controversial treatment) مانند اغماء انسولینی و تشنج الکتریکی قرار می‌گرفتند. در دهه 60، این بیمارستان یکی از بزرگترین تیمارستان‌ها در اروپا معرفی شد اما فقط دو توالت برای هر 200 نفر داشت.

ospedale-psichatrico-italy-women1.jpg
بیمارستان روانی ولترا

 

5. بیمارستان گونجیام در کره جنوبی

بدون شک در سرتاسر جهان تیمارستان‌ها به اندازه‌ای وحشتناک هستند که برای تهیه فیلم‌های ترسناک از آنها الهام گرفته شود، به عنوان مثال بیمارستان روانی متروکه گونجیام در کره جنوبی، الهام بخش یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ترسناک آسیا بود. با این حال، فراموش نکنیم که بیمارستان‌های بهداشت روان، داستان‌هایی از ناامیدی در زندگی واقعی و رویاهایی که هرگز برآورده نشده را روایت می‌کنند.

gonjiam-hospital-haunted-ruins.jpg
بیمارستان روانی گونجیام

 

 4. بدون هیچ روزنه امیدی در تیمارستان سویرالز، انگلیس

یکی از بدترین واقعیت‌های موجود در مورد درمان‌های روانی در گذشته این است که بیماری‌های روانی یک مشکل زنان محسوب می‌شدند. بسیاری از بیماران، عمدتاً زنان، تحت درمان‌های تجربی و آزمون و خطا قرار می‌گرفتند. زمانی که در مورد بیماران صحبت می‌کنیم، نباید فراموش کنیم که قربانیان سوء استفاده و زنان باردار بدون خانواده، به زعم آن‌ها دیوانه تلقی می‌شدند.

severalls-asylum-england-abandoned-corridor.jpg
تیمارستان سویرالز، انگلیس

 

3. حقوق نقض شده در پناهگاه جنگل؛ آمریکا

اگرچه پناه‌گاه جنگل به عنوان نمادی از پیشرفت ساخته شد، جایی با برنامه‌های موسیقی و هنر درمانی، اما این مرکز به آرامی مترادف با وحشت، خشونت، غفلت و سوء استفاده از حق انسانی شد. حتی افراد مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری و مشکلات جسمی، در آن تیمارستان ترسناک رها شده و فراموش شده‌اند.

patients-forest-haven-usa.jpg

 

2. درمان به روش حیوانات در بیماران معلول ذهنی غنا

اگرچه درمان‌های بهداشت روان در طول دهه‌های گذشته بهبود یافته است، اما حقیقت این است که بسیاری از بیماران سلامت روان هنوز هم هدف سوء استفاده و غفلت قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال، بیماران در غنا، سال‌ها باهم به زنجیر کشیده می‌شدند و در شرایط غیر انسانی زندگی می‌کردند. این موضوع بسیار نگران کننده است، زیرا حتی افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر هم ممکن بود به یک تیمارستان روانی ارسال شوند.

Ghana-mental-disabilities.jpg

 

1. بازی کردن و ناپدید شدن در آسایشگاه روانی

قرار بود آسایشگاه روانی ترنس آلگینی (Trans-Allegheny) که با مزارع سبز و درختان معطر احاطه شده است، مکان امنی برای بیماران از جمله کودکان باشد. با این وجود، با افزایش تعداد بیمارانی که از جامعه ترد شده بودند، اوضاع بدتر شد. صدها نفر از بیماران مجبور به زندگی در اتاق‌های بسیار سرد شدند، در حالی که بعضی‌ها در قفس‌های قفل شده به سر می‌بردند تا کمی جا باز شود. خیلی‌ها نیز ناپدید شدند. 

children-the-Trans-Allegheny-Lunatic-Asylum.jpg
 آسایشگاه روانی ترنس آلگینی

سخن آخر

برخی از ساختمان‌های متروکه در دنیا در دل خود دنیایی از خاطرات و داستان‌های شگفت انگیزی دارند. انگار هر شی باقی‌مانده و قدیمی در آن، راوی یک ماجرا است. یک بیمارستان روانی متروکه نیز از این قانون مستثنی نیست. گاهی با برملا شدن وقایع مربوط به یک بیمارستان‌ روانی قدیمی همزمان غم، نا امیدی و وحشت را مقابل چشمان خود می‌بینیم و گاهی اوقات حس کنجکاوی و ماجراجویی ما چنان برانگیخته می‌شود که از ساعت‌ها تحقیق در مورد یک تیمارستان ترسناک خسته نشویم. در آخر اگر به این دست از موضوعات علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مطلب پوگلیا، تیمارستان و جزیره ممنوع الورود ایتالیا هم داشته باشید.

 

منبع: nurseslabs

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.